Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 627
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 14 Mär 2013, 12:27

Mul tuleb ette kütusepaagi keevitamine ja plaan üleloputada spets vahendiga ja veega. Kuid probleemiks on see et peale selle vahendiga pesemist kipub kangesti kiiresti rooste sisse tekkima. Plaan peale pesu paak kohe keevitusse viia. Kuid mida soovitate pärast peale keevitust paaki lisada. Ise plaanisin paagi diisliga üle loksutada et tõmbaks ta ühtlaselt rasvaseks seest või bensiiniga millesse lisatud kahetaktilist õli... Või on mingi vanakooli nipp või soovitusi?? Või pole vaja miskit teha lihtsalt kütus sisse ja üle loksutada et see vee jäägid seintest maha saada piisad põhja vajuksid?


Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 558
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Tsikkel: gsxr1000k4 / crf450
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas westel » 14 Mär 2013, 12:38

Hoia pidevalt paak täis, siis ei teki kondentsi

mart211

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas mart211 » 14 Mär 2013, 12:43

eerikkarts kirjutas:Mul tuleb ette kütusepaagi keevitamine ja plaan üleloputada spets vahendiga ja veega. Kuid probleemiks on see et peale selle vahendiga pesemist kipub kangesti kiiresti rooste sisse tekkima. Plaan peale pesu paak kohe keevitusse viia. Kuid mida soovitate pärast peale keevitust paaki lisada. Ise plaanisin paagi diisliga üle loksutada et tõmbaks ta ühtlaselt rasvaseks seest või bensiiniga millesse lisatud kahetaktilist õli... Või on mingi vanakooli nipp või soovitusi?? Või pole vaja miskit teha lihtsalt kütus sisse ja üle loksutada et see vee jäägid seintest maha saada piisad põhja vajuksid?
Rooste keevitamist vaevalt segab nii palju. Lase ära keevitada, siis võid veel korra puhastada ja külge pannes bensiin sisse ja korras. Mina probleemi ei näe(ei tähenda, et pole probleemi :) ).

Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 627
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 14 Mär 2013, 13:29

Võibolla tõesti, sõber oli ka keevitanud ja just hiljuti oli paagi kallal käinud ja paras rooste oli sealt välja tulnud, tegi murelikuks.
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1326
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas Vint » 14 Mär 2013, 17:26

Just, hoia paak täis, kui pikemalt ei sõida või hangi plastikus ( või krt teab millest need tehtud ongi...) custom vidin.
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1557
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas 426f » 14 Mär 2013, 18:39

Erinevalt tavalistest metallivärvidest saab Hammerite metallikaitsevärviga värvida otse roostes metallile, kasutamata krunt- ja alusvärvi. Hammerite metallikaitsevärv tagab metallpinnale kauni viimistluse ning pikaajalise kaitse rooste vastu
http://www.hammerite.ee/
-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

joel
Postitusi: 1364
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas joel » 14 Mär 2013, 19:40

Hammerite on iseenesest suurepärane metallivärv, aga tuleks enne igaks juhuks üle kontrollida, kas ta ka pikemaajalist bensiiniga kokkupuudet kannatab.
Joel

Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 627
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 14 Mär 2013, 22:30

Ei noh seest nüüd küll miskit värvima ei hakka :)
Probleemiks just see et peale pesu see kondents niiskus ala vesi jääb sisse ja sealt paagist selle välja saamine on problemaatiline, nii see rebane sinna tekib ja ummistab filtreid tulevikus. Mõte oli kasutada miskit mis seob vett või vähemasti tõrjub sealt pinnalt ära. Anyway ma vist liiga palju mõtlen.
Samas paaki täis lasta on väheke tülikas kah hetkel kuna tsikli ehitus käib ja tihtipeale tuleb paak peale ja maha tõsta kontrollimaks kuidas selle alla juhtmestik ja muu mudru mahub aga paak ju 28L. Seda ~35kg kangutada edasi tagasi pole just meeldiv tegevus
Pohh... mis tuleb see tuleb :D
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

ummip
Postitusi: 132
Liitunud: 09 Sept 2008, 00:39
Tsikkel: honda cbr900rr suzuki gsf600
Asukoht: Tallinn Nõmme

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas ummip » 14 Mär 2013, 23:52

eerikkarts kirjutas:Ei noh seest nüüd küll miskit värvima ei hakka :)
Probleemiks just see et peale pesu see kondents niiskus ala vesi jääb sisse ja sealt paagist selle välja saamine on problemaatiline, nii see rebane sinna tekib ja ummistab filtreid tulevikus. Mõte oli kasutada miskit mis seob vett või vähemasti tõrjub sealt pinnalt ära. Anyway ma vist liiga palju mõtlen.
Samas paaki täis lasta on väheke tülikas kah hetkel kuna tsikli ehitus käib ja tihtipeale tuleb paak peale ja maha tõsta kontrollimaks kuidas selle alla juhtmestik ja muu mudru mahub aga paak ju 28L. Seda ~35kg kangutada edasi tagasi pole just meeldiv tegevus
Pohh... mis tuleb see tuleb :D
Pane väheke nii pool liitrit piiritust sisse, see seob endaga vee ja samuti aurud ei lase roostel tekkida.Jõudu ehitamisel. :bsmile:
Kasutaja avatar

Loff
Toetajaliige
Postitusi: 2712
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa KX20F
Asukoht: Maal
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas Loff » 15 Mär 2013, 00:52

Tee see liiter bensu ja 2t õli segu ära ja kalla paaki ja raputa igat-ja-pidi. Tee vähe kangem segu. Ja diisel ei ole ka üldsegi paha mõte, see võib-olla rasvasemgi!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610E '02
http://www.geoape.com/users/loff#act
Kasutaja avatar

T-Bone
Postitusi: 301
Liitunud: 15 Sept 2008, 19:18
Tsikkel: Midnight Star 1900 Stratoliner
Asukoht: Harku - Halliste

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas T-Bone » 15 Mär 2013, 09:06

T-Bone
SREU Nr. 0288
Pilt

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 15 Mär 2013, 09:10

Unustage see Hammerite. Julmalt ülehaibitud asi. Tsingitud pinna peal ei püsi see üldse. Kui krunt alla panna, on veidi parem, aga ikka kehv. Ja bensiini ta ka ei kannata. Ning on kõige selle juures veel kallis ka. Kui värvida vaja, kasutage parem kahekomponentseid tööstuslikke värve, need on kaugelt paremad.
Diisli rasvasus ei aita midagi - hiljem paned ikka bensu sisse ja see peseb diisli ikka maha.
Piiritus on hea mõte, olen seda ise ka kasutanud. See lahustub vees ja käib läbi filtrite ning põleb silindrites töö käigus probleemideta ära.

Samas, nagu aru saan, jääb see paak mõneks ajaks sul tühjaks.... ega piiritus iseenesest roostetamist takista. Võta lihtsalt paagil kork maha, kalla ta korralikult tühjaks ja pane ta sooja kohta, kus liigset niiskust ei ole - ei roosteta siis seal midagi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1430
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 40 korda
Kontakt:

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas bitter » 15 Mär 2013, 09:14

eerikkarts kirjutas:Ei noh seest nüüd küll miskit värvima ei hakka :)
Probleemiks just see et peale pesu see kondents niiskus ala vesi jääb sisse ja sealt paagist selle välja saamine on problemaatiline
No tohhotonti. Saad ju panna paagi puhuri ette, ahjule, pliidile, otsapidi praeahju või kasvõi laenad pruudilt fööni täiteavast sisse puhuma. Soojendad ta üles ja ongi kogu kondents läinud. Edasi võid remondi ajaks avad kasvõi hermeetiliselt sulgeda. Ja enne südame rahustuseks mõne kotikese siligakeeli sisse visata ... kui pärast ei unusta välja võtta. :bsmile:
Kasutaja avatar

Loff
Toetajaliige
Postitusi: 2712
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa KX20F
Asukoht: Maal
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas Loff » 15 Mär 2013, 13:49

Jutt on ikkagi ju peale pesu konserveerimisest, et jääb tühjalt seisma! Diisliga paras sisse määrida ju! See, mis pärast toimuma hakkab no see on siililegi selge, et bensiin selle diisli sealt välja loputab :wack:
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610E '02
http://www.geoape.com/users/loff#act

Rotax
Postitusi: 153
Liitunud: 29 Mai 2010, 12:03

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas Rotax » 15 Mär 2013, 14:41

Loen ja imestan. Mõni mees soovitab paaki isegi seestpoolt värvima hakata :wack:
Peale keevitamist puhasta lihtsalt paak ilusti puhtaks ja loputa korralikult millegagi, millel on määrivad omadused - kasvõi diisliga, bensiin uhab selle ilusti minema sealt hiljem. Diisel on natuke parem kui õli, mootor ei tunne seda hiljem kui lõpuks käima paned. Õliga võib kerge tossu välja lüüa. Tegelikult mõtled lihtsalt üle - võib mõned kuud kuivalt soojas seista, ei juhtu ka midagi...
Kaua sa ikka seda ratast ehitad, kevad kohe-kohe käes ju :mrgreen:

mart211

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas mart211 » 15 Mär 2013, 15:06

Rotax kirjutas:Loen ja imestan. Mõni mees soovitab paaki isegi seestpoolt värvima hakata :wack:
Peale keevitamist puhasta lihtsalt paak ilusti puhtaks ja loputa korralikult millegagi, millel on määrivad omadused - kasvõi diisliga, bensiin uhab selle ilusti minema sealt hiljem. Diisel on natuke parem kui õli, mootor ei tunne seda hiljem kui lõpuks käima paned. Õliga võib kerge tossu välja lüüa. Tegelikult mõtled lihtsalt üle - võib mõned kuud kuivalt soojas seista, ei juhtu ka midagi...
Kaua sa ikka seda ratast ehitad, kevad kohe-kohe käes ju :mrgreen:
No kui küsimus on nii keeruliselt ja mitmesti arusaadavalt vormistatud, siis pole ime ka, et selliseid vastuseid saadakse :mrgreen:

v301060
Postitusi: 395
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Sportster 1200 Custom
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas v301060 » 15 Mär 2013, 15:27

On ju olemas mingi valge möks, maksab mingi 35 - 45 euri. Paak seest puhtaks loputada, suruõhuga kuivaks ja siis too möks sisse. Katab paagi sisepinna ära ja ongi roostevaba paak olemas.
HD Sportster 1200 Custom & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr, see nüüd Soomemaal, TransAlp 650, see nüüd Tartus, HD 1200 Springster, see nüüd Wõromaal ja HD Sportster 883 Roadster, see nüüd tagasi HD Tallinnas.

joel
Postitusi: 1364
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas joel » 15 Mär 2013, 15:58

Tsikkelröövel kirjutas:Unustage see Hammerite. Julmalt ülehaibitud asi. Tsingitud pinna peal ei püsi see üldse. Kui krunt alla panna, on veidi parem, aga ikka kehv. Ja bensiini ta ka ei kannata. Ning on kõige selle juures veel kallis ka. Kui värvida vaja, kasutage parem kahekomponentseid tööstuslikke värve, need on kaugelt paremad.
Tööstusliku värvi kohta ei oska midagi öelda nagu ka Hammerite bensiinikindluse kohta. Aga musta metalli jaoks on Hammerite just nii hea nagu haibitakse. Mul omal paar kogemust sellega ja uskumatult positiivsed. Vannitoas valamu äravoolutoru on tavaline mustast metallist veetoru. Kunagi remondi ajal võõpas maaler suvalise seinavärviga üle ja vähem kui 2 aasta pärast olid juba roostetäpid peal. Tegin terasharjaga puhtaks ja värvisin Hammeritega ja nüüd aastaid juba nagu uus. Õues räästa all vedelesid sepistatud julmalt roostetanud aiapingi jalad. Mingil hetkel otsustasin neist pingi teha. Puhastasin terasharjaga lahtisest roostest nii palju kui sain (igale poole ei pääsenud isegi korralikult ligi) ja värvisin Hammeritega. Nüüd juba hea mitu aastat lageda taeva all seisnud ja roostetamist pole täheldanud. See on ikka väga hea tulemus võrreldes näiteks mõne naabruses oleva paar aastat tagasi tehtud ja pulbervärvitud uue metallaiaga, mis on praeguseks juba täiesti roostes.
Joel
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4643
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas yeekim » 15 Mär 2013, 16:50

v301060 kirjutas:On ju olemas mingi valge möks, maksab mingi 35 - 45 euri. Paak seest puhtaks loputada, suruõhuga kuivaks ja siis too möks sisse. Katab paagi sisepinna ära ja ongi roostevaba paak olemas.
http://www.kreem.com/fueltankliner.html
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

pea
Postitusi: 253
Liitunud: 30 Aug 2005, 12:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas pea » 15 Mär 2013, 17:01

yeekim kirjutas:
v301060 kirjutas:On ju olemas mingi valge möks, maksab mingi 35 - 45 euri. Paak seest puhtaks loputada, suruõhuga kuivaks ja siis too möks sisse. Katab paagi sisepinna ära ja ongi roostevaba paak olemas.
http://www.kreem.com/fueltankliner.html
Vot see on üks hea mäll. Paar posti varem ka seda mainitud.
Ise kasutasin ühe ratta omatehtud paagiga, mis ei tahtnud kuidagi pidama jääda, ikka hakkas kuskilt keevise vahelt läbi tulema. Krooni ajal sai seda Red Street Motorcycles-ist ja maksis vist umbes 800.- aga oli iga kopikat väärt.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1326
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas Vint » 15 Mär 2013, 19:01

Tsikkelröövel kirjutas:... Tsingitud pinna peal ei püsi see üldse...
Solgin teemat natuke; nimelt tsingitud pindade värvimine on ültse omaette teadus, kuhu iga värv ei sobi.
http://www.tarmatrade.ee/File/varvkatted.pdf

onusnooker
Postitusi: 293
Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
Tsikkel: Honda Shadow American Edition

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas onusnooker » 15 Mär 2013, 22:00

Las s**t roostetab, filter on ju ees või ei ole?
Kord aastas pesed paagi läbi ja kõik ok, miski pole igavene. :D

kaiman
Postitusi: 873
Liitunud: 17 Mai 2010, 16:21
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas kaiman » 15 Mär 2013, 22:15

ma mõtli kah oma lolli aruga et tänapäeval on filter kah jü olemas,aga jü on lihtsam mingit kreemi ja hammerit kasutada paagi siseselt :wack:
mis teha ajad muutuvad :bsmile:

Teema algataja
eerikkarts
Postitusi: 627
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 15 Mär 2013, 22:56

Tohhhohh kus teema arenenud :D
Tegelt mina tegin lihtsamini :) Loksutasin bensu välja nii kuis sain. Sai kraanid maha kruvitud ja kork kah ja korgi avausest sai puhur tööle pandud ööseks nii et oli tunda kuidas kraani avaustest uhas kergelt õhku. Puhur ei soojendanud õhku ohutuse mõttes, lihtsalt puhus paagi seest kuivaks ja ei pidanudki seda pesemagi aurud lendasid kõik välja ja ei pidanud veega loputama. Nüüdseks paak keevitatud. Ja seisab kuivas garaaziz :)
Tänud kõikidele kes viitisisid kaasa mõelda...
Nüüd tuleks üle kontrollida keeviskohtade hermeetilisust.
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

android
Postitusi: 51
Liitunud: 29 Apr 2005, 12:40
Tsikkel: XT600
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord

Re: Soovitusi et takistada paagi sisemuse roostetamist.

Lugemata postitus Postitas android » 15 Mär 2013, 23:55




Vasta

Mine “Vaba teema”