Õnnetused mootorratastega [2014]
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
ardilla de terra kirjutas:Eile 15.00 paiku tõmbas üks noor naga Saabiga Haabersti ringil maha maxirollu venna. Meesterahvas ei olnud poisike. Ise ta kannatada õnneks ei saanud. Roller sai ikka päris korralikult räsida. Selles ei oleks midagi ebatavalist kui mehe ümber ei oleks koondunud 15 räuskavat noort naga. Kes kiskusid seljast särgid ja üritasid teda oma musklitega hirmutada! Sõitsin alguses mööda. Siis hakkas südametunnistus piinama ja keerasin ennast ringi ja sõitsin meest vaatama 10 mintsa hiljem, kas ta viga ei saanud ja äkki vaja noorte vastu abi. Selleks ajaks jahmatus kui suur. Kamp oli minema läinud ja avarii põhjustaja kes sõidutas meest ka veidi oma kapotil oli lihtsalt Jeehat tõmmanud. Hiljem andsin ka oma tunnistuse politseile. Kõige rumalam selle juures on see, et mees oli üles kirjutanud teise osalise numbri. Ja mina ka mäletan seda Saabi väga hästi! Loodetavasti saab see noor naga mis ta ära teenis!
Mees oli shokeeritud kogu sellest olukorrast. Ja kõik sõitsid mööda ja ei jäänud seisma.
See kamp noori tundub kuidagi uskumatu! Mis värk sellega oli?
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Ma ei saanudki aru. Suht imelik oli hah. Nad seisid rollerivenna ümber nagu kaarnad. Osad olid põhjustaja auto juures. Kokku oli seal kaks autot. Ilmselgelt ei olnud seltskond kõige kainem vähemalt osa neist. Üks noormes oli paalja ülakehaga teine kiskus demonstratiivselt särgi seljast ja hakkas lihaseid soojendama (nagu kohe hakkaks kaklema), üks vend oli rollerivennale rinnaga peaaagu vastu läinud ja seletas midagi valjusti. Tibid tekitasid mingit mõtetut draamat hoidsid kätega peast kinni ja üritasid kutte rahustada.Tegemist oli venekeelt kõneleva mehe ja eestikeelt kõneleva noorukite kambaga. Kui tagasi naasin olid nad minema läinud ning põhjustaja sõitis minema. Rolleri mees oli ilmselgelt shokkis kogu sellest üritusest. Ma veel nägin kuidas noored liikusid vaikselt Õismäe sise ringi suunas. Suure tõenäosusega need on need n.ö. sportlased kes seal spordiväljakutel kogunevad ja pumpavad. Alkohol, mõistuse puudumine ja naiste ees musklite näitamine tegi oma töö. Õnneks auto numbrimärk ja mark said ilusti politseinikele üleantud.
Isegi kui rolluvend oleks olnud süüdi, siis ei anna see õigust talle kambakesi külge minna ja ennast pooserdada sellisel kombel ning hiljem avariisündmuspaigalt lihtsalt minema sõita.
Igal juhul kui oleks alguses noored kohe olukorra paberile ajanud ja poleks lasknud sõbral ära sõita, poleks ka politseid kohale vaja ja isegi kui nad oleks olnud joogised oleks nad sellest olukorrast välja tulnud ja võinud hiljem veel ka õnnetuses õigeks jääda.
Nüüd aga isegi kui rolluvend oli süüdi, kuigi talle sõideti sisse ringi peal ringipeale kiirendades (mees kulges ringil ja auto kiirendas ringile nii ta väitis mina seda ei näinud). Siis nüüd ootab noormeest veits rohkem seletamisi.
Igaljuhul inetu lugu. Vaevalt, et kedagi neist huvitas kas mehega on kõik korras ja kas talle abi on vaja anda... See, et ta püsti oli ja suutis helistada, ei tähenda alati seda, et temaga on kõik korras. Enda kogemuselt võin öelda, et valu tuli alles 3-4 h hiljem kui shok hakkas leevenema.
Ma olen märganud sellist tendentsi, et haaberstis, kui on mitu päeva ilusad ilmad siis inimesed käituvad ikka väga vastutustundetult. Juuakse liiga palju ja tehakse palju lollusi. Mustamäel sellist lausjoomist ei olnud seal olid vaiksed narkomanid kes süstisid vaikselt metsas ja varastasid mis halvasti vedeles. Haaberstis narkareid on vähem aga see eest on palju noori kes vägijooki ratvitavad ja siis peale trenni hakkavad vägitegusid tegema. Täispeaga autodega sõitma. Hoovialas kiirendama ja koolimaju ümbritsevaid võrkaedu lõhkuma...
PS: lisaks kui Simpsonite multikas oli igavesti põlev kummihunnik siis Õikal on igavesti põlev koolimaja sellest on saanud juba kohalik vaatamisväärsus.
Mida me täna teeme? Kas lähme haabersti ringile ajame kellegi alla ja näitame muskleid? Äää ei viitsi paneme parem koolimaja põlema!
-
- Postitusi: 2
- Liitunud: 11 Aug 2014, 18:40
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
tfr kirjutas:
alguses oli päris vastik vaatepilt, aga õnneks suutis ikka kuidagi kontakti kiirabiautos luua. kas sellise õnnetuse puhul ise midagi teha saaks, kui mees vedeleb maas selili? rahvas ümber seletas, et ei tohi midagi enne kiirabi saabumist teha. mees korises jupp aega maas, hakkas köhima. kiivri pael vabastada oleks olnud halb idee vms?
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
oOoMartinoOo kirjutas:alguses oli päris vastik vaatepilt, aga õnneks suutis ikka kuidagi kontakti kiirabiautos luua. kas sellise õnnetuse puhul ise midagi teha saaks, kui mees vedeleb maas selili? rahvas ümber seletas, et ei tohi midagi enne kiirabi saabumist teha. mees korises jupp aega maas, hakkas köhima. kiivri pael vabastada oleks olnud halb idee vms?
Kui sa asjast mite kohe midagi ei tea siis on hea mõte tõesti helistada kirabisse ja oodata nende tulemist. Seejärel panna ennast kirja esmaabi koolitusele. (palun vabandust kui see tundub ülbe väljendusena.
Tegelikult olen 2 korda käinud esmaabikoolitusel ja mõlemad korrad oli mida õppida. Igaljuhul soovitan seda kõigile kasvõi selleks, et teada mida teha ja kuhu helistada AO peaks ikka selge olema. Tegelikult on see maailm väga mitmekülgne, üks vale liigutus võib tekitada rohkem kasu kui kahju. Ja foorumi järgi hakata esmaabi anmda ei ole ka mõistlik, siin on piisavalt sarkastilisi naljavendi kes ütlevad võta ikka kiiver maha, et vennal kergem oleks aga seda keegi ei maini milline see kunst tegelikult on. Ahoi traumatologid palun kinnitage või lükake ümber minu väide. Ma tean, et siin on meedikuid meie seas
-
- Postitusi: 1273
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
z1000 kirjutas:... aga sitem kui selle golfiga ikka olla ei saa..
Saab
Oli võimalus mõned aastad tagasi 80-ndate alguse Isuzu Trooperiga sõita. 39kW ei suutnud 1,7 tonnist kõrge kuuti vastutuult üle 80 vedadagi... Hea rahulik oli liikuda, möödasõidule mõelda vaja ei olnud.
...veneaegsest 30hj sapakast me ei räägi, sa ilmselt liig noor selliste õudusjuttude jaoks, saad veel unehäired...
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Kiivri pael kindlasti lahti, siis kontrollid hingamist, kui hingab siis proovi kontakti luua, kui ei hinga, siis tuleb saada hingama, kiiver ära ja elustamine. Kardetakse kannatanut liigutada et mitte viga teha aga kui kannatanu ei hinga, siis pole midagi kaotada, tuleb tegutseda.
-
- Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Margusxx kirjutas:Kiivri pael kindlasti lahti, siis kontrollid hingamist, kui hingab siis proovi kontakti luua, kui ei hinga, siis tuleb saada hingama, kiiver ära ja elustamine. Kardetakse kannatanut liigutada et mitte viga teha aga kui kannatanu ei hinga, siis pole midagi kaotada, tuleb tegutseda.
Kiivri peast sikutamine ei pruugi ka just kõige parem plaan olla...
Aga kõik muu on vast tõsi.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Kui hingab aga samas pilt kottis siis on mõistlik ehk küllili keerata ,et oma keel talle kurku ei vajuks.
Teine asi on...mis tegelt on jube heaks olemise teinud. Kombe lukk lahti, kiivri klaas lahti ja kiivri pael lahti. Kõvasti kergem on hingata ja kõvasti kergem olla.
Margusxx kirjutas:Kiivri pael kindlasti lahti, siis kontrollid hingamist, kui hingab siis proovi kontakti luua, kui ei hinga, siis tuleb saada hingama, kiiver ära ja elustamine. Kardetakse kannatanut liigutada et mitte viga teha aga kui kannatanu ei hinga, siis pole midagi kaotada, tuleb tegutseda.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Hardrocker kirjutas:Margusxx kirjutas:Kiivri pael kindlasti lahti, siis kontrollid hingamist, kui hingab siis proovi kontakti luua, kui ei hinga, siis tuleb saada hingama, kiiver ära ja elustamine. Kardetakse kannatanut liigutada et mitte viga teha aga kui kannatanu ei hinga, siis pole midagi kaotada, tuleb tegutseda.
Läbi kiivri on väga keeruline kunstlikku hingamist teha. Ja kui ei hinga, siis sureb ära.
Kiivri peast sikutamine ei pruugi ka just kõige parem plaan olla...
Aga kõik muu on vast tõsi.
-
- Postitusi: 988
- Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
- Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Margusxx kirjutas:Hardrocker kirjutas:Margusxx kirjutas:Kiivri pael kindlasti lahti, siis kontrollid hingamist, kui hingab siis proovi kontakti luua, kui ei hinga, siis tuleb saada hingama, kiiver ära ja elustamine. Kardetakse kannatanut liigutada et mitte viga teha aga kui kannatanu ei hinga, siis pole midagi kaotada, tuleb tegutseda.
Läbi kiivri on väga keeruline kunstlikku hingamist teha. Ja kui ei hinga, siis sureb ära.
Kiivri peast sikutamine ei pruugi ka just kõige parem plaan olla...
Aga kõik muu on vast tõsi.
Seda küll,aga kui on kaela/selgroo vigastus ?
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Kannatanul kiivri eemaldamine on kindlasti 2 inimese töö. Üldse kaelavigastuse kahtlusega kannatanu pea fikseerimine on veidi harjutamist vajav tegevus.
-
- Postitusi: 497
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
isakene kirjutas:z1000 kirjutas:... aga sitem kui selle golfiga ikka olla ei saa..
Saab
Oli võimalus mõned aastad tagasi 80-ndate alguse Isuzu Trooperiga sõita. 39kW ei suutnud 1,7 tonnist kõrge kuuti vastutuult üle 80 vedadagi... Hea rahulik oli liikuda, möödasõidule mõelda vaja ei olnud.
...veneaegsest 30hj sapakast me ei räägi, sa ilmselt liig noor selliste õudusjuttude jaoks, saad veel unehäired...
Ükspäev sai just sõidetud selle veneaegse 30hj sapakaga. Liigub küll. Tagant tuulega läks lõtva 125.
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
gs kirjutas:Kannatanul kiivri eemaldamine on kindlasti 2 inimese töö. Üldse kaelavigastuse kahtlusega kannatanu pea fikseerimine on veidi harjutamist vajav tegevus.
Kiivrit on mõtet ära võtma hakata ainult siis, kui inimene ei hinga - siis kaalub operatsiooni plusspool võimaliku kaelavigastuse tekitamise/suurendamise riski üles. Muidu jah, rihm lahti ja kui vaja, siis ettevaatlikult külili.
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Tegelt ka, minge koolitusele!
Nagu korduvalt siin mainitud, kui hingab, ära torgi, kui ei hinga, kiiver maha ja kogulugu - elustama. Hingamine on A ja O, kõik muu teisejärguline.
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Kui sa tuono nalja tegid, siis ma ei saanud naljast aru ja sorry
Et Tuono naljast aru saada, pead mõneks ajaks ära "põdrastuma"
Ehk siis su kõvaketas peab pöörlema keskmise poro tasemel . Vot siis saad asjast aru ka.
See on sama nagu "Vana hea Inglise huumor". Meie eestlased ei kipu seda eriti läbi närima.
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Inglane avastas enda sugupuus jänki juured ja otsustas minna jänkiländi elama, et sulanduda läks arsti juurde ja palus endal pool ajust eemaldada. Peale pikka operatsiooni ja taastumist seisis kirurg nukra näoga patsiendi voodi ees ja vabandas, et poole aju asemel eemaldasid nad 75% ja ulatas patsiendile soome passi...
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Margusxx kirjutas:Inglane avastas enda sugupuus jänki juured ja otsustas minna jänkiländi elama, et sulanduda läks arsti juurde ja palus endal pool ajust eemaldada. Peale pikka operatsiooni ja taastumist seisis kirurg nukra näoga patsiendi voodi ees ja vabandas, et poole aju asemel eemaldasid nad 75% ja ulatas patsiendile soome passi...
... ja patsient vastas: "det gör ingenting!"
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 2
- Liitunud: 11 Aug 2014, 18:40
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
No anutud mees lebas selili, hakkas mingi hetk köhima. ise poleks julgend kiivrit peast kangutada, aga mõte oli teha pael lahti, et kergendada hingamist. mees korises nii et oli kuulda kvartali kaugusele, lisaks hakkas köhima. esmaabist oli meelde jäänud mingi küllili keeramine, et ära okse puhul vms ei lämbuks. ja see esmaabi on meil ju kõigil läbitud, asi lihtsalt ununeb kui ei praktiseeri. ja palju ikka regular inimene näeb selliseid olukordi kus vaja sekkuda.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
- Tänatud: 4 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Tegelikult on tänapäeval peaaegu kõigil telefon taskus. Helistad 112 ja küsid juhendeid, kui endal kõik meeles pole.
See on tõsi, aga huvitav on samas see, et niimoodi öeldi meile ka ühel esmaabi koolitusel (mitte küll lubade tegemisega seotud), kui me hakkasime uurima, et mis saab siis, kui juhtub midagi kuskil, kuhu kiirabi ei saa tulla või kui lihtsalt pole telefoni. Noh, et kui on lahtine luumurd vmt ja sa näiteks ei teagi, kus sa oled. Koolitaja ütles siis, et kellelgi ikka telefon on ja et Eesti on väike, kiirabi tuleb väga kiiresti. See jättis üsna nõutuks.
-
- Postitusi: 128
- Liitunud: 17 Mai 2006, 19:34
- Tsikkel: Suzuki Intruder 1500/2007
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
tfr kirjutas:
Noo bljaa, just käisid muu juures küljepeeglit tellimas ja mõne hetke pärast tuli kõne, et enam pole peeglit vaja, et ratas katki.
Mõtlesin, et no krt teab aga no sellise asja peale poleks tulnud.
Lugupidamisega.
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Tehniloses mõttes, kui oleks see auto, siis oleks 50% ja suure tõenäisusega ettekääne tuleb hoida poiisav pikivhae... Huvitav kuidas tsikli vaates asi on, massid ei ole ju võrreldavad.
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
ardilla de terra kirjutas:Tehniloses mõttes, kui oleks see auto, siis oleks 50% ja suure tõenäisusega ettekääne tuleb hoida poiisav pikivhae... Huvitav kuidas tsikli vaates asi on, massid ei ole ju võrreldavad.
See, kes löögist eesolevale autole sisse lendas, pole küll ahelavariis kunagi milleski süüdi. Kui B sõidab A-le sisse ja siis C ei jõua taga pidurdada ja sõidab omakorda B-le, siis see on siuke 50:60 case, mida politsei vaatab kohapeal.
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
tfr kirjutas:See, kes löögist eesolevale autole sisse lendas, pole küll ahelavariis kunagi milleski süüdi.
Päris nii küll ei ole, et "kunagi". Rusika reegel on see, et kui tagant otsasõitnud auto tabab seisvat autot, mis paiskub omakorda tema ees seisnule otsa, siis saab rääkida ahelast, millel on üks põhjustaja. Kui aga tagant otsa sõitnud tabab liikuvat, mis omakorda paiskub eespool olnule otsa, tekivad vaidlused, mida senine praktika on lahendanud nii ja naa.
tfr kirjutas:Kui B sõidab A-le sisse ja siis C ei jõua taga pidurdada ja sõidab omakorda B-le, siis see on siuke 50:60 case, mida politsei vaatab kohapeal.
Jõhker juhtum Kuid miski pärast mulle tundub, et siin on tegemist kahe eraldiseisva juhtumiga mida tulebki eraldi vaadelda. Esimene on avarii B ja A vahel. Ja sellele järgnenud avarii C ja B vahel. Kaks avariid ja kaks põhjustajat.
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
No seal tuleb ikka füüsikat disk matile lisada muidu ikka ainult hulkadeast jutt kes on mille osahulk jne.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2014]
Taaskord ettesõitmine: http://www.parnupostimees.ee/2889845/au ... opeedijuht
Sõitsime sealt õnnetuspaigast mööda Leinalaagrist tulles. Pilt oli kurb. Auto ja mopeedi tükke oli tee täis ja parameedikud askeldasid maaslamava mehe ümber. Türi küll, mind ei peaks tänaseks enam vihastama ega üllatama need ettesõitjad, endalegi lugematu arv kordi ette sõidetud. Aga ikkagi, kui kuradi raske on hea nähtavusega ristmikul valgel ajal näha peateel liikuvat tsiklit/mopeedi?
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!