Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Gerd
Postitusi: 91
Liitunud: 25 Nov 2015, 09:26
Tsikkel: Yamaha XV1700 Warrior
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 5 korda

Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas Gerd »

-------------------------------------------------------------------------------------

Kogu "lendamise" arutelu ja mõtteavaldused said alguse siit.
viewtopic.php?f=58&t=96969&p=755058#p754976

Teema politas ära Mac (teguviisi üle võib alti Piipzule kaevata)

Kui siin lendamisega "uhkeldamiseks" läks, siis minu kogemus on, et tatikana kütsin mopiga escortile täpselt küljeposti sisse, kiirus siis max 45... Lendas ilusti üle katuse... Kõige "ägedam" oli see aegluubis efekt, jõudsin mõelda, et nüüd on kodus keretäis soolas, vaatasin et näe hõbehall katus... Ja siis tuli asfalt ... Ega too aeg siis mopiga sõites kiivrit kantud :) ... Otsaees siiamaani arm... Aga endal ei juhtunud muud midagi, ainult pea veits lõhki, isegi arstil ei käinud.... Seega usun, et 70-ga saab vabalt sellise lennu, aga et tal nii õnnetult läks, on küll ebaõnn... Kiiret paranemist



Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Jama ongi selles, kui midagi ette jääb.
Sestap on kõige ohtlikum tegelikult linnas, just seepärast, et igast poste, äärekivisid, teisi liiklejaid, prügikaste, keskerakonna reklaame jms. on palju.

Muigama ajavad veel vennad, kes räägivad, et ise lasevad ratta külili ja lohisema, et mitte koos rattaga vastu objekti sõita. Kindlapeale on lohisev inimkeha parema pidurdusjõuga kui tsikkel :)

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Inimestel on umbes ettekujutus, et kui autoga 120-ga puusse paned, siis võid surma saada, 90 on so-so, 70 on veel valus ja 50 ja alla jalutad kriimudeta ära. Ja siis kipub see alateadvus arvama, et tsikkliga on umbes sama, et ega siis 70-ga eriti suurt õhulendu ei saa jne. Kiire arvutus näitab, et 70-ga kuskile vastu põrgates on tegemist nagu 20 meetri kõrguselt kukkumisega. See on siis umbes neljas korrus.

Kui kiiver on peas, siis inimkeha taluvuspiir on kuskil seal 40km/h juures. Sellel kiirusel millegagi põrgates murrab igasugu luid ja konte, aga põhiraam (selg, kael, pealuu) võivad veel terveks jääda. See on siis ülemine piir, see ei tähenda, et alla 40 midagi juhtuda ei või.

Kõik põnevad olukorrad mis algavad suurematel kiirustel ja lõpevad õnnelikult, teevad seda seetõttu, et enne millegi tõeliselt tummise vastu põrkamist jõuti pidurdada, lohiseda, lopendada otsipidi vastu muid pehmemaid ja kergemaid objekte jne. Ei ole mõtet arvata, et füüsika on lollidele ja "ei juhtu sittagi sest ükskord ma kukkusin 120 pealt ja ainult põlv oli katki".

Kel huvi on siis kalkulaator ja graafik on siin: https://www.angio.net/personal/climb/speed

Ilma ratast lõhkumata ja liikluseeskirja rikkumata on täiesti tasuta võimalik erineva kõrgusega katustelt alla hüpates saada tunda, mida üks või teine kiirus tähendab. Ja ei tule seda proovima liiklusesse, kurat võtaks, vähemalt mitte siis ja sinna, kus mina igapäevaselt liiklen :)

Viimati muutis jkristjan, 03 Sept 2016, 22:43, muudetud 1 kord kokku.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Kummardused jkristjan.
Ma lisaks, et ka juba 40kmh puhul on väga kergesti põhiraamis krõks tulema.
Ehk siis olge vonksid ja riputage seljakaitse külge, kasvõi mingi suvaline odav hiina plönn - ja just eriti linnas, äärekivid, postid jms.
Selline järjekord: pea, selgroog, hüppeliigesed, siis kõik muu järjest - fataalsuse, st. vigastuste raskuse mõttes.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

efendi
Mode
Postitusi: 969
Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
Tsikkel: KTM
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas efendi »

See on muidugi juba täiesti OT aga tuletaks meelde seda vana soovitust. Kui keegi arvab, et 40 kmh on mõttetu kiirus, siis otsi kaubikuga sõber, pane varustus selga ja hüppa liikuva kaubiku küljeuksest asfaldile selle kiirusega. Siis võime edasi arutada ka suuremate kiiruste teemasid ;)

Eriti segaste jaoks lisan, et otsige selle katse jaoks koht väljaspool liiklust ja avalikke teid.

i am not totally useless, i can be used as a bad example.

Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas claw »

Oot mis arutelu siin toimub nüüd?
Et ärge tulge üle 40km/h liiklusesse sõitma? Et ohtlik on?
Kõnniteel libedaga kukkudes murravad inimesed puusaluid; arvata on, et tsikliga kiiruse pealt kukkudes võib õnnetult minna. See peaks nagu iseenesest mõistetav olema ju.
Ja tsikkel ja kiirus.. lõpetage ära see jama juba. Ma ei näe, et kõik 20 kw rattaid ostaks endale. Aga 200 kg kaaluv ja 70-100 kw omav ratas ei ole mitte igapäevaselt ainult 90 km/h liiklemiseks tehtud. Nalja teete või? Tuleb mõnus tühi ohutu teelõik ja peale kahte nädalat pidevat vihma saite lõpuks jälle sadulasse... ja siis kiirendad 90ni või?
Loomulikult võiks hinnata keskkonda, milles liigeldakse. Mitte igalpool ei tasu peale keerata, aga pole ka mõtet kogu aeg halada, et "oi jummel, raudselt kihutas jälle!". Loomulikult kihutas! Muidu sõidaks vana diisel passatiga hoopis!

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas kaimex »

Kuna nüüd eraldi teema, siis mainiks ka veidi. Ise olen lumelauaga kunagi suurema hoo pealt hüppeid tehes korduvalt kukkudes. Paar "parimat" siis näiteks ala 20 hundiratast, üks kõrge "salto" kaelale ja üks "topelt salto" puusale. kõik kolm mälujärgi jäisel alal, kus pehmet lund polnud. Loomulikult mäest sirgelt alla sõites, et hoog võimalikult suur oleks. Kõigi kolme puhul ka maas lamanud päris mitu minutit, et veenduda, et midagi hullu pole. Kaela laksu puhul jooksis päris palju inimesi appi... Abikaasa oli muidugi äiaga päris kiiresti kohal. Tsikli seljas õnneks pole midagi hullu olnud, kui just 15 a tagasi meenutama ei hakka ja siis oleks ka sõna tsikkel liialdamine. :D Samas naaber astus korra valest ja oli luu katki... :D

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

claw kirjutas:

Et ärge tulge üle 40km/h liiklusesse sõitma?

Ei, eesmärk on, et jääkkiirus ei oleks üle 40, ehk siis et jõuaks tüüpilistes, kõige sagedamini esinevates ohuolukordades pidurdada 40-ni, enne kui pauk käib.

Seega tekib küsimus, mis see algkiirus võiks olla, selle kohta pakuks joonist:

Pilt

Nagu näha, kui sõidad 70-ga ja umbes 50 meetri kaugusel midagi hapuks läheb, on veel lootust mats 40 kandis ära teha.

Kõige olulisem on aga aru saada, et tegemist on ruutvõrdelise seosega. Ei ole nii, et 70 korral pidurdad 40 peale siis järelikult 140 korral pidurdad kuskile 80 peale. Pildil toodud graafiku järgi on suht lihtne näha, et kui kiirus oleks juba kuskile 110 kanti, siis käiks mats ka täpselt 110-ga, sest ei jõua isegi reageerida.

Seega suur vahe on, kas sõidad 70 alas 70-ga või 100-ga. See vahe ei ole 30%, kui umbes 50 meetrit on pidurdamiseks, siis matsu panemise hetkel on jääkkiiruste vahe umbes 80%.

Mis puudutab seda 100kW ratta teemat, siis tuletan taaskord meelde, et see on täiesti ebaoluline teema. Küsimus ei ole selles, milleks sinu ratas on tehtud, vaid selleks, milleks on tehtud tee, millel sa sõidad. Tee on ette nähtud 90 jaoks, ratta võid omale kasvõi perse pista, kui talle rakendust ei leia.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas claw »

Su loogika on täiesti õige kiiruse, reaktsiooni, pidurdusmaa ja potsentsiaalsete vigastuste suuruse kohta. Pole kordagi vaielnudki.

Aga mina ei tea MITTE ÜHTEGI mootorratturit, kes kiirust ei ületa. Mõni ületab igal pool ja paneb täiega hullu. Teine ootab, kuni jõuab väikese liiklusega kurvilise Lõuna-Eesti tee peale ja naudib seal. Aga ma ei tea mitte ühtegi tsiklisti, kes kasvõi vahel peale ei keera. Ja siis teiste kallal möliseda kihutamise kohapealt on natuke imelik.

Tsikkel ei ole loogline ja praktiline ja ohutu sõiduk. See ongi natuke hulludele. Ja vahel tuleb hullus peale. Ja see on seotud riskiga saada viga/surma.
Ma tegelikult ei ole suur kihutaja; pigem sõidan aeglasemalt kui sõbrad. Aga vahel vajutan ja teisi väga ei hurjuta. Kui liiklusohutuse asja ajada, siis soovita parem tsikkel auto vastu vahetada. Oluliselt ohutum avariisse sattuda.

Neoonriietest saan veel aru, nähtavus on oluline. Aga kihutamise loengut tsiklifoorumis pidada mõtet ei näe.

Sa tahad väita, et sa pole oma tsikliga maanteel kiirust ületanud? Ei ole autost möödasõites korra 160 peale lasnud? Ei usu.

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Nagu ka ühes FB threadis sai öeldud, minumeelest kiiruse ületamine on sarnane viina joomisega. Vanasti öeldi, et viin on tarkade inimeste jook ja kiiruse ületamisega on samamoodi, see ei ole lollidele. Ma näiteks üritan mitte oma peatumisteekonnast ette sõita, kui see reegel on täidetud, siis vahel võib see tõesti tähendada ka lubatud kiiruse ületamist. 160 peale tõesti ei ole lasnud, sest kui auto sõidab alla 90 (põhjus möödumiseks), siis 160 puhul oleks mul temaga suhteline kiiruste vahe 70km/h. Kui nüüd möödumisteekonna pikkus on ütleme 20 meetrit, siis ma mööduksin 1 sekundiga ja tekib küsimus, mis kibe mul peaks tagumikus olema, et nii kiiresti on vaja mööda saada. Pmst möödasõidul võiks kiiruste vahe olla umbes selline, nagu kerge sõrkjooksuga mööduks seisvast autost. Siis kui keerabki poole pealt ette, ei teki omavahel mingit erilist kokkupõrget.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas claw »

jkristjan kirjutas:

Nagu ka ühes FB threadis sai öeldud, minumeelest kiiruse ületamine on sarnane viina joomisega. Vanasti öeldi, et viin on tarkade inimeste jook ja kiiruse ületamisega on samamoodi, see ei ole lollidele. Ma näiteks üritan mitte oma peatumisteekonnast ette sõita, kui see reegel on täidetud, siis vahel võib see tõesti tähendada ka lubatud kiiruse ületamist. 160 peale tõesti ei ole lasnud, sest kui auto sõidab alla 90 (põhjus möödumiseks), siis 160 puhul oleks mul temaga suhteline kiiruste vahe 70km/h. Kui nüüd möödumisteekonna pikkus on ütleme 20 meetrit, siis ma mööduksin 1 sekundiga ja tekib küsimus, mis kibe mul peaks tagumikus olema, et nii kiiresti on vaja mööda saada. Pmst möödasõidul võiks kiiruste vahe olla umbes selline, nagu kerge sõrkjooksuga mööduks seisvast autost. Siis kui keerabki poole pealt ette, ei teki omavahel mingit erilist kokkupõrget.

Mul tekib küsimus, et mida sa tsikli seljas muned möödasõitu tehes pigem? Sörkjooksul mööda? Kaua sa ootad seda pikka vaba lõiku?
Tsikli eelis ongi ju kiirendus, 2 käiku alla ja gaas põhja.

Sa ei saa ikka aru mu poindist. Su ohutuse jutt on kõik loogiline ja hea, aga milleks? Tsikkel ei EI OLE ohutu sõiduriist ja ei peagi olema. Tsikkel ongi hullamiseks.

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas kaimex »

claw kirjutas:

Mul tekib küsimus, et mida sa tsikli seljas muned möödasõitu tehes pigem? Sörkjooksul mööda? Kaua sa ootad seda pikka vaba lõiku?
Tsikli eelis ongi ju kiirendus, 2 käiku alla ja gaas põhja.

Sa ei saa ikka aru mu poindist. Su ohutuse jutt on kõik loogiline ja hea, aga milleks? Tsikkel ei EI OLE ohutu sõiduriist ja ei peagi olema. Tsikkel ongi hullamiseks.

Vana ja uljast mootorratturit ei ole olemas. Mul üks tuttav oli ka väga uljas. Seda hetkeni, kui 180 pealt vastu teepiiret käis. Seda u 25 aastaselt. Nüüd on kaelast allapoole kõik tundetu ja lebab voodis. Liigutab silmi ja suud. Rääkida aga ei oska. :(

Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 557
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L
Asukoht: EU
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 120 korda
Kontakt:

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

claw kirjutas:
jkristjan kirjutas:

Nagu ka ühes FB threadis sai öeldud, minumeelest kiiruse ületamine on sarnane viina joomisega. Vanasti öeldi, et viin on tarkade inimeste jook ja kiiruse ületamisega on samamoodi, see ei ole lollidele. Ma näiteks üritan mitte oma peatumisteekonnast ette sõita, kui see reegel on täidetud, siis vahel võib see tõesti tähendada ka lubatud kiiruse ületamist. 160 peale tõesti ei ole lasnud, sest kui auto sõidab alla 90 (põhjus möödumiseks), siis 160 puhul oleks mul temaga suhteline kiiruste vahe 70km/h. Kui nüüd möödumisteekonna pikkus on ütleme 20 meetrit, siis ma mööduksin 1 sekundiga ja tekib küsimus, mis kibe mul peaks tagumikus olema, et nii kiiresti on vaja mööda saada. Pmst möödasõidul võiks kiiruste vahe olla umbes selline, nagu kerge sõrkjooksuga mööduks seisvast autost. Siis kui keerabki poole pealt ette, ei teki omavahel mingit erilist kokkupõrget.

Mul tekib küsimus, et mida sa tsikli seljas muned möödasõitu tehes pigem? Sörkjooksul mööda? Kaua sa ootad seda pikka vaba lõiku?
Tsikli eelis ongi ju kiirendus, 2 käiku alla ja gaas põhja.

Sa ei saa ikka aru mu poindist. Su ohutuse jutt on kõik loogiline ja hea, aga milleks? Tsikkel ei EI OLE ohutu sõiduriist ja ei peagi olema. Tsikkel ongi hullamiseks.

No mulle on tsikkel ikkagi sõidu nautimiseks, mitte hullamiseks liikluses

Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia

vurduu
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Apr 2013, 22:23
Tänatud: 2 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas vurduu »

Egas suur kiirus polegi ohtlik,ohtlik on järsk seisma jäämine.

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Loomulikult kõik on peale keeranud vahest. Aga et iga möödasõit 160-ni peaks tallama, siis see hakkab rahakotile ju. :mrgreen: Puugivaktsiiniga sinikuued seisavad võssis ja kalkuleerivad trahvisummasid. See pidev kiirusemõõtmine on täitsa rahulikuks mind teinud. Keeran küll rulli põhja möödasõidul, aga kuni ca 120ni ja siis selle 120ga tsillingi vaikselt mööda kasvõi 10st autost korraga. Siiani pole ükski möödasõit tegemata jäänud.

(mul on muidugi vana ja aeglane enduroratas ka. Võibolla R baigiga keeraks koguaeg 200+ kiirustel.)

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas Vint »

Jah tõesti huvitav, et kas riigi poolt on juba puugivaktsiin neile ette määratud? :P


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas Bastard »

sinilind123 kirjutas:

Loomulikult kõik on peale keeranud vahest. Aga et iga möödasõit 160-ni peaks tallama, siis see hakkab rahakotile ju. :mrgreen: Puugivaktsiiniga sinikuued seisavad võssis ja kalkuleerivad trahvisummasid. See pidev kiirusemõõtmine on täitsa rahulikuks mind teinud. Keeran küll rulli põhja möödasõidul, aga kuni ca 120ni ja siis selle 120ga tsillingi vaikselt mööda kasvõi 10st autost korraga. Siiani pole ükski möödasõit tegemata jäänud.

(mul on muidugi vana ja aeglane enduroratas ka. Võibolla R baigiga keeraks koguaeg 200+ kiirustel.)

Muidugi sa kiiremini ei sõida kui lusikaga paagist karpadesse kütust valama pead :mrgreen:

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Vint kirjutas:

Jah tõesti huvitav, et kas riigi poolt on juba puugivaktsiin neile ette määratud? :P

Kusjuures mingi aasta olla olnud mingi värk. Et mingitele inimestele (ma ei mäleta täpselt, kas mingile koolile või mis värk oli), sest politseinikud olid saanud vaktsineeritud kõik.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

efendi
Mode
Postitusi: 969
Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
Tsikkel: KTM
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas efendi »

Sa ise ikka saad aru mida sa kirjutasid? :wack:

sinilind123 kirjutas:

Kusjuures mingi aasta olla olnud mingi värk. Et mingitele inimestele (ma ei mäleta täpselt, kas mingile koolile või mis värk oli), sest politseinikud olid saanud vaktsineeritud kõik.

i am not totally useless, i can be used as a bad example.

Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

claw kirjutas:

... Sa ei saa ikka aru mu poindist. Su ohutuse jutt on kõik loogiline ja hea, aga milleks? Tsikkel ei EI OLE ohutu sõiduriist ja ei peagi olema. Tsikkel ongi hullamiseks.

Ei, sina ei saa aru poindist. Ma räägin, et olgu see tsikkel sul milleks iganes, see pole oluline, küsimus on selles, milleks on tee, mille peal sa "hullad". Avalik sõidutee peab olema ohutu koht ja tee ei ole hullamiseks.

Sa püüad nagu selgeks teha, et sina ostsid omale tsikli ja nüüd on see teiste probleem, teised peavad aktsepteerima riski ja aru saama sinu vajadustest.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas AzA »

jkristjan ju ei rääkinud algul üldse ohutust sõidust, ta rääkis sellest, millistest kiirustest alates on küsimus pigem juhuses, kas rattad hakkavad edaspidi ka järjestikku olema või on elu lõpuni kõrvuti ... kaks nagu ikka, veits velje läbimõõt suureneb ja rehv kitseneb.

See igihaljas sina oled jobu, sest keerad 150mneni, aga mina olen kõige targem on hoopis teine teema jällegi :)
Mac-i pealkirja valik pole lihtsalt kõige õnnestunum - nimelt igasugune kiirus on ohtlik - mida kiirem, seda ohtlikum lihtsalt.
Ongi ju nagu kõik.

PS: 90 pealt paari sekundiga möödasõit katkuda on lihtsalt vägev tunne, seepärast ma seda aegajalt teengi ja jäängi tegema. Kiirust sealjuures ma polegi vaadanud, kindlasti on 160 ka ära käinud, so what?

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Ei. Vb oli naised saunas jutt. Aga kuskilt mingit artiklit seesugust mäletan. Võisin ka ise purjus olla sel hetkel, ärge maha lööge. :bsmile:

efendi kirjutas:

Sa ise ikka saad aru mida sa kirjutasid? :wack:

sinilind123 kirjutas:

Kusjuures mingi aasta olla olnud mingi värk. Et mingitele inimestele (ma ei mäleta täpselt, kas mingile koolile või mis värk oli), sest politseinikud olid saanud vaktsineeritud kõik.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Segaseks jääb, mis see mingi värk on, mis inimestele koolis mõjus, sest politseinikud ära vaktsineeriti.
Kuigi uus küsimus oleks, et mis uus mark õllet turul on ja kas alla kahe liitriste 6-packide ei müüdagi?

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Ei no oli mingi diil, et riik ostis nii ja nii palju vaktsiine ja lõpuks selgus ikka, et kõigile ei jätkunud.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

sinilind123 kirjutas:
AzA kirjutas:

Segaseks jääb, mis see mingi värk on, mis inimestele koolis mõjus, sest politseinikud ära vaktsineeriti.
Kuigi uus küsimus oleks, et mis uus mark õllet turul on ja kas alla kahe liitriste 6-packide ei müüdagi?

Ei no oli mingi diil, et riik ostis nii ja nii palju vaktsiine ja lõpuks selgus ikka, et kõigile ei jätkunud.

See vaktsiini diil oli vist selline et gripi hooaja alguses polnud ollagi ja siis riik tegi žesti ja tellis kuskilt 5-e milli eest mis jõudsid kohale siis kui vaja polnud.Igatahes lõpuks maha need valati.
Pmst.võib selle jura medikamentidest ära kustutada.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

jkristjan kirjutas:
claw kirjutas:

... Sa ei saa ikka aru mu poindist. Su ohutuse jutt on kõik loogiline ja hea, aga milleks? Tsikkel ei EI OLE ohutu sõiduriist ja ei peagi olema. Tsikkel ongi hullamiseks.

Ei, sina ei saa aru poindist. Ma räägin, et olgu see tsikkel sul milleks iganes, see pole oluline, küsimus on selles, milleks on tee, mille peal sa "hullad". Avalik sõidutee peab olema ohutu koht ja tee ei ole hullamiseks.

Sa püüad nagu selgeks teha, et sina ostsid omale tsikli ja nüüd on see teiste probleem, teised peavad aktsepteerima riski ja aru saama sinu vajadustest.

Meil Eestis ja veel mõneski riigis ei saa kahjuks paljud aru,et miks mingil teel, ei või liiga kiiresti sõita.Ma ei ole ka nagu mingi aeglane sõitja,aga möödasõiduks ei keera ma kunagi 90-ne teel 160 rauda.Puudub põhjus.
Alpides sõites juhtub väga harva,kui keegi kurvis julmalt lõikab,sest kõik teavad,et see võib fataalselt lõppeda(nähtavust ju pole) ja see ei ole kombeks,meil aga on see pigem tava.Ja ma üldse ei julge meie teedel ennast eriti vabaks lasta,sest lolle,kes ei pea seadustest ega kirjutamata reeglitest midagi on liiga palju.Ma tunnen ennast palju kindlamini Alpi serpadel,kui näiteks Laitse-Munalaskme teel,kus lubatud max40-60 ja tegemist kurvilise põlluvahe-metsaga piirneva teega.
Tulin just Horvaatiast ja ka seal on, isegi mägedes, kurvi lõikamine suht tavaline.Algus ei osanud seda sel määral isegi oodata.Mitte küll poole või täis rea laiuses nagu meil,aga üle joone rattaga ikka lastakse.Samas tee on kohati just auto laiune.Tehakse seda minu arust suht harjumusest,mitte vajadusest,sest nende lõikajate taga sõites, suutsin mina lõdva randmega joonte vahel püsida.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas AzA »

urmas66 kirjutas:

Meil Eestis ja veel mõneski riigis ei saa kahjuks paljud aru,et miks mingil teel, ei või liiga kiiresti sõita.Ma ei ole ka nagu mingi aeglane sõitja,aga möödasõiduks ei keera ma kunagi 90-ne teel 160 rauda.Puudub põhjus.

Mõistlik ei ole üle kahe õlle õhtu jooksul juua, sest puudub põhjus. 90 ->150 <- 90 (reaalselt) on sama teema, põhjuse leiab ikka, kes harvem, kes tihemini, kes on üldse karsklane :bsmile:
Mõistlik tegevus igal pool loomulikult pole, aga ristmiketa sirgetel, keegi vastu ei tule ei näe ka erilist probleemi. Kogu üritus on õkva pool kilomeetrit ja mõni sekund.
Ja mina olen aeglane sõitja, mu künaga ei saagi kiiresti sõita, ebamugav on.
Sõidan nö kohati rohkem alla lubatu, kui üle lubatu, sest nii on lihtsalt mõistlik. Näiteks eile sõitsin ca 5 kilomeetrit linnas 20-30kmh keskeltläbi, lihtsalt põhjusel, et nii oli ohutum (pärnu kahe silla jooks, rahvast murdu linn täis).
Küsimus on ikkagi terves mõistuses, elik kus, millega, kellega mida teha.

Tsikliga alpidesse ronida .... õõõõ .... vastasuunas tulevad vastu ..... ma ei tee nii ohtlikku asja ilmselt mitte kunagi, puudub põhjus, aga ma saan aru, miks on inimesi, kes seda nalja naudivad :)

Kõige ohutum oleks korralik turvaline politseiriik luua - stiilis põhja - korea :bsmile:
Siis me oleksime kõik õnnelikud ... mägedes sõidu keelaks ohutuskaalutlustel ära, linn 30kmh, maanteed 60kmh. Rikkujal pea maha.
Ise ei tohi kellegil mõelda lasta, see on saatanast.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas claw »

jkristjan kirjutas:
claw kirjutas:

... Sa ei saa ikka aru mu poindist. Su ohutuse jutt on kõik loogiline ja hea, aga milleks? Tsikkel ei EI OLE ohutu sõiduriist ja ei peagi olema. Tsikkel ongi hullamiseks.

Ei, sina ei saa aru poindist. Ma räägin, et olgu see tsikkel sul milleks iganes, see pole oluline, küsimus on selles, milleks on tee, mille peal sa "hullad". Avalik sõidutee peab olema ohutu koht ja tee ei ole hullamiseks.

Sa püüad nagu selgeks teha, et sina ostsid omale tsikli ja nüüd on see teiste probleem, teised peavad aktsepteerima riski ja aru saama sinu vajadustest.

Kus ma väidan, et teised peavad aksepteerima minu riski? Ma väidan, et ei ole vaja möliseda igas teemas tsikliga kihutamise kohta. See on igaühe oma asi, kui kiiresti ta kuskil sõidab ja kas ta sellega seadust rikub ja millega riskib. Kui palju need tsiklimehed siis kedagi peale iseenda vigaseks sõidavad???
Ma veel ei ole kuulnud, et tsikliga Eestis keegi autotäie inimesi surnuks sõitis. Koolide juures 50 alas 70ga sõitev rekka on minu arust kordades ohtlikum, mine karju nende peale parem.

Eks asja tuleb mõistusega võtta ja ma ka ei poolda linnas 200+ tegemist. Aga tõesti.. linnaväline tühi maantee, ideaalsed olud.. ise hindad oma riske...ja ikka hakkab keegi mölisema, et vot 70km/h on nii pikk pidurdusmaa ja 100km/h on vot nii pikk, jne. Teame, teame... ikka teeme.


reimps

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Silmakirjalikkus on ikka rahvussport :mrgreen:
Mitte ükski tsiklist ei saa öelda, et pole seadusi rikkunud, see on fakt. Kes pikemalt ellu jäänud, see oskab enamjaolt juba kohta ja aega valida, millal midagi rikkuda, olgu see siis seadus või helibarjäär.. Netist promoda, et kihutamine on hullem kui vägistamine, omades R-tüüpi ratast.. Mnjah..

Ma ei viitsi eriti süveneda, aga kõik taolised teemad on paras ära kustutada, miskit asjalikku siin ei leidu.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

jkristjan kirjutas:

Ja siis kipub see alateadvus arvama, et tsikkliga on umbes sama, et ega siis 70-ga eriti suurt õhulendu ei saa jne.

Jep, see õhulend on ikka väga kerge tulema, 70 on suht valguskiirus üle lenksu lendamise seisukohast. Ma eelmine nv sõitsin üle pika aja linnas jalgrattaga ja tuul oli puuoksa risti tee peale murdnud. Mõtted olid mujal ja eriti juurdlema ei hakanud, mis seal ikka, tean ju küll mida teha - ilusti asend sisse et tõstan esiratta takistusest üle jne nagu see asi käib, aga kuskil meeter varem "gaasi andes" tuli meelde et sellel sitavikatil pole ju mootorit. Järgmises kaadris imetlesin õhus mööda libisevat maapinda, lenksuga pihta ei saanud :lol: Kiirus oli mingi 10 km/h äkki.

Ehk noh, minuarust see kiirus seal videos kokkupõrke hetkel võis vabalt näiteks 20km/h olla. Pooleteise meetri kõrguselt tagumik ees asfaldile istuli kukkumine ongi päris valus, isegi kui horisontaalkiirus on null, ja ega kaitsmed sellesuunalist lööki eriti ei pehmenda - kuidagi pooleldi jalad ees või käpuli kukkudes poleks suure tõenäosusega suurt midagi juhtunud.

Sellist asja ei ole olemas nagu ohutu kiirus, kui keegi arvab ilusti 90ne võimisgiganes lubatud kiirusega sõites, et "minuga seda ei juhtu", siis see on umbes samaväärne kui jalakäija mõtlemine kes astub laksti sebrale ja arvab et "ega keegi mulle ju otsa ei sõida, sest ma olen sebral". Üks hetk tukkuma jäämist või gepsu vahtimist 90ne pealt on pmst selline vahe vajalikus pidurdusteekonnas, et kas sa lased rahulikult suvalise voki tagapiduriga hoo maha või sooritad bike peal perfektse täisvõimsusega pidurduse kuival, siledal ja puhtal asfaldil (ja ega sealjuures halba ei teeks kui su eesnimi on Valentino).

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”