Hälvik- Mootorratturid

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


franz125
Postitusi: 2110
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2941 Postitas franz125 » 16 Apr 2018, 13:29

Üsna lähedal on aeg, kus liikuritel on peal gps, mis on ühenduses sinu pangakontoga ning killswitch, mis ilmub sinumundri ekraanile teatud raadiuses

Sellest areneb siis mingit sorti juriidiline teema isikuvabaduse ja jälitus tegevuse kohta.
Sitta neist Gps-dest liikurite külge riputada.Kohe täislaks ära ja võrud jalgade ümber pole enam vaja põdeda kas ja kus kedagi üles leitakse. :wack:


Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 393
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 37 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2942 Postitas Krl » 16 Apr 2018, 13:32

Madlobster kirjutas:Vahet pole. Üsna lähedal on aeg, kus liikuritel on peal gps, mis on ühenduses sinu pangakontoga ning killswitch, mis ilmub sinumundri ekraanile teatud raadiuses.
Seega AzA mõte, et lööme pätipoisi avalikult risti ning paneme põlema, siis saame ise pikemalt hullata mu arust nagunii pikalt ei toimi. St ma saan AzA mõttest väga hästi aru.


Enne saabub aeg, kui teedel ruumi nii kui nii pole enam oma isikliku autoga liigelda. Rääkimata siis mingist kiiruseületamisest, või muust politseid huvitavast pderastiast.
Seega muretsege vähem ja nautige aega, mis teile siin jäänud on.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 797
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 205 korda
Tänatud: 242 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2943 Postitas Madlobster » 16 Apr 2018, 13:37

franz125 kirjutas:
Üsna lähedal on aeg, kus liikuritel on peal gps, mis on ühenduses sinu pangakontoga ning killswitch, mis ilmub sinumundri ekraanile teatud raadiuses

Sellest areneb siis mingit sorti juriidiline teema isikuvabaduse ja jälitus tegevuse kohta.
Sitta neist Gps-dest liikurite külge riputada.Kohe täislaks ära ja võrud jalgade ümber pole enam vaja põdeda kas ja kus kedagi üles leitakse. :wack:



Suutlikus on ja võimalused on ammu olemas ilma võrutagi. Kannad oma "võru" suht vabatahtlikult juba täna ning silitad hellalt näpuotsaga igal vabal momendil.
Millal juriidika järgi jõuab eks paistab (loodan, et ei paista :) )
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3434
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 614 korda
Tänatud: 146 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2944 Postitas urmas66 » 16 Apr 2018, 13:45

Rammimine on ju tagajärg, milleni viib eest ära sõita otstanud tegelane ise.Miks siin selle üle oma närve kulutada. Kui ta sellise valiku tegi, et hakkas ära sõitma, lootuses pääseda,aga oli liiga kehv sõitja ja sai pihta, siis pole ju minu arust kõigevähematki põhjust meil siin halada, et liiga jõhker tegu on tema pikali sõitmine.
Kui näed teel sind peatavat politseiniku ja sa ei peatu,siis teed ju omad valikud. Ega neid valikuid palju pole, aga midagi sa ilmselt oma peas teed,kui märguannet eirad.
Minu meelest on see jõhker maha võtmine vajalik, et oleks juba ette teada,et valiku "eest ärasõit" valimisel, järgneb mahasõit jne.
Tallinnas maha võetud paarike ja ka Pärnu tegelane jäid ju terveks,ehk pole ka siin mingit põhjust halada. Palju kehvem oleks,kui see debiilik oleks kellegi lihtsalt niisama (mitte tagaajamise käigus)oma liig suure kiirusega kasti sõitnud.
Mulle kaugeltki ei meeldi meie politsei tööstiil,aga parem,kui anarhia on see ikkagi. Senikaua,kui see valdkond on alarahastatud ja vaevleb kaadripuuduses,siis pole sealt mõtet mingeid erilisi analüütikuid patrullpolitseinike seast otsida. Lisaks on ka seadused sellised,nagu nad on.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4668
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 387 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2945 Postitas Macintosh » 16 Apr 2018, 13:53

Spoiler:
Madlobster kirjutas:Omleti näide oli suht hea, kuid mitte keegi ei mõistnud seda.
Pika ninga jäänud sinine on parem kui surnud või invaliidistunud rattur. (vahet pole olid tal load või polnud) thats it! Vaielege vastu kui tahate.
Argument, et mis ma siis tegema pean??? No kui ei saa tehtud, siis tuleb lihtsalt tegemata jätta ja ongi kõik.

Vahet pole. Üsna lähedal on aeg, kus liikuritel on peal gps, mis on ühenduses sinu pangakontoga ning killswitch, mis ilmub sinumundri ekraanile teatud raadiuses.
Seega AzA mõte, et lööme pätipoisi avalikult risti ning paneme põlema, siis saame ise pikemalt hullata mu arust nagunii pikalt ei toimi. St ma saan AzA mõttest väga hästi aru.


Aitäh, Hullvähk, sa üllatasid mind poistiiivselt oma vaheda ja kaasaegse mõtlemisega. Mina, Simp ja veel mõned kaasfoorumlased on seda mõtet väljendanud aga kuna hangude ja tõrvikutega mehed on meil enamuses siis kaugele ei jõua. Eks ta ole, nagu mu üks noor (suhteliselt) militaarsete vaadetega sõber irooniliselt ütleb: vägivald on lahenduseks kõikidele probleemidelel.

urmas66 kirjutas:Rammimine on ju tagajärg, milleni viib eest ära sõita otstanud tegelane ise.Miks siin selle üle oma närve kulutada.

Närve kulutavad vaid need, kes teemasse emotsionaalselt suhtuvad. Ülejäänute jaoks on see tsivilseeritud arutelu. Maailm pole päris mustvalge, selles tjutt käibki.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

franz125
Postitusi: 2110
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2946 Postitas franz125 » 16 Apr 2018, 14:36

Madlobster kirjutas:
franz125 kirjutas:
Üsna lähedal on aeg, kus liikuritel on peal gps, mis on ühenduses sinu pangakontoga ning killswitch, mis ilmub sinumundri ekraanile teatud raadiuses

Sellest areneb siis mingit sorti juriidiline teema isikuvabaduse ja jälitus tegevuse kohta.
Sitta neist Gps-dest liikurite külge riputada.Kohe täislaks ära ja võrud jalgade ümber pole enam vaja põdeda kas ja kus kedagi üles leitakse. :wack:



Suutlikus on ja võimalused on ammu olemas ilma võrutagi. Kannad oma "võru" suht vabatahtlikult juba täna ning silitad hellalt näpuotsaga igal vabal momendil.
Millal juriidika järgi jõuab eks paistab (loodan, et ei paista :) )

Õnneks peab veel siiamaani kohtuniku luba olema et telefoni asukohta määrata sim kaardi järgi muud asukohta reetvad asjad on väljas-vähemalt arvan nii.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1359
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 346 korda
Tänatud: 113 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2947 Postitas AzA » 16 Apr 2018, 14:55

Madlobster kirjutas:Omleti näide oli suht hea, kuid mitte keegi ei mõistnud seda.
Pika ninga jäänud sinine on parem kui surnud või invaliidistunud rattur. (vahet pole olid tal load või polnud) thats it! Vaielege vastu kui tahate.

Seega AzA mõte, et lööme pätipoisi avalikult risti ning paneme põlema, siis saame ise pikemalt hullata mu arust nagunii pikalt ei toimi. St ma saan AzA mõttest väga hästi aru.


Esimese poolega ei saa nõustuda paraku, sest see on üks pool. Kuigi poindile ma saan pihta ja olen korduvalt juba öelnud, et see on õige, aga vaid ühelt poolt. Teiselt poolt on eest ära sõitmiseks pea 100%-diliselt hoopis muud põhjused kui peatumismärguande andmis põhjus. Kordan, et ka sel korral ilmselt eelnevad rikkumised + juhiloatus ... ka eelmise hooaja vennikesel oli regamata ratas, kui õigesti mäletan polnud juhiluba ega ka kindlustust.
Autodega on asi palju hullem, neid läti poole varastatutega minejaid tuleb tõenäoliselt iga aasta ette.
Tsiklitega on see teema suuremas mastaabis ees, rataste arv kasvab plahvatuslikult, see aasta on autokoolid sisuliselt juba praegu sügiseni kinni, juba nädalavahetustel ollakse platsil.
Kaugel ei ole india stiilis tsiklitega kotijooksuvennad jms.
Ratta viisakas mahavõtmine on naguinii palju ressursirikkam ... ma ei imestaks, kui hakatakse siile kasutama, sest muud varianti enam pole ja siis saab reimpsi mainitud asi reaalsuseks, mis on juba väga väga karm :(

Ehk laias laastus potentsiaalne vigastus vs. kõikehõlmav anarhia või üsna kurjad tagajärjed. Selles ju on küsimus.
Ühiskond ei luba päris anrhiat, seega ....

Teine pool ... njep, aga no andke palun veel kakski hooaega, pole ju palju palutud? :bsmile:
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1168
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 133 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2948 Postitas M.T. » 16 Apr 2018, 15:05

Macintosh kirjutas:... aga kuna hangude ja tõrvikutega mehed on meil enamuses siis kaugele ei jõua. Eks ta ole, nagu mu üks noor (suhteliselt) militaarsete vaadetega sõber irooniliselt ütleb: vägivald on lahenduseks kõikidele probleemidelel.

Juba keskajal oli ju linnaväljakul toimuv hukkamine rahvale meeldiv meelelahutus. Ei ole see vahepealne evolutsioon või selle puudumine meid muutnud ja köidab masse edasi.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 797
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 205 korda
Tänatud: 242 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2949 Postitas Madlobster » 16 Apr 2018, 15:41

AzA kirjutas:Teiselt poolt on eest ära sõitmiseks pea 100%-diliselt hoopis muud põhjused kui peatumismärguande andmis põhjus. Kordan, et ka sel korral ilmselt eelnevad rikkumised + juhiloatus ... ka eelmise hooaja vennikesel oli regamata ratas, kui õigesti mäletan polnud juhiluba ega ka kindlustust.


No ma ei tea laske või maha mind :D Aga alla joonitud rikkumistega tegelane minu silmis surma (alla ajamist) ei vääri. Niiviisi aetakse taga ustimenko laadseid tegelasi.

AzA kirjutas:Kaugel ei ole india stiilis tsiklitega kotijooksuvennad jms.


Esiteks ei usu seda, mitte natukenegi isegi mitte. Ja kui mõni selline hunnikusse sõidetakse kilkavad siin kõik rõõmutilgad püksis. Vargad ei leia kellegi käest poolehoidu

AzA kirjutas:Ratta viisakas mahavõtmine on naguinii palju ressursirikkam ... ma ei imestaks, kui hakatakse siile kasutama, sest muud varianti enam pole ja siis saab reimpsi mainitud asi reaalsuseks, mis on juba väga väga karm :(

Ehk laias laastus potentsiaalne vigastus vs. kõikehõlmav anarhia või üsna kurjad tagajärjed. Selles ju on küsimus.
Ühiskond ei luba päris anrhiat, seega ....

Teine pool ... njep, aga no andke palun veel kakski hooaega, pole ju palju palutud? :bsmile:


No liigub meie ühiskond pidevalt sealt 90nendate anarhia stiilist just välja, mitte vastupidi. Liikluskuulekus on koguaeg paranenud. Põhjendamatu hirm, et kui mõni lubadeta ära pääseb siis sellega mõranevad kogu ühiskonda üleval hoidvad talad, ning me kukume koledasse kõik röövivad, tapavad, vägistavad, lasevad õhku jms "Mad Max" filmi.

Teget on mul sellest tainast kama kaks, kas ta sõideti pikali või ei sõidetud. Aga lubade või kindlustuse puudumine ei ole aluseks inimesele otsa sõitmiseks ükskõik kui väga ka keegi verd ja soolikaid näha ei tahaks.

Võiks juba lasteais jalaga näkku saada kui pudrukaussi tühjaks ei söö.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1359
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 346 korda
Tänatud: 113 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2950 Postitas AzA » 16 Apr 2018, 16:58

Madlobster kirjutas:Teget on mul sellest tainast kama kaks, kas ta sõideti pikali või ei sõidetud. Aga lubade või kindlustuse puudumine ei ole aluseks inimesele otsa sõitmiseks ükskõik kui väga ka keegi verd ja soolikaid näha ei tahaks.


Sama siin, ainult, et kuidas teada, mis asja eest ära sõidetakse?
Meenutame Pärnus taksojuhi tapnuid.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 19 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2951 Postitas Raits66 » 16 Apr 2018, 17:30

"No ma ei tea laske või maha mind :D Aga alla joonitud rikkumistega tegelane minu silmis surma (alla ajamist) ei vääri. Niiviisi aetakse taga ustimenko laadseid tegelasi."



Et kui plaanid ära sõita siis pane silt seljale "Ärge mind maha sõitke, mul lihtsalt pole lube ega kindlustust" ?
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 797
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 205 korda
Tänatud: 242 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2952 Postitas Madlobster » 16 Apr 2018, 17:31

AzA kirjutas:
Madlobster kirjutas:Teget on mul sellest tainast kama kaks, kas ta sõideti pikali või ei sõidetud. Aga lubade või kindlustuse puudumine ei ole aluseks inimesele otsa sõitmiseks ükskõik kui väga ka keegi verd ja soolikaid näha ei tahaks.


Sama siin, ainult, et kuidas teada, mis asja eest ära sõidetakse?
Meenutame Pärnus taksojuhi tapnuid.


Seda ei olegi võimalik kindlaks teha.
Kas kiivri all on 16a naga, kes läks väikest lõbusõitu tegema ja püksirihma ja puuri hirmus plagama panemise otsuse vastu võttis või siis kreeka poole kihutav taksojuhi mõrvar.
Enamasti on seal kiivri all siiski mingi mitte korras dokumentidega või teab mitmenda korduva kiirustamisega ullike.
Me kõik mõistame selle käitumise hukka. Selles pole küsimus. Aga minu silmis isegi 100 lubadeta eest ära saamist ei kaalu üle ühte surnud nagamanni. Ja mäki kirjeldatud korravalvuri argipäevast kui "põhjakihile" trahvide kirjutamise vahepalaks selline action sülle kukub siis ... noh bla bla bla otsused ei pruugi olla adekvaatsed ja kalkuleeritud vaid samasest adrekast , mis põgenejea põgenema paneb kerib ka uljamal korrvalvuril silmad ruutu ja kokku võib saada suuremat sorti jama. :wink:
eks kõik on oma poindi selgeks teinud. Ega me kõik ei peagi igas asjas täpselt ühel arvamusel olema. (kes seda imalat määgimist siin siis ikka loeks :D )
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 797
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 205 korda
Tänatud: 242 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2953 Postitas Madlobster » 16 Apr 2018, 17:33

Raits66 kirjutas:"No ma ei tea laske või maha mind :D Aga alla joonitud rikkumistega tegelane minu silmis surma (alla ajamist) ei vääri. Niiviisi aetakse taga ustimenko laadseid tegelasi."


Et kui plaanid ära sõita siis pane silt seljale "Ärge mind maha sõitke, mul lihtsalt pole lube ega kindlustust" ?


Maitia võid lihtsalt loll ka selja peale kirjutada. (arvestada tuleb siis, et kui naisega eest ära sõidad siis sinu kirja ei nähta)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

will111
Postitusi: 1807
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 133 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2954 Postitas will111 » 16 Apr 2018, 18:09

siis paned naisele kirja selja peale "Ei anna kätte!"


aga ma olen üldiselt suures pildis sama meelt, et hinnata tuleb siiski olukorda ja tõenäosusi, mitte teha otsuseid selle põhjal, et "aga kui see eest ära sõitja on nüüd mingi eepiline massimõrvar". kusjuures arvestamata veel, et see on ju tegelikult üsna teemaväline argument. konkreetselt karmide kurjategijate tagaajamine peaks ja PEAB tegelikult ikkagi käima natuke teisel meetodil ja hoopis teiste eeldustega kui et suvaline liiklusment hakkab mängima bingot ja suvalisi pisut kiirust ületanud tsikliga vennikesi maha sõitma, tuues ühe valiidse argumendiga välja, et aga mis siis kui JUST SEE tüüp oleks olnud see 15 aastat taga otsitud suur allilmaliider või palgamõrtsukas. ma loodan, et siin selliste argumntide tõsimeeli välja toojad ikka suudavad vähemalt mingilgi tasandil aru saada kuivõrd väärakas jutt see tegelikult on. kuigi jah, saan aru, et sellist magusat chance'i argumendiks tuua paistab jube äge ja põhjendatud! tegelikult on see umbes sama äge nagu hakata laskma politsei poolt kohapeal maha iga 10ndat kuritegeliku näoga vastu tulnud isikut. krt, aga no ÄKKI ükskord läheb täppi?!?

eest ära sõitmine on tegelikult ju lihtsalt üks paljudest rikkumistest, mis on rahaliselt karistatav. suht ohtlik on hakata seda vaatama kui mingit suurt põhjust ja head põhjendust, et kedagi reaalselt maha sõita - ja teha sellest pigem reegel kui erand. rikkuja, ka siis kui ta eest ära saab, peab ju rahatrahvi ära maksma nagunii. võibolla see on piisav põhjus seaduslikuks hakata või vähemalt sellele mõelda.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1258
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2955 Postitas simp » 16 Apr 2018, 18:14

AzA kirjutas:Siis peab patrullid hiromantideks õpetama. Neid juhte, kus peatumis eirajal hoopis rohkem südamekesel kui konkreetselt märguandmise põhjus on palju, suisa väga palju. Nende seas muide mitte just hiljuti varavastaste kuritegude poolt tagaotsitav, sekka viskab mõne kilo heroiiniga ringi tuiskajaid ja ebakainetki rahvast.
Isegi antud juhul lisaks juhtimisõiguseta sõit.


Seni, kuni patrullil pole otsest alust põgenejat mõnes muus rikkumises kahtlustada, ei tohiks põgenejasse suhtuda kui narkokullerisse/joobnusse/vms... Põgenemine, kui tegevus, ei ole piisav alus muuks kui fakti konstateerimiseks.

AzA kirjutas:Võimu kuritarvitamise kohitsemiseks kohitseda ära korrakaitse? Mnjah, kah muidugi võimalus.
Igaks juhuks võiks neil relvad, erivahendid jms ka ära võtta, äkki kuritarvitavad.

Korrakaitse on alati mingist piirist kohitsetud. Erivahendite kasutamine samamoodi. Küsimus on selles, kus on see viisakas piir.

AzA kirjutas:Sellisel tegevusel on muide huvitav psühholoogiline aspekt, mida kergemini objekt pääseb, seda lihtsamini tarvitatakse võimu.
Relva naljalt sinine näppu ei haara, kumminui ja tazer lendab palju kergemini välja. Raudu pekstakse peale asja eest teist taga palju tihedamini kui kedagi kasti sõidetakse. Viimaseid juhte muide pole. Esimese korrani muidugi.

Tõesti, õnneks pole kedagi veel kasti sõidetud. Samas on praktika kõigest pool suve kestnud. Mida rohkem juhtumeid, seda suurem tõenäosus.

AzA kirjutas:Üldiselt taandub asi lihtlabaselt ikkagi selleni, et kas peatumismärguande eiraja lasta minema või võimalusel parimal moel maha võtta, vahet pole, kas tegu ratturi või autoga. Siili peale võib samamoodi võpseris oma elunatukese lõpetada. See, et minema pääseb majade vahele ei ole hetkel üldse oluline.
Ehk siis lasta minema või maha võtta, muu on irrelevantne :-|||


Ma ei vaataks seda asja nii must-valgelt.
Saadi enne meetodi kasutusele võttu mõned kätte, saadakse ka nüüd. Lihtsalt nüüd tehakse kohapeal esimene karistusaktsioon ka kohe ära.

Isiklikult arvan, et esimesel korral ei võtnud patrull mingit kaalutletud otsust vastu. Tegu oli tööõnnetusega ja tookord läks lihtsalt nii.
Olukord analüüsiti läbi ja otsustati, et konkreetsel juhul ei teinud vormikandja midagi valesti. Viimase järeldusega nõustun ka isiklikult.

Ülejäänud seltskond nägi, et see on täitsa okei meetod mida arsenali kaasata. Oleks tookord selgelt välja öeldud, et tagaajamisel on risk põgenevat juhti tahtmatult vigastada, oleks minu vaatepunktist kõik ok. Sisuliselt oli ju nii. Ühtlasi oleks ka kolleegidele sõnum saatmata jäänud.

Meil on olemas meetodid, kuidas hinnata inimvigastuse hinda, kuidas hinnata sõidukikahju, arestipäeva hinda jne... Kui peatamisaktsiooni hind on kõrgem, kui võimalik karistus, ei tohiks sellist aktsiooni ette võtta, vaid pehmemaid meetodeid kasutada.

Kusjuures omaniku või vastutava kasutaja kohustuse rikkumise eest(kui ei suudeta ära tõestada, kes tegelikult juhtis) ei ole trahv just väike. 100 trahviühikut. Seegi on üks pehmematest meetoditest. Versus peatamismärguande eiramise eest, 200 trahviühikut.

See 100 trahviühikut vähem ei tekita anarhiat, küll aga võib kehvasti mõjuda mõne vormikandja egole.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 797
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 205 korda
Tänatud: 242 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2956 Postitas Madlobster » 16 Apr 2018, 18:26

AzA kirjutas:Neljandat korda ... lahendus?


üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1258
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2957 Postitas simp » 16 Apr 2018, 19:34

Muide, rammimise ja muu karmi suhtumise pooldajad. Küsimus teile.

Enamus meist teab seltskonda, kus peatumismärguande eiramine on normaalsus. Teame kuidas nendele sõitudele kaasa minna. Teame neid nimesid, trassivalikuid, numbrimärke ja sõidukeid. Olen isegi pärnu maanteel ühe ratta ära tundud mis, tagarattal, eravärvides škoda järgi, vastu tuli.

Üks pehmem meetod on selle seltskonna 'välja andmine'. Kui lähevad sõitma, siis saab alati vihje anda. Miks te seda ei tee? Kõik kes 200'ga eest ära kihutavad vääriks teiearvates ju karmimat kohtlemist ja kindlat vahelejäämist.

Selguse huvides ütlen ära, et ma ei kutsu üles seda tegema. Samas natuke enesekriitilisust tasuks ära küll.
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1261
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, HD V-rod, Busa
Asukoht: Tartu
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2958 Postitas RasmusL » 16 Apr 2018, 20:04

Jajah, need romuralli sõbrad võiksid kohe ise enda autoga piraki ette keerata kui näevad mõnda ratturit tatt lennus vastu tulemast. Oleks ju reaalne oht kohe kõrvaldatud, pohhui et seal võib olla lenksutaga näiteks Korke või stuntrattur Timo kes püsivad 2 rattaga ka paremini teepeal kui need romuralli austajad oma neljarattaga (lol) (lol)
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1359
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 346 korda
Tänatud: 113 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2959 Postitas AzA » 16 Apr 2018, 20:15

Mina pean kahetsusega nentima, et ma ei tunne mitte kedagi, kes peatumismärguannet eiraks. Aga ka sel juhul paraku peaks sündmuse fikseerima, nii et koputamine pole lahendus.

Peatamisaktsiooni hind võib olla 0 kuni laip. See oht jääb alati, ilmselt nõustud.
Seega on ainuke alternatiiv mitte taga ajada. Kui ei allu, siis head teed.
Järgi sõitmine ise tõstab aktsiooni ohtlikuse taevasse. See selle ju tekitabki.

Seega jäämegi paraku selle juurde, kas sõita järgi või mitte. Ja kui juba sõita, siis 150kmh linnas tuhisev rakett blokeerida või siis oodata, et ehk läeb maanteele või siis sõidab mõnest penskarist üle.
Mingist lähme koju järgi pehmed lahendused on aut of bisnes, sest eelmise aasta tüübil polnudki numbrit küljes ja sust 127kmh mööda lendava ratta numbrit jõuab lugeda tõenäoliselt vaid kaamera, mis on rattale järgi suunatud. Ka see lõppeks ei päde, sest number võib olla varastatud.

Ehk laias laastus, kas anda ühiskonda teade, et järgi ei sõideta või siiski minnakse.
Päris aus olla, kui ma teaksin, et järgi ei tulda, siis noh ma vajutaks jebais pay nuppu ja jääks flip-up numbrimärki ootama.
Õige mõnsa oleks need harvad korrad, kui kiirust ületan kuskil maanteel seda kiirendustunnet ilma karistuse kartuseta teha.
Palju meist neid on, kes vähemalt korra hooaja jooksul väheke ei ületa?
Aga mulle meeldib.

franz125
Postitusi: 2110
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2960 Postitas franz125 » 16 Apr 2018, 20:27

siis paned naisele kirja selja peale "Ei anna kätte!"

Oled kindel et sellest kirjast saadakse aru ainult eest ära sõitmist silmas pidades.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1258
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2961 Postitas simp » 16 Apr 2018, 20:33

AzA kirjutas:Mina pean kahetsusega nentima, et ma ei tunne mitte kedagi, kes peatumismärguannet eiraks. Aga ka sel juhul paraku peaks sündmuse fikseerima, nii et koputamine pole lahendus.

Peatamisaktsiooni hind võib olla 0 kuni laip. See oht jääb alati, ilmselt nõustud.
Seega on ainuke alternatiiv mitte taga ajada. Kui ei allu, siis head teed.
Järgi sõitmine ise tõstab aktsiooni ohtlikuse taevasse. See selle ju tekitabki.

Seega jäämegi paraku selle juurde, kas sõita järgi või mitte. Ja kui juba sõita, siis 150kmh linnas tuhisev rakett blokeerida või siis oodata, et ehk läeb maanteele või siis sõidab mõnest penskarist üle.
Mingist lähme koju järgi pehmed lahendused on aut of bisnes, sest eelmise aasta tüübil polnudki numbrit küljes ja sust 127kmh mööda lendava ratta numbrit jõuab lugeda tõenäoliselt vaid kaamera, mis on rattale järgi suunatud. Ka see lõppeks ei päde, sest number võib olla varastatud.

Ehk laias laastus, kas anda ühiskonda teade, et järgi ei sõideta või siiski minnakse.
Päris aus olla, kui ma teaksin, et järgi ei tulda, siis noh ma vajutaks jebais pay nuppu ja jääks flip-up numbrimärki ootama.
Õige mõnsa oleks need harvad korrad, kui kiirust ületan kuskil maanteel seda kiirendustunnet ilma karistuse kartuseta teha.
Palju meist neid on, kes vähemalt korra hooaja jooksul väheke ei ületa?


Sa tõesti ei näe, et on olemas rohkem valikuid, kui sõidame sisse ja laseme minna?

Kuidas enne eelmise suve juhtumit põgenejaid kätte saadi?

volber
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Sept 2015, 20:39
Tsikkel: FZ-S
Tänatud: 5 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2962 Postitas volber » 16 Apr 2018, 21:05

Kõik ei ole jah must-valge. Mul kunagine lapsepõlvesõber- kõik teised on tema õnnetustes süüdi, mitte tema ise. Küll on naine süüdi, et maha jättis ja seetõttu jookis peaga vahele jäi. Pagulased, kes siia tulevad ja raha, naised ja töö ära võtavad. Küll ülemus, kes nõuab liiga palju ja annab vastu liiga vähe. Ei pea vist nimekirja jätkama aga selle asemel, et nagu vastutust võtta on alati kõik teised tema ebaedus süüdi.

Ma tõmbaks natuke ka sama paralleeli ka eest ära sõitjate eest. Mis mõttes pole must-valge- a) sõidad eest ära ning võtad lisa riske b) võtavad vastutuse. Variant c) olen noor ja rumal pole nagu valik vaid diagnoos pigem :) Eks vist kõik on nooruses lollusi teinud aga kellel rohkem ja kel vähem õnne....

Vähemalt mõnekoha pealt suudab politsei teha midagi muud kui õlale patsutada ja öelda, et ära teinekord nii enam tee. Neid huijareid on meil riigis ikka piisavalt. Olgu kasvõi eelmise nädala Pealtnägija kus mehi metsavahel väidetavalt mängurelvaga ähvardakase. Pärast kehitatakse õlgu ja naerdakse pihku.

Minu arust on probleem pigem lõtvades ühiskonna normides. Näitena, et poejärjekorras me ei türgi tuimalt ette vaid ootame- liikluses mitte. Pole üksteise vastu viisakad vaid pigem üritame eestlaslikult teisele pähe lasta et wafafafafa
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4668
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 387 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2963 Postitas Macintosh » 16 Apr 2018, 21:33

simp kirjutas:Sa tõesti ei näe, et on olemas rohkem valikuid, kui sõidame sisse ja laseme minna?
Kuidas enne eelmise suve juhtumit põgenejaid kätte saadi?


Ma siin pikka aega üritan inimesi mõtlema ärgitada aga hangudeja tõrvikutega mehed on ülekaalus. Et kõige parem mootorrattur on surnud mootorrattur? :-|||
Mina tunnen isiklikult vähemalt kahte, kes on peatumismärguannet eiranud, minema kihutanud ning pääsenud. Politseikroonikast me nende kohta ei loe. Nii mõnigi neist on väga paljudele motomeestele kui mitte isiklikult siis vähemalt nime poolest tuntud. Neid me ju risti ei löö. Pisut kahepalgeline, kas pole? Või kuidas me suhtume sotsiaalmeedia gruppides üheskoos sõidus käivatesse vendadesse, kes takkajärgi kiitlevad, et "eilse sõidu keskmiseks kiiruseks tuli 162kmh". Kõvasti parem kui peatumismärguande eiramine?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1168
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 133 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2964 Postitas M.T. » 16 Apr 2018, 22:00

Mac, ära näe ka asja nii must-valgelt. Keegi ei taha tahtlikult mootorratturi surma ja vahet tuleks teha ka mootorratturil ja sellel kes peatumismärguandele reageerib rutska keeramisega. Ohu kasvu põhjustas ta ise, mitte ei maksa kõiki kive politsei kapsaaeda loopida. Kui võtsid ööklubis rusikad taskust ja kukkusid nendega vehkima, siis pole pärast põhjust halada kui silm sinine või hambaid puudu. Sama siin.
Kas nüüd surnud rullnokk või tema tõttu vigane või surnud kõrvalseisja, siis minu valik on lihtne. Loomulikult saab siin jällegi väita, et tagaajamine kasvatab seda riski kordades. Kuid lihtsalt tüübi vaibalekutsumine pole ka vilja kandnud ja mõni ei saagi enne aru kui korralikult vastu hambaid pole keegi andnud. Seni jätkab samas vaimus ning seab teisi ohtu.
Mis puutub selliste tundmisesse või mitte, siis enda tutvusringkonnas sellised puuduvad. Seega jah, need kes sellele vaikse heakskiidu annavad, kuna ta ju tuttav, neid võib kahepalgelisteks nimetada küll.
Grupisõidud, olen käinud sellisel kus Saku piiril keerati rullid põhja ja nii mõnigi mees lasi tagarattal hoolimata ülejäänud liiklusest. Järgmise asula elumajade vahelt kambaga 40 alas +30 läbi, küll lapsed lärmi peale ise aru saavad, et elus püsimiseks tuleb tikripõõsa taha peitu minna. Minu jaoks oli siis mõõt täis ja pöörasin oma suuna mujale. Seega ei tolereeri sellist asja.
Pühak ma pole ja kiirust ületan ka mina aegajalt, aga diskorite värvimuusika peale jään ma siiski seisma ja olen niipalju mees, et oma laksud kätte saada. Aga ärme nüüd kiiruseületamist ja peatumismärguande eiramist 1:1-le ka võrdsusta.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1372
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2965 Postitas pühak » 16 Apr 2018, 22:03

Naljakas on see, et käib vihane sõnasõda teemal, kas põgeneva tsikli jõumeetodiga rajalt maha võtmine on ok või mitte. Aga millegipärast ei paku kellelegi huvi ilma agadeta välja öelda, kas teedel-tänavatel korra hoidmisele jõumeetodiga vastu hakata on ok või mitte. :?
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1258
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2966 Postitas simp » 16 Apr 2018, 22:22

M.T. kirjutas:Kas nüüd surnud rullnokk või tema tõttu vigane või surnud kõrvalseisja, siis minu valik on lihtne. Loomulikult saab siin jällegi väita, et tagaajamine kasvatab seda riski kordades. Kuid lihtsalt tüübi vaibalekutsumine pole ka vilja kandnud ja mõni ei saagi enne aru kui korralikult vastu hambaid pole keegi andnud. Seni jätkab samas vaimus ning seab teisi ohtu.

Ma tegelikult tean, et uba on siin peidus.

Mina arvan, et seni kuni rikkumise sisu on peatumismärguandele mitte reageerimine, ei saa tegelast võrdsustada kellegagi, kes vigastab või tapab kõrvalseisja. Tõsi, tõenäosus kõrvalseisja vigastamiseks suureneb, kuid sellepärast ongi võimalik rikkujat karistada ja normaalsuse piiridesse jäävate meetoditega peatuma sundida.

Ainus, milles sellist põgenejat süüdistada saab, on esialgne rikkumine ja peatumismärguandele mitte reageerimine. Kummagi rikkumise eest ei ole normaalolukorras võimalik määrata juhi vigastamist, sõiduki hävitamist jne...

Kahjuks luuakse see võimalus rammimiskultuuriga ja ausast õigusmõistmisest võib ühtlasi ainult unistada.

Saan aru ka vastuargumendist. Parem säästame iga hinna eest kõrvalisi. Kahjuks on ajalugu näidanud, et iga hinna eest tegevused kipuvad suurematsorti jamaga lõppema. Seda mitte esimesel, teisel või kolmandal korral. Ikka siis kui võte on normaliseerunud.
Viimati muutis simp, 16 Apr 2018, 22:23, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1168
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 133 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2967 Postitas M.T. » 16 Apr 2018, 22:22

Pühak, ma võin öelda. On ok, kui sa eirad korralekutsuvat meetodit.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1168
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 133 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2968 Postitas M.T. » 16 Apr 2018, 22:34

Simp, olen sinuga nõus. Samas ei saa me ka kunagi teada tulevikujada, mis juhtuks siis kui seda tüüpi poleks seal kummuli sõidetud. Õigemini ta vist sõitis ise otsa. Äkki oleks see ta viimane kord olnud ja edaspidi oleks kukupai. Aga äkki tänu selle jääb tulevikus mõni hullem õnnetus ära või just vastupidi, sest tüüp on veelgi rohkem võimule ja seadustele sülitav ning järgmisel korral end elusalt kätte ei anna. Keegi ei tea, mis oleks kui...., juhul juhtunud.
Ise olen seda meelt, et selleks et selliseid jamasid tulevikus ei juhtuks, selleks peaksime oma suhtumisega selgelt välja ütlema - ärasõit pole aksepteeritav ning juhul kui seda teed, siis ole valmis halvimaks! Seljuhul jätab järgmine Rossi ehk oma ratta peatumismärguande korral seisma, mitte ei kima nelja tuule poole. Sest teab, et sõbrad-tuttavad mõistavad ta teguviisi ühtselt hukka.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1258
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2969 Postitas simp » 16 Apr 2018, 22:45

M.T. kirjutas:Simp, olen sinuga nõus. Samas ei saa me ka kunagi teada tulevikujada, mis juhtuks siis kui seda tüüpi poleks seal kummuli sõidetud. Õigemini ta vist sõitis ise otsa. Äkki oleks see ta viimane kord olnud ja edaspidi oleks kukupai. Aga äkki tänu selle jääb tulevikus mõni hullem õnnetus ära või just vastupidi, sest tüüp on veelgi rohkem võimule ja seadustele sülitav ning järgmisel korral end elusalt kätte ei anna. Keegi ei tea, mis oleks kui...., juhul juhtunud.
Ise olen seda meelt, et selleks et selliseid jamasid tulevikus ei juhtuks, selleks peaksime oma suhtumisega selgelt välja ütlema - ärasõit pole aksepteeritav ning juhul kui seda teed, siis ole valmis halvimaks! Seljuhul jätab järgmine Rossi ehk oma ratta peatumismärguande korral seisma, mitte ei kima nelja tuule poole. Sest teab, et sõbrad-tuttavad mõistavad ta teguviisi ühtselt hukka.


Siin on tegelikult kaks täiesti erinevat pointi.

1. võtame nui-neljaks kõik rikkujad maha ja näitame, et meie eest ei ole mõtet põgeneda.
2. sõbrad-tuttavad, ühiskond, kogukond, mõistavad põgenemise hukka ja ühiskondliku surve tõttu ei põgeneta.

Esimene ei ole minuarvates õigusriigile kohane. Teine on. Teise selgitas Mac hästi lahti.

Ma olen 99% kindel, et nii sina, aza, kui ka teised on vähemalt korra mõnele ärasõitjale oma raskelt teenitud raha viinud :ner:
Kas tegu on teadmatuse, loomuliku filtri* või teadliku teise punkti rikkumisega, ma öelda ei oska.

Loomulik filter - aju ei vii lihtsalt otsi/inimesi/nägusi kokku, kuna eest äraajamine ei huvita, ega saa erilist tähelepanu.

Siinkohal oleks tegelt paslik rääkida ka rehabilitatsioonist ja selle võimalikkusest.
Tasub tähele panna, et nii mõnigi krooniline rikkuja on 5-10 aasta jooksul muutunud ja arendavad täna viisakat motokultuuri. Kindlasti tuleb paljudel vähemalt üks-kaks nime meelde.

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 52
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2970 Postitas Mrtn5 » 16 Apr 2018, 23:00

Seda poleks vist ka vaja, et iga vähegi "julge" või äss võivad peatumismärguande (korduvate) peale rahulikult eest ära sõitma asuda või anda märku kavatsusest mitte peatuda, ja lastakse minna. Tavakodanikud peaksid siiski seisma jääma, või võiksid ka edasi sõita, kui parasjagu nt ei viitsi seisma jääda? Kui julged eest ära sõita, pole nagu põhjust erisoosingut oodata. Elementaarne, et tuleb ka vastutada, kasvõi elu hinnaga, kui oled valmis omal valikul nii kaugele minema. Tavakodanik sellistesse olukordadesse ilmselt ei satu. Ei näe ka põhjust, miks peaks see mõnedele ignorantidele lubatud olema. Juhtimisõiguse omandamine tähendab siiski vastavate reeglite tunnistamist. Nagu eespool mainiti, teeb patrulli eest raskemaid otsuseid ilmselt juhtimiskeskus. Võib-olla vaadatigi nr järgi, et tuleb maha võtta, aga ega tegelikult ei huvitagi, kas just nii oli. Kedagi ei rammita maha ülavaatuse, kindlustuse vms puuduste pärast - antakse ju peatumismärguanne, mitte kohe lampi ei rammita. Tõesti veider "vaidlus".




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: margusja ja 5 külalist