Eestikeelne motoõpik

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 418 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sa Heiti rõhud liiga palju kiirusele (max. sellisele) ei tea äkki see ongi kõigi baigisõitjate eripära. Krossirattal pole aega spidokat vahtida. Kiirus on puht psühholoogiline asi. Arvestama ju peab, et krossi- või enduurorattaga lased sa üle 100-se kiirusega praktiliselt mööda põldu, nii et lõppkokkuvõttes on kõik sama. Minu point oli lihtsalt selles, et kui küsiti enduuro sõidutehnika kohta, siis sinu vastus oli lihtsalt natuke pealiskaudne.
Aga muude teoste tõlkimise kohta - parimad krossitehnika õppematerjalid on videos ja liiguvad Eestis ka tõlgituna ringi.
Aga unistustest - paljud krossipoisid ei unistag vaid rajavadki teed MM tasemele. Minul oma 40-le läheneva vanuse juures krossi MM-st unistada veidi naljakas :D


Kasutaja avatar

Inz001
Postitusi: 459
Liitunud: 26 Nov 2003, 15:30

Lugemata postitus Postitas Inz001 »

Ma ei saa aru mida te :twisted: irisete, kui ei meeldi ära osta, tee ise parem :!: nn. krossisraamat

To: Heiti
Kas raamatud on saadaval ka mõnes tuntud raamatupoes?

Ints
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mär 2004, 21:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Ints »

Irisejatel on vist rohkem mingi antipaatia Heiti Kenderi vastu.
Minu meelest väga respektaabel ettevõtmine taolise raamatu tegemine.
take the corner, join the crash
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

jälle väga head küsimused, mx77:

minu teada krossirattal polegi spidokat ... vähemalt see millega me paarutasime talvel. Aga mõnel kindlasti on.
Mitte max kiirus pole oluline, vaid oluline on sõita võimalikult hästi. Ringrajal, ka krossis kuuldatavasti, on tähtis jõuda finishisse esimesena.
Tavaliikluses on tähtis olla olukorra peremees, hinnata õigesti teiste liikumisi ja enda võimeid.
Ning metsarajal või niisama mitteliiklus ega võistlushetkel, on tähtis sõitu nautida. Maksimaalselt. Loomulikult käib see nautimishetk ka kahe eelneva juurde, kuid seal on selle ülimus küsitav vahel.
Ja kõiki neid komponente (kiirus, kontroll, mõnu) saab kõige lihtsamini ja kõige rohkem osates. Mida paremini sa sõidad (mitte kiiremini, aga paremini), seda rohkem on sul aega. Seda vähem pead sa otsuseid tegema ja seda vähem sa väsid ja seda rohkem sa naudid.
Just - kiirus ON psühholoogiline asi. 200 mööda sirget on aeglasem kui 100-ga kurvis. Ja TÄPSELT nendest asjadest see raamat räägibki, ning kuidas nendest võitu saada ja parem olla ning rohkem nautida :)

Jah, ma tean, et krossimaterjalid on tõlgitud ja liiguvad ringi. Ma pidasin silmas justnimelt ühe tõhusa ja asise asja ametlikult tegemist. Meil on maailma tipud sõitmas - kirjutaks asja valmis ning tõlgiks siis seda inglise, hispaania ja vene keelde, mitte vastupidi. Rääkides Eesti suuremakssõitmisel maailmakaardil, kus on krossikülgkorvi meeste teenete orden, nad said ju ka 3-nda koha nagu Märtin???
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 418 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ma ei saa aru, miks niimoodi lahmida ja kedagi kohe irisejaks sõimata. Sai lihtsalt vastatud Heiti postingule, et nii lihtsad need sõidutehnikad ka ei ole. Loomulikult on Eesti suguses pisiriigis supersaavutus igasuguse mootorrattateemalise raamatu avaldamine. Tsiklisõiduharrastusel on lihtsalt mitu tahku ja tahaks omalt poolt üritada kõigile tahkudele valgust heita. Keegi kirjutab uhkusega, kui mitukümmend tuhat kilomeetrit on ta maanteel maha sõitnud, ise pean oma suureks teoks off-roadi läbimist. Niipalju kui tsikleid, niipalju sõithjaid ja niipalju arvamusi. Aga isiklikuks minna ka ei maksaks. Ja raamatut ma mõne venna pärast nüüd küll ostmata ei jäta :).
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Tervitus!

Nüüd peaks suht üle eesti raamatupoodides ja supermarketites mida Apollo jaotusvõrk katab, motoõpik kenasti saadaval olema. Ehk siis ka raamat.delfi.ee peaks saama tellida. Samuti on Tallinnas Yamaha keskuses müügil. Mujale jõuan läbi lume kuidas jõuan :)

delfi raamatupood siis:

http://raamat.delfi.ee/product.php/0997091


ja mis vaidlustesse puutub, siis vaidleme, sest nii võib selguda tõde :)
Kasutaja avatar

|Maku|
Postitusi: 123
Liitunud: 26 Apr 2004, 11:02

Lugemata postitus Postitas |Maku| »

Pole jõudnud veel seda raamatut lehitseda aga sinu jutu põhjal paistab olema päris asjalik ettevõtmine. Kas kasutasite kellegi teise materjale ka, näiteks Gary Semics või Albertine?
Teine küsimus. Nimelt õnnestus mul mõned aastad tagasi Gary Semicsi videod hankida, oli vist 1-5. Need on kõik eesti keelde tõlgitud. Oskad ehk öelda, kust ülejäänud osasid on võimalik saada? Kus ja millal neid üldse müüdud on?
Marko.
Viimati muutis |Maku|, 01 Dets 2004, 23:48, muudetud 1 kord kokku.
Life is full of surprises..
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

|Maku| kirjutas:
Pole jõudnud veel seda raamatut lehitseda aga sinu jutu põhjal paistab olema päris asjalik ettevõtmine. Kas kasutasite kellegi teise materjale ka, näiteks Gary Semics või Albertine?
Antud raamat on siiski Keith Code "A twist of the wrist vol 2" tõlge, milles on kasutatud valdavalt meie oma bikerite (tõlkija sealhulgas) pilte.

Raamatu hind 199.- eek Kaubamaja raamatupoes.

Btw, kui kellelgi on huvi ingliskeelset originaali soetada, siis võib minu poole pöörduda! Mul on üks selline üle :D
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 418 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

|Maku| kirjutas:
Pole jõudnud veel seda raamatut lehitseda aga sinu jutu põhjal paistab olema päris asjalik ettevõtmine. Kas kasutasite kellegi teise materjale ka, näiteks Gary Semics või Albertine?
Teine küsimus. Nimelt õnnestus mul mõned aastad tagasi Gary Semicsi videod hankida, oli vist 1-5. Need on kõik eesti keelde tõlgitud. Oskad ehk öelda, kust ülejäänud osasid on võimalik saada? Kus ja millal neid üldse müüdud on?
Marko.
Ma kardan, et seda Gary Semecise videot ei ole eestis kunagi müüdud ja eestikeelse tõlkega koopiad on ikkagi piraadid. Originaalse saab tellida netist.

apsik
Postitusi: 213
Liitunud: 22 Sept 2004, 10:48
Asukoht: Jõhvi linn / Aprilia SXV / RXV 550

Lugemata postitus Postitas apsik »

Igatahes - Tubli ettevõtmine .....
APSIK
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX
Kasutaja avatar

|Maku|
Postitusi: 123
Liitunud: 26 Apr 2004, 11:02

Lugemata postitus Postitas |Maku| »

Seda, et originaale saab netist tellida, tean ise väga hästi:) Uurin mujalt uuemaid videosid siis.. Sry for OT!
Life is full of surprises..

Skyrunner
Postitusi: 102
Liitunud: 16 Okt 2004, 23:55
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Skyrunner »

Infoks,et hetkel toimub motoõpiku presentatsioon Park Hotell ja Kasiinos.Heiti pakub kooki ja jooki:)Samuti saab ka raamatut sirvida ja kui hästi läheb siis võib ka selle omanikuks saada.Huvilisi on kohale tulnud omajagu.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Nägin ka Yamu keskuse aknal randmevääne 2 ja see tekitas küsimuse, et kus number 1 on ?

Vägev muidugi et Heiti asja ära tegi aga algajatele krossimeestele ei soovitaks väga aluseks võtta sest õige rinkamehe aluseks on tegelt ikka motokrossi hea tundmine. See on põhi ja nii on igavesti olnud ning jääb.

Eks üldjoontes on tsiklisõit ikka sama, et kuidas kiiresti kurvi sõita jne.
Aga tehnikad on ikkagi liiast erinevad ja see suurte kiiruste jutt rinkameestel on sama argument nagu krossimehe väljakutse bikemehele ; kuule lähme liivalained laskma :)

Kiirus oleneb alati teeoludest ja üksinda bahni peal lastes ei ole 300 ka teab mis näitaja kui silmad seletavad.

Aga eks see nokkimine käib ikka.

Krossimeeste õpik aga on maja taga raja peal. Teooria aitab juhul kui tüdruk-sõber videokaameraga abis või kõige parem, hea juhendaja abiks.

Ma pole raamatut lugenud aga see hoia tagumik kõvasti sadulas on peaaegu sama halb nõuanne krossimehele kui ära vaheta käiku üles :)

Raskus ikka jalaraudadel, alati ja niipalju kui võimalik. Tagumik on sadulas ainult liivarjal vahest ja siis ka tagaporla peal käed sirgu.
Kuid sellist sirget on ainult 1 kord 15-20-35 (olenevalt sõidu pikkusest) minuti jooksul, stardis.

Aga rinkameestele on seal tarkust ikka kindlasti.
Näete ise, Heiti tõlkis raamatut (mis tähendab, et jääb hästi meelde) ja oli minu teada rookie klassis päris tubli.
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Tänud kõigile kes esitlusele jõudsid :)

I raamat on sellised targad näpunäited, terve hulk, millega ometigi midagi suurt peale pole hakata. "ole sujuv", näiteks. Noh, oleme. Aga edasi :) ?
II raamat on I põhjal kirja pandud tehnoloogiad, kuidas sõita.

Ses osas sinuga, racerX sajaga nõus, et motokross on põhi heaks sõiduks. Mulla peal on pehmem kukkuda ka, nii ei kao ind ära :) Ning suurtel kiirustel läheneb tsikli käitumine väga kahtlaselt krossikale ühtlase mulla peal.

Kiiruse kohta ehk nii palju, et mitte tippkiirus, vaid just ringiaeg on see paramount. Nagu näha, Rossil nappis just tippkiirust, oli selle näitajaga suht keskosas. Mis ei takistanud tal aga parimaid ringiaegu sõita.

Esitlusel sai asjameestega puhutud juttu ka krossiõpikust ja minu arvates on midagi sellist vaja, lihtsalt sõidu ja video vaatamisega ei saa nii kiiresti heaks - on asju mida ei video ega teine mees seleta, nagu hirm ja paanika ja kahtlemine. Neid peab pikalt laialt lahti harutama ning oma peas selgeks saama. Ning selles peaks aitama õpik. Kui nüüd usas ära käin ja aega tekib siis tuleb see asi ka ette võtta, häid krossimehi eestis lademetes :)

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Sul on tore optimism selle suhtes ja ei tahaks jahutada aga motokross on oma sõidutehnikalt tänapäeval nii kiiresti arenev ala, et õpik... ma ei soovitaks sul väga hulluda selle mõttekese peale.

Pigem kui 99% eesti harrastajatest suudaks toime tulla kolme asja omandamisega nagu ole sujuv, vaheta käik üles ja õigel ajal õieti pidurdamine.... . Siis võiks ehk juba mingitest tehnikatest rääkida.

Aga see kõik tahab juhendamist. Ja nagu Gary Semicsi videos ta ütleb; kui see lihtne oleks, suudaksid seda kõik teha :)

Kui siin on enduro ja krossimehi kes õppida tahavad, pange raha kokku ja meelitage mõni treener siia. Uskuge sellest 3 päevast mille eest te ehk maksate 15 meest pundis mingi 1500-2000 näkku väga palju rohkem ja kui õppimishimu on siis harjutusi kergeks suveks.

Pigem on asi tahtmises. Sileda asfaldi peal ja lahjas ( sorry rinkamehed) on mulje heast sõiduoskusest kerge jääma.

Aga liiva sees kaheksat sõita on tüütu ja kolme korraga kuidagi selgeks ka ei saa. Algajal tahab tublisti harjutamist enne kui natuke sõitja moodi välja paistab.

Kukkumise koha pealt on muidugi nii ja naa nagu alati. Ringrajas on kiirus suur aga kõrgused madalad ning tihtipeale rohkem asi enesepõletamises kui kontide murdmises. Krossis murduvad asjad lihtsamini tunduvalt ja muidugi ka kukkumisi ise ka rohkem. Eksida on lihtsam sest rada muutub iga ringiga, seal kus enne oli kiire soon võib järgmine ring kivi olla või kurat teab mis songer-monger. Seetõttu ka kukkumisi rohkem .

Minust jääb juba mulje vist nagu inimesest ärge-tehke-midagi. Aga soovitus on lihtsalt rohkem sõita. Krossis on see erinevalt rinkast eesti oludes võimalik.
Teooria on tore aga algajatele tuleb seda piisavas koguses anda.
Ma olen neid(harrastajaid) nii palju näinud lihtsalt kes räägivad a'la kurvist väljaminnes kontrollin piduriga veojõudu , surun hüppeid maha jne jne jne. Samas vend ei oska tsiklit ei kiirendada ega pidurdada , ei hüppa hüppeid ülegi ( ma ei tea mida nad seal suruvad :) ) jne jne.

Ikka basic kellegi käe all algatuseks, kuidas kiirendada, kuidas pidurdada jne.
Ja siis ettevaatlikult juhendaja käe all muud juurde.
Väga üksikud on need kes midagi ise omandada suudavad.

Aga noh raamat võiks ju olla ikka. Võiks olla lihtsalt mingi äge motokrossiraamat. Kuidas alustada mx ntx. Kuidas pesta filtrit jne. Selline väga basic. Ja igale kes esimest aastat litsentsi ostab oleks see kohustuslik :)
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Olles lqpetanud varskelt Laguna Seca ringrajal, esimese eestlasena :):):) kahepaevase ringrajatrenni maailma parima treeneri kae all ja saanud nadal aega paevad otsa teooriat, siis ytleks jargmist:

"ole sujuv, vaheta kaik ja pidurda qigel ajal" on soovituslikud nquanded, mis ometigi ei sisalda terakestki tarkust sqidutehnikast. Mida tahendab sujuv, naiteks? Kas 200km/h pealt tsikli kiirelt kurvikeeramine on sujuv? Vqi 70 pealt Laguna Seca nn. kruvikeerajakurvis, 30 meetrit langust 50 meetri peale, S-kurv (seda kurvi peab nagema, see on EVIL!! hea pilt ), tsikli vasakult kyljelt paremale kiirelt vaanamine on sujuv? Millal vahetada kaiku, mis reeglit see jargib? Ning pidurdamine, millal on qige hetk pidurdada? Kas see on just qige hetk vqi dikteeris selle hetke sulle su alalhoiuinstinkt, mis kriiskas sulle kqrva "liiga kiiresti lahed kurvi muidu"

Otse raamatust:

sqbralik nquanne - "ole sujuv"
destruktiivne nquanne - "sa ei tea kui kiiresti sa vqid sqita enne kui kukud"
tehnoloogia - "vaheneva raadiusega kurvi jaoks kasuta alati hilisemat sissekeeramispunkti, et jargida standardset gaasikasitlusreeglit". Standard gaasikasitlusreegel on siis luua tingimused kus, olles kurvis keerata gaasi peale jatkuvalt ja yhtlaselt labi kurvi, hoides tsikli kerges kiirenduses, saavutamaks optimaalset kaalujaotust 40% ees ja 60% tagarattal.
Naed sa vahet sqbralikul nquandel ja tehnoloogial?

ISE nende asjade peale on tegelikult tqesti raske tulla. Keith Code on 25 aastat kooli pidanud ja endiselt leiab uusi asju. Kui enne oli sqiduelemente 14, mida sqitja kurvis jalgis, siis nyyd on neid 48 - igayks neist lahutatav alapunktideks, naiteks aspekt 27. "Kas sul on kohene kindlus oma valitud sqidujoones", jaguneb kolmeks alakysimuseks ja 8 ala-alakysimuseks. Ning sealt edasi tuleb veel kqigi nende hindamine, millised neist omavad suuremat prioriteeti kui teised, kas otsustusprotsess on paralleelne vqi jadaline, jne.

Ja sinust jaab tqesti mulje kui "arge tehke midagi" mehest :) Ja rohkem sqitu ei pruugi anda tulemust. Vaata palju Biaggi on radu nyhkinud vqi Barros. Teooria on hadavajalik ja seda tuleb anda nii algajatele, pyhapaevasqitjatele kui proffidele. Wayne Rainey pidas karjaari lqpuni paevikut, kuhu ta yksikasjalikult kirja pani, mida ta rajal teeb. Yks A4 suurune (lettersize USAs) leht kirjeldas 3-e kurvi. Ning siis arutas neid asju Keithiga.

Et siis ma vqtan jargmisena "soft science of motorcycle racing" ja "twist of the wrist I" ja "101 superbike projects" ette ja sa tee vqi tqlgi seni motokrossi qpik. Ja siis vahetame jalle kogemusi ja surume katt, et oleme andnud veidi rohkem motosporti kui lihtsalt paevade kaupa foorumis lamisemine.
Foorumis lamisemine laheb taie ette, kui kasvqi yks lugeja sai siit innustust qppida asju nii nagu peab ja mitte arvata, et kiire sqitja taga joone jargmine ongi treening.
Ja tanud jalle foorumitegijatele :) muah (K)

pildid saadetakse postiga jargi, skannan sisse, siis on hasti naha kuidas ma seal rajal kakerdasin, esimest korda korgitserikurvis suurte silmadega olin ja kuidas ma kurvis nr 10 lihtsa altmineku tegin :)

taavik

Lugemata postitus Postitas taavik »

Tere Kender, mul selline küsimus, et kua sa motospordiga tegelenud oled?
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

Mul raamat peaegu läbi. Raamat on tõesti VÄGA asjalik. Tänud Heiti Kenderile kes võttis vaevaks seda tõlkida :)

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

Deem... hakka või jõuluvanale kirjutama :P
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

taavik, v'ga hea kysimus :)
minu praegune rajakogemus on selline:

1 paev Cartagenas vuramist, 1 marts 2004
4 paeva vabatrenni parnu rajal, 1,2 mail 2004
2 paev trenni ja vqistlus Riia rajal, 16, 17 mai 2004 III koht C-1200
2 paeva trenni parnu rajal. 20,21 juuni 2004
1 paev vqistlust parnu rajal, 22 juuni 2004 I koht C-1200
2 paeva trenni Laguna Seca rajal, 16,17 detsember 2004

ehk siis ... PEAAEGU MITTE MIDAGI

esimest korda istusin elus tsikli selga 29 mai 2003 ja vurasin 4 kuud mqqda tanavaid ja maanteid.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2190
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

HeitiKender kirjutas:
taavik, v'ga hea kysimus :)
minu praegune rajakogemus on selline:

1 paev Cartagenas vuramist, 1 marts 2004
4 paeva vabatrenni parnu rajal, 1,2 mail 2004
2 paev trenni ja vqistlus Riia rajal, 16, 17 mai 2004 III koht C-1200
2 paeva trenni parnu rajal. 20,21 juuni 2004
1 paev vqistlust parnu rajal, 22 juuni 2004 I koht C-1200
2 paeva trenni Laguna Seca rajal, 16,17 detsember 2004

ehk siis ... PEAAEGU MITTE MIDAGI

esimest korda istusin elus tsikli selga 29 mai 2003 ja vurasin 4 kuud mqqda tanavaid ja maanteid.
Huvitav, kas sa oled looduse poolt andekas, või elav näide sellest et "anybody can do it?"
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

ole sujuv, vaheta kaik ja pidurda qigel ajal" on soovituslikud nquanded, mis ometigi ei sisalda terakestki tarkust sqidutehnikast. Mida tahendab sujuv, naiteks? Kas 200km/h pealt tsikli kiirelt kurvikeeramine on sujuv? Vqi 70 pealt Laguna Seca nn. kruvikeerajakurvis, 30 meetrit langust 50 meetri peale, S-kurv (seda kurvi peab nagema, see on EVIL!! hea pilt ), tsikli vasakult kyljelt paremale kiirelt vaanamine on sujuv? Millal vahetada kaiku, mis reeglit see jargib? Ning pidurdamine, millal on qige hetk pidurdada? Kas see on just qige hetk vqi dikteeris selle hetke sulle su alalhoiuinstinkt, mis kriiskas sulle kqrva "liiga kiiresti lahed kurvi muidu"


Ma tahaks nähe meest kes raamatu järgi õigel ajal käigu üles vahetab. Nagu automehed kes vahivad oma tahhomeetrit ja mõhkugi aru ei saa kas auto veab edasi või mitte aga enne kui tuli põlema läheb ei vaheta...

Kui inimene aru ei saa nõuandest ole sujuv siis pole midagi teha, las rapsib edasi.
Ja seda Laguna Seca kurvu laseb Ben Bostrom väga sujuvalt.

Ma ei ole mingi millegi vastu inimene. Ärge tähtsustage üle oma raamatutarkusi.
Mitu raamatut näiteks Seger lugenud sõidutehnika kohta ? Pakun et mitte ühtegi.
Ja pakun, et viimane hooaeg kui ta sõitis oleks paar päeva enne võistlusi magada saanud siis poleks erilist lootust kellegi olnud.
Seega minu arvamus on, et tuleb sõita ja hakata pihta elementaarasjadest mis ei tähenda, et ma ütlen et raamat on jama.
See on superluks et selline asi on.

Aga sinu Heiti tulemused kui need tulevad siis tänu sellele, et sa oled Cartagenas trennis ja et esimene suunaja oli Klauseni näol jne.
Ja tänu sellele saad sa ka aru mis on raamatus kirjutatud.
Ja paari aasta pärast peale mõnda sõitu jõuab see veel teistkordselt kohale ja tõeliselt mida sulle sealt edasi anti.

Aga üleüldse Häid Pühi kõigile !

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

Paraku kõikgil pole selliseid treenimise võimalusi ja pole ka selliseid suunajaid, seega ma ei alahindaks seda teooria poolt. Kuna ma ise sõitnud suht vähe, siis iga info osake on kasuks. Osa teooriat aitab ka mõista seda, mis varem valesti on läinud ning võibolla ka segaseks jäänud, et miks just nii juhtus...
Üldiselt kõlab läbi, et racerx'i jaoks see raamat ei ole, samas ise ostan selle ära, kui see kuskil näppu jääb... igal ühel on erinevad soovid ja vajadused.

Heiti, jätka samas vaimus ja foorum teeb ennast üldiselt ise (ainult kesta pean vahest natuke kõpitsema). :P

Terv Sys

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

ei ärge mõistke mind valesti.ostan ise ka selle raamatu. Kasvõi juba sellepärast et keegi viitsib kvaliteetset motokirjandust eesti keelde panna.

Aga ma ei viitsi lihtsalt ni pikalt toksida enam oma jutu mõtet siia kui mõned siiani pole hoomanud mida öelda tahan.

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

On aru saadud ka sinu arvamusest. Lihtsalt samuti nagu sina, on oma arvamuse kirja pannud ka teised. Igal ühel on oma arvamus ja kui see erineb teiste omast, siis nii olgu. Tõenäoliselt ei ole olemas arvamust, mis sobiks kõigile...
Ainult raamat ei tee heaks sõitjaks samuti, aga ma arvan, et see aitab sellele natuke kaasa ning laiendab natuke silmaringi. Kodanik kes sellest raamatust siiani tõenäoliselt kõige rohkem kasu on saanud on Heiti ise (seda siis tänu sellele, et ta seda tõlkis). Võibolla ta ise väidab, et ta ei saanud sealt midagi - sellisel juhul vabandan liiga julge oletuse pärast.

Rohkem respekti teiste arvamuste suhtes, eriti kui need on (hästi) põhjendatud. :)

Terv Sys
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

nõnda, lõpuks kodus oma teki all :)

Cartagena trennist ei saanud ma tegelt suurt midagi, teise järgi joont sõitmine ei anna midagi head. Klausenilt sain ma usu esiratta pidamise kohta ja terve nädal hispaaniassesõitu sai arutatud erinevaid sõitmise aspekte. Läbimurre põlve maha saades tuli ka lihtsalt paarist Klauseni öeldud lausest.
Ning justnimelt, racerx, raamatu järgi vahetadki käiku õigesti.

Sul on tulemus: kurvi keerata nii, et õige, näiteks 3. käik on sees.
Sul on idee: keerata kurvi võimalikult nii, et kurvi keeramise ajal oleks õige käik sees ja ei peaks sellele enam mõtlema
Sul on eelmistest ringidest arusaam kurvi sisenemise pidamise kohta
Sul on eelmistest ringidest arusaam õigest kurvisisenemise kiirusest
Sul on eelmistest katsetustest arusaam pidurdusmaast
Sa oled valinud endale pöördepunkti, kus sa alustad keeramise manöövrit
Sa oled valinud endale koha kus pidurdad

Sa teostad oma plaani järgmiselt.

Ja muide, tippsõitjad teavad väga täpselt, vahel lausa neljandik km/h täpsusega, kas nad on hetkel kiiremini kurvis või aeglasemalt. Nad ei tea kiirust, aga nad saavad aru kiiruse vahest. Ja tahhomeetrit jälgitakse ka väga tihti.

Ja kui need raamatutarkused aitasid mitu meest maailmameistriks, on raske raamatut mitte tähtsustada, kasvõi üle. Ning need raamatutarkused on igati kohale jõudnud, tegelt ka. Me käisime raamatu autoriga selle raamatu sõna-sõnalt läbi.

CB500, ma arvan, et see on tänu raamatule. Looduse poolt on mõtlemisvõime antud lihtsalt (isegi see jätab soovida tihti). :)

Eelinfoks niipalju, et Randmevääne I ja Soft Science of Motorcycle Racing tõlgin ka ära, neid on ikka väga vaja eesti motospordile.

ja häid pühi :)

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Kuule Heiti, ära pane palun inimese kannatust proovile oma kolmanda käigu jutuga. Enamus kiireid mehi võib jah pärast sõitu rääkida mingit kolmanda käigu juttu jne.
Tegelikult sõidab hea sõitja selle käiguga mis veab.
Ja see mis tähendab "veab", tähendabki seda et tuleb aru saada kuidas ja miks käiku vahetada.
Ja sellepärast on paljud "rinkamehed" krossirajal nagu hunnik õnnetust. Tahhokat pole ja pidamist ka. (ei taha selle lausega mingit mx vs rr sõda, respect! )

Ok, kui sa üksi trenni teed võid sa käike lugeda ja tahhokat jälgida, võidusõidus kaks meest ees ja kaks taga pole sellest juttugi.
Ja sa ei kavatse mu meelest terve elu Pärnu ringrajal veeta, et päheõpitult nagu robot lasta:)

Aga üleüldse mis vaidlen, räägime paari aasta pärast sellel teemal uuesti, seniks häid pühi sulle Heiti ja ilusat pealekeeramist uuel aastal !
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

vabandust, et ma seda kolmanda käigu juttu väga tõsiselt võtan. Aga Eddie "Kiire mees" Lawson, 4-kordne GP võitja ütleb nii, millele ma alla kirjutan kahe käega: "Kõigepealt õigesti, siis kiiresti". Ehk siht õppida on just nii, et kõigepealt tead, mida rajal teed, terve su sõit koosneb konkreetsetest otsustest, ning olles keskendunud, tead iga hetk oma suunda, kohta, kaldenurka ja kiirust rajal. Võidusõiduajad on tavaliselt samasugused või väga lähedal trenni ja kvalifikatsiooniaegadele. Teades neid asju (suund, koht, jne) tähendab omada kontrolli selle üle, mida sa rajal teed.
rinkameeste kohta krossirajal ei tea öelda. Mina olen seal hunnik õnnetust selle pärast, et alalhoiureaktsioonid keelavad mu paremal randmel väänata.
Võidusõidus nagu ka üksi sõites, jälgid sa ennekõike rada. Teised sõitjad on lihtsalt liikuvad viitepunktid. Teades rada äärest ääreni, saad sa oma sõidujoont muuta. Kui sa sõidad nende taga, teed sa sama palju või rohkem vigu kui nemad.
Ning selleks, et ringrada sõita mõttes ehk peast sama kiiresti kui päriselt, kulub sihikindlal sõitjal, ka algajal, paar päeva, mitte eluaeg. Ning justnimelt - sõidad nagu robot. Diskreetsed suurused, täpsed otsused. Sest ilma viitepunktide ja pidurdus- ning pöördepunktideta on äge sõita ja adrenaliin on üleval, aga sel juhul sa lihtsalt paarutad.
Ja muide, ega sa minuga ei vaidle ju hetkel, vaid 25 aastat koolitust teinud ja 100000-t õpilast treeninud Keith Codega. Mina lihtsalt laias laastus tsiteerin teda ning olles aru saanud õpitust, olen temaga nõus.
Praktika järgi õppides on teema rohkem eksimismeetodil, teooria järgi õppides on tegu sihikindla arenguga.

Aga mul on hea meel, et meil see kõik jutuks on - mu point on see, et maagiat põlve mahasaamiseks ei ole. On sõitja alalhoiureaktsioonid, mis keelavad tal võtmast õiget kiirust ning piisavat kaldenurka.

keni pühi ja pealekeeramist ka sulle ja kõigile forumistidele :)
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 527
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Teadmiseks huvilistele, et kõnealust raamatut on võimalik soetada ka MOTOMARKET-i poest.
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Põgusalt tuleb juttu kõigest Lagunas toimuvast 15.00 neljapäevases Piloot saates raadios Uuno. Või oli see Kukus. :)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”