mõne tunniga haiglasse
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 39
- Liitunud: 28 Apr 2004, 12:52
mõne tunniga haiglasse
Pressiteade nr 8
15.07.2005
Liigne sõidukiirus viis haiglasse kaks noort inimest
15.07.2005 kella 13.27 ajal teatati Rapla politseile raskest liiklusõnnetusest Rapla vallas Lipa külas. Suurel kiirusel oli kurvis teelt välja sõitnud mootorratas, mille juht ja kaasreisija toimetati sündmuskohalt haiglasse.
Rapla vallas Lipa-Mõisamaa maantee 3ndal kilomeetril teelt väljasõitnud mootorratast juhtis Toomas (s.1962), kes kandis kaitsekiivrit, kaasreisijana sõidutas ta 16aastast tütarlast, kellel kiiver puudus. Mootorratas kaotas suurel kiirusel kurvis juhitavuse ja paiskus teelt välja, mõlemad sõitjad said vigastada. Toomas omab juhtimisõigust ja oli õnnetuse hetkel kaine.
Kaasreisijana sõitnud tütarlaps viidi raskete vigastustega PERH Mustamäe Haiglasse ja Toomas toimetati kergemate vigastustega Rapla Maakonnahaiglasse, kus ta jääb peale esmaabi osutamist järelevalve alla.
Sündmuskohale esimesena jõudnud politsei vanemkonstaabel Jaanus Peitre sõnab juhtunu kohta järgmist: ”Siin võib õnnetuse põhjuseks tuua eelkõige suure sõidukiiruse ja mõtlematuse- juht ostis mootorratta vaid mõned tunnid varem. Et õnnetule kurvile eelneb pikk sirge, siis tõenäoliselt prooviti sõiduvahendi võimeid. Tegemist on kurviga, mis on ohtlik ja on seetõttu tähistatud ka kiirust piiravate liiklusmärkidega. Kahetsusväärne on, et kaasreisijal ei kandnud peas kaitsekiivrit”.
Liiklusõnnetuse kohta alustas Rapla politseijaoskond kriminaalmenetlust Karistusseadustiku §422 järgi, mis käsitleb sõidukijuhi poolt liiklusnõuete ja sõiduki käitusnõuete rikkumist ning mille eest võib karistada kuni viieaastase vangistusega.
Kriminaalmenetlust juhib ja lisainfot annab Lääne Ringkonnaprokuratuuri Rapla osakonna prokurör Ülle Saar (telefon 671 3561; ylle.saar@prokuratuur.ee)
Liina Gavrilov
Vanemspetsialist-infojuht
Avalike suhete büroo
Lääne politseiprefektuur
Telefon 489 2976
GSM 5014865
Liina.gavrilov@rapla.pol.ee
15.07.2005
Liigne sõidukiirus viis haiglasse kaks noort inimest
15.07.2005 kella 13.27 ajal teatati Rapla politseile raskest liiklusõnnetusest Rapla vallas Lipa külas. Suurel kiirusel oli kurvis teelt välja sõitnud mootorratas, mille juht ja kaasreisija toimetati sündmuskohalt haiglasse.
Rapla vallas Lipa-Mõisamaa maantee 3ndal kilomeetril teelt väljasõitnud mootorratast juhtis Toomas (s.1962), kes kandis kaitsekiivrit, kaasreisijana sõidutas ta 16aastast tütarlast, kellel kiiver puudus. Mootorratas kaotas suurel kiirusel kurvis juhitavuse ja paiskus teelt välja, mõlemad sõitjad said vigastada. Toomas omab juhtimisõigust ja oli õnnetuse hetkel kaine.
Kaasreisijana sõitnud tütarlaps viidi raskete vigastustega PERH Mustamäe Haiglasse ja Toomas toimetati kergemate vigastustega Rapla Maakonnahaiglasse, kus ta jääb peale esmaabi osutamist järelevalve alla.
Sündmuskohale esimesena jõudnud politsei vanemkonstaabel Jaanus Peitre sõnab juhtunu kohta järgmist: ”Siin võib õnnetuse põhjuseks tuua eelkõige suure sõidukiiruse ja mõtlematuse- juht ostis mootorratta vaid mõned tunnid varem. Et õnnetule kurvile eelneb pikk sirge, siis tõenäoliselt prooviti sõiduvahendi võimeid. Tegemist on kurviga, mis on ohtlik ja on seetõttu tähistatud ka kiirust piiravate liiklusmärkidega. Kahetsusväärne on, et kaasreisijal ei kandnud peas kaitsekiivrit”.
Liiklusõnnetuse kohta alustas Rapla politseijaoskond kriminaalmenetlust Karistusseadustiku §422 järgi, mis käsitleb sõidukijuhi poolt liiklusnõuete ja sõiduki käitusnõuete rikkumist ning mille eest võib karistada kuni viieaastase vangistusega.
Kriminaalmenetlust juhib ja lisainfot annab Lääne Ringkonnaprokuratuuri Rapla osakonna prokurör Ülle Saar (telefon 671 3561; ylle.saar@prokuratuur.ee)
Liina Gavrilov
Vanemspetsialist-infojuht
Avalike suhete büroo
Lääne politseiprefektuur
Telefon 489 2976
GSM 5014865
Liina.gavrilov@rapla.pol.ee
pealkiri selline, sest mootorrata omanik oli soetanud ratta mõned tunnid enne õnnetust. Mõtlematu tegu ja viimne lollus juhi poolt.
EDIT: Kui ma kedagi rolleriga sõidutan ja juhtub olema 1 kiiver kahe peale, siis jätan kiivri kasutuse reisija hoolde. Kui ise saad viga on üks asi, aga kui sinu tõttu saab kaasreisija viga, eriti veel ilma kiivrita, siis on asi juba niru.
EDIT: Kui ma kedagi rolleriga sõidutan ja juhtub olema 1 kiiver kahe peale, siis jätan kiivri kasutuse reisija hoolde. Kui ise saad viga on üks asi, aga kui sinu tõttu saab kaasreisija viga, eriti veel ilma kiivrita, siis on asi juba niru.
Viimati muutis kasutaja1, 15 Juul 2005, 22:50, muudetud 1 kord kokku.
Vist selleks,et ..... juht ostis mootorratta vaid mõned tunnid varem.(ehk siis mõned tunnid enne õnnetust).Kuigi jah selle jutu oleks saanud ka teise kohta istutada.Pealegi pole vahet kas kihutatakse teelt välja paari tunni pärast või mõne aastapärast peale ratta ostu.Põhiline on see,et kopsik peab igaljuhul peas olema ja "hullu" ei tohiks teel panna.See on järjekordne õpetlik lugu,kuidas teel liigelda ei tohiks.Marauder kirjutas:aga miks selline teema pealkiri
"Kui on isu kihutada,siis kihuta üksi ja selleks ettenähtud kohas,ära demonstreeri oma sõiduoskusi & masina võimsust koos kaassõitjaga.Sellega paned sa ohtu lisaks oma elule ka kaassõitja(te) elu(d).Piisab ühest valest liigutusest või eksimusest sinu poolt ning sinu elu muutub 100%."
PS! Minule aastaid tagasi öeldi selline lause ja peale seda igakord,kui liiklusesse lähen tuleb see lause meelde,kuna kaotada on palju.
Ei mõista, miks sõidetakse nii et juhil on kiiver peas, kaassõitja ilma.
Loogikavastane.
Kui juhil on juba lenks olemas, siis kaassõitjal olgu vähemalt kiiver, tema pole ju milleski süüdi, kui masin kurvist välja lendab.
Ok, endalgi on tegelikult nii juhtunud, et üks neiu tahtis sõitu ja kahe peale oli ainult 1 kiiver. Kuid siis läks see 1 kiiver neiule pähe ja mina sõitsin ilma.
Lihtsalt, kui juba seadust rikkuda, siis võiks kaassõitja olla see, kes kiivrile eesõiguse saab. Või ei sõida üldse.
Loogikavastane.
Kui juhil on juba lenks olemas, siis kaassõitjal olgu vähemalt kiiver, tema pole ju milleski süüdi, kui masin kurvist välja lendab.
Ok, endalgi on tegelikult nii juhtunud, et üks neiu tahtis sõitu ja kahe peale oli ainult 1 kiiver. Kuid siis läks see 1 kiiver neiule pähe ja mina sõitsin ilma.
Lihtsalt, kui juba seadust rikkuda, siis võiks kaassõitja olla see, kes kiivrile eesõiguse saab. Või ei sõida üldse.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Mõne tunniga haiglasse.
Kahju, et mõni mees ei saa aru, et masinaga tuleb enne "sõbraks" saada ja siis alles vaadata, milliseks koostööks mõlemad võimelised on.Kuskil kirjutasin samalaadsest juhtumist Viljandi mail Jaska ristis, kus proovisõitja viidi haiglasse ja ratas kõlbas ainult lammutamiseks.Hilisemaks sõiduriistaks oli seltsimehel pikka aega ratastool.Kuid ilmaelu on näidanud, et teiste vigadest me ei taha õppida, ikka oma nahal saadud kogemused on parimad.
Tegelt on küll tähtis.
Jaanip. öösel mul sõber sõitis hunnikus rolleriga. Sirge tee peal sõitis teelt välja kivile otsa juht ja kaassõitja lendasid suure kaarega rolleri pealt maha. Ja tulemus: juht ei kannud kiivrit ja lõua luus mõra ja hambad kõik risti suus aga kaassõitjal oli jalg natuke valus ja kõik.
Kui juhil oleks kiiver olnud siis poleks taga midagi juhtunud aga kaassõital poleks kiiver midagi muutnud. Muidugi õigem oleks kiiver anda kaassõitjale, sest juhil on lenks ja võimalus avariid ära hoida aga kaassõitjal oleks siis kiiver vähemalt.
Jaanip. öösel mul sõber sõitis hunnikus rolleriga. Sirge tee peal sõitis teelt välja kivile otsa juht ja kaassõitja lendasid suure kaarega rolleri pealt maha. Ja tulemus: juht ei kannud kiivrit ja lõua luus mõra ja hambad kõik risti suus aga kaassõitjal oli jalg natuke valus ja kõik.
Kui juhil oleks kiiver olnud siis poleks taga midagi juhtunud aga kaassõital poleks kiiver midagi muutnud. Muidugi õigem oleks kiiver anda kaassõitjale, sest juhil on lenks ja võimalus avariid ära hoida aga kaassõitjal oleks siis kiiver vähemalt.
-
- Postitusi: 1415
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 62 korda
Kui seljuhul oleks võinud olla ka võimalus, et kaassõitja oleks oma lõua või mõne muu tähtsa asja oma näos löönud vastu sõitja kiivrit ära. Muidugi ei oska öelda, millise trajektooriga nad sealt seljast lendasid, kuid loogiliselt võttes sõitja ees ja kaassõitja otsekohe tal taga. Nii et siiski on tähtis, et mõlemad kannaksid kiivrit. Hoiaks haigekassa närve.ken100 kirjutas:Tegelt on küll tähtis.
Jaanip. öösel mul sõber sõitis hunnikus rolleriga. Sirge tee peal sõitis teelt välja kivile otsa juht ja kaassõitja lendasid suure kaarega rolleri pealt maha. Ja tulemus: juht ei kannud kiivrit ja lõua luus mõra ja hambad kõik risti suus aga kaassõitjal oli jalg natuke valus ja kõik.
Kui juhil oleks kiiver olnud siis poleks taga midagi juhtunud aga kaassõital poleks kiiver midagi muutnud. Muidugi õigem oleks kiiver anda kaassõitjale, sest juhil on lenks ja võimalus avariid ära hoida aga kaassõitjal oleks siis kiiver vähemalt.
jussuf ... olen nous, et oleks jut on motetu. Esitasin lihtsalt yhe oma motte,
see ei tahenda, et onnetust ei juhtuks vms. ex asjad ikka paljus peas kinni ole ja seeparast ka kiivit kantakse. Teeme juhi olemise sitaks on ma arvan parem kui see et juhil on hea olla kui kiivrita keegi rattal on!! Ja kui sittagi ei nae siis pane silmad kinni ja ara vaata ! .... kas vaatad kogu aeg enne pidurdamist "oot oot kus meil see link siin siis nyyd on"?? ehk kui ei nae siis seisma oskad vast ikka jaada seda jah loomulikult moistliku kiiruse juures, mis voib olla nt 30 kmh millest yle ei ole just eriti motekas ilma kiivrita soita ka .... Toonitan : kogu see pläma on minu ja ainult minu arvamus!
see ei tahenda, et onnetust ei juhtuks vms. ex asjad ikka paljus peas kinni ole ja seeparast ka kiivit kantakse. Teeme juhi olemise sitaks on ma arvan parem kui see et juhil on hea olla kui kiivrita keegi rattal on!! Ja kui sittagi ei nae siis pane silmad kinni ja ara vaata ! .... kas vaatad kogu aeg enne pidurdamist "oot oot kus meil see link siin siis nyyd on"?? ehk kui ei nae siis seisma oskad vast ikka jaada seda jah loomulikult moistliku kiiruse juures, mis voib olla nt 30 kmh millest yle ei ole just eriti motekas ilma kiivrita soita ka .... Toonitan : kogu see pläma on minu ja ainult minu arvamus!
Väga loll jutt.
Kui paljud meist on kukkunud tsikliga nii, et vaid kiiver päästis vigastusest? Ma arvan, et vähesed. Kas sellest saame siis järeldada, et kiivri kandmine polegi väga vajalik?
Kiiver on vajalik igal juhul ja igale tsikli/rolleri/velo seljas olejale vältimaks võibolla juhtuda võivat õnnetust ja sellest põhjustatud jõhkrat vigastust. Pea on siiski see kehaosa, mille vigastused mõjutavad elukvaliteeti kõige rohkem.
Kui on üks kiiver, siis ka ainult üks inimene sõidab. End of story.
Kui paljud meist on kukkunud tsikliga nii, et vaid kiiver päästis vigastusest? Ma arvan, et vähesed. Kas sellest saame siis järeldada, et kiivri kandmine polegi väga vajalik?
Kiiver on vajalik igal juhul ja igale tsikli/rolleri/velo seljas olejale vältimaks võibolla juhtuda võivat õnnetust ja sellest põhjustatud jõhkrat vigastust. Pea on siiski see kehaosa, mille vigastused mõjutavad elukvaliteeti kõige rohkem.
Kui on üks kiiver, siis ka ainult üks inimene sõidab. End of story.
Keegi ei üritagi püha munakoort teha. Kiiver on seadusega nõutud asi ja seega peab olema. Kui sa ei taha seda kanda, sinu valik, lihtsalt ära propageeri siin kõigile, et kiivrit ei pea kandma, peab küll. Oma mässumeelsust seaduste vastu võid ka mujal välja elada, siin foorumis ei ole see teretulnud.
Rennes aka Pröksuga Mülka
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Ei maksa söömisest kah erilist tseremooniat teha. Maailmas elab üle miljardi inimese näljas, aga ei juhtu nendega suurt midagi sellest. Mõned aint surevad ära aegajalt.Ah, pole mõtet kiivrist mingit püha munakoort teha, mida tingimusteta kummardama peab. Maailmas sõidavad miljonid inimesed iga päev ilma kiivriteta, ilma turvavöödeta ja busside katustel
See on müstitsitlik seisukoht, sufistid olid vist need, kes arvasid, et kõige taga on jumal. Et tuli ei põle mitte selle pärast, et see on tema omadus vaid sellepärast, et Allah seda tahab.Ellujäämine õnnetuse korral ei sõltu mitte kiivrist vaid Allahi tahtest.
Mida aga ütleb Koraan läbi prohvet Muhamedi? "Kõigepealt seo kaamel kinni ja alles siis looda jumalale." Ehk siis (piibli järgi) jumal aitab neid, kes end ise aitavad.
oh issand. Ei maksa tõesti kellelegi enda tahet peale suruda. Kui mingi parm tahab sinu toas magada, siis tehku seda, ära suru peale oma lolli ja kitsarinnalist tahet lolli eraomandi-mölaga.Seda, kuidas täiskasvanud inimene oma peanuppu hoiab, ei pea teised talle käima keeldude ja käskudega peale surumas. Arvan ma sedasi.
Paraku elame me ühiskonnas ja ühiskonna algvundamendiks on kokkulepe, ühiskondlik kokkulepe, mida peavad kõik aktsepteerima ja millega kõik võtavad endale kohustuse jägida teatud piiranguid. Sellega küll piiratakse üksiku inimese tegevusvabadust, kuid seda rohkem aidatakse kaasa üldise hüve kasvule.
Et mis puutub siia kiivrikandmine? Kukud tsikliga ja kõik? Ei, kahjuks mitte. Sinu juurde tormab kallilt kinnimakstud kiirabibrigaad, sinust pumbatakse läbi liitreid ja liitreid doondoriverd, oled ühendatud ülikallite masinate külge, mis sind elus hoiavad, sinu taastusravi kestab kuid ja võibolla vajd elu lõpuni pidevalt hoolt. Seda kõike sinu jaoks tasuta ning riigi jaoks oioi kui kallilt. Ja seda kõike selle pärast, et sul oli ülbust mitte kanda kiivrit.
Et lõpetaks nüüd äkki selle ülbuse ja oma naba imetlemise ära.
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Offtopic: migreen nüüd küll ilma kiivrita sõitmisest ei teki. Tegelikult ei ole migreeni tekkepõhjus siiani täpselt teada aga kiivrita (pea külmetamine tuuletõmbuse käes) sõidul sellega seost ei ole. Heal juhul võid meningiidi saada ... mis iseenesest hullemgi asi.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.