Läbiva augu kinnikeevitamine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Draakon
Postitusi: 32
Liitunud: 30 Juul 2006, 01:16
Tsikkel: K - 750
Asukoht: Tallinn ja Pärnu

Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas Draakon »

Küsimus küll autotemaatiline ja keevitamise kohta aga ehk keegi keevitusega rohkem kursis olev inimene oskab nõu anda.

Nimelt oli igapäevaliikuri eelmine omanik paigaldanud autole antitiiva, mille mina omakorda maha kruvisin ja nurka jätsin. Sellest on jäänud pakiruumi luugile 3 läbivat auku - 2 kinnitust (mälu järgi oli M8 polt) ja üks pisem auk kaabli jaoks mis tuleks kuidagi ära kaotada.

Esimesena sai proovitud laiatarbekaubana pakutavaid seenelaadseid (mittesöödavaid) korke meenutavaid plastikust tegelasi mis samas ei anna päris hermeetilist ühendust, keere ei kannata kriitikat ja aja jooksul vanuse ja talvega kipuvad nad ära väsima ja lihtsalt paigast nihkuma.

Poldi/liimi lahendust on ka katsetatud aga vesi kipub läbi tulema ning problemaatiline on üks suur ja kohe kõrval oleva väiksema (juhtme)augu combo.

Saan aru mitme keevitaja jutust et läbiva augu kinnikeevitamine on ülimalt keeruline, luuk võib kõveraks tõmmata ja reeglina on öeldud et vaheta terve luuk välja. Mõni keevitusega rohkem tegelev inimene võiks natukene nõu anda kui keerukas on näiteks teiselt poolt augule vaskplaat peale asetada ja auk täis keevitada/lihvida. Või oleks kohe mõtekam tükk plekki allapoole keevitada ja siis auk kinni kasvatada?

Delta -> M1M 1963 -> Punane Oktoober L-300 1939 -> K-750 1960
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 334
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas Kalts »

Täiesti ebapädeva tegelasena pakun, et liimi sissepoole lapp peale, pahtelda ja värvi. See tundub eriti hea lahendus problemaatilisele "üks suur ja kohe kõrval oleva väiksema (juhtme)augu combo".

--
Vallo

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1415
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Vask täitsa bueno selleks. Paljud taastajad kasutavad minu teada nö sama tehnoloogiat läbivate roosteaukude keevitamisel. Taha mingi vaskpulk ja auk täis keevitada. Ei tõmba ta midagi kõveraks, kui just mingi eriti porr kohas pole. :)

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas pühak »

igasugused klaaskiudpahtli ja -riide variandid täidavad küll augu ära, aga mingi aja pärast tulevad mõrad nähtavale, seda juhul, kui kogu värk allpool on. Kui augu ääred natuke allapoole koputad, saad klaaskiudpahtlist paremad "korgid" ehitada ja siis ei tohiks nii väikse augu puhul (8-9mm) isegi hiljem midagi juhtuda. Keevitus muidugi kõige kindlam, samas ka kõige töömahukam. Keretinaga peaks ka saama augud kinni, aga see eeldab natuke suuremalt puhastamist.

Ma ei tea, mis hinnaklassi autoga tegemist on. Mõnel juhul võib kõige odavamaks ja paremaks lahenduseks osutuda lammutusest teise sama värvi luugi ostmine. Võid neile pakkuda ka vahetust oma vana luugi vastu, äkki saab siis natuke hinnast alla.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas tazavi »

kunagi ziguli peal kaotasin külgmised suunatuled ära, marli teispoole plekki, epoliim peale, kõigeotsa pahtel ja värv ja jäi mitmeks aastaks kena. Tegelikult jäi ta sinna vähemalt 15 aastaks, enne kui romulasse läks, väike pragu oli tekkinud, muus osas polnd hullu. tänapäevased materjalid kindlasti on paremad.


joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas joel »

Ronk kirjutas:

Vask täitsa bueno selleks.

Ja kui vaske pole käepärast, siis paned sõbra vana vasarat teiselt poolt vastu hoidma ja töötab sama hästi.

Joel
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

joel kirjutas:
Ronk kirjutas:

Vask täitsa bueno selleks.

Ja kui vaske pole käepärast, siis paned sõbra vana vasarat teiselt poolt vastu hoidma ja töötab sama hästi.

Jah, ja pärast lihvid selle vana vasara sealt teisepoolt tasa.


joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas joel »

Plekki keevitatakse nii nõrga vooluga, et vasarat see ei sulata.

Joel
Kasutaja avatar

hary
Postitusi: 126
Liitunud: 23 Apr 2007, 17:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas hary »

joel kirjutas:

Plekki keevitatakse nii nõrga vooluga, et vasarat see ei sulata.

No kus nüüd on meil need jalgarataste roostes porilaudade korda keevitajad 8- )) mõni mees pidi veel vene ajast selle andega alles olema a kus 8- ) Tänase inverteriga seda ei saa enam kuidagi...

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kannatab ka lihtsalt auku sobiv seib võtta,on vähem keevitamist ja see sinna kinni lasta.Pärast relakaga üle ja pahtel selga.Kogu luugi värvimisest ei pääse muidugi ükskõik millse keevitamise puhul.8mm auk ei tõmba sul eales kogu luuki kõveraks.Isegi 12-14mm ei tõmba ära.
Kui kogu selle töö hinda kokku lööma hakkad,siis võib juhtuda,et romulast saad hea õnne korral samavärvi luugi poole odavamalt ja keerad lihtsalt külge.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

hary kirjutas:
joel kirjutas:

Plekki keevitatakse nii nõrga vooluga, et vasarat see ei sulata.

No kus nüüd on meil need jalgarataste roostes porilaudade korda keevitajad 8- )) mõni mees pidi veel vene ajast selle andega alles olema a kus 8- ) Tänase inverteriga seda ei saa enam kuidagi...

Mul oli kroonus kasahhist 6.kategooria(kõrgeim tol ajal)keevitaja,kes olevat kodus, konservi karbi kaane peale kinni keevitanud,aga ZIL-i tagaporika(1,5mm paksusega) lasi auklikuks ,nagu korduvalt kasutatud kantossi.Need porika restauraatorid ilmselt samast kategooriast.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Milleks keevitada, kui saab augutäiteks sinna sobivate dimensioonidega ketta JOOTA. Vähem kuumust, vähem nikku, viisakam jääb ka. Peale viimistlust ja värvimist enam nagunii aru ei saa. Edu! :bsmile:

Kasutaja avatar

HMP
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Aug 2010, 02:08
Tsikkel: Honda CBR 600 f
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas HMP »

Kui ava on suur ja oht on keevitamisega liigselt plekki kuumutada (oht pinge tekkimisel ja tulemus lainetamine), siis oleks mõistlik lahendus valmistada täpne tükk. Servadest võiks mõlemad - nii ava, kui ka uus tükk ära faasida. Keevitamisel tuleks õhuga jahutada vaheldumisi. Liigse keevise maha käiamisel, tuleks käiata perioodiliste liigutustega, mitte hoida pidevalt vastas.
https://www.upload.ee/image/5880205/PIC03446.JPG

Ajalugu: Verhovina Sport - 80.a, Võrr -87.a.(omavalm), Jawa 250 -70.a, CZ 250 Cross - 86.a, Yamaha WR 450 - 04.a, Honda CBR 600F - 99.a.
Teenus: Sõidukite remont, autoplekksepa-ja keevitustööd, eeltöö/värvimine, plasti-ning rehvitööd.Tel. 56 90 10 90
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Läbiva augu kinnikeevitamine

Lugemata postitus Postitas Heikik »

On olemas ka selliseid kereliime, mida nii naljalt enam lahti ei saa. Plekitükk kereliimiga augu taha. Auku kattev plekk ja augu ümbrus haljaks, happekrunt-krunt-pahtel-krunt-värv-lakk peale ja saabki nagu uus. Olen kereliimiga parandanud näiteks kapoti äärt - liiminud uue valtspleki; sõber pani just ca kuu aega tagasi pleki ja liimiga antenniaugu kinni. Peab küll.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”