Ketisaade

Eestikeelsed motosaated ja õpetlikud videod.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Ketisaade

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

Kettidest nii ja naa: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... Ketid.aspx

parimat

väinz

Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Ketisaade

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Üldiselt kettide osas on mõningad müüdid O-ring kettide pesemise osas.
On testitud neid O-ringe ja visatud neid erinevatesse lahustitesse, Nagu Acetoon, Bensiin, Petrooliumi baasil värvilahustis, WD40, Brake Cleaner jms.
Hoitud on neid O-ringe nädal aega. Nädal ajaga oli O-ring läinud suuremaks ainul Atsetoonis, kuid peale mõningat kuivamist oli endisesse mõõtu tagasi läinud
Bensiinis olev O-ring oli ka kergelt muutnud oma välimust kuid samuti kuivades oli tagasi tõmbunud ja seejärel testiti neid O-ringe venitusele. Kõik olid identsed.
Üldiselt loo moraal oli see et O-ringid millega kett kokku pandud on õli ja kütuse kindlad. Õli ja kütusekindel O-ring üldjuhul peab vastu ka vängemale keemiale. Arvestades sellega et need lahustid aurustuvad üsna kiiresti siis märkimisväärset mõju neil ei ole.
Kuigi siiski ei soovitatud pesta ketti atsetooniga, see oli tootud kui äärmuslik testimise vedelik.

Teine müüt on see et keti tuleb õlitada ainult keti õliga kõik muud mootori õlid kahjustavad O-ringe. See pidavad olema täielik BS. Õli on õli, kett on kett hõõrdepindasid vaja õlitada see mis õli, määrab kasutusala ja võimalused. Puht turunduse nõks et müüa nö "Spets toodet".
Kuid siiski oli öeldud et Spets õlid õigustavad ennast sellepärast et nad on vastavalt kasutuse tingimustele tehtud. (püsib paremini peal jne)

kolmas müüt mida kuulnud olen, O-ring kett kestab poole kauem kui tihendita kett. Ise sellelt kohalt pole mingit seisukohta võtnud...
Väidetavalt O-ring või Ilma O-ringita kett on kestvuselt umbes sama, kasutades korralikku õlitust (automaat õlitust). Ainuke eelis on O ring ketil on see et hooldevaba intervall on suurem, kuivana kestab O-ring paremini.
Keti tõmbe tugevus on see mis on määrav! Tavalist kett peaks olema tõmbetugevuselt suurem või võrdne võrreldes originaal ketiga. Üldiselt kett mis kannatab tõmbele 3500-4500kg On rohkem kui piisav tänapäeva ratastele. Miks aga O-ring ketid on olulisemalt kallimad jne siis väidetavalt puht turunduse nipp.

Igatahes mingi aeg proovib ehk järgi, vaatab mis välja kukub.

PS! Ei pretendeeri absoluutsele tõele. Üldiselt isiklikult ei ole ei kinnitanud ega ümberlükanud neid müüte. Ise olen pesnud ketti bensiinis, võttes ratta maha uputades lahtise keti nö kausi, kus keti harjaga ilusti puhtaks pesnud. Nii vähese keti läbisõidul pole veel isiklikult mingit vahet või muutust täheldanud veel.

Viimati muutis eerikkarts, 09 Apr 2010, 12:33, muudetud 1 kord kokku.
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Ketisaade

Lugemata postitus Postitas joel »

eerikkarts kirjutas:

Teine müüt on see et keti tuleb õlitada ainult keti õliga kõik muud mootori õlid kahjustavad O-ringe. See pidavad olema täielik BS. Õli on õli, kett on kett hõõrdepindasid vaja õlitada see mis õli, määrab kasutusala ja võimalused. Puht turunduse nõks et müüa nö "Spets toodet".
Kuid siiski oli öeldud et Spets õlid õigustavad ennast sellepärast et nad on vastavalt kasutuse tingimustele tehtud. (püsib paremini peal jne)

Selle võin oma kogemuse põhjal ümber lükata. 40 kkm on tihenditega kett sõitnud automaatõlitajaga, õliks kasutan sedasama, mida mootorisse valan st. tavaline 10W40 carlube poolsünt mootoriõli. Viimane hooaeg kasutasin keti õlitamiseks üldse kõikvõimalike purigipõhjade kokkuvalamisel saadud segu, millest suurema osa moodustas kunagi Žiguli õli nime all müüdud mineraalõli. Automaatõlitaja kasutamise korral on mootoriõli täiesti OK alternatiiv. Käsitsi määrides võib-olla mitte nii väga, kuna spetsiaalsed ketiõlid püsivad tõenäoliselt kauem keti küljes. Selle koha pealt ei oska täpsemalt kommenteerida.

Joel
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Re: Ketisaade

Lugemata postitus Postitas vincent »

eerikkarts kirjutas:

Üldiselt kettide osas on mõningad müüdid O-ring kettide pesemise osas.
On testitud neid O-ringe ja visatud neid erinevatesse lahustitesse, Nagu Acetoon, Bensiin, Petrooliumi baasil värvilahustis, WD40, Brake Cleaner jms.

Ühest taolisest katsest saab täpsemalt lugeda näiteks siit - http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397
Loomulikult on suur osa spetsiaalvahenditest ' turundusnipp ' , aga kes ikka julgeks kõike omal nahal katsetada...

Riga 13 - Riga 22 - K 175A - IZ 56 - MT 11 - XL 600V - XL 1000V
56915288 Tiit.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Ketisaade

Lugemata postitus Postitas mella »

eerikkarts kirjutas:

Teine müüt on see et keti tuleb õlitada ainult keti õliga kõik muud mootori õlid kahjustavad O-ringe.
..
Kuid siiski oli öeldud et Spets õlid õigustavad ennast sellepärast et nad on vastavalt kasutuse tingimustele tehtud. (püsib paremini peal jne)
..
Väidetavalt O-ring või Ilma O-ringita kett on kestvuselt umbes sama, kasutades korralikku õlitust (automaat õlitust)

Sa unustad olulise ketiõli omaduse - mitte liiva-tolmu siduda.
Maanteerattal pole see ehk eriti oluline, offroadis aga küll. Mida rohkem liiva jääb keti külge, seda kiiremini kett kulub. Eriti kiirelt kulub ilma tihenditeta kett.
Automaatõlitajaga loomulikult pesed pidevalt ketti. Ja pärast ratast ;)

Minu kogemus 2h krossisõitudel. Tihenditeta kett kulus 4 sõiduga. X-ring kestis aasta (mingi paar-kolmkümmend sõitu) ning pmst võiks pool aastat veel lasta. Ketiluku pealmine klamber oli habemenoaks kulunud. Ja lahti võttes oli määre korralikult vahel.
Ja veel 1 kogemus odava ketiga. Olin kasutanud tavaliselt DID ketti. Proovisin CZ - see viskas mingil hetkel rullikud minema.

Minu ketipuhastus seisneb grungeharjaga nühkimises ja ratta survepesus. Ketti proovin survest säästa, aga vahel tuleb ka seda teha.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “TV”