Avalik pöördumine: lõpp kaosele Eesti teedel!

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


TLH
Postitusi: 243
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas TLH »

kris. kirjutas:

Kas Tallinnas ja Harjumaal ka mingi spetsiaalne "koputamise" number on?

ainult 110

(no ja erilistel väljavalitutel muidugi on oma hotline ;))


santon
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Okt 2007, 15:55
Tsikkel: Suzuki GR650
Asukoht: Tartu, Karlova

Lugemata postitus Postitas santon »

Minuteada toimib see number ainult Lõuna prefektuuri piirkonnas. Kuskil aasta lagul oli sellest Postimehes juttu, et poolaastaga paartuhat kõnet ja sellest vaid üks põhjuseta. Aitab kindlasti see, et anonüümsetele vihjetele ei reageerita ja politseile vähemalt enamus jura ei julge ajada. Selle paarituhande kõne saak oli vist paarkümmend roolijoodikut, paarsada nõelujat, paarsada parkimisgeeniust jne.

Suzuki GR650

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

selge on see, et kui pidevalt kinnisest kõhust (nagu on meie liikluskultuur) suudetakse 1 pisike junn välja pursata, on see juba suur asi.

igasugu koolide ja arkide karmistamine ei aita otseselt. sest see ei hari inimeselooma viisakamaks ega intelligentsemaks. kui kool ja eksam läbi, lõigatakse tagumisest vahtralehest lillekujutis ja antakse talda. kui on loll, siis on loll... siiski, selliste oinaste teguviise parandaks ainult süstemaatiline ja järjepidev "kampaania".

arvan, et mootorratturite kaasamine igasugustesse liiklusteemalistesse asjadesse oleks igati teretulnud. aitab avardada ka teiste liiklejate silmi selle koha pealt, et oleme olemas ja enamus pole m-id.

Kasutaja avatar

efendi
Mode
Postitusi: 969
Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
Tsikkel: KTM
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas efendi »

Paljud on tõstatanud küsimuse, et kust selline käitumine ja hoolimatus pärit on. mina isiklikult arvan et see on pärit nö. "vabariigi sünnivalude" ajast. Piltlikult lasti meid totalitaarsest reziimist äkki vabaks ja mida me tegime - alustuseks laulsime ja lõime trummi ja lubasime kartulikoori süüa, seejärel aga algas anarhia. Kes oli paremal positsioonil rabas omale rohkem, kes kehvemal see vähem. Seejärel algas ressursside ümberjagamine erinevate meetoditega ja sellega kaasnes olukord kus seadus ei maksnud midagi, kardetud miilitsa asemel oli suhteliselt nõrk, alavarustatud ja alamakstud politsei, kes ilmselgelt ei tulnud toime olukorra ohjamisega. Maksis tugevama õigus ja osadel on see kolba all kinni siiani. Kardan et ei parane siin enne midagi kui peale tuleb päris uus põlvkond või mitu - sest tänased jõmmid õpetavad ilmselt ka siiani kodus lastele millised õigused neil on ja kuidas nemad on paremad kui kõik teised (jättes selgitamata, et õigustega kaasnevad ka kohustused). Suur osa ühiskonnast on muidugi ka terve ja suudavad ka oma järeltulijaid moraalselt harida. Samas vaadates kasvavat koolivägivalda, alaealisi rooli- ja muidu joodikuid jms paistab kohati et see rahvus küll jätkusuutlik pole. Elame - näeme.

Sai ilmselt üsna OT, aga tundsin et pean arvamust avaldama,ärge siis pikka viha pidage.

i am not totally useless, i can be used as a bad example.

Kes mett teeb, see mett sööb!

james

Lugemata postitus Postitas james »

Minu arust on see veel väga haige värk,et kui autol on mingi firma reklaam peal ja mingi oinas selle auto kettas ülbitseb, siis on küll tunne,et mina selle firma teenust ei taha. See on sama hea kui mingi firma (nt. Amigo) kostüümis tegelane tuleb ja annab sulle molli. Mul ei oleks küll enam sinna firmasse asja. Või peaks hoopis sihukese asutuse juhile teatama,et ,, teie asutuse logoga auto, sellise numbriga jne. mängib liikluses m***i ``.Äkki siis karistatakse neid oinaid töökoha poolt ka. Selline kuradi käitumine näitab ju suhtumist igasse oma klientti.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

james kirjutas:

Minu arust on see veel väga haige värk,et kui autol on mingi firma reklaam peal ja mingi oinas selle auto kettas ülbitseb, siis on küll tunne,et mina selle firma teenust ei taha. See on sama hea kui mingi firma (nt. Amigo) kostüümis tegelane tuleb ja annab sulle molli. Mul ei oleks küll enam sinna firmasse asja. Või peaks hoopis sihukese asutuse juhile teatama,et ,, teie asutuse logoga auto, sellise numbriga jne. mängib liikluses m***i ``.Äkki siis karistatakse neid oinaid töökoha poolt ka. Selline kuradi käitumine näitab ju suhtumist igasse oma klientti.

Vot..., paar aastat tagasi Peterburi mnt-l selline juhus: Paarsada meetrit minust eespool sõitvast "Peakoti" pirukast loobiti sõidu ajal hulgaliselt prügi välja, lähemale jõudes loen auto tagant, et tegemist puhastusteenuseid pakkuva firma "Aastaaeg" autoga, milles autotäis luua ja lapi tattlapakatest operaatoreid. Helistasin autol ilutsevale nr-le, telefoni otsas olnud tüüp oli seda kuuldes sellise häälega, et neil tattlapakatel tehti vist hiljem küll pea persega tuttavaks :twisted:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

Ei oska aad ega ood selliste asjade peale öelda. Seda probleemi on lahatud söögi alla ja söögi peale. Ei usu, et sarnased kampaaniad midagi olulist mõjutavad. Kui probleem on aastakümnetega kujunendud, siis selle muutmine kestab umbes sama kaua...Minu arvamus.
Ise olen liikluses suhtumisega "ise ellu jääda", sest valitseb hundiseadus. Kui ma hakkama ei saa ja ei suuda seda taluda, siis motikat ei omaks ja autoga ei sõidaks ja ootaks kodus vaikselt surma.
Olles nats mujal ka ringi liikunud siis võtan alati kohalikud olud teadmiseks ja oma hoiakud ja tegutsemise kujundan ka vastavalt sellele. Ometi on ju gaas, pidur ja süütevõti minu kontrolli all ja otsus liigelda või mitte minu enda teha.
Et kusagil riigis on liiklus täitsa pe...ses, ei tähenda et ma sinna sellepärast ei läheks ja et ma seal surmahirmu tunneks. See laks tuleb nagunii sealt kust seda oodata ei oska.
Kreisi liiklus on poolas, teatud euroopa suurlinnades, venemaal, kogu ida-euroopas tegelikult, egiptuses ja jumal teab kus veel. Ei ole turvavöösid, airbääge, aa-bee-essi jm sellist. Ja inimesed tunduvad seal isegi õnnelikumad kui meie siin eestis...

Üks idee, kui me niiväga soovime oma liikluses korda tõsiselt majja lüüa on selles, et täna on praktiliselt kõik sõidukid liikluses potensiaalsed õnnetuse (või surma) põhjustajad, siis seega on need kõik kõrgendatud ohu allikad. Tööstuses, ehituses ja mujal on sarnaste ohu allikate kohta väga täpselt kirjutatud kasutamiseeskirjad ja ka pidev tehniline kontroll ja väljaõpe koos pideva teadmiste/oskuste sertifitseerimisega. Rõhutan "pidev"!
Seega võiks kõik sõidukijuhid kord aastas oma oskusi ja teadmisi kohustuslikus korras kontrollida ja seda osaliselt juhi oma raha eest. Nu ca 1000-2000 krooni eest. Ülejäänu võiks tulla kütuse aktsiisist ja mujalt sarnastest allikatest. Nagunii maksame otse või kaudselt igal aastal palju suuremaid summasid (kindlustus, kütus, ja krt teab mille peale)...A see selleks.
Igaaastase kontrolli käigus tuleks teha teoreetilised ja ka praktilised testid. Samas võiks igal aastal nõudmised karmistuda seoses liiklusõnnetuste arvuga...Vähem õnnetusi-lihtsamad nõuded.
Ja kes virisb et s**t mõte siis võiks ta minna peegli ette ja küsida endalt et milles asi? Kas liiga kulukas? Kas ei usu oma oskustesse teadmistesse?

Suht utoopiline idee, aga minu meelest vägagi tõhus lahendus. Ja juhi aastast litsensi ei pikendata seoses tema rikkumiste, avariide ja muude möödalaskmiste tõttu. Käid aasta või pool aastat jala. Kuigi see liiklusest eemalolek võib mõnele isegi hullusti mõjuda kui ta niigi kehvade oskustega on.
Ja noored juhid....need me oleme kõik kunagi olnud ja omad lollused suuremal või vähesemal määral ära teinud. Kust see kogemus ja teadmine ikka siis tulema peab kui mitte liiklusest enesest.
Seega...pikk jutt s**t jutt. Kui liiklus ei meeldi siis käi jala ja sure kodus, sest nagunii kodus pidi kõige rohkem inimesi otsa andma...

Bikerid on nagunii üks seltskond hulle, arvestades oludega mis meid ümbritsevad. ;) ja mina nende seas

Jõudu ja tervist kõigile siinlugejatele! Pikka iga ja kainet mõistust kiivri alla! :)

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3132
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

kas keegi tahaks ehk ISE midagi ära teha, näiteks abipolitseinikena? Hetkel on formuleerumas idee kus baikerid saavad ühendada meeldiva kasulikuga - ehk siis tegelemine hobiga ja samas andes omapoolse panuse turvalisemasse elukeskkonda.

Eraldi teemat ei hakka hetkel selleks tegema, et vältida mõttetut fleimi. Ja idee veel ka veidi toores. Aga huvilised võiksid minuga ühendust võtta ES kaudu.

Muide, "pronksiöö" aastapäev pole kah kaugel ;)

EDIT: andke esialgu ES lihtsalt märku, keda asi lähemalt huvitab. Kuna juba on mitu kontakti olnud, siis saadan korraga kõigile vastuse ja siis mõtleme välja, mismoodi ühiselt suhelda.

Viimati muutis Pihelgas, 14 Veebr 2008, 22:21, muudetud 1 kord kokku.

Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rein »

10 punkti 5est efendile. Suht lühidalt ja mõistlikult kokku võetud. Asi on ühiskonna üldises moraalis. Miilitsa terrori alt saadi vabaks ja oldi kõvad mehed. Olin ise politsei loomisest saati sellel tööl ja nägin köögipoolt. Seda ei hakka ma siin ümber rääkima, aga madalalaubaliste jõmmlus oli ikka üle mõistuse .... Ja nüüd on nad, või nende suunatud iskud kusagil suures saalis ;).


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

creativ kirjutas:

Ei usu, et sarnased kampaaniad midagi olulist mõjutavad. Kui probleem on aastakümnetega kujunendud, siis selle muutmine kestab umbes sama kaua...

ma arvan, et kõik mäletavad aega, kui autos turvavöö kinnitamine oli vastuvõtlik ainult väga vähestele. peale väga pikka ja intensiivset meediatargutamist hakkas asi vaikselt kuid kindlalt muutuma...

ma just arvan, et selline pidev jahumine ja jahumine ja jahumine on ainuke asi mis pikapeale aitab!!!

ja lisan veelkord, et mingi igaaastane oskuste treenimine ei tee inimesest veel mõtlevat!


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

ma arvan, et kõik mäletavad aega, kui autos turvavöö kinnitamine oli vastuvõtlik ainult väga vähestele. peale väga pikka ja intensiivset meediatargutamist hakkas asi vaikselt kuid kindlalt muutuma...

Äkki aitab kaasa ka see, et me saame lahtise rihma eest rohkem trahvi kui vargil käimise eest?


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

kõrtsmikumolu kirjutas:

ma arvan, et kõik mäletavad aega, kui autos turvavöö kinnitamine oli vastuvõtlik ainult väga vähestele. peale väga pikka ja intensiivset meediatargutamist hakkas asi vaikselt kuid kindlalt muutuma...

Äkki aitab kaasa ka see, et me saame lahtise rihma eest rohkem trahvi kui vargil käimise eest?

kui ma vahest oma kodu rõdul hilisõhtul suitsu teen ja näen mööda sõle tänavat kopli poole- tagasi 70-90 liikuvaid vanu lagunenuid saksa autotööstuse kunagisi lipulaevu, siis ei oska öelda, kas nad sellel hetkel kardavad trahvi, mis nii teoorias kui ka praktikas peaks ulatuma ligilähedale nende autu maksumusega......

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

dubweiser kirjutas:
creativ kirjutas:

Ei usu, et sarnased kampaaniad midagi olulist mõjutavad. Kui probleem on aastakümnetega kujunendud, siis selle muutmine kestab umbes sama kaua...

ma arvan, et kõik mäletavad aega, kui autos turvavöö kinnitamine oli vastuvõtlik ainult väga vähestele. peale väga pikka ja intensiivset meediatargutamist hakkas asi vaikselt kuid kindlalt muutuma...

ma just arvan, et selline pidev jahumine ja jahumine ja jahumine on ainuke asi mis pikapeale aitab!!!

ja lisan veelkord, et mingi igaaastane oskuste treenimine ei tee inimesest veel mõtlevat!

ma arvan et selline iga-aastane treenimine testimine reaalsuses just panebki mõtlema ja ka tegutsema rohkem kui lihtsalt kõlavate loosungitega et "teeme nüüd nii" ja "aitab jamast" ( tean omast kogemusest mida tähendab reaalne sõiduaeg ja kulutatud tunnid sellele ja kuidas see oskusi lihvib) . Eks pikk rääkimine ja jahumine ka lõpuks paneb inimesed mõtlema aga see võtab sigapalju aega. Ja siiani on oi kui palju muudkui räägitud ja räägitud! Ma ei jõua enam kuulata, lugeda kui palju muudkui räägitakse ja kirjutatakse!
Turvavöö näide ei ole minu meelest parim sest politsei avaldab ikka ja jälle arvamust kui palju on neid ilmasõitjaid ja et trahve veel ja veel vaja tõsta. kui kõik sõidaksid turvavööga siis ei oleks ju põhjust trahve suurendada ja sellest pasundada...

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

creativ kirjutas:
dubweiser kirjutas:
creativ kirjutas:

Ei usu, et sarnased kampaaniad midagi olulist mõjutavad. Kui probleem on aastakümnetega kujunendud, siis selle muutmine kestab umbes sama kaua...

ma arvan, et kõik mäletavad aega, kui autos turvavöö kinnitamine oli vastuvõtlik ainult väga vähestele. peale väga pikka ja intensiivset meediatargutamist hakkas asi vaikselt kuid kindlalt muutuma...

ma just arvan, et selline pidev jahumine ja jahumine ja jahumine on ainuke asi mis pikapeale aitab!!!

ja lisan veelkord, et mingi igaaastane oskuste treenimine ei tee inimesest veel mõtlevat!

ma arvan et selline iga-aastane treenimine testimine reaalsuses just panebki mõtlema ja ka tegutsema rohkem kui lihtsalt kõlavate loosungitega et "teeme nüüd nii" ja "aitab jamast" ( tean omast kogemusest mida tähendab reaalne sõiduaeg ja kulutatud tunnid sellele ja kuidas see oskusi lihvib) . Eks pikk rääkimine ja jahumine ka lõpuks paneb inimesed mõtlema aga see võtab sigapalju aega. Ja siiani on oi kui palju muudkui räägitud ja räägitud! Ma ei jõua enam kuulata, lugeda kui palju muudkui räägitakse ja kirjutatakse!
Turvavöö näide ei ole minu meelest parim sest politsei avaldab ikka ja jälle arvamust kui palju on neid ilmasõitjaid ja et trahve veel ja veel vaja tõsta. kui kõik sõidaksid turvavööga siis ei oleks ju põhjust trahve suurendada ja sellest pasundada...

ma ei mõelnud siin rääkimist vaid hästi mõtestatut meediapoolset ja riigi rahastatud kampaaniat.
ülekäigurajad, turvavööd, kihutamised, rongid- raudteeülesõidud, kui sul iga nurga peal plakatil vigane laps või mõni muu mõtlemapanev pilt vastu vaatab, siis arvan küll, et see toimib.
asi pole selgelt oskustes (oskamatuses) vaid süüdimatuses...
ei saa ju ometi inimesele koolitusel õpetada, et jää ikka ülekäiguraja ees ilusasti seisma ja lase ta üle..

kampaaniad on need, mis valguvad ühiskonnas kõige rohkem inimsestesse. arvan, et see hakkab tekitama vaikselt üldsuse hukkamõistu ja mida rohkem ivan teab, et ta hetkelist nokklust näevad mitmed inimesed, siis ehk see distsiplineerib...
... samas on väga tähtis ka, et inimesed ei oleks ükskõiksed lauslolluste suhtes, mida näevad.

mul on paar korda tsikliga ja 1 kord autoga sõites mõne mehe dibiilsused nii üle visanud, et olen järgi sõitnud kuni peatumiseni ja ... vähe hirmutanud. siiani on toiminud.... kuigi mu naine ütleb, et ükskord satun selliste peale, et saan lihtsalt peksa. saan siis saan.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei ole mina nõus ideega a'la iga-aastane lausaline teadmiste kontroll etc. Esiteks peab keegi sedasorti kontrolli ka teostama, st terve diviis ametnikke jälle juures, kellele mina maksumaksjana palka maksan. Väikeriigina on meil ametnikke niigi paksult. Lisaks, leian, et see ei anna tegelikult midagi. AVARIID EI JUHTU ENAMASTI TEADMATUSEST VAID SIHILIKEST RIKKUMISTEST. Ma lugesin üles, mis tapab. Peamiselt ülbus. Teadmiste kontroll ei aita siin mitte mingil moel. Ja ka mitte täiendav tehnokontroll, sest ka tehnika (olgu või igivana auto) ei ole peaaegu kunagi õnnetuse põhjuseks. Põhjused on inimestes endis!
Lisaks on olemas üldine põhimõte liikluses, et kui sa ei tea, kas sul on õigus, siis eelda, et sul ei ole. Sellest reeglist kinni pidades ei juhtu õnnetusi isegi siis, kui eeskirjadest midagi ei tea.
Ülbus on diagnoos. ÜLBUS.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

konstruktor
Postitusi: 148
Liitunud: 18 Juun 2007, 12:28
Tsikkel: Kawasaki EN500
Asukoht: Kurtna
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas konstruktor »

Mina isiklikult sellele kampaaniale alla ei kirjuta - ei hakka midagi lubama, kuna pole kindel et suudan lubatut täita. Ma juhindun liikluses reaalsest olukorrast, eelistades pigem inimlikkust kui reeglite punktipealt järgimist. Ilmaski ei hakkaks ma sooritama möödasõitu Viljandi maantee hekiga varjatud kurvis, ehkki tee katkendlik keskjoon seda lubaks, kuid samas ei hakkaks ma ilmaski Tallinn-Tartu mnt. 90-ga läbima, põhjustades kõigi teiste närvilisi möödasõite endast.

Ülbus ja ärapanemine on tegelikult need asjad, millega tuleks võidelda. Kardetavasti aga välispidiselt mingi rohu pealemäärimisega seda ei paranda.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Arvamusi on avaldatud erinevaid, kuid nii mõnedki on minuarust liiga „lennukad“. Mille paganapärast peaksid korralikud liiklejad hakkama iga-aastaselt tõestama, et nemad ei kuulu „oinaste“ hulka. Selline iga-aastane lisakoolitamine oleks kindlasti väga efektiivne aga see on repressioon ja see on vaja „välja teenida“ oma halva käitumisega. Olen muidu ise ka sama meelt,et kooli suunamine ja hilisem teadmiste kontroll mõjuks efektiivsemalt, kui rahaline karistus, kuna ilmselt paljud inimesed väärtustavad aega rohkem, kui raha. Teiseks jääb igalt koolituselt ka midagi inimesele külge tunnistab ta seda või mitte.
Miks toimuvad meil rohked liiklusõnnetused?
Lisan siia väikse listi põhjustest:

Kood: Vali kõik

EBAÕIGE KIIRUSEVALIK
SÕIDUKI JUHTIMINE JOOBES VÕI JUHILUBA OMAMATA
LIIKLUSEESKIRJA  IGNOREERIMINE 
OHUTU PIKKI- JA KÜLGVAHE PUUDUMINE
JUHTIDE VASTASTIKUNE TEINETEISE MITTEMÕISTINE
JUHI VÄHENE KOGEMUS
VÄSIMUS
KÕRVALMÕJUDE TOIME (RAVIMID)
PSÜÜHILINE TASAKAAL ON HÄIRITUD (NÄRVILINE, MURES, VIHANE)

Palju on siin tegemist ülbusega või oskamatusega või hoopis ignorantsusega?
Mõningad analüütikud arvavad nii:
» Ettevaatamatus – 80%
» Ülbus – 15%
» Teadmatus – 5%
Politsei on hiljaaegu välja öelnud, et liikluses põhjustab enim surmasid kolm käitumisviisi:
• liigne kiirustamine,
• alkoholijoobes sõitmine,
• turvavarustuse kasutamata jätmine.
Siit tulenevalt ka politsei prioriteedid võitlemaks kiiruseületamistega, roolijoodikutega ja turvavööta sõitjatega.
Ja lõpetuseks neile, kes alati ja kõiges autokoole süüdistavad. Olles ise seda tööd teinud 7 aastat võin sellel teemal kindlasti sõna võtta, sest tean täpselt, kui palju saab vaeva nähtud ja kui palju saab selgitustööd tehtud juhikanditaatidega. Õppetunnis ta käitub nii, nagu sa teda sunnid, kui aga load kätte saab, hakkab käituma nii, nagu ta näeb enda ümber ülejäänud liiklejaid käitumas. Me kõik anname eeskuju uutele juhtidele ja niikaua, kui liiklus on haige, nakatuvad aina uued ja uued juhid. Ravi peab olema totaalne ja üheaegne kogu ühiskonnas.
Võite nõustuda või vastu vaielda aga need olid minu mõtted täna hommikul.

Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

nuh jah peab ka välja ütlema

Eks neid igasugu ilusate nimedega kampaaniaid ole olnud enne ja tuleb ka pärast, mina küll ei leia käesolevas miskit erilist.

Liikluses pole oluline mitte karistuse suurus vaid selle möödapääsmatus.
Eesti teedel võis kuude kaupa ringi kärutada politseid märkamata...viimastel aastatel võib mingit aktiveerumist märgata: küsimus lihtne = mille eest seesama seltskond enne palka sai?

Heaküll palgajahu palgajahuks aga minu seisukoht on radikaalne: Eesti suuruses riigis peaks olema riigivõimu järelevalveteenistustel üks munder.
S.t nii piirivalve,päästeamet,sõjavägi ,politsei,toll ( ja kellel veel munder on ?) peavad nii väikeses riigis nagu Eesti olema kõik ühes süsteemis üks riigikaitseteenistus.
Tänapäeva sõda pole ammu enam püssiga-tankiga-lennukiga tule jagamine.
Ka liikluskaos,naftareostus,pronksijama ,metsatulekahju jne jne misiganes veel on kõik oht riigile kui tervikule.
Praeguste paralleelstruktuuridega on kõigil häda et ressursse napib ja mõnuga leitakse võimalusi olukordi mitte ise lahendada ,vaid JOKK jms süsteeme kasutades töö enese haldusalast ära kantida.

Peeter aka Hondarebel

PS mõtteviisi muutmise ja "uue inimese kasvatamise" kohta on keegi Vladimir Iljits välja öelnud et see võtab kaks inimpõlve. Ja õige ka.Tagasi kasvatamine ilmselt veel rohkem.

Viimati muutis Hondarebel, 15 Veebr 2008, 10:44, muudetud 1 kord kokku.
Think positive
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

Õnnekas kirjutas:

Miks toimuvad meil rohked liiklusõnnetused?
Lisan siia väikse listi põhjustest:

Kood: Vali kõik

EBAÕIGE KIIRUSEVALIK
SÕIDUKI JUHTIMINE JOOBES VÕI JUHILUBA OMAMATA
LIIKLUSEESKIRJA  IGNOREERIMINE 
OHUTU PIKKI- JA KÜLGVAHE PUUDUMINE
JUHTIDE VASTASTIKUNE TEINETEISE MITTEMÕISTINE
JUHI VÄHENE KOGEMUS
VÄSIMUS
KÕRVALMÕJUDE TOIME (RAVIMID)
PSÜÜHILINE TASAKAAL ON HÄIRITUD (NÄRVILINE, MURES, VIHANE)

Palju on siin tegemist ülbusega või oskamatusega või hoopis ignorantsusega?
Mõningad analüütikud arvavad nii:
» Ettevaatamatus – 80%
» Ülbus – 15%
» Teadmatus – 5%
Politsei on hiljaaegu välja öelnud, et liikluses põhjustab enim surmasid kolm käitumisviisi:
• liigne kiirustamine,
• alkoholijoobes sõitmine,
• turvavarustuse kasutamata jätmine.
Siit tulenevalt ka politsei prioriteedid võitlemaks kiiruseületamistega, roolijoodikutega ja turvavööta sõitjatega.
.

Kõik on õige aga...
õnnetus tegelikult juhtub mitte ülbusest, kiirusest jne vaid inimese peas. Oskamatusest näha asju ette, valedest sõiduvõtetest konkreetses olukorras ja endale võimalike tagajärgede mitte teadvustamisest.
Ei usu, et keegi õnnetuse põhjustaja istub nimelt rooli, et laksu panna ja surma või viga saada...Vale kiirus valitakse seetõttu, et ollakse näiliselt endas kui ka tehnikas kindel. Paljud kihutavad, sest see on lihtsalt äge ja tekitab tunde, et oled kiire ja osav nagu schumaher ja teistest peajagu üle. See ei ole isegi mitte ülbus. see on ärategemine. Ärategemine suurematele ja võimsamatele autodele, teistel juhtidele. Ja seda ärategemist sunnitakse ju tagant. Praegune varakapitalism ajab ju sulle ora persse, et saaksid oma laenud ära makstud ja et ikka edukas ja rikas ja ilus oleksid.
Ajad on sellised. Küll asjad muutuvad. Seni püüame ellu jääda! :)

P.S.

Suure meediakära juures tundub mulle see kõik ühe suure jahumisena, kui tegelikult ootaks eelkõige korraliku õnnetuste ülevaadet ja analüüsi. Tavapärane analüüs "valesti valitud sõidukiirus" on nii üldlevinud, et keegi ei hakkagi süvenema, milles olid kaudsed ja otsesed põhjused, miks õnnetus juhtus. Vähemalt ei avaldata neid andmeid üldsusele või neid pole olemaski.
Ametkonnad ainult süüdistavad juhte rumaluses, lolluses, oskamatuses jne. Sellise suhtumisega kujundataksegi juhi arvamus enda ja teiste kohta. (a la songisepa avaldused) Kui ikka lapsele juba varajases nooruses tampida pähe, et ta on loll, saamatu ja mõtetu inimene, siis võib kindel olla et temast saabki üks lurjus ja ühiskonna patuoinas. Sama paralleel ametkondade suhtumises mootorsõiduki juhtidesse.
Miks on meie naaberriikides nii õige liikluskultuur, sest ühiskond tervikuna on sallivam. Võrdluseks sealsed vanglad- meie vanlgad. Esimesed kasvatavad inimest ümber, teised toodavad kriminaale juurde. Mulle tundub, et senine liikluspoliitika toodab kuritegevust juurde. Ja asi ei ole siin mitte trahvide suuruses või väiksuses...

Mina kui liikleja ootaks ametkondadelt väga head ja objektiivset AVALIKUSTATUD analüüsi iga surmaga lõppenud või muidu tõsise õnnetuse kohta. Tasuks eeskuju võtta saksamaalt kus aetakse juuksekarv ka lõhki, et teada saada mis olid siis otsesed ja kaudsed õnnetuse põhjustajad.
Mäletan, et veel mõned aastad tagasi oli ajakirjanduses palju juttu ja skeeme õnnetuse asjaolude kohta. Nüüd ei ole tükk aega midagi sellist enam näinud. Ei tea miks??

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

creativ kirjutas:

See on ärategemine. Ärategemine suurematele ja võimsamatele autodele, teistel juhtidele. Ja seda ärategemist sunnitakse ju tagant. Praegune varakapitalism ajab ju sulle ora persse, et saaksid oma laenud ära makstud ja et ikka edukas ja rikas ja ilus oleksid.
Ajad on sellised. Küll asjad muutuvad. Seni püüame ellu jääda! :)

See äretegemine on tõesti tegevus, mis pähe ei mahu. Võtame kasvõi ükskõik millise motoürituse paraadi, õnneks siiani ei ole mingite arusaamatute tõmblejate pärast suuremat külakuhja tekkinud. Kindlasti see kunagi tekitatakse. Mis on, peale ärplemise, sellise tõmblemise eesmärk, kuhu on kiiret sellisel üritusel??? Mida teha selleks, et selliseid taltsutada?

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rein »

Tegelikult võib sellel teemal lõpmatuseni jahuda, aga inimeste hoolimatus ülbus, ükskõiksus on ikkagi põhjus. Võta või see lihtne asi, kui pimedas sõidad maanteel, peateel, kõrval teelt väljasõidu järjekorra ootajast mingi 5 est 1 laseb pool tulede peale sel ajal, kui temast mööda sõidad. Maanteel peale möödasõitu on järjest enam hakanud tekkima selliseid, kes ei vaheta oma kaugtulesid ära. Möödasõitudel vastutulev auto vilgutab tulesid, ja pigem kiirendab sulle vastu, selle asemel, et moment järgi anda ja lasta sul naasta oma suuna vööndisse rahulikult tagasi. Milleks on vaja mööda sõita on järgmine küsimus. Aga kui oled juba kilomeetreid kõlkunud 75-85 km/h kulgevas kolonnis neljanda autona, kui rekka taga sõitev juht ei suvatsegi minna möödasõidule. Siis tema taga ka järgmine kardab, aga sanas nende pikivahe on ees sõitjatega olematu ja oledki sunnitud üritama ühe korraga kõigist mööda saama, ega need kolonnitajad ei suvatse sind ka vahele lasta....jne. Linnas foori taga :D. Mõni taipab hakata käiku sisse panema alles siis, kui on veendunud, et fooris on juba ikka läinud roheline põlema, ja kui lõpuks minema pääseb, siis jõuab napilt kollasega üle. Kas selliste juhtide puhul ei ole kasvõi mingi protsent autokooli tegemata tööd, juhul kui on tegemist algajatega. Nii nimetatud proffidel on selline käitumine lihtsalt matslikus. Kas kuse peatust tehes pimedal maanteel on midagi nii ohtlikku, et tuleb panna ohutuled põlema, et kas näiteks gabariitidest ei piisa? Kui oled Tallinn-Tartu trassil mitme auto põiekast mööda sõites pidurdanud hoo maha, uurind, puurind, et milles oht, mis võib teel olla, jne. Siis mingil hetkel, kui ongi juhtunud õnnetus, ei pööra enam tähelepanu ohukatele, mõtled, et näe, jälle kuramuse põiekad, ja nii võidgi teel lebavale kitse laibale, või jumal teab millele otsa lajatada. Seda võib siin lõputult jätkata, et mida saab iga persoon ise ära teha, et liiklus oleks sujuvam ja stressi vabam.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Suzumen kirjutas:

Neid autokoole ja õpetajaid, kes viitsivad teha oma tööd südamega ja kellel on olemas ka vastavad teadmised võib üles lugeda ühe käe näppudel.

Ja oledki jälle läinud keskmise üldistamise teed. Kust kohast sina tead kõikide sõiduõpetajate kohta öelda, et nad ei tee oma tööd südamega? Õpetajaid üle Eesti on mitusada! Paljusid nendest sa isiklikult tunned? Tule ma annan sulle võimaluse mõne päeva seda tööd teha ja otsusta siis, kui hästi saab õpilasele selgeks teha niiöelda need lihtsad tõed.

Mis puudutab motoõpet, siis sellega olen nõus.


okaloka

Lugemata postitus Postitas okaloka »

Kõik muutused, nii suured kui väikesed, saavad alguse ühest inimesest.

Pole mõtet ajada sellist juttu, et alla 100 ei ole võimalik Tartu maanteel sõita, või et kuna kõik sõidavad linnas 65ga siis sõidan mina ka. Sama hea on öelda: "süstin ennast, sest teised süstivad ju ka kõik".

Sõitsin ka mina varem "nii nagu teised". Alates eelmise aasta augustist sõidan nii, nagu liikluseeskiri ette näeb. Hiljem lisandus auto peale ka kleeps "Sõidan reeglite järgi". Liikluseeskirjas on kirjas nii ohutu kui ka viisakas liiklemine.

Mul kulub nüüd vähem kütet, vähem närve. Neid kes minust mööda sõidavad näen ma järgmise foori taga, vahe on selles, et mina linnaliikluses praktiliselt seisma ei jää ja pidureid kasutan üsna vähe. Kulgen rahulikult. Aega punktist a punkti b jõudmiseks kulub muide sama palju.

Maanteel sõidan nii nagu märgid või teeolud lubavad. Topeltvähem on möödasõite, kus laupkokkupõrke oht kõige suurem. Aega tallin-tartu liinil "kaotan" 10-15 min - aga "võidan" elu.

Asja "point" on selles, et jah - saab küll väga edukalt liigelda eeskirja järgi. Küsimus on pigem selles kas inimene ühel hetkel selle enda jaoks lahti suudab mõtestada. Noore uljaspeana kui esimesed load kätte sain, siis mina ka aru ei saanud. Hiljem, arusaaja inimesena eeskirja tsiklieksamiks õppides lugesin mõttega läbi ja sain aru.

Veelkord - alustage iseendast, las teised süstivad.

Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

Suzumen kirjutas:
  1. Autokoolid kuuluvad haridusministeeriumi alluvusse, kellel omakorda puudub täielikult huvi nende vastu.

:shock: Äkki ikka ARK-i alluvusse??? Minumeelest ikka ARK kontrollib nende koolide/koolitajate pädevust ja vastavust...

§3. Kvalifikatsiooninõuded õpetajale

(1) Õpetaja peab:

1) olema läbinud käesolevas määruses toodud kvalifikatsiooninõuete täitmiseks vajaliku koolituse ja omama kehtivat Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (edaspidi ARK) poolt väljastatud õpetaja tunnistust;

Haridusministeerjum tegeleb rohkem ikka nendega, kes lugeda ja kirjutada hästi ei oska.. :)

(2) Sõiduõpetaja peab omama vähemalt keskharidust. Liiklusteooria- ja sõiduõpetaja peab omama vähemalt kõrgharidust.

Sõida... ja ära MÖLISE!!!

okaloka

Lugemata postitus Postitas okaloka »

Pole mõtet üldse veeretada vastutust kellegi teise õuele - olgu ta autokool või ministeerium. Kasvõi naaber. Alustada saab ainult iseendast.

Kasutaja avatar

tok-tok
Postitusi: 393
Liitunud: 17 Nov 2005, 10:13
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas tok-tok »

ARK teostab volituse alusel järelvalvet (Riiklikku järelevalvet mootorsõidukijuhi koolituse üle teostavad Haridus- ja Teadusministeerium ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt volitatud asutusena ARK), aga nõuded koolituse kvaliteedile pannakse paika siiski majandus- ja komm. ministri määrusega.

Sama mis ARK ei anna välja liiklusseadust, liikluseeskirja, kuid on volitatud teostama kontrolli juhtimisõigust taotlevate isikute teoreetiliste ja praktiliste teadmiste (LS, LE) osas. Ning siseministeeriumi alluvuses politseiamet teostab siis edasi. Politseitöötajad on ju samuti meedias kirunud autokoolide õppekvaliteedi puudulikkust. Tambitakse faktid õppuritele LE peatükkide kaupa pähe, aga sellega paljudel juhtudel õpe piirdubki. Tõenäoliselt teevad siis ka paljud sõiduõpetajad suu lahti vaid juhul, kui õpilane on teinud vea või annab teada järgmisest manöövrist.

Mul on väiksem kui Sul!
Benelli TNT 1130
Kasutaja avatar

Jannes
Postitusi: 246
Liitunud: 25 Veebr 2004, 16:09
Tsikkel: R1200R -17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Lugemata postitus Postitas Jannes »

Ja nagu tellitud, väike vahepala tänasest hommikust, kus üks rohelise lehega lehtsaba täiesti süüdimatult Mustamäe polikliiniku eest mulle otse ette, Ehitajate teele küttis. Mõlema õnneks jõudsin vasakule, teise ritta põigata. Siis avastas see ajudeta tegelane, et esimene rida on parkiva veoki poolt blokeeritud ning ilma mingi suuna või liikluse jälgimiseta tõmbas mulle uuesti ette. Nüüd läks mul juba pidureid vaja. Ja isegi pead ei pöörata selle nahhaalsuse juures...
(Niiet kui näete vanemat Opel Astrat (128 OPL), siis hoidke sellest imbetsillist eemale.)
Kes peaks sellist mentaliteeti ohjama - kool, ARK, politsei või Looja?

Sui generis
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

Tegelikult on tõesti vale süüdistada selles kaoses autokoole, politseid, seadusi, eeskirju ja karistusmäärasid. Koer on mujale maetud. Lihtsalt ühiskond on haige. Kui inimene põeb psüühika- ja käitumishäireid või on muidu väga konfliktne "fa-fa" või "näpud-püsti-idioot", järgides kusagilt õpitud käitumismalle ja väärastunud väärtushinnanguid, siis on palju loota, et ta liiklejana mõistlikumalt käituks.

ZX10R '12
KX250F '14

Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rein »

Tubli Suzumen!!! Kui tihti tehakse autokoolis personalile atesteerimist? Päästekas ja politseis olid atesteerimised ikka tõsine väike eksam. Liikluses olid ka testid. Ei mäleta muidugi, et mitu tuli lahendada, aga ikka päris korralik ports oli. Ja vigu võis olla küll oluliselt vähem, kui autojuhtidel.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Suzumen kirjutas:

Ehk kui sõiduõpetaja on kunagi oma sobilikkuse tunnistuse kätte saanud, siis õpetab kuni surmani.

Probleem, mille pärast ARK on pahane (eksamitel läbikukkumis protsent on väga suur ja suureneb iga aastaga). :?

Ega ikka ei õpeta küll surmani, sest iga viie aasta järel peab läbima täiendkoolituse ja tõestama oma pädevust. Kui seda ei tee, siis õpetaja tunnistust ei pikendata. Ja küll on sul kohe täpsed protsendid kah käepärast võtta, kui rumalad on meie õpetajad. Võiks arvata, et Eesti autoõpetajad ei kõlba luuaga kah tänavat pühkima. Aga Soome see on imedemaa, seal on kõik ülim.
Seda rida võiks ju jätkata-õpetajad on lollid, politsei on saamatu, ARK on laisk ja lohakas ainult liikluseeskirjade rikkuja on õige mees, sest temal vastutus puudub!

ARK on filter ja peabki välja sõeluma puudulike oskustega juhiloakanditaadid, pahane ei ole põhjust neil olla ja ega nad olegi:)
Üks põhjus, miks eksamil läbikukkujate arv on suurenenud, on ARK nõudmiste karmistumine ja seda pidevas protsessis, mis on ka iseenesest väga tervitatav. Eks mõelge järele, kui lihtsalt te ise olete "omal ajal" load saanud ja kui palju peab praegu selleks vaeva nägema. Ja tuleb välja, et seda pole ka veel piisavalt.

Üks põhjus meie viletsa liikluskultuuri tekkimises on ka see, et vahepealsetel aastatel võimaldati nn eksternõpet, ehk siis autokoolis ei olnudki tarvis käia, piisas vaid eksamite sooritamisest, kusjuures eksaminõuded olid vägagi leebed. See põlvkond on täiesti koolitamata ja nüüd nad siis liiklevad omaenese tarkusest ja "nakatavad" teisi liiklejaid kultuuritusega.
Ja kui kõik ausalt ära rääkida, siis saab absoluutselt kõik alguse lastetoast. Nii nagu me endi lapsi kasvatame ja millist eeskuju me neile anname, sellised liiklejad neist ka tulevad. Ükski autokool ei suuda täisealist inimest ümber kasvatada, kui tal on juba maastmadalast väärettekujutused välja kujunenud. Või nagu on öeldud, et ega kool matsi ei riku.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”