1. leht 1-st

Suht imelik küsimus tagarattal sõitmise kohta

Postitatud: 04 Veebr 2008, 12:22
Postitas S.S.D.D.
Ehk siis enamus BMW`sid ja ka mõned muud margid vast kasutavad tagaratta kiige lahendusena Paralevel`it või sarnast süsteemi:
http://www.carbibles.com/images/bike_bmwparalever1.jpg
Tagaratas kinnitub siis ainult ühelt poolt ja ei ole tüüpilist kahepoolset " harki "taga.

Küsimus mis mind aga vaevab on see, et kui sellise rattaga( K1200S) tagarattal sõita (ca 250 kg ratas+ ise ma ka mingi 100- 110 kg vahel), siis tagumisele "mono-kahvlile" langeb koormus ca 350 kg. Kui turvaline see tagarattal sõit ikka on sellise raskuse ja lahenduse puhul?

Suht mõttetu mõttevälgatus ja küsimus aga võibolla keegi oskab midagi asjalikku lisada?

Pakun välja, et insenerid ei ole ükskõik millist mootorratast konstrueerides väga keskendunud tagarattal sõidule või siiski on ?
8) :lol:

Postitatud: 04 Veebr 2008, 12:34
Postitas Piipz
Kuskilt siit foorumist jooksis läbi pilt, kus ühel uuel bemmil oli põhimõtteliselt kogu tagaosa küljest ära tulnud.
Ise arvan, et see oli tehase viga ning midagi oli kehvasti kinnitatud.

ei tahaks uskuda, et tagarattal sõit võiks mingil määral bemmi tagakiige ohtu seada.

insenerid on konstrueerinud ratta ning arvestanud igale liitepunktile jms maksimaalse koormuse. usun, et see kiige kannatab mitu korda seda mootorratta enda massi.



saada kiri bmw esindusse: can i drive ziii bmw in das tagaratas?

Postitatud: 04 Veebr 2008, 12:46
Postitas poison
irw das tagaratas@Piipz

Postitatud: 04 Veebr 2008, 13:15
Postitas Vidget
No kui natuke mõtelda füüsika peale, siis kiirendades langeb samas suunas jõud tagahargile ja millegipärast ma usun, et siis on suurem jõud kui shongleerides tagarattal.

Postitatud: 04 Veebr 2008, 13:24
Postitas S.S.D.D.
Vidget kirjutas:No kui natuke mõtelda füüsika peale, siis kiirendades langeb samas suunas jõud tagahargile ja millegipärast ma usun, et siis on suurem jõud kui shongleerides tagarattal.


Hea vastus :wink: , minu poolt teema lukku

Postitatud: 04 Veebr 2008, 14:11
Postitas tsiklonaut
No kui küljutte uskuda, siis BMW-d absoluutselt ei saa nokatada (ega stoppitada) ju... ja Ducatisid, Honda VFRi jms ka mitte kui nüüd naisi saunas uskuda, mida seal ühepoolsete kiikede kohta räägitakse :P

Pilt

http://www.youtube.com/watch?v=mEooXYL5g7k

http://www.youtube.com/watch?v=K6wkjOo90Kg

Postitatud: 04 Veebr 2008, 20:21
Postitas vovencij
'Long way round' ja 'Long way down' filmides on Charlie Boorman matkade jooksul korduvalt wheelietanud 1150GSi ja 1200GSiga. Ja seda täismatkavarustuses (3 kohvrit, paagikott jne). Ja kui ma õigesti mäletan, siis tema oli kolmest ratturist ka ainuke, kellel seal raam katki ei läinud :)

Postitatud: 12 Juun 2008, 19:46
Postitas k1lla
Maailma üks parim trikisõitja Chris Pfeiffer on just viimastel aastatel võtnud kasutusse BMW F800 tsikkli, mis on samuti ühepoolse tagahargiga ja kõõlub igas poosis sellel.

Postitatud: 12 Juun 2008, 20:23
Postitas ork
Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:

Postitatud: 12 Juun 2008, 22:32
Postitas Hans
ork kirjutas:Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:


Oled sa näinud, et autod tagaratastel ringi kimavad :shock:

Postitatud: 12 Juun 2008, 22:48
Postitas olli
Hans kirjutas:
ork kirjutas:Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:


Oled sa näinud, et autod tagaratastel ringi kimavad :shock:


Küll aga ühe külje peal. :wink:

Või siiski:
http://uk.youtube.com/watch?v=pyyhYskeghY
:twisted:

Re:

Postitatud: 30 Juun 2008, 23:34
Postitas mmz
ork kirjutas:Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda :wink:

Noh, sügisel nägin veidi peale järvevana ülesõitu enda ees jäsku sädemepilve ja selle saatel libisevat autoratast ning kõrvalreas kolmerattalist autot. Kõik on võimalik. Tagantjärgi üsna koomiline olukord. :P