Saade: Õlivahetus

Eestikeelsed motosaated ja õpetlikud videod.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

spike kirjutas:

On küll jah. Ja aitähh.

Aga küsin siiski personaalse küsimuse - see seibi kasutamine tihendina. Kas ma sain õigesti aru, et kui ma ostan filtri, siis on seal uus seib juba pakis olemas? Nagu ei mäleta, et eelmine kord oleks olnud. Ja kui ei ole, siis kust seda saaks? Mul nimelt vana seib juba suht hõredaks läinud ja vaja vahetada. Rattaks '99 GSX 750F

Õlikorgi seibi ei ole kunagi filtriga kaasas. Põhjus lihtne - õlikorgi mõõte on väga mitmeid ja ei saa panna portsu erinevaid seibe filtriga kaasa. Üksiku seibi soovi osas ei teagi väga head vastust - poldipoest või põllumajandustehnika poest ehk? Ise kasutame suurt seibivalikukarpi kus kõik mõõdud olemas. Seega kui kuskilt ei saa, siis Skymotost võid küsida - võib neid ju ühekaupa müüa ka... Kuigi, siis on äkki hea mõte lasta juba õlivahetus teeninduses teha - paljudel kasvõi selle argumendiga, et kui õlikogus on 3,2L, siis ise pead ostma 4L kanku, kust päris palju üle jääb. Teeninduses pannakse aga vaadist täpselt 3,2L, tehakse pisika alegi ja kallima õli puhul kompenseerib see juba poole õlivahetuse töö maksumusest.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

userman

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas userman »

Ise küsin ise vatan, pasitab, et keegi on juba isegi sellise toote välja arendanud, neodüüm magnetid mida annab kinnitada ülifiltrile, noh, testis paistab ikka midagi mõjuvat

http://www.expeditionexchange.com/filtermag/

Pilt


Derbirider

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Derbirider »

Aga mida teha siis kui pill on talve algusest siiamaani seisnud ja koguaeg õli ikka kõvasti välja jooksnud just seal üli mutri vahelt?
kuna masin seisab majast eemal siis ei viitsi pidevalt vaatamas käia ja nüüd kui läksin siis sealt vahelt oli juba ma võinöelda et liitrikese välja jooksnud :wack: .
Kui õli peaks nüüd vahetama hakkama siis mootorit soojaks küll vähese õliga ei oleks mõtet vist lasta võimis? ja samas külmamootoriga ei pidanud kõik õli välja tulema (crash) ?

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Derbirider kirjutas:

Kui õli peaks nüüd vahetama hakkama siis mootorit soojaks küll vähese õliga ei oleks mõtet vist lasta võimis?

Huvitav olukord iseenesest :-) Aga mina kallaksin miinimumtasemeni värsket õli peale, laseks soojaks ja siis tavapärane protsess. Oma laiskusel (õlileket mitte korda teha) peab ju mingi hind ka olema... Ja seekord on see väljavoolamise jagu raiskuläinud uut õli.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas margus014 »

userman kirjutas:

Ise küsin ise vatan, pasitab, et keegi on juba isegi sellise toote välja arendanud, neodüüm magnetid mida annab kinnitada ülifiltrile, noh, testis paistab ikka midagi mõjuvat

http://www.expeditionexchange.com/filtermag/

Pilt

ma olen kõigile oma valduses olevatele 4T mootoritele paigaldanud õlifiltri külge magnetid (neid saab näiteks vanade arvuti kövaketaste seest)
Töepoolest nad korjavad väga palju terastolmu oma külge mis muidu toimiks abrasiivainena. (selle pildi peal on isegi vähe )

Kasutaja avatar

p-4
Postitusi: 130
Liitunud: 02 Jaan 2006, 19:19
Tsikkel: Suzuki DR 650/Bmw R1200 GS/KTM
Asukoht: Austraalia/nõmme
Tänatud: 2 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas p-4 »

StreetMoto kirjutas:
spike kirjutas:

On küll jah. Ja aitähh.

Aga küsin siiski personaalse küsimuse - see seibi kasutamine tihendina. Kas ma sain õigesti aru, et kui ma ostan filtri, siis on seal uus seib juba pakis olemas? Nagu ei mäleta, et eelmine kord oleks olnud. Ja kui ei ole, siis kust seda saaks? Mul nimelt vana seib juba suht hõredaks läinud ja vaja vahetada. Rattaks '99 GSX 750F

StreetMoto kirjutas:

Õlikorgi seibi ei ole kunagi filtriga kaasas.

Kas tõesti? Tellides bmw orginaal õlifiltri,tihend täitsa kaasas.
http://www.r1200gs.info/howto/images/oil-change-02.jpg
:bsmile:

The Great Australian Ride 2015 16000km east to west
Simpson Desert french line 2014 1100 sand dunes
Tasmania and australia east coast 10200km 14
Vetnam-Laos 3600 km 2013.
Tai-Kamboza-Malaisia-austraalia 2011-2013 20000km
Nordkinn-Nordkapp 2011

Ivar99
Postitusi: 99
Liitunud: 11 Mär 2009, 19:48
Tsikkel: Ratastel klaver
Tänanud: 5 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Ivar99 »

Nagu väike ärapanemine :ner: käib teemast teemasse. Jätke meelde, seib on poldi poeg :mrgreen: . Kellele vasest, kellele alumiiniumist. Tegelikult, saladuskatte all võin öelda, et kasutatakse ka sellist seibi õli korkidel nagu mõni on märganud uut süüteküünalt karbist välja võttes.

Meine Ehre heißt Treue
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas spinna »

Hmmm... :)
Mul polnud küll mingeid ärapanemise plaane, eriti veel Neemele ära panemise kohta.
Aga probleem alumiiniumi ja vase vahel on täiesti olemas ja nad kipuvad tõepoolest omavahel üliagressiivselt käituma kui vähegi mingi suvalise elektrolüüdi näol neile selleks võimalust anda. Alumiinium jääb kannatajaks pooleks ja vask ruulib.
Eks seesama bemmi originaalseibki sellepärast alumiiniumist ole.
Terase ja alumiiniumi koostöö on palju-palju sõbralikum, aga märkate selliselgi puhul purunevaid alumiiniumkeermeid ja kinnipahkunud osi. Kui sellise liite lahti teed, näed valget/valkjat pulbrilist sodi, see on põhimõtteliselt "roostetanud alumiinium".
Ma ei julge puusalt tulistada ja Kalle tähelepanekut pidurite osas kinnitada ega kõigutada, aga oletan, et originaalis ei peaks sealgi nende kahe värvilise metalli kooslust leidma. Alumiiniumseib on lihtsalt 100% ühekordse kasutuse teema, vaskseibi saab mööndusega paar-kolm korda uuesti paika panna, kuigi ta on samuti üheks pingutuseks mõeldud ja kaubanduses leidub kohe saadaval olevana pigem vaskseibe kui alumiiniumseibe, tellida saab laias mõõduskaalas mõlemaid. Tihendina ja oma kohal on samuti mõlemad väga head.

Suzuki GSX 750 Inazuma

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No seal, kus õli mängus, saab see elektrolüüsi värk siiski mõnevõrra rikutud, ilmselt pole seal see asi nii akuutne. Kõige hullem on ikka elektriseadmetes.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas makuke »

Ma lähen oma teemasuunitlusega õlivahetuse temast veid välja, aga mind on tõsiselt hakanud huvitama need neodüüm magnetid. ise mõtlen paigaldada sellised: http://www.maagnet.eu/et/epood.html aga seal on see jama, et kui magnet on 10X10X2 mm siis ainult see 2mm on see, mis tõmbab:S


Carl
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2006, 14:40
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Carl »

Ei tasu nüüd selle magnetiteemaga lolliks minna.


groundzero

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas groundzero »

Kas mootori peab kindlasti soojaks ajama?

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Loff »

groundzero kirjutas:

Kas mootori peab kindlasti soojaks ajama?

Filmis "Siin me oleme" ütles see taluperemees ühe hea tarkusetera: "Ära oma elu ise keeruliseks ela!"

Viimati muutis Loff, 15 Mär 2010, 19:42, muudetud 1 kord kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg »

groundzero kirjutas:

Kas mootori peab kindlasti soojaks ajama?

Mootorit ei pea soojaks ajama aga õli küll! :lol:

Honda Transalp

Tuono

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Tuono »

spike kirjutas:
madone kirjutas:

Talvläbi seisnud masina puhul võib ju ka ühtlasi siis mootori sisepesu ära teha, et täieliku südamerahuga esimesel võimalusel kilomeetreid koguma hakata.

Kui õli on suht lihtne minimaalsete vahenditega vahetada (vann, paar mutrivõtit ja närts pühkimiseks) siis kas see sisepesu eeldab mootori molekulideks lahutamist või on mingi vedelik, mida näiteks vanale õlile näiteks juurde valada, et siis koos vana õliga rohkem sodi kätte saada?

Ma olen näiteks saabifoorumist lugenud, et mingitel puhkudel ei soovitata mingit hirmsat pesu ette võtta, sest lahti tulnud sodi ummistab kiirelt peenikesed kanalid ja kahju on kordades suurem, kui kasu... Või ajan ma praegu täielikku udu?

Kuidas siis selle mootori sisepesuga nüüd lood on?

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Vaheta õigeaegselt ja sooja (kuuma) mootoriga õli, ning mootor ei vaja mingit sisepesu.


Tuono

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Tuono »

margus014 kirjutas:

Vaheta õigeaegselt ja sooja (kuuma) mootoriga õli, ning mootor ei vaja mingit sisepesu.

Ka mitte siis, kui minna poolsündilt sündi peale üle? Tänud!

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Tuono kirjutas:
margus014 kirjutas:

Vaheta õigeaegselt ja sooja (kuuma) mootoriga õli, ning mootor ei vaja mingit sisepesu.

Ka mitte siis, kui minna poolsündilt sündi peale üle? Tänud!

Lase kuum mootor ölist rahulikult tühjaks nõrguda (võid ka tsiklit küljelt-küljele kallutada, et rohkem öli kätte saada) mingi 0,5-1h ja võid rahuliku südamega sünt õli sisse valada. Filtrivahetus kah siis juba.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Saade: Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Loff »

Üldiselt tänapäevased õlid, kui vahetusvälpa ei ole mitmekordselt lõhki sõidetud, ei tekita seda nö tagi. Tagi on rohkem selline Žiguli ja Kamaz õlide kasutamise tagajärg.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “TV”