105. leht 143-st

Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 16:04
Postitas Ain
mx77 kirjutas:
RasmusL kirjutas:

Mis see üleüldse teiste arutada on, kuidas keegi riides käib või mis riietuses sõidab ? :shock:

Niipalju on, et selle lühkarites tüübi ravikulud maksame me kõik kinni. Kui võetakse vastu seadus, et ainult sertifitseeritud kaitsevarustust kandvate ratturite ravikulud makstakse haigekassa poolt, siis sõitku või stringides minupärast.

olen samal arvamusel! Kas USAs mitte pole sama teema kiivrita sõidu osas. Et võid sõita ilma aga pärast vaatad ise mis saab. Kuigi ka see on jama sest seda sülti kes heal juhul ellu jääb peab pere pärast potitama ja kasima..


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 16:12
Postitas RasmusL

Ohjumal. Me maksame siin riigis igasugu sitta kinni ja mingite tsiklistide riietus on küll kõige vãiksem mure sellejuures. Mõtleme aina välja uusi teemasid et saaks foorumis vinguda ?


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 16:15
Postitas Madlobster

Mõnda plätumeest nähes tekib mul emotsionaalselt sinuga üks mõte. Aga noh järgmine mees mõtleb, et tsiklimehed üleüldse peaks oma haiglaarved ise maksma.
Samuti suitsetajad, ülekaalulised, ekstreemsportlased, ka vähem ekstreemsportlased jne jne.
Eks me kõik oleme haiget kassat koormanud rohkem või vähem oma lollusest või tarkusest.

Seega: kui ei kuku, siis võib sõita :D


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 16:25
Postitas Jesper

See "me maksame kõik kinni" jutt on rohkem egotripp, mingi harju keskmise palga saaja suudab ühe matsuga healjuhul selle osa ära kulutada, mille ta viimase paari aasta jooksul sinna kassasse ise toppinud on :lol:


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 18:00
Postitas kaiman

Kui nii. siis aaa eee kesssee pagulaste ravikulud kinni maksab??


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 19:38
Postitas franz125

Aga minu teada võetakse mult(õigemini tööandjalt)13% brutost iga kuu haigekassasse,millest ma olen enda heaks kulutanud vähem kui oma suus olevatele hammastele.Nii et sellekohapealt võiks tagumikku riivida küll kui peaks tahtmine tulema.Niiväga tegelikult ei maksa siin endale vastu rindu taguda et mina maksan mingi plätumehe arveid,vast on see plätumees ka maksumaksja.
teemasse ka väheke
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=82127669


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 21:08
Postitas urmas66

Vastavalt ilmale validki riietuse ja vastavalt riietusele ka sõidustiili.
Olen kunagi risti läbi Itaalia(Monaco-Genova-Trieste) sõitnud sisuliselt pika käisega T-särgiga,tavalistes õhukestes teksades ja jalas jooksutossud,sest enamat ei kannatanud selga panna. naine oli taga smalaades vormis. Varustus oli osaliselt kohvri peal võrgu all,sest kõik ei mahtunud kohvritesse ära. Kohalikud sõitsid lühkarites ja tavalise T-särgiga, aga ma kartsin ära põleda, mitte kukkumist. Temp oli +40+42.
Eelmisel pühapäeval käisin ka sõitmas ja seljas oli võrgust tagi, võrguga püksid ning kannatas olla,aga mingi nahk või muu tagiga oleks kindlasti +27-ga palav olnud.
Ma ei mõista seda iga ilmaga täisvarustuses sõitjate masohismi. Iga asi omal ajal ja omas kohas ning asja tuleb mõistusega võtta, eelkõige sõitmist muidugi.
Ma küll ei tea kedagi,kes oleks 200-ga lepikusse pannud ja terveks(loe ellu) jäänud,sest oli nahkkombes jne. Tean ,aga neid, kes pole ellu jäänud. Samas olen ka ise kunagi noorena kordi kukkunud suht tavalistes riietes ja tegelikult pääsenud kergete kriimudega.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 17 Mai 2018, 23:27
Postitas Krl
urmas66 kirjutas:

Ma küll ei tea kedagi,kes oleks 200-ga lepikusse pannud ja terveks(loe ellu) jäänud,sest oli nahkkombes jne. Tean ,aga neid, kes pole ellu jäänud. Samas olen ka ise kunagi noorena kordi kukkunud suht tavalistes riietes ja tegelikult pääsenud kergete kriimudega.

Milleks sellised äärmuslikud näited? Miks mitte näiteks võrrelda arme, või muid tervisekahjustusi neil, kes 70 teelt välja sõites kandsid nahkkombet, või T-särki?


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 01:06
Postitas Prets

Või isegi 50. Asfalt on valus.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 01:11
Postitas kaiman
Dusterx kirjutas:

Jess, sain ka hälvikute nimekirja, sõitsin eile tööle turvasandaalides ja lükkarites, 50km ots ja nautisin igat hetke. Eriti meeldib, kui t-särk laperdab ja peksab kere läbi, nagu oleks saunas vihelnud, kes pole proovinud, ei saagi aru saada, ka selline käitumine on omamoodi vabadus.

Seda minagi :D eriti mõnus on veel kui joppad paduka kätte t-särgiga siis peksab nagu kadakavihaga.kes teab se teab :bsmile:


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 02:24
Postitas will111

Krl, aga võta ja hakka siis kukkuma ja võrdlema?! Või sa ootad, et "keegi teine" võtaks ja prooviks kõik erinevad variandid ära, pildistaks armid üles ja siis tooks sulle siia võrrelda ja kommenteerida?

Ma kukkusin 2a tagasi keila kandis, asfaldil...kiiruselt võibolla umbes 70 sellist keskmist mõõtu kurvis. natuke lohisesin ja siis põllule. Tsikkel ka järgi. Seljas oli täislaks tsiklivarustus. Tõsi mitte küll nahktagi aga siiski korralik kaitsmetega jakk, jalas kaitsmetega ja kevlar voodriga püksid jne. Haav küünarnuki peal oli ikka päris räige...kui väga ilusti palud võin piltigi näidata. Lisaks olid haav teisel käel, reiel, peopesades vist ka miskit. Siis kukkusin eelmisel aastal ühel teede ristumisel kuhu oli täpselt kurvi keskele otsustatud kruusa puistata aga märki teetööde kohta vist ei raatsinud sinna panna. Kiirus oli ilmselt pisut väiksem, nii 40-50 aga siiski päris arvestatav. Haav põlvel oli seekord umbes samaväärne, kuid jalas olid mul lühkarid ja polnud vist kindaidki käes. Käed loomulikult sai ikka ka maha pandud maandudes, aga mingeid sügavaid haavu peale korralike marrastuste sinna ei tekkinud.
Kokkuvõttes olid nende kahe suhteliselt võrreldava kukkumise (mõlemal juhul läks ootamatult alt ära esiratas, tsikkel sama, pinnas sama) tagajärjed ka üsna 1:1 sarnased, esimesel juhul kokkuvõttes natuke tõsisemad. Palun, hakka nüüd võrdlema ja suuri põhjapanevaid järeldusi tegema varustuse ja selle kandmise osas.
Mis haigekassat ja kinni maksmist puudutab siis ausalt öeldes sealt tulekski mingis lõppkokkuvõttes kogu see elu jooksul sisse taotud papp kuidagi "tagasi võtta", aga keegi ei jõuagi vist nii palju kukkuda, et selline asi õnnestuks. Ja kui mingi tõsisema häda külge saad kukkumise tagajärjel siis seda ju haigekassa nii ehk naa ei hüvita :D


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 02:58
Postitas kaiman

Will111seletas väga hästi teemat.kiitus sulle ja turvalisi sõite.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 08:42
Postitas Krl
will111 kirjutas:

Krl, aga võta ja hakka siis kukkuma ja võrdlema?! Või sa ootad, et "keegi teine" võtaks ja prooviks kõik erinevad variandid ära, pildistaks armid üles ja siis tooks sulle siia võrrelda ja kommenteerida?

Ma kukkusin 2a tagasi keila kandis, asfaldil...kiiruselt võibolla umbes 70 sellist keskmist mõõtu kurvis. natuke lohisesin ja siis põllule. Tsikkel ka järgi. Seljas oli täislaks tsiklivarustus. Tõsi mitte küll nahktagi aga siiski korralik kaitsmetega jakk, jalas kaitsmetega ja kevlar voodriga püksid jne. Haav küünarnuki peal oli ikka päris räige...kui väga ilusti palud võin piltigi näidata. Lisaks olid haav teisel käel, reiel, peopesades vist ka miskit. Siis kukkusin eelmisel aastal ühel teede ristumisel kuhu oli täpselt kurvi keskele otsustatud kruusa puistata aga märki teetööde kohta vist ei raatsinud sinna panna. Kiirus oli ilmselt pisut väiksem, nii 40-50 aga siiski päris arvestatav. Haav põlvel oli seekord umbes samaväärne, kuid jalas olid mul lühkarid ja polnud vist kindaidki käes. Käed loomulikult sai ikka ka maha pandud maandudes, aga mingeid sügavaid haavu peale korralike marrastuste sinna ei tekkinud.
Kokkuvõttes olid nende kahe suhteliselt võrreldava kukkumise (mõlemal juhul läks ootamatult alt ära esiratas, tsikkel sama, pinnas sama) tagajärjed ka üsna 1:1 sarnased, esimesel juhul kokkuvõttes natuke tõsisemad. Palun, hakka nüüd võrdlema ja suuri põhjapanevaid järeldusi tegema varustuse ja selle kandmise osas.

What??
Kas sa reaalselt püüad siin jätta muljet et sa usud, et T-särgist parem varustus ei anna eelist, kui asfaltil või kus iganes kukkuda ja mööda karedat pinnast libiseda?
Sul on ÜKS näide(2 kukkumist) ja millegipärast ka siin püüad sa teisi veenda, et sa tead või usud, et nende kukkumiste puhul olid tingimused ligilähedasedki. Kiirus võis ju olla sarnane aga kõik muu võis olla absoluutselt erinev(võis ka mitte olla).

See on umbes sama jabur teema, nagu alati kui räägitakse turvavöö kandmise vajadusest, ujub välja mingi tüüp, kellele on üks näide sellest, kuidas ta on ilma turvavööta ka ellu jäänud ja võibolla on ta tänu selle mitte kandmisele ka isegi pääsenud. Selle 1 näite puhul 1000st ehk jah nii oligi . So what?

Kuidas saab parem varustus mitte anda eelist kukkumisel vigastustest hoidumisel?? On kellelgi mingi teooria ka?

Kõige selle lõpuks mainin muidugi ka seda, et minul isiklikult on sigapohhui, millega keegi sõidab. Ei ole harvad olukorrad, kui ka ise siit töölt T-särgiga kilomeetri kaugusele lõunale sõidan.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 08:46
Postitas reimps

t***, kas ma mitte paar päeva tagasi ei öelnud, et jätaks selle lühkari- ja plätuteema siit hälviklusest välja? Varustuse kandmine või mittekandmine ei tee kellestki liiklushälvikut, pealegi nõuab liiklusseadus vaid kinnirihmatud kiivri kandmist. Igaühe asi, milline ta kirstus välja tahab näha.
Teemasplittijad magavad vist.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 08:48
Postitas Krl
kaiman kirjutas:

Will111seletas väga hästi teemat.kiitus sulle ja turvalisi sõite.

Mida ta sulle ära seletas.
Tüüp praegu põhimõtteliselt üritas selgitada, et tänu varustuse kandmisele tekkisid tal samaväärsel kukkumisel tõsisemad vigastused, kui varustust mitte kandes.

Keegi ei ole kunagi väitnud, et miski töötab 100% kordadest ja kasu sellest on märkimisväärne.
Kõik on lõpuks kinni ikkagi tõenäosuses ja riskide maandamises. Alati leiab keegi erandeid. Aga nagu me kõik põhikoolimatemaatikast teame, siis iga tõsiseltvõetava statistika puhul eemaldatakse valimist ekstreemsed juhud.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 08:48
Postitas Krl
reimps kirjutas:

t***, kas ma mitte paar päeva tagasi ei öelnud, et jätaks selle lühkari- ja plätuteema siit hälviklusest välja? Varustuse kandmine või mittekandmine ei tee kellestki liiklushälvikut, pealegi nõuab liiklusseadus vaid kinnirihmatud kiivri kandmist. Igaühe asi, milline ta kirstus välja tahab näha.
Teemasplittijad magavad vist.

Vabalt võisid öelda, aga kedagi ei kottinud mis sa seletad, nagu tavaliselt.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 09:03
Postitas urmas66
Krl kirjutas:
kaiman kirjutas:

Will111seletas väga hästi teemat.kiitus sulle ja turvalisi sõite.

Mida ta sulle ära seletas.

Selle ,et kasti pakitakse sind ikka,kui laksu paned,olenemata sellest,mis sul seljas oli. Sõites hoolsamalt,saad kasti sattumist kordades paremini vältida võrreldes sellega ,et mis sul seljas on. :wack:


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 09:11
Postitas Krl
urmas66 kirjutas:
Krl kirjutas:
kaiman kirjutas:

Will111seletas väga hästi teemat.kiitus sulle ja turvalisi sõite.

Mida ta sulle ära seletas.

Selle ,et kasti pakitakse sind ikka,kui laksu paned,olenemata sellest,mis sul seljas oli. Sõites hoolsamalt,saad kasti sattumist kordades paremini vältida võrreldes sellega ,et mis sul seljas on. :wack:

See ei ole vist enam see koht, kus edasi argumenteerimisel mingit pointi on. Fännboy`d laigivad üksteise postitusi ja ignoreerivad kõike päriselu puudutavat.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 09:18
Postitas mx77

See varustuse jutt läheb maru kergelt käest ära. Will on kaks korda kukkunud ja teeb sellest kaugeleulatuvad järeldused. Ilmselt kõige pädevam oleks selles osas imselt mõne suure ratturite arvuga riigi EMO traumakirurgi arvamus. Urmase jutt on lihtsalt.... loll.

Kui ma võtan oma krossikogemuse, kus kukutakse siiski oluliselt rohkem ja tihedamalt kui tänaval sõites, siis kui ma võrdlen oma algusaegu, kui korraliku varustuse hankimiseks raha ei olnud, siis tollased kukkumised olid ikka palju rängemate tagajärgedega. Nüüd kui on korralikud saapad, põlvetoed, kaitsmesärk ja kaelatugi jalutad tihti korralikust matsust vaid põrutuste ja sinikatega minema.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 09:56
Postitas Maaks
mx77 kirjutas:

See varustuse jutt läheb maru kergelt käest ära. Will on kaks korda kukkunud ja teeb sellest kaugeleulatuvad järeldused. Ilmselt kõige pädevam oleks selles osas imselt mõne suure ratturite arvuga riigi EMO traumakirurgi arvamus. Urmase jutt on lihtsalt.... loll.

Mina küll Urmase juttu lolliks ei nimetaks! Kas Margus Triibmann kasutas (korralikku?) varustust? Kus ta nüüd ongi?


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 09:58
Postitas Tort

Krossiga vist pole mõtet võrrelda, kuna sõidetakse võidu ja piiripeal ja käna pannakse niikuinii. Ma ise olen jalgrattaga asfaldile sellise paugu pannud kunagi, et ajasin lolli juttu natuke (kiiver oli peas, muidu oleks kastis kah vist) ja seoti üsna muumiaks ja pidin paar nädalat külge kreemitama, et lapid koevedeliku külge ei kuivaks. Seega tsikliga ei ole mõtet lühikeste pükstega matsu panna.

Aga see pole sama, et tsikliga ilma täisvormita üldse liigelda pole mõtet. Olen ikka üksjagu dressipluusi ja laiguliste pükstega kulgenud mööda maanteid. Sõidaks igakell lühkaritega poodi jäätist ostma, kui muud pole. Mõistusega tuleb võtta. See on umbes sama, et kui turvavööd autos peale ei pane, siis saad poeparklas kohe surma. Teisalt kiivriga on küll selline põhimõte, et üldiselt üle 5 meetri ilma ei sõida. Muu paraneb ära, aga peaga on nii, et ühest korrast piisab.

Nagu reimps ütles, pole teiste asi õpetada, st. õpetada võib aga kuulda võtma ei pea. Omad vitsad kuluvad ära ja täiskasvanud inimest pole mõtet lapsena kohelda.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 10:19
Postitas Krl
Maaks kirjutas:
mx77 kirjutas:

See varustuse jutt läheb maru kergelt käest ära. Will on kaks korda kukkunud ja teeb sellest kaugeleulatuvad järeldused. Ilmselt kõige pädevam oleks selles osas imselt mõne suure ratturite arvuga riigi EMO traumakirurgi arvamus. Urmase jutt on lihtsalt.... loll.

Mina küll Urmase juttu lolliks ei nimetaks! Kas Margus Triibmann kasutas (korralikku?) varustust? Kus ta nüüd ongi?

Ilmselt on ka kiivri kandmine siis suht mõttetu? Antud näite puhul ei päästnud sttagi. Piirab küljele nähtavust ainult.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 10:38
Postitas mx77
Maaks kirjutas:
mx77 kirjutas:

See varustuse jutt läheb maru kergelt käest ära. Will on kaks korda kukkunud ja teeb sellest kaugeleulatuvad järeldused. Ilmselt kõige pädevam oleks selles osas imselt mõne suure ratturite arvuga riigi EMO traumakirurgi arvamus. Urmase jutt on lihtsalt.... loll.

Mina küll Urmase juttu lolliks ei nimetaks! Kas Margus Triibmann kasutas (korralikku?) varustust? Kus ta nüüd ongi?

Sa lähed samasse rivisse Urmasega - kas iga kukkumine lõppeb vastu puud sõitmisega?
Puu on üks pagana kõva asi, 20 cm tüveläbimõõduga puu lõhub ka kõige turvalisema auto piisavalt ära.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 10:42
Postitas AzA

Varustuse kandmisel on veel see effekt, et trusserites ja kõhukotiga puhtpsühholoogiliselt ei taha kurvis väga põlve maha panna. Elik sõidetakse keskmiselt ohutumalt.

Üldjuhul teeme ikka nii, et mida vihasem skafander, seda väiksemad võimalikud vigastused .... erandeid on alati, aga nii ilmsele faktile vastu vaielda pole just eriti arukas.
Aga pidada mind tsiklihälvikuks, sest vuran +30c-ga 3/4 kiivri, lühkarite ja ketsidega õlle järele .... no palun, edu, aga ma kasutan liiklusvahendeid siiski edasi nii nagu arukaks pean. Päris 90mnendate hullusi ei tee, aga nahkkombet randa sõiduks ka selga ei aja.
Teate mis, ma üldse kasutasin nende palavate päevadega linnas mingit mootorratta nime kandvat taburetti, 125cc roller või oli 250cc.
Ikka täiesti puhta hälvik eksole.

Kõige rängem õnnetus on mul koha peal kukkumine, peaga vastu garaaziust. Kiivrit polnud, muu koli oli seljas. Neid kordi, kui 90mnendatel ilma kiivrita, marati dressides kavrossi külili viskasin ei jõua ära lugeda. Mis me nüüd järeldame siit? Mitte karusittagi.
Oleks kiiver olnud, poleks mul peapõrutust, viie sotiseid prille, murtud nina jms. Teisel puhul oleks varustus olnud, oleks lihtsalt räme auk rahakotis ja meeletult ebameeldiv sõita. Et nii siis?
Tegelikult mul ju lihtsalt vedas tatikana.

No ehk veab edasi :)


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 10:47
Postitas pühak
kaiman kirjutas:
Dusterx kirjutas:

Jess, sain ka hälvikute nimekirja, sõitsin eile tööle turvasandaalides ja lükkarites, 50km ots ja nautisin igat hetke. Eriti meeldib, kui t-särk laperdab ja peksab kere läbi, nagu oleks saunas vihelnud, kes pole proovinud, ei saagi aru saada, ka selline käitumine on omamoodi vabadus.

Seda minagi :D eriti mõnus on veel kui joppad paduka kätte t-särgiga siis peksab nagu kadakavihaga.kes teab se teab :bsmile:

Ja kombe jääb (kodus) kuivaks. :mrgreen:


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 11:06
Postitas urmas66

Krossis on tegelikult kukkumised üldjuhul kergemad( aga sagedasemad),sest puuduvad kõvad esemed mille vastu põrutada ja ka maapind ei koori sult kõike seljas nagu seda teeb asfalt.Selleks ongi krossi varustus just selline nagu ta on ja rinka varustus selline nagu ta on.Aga igapäevane tänavasõit ei ole rinka ja kross.
Minu suurem osa kukkumisi on nooremas eas ja seda ka jalgratta spordiga seotult. No kuradi valusaid naha koorimisi tuli ette,aga ei kujuta ette ,et Girol või Touril keegi kaitsmetega sõitma hakkaks :D Kiirused on seal langustel tänapäeval ka juba ligi 100km/h.
Tsiklitega kukkumisi on mul vähem ja need on ka palju kergemad olnud.Kõige hullem oli õhulend ,mille järel hing kinni jäi ja arvasin,et nüüd ongi minek.Selle vastu ei aita ilmselt ükski varustus,kui lihtsalt õhulennu tagajärjel maaga kokkupuude on tugev.
Kasutan alati kiivrit ja kindaid.Jalgratta ajast on mitu valusat kukkumist,kus peopesad said kannatada ja seda rohkem ei soovi.Muud asjad on valikulised ja vastavalt sellele ka valid oma sõiduvõtteid.Ja võin hälvik olla,kui keegi seda arvab,aga tunnen end vähemalt mugavalt ja joogisena kohe kindlasti rooli ei roni.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 11:19
Postitas AzA

Sekundeerin, et tõsi, vigastuste mõttes kõige ohtlikum on linnasõit, lihtlabaselt ristmike rohkuse ja igatsorti postikeste ja äärekivide tõttu, mille vastu põrgata. Samas tänu olematule legaalsele kiirusele peab elu ebaõnn olema, et linnas laibaks saada ... eeldusel, et kanda kiivrit. Teinelugu on muide selgroo vigastustega ... neid on linnas keskmiselt rohkem kui maanteedel, mis siis, et kiirus väiksem.
Vahel kui palju võõraid linnas, siis panen rihmadega seljakaitsme, aga .... tsikliga on võimalik sõita nagu jalgrattaga, no ei ole vaja iga sebra tagant peeneks lasta ja kramplikult bemmidega võidu sõita.


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 11:31
Postitas Peet

Igal hooajal omad punktid kus vinguda. Sügisel oli probleemiks püsti sõitmine ja kuidas kõik hälvikud/ohtlikud/eputajad on, kes seda tegid. Täna pureme sõiduvarustuse ja selle kasutamise üle.. Mõnel mehel siin jututoas on õhupaagid ka olematud. Kross ja maantee- mõlemad ohtlikud. Kehale pole vahet, kas ta lohiseb asfaltil või võtab vastu selga maanduva tsikli- katki läheb ikka. Varustus on mõeldud selleks, et sa jõuaksid suurema tõenäosusega tervelt koju tagasi, kui ilma selleta. See kindlasti ei taga ellu jäämist, kui ratas alt läheb. Sama nagu turvavöö autos. Kainet mõistust...ka väljas pool sadulat ;)


Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 11:41
Postitas Maaks

Re: Hälvik- Mootorratturid

Postitatud: 18 Mai 2018, 12:00
Postitas AzA

Vat neil vendadel on tõesti vaja nahkkombes piima järel käia. Mu tee oleks seal vabakal kenasti lõppenud. Küna ära parkinud ja tutipluti tädiga laundži eksole. Nii lihtne ongi :bsmile: