Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 16 Mär 2005, 20:44
- Tsikkel: GS500->SV650->Monster696
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
miu kirjutas:Tom kirjutas:Jalg üsna pilbasteks.
Mis tal jalas oli?
Korralik, kuid madal tsiklisaabas. Tavalise ketsi puhul oleks.... poleks enam midagi vist pildistada olnud.
Re: Õnnetused mootorratastega
tok-tok kirjutas:zirocool kirjutas:kõlab kuidagi üle rebimise moodi aga head parandamist ja ruttu sadulasse tagasi
Hetkel tehakse üsna palju pindamistöid ja mitmed ristmikud on graniitkildu täis, mistõttu peaks sellistes kohtades erilist tähelepanu pöörama. Seal pole palju vajagi, et killu peal järsult gaasi andes külje maha saaks.
Olge ettevaatlik Ristil seal ristmikul, kus keerab Virtsu poole. Mingit märki üleval ei ole, aga tee on peenet killustikku täis. Sain ise ratta korralikult vibama ning jala korra maha. Õnneks suutsin ratta otseks saada ning seekord jäi kukkumine tulemata.
Re: Õnnetused mootorratastega
Vahepeal sõitsin peaaegu, et ainult tsikliga ning taban end isegi autoroolis sarnaselt mõtlevalt ja tegutsevalt (pööran rada vahetades instinktiivselt pead jms). Täna hommikul tulin n-ö perekondlikel põhjustel tööle autoga. Minu ees sõitis Randvere teel väikebuss, mis suunda näitamata kaldus äkki paremale teepeenrale ja tegi siis (taas suunda näitamata) nagu vedrust visatud tagasipöörde Viimsi kooli ette. Pidurdasin üsna kõvasti, aga kujutlesin samal ajal, et tsikliga ma olnuks selleks hetkeks ehk juba bussi kõrval... Muide, paradoksaalsel kombel oli rattaeksamil ainus asi, mis mulle ette heideti, liiga ettevaatlik (aeglane) möödumine peatuses seisvast trollist, mille juht oli unustanud (!) põlema vasaku suunatule, nagu kavatseks kohe startida. Pigem peab vist siiski ettevaatlik olema kui keegi su ees mingeid kahtlasi asju toimetama hakkab.
Vabandust, et postitus pole päris teemasse.
Re: Õnnetused mootorratastega
harrison kirjutas:tok-tok kirjutas:zirocool kirjutas:kõlab kuidagi üle rebimise moodi aga head parandamist ja ruttu sadulasse tagasi
Hetkel tehakse üsna palju pindamistöid ja mitmed ristmikud on graniitkildu täis, mistõttu peaks sellistes kohtades erilist tähelepanu pöörama. Seal pole palju vajagi, et killu peal järsult gaasi andes külje maha saaks.
Olge ettevaatlik Ristil seal ristmikul, kus keerab Virtsu poole. Mingit märki üleval ei ole, aga tee on peenet killustikku täis. Sain ise ratta korralikult vibama ning jala korra maha. Õnneks suutsin ratta otseks saada ning seekord jäi kukkumine tulemata.
Selliste kohtadega nalja ei ole jah, ise ka see nv sõitsin seal ristmikul ja seal ikka väga jubedalt seda killustikku maas, tuleb väga ettevaatlik olla, Risti alevik ka seda täis.
Re: Õnnetused mootorratastega
ja minu soovitus siis et saabaste pealt ei tasu kokku hoida ise sain õppetunni http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... 761&size=l.nüüd siis peab veel paar kuud tsikli selga saamisest unistama.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
kristjan881 kirjutas:ja minu soovitus siis et saabaste pealt ei tasu kokku hoida ise sain õppetunni
Minu arust käib see kogu varustuse kohta.
Re: Õnnetused mootorratastega
Õõvastav on ikka vaadata, kui palju neid purunematuid ja kuulikindlaid, või on nad liiga targad ja oskavad perfektselt masinat käsitleda ning iga ohtu ette aimata, linna peal sõidab! Suures osas on plastikuvennad nagu enam-vähem ohutult riides alati. Ise küll ei julge ilma täisvarustuseta masina selga ronida aga ju ma olen liiga pussy.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Õnnetused mootorratastega
Panthera kirjutas:Hehee... Saabaste teema siin...
Lisaks omaltpoolt et kõik kasutajad, kes te kasutate sõjaväesaapaid sõidusaabastena, vahetage need kiiremas korras välja muidu juhtub nii
Kurat sa ise ju toppisid ta sinna keti ja hammaka vahele- ega mingi muu sõidusaabas oleks samamoodi pilbasteks lennanud kui varba sinna keti ja hammaka vahele oleksid toppinud. Üks siinne kasutaja puhastas kunagi ketti nii, et lasi omal sõrmel otsa maha.
Te pole korralikku töö- sõiduohutus instruktaazi saanud
Re: Õnnetused mootorratastega
Keegi teab, mis täna täpselt juhtus Viking Motorsi ees? Ainus, mis ma nägin, oli see, kuidas roller lendas. Aga tahaks teada, kes süüdi oli. Rollermehel õnneks vedas, sai püsti kohe, aga roller täitsa tükkideks.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
xjorma kirjutas:Keegi teab, mis täna täpselt juhtus Viking Motorsi ees? Ainus, mis ma nägin, oli see, kuidas roller lendas. Aga tahaks teada, kes süüdi oli. Rollermehel õnneks vedas, sai püsti kohe, aga roller täitsa tükkideks.
Sõitsin sealt ka hiljem mööda, roller oli nii banaan, et kartsin hullemat. Aga siis läks suhteliselt hästi...
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Õnnetused mootorratastega
Panthera kirjutas:Kui ma viimati katsumas käisin, siis kallimad baigisaapad olid küll kõvasti kangemast materjalist, kui sõjaväesaapad
Üks-kõik-mis on parem kui mitte-miski. Ma miskipärast ei usu, et baigisaapad sõidu pealt keti ja hammaka vahele sattudes palju rohkem kaitset pakuks. Paratamatult tuleb leda mingi kompromis turvalisuse ja mugavuse vahel, kuid ennem olgu need täisnahast sõdurisaapad, kui sandaalid või plätud.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Töösaapad, sõbrad. kõrged töösaapad. Neil on ninakaitse, sinna äsa või kirvega, midagi ei juhtu. Talda kokku voltida ka ei anna. Sääretoru polsterdatud. Ainus, mida turvalisuse poolest ette ehk heita saab, on pahkluu kaitse, st tsiklisaapal (aga kaugeltki mitte kõigil, mis kätte sattunud) on seal kõva "kilp", mis ei lase peale kukkunud tsiklil pahkluud lõhkuda, töösaapal on vaid paks nahk (küll mitmekordne). Ja muidugi - töösaapa nina on selle tugevduse tõttu nii paks, et käiguvahetus muutub ebamugavaks - varvas ei taha lingi alla mahtuda.
Hea matkasaabas on aga veel parem - see on igat pidi jäik ja sel on ka pahkluu toestatud veel paremini, kui tsiklisaapal (see kaitseb väljaväänamise eest perfecto ka siis, kui juhtud komistama, 30 kilo seljas). Kannatugevdus annab jäikuse ka pealekukkuva masina vastu. Veekindlad kah. No krossisaapa vastu need muidugi ei saa, aga palju neid tänaval ikka kasutatakse.
Re: Õnnetused mootorratastega
xjorma kirjutas:Keegi teab, mis täna täpselt juhtus Viking Motorsi ees? Ainus, mis ma nägin, oli see, kuidas roller lendas. Aga tahaks teada, kes süüdi oli. Rollermehel õnneks vedas, sai püsti kohe, aga roller täitsa tükkideks.
ehk see:
Re: Õnnetused mootorratastega
marxius kirjutas:xjorma kirjutas:Keegi teab, mis täna täpselt juhtus Viking Motorsi ees? Ainus, mis ma nägin, oli see, kuidas roller lendas. Aga tahaks teada, kes süüdi oli. Rollermehel õnneks vedas, sai püsti kohe, aga roller täitsa tükkideks.
ehk see:
Jep, no kurat küll ajab selline vend närvi. Ise täpselt ei näinud, kes süüdi jäi, aga see audi jorss ronis kohe välja ja hakkas sõimama. Eks joobes oli ka tauniaju ja teadis, et nüüd läheb halvasti. Päris halva tunde jättis pärast, sõiduisu kadus küll ära paariks päevaks.
-
- Postitusi: 478
- Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
- Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Tsikkelröövel kirjutas:Töösaapad, sõbrad. kõrged töösaapad. Neil on ninakaitse, sinna äsa või kirvega, midagi ei juhtu. Talda kokku voltida ka ei anna. Sääretoru polsterdatud. Ainus, mida turvalisuse poolest ette ehk heita saab, on pahkluu kaitse, st tsiklisaapal (aga kaugeltki mitte kõigil, mis kätte sattunud) on seal kõva "kilp", mis ei lase peale kukkunud tsiklil pahkluud lõhkuda, töösaapal on vaid paks nahk (küll mitmekordne). Ja muidugi - töösaapa nina on selle tugevduse tõttu nii paks, et käiguvahetus muutub ebamugavaks - varvas ei taha lingi alla mahtuda.
Hea matkasaabas on aga veel parem - see on igat pidi jäik ja sel on ka pahkluu toestatud veel paremini, kui tsiklisaapal (see kaitseb väljaväänamise eest perfecto ka siis, kui juhtud komistama, 30 kilo seljas). Kannatugevdus annab jäikuse ka pealekukkuva masina vastu. Veekindlad kah. No krossisaapa vastu need muidugi ei saa, aga palju neid tänaval ikka kasutatakse.
Ole nüüd. Iga tegevuse jaoks on oma saabas ikka. Matkal kasuta matkasaabast ja tööl töösaabast. Tsiklisõidule käib korralik tsiklisaabas. Ma arvan, et korraliku kiiruse pealt asfaldiga kohtudes on see matkasaabas ikka korralikult ribadeks. Tsiklisaabastel on lohisemise kaitseks enam maaga kokkupuutuvatel osadel lisatugevdused. Minu saabaste sisesaabas on näiteks välja töötatud arvestades just väändumisi kukkumise korral. Saabas laseb täpselt niipalju painduda, kui jalale loomulik on ja siis hakkavad külgtoed survet arendama järjest rohkem, et säästa liigeseid. Lisaks on tsiklisaapal muudele kaitsmetele veel sääreluu kaitse ka, et kui ikka mingi asi vastu lendab, siis ei tule terav löök otse luu pihta vaid saabas summutab.
Olen sinuga nõus, et sinu pakutud saapad pakuvad rohkem kaitset, kui tavaking või vabaajajalats, aga tsiklisõidujaoks on ikka välja töötatud spetsiaalsed jalatsid.
Re: Õnnetused mootorratastega
Viking motorsi ees juhtus jah minul selline õnnetus, audi mees veel kiirendas et punasega läbi sõita, märkasin ise liiga hilja ja ei jõudnud reageerida. autojuht tuli sõimama ja õigustama ennast,ütles et tal oli kollane tuli. endal läks uskumatult hästi, jalad natuke valutavad ja küünarnukk sai põrutada,aga muu kõik korras.
Re: Õnnetused mootorratastega
-bab0lat- kirjutas:Viking motorsi ees juhtus jah minul selline õnnetus, audi mees veel kiirendas et punasega läbi sõita, märkasin ise liiga hilja ja ei jõudnud reageerida. autojuht tuli sõimama ja õigustama ennast,ütles et tal oli kollane tuli. endal läks uskumatult hästi, jalad natuke valutavad ja küünarnukk sai põrutada,aga muu kõik korras.
Ma kusjuures jooksin autost välja, et tulla appi, aga sa olid juba püsti ja mingi vanamees läks ligi. Sul oli suht teine sünnipäev, päris kõva mats oli. Kole vaatepilt. Hea, et sul kõik korras.
Re: Õnnetused mootorratastega
-bab0lat- kirjutas:Viking motorsi ees juhtus jah minul selline õnnetus, audi mees veel kiirendas et punasega läbi sõita, märkasin ise liiga hilja ja ei jõudnud reageerida. autojuht tuli sõimama ja õigustama ennast,ütles et tal oli kollane tuli. endal läks uskumatult hästi, jalad natuke valutavad ja küünarnukk sai põrutada,aga muu kõik korras.
Kui ristmikul hakkasid rohelisega sõitma, siis temal ei saanud mingil juhul enam kollane olla, sest ühe suuna foori punase süttides läheb ca 2-3 sekundit enne aega, kui teistel roheline foorituli süttib. Tõenäoliselt hakkas tema siis kaugemalt kiirendama alles, kui kollane juba talle fooris põles ning punasega sõitis ristmikule välja. Muidugi pole kirjeldatud täpset avariiskeemi, aga seda siis kõike juhul, kui sina alustasid enda sõidusuunale süttinud rohelise tulega liikumist.
Benelli TNT 1130
Re: Õnnetused mootorratastega
Ca pool tundi tagasi toimus Keilas Paldiski mnt.-l kokkupõrge rolleri ja naisterahva juhitud Suzuki SX4 vahel. Terve tee oli rollupilpaid täis, aga juht ise paistis terve olevat. Juhiks oli vanemapoolne härrasmees, kellel oli seljas korralik kombe ja peas kiiver . Väikese miinuspoolena tuleb siiski märkida, et härra oli nii juua täis, et ei tahtnud jalgel püsida. Vaatamata rolleri olukorrale, püüdis ta korduvalt koos oma sõiduriistaga sündmuskohalt minema longata. Kui sealt teist korda mööda sõitsin, oli politsei juba kohal ja tegeles temaga edasi.
+358458693818
Re: Õnnetused mootorratastega
Ercki kirjutas:Üks siinne kasutaja puhastas kunagi ketti nii, et lasi omal sõrmel otsa maha.
Lihtsalt täpsustuseks, et tänaseks on sõrm üllatavalt hästi ära paranenud. Arstid tegid head tööd ja isegi armi pole praktiliselt näha.
-
- Postitusi: 3828
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
mmz kirjutas:Ercki kirjutas:Üks siinne kasutaja puhastas kunagi ketti nii, et lasi omal sõrmel otsa maha.
Lihtsalt täpsustuseks, et tänaseks on sõrm üllatavalt hästi ära paranenud. Arstid tegid head tööd ja isegi armi pole praktiliselt näha.
tean ka yhte motojumalat kes hetkel puhkab siit eemal... lasi sõrmed keti vahele ketti õlitades
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Nooh, ribadeks ei lähe korralik mägimatkasaabas ei lohisedes ega ka raginal küljetsi mööda teravaid kive libisedes iialgi (ma olen mägimatkaja, vähemalt seda ma tean). Ja väändetõkked on neil äärmiselt korralikud, et ei saaks end välja väänata, isegi 30 kiloga seljas. Nende tald pole kokku volditav, pahkluu tugi on jäik ja ei lase jalga külje suunas väänata isegi mitte valu piirini, rääkimata rohkemast. Ja sentimeetrine polster on ka neil poolde säärde - kõik see tagabki jäikuse. Lisaks muidugi Gore-Tex.
Ma ei arva, et nad nüüd tsikli seljas ka suuremat ohutust pakuvad, kui HEA tsiklisaabas, aga neil on üks suur eelis ometi - nendega saab mugavalt ja pikalt ka maad mööda liikuda, erinevalt tsiklisaapast. Ja odavama klassi tsiklisaapast on nad raudselt tugevamad. NB, iga saabas pole mägimatkasaabas.
Nüüd ka teemasse: Muidugi, mis nüüd lohisemist puudutab, siis saabas mängib tugevat rolli siiski seal, kus lohisemine toimub tsikli alla kiilutuna. Aga üldiselt ei toimu see kuigi pikalt. Saapa peamine kaitseomadus on siiski jala kaitsmine, kui see kuhugi alla/vahele jääb või lüüa saab. Lihtsalt lohisedes on sul jalad enamasti taeva poole ja jala peale tulev koormus on pikali asendis kaugelt väiksem kui seistes - seal on peaasi, et saabas jalast ei tuleks (see on see, miks tsikliavarii tossud jalast ära võtab).
Mis aga kõige tähtsam: pange või mingisugunegi saabas jalga ja mingisugunegi kaitsevarustus. See kaitseb küll poole sandimini, kui hea varustus, aga korda kümme paremini, kui mitte midagi! See siis mu pika jutu tegelik mõte.
Re: Õnnetused mootorratastega
sepp kirjutas:mmz kirjutas:Ercki kirjutas:Üks siinne kasutaja puhastas kunagi ketti nii, et lasi omal sõrmel otsa maha.
Lihtsalt täpsustuseks, et tänaseks on sõrm üllatavalt hästi ära paranenud. Arstid tegid head tööd ja isegi armi pole praktiliselt näha.
tean ka yhte motojumalat kes hetkel puhkab siit eemal... lasi sõrmed keti vahele ketti õlitades
Kuidas sinna vahele üldse õnnestub sõrmi jätta? Mootor käib ja käik sees, kui ketti õlitatakse?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
voyager kirjutas:sepp kirjutas:Ercki kirjutas:Üks siinne kasutaja puhastas kunagi ketti nii, et lasi omal sõrmel otsa maha.
tean ka yhte motojumalat kes hetkel puhkab siit eemal... lasi sõrmed keti vahele ketti õlitades
Kuidas sinna vahele üldse õnnestub sõrmi jätta? Mootor käib ja käik sees, kui ketti õlitatakse?
Ilmselt! Selle nimi peaks olema laiskus!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Õnnetused mootorratastega
sepp kirjutas:tean ka yhte motojumalat kes hetkel puhkab siit eemal... lasi sõrmed keti vahele ketti õlitades
Kui Sepp juba kedagi motojumalaks nimetab peab see tegelane vähemalt korra olema aastahälviku tiitliga pärjatud Aga selle tegelase nime siin vist enam suhu võtta ei tohi
Sry, ot...
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Loff kirjutas:voyager kirjutas:sepp kirjutas:tean ka yhte motojumalat kes hetkel puhkab siit eemal... lasi sõrmed keti vahele ketti õlitades
Kuidas sinna vahele üldse õnnestub sõrmi jätta? Mootor käib ja käik sees, kui ketti õlitatakse?
Ilmselt! Selle nimi peaks olema laiskus!
Laiskusega pole siin midagi tegemist. Väga broo on keskhargi peal oleva ratta ketti õlitada, nii et ratas käib ise ringi. Saab õli ühtlaselt ja kiiresti peale. Lihtsalt tuleb kasutada aerosool õli ja selle otsa käivat peenikest toru. Või määrib keegi tõesti nii ketti, et enne õli näpule ja siis ketile Kunagi sai Shkolnikul niimoodi tavotti ketile pandud
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
enamus rattaid on ka ilma keshargita õlitatavad, tavaliselt küll kellegi teise abiga.
ratastel, millel hammakas on paremal pool, saab seda ka üksi teha, tõmmates ratast tagaotsast, kui küljejalg maas. nii saab väga eduliselt ja ei pea "lükkan 50cm ja õlitan, lükkan 50cm ja õlitan" meetodit kasutama
miks tasub töötava mootoriga õlitamisel olla ettevaatlik, kui on kulunud kett, siis see võib viskama hakata ja tänu sellele võib kõik seal keti läheduses asjad hammaka vahele kaasa haarata. ning ei ole ju mõtet üle õlitada, töötava mootoriga saad sa mõne sekundiga 10 ringi peale, kuigi õlituseks piisab tegelikult ainult ühest.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
romulus kirjutas:Laiskusega pole siin midagi tegemist. Väga broo on keskhargi peal oleva ratta ketti õlitada, nii et ratas käib ise ringi. Saab õli ühtlaselt ja kiiresti peale. Lihtsalt tuleb kasutada aerosool õli ja selle otsa käivat peenikest toru. Või määrib keegi tõesti nii ketti, et enne õli näpule ja siis ketile Kunagi sai Shkolnikul niimoodi tavotti ketile pandud
No aga on ju laiskus kui ei viitsi käega ratast ringi ajada niipalju, et 2-3 ringi ketile peale teha ja teise käega õli pihustada purgist. Või olen hoopis mina laisk, et ei pane keti õlituseks ratast käima ja käiku sisse?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02