Suht imelik küsimus tagarattal sõitmise kohta

Stunt'n'stuff

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Suht imelik küsimus tagarattal sõitmise kohta

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

Ehk siis enamus BMWsid ja ka mõned muud margid vast kasutavad tagaratta kiige lahendusena Paralevelit või sarnast süsteemi:
http://www.carbibles.com/images/bike_bmwparalever1.jpg
Tagaratas kinnitub siis ainult ühelt poolt ja ei ole tüüpilist kahepoolset " harki "taga.

Küsimus mis mind aga vaevab on see, et kui sellise rattaga( K1200S) tagarattal sõita (ca 250 kg ratas+ ise ma ka mingi 100- 110 kg vahel), siis tagumisele "mono-kahvlile" langeb koormus ca 350 kg. Kui turvaline see tagarattal sõit ikka on sellise raskuse ja lahenduse puhul?

Suht mõttetu mõttevälgatus ja küsimus aga võibolla keegi oskab midagi asjalikku lisada?

Pakun välja, et insenerid ei ole ükskõik millist mootorratast konstrueerides väga keskendunud tagarattal sõidule või siiski on ?
8) :lol:



Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kuskilt siit foorumist jooksis läbi pilt, kus ühel uuel bemmil oli põhimõtteliselt kogu tagaosa küljest ära tulnud.
Ise arvan, et see oli tehase viga ning midagi oli kehvasti kinnitatud.

ei tahaks uskuda, et tagarattal sõit võiks mingil määral bemmi tagakiige ohtu seada.

insenerid on konstrueerinud ratta ning arvestanud igale liitepunktile jms maksimaalse koormuse. usun, et see kiige kannatab mitu korda seda mootorratta enda massi.

saada kiri bmw esindusse: can i drive ziii bmw in das tagaratas?

Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

irw das tagaratas@Piipz

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

No kui natuke mõtelda füüsika peale, siis kiirendades langeb samas suunas jõud tagahargile ja millegipärast ma usun, et siis on suurem jõud kui shongleerides tagarattal.

Let the good times roll.

Kasutaja avatar

Teema algataja
S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

Vidget kirjutas:

No kui natuke mõtelda füüsika peale, siis kiirendades langeb samas suunas jõud tagahargile ja millegipärast ma usun, et siis on suurem jõud kui shongleerides tagarattal.

Hea vastus :wink: , minu poolt teema lukku

Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

No kui küljutte uskuda, siis BMW-d absoluutselt ei saa nokatada (ega stoppitada) ju... ja Ducatisid, Honda VFRi jms ka mitte kui nüüd naisi saunas uskuda, mida seal ühepoolsete kiikede kohta räägitakse :P

Pilt

.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

vovencij
Postitusi: 87
Liitunud: 25 Okt 2006, 22:44
Tsikkel: CB500, Hornet S, V-Strom
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas vovencij »

'Long way round' ja 'Long way down' filmides on Charlie Boorman matkade jooksul korduvalt wheelietanud 1150GSi ja 1200GSiga. Ja seda täismatkavarustuses (3 kohvrit, paagikott jne). Ja kui ma õigesti mäletan, siis tema oli kolmest ratturist ka ainuke, kellel seal raam katki ei läinud :)

Volli
Riga 13 > pikk paus > CB500, V-Strom DL650 K5, Dominator

k1lla

Lugemata postitus Postitas k1lla »

Maailma üks parim trikisõitja Chris Pfeiffer on just viimastel aastatel võtnud kasutusse BMW F800 tsikkli, mis on samuti ühepoolse tagahargiga ja kõõlub igas poosis sellel.


ork

Lugemata postitus Postitas ork »

Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

ork kirjutas:

Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:

Oled sa näinud, et autod tagaratastel ringi kimavad :shock:

V-MAX

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas olli »

Hans kirjutas:
ork kirjutas:

Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:

Oled sa näinud, et autod tagaratastel ringi kimavad :shock:

Küll aga ühe külje peal. :wink:

Või siiski:

:twisted:

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re:

Lugemata postitus Postitas mmz »

ork kirjutas:

Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:

Noh, sügisel nägin veidi peale järvevana ülesõitu enda ees jäsku sädemepilve ja selle saatel libisevat autoratast ning kõrvalreas kolmerattalist autot. Kõik on võimalik. Tagantjärgi üsna koomiline olukord. :P

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Stuntriding”