Eestikeelne motoõpik

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas puhh »

See küll enam motoajakirja alla ei käi (natuke liiga suur ja mahukas selle jaoks) ja ma ei tea, kes mulle kerepeale tahab anda, et avaldan võib-olla liialt vara infot, aga varsti peaks ilmuma eestikeelne raamat tsikli sõidutehnikast :D :D :D . Seal peaks olema kahtlemata õpetused, joonised ja pildid. Täpset ilmumisaega on raske ütelda, aga eks kuskile sügisepoole jääb. Seege tsiklimehed - otsige ja vaadake ringi hästivarustatud kaubamajades (ja raamatupoodides). :wink:


Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Ja vaat, puhh, kui siis see salajane raamat ( mille ilmumisest ühes teises motoprtaalis küll avalikult uudisterubriigis räägitakse) ilmub, siis ole täitsamees ja pane siia foorumisse kah väheks aajaks teema üles. Või siis keegi , kes selle raamatuga seotud on. :)
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Sügis käes :D :evil:
Kas raamat on ennast letile ilmutanud? :twisted:

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 171
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas vx800 »

Primo kirjutas:
Sügis käes :D :evil:
Kas raamat on ennast letile ilmutanud? :twisted:

primo
Looda sa :twisted:
mees jääb alati iseendaks
Kasutaja avatar

Mari Öö
Postitusi: 479
Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
Asukoht: Tallinn-Tartu
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mari Öö »

minu käes on üks selline raamat. ülejäänud 1999 tükki peaksid täna-homme poodidesse jõudma. motopoodidesse, vist ka raamatupoodidesse. Randmevääne II on ta nimi.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Kasutaja avatar

Kuki
Postitusi: 77
Liitunud: 26 Apr 2004, 14:34
Tsikkel: XR
Asukoht: Tallinn

.

Lugemata postitus Postitas Kuki »

Tore tore, sai isegi nähtud kuidas seda tõlgiti,
aga keegi hinnast ka oskab rääkida :D ?
Kasutaja avatar

sander
Postitusi: 380
Liitunud: 23 Apr 2004, 13:42
Tsikkel: Husqvarna

Lugemata postitus Postitas sander »

kindlalt ostan kui midagi tarka on ja muidugi hind pole kirves :P
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

kas keegi, kellel antud raamat ka käes on, oskab paar sõna selle kohta öelda?

ise kavatsen kindlasti osta kuna eestikeelset motokirjandust on niigi vähe.
Kasutaja avatar

Kuki
Postitusi: 77
Liitunud: 26 Apr 2004, 14:34
Tsikkel: XR
Asukoht: Tallinn

.

Lugemata postitus Postitas Kuki »

Minu teada on see siis raamat mis õpetab tõttöelda tsiklisõitmist ja kui ei eksi siis ringrajal. Originaalis raamatut olen sirvinud tundus üsna asjalik, aga igal ühel oma pilk:)
Raamatupoes peab ikka igaüks ise üle vaatama
Kasutaja avatar

Inz001
Postitusi: 459
Liitunud: 26 Nov 2003, 15:30

Lugemata postitus Postitas Inz001 »

Ega keegi ei tea millistes raamatu kauplustes asi mügil on :roll:
Kasutaja avatar

Mari Öö
Postitusi: 479
Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
Asukoht: Tallinn-Tartu
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mari Öö »

motopoodides ja raamatupoodides pidada olema. täpsemaid näiteid ei oska nimetada. letihinnaks nimetati 200 krooni. lappasin seda väheke ja.... ausalt öeldes ei tahaks kellegi ootusi rikkuda, vaadake asi ise üle ja otsustage oma peaga, kui palju väärtust seal on.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Kasutaja avatar

Inz001
Postitusi: 459
Liitunud: 26 Nov 2003, 15:30

Lugemata postitus Postitas Inz001 »

Aga arvustusi oleks ikkagi huvitav lugeda :wink:

zten00
Postitusi: 120
Liitunud: 05 Sept 2004, 17:29
Tsikkel: DR800
Tänanud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas zten00 »

Nii-nii. Kes täna hommikul Terevisiooni vaatas, see nägi, et Heiti Kender oli seal seda raamatut esitlemas. Selline sinine ja suur(mulle üldse ei meeldi suured raamatud). Randmevääne II.
Kasutaja avatar

plei
Postitusi: 80
Liitunud: 03 Sept 2004, 16:03
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas plei »

millal see tore raamat ükskord poodidesse jõuab? eile igatahes ma seda ei leidnud.
elu on lill
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Tervitus

Õpikut saab praeguse seisuga osta kõigepealt Motohooaja lõpupeol, 26. November, klubis terrarium (pidu on alates 19.00 vist). Ja Suurtüki 34 Rivare Autos on ka müügil juba. Motopoodidesse ja raamatupoodidesse jõuab asi järgmisest nädalast, vastavalt kuidas jõuame viia.

käbi

Lugemata postitus Postitas käbi »

8)
Viimati muutis käbi, 26 Nov 2004, 15:53, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

enduroraamat ...

mis osas erineb enduro juhtimine teiste mootorrataste juhtimisest? Ma mõtlen just fundamentaalseid erinevusi, mitte seda, et pidurit tuleb veidi õrnemini vajutada vms.

Keith Code tegi ühe koolitusseeria sama õpiku järgi ainult harleymeestele, chopperitega, et näidata, et sõidutehnika põhitõed ja juhtimisvõtted kehtivad KÕIKIDELE tsiklitele. Alalhoiureaktsioonid, mis sunnivad meid valesti sõitma, on meil kõigil samad, sõitku me siis kasvõi jalgrattaga.
Kasutaja avatar

remy
Postitusi: 350
Liitunud: 07 Juul 2004, 00:56
Asukoht: Reval/Kristiine

Lugemata postitus Postitas remy »

Fundamentaalselt ? Et kus asub pidur ja kus asub sidur ning et kudapidi peal istuda? Muidu on ikka enduuro või baigia sõitmine 2 täiesti erinevad tehnikat minumeelest. Kui pole ikka elusees baigiga sõitnud siis esimeses kurvis sõidad lihtsalt otse :P
Viimati muutis remy, 25 Nov 2004, 13:04, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 894
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

No vast mõne erinevuse ikka leiab? :) Hüppeid, laineid, tagarattaga juhtimist jne ... pole nagu eriti baigiteema just ... Need on vaid vähesed näited. Kehaasendid, blaah, KÕIK on ju erinev ...
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Alex »

Yamu kirjutas:
Kui pole ikka elusees baigiga sõitnud siis esimeses kurvis sõidad lihtsalt otse :P
uskumatult tõene...eriti kui tegu väikse kiiruse ja maaaluse garaaziga:)hoolimata sõidustaazist
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 418 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

No sa Heiti oled ikka naljamees :).
Enduros (ja krossis) on juba kurvläbimise tehnikaid sõltuvalt rajast ja pinnasest mitmeid erinevaid. Näiteks sile kurv, rööpaga kurv, kõva rada, liivarada. Siis veel erinevused kurvi raadiusest sõltuvalt - kas tagapiduriga või ilma. Siis veel eritehnikad - kuidas esipiduriga esiratast rööpas hoida jne. Lainete läbimise tehnika on täiesti eriline sõltuvalt lainete kõrgusest ja tihedusest. Hüppetehnikaid on ka lugematu hulk erinevaid. Eks loomulikult võib kogu raja vaikselt läbi kulgeda, kasutades klassikalise tsiklijuhtimise võtteid aga see on kulgemine, mitte sõitmine.

Rain

Lugemata postitus Postitas Rain »

Arvan et õpik kehtib ka enduro sõitjatele. Seda juhul kui:
- istute pidevalt sadulas viies soovitavalt keharaskuse esimesele rattale.
- mõlemad rattad on püsivalt ja kindlalt kontaktis maaga (soovitavalt sileda asfaldiga)

Jättes iroonia kõrvale, tuleb aga tõdeda et igal juhul hariv lugemine. Tunnustus tõlkijale selle eest et ka siinsetel lehtedel vohavatele ingliskeelsele oskussõnadele on püütud omamaiseid vasteid leida.
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

fundamentaalsed erinevused? Kehaasend ei ole fundamentaalne erinevus. Et ringrajal kiiresti edasi saada võimeldakse ka tsikli peal. Colin Edwardsi nimetatakse esirattal sõitjaks, tal on täiesti jumalausuga sarnane usk esiratta pidamisse. Samas vaadake Tamada stiili. Või Rossi stiili.
Fundamentaalseks erinevuseks ma nimetaksin spetsiifilisi sõiduvõtteid mis eristavad näiteks 200-ga vastujuhtimist kasutades, vastu tsiklit liibununa kurvi võttes ja 50-ga sõites, jalgadele toetudes, tavajuhtimist kasutades, käsi ja jalgu lisaamortidena kasutades, mööda liiva vuramist.

Kui tsiklite ehitust vaadata, siis kas amordi jäikus või käik on fundamentaalsed erinevused? Sõiduasend muutub erinevaks bike ja chopperi puhul, kuid sellel ma juba peatusin oma eelmises postituses ja näitasin, et see ei puhu pilli.

mx77, ka tavalisel kuival siledal asfaldil on nii ühe ja sama kurvi läbimine erinev vastavalt temperatuurile ja kummisegule, tsikli seadistusele ja rääkimata veel eritüübilistest kurvidest. Neid võib vaadata kui erinevaid, kuid nagu Rain ütles, - eesmärk rattaid maas hoida. Sest nagu krossiski, ringrajal sõites on väga harvad hetked kus istutakse sadulas. Ning asfalt (pärnu raja maanteele tuleku kurv, riia stardisirge - lauge parem) on suurtel kiirustel sama nõudlik amortide suhtes kui krossirajal. Tagapiduri kasutamine või mittekasutamine on finess, mitte fundamentaalne erinevus - minu arvates.

Asjad, mis kattuvad üle nende kõigi on kaks ratast, güroskoopilised jõud, vastujuhtimine, juhtimisvahed ning alalhoiureaktsioonid, mis meid enesetapule ajavad. Kangestumine, tunnelnägemine, ekslev pilk, ohuallikale fikseerumine jnejne.
Alex, sellepärast tasubki kõigepealt õpik läbi lugeda :) Ning esimeses kurvis sõidetakse otse tihti seepärast, et ei teata mis on vastujuhtimine, jäädakse jõllitama kurvi välisäärt, kuhu ei taheta sõita, mitte kurvi, kuhu tahetakse sõita ning kangestumine. Otse õpikust.

Krossiõpik on plaanis ka teha, eestis kohalikke gurusid küllaga sel alal, samuti on järjekorras motoringrajasõitjatele spetsiaalselt mõeldud õpik ning raamat mehaanikutele, eesti keelde tõlkida raamat mis 2004 oli kasutusel mitme usa teami poolt - kõik alates lihtsast rehvivahetusest lõpetades mootori tuunimisega. Eestis napib, eriti ringrajal, tegijaid selles osas, kindlasti on üks asi rahapuudus, et tegijaid ei viitsi kodunt välja tulla.

Aga nii palju, kui siin on tulihingelisi tegijaid - motosport on olnud eestis juba ivan orava ajast. enamus teist on sõitnud varem kui mina (29. mai 2003 esimest korda tsikliga) ja aastaid. Miks te pole teinud seda mida mina nüüd tegin? Ma ärgitaks teid kõiki andma oma toekas panus sellesse, mida me armastame teha. Me ju armastame tsiklitega sõita? Näete, meil on foorum, me saame seda arutada. Tänud sulle, biker.ee tegija :). Aga kus on enduro õpik? Kus on krossiraamat? Kus on "sissejuhatav ja täielik õpik motomehaanikule, I II ja III osa" ? Kus on "Kes on Kes motospordis - nii kross kui ringrada, 1903-2004" ?
Kus on sõitjad, kelle unistus on sõita MM-il ja MotoGP-s ning kes julgevad seda välja öelda, kartmata saada naerualusteks?


grafomaan, ma tean. Või olen ma ainus, kes julgeb suurelt unistada?
:)
Kasutaja avatar

remy
Postitusi: 350
Liitunud: 07 Juul 2004, 00:56
Asukoht: Reval/Kristiine

Lugemata postitus Postitas remy »

Et see siis lihtsalt selline üldise juturaamat. Või on seal ka spets erinevate rattatüüpide sõitjatele vihjeid?

Millal internetist PDF faili tõmmata saab :P ?

käbi

Lugemata postitus Postitas käbi »

:roll:
Viimati muutis käbi, 26 Nov 2004, 15:29, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

Tänud sulle, biker.ee tegija
Tänan enda ja Sys'i nimel Heiti't soojade sõnade eest :D

edu

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

käbi, väga hea point, mille välja tõid. Sest kõiki neid asju saad sa teha, vahe on ainult kiirustes ja kaldenurkades. Isegi supermoto (supermotard? ) sõitudes kasutatakse nii krossistiili - ise püsti, tsiklit rohkem kaldu, kui ringrajastiili - ise rohkem kaldu maharoninult, rippudes külje peale, tsikkel rohkem püsti. Kõike saab, küsimus on piirides.

www.iceroadracing.net on hea sümbioos :)

Yamu, raamatu hinnas on peale trükikulude ja muude selliste asjade ka minu näiteks ... jäätiseraha. Et ma ka edaspidi midagi tõlgiks või lihtsalt elus oleks ja foorumis käiksin. Kui sa ei leia, et see midagi väärt on, näiteks 150-t krooni, siis ütle, ma annan sulle lihtsalt niisama ühe raamatu. Ma ei saa garanteerida, et ma ära suren peale seda aga kui ma kogu tiraazhi lihtsalt ära jagaks, siis raskem oleks kindlasti. Soojad käepigistused ja head sõnad hoiavad elus max 5 jaanuarini, mitte rohkem.
PDF on muidugi hea asi - raamatu saaks tugeva poole võrra odavama teha ning failina pakkuda ja igaüks trükib ise välja, nii suurelt ja nii hästi kui vaja, kuigi see pole spikker, mida peab väikselt lugema, mul oli see väga prominentselt pärnu rajal kaasas ning näed, mis juhtus :)
Viimati muutis HeitiKender, 26 Nov 2004, 13:48, muudetud 1 kord kokku.

käbi

Lugemata postitus Postitas käbi »

:shock:
Viimati muutis käbi, 26 Nov 2004, 15:28, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

surma võib saada ka vannis libastudes. Nii ütles üks USA meister, vist oli mitmekordne isegi. Et seepärast tegeleb motospordiga, et mitte vannis kukkudes surma saada.

Aga mu point oli see, et krossirehvidega, teadagi, ei saa arendada selliseid kiirusi ja pidurdusi ja kiirendusi, kui slikiga - obvioosne. Ning bike ja enduro on mõeldud erinevatele sõitmistele. Kuid ma jään enda juurde, et fundamentaalsel tasemel on nad sama asi.
Kas teile ei tundu, et MotoGP tsiklid käituvad asfaldil väga sarnaselt jäärajapiikidel krossikatega? Mulle tundub. Või olen ma ainus, kes võtab hulluksminemise pille? :)
Kasutaja avatar

remy
Postitusi: 350
Liitunud: 07 Juul 2004, 00:56
Asukoht: Reval/Kristiine

Lugemata postitus Postitas remy »

Jah tänan, võtaks ühe kyll, tõlkija autogrammiga siis palun 8)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”