Motokoolituse tasaemeuuring
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
- Tsikkel: GSXR 750 k7
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 4 korda
Motokoolituse tasaemeuuring
Uuringu tulemused http://www.mnt.ee/public/Poola.pdf
---------------------------------------------------------------------------KAMOON!! üle 3000 vaataja ja ainult 80-ankeeti +54katkestatud ankeeti..
AIDAKE nüüd palun kaasa motokoolituse taseme tõstmisele ja eksamineerimise korra muutmisele!!
http://kysitlus.hk.tlu.ee/index.php?sid=42311&lang=et
Tere!
Olen TLÜ Haapsalu Kolledži Liiklusohutuse eriala diplomand Enn Poola.
Kirjutan lõputööd äkkpidurdamise ja kurvi läbimise praktilisest õppest motokoolituses.
Erinevad uuringud näitavad, et levinuim moto-õnnetus on juhitavuse kaotamine kurvis ning juhitavuse kaotamine äkkpidurdamisel önnetuse ärahoidmiseks. Samuti, et ei suudeta önnetuse vältimiseks pidurdada piisavalt efektiivselt või sooritada põikemanöövrit.
Minu löputöö küsimustik otsib vastuseid:
Missugune on A-kategooria ja A1 alamkategooria mootorsõidukijuhi koolituse praktilise õppe sisu äkkpidurdamisel ja kurvi läbimisel?
• Millised on riikliku õppekava äkkpidurdamise ja kurvi läbimisega seotud õpiväljundid?
• Millised on äkkpidurdamise ja kurvi läbimisega seotud eksamineerimise nõuded?
• Millised on äkkpidurdamise ja kurvi läbimisega seotud algõppe läbinud mootorratturi teadmised?
Küsimustiku valimiks on Tallinnas ja Harjumaal 2011 motokoolituse algõppe ning ARK-eksamid läbinud mootorratturid.
Vastata võivad ka kõik ülejäänud, kes annavad taustainfot laiemalt.
Palun teavita oma sõpra ja tuttavat sellest küsitlusest.
Tulemusest sõltuvalt teen ettepaneku riikliku oppekava detailsemaks muutmise ning eksamiharjutuste eesmärgipõhisemaks muutmise kohta.
Samuti saan vajadusel teha Maanteeameti eksamiosakonnale ettepaneku põhjalikuma motokoolitajate taseme ja teadmiste süvauuringu kohta.
Palun, et vastaksite käesolevale küsimustikule. Küsimustikule vastamine võtab aega umbes 5-7 minutit.
http://kysitlus.hk.tlu.ee/index.php?sid=42311&lang=et
Aitäh!
PÄIKEST !
Põhjus: Lisasin viite uuringu tulemustele
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Tere.
Mõtlesin ka vastata, aga pisut keeruliseks läheb õigete vastuste leidmine, kuna eksami sooritasin aastal 1972.
Siis polnud mingit koolitust ega sõiduõpetajat. Sõidu õpetaja oli oma isa ja sõitma õppisin karjamaal.
Eksami sooritamiseks tuli maksta üks rubla teoreetiliste teadmiste kontrolliks ja sama palju sõidu eksami eest.
Kui eksamid sooritatud ja kaaned käes, võis kohe tormata kasvõi Vladivostokki!
Sel ajal oli vist ENSV Riiklik Autoinspektsioon!
Aga, ega nii vanu asju tänapäeval polegi vaja teada ja ega pole ka küsitluses mingit kasu.
Aga edu ikkagi!
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Koi jutt on loogiline , aga minule ( load ei ole olnud eriti palju aastaid ) tundus see küsimustik suht lihtne . Arusaadavalt ei ole tegemist vastajate hindamisega aga siiski ei tekitanud ükski küsimus raskusi . Küsimused kül suhteliselt asjakohased , kuid võiks eeldada midagi keerukamat või täpsemat.
Kood: Vali kõik
Kas küsija ise omab samuti A-kat lube ? Kui , siis mis ajast ?
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Gornholio kirjutas:Koi jutt on loogiline , aga minule ( load ei ole olnud eriti palju aastaid ) tundus see küsimustik suht lihtne . Arusaadavalt ei ole tegemist vastajate hindamisega aga siiski ei tekitanud ükski küsimus raskusi . Küsimused kül suhteliselt asjakohased , kuid võiks eeldada midagi keerukamat või täpsemat.
Kood: Vali kõik
Kas küsija ise omab samuti A-kat lube ? Kui , siis mis ajast ?[/quote]
Minu tagashoidlik arvamus, et Ennu näol on tegemist ühe Eesti motoala tippkoolitajaga
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
*Alati on ohutum pidurdada tagumise piduriga. - ei ole selge, kas ainult tagapiduriga või on mõeldud, et tavapidurdamisel (esimene + tagumine) on ohutum kasutada tagapidurit.
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
- Tsikkel: GSXR 750 k7
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Mõeldud on nii, nagu vastaja otsustab. ja otsust saab lahti kirjutada selgituse osas.
Kui liiga lahti küsimused ja vastused kirjutada, saab juba loogikat kasutaders arvata, millist vastust soovitakse..
Nagu liikluses- nüüd ja kohe pead otsustama ja tegutsema.
Täpselt nii loodan ka siit vastuseid.
Aitäh Sulle kaasamõtlemast!
Sinu ettepanek tegelikult oli hea!
-
- Postitusi: 331
- Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
- Tsikkel: V-Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Vastatud. Kuigi põhiline õpe on olnud "elukoolis". Mis teha, lubasid hakati jagama liiga vandele (Isegi sõidutunde ei tahetud lubada läbi teha, sest hüpped 125cc Minskiga polnud millegipärast lubatud...) Aga nii mõndagi, mida tollel ajal ei viljeletud, olen viimastel aastatel Ennuga üritustel kokku saades kõrva taha pannud ja ka praktiseerinud. Ka minu jaoks on Enn suur eeskuju (kui välja jätta tema "hiiglane", millega minu ees kurvi minnes keskhargi sädemetega pimedaks tahab teha )
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Tore lugeda,et bikeris on ka nii vanasid kasutajaid nagu mina.Sain tsikli sõidu load lammaste eest.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
snah kirjutas:Tore lugeda,et bikeris on ka nii vanasid kasutajaid nagu mina.Sain tsikli sõidu load lammaste eest.
...see kah mõni vanus
aga mis puudutab seda antud tasemeuuringut, siis jah...kui mina tsiklilube tegin , siis koolitus seisnes õppesõidust platsil ja seda ka mõned korrad ja lisaks teooria ehk liikluseeskiri. kõik.
a tegelt, kes lube tegid, need üldjuhul oskasid juba eelnevalt niigi sõita.
eestis minu teada lammaste eest lube ei saanud, küll aga nsvliidu lõunapiirkondades
-
- Postitusi: 331
- Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
- Tsikkel: V-Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Üldiselt jah, B, C jne... need käisid õppimas üldjuhul... A koolitusel käisid mehed lihtsalt legaliseerimas
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Mina ei pidanud tsiklilubade saamiseks isegi lambaid välja käima, nimelt kuulus lubade saamine kooliprogrammi, kooliks siis kunagine Ehitus- mehaanikatehnikum e. TEMT. Aasta oli 1979, kursus koosnes mõnedest teooria tundidest ja tsikliga tiirutamises kooli õue peal ja seda talvel. Eksam toimus praeguse Kalevi staadioni juures asfaltplatsil paksus lumelörtsis märtsikuu alguspäevadel, mingit linnavahel sõitu loomulikult ei tehtud ja sõiduvarustuseks olid tavalised igapäevariided isegi kiivrit polnud. Tegime seal oma kaheksad ära ja autoinspektsiooni teooria eksamile. Peale eksami sooritamist anti võimalus kiiremaks kaante omanikuks saamiseks need endale ise välja kirjutada, mingi miilits pani pärast oma allkirja ja pitsati alla ning täieõiguslik mootorrattur võis liiklusse tormata. Õnneks oli eelnevalt ca 2 astat Jawa 350 kogemust olemas aga hea kindel tunne oli küll lubapaber taskus kulgeda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
kehaga kallutamine ei sobi. See lause pole öige kuid paremat hetkel ka pähe ei tule. Sellest hoolimata muudab see kogu edasise mötetuks.
Vöimalik on seda täpsemalt ja lühidalt esitada kuid, pean tödema, et hetkel on laupäeva öhtu ja homme on see mul juba ununenud.
Selgituseks. Väljend kehaga kallutamine on liiga laialivalguv väljend ning sellest enamasti saadakse aru kui ülakeha liigutamisest sisekurvi suunas millel pole kallutamisega mingit muud pistmist kui visuaalne mulje.
Vöite vastu vaielda vöib olla loen kunagi.
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
racerx, kehaga kallutamist tuleks mõista ikka keha raskuse suunamist sisekurvi suunas. Pmst toimib nö Güroefekt.
lisavarustuseks GSR600
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
- Tsikkel: GSXR 750 k7
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Hilisemale avalikustamisele ei kuulu isikuandmed ega samuti koolitaja andmed.
Üldistusi teen vaid vastuste põhjal.
Eesmärk on kaardistada, milliseid hoiakuid omavad eelmisel aastal motokoolituse läbinud algajad mootorratturid.
Juhul, kui lisaks Motokoolituse OÜ-le võtsid tunde ka teisest koolist või erakoolitjalt, on selline vastusevariant samuti olemas.
Kas me soovime muuta olukorda, kus meie sõbrad, kellegi mehed, kellegi pojad, kellegi isad, kellegi tütred, kellegi naised, jne saavad raskelt viga või hukkuvad mõttetult?
Või me soovime edasi kurta, kuidas kõik on pees ja miks ometi keegi midagi ette ei võta.
Oleme ikka "eestlased" edasi onju
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
- Tsikkel: GSXR 750 k7
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Aitähh kõigile, kes vastasid ja kaasamõtlesid!
Nüüd küsitlus maha ja kokkuvõtteid kirjutama!
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
- Tsikkel: GSXR 750 k7
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Mootorratta juhi koolituse praktilise õppe sisu äkkpidurdamisel ja kurvi läbimisel: Diplomitöö
http://www.mnt.ee/public/Poola.pdf
-
- Postitusi: 285
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Motokoolituse tasaemeuuring
Au ja kiitus teile! Jääb loota, et veskirattad on kasvõi natukenegi liikuma saadud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.