Aku laadimine ( "Boost" ?)

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas Regula » 25 Mär 2010, 15:51

Hooaeg on pea algamas ja oleks vaja tühi aku korralikult täis laadida. Esiteks, kui nn. geelaku on 4-5 aastat vana, kas sinna saab üldse mingit vurtsu sisse enam? Hooaja lõpus oli nii, et hilissügisel kippus pikemate seismiste ajal nõrgaks jääma ja viimased sõidud olid ka jube lühikesed, seega ei saanud aku korralikult laadida. Enne veel kui 700 krooni eest uut ostma tormaksin, tahaksin endise aku veel ära proovida, äkki saab asja.
Küsida tahan siis seda, et kuidas kõige õigem seda laadida oleks? Laadia on päris kobakas ja uus, korralik, aga seal on lisaks "normal" laadimis võimalusele veel ka mingi "BOOST" võimalus. Kumba kasutada siis ja kui kaua peaks laskma teda laadida, ehk siis kui kaua ei tohiks teda järjest laadida.
Olen kuulnud vestlusi (küll autoakude puhul), et ei võtnud üldse mingit särtsu sisse "ja siis lasin sellise vuugi sisse et võttis lõpuks voolu taha) vms :D ehk siis jäi mulje, et kui aku on natuke vanem ja ei taha hästi voolu sisse võtta, et kas siis kuidagi "boostitakse" ja saab jälle eluvaimu sisse?

Ehk siis kuidas ma oma väikese "geelakuga" peaksin tegema? Laadima alguses selle "normal"iga (kui kaua siis?)
ja et kas ja millal siis seda "boost" sättingut peaks kasutama? Ja mida see üleüldse tähendab?

olen selles valdkonnas võhik


Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2302
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 146 korda
Kontakt:

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 25 Mär 2010, 15:57

Akut laetakse u 10% väärtuses tema nimimahtuvusest. Seega 8Ah aku korral ideaalis 0,8A vooluga. Üldjuhul keerab igasugune "boostimine" aku tuksi. Pisikesed akud ei kannata nii suurt voolu, mida igasugu boost laadijad temast läbi sügada suudavad.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas harimal » 25 Mär 2010, 15:59

Kas su laadijal on kuskil kirjas, et ta geelakudele sobib? Kui jah, siis allolev jutt on mõttetu, kui ei, siis igaks juhuks viska tekstile pilk peale.

Ma ei hakkaks geelakut tavalise laadijaga üldse sosima. Pigem mingi CTek, Optimate vmt elukas külge, sest need äratavad poolsurnud aku ka paremal juhul elule.
Kui endale ei raatsi osta, siis võta ühendust ning astu millalgi Kopli kandist läbi - laenan enda CTek'i.

Nende edevate laadijatega on vaid üks mure - aeg-ajalt ei võta nad mõningaid akusid kohe jutule, siis tuleb paar korda klemmid külge-lahti proovida ja kui see ei aita, siis väike vurts (30 min) tavalise laadijaga sisse ning siis edev laadija asemele.
CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

pulsar
Postitusi: 345
Liitunud: 22 Sept 2004, 15:17
Tsikkel: GSF 1200 N

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas pulsar » 25 Mär 2010, 16:37

ma saan ikka nii aru , et boost on käivitusabi ja mitte üldse laadimisreziim
Kasutaja avatar

Yerba
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1221
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Yamaha Bulldog BT 1100 '02

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas Yerba » 25 Mär 2010, 17:00

Ei taha nüüd ilusat ära rikkuda, aga 4-5a on ikka omajagu juba vanust aku jaoks. Olin ise sama probleemi ees üleelmine aasta. Katsetasin ka igasuguseid imevigureid ja ostsin lausa uue optimate akulaadija, et poolsurnud akust saada uuesti täisvereline poeletilt tulnud aku, millega sõidaks edasi rõõmsalt aastast aastasse, kulgeks kümnendist kümnendisse.
Aga võtsin näpust - ei midagi. Kuu aega heal juhul veel see vana aku toimis, aga kui temperatuuripügal hakkas hommikuti alla 10 soojakraadi langema, siis oli tulemus mittekäivituv tsikkel.
Kokkuvõttes - uus aku tuli ära osta ning sellega saabus ka õnnis rahulolu ning kindel teadmine, et tsikkel käivitub iga ilmaga.
Teleturg jätkab: ütle EI mittekäivitumistele, ütle EI autokrokodillidele, osta UUS aku, investeeri oma tsikli kindlasse tulevikku jne.. 8)
Regula kirjutas:Hooaeg on pea algamas ja oleks vaja tühi aku korralikult täis laadida. Esiteks, kui nn. geelaku on 4-5 aastat vana, kas sinna saab üldse mingit vurtsu sisse enam? Hooaja lõpus oli nii, et hilissügisel kippus pikemate seismiste ajal nõrgaks jääma ja viimased sõidud olid ka jube lühikesed, seega ei saanud aku korralikult laadida. Enne veel kui 700 krooni eest uut ostma tormaksin, tahaksin endise aku veel ära proovida, äkki saab asja.
Küsida tahan siis seda, et kuidas kõige õigem seda laadida oleks? Laadia on päris kobakas ja uus, korralik, aga seal on lisaks "normal" laadimis võimalusele veel ka mingi "BOOST" võimalus. Kumba kasutada siis ja kui kaua peaks laskma teda laadida, ehk siis kui kaua ei tohiks teda järjest laadida.
Olen kuulnud vestlusi (küll autoakude puhul), et ei võtnud üldse mingit särtsu sisse "ja siis lasin sellise vuugi sisse et võttis lõpuks voolu taha) vms :D ehk siis jäi mulje, et kui aku on natuke vanem ja ei taha hästi voolu sisse võtta, et kas siis kuidagi "boostitakse" ja saab jälle eluvaimu sisse?

Ehk siis kuidas ma oma väikese "geelakuga" peaksin tegema? Laadima alguses selle "normal"iga (kui kaua siis?)
ja et kas ja millal siis seda "boost" sättingut peaks kasutama? Ja mida see üleüldse tähendab?

olen selles valdkonnas võhik
-Yamaha Bulldog BT 1100 '02
-Honda CB600F '01
-Suzuki GSF600 (Bandit) '95
-Suzuki SV 1000N '04
-Moto Guzzi Griso 1100 '09
-BMW K1200RS '97
-Honda CBR1000F '88
-Yamaha TDM 850 '98
Kasutaja avatar

Teema algataja
Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas Regula » 25 Mär 2010, 18:14

Yerba kirjutas:Ei taha nüüd ilusat ära rikkuda, aga 4-5a on ikka omajagu juba vanust aku jaoks. Olin ise sama probleemi ees üleelmine aasta. Katsetasin ka igasuguseid imevigureid ja ostsin lausa uue optimate akulaadija, et poolsurnud akust saada uuesti täisvereline poeletilt tulnud aku, millega sõidaks edasi rõõmsalt aastast aastasse, kulgeks kümnendist kümnendisse.
Aga võtsin näpust - ei midagi. Kuu aega heal juhul veel see vana aku toimis, aga kui temperatuuripügal hakkas hommikuti alla 10 soojakraadi langema, siis oli tulemus mittekäivituv tsikkel.
Kokkuvõttes - uus aku tuli ära osta ning sellega saabus ka õnnis rahulolu ning kindel teadmine, et tsikkel käivitub iga ilmaga.
Teleturg jätkab: ütle EI mittekäivitumistele, ütle EI autokrokodillidele, osta UUS aku, investeeri oma tsikli kindlasse tulevikku jne.. 8)

[/quote]

Selle jätkuks võiks nimetada siis mõningaid kohti, kus Tallinnas tsiklite tahkeid akusi müüakse. Siiamaani olen käinud tondi akukeskuses kus Varta hinnaks oli kuskil 750 krooni. Vartalt olen jamasid sõnu kuulnud, mis oleks Vartast parem? Ja kuhu veel tasuks siis vaadata peale selle Tondi poe.
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Kasutaja avatar

AN-400
Postitusi: 448
Liitunud: 14 Okt 2003, 17:00
Tsikkel: Suzuki 650
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas AN-400 » 25 Mär 2010, 19:22

mis need Fixus.ee ja automaailm pakuvad? ma ei ole küll ise sinna jõudnud, aga probleem endalgi ees sest nö "geelaku" suri juba aastaga ära.
keegi kunagi pakkus et kui sinna lahus sisse teha siis saab ka hakkama. selle jutu peale saatsin pikalt inimese... :wack:
Suzuki 650 K7

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas matti » 25 Mär 2010, 20:04

Vot selle BOOST nupuga seoses meenub kuidas täiesti kogemata see sai taha unustatud ja 12V 5A geelaku laadima pandud, pärast väikest linnatiiru garaazi tagasi jõudis siis aku oli kergelt palli meenutav ja kõva mädamuna hais täitis ruumi. Et siis mis juhtub kui sellelaadne aku sinna taha panna. See on eelkõige siiski mõeldud auto käivitamiseks, nii, et krokodilad peale ja Boost sisse ja käiama. Ei tea küll kuidas see su tsikli aku ellu äratama peaks, 8ah vs 50ah+ on ikka suur erinevus. :D

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas hotsepp » 04 Apr 2010, 09:31

Kas olete kindel, et tegemist ikka geeliga. No kui on siis las olla, siis tavalise laadijaga kallale ei minda, kuna geelaku laadimine peab olema impulsipõhine mida trafodega laadijad ei suuda pakkuda.
Tulles tagasi aga märgakude juurde (1,32 elektrolüüt valatakse kasutuselevõtu alguses sisse) siis tahaksin öelda, et äkki olete sealt saanud teadmise nagu oleks nood geelikad, sest isegi kui avada korgikoplekt millel on sõnad DO NOT OPEN siis ometi seda tehakse ning vahitakse sisse justkui lootes jõuluimet sealt näha. Paraku aga sealt avanebki vaatepilt, et on näha plaate aga mitte vedelikku, see on täiesti normaalne mootorratta aku puhul. Südame rahutsuseks ütlen, et ärge avage, sellega ei võida te mitte midagi, pigem kaotate. Nüüd aga paar õpetussõna:
NB! Jutt on hooldusvabadest akudest peamiselt.
1. Ära lase mootorratta akut kunagi tühjaks (ärge võrrelge autoakuga), selle tulemusena mitte ainult ei hakka sulfateeruma plaadid vaid elektrolüüdi tihedust ei saa niisama lihtsalt enam üles ning sellega koormatakse aku jälle kiiresti tühjaks ning tulemuseks on väsinud aku. Miks ei saa, pikk jutt, lühidalt öeldes, temp tõuseb, vedelik aurustub, plaadid kõverduvad, aku kuivab.
2. Eelmisest punktist tuli välja laadimine, väikese vooluga lühiajaliselt ca 60 min, ja kui pingelang on lubadust suurem laadmise lõpetamisest +15 min siis korrata tsüklit uuesti.
3. ÄRGE AVAGE KORGIKOPLEKSI, millel on peal tekst DO NOT OPEN. Tüüpiline viga on see, et vaadatakse, et plaadid on kuivad ning lisatakse dest vett. Seda ei ole vaja teha hooldusvaba aku puhul.
4. Ratta kasutmisel ärge kustutage tulesid, lootes, et laete akut suurema vooluga (ekslikult arvatakse seda, see ei ole nii. RR laeb akut just niisuguse vooluga nagu vaja on, hullem on see, et tarbimine on väike ja genekast tulev vool peab dioodide kaudu neutraliseeritama, kuumuse tekkimine RR ning see pole hea).
Hooaja lõpus, laadige aku tsükliliselt täis ning tõstke toatemperatuuriga olevasse ruumi, klemmid kuivaks.

Praegusel hetkel teemaalgataja, mine poodi ja osta korralik aku. Lase poes ära täita, sest tihtipeale tehakse ka täitmise juures kodus vigu, kanistrist ei hakka elektrolüüt jooksma ning siis võetakse pealt ära või tehakse liiga suur auk kanistrisse sisse, siis voolab elektrolüüt üle jne. Juhend läbilugeda kindlasti, kes ei ole tegelenud kuigi tihti sellega.
Kui sa paned poolpiduse aku peale siis sinu ratta RR saab rohkem vatti ja reeglina maksab kordades rohkem kui aku. Nüüd läksd silmad suureks, pole midagi, minge poodi ja küsige ikka "kliendirõõmu" siis saate normaalse hinnaga aku kah.

Ei muud kui head kasutamist.

A, BOOST nagu pealkirjas. See on akulaadjatel ikka selleks, et oleks võimalik ka selle riistaga sõidukit käivitada ning see on ainult lühiajaliselt kasutamiseks, sest sõltuvalt seadmest antakse suuretugevusega vool hetkeliselt et oleks võimalik käivitada. Sellega laadida ei tohi, ka mitte autoakut. Väär on teadmine, et tühja akut ehmatada suure vooluga. Ehmatate aktiivmassi lahti ning tulemus veel hullem kui ennem. Aga see jutt juba kuskil teises teemas võib olla.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5575
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 349 korda
Tänatud: 231 korda

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas yeekim » 04 Apr 2010, 10:53

Mul on miski TELWIN Mototronic. Sellel on BYPASS lüliti, ehk täitsa tühja aku korral hoida seda miski 5 sekki all. 12V särts läheb sel' ajal automaatikast mööda täis võimsusel.
Ei ole mõeldud käivitamiseks!!!

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas ping » 04 Apr 2010, 12:02

Tühja happeakut "tapab" suure vooluga ehmatamine ja samal põhjusel ei tohi ka käimatõugatud masinal kohe pöördeid põhja keerata.
Tühja aku laadimist võib teatud juhtudel kõrgema pingega (MITTE vooluga) kiirendada, (seda teeb ka Optimate laadija) aga vajalike mõõteriistade ja teadmiste puudumisel on soovitav seda mitte teha.
Geelakust: "Päris õiget" NASA tehnoloogia järgi valmistatud OPTIMA 55ah (auto)geelakut võib laadida püsipingelaadijaga kuni 100A vooluga. Boost režiim on kõrgendatud pingega ja seda ei tohi kasutada. Esimestel oli isegi hoiatussilt kaasas, et "Ettevaatust, kontrollida generaatori sobivust sest aku võib võtta kuni 100A laadimisvoolu".
Omalgi kogemus kus klient, vaatamata hoiatamisele, pani kohe gaasi põhja ja 2km pärast oli tutikas 70A genekas põlenud.

metssigamauno
Postitusi: 2
Liitunud: 12 Mär 2017, 16:26
Tsikkel: ZX6r

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas metssigamauno » 12 Mär 2017, 16:31

Sügisel sai aku täis laetud ja seisma, 31 detsember oli vaja ikka üks tiir teha kuna ilm lubas ja pärast sõitu aku peale laiskusest jäetud. Nüüd võtsin maha ja panin laadija taha (Atek 4000)- näitab 4,7 V ja tunnistab 6 V akuks ning peale paariminutilist laadimist ütleb, et aku on täis.

Peale foorumistes kolamist tegin nüüd katse ja ühendasin tsikli 12 V aku autol peal olevaga ning siis laadija ka samasse punti- hakkas laadima 12 V reziimis, selle järel võtsin auto aku vahelt ära ja nüüd laeb vaikselt, eks paistab kas toimib veel hooaja ja saab asja.

Aga ühesõnaga loo point on see, et see nn "tark" laadija on võimalik surma äärel oleva aku puhul teise korraliku akuga "ära petta"
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8382
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 244 korda
Kontakt:

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas Piipz » 12 Mär 2017, 16:34

Targad laadijad kahjuks jah päris tühja akut ei näe. Või siis peksavad segast, nagu sinu oma. Isegi olen teise akuga mõne aku niiviisi "üles äratanud".
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

metssigamauno
Postitusi: 2
Liitunud: 12 Mär 2017, 16:26
Tsikkel: ZX6r

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas metssigamauno » 12 Mär 2017, 20:32

Hetkel on juba 4 h ilusti tiksunud laadija taga ja reziim ikka SLOW peal ja laadija pole järgmist pannud, ehk äkki saab täis korralikult.
Muidugi ei välista varianti, et aku ongi läbi omadega.
Aga selle nn "targa" laadija puudus tuli välja jah, et NUPP 6/12 V on puudu ja kui autoakuga poleks kompunninud siis poleks selle laadijaga midagi teha olnud

will111
Postitusi: 3893
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 233 korda

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Mär 2017, 20:36

ei pea üldse surma äärel aku olema. täitsa okei, kasutatavaid akusid olen proovinud laadida ja ei saa hakkama. lolli laadijaga tuleb tiir ette teha.

tark laadija on mõeldud rohkem aku elus hoidmiseks, mitte tühja aku täis laadimiseks. eriti kui see tühi aku on suht suure mahtuvusega ja tahab üsna suurt voolu alguses
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 706
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 86 korda

Re: Aku laadimine ( "Boost" ?)

Lugemata postitus Postitas Ain » 12 Mär 2017, 20:50

Enamikul juhul on tegu mitte geelakudega vaid AGM akudega. Rahvasuus nimetatakse neid millegipärast geelakudeks..
Mis BOOSTi puudutab siis näiteks Telwini laadijal on ka boost nupp aga see on minu arusaamistmööda selleks et akut normaalsest suurema vooluga laadida. Käivitada sellega ei tohi.
ja vahest on õnnestunud mõni vana aku mis kaasaegse laadijaga laadima ei hakka ellu äratada nii et paned laadija akule peale ja ühendad korraks paralleelselt külge mõne korras aku.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Vasta

Mine “Vaba teema”