131. leht 131-st

Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 30 Mai 2018, 00:19
Postitas will111

arvatavasti need entusiastid lihtsalt sõidavad soomes sellistes kohtades, kus mendi tihedus on üks patrull väga suure maa-ala peale ja vahele jäämise võimalus lihtsalt üsna väike. mujal sõidavad vast lihtsalt transpordi mõttes :D


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 30 Mai 2018, 23:06
Postitas puna

Tehakse lausa grupi väljasõite sellistesse kohtadesse neljapäeviti
Tavaliselt on vedur ees ja teab trassi kuhu minnakse
Muidu terve see ports ära noppida moodustaks üsna jahmatava nr mida sisse saaks kaseerida
Kiirusrekordid soomes peaks ka vist eestlastekäes olema


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 00:27
Postitas will111

Mõtled ilmselt neid rekordeid, mida ment ametlikult mõõtnud ja kirja saanud on? :D


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 00:40
Postitas Loadära
puna kirjutas:

Tehakse lausa grupi väljasõite sellistesse kohtadesse neljapäeviti
Tavaliselt on vedur ees ja teab trassi kuhu minnakse
Muidu terve see ports ära noppida moodustaks üsna jahmatava nr mida sisse saaks kaseerida
Kiirusrekordid soomes peaks ka vist eestlastekäes olema

Jah, tean ka neid "gängisuhamisi", sest kolm-neli aastat tagasi sai paaril selliselgi kaasas käidud. Seal sõideti ikka nii, et anna olla...kiiruspiiranguid ületati noil ikka pigem korda kaks, 40 alas oli 80 ja 60 alas 120 jne...ja ka teispool 200 käis seier üsna tihti! Kambas oli nii Augusta Brutale ja F4-st kuni Kawa ZZR1400ni välja, siit foorumist Kumar või keegi oli ka veel Hayabusaga paaril korral kambas...Triumphiga veel kannatas tuules lehvida, aga mäletan, et (teadmatusest külge jäänud sabakohvriga) Banditiga, tänu suuremale kaalule ja vedelale vedrustusele, läks ikka suisa ohtlikuks ja jätsin korra isegi pooleli. Kuna mul pole kunagi olnud täisnahkkombet ka selga tõmmata, siis rohkem pole nendel käinud...nii suva teksapükstes ja teid teadmata, liigseid riske võtmas. Aga neid sõite meenutades, tundub seda enam imelik, et selle 60 alas, selgel ja sirgel teel saadud +37 eest niimoodi väänavad ikka...


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 09:07
Postitas Maaks

Soome motolammutusi teab keegi soovitada? Proovisin googliga otsida, aga mu soome keel pole päris see mis peaks olema :-)
purkuosat.net (MP-Pitstop) leidsin ise ülesse, aga neid võiks ju rohkem olla


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 11:53
Postitas RasmusL
Maaks kirjutas:

Soome motolammutusi teab keegi soovitada? Proovisin googliga otsida, aga mu soome keel pole päris see mis peaks olema :-)
purkuosat.net (MP-Pitstop) leidsin ise ülesse, aga neid võiks ju rohkem olla

Siin link Soome tsiklitelammaritest:

http://juubi.hlan.net/index.php?page=bike/MPpurkaamot


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 13:54
Postitas kalleu
Loadära kirjutas:

Lühidalt, kui te näete sellist, ülikoleda esitulega valget mootorratast oma tahavaate peeglist juba pikemat aega järgi sõitmas...siis ärge jumala eest arvake, et see on keegi teine, tavaline motoentusiast ja võiks koos pisut reipamat sõitu teha vms

OT: See koleda esitulega elukas on Honda VFR1200 ja kui ta juba läheneb siis unusta igasugune eest ärasõit ära. Uuema liitrise baigi seljas on väike lootus vahet hoida, ei enamat.
Ideaalne politseiratas minuarust - sigakiire ja hea kiirendusega (V4) ning mugav. Esimene kord sõitma minnes tuli 0-200 lihtsamalt kui oma tollasel rattal 0-100 ja kiirusest ei saanud üldse aru - nii stabiilne. Baigi seljas vähemalt tuult tunned, sellega tunned rutskat keerates ainult kiirendust, dct kastiga vahetab ise käigud ja kogu aeg pidev vedu peal.
Eestis on päris mitmed rattad peale esimest aastat müüki pandud kuna kiirused tulevad nii kergelt ja mugavalt ning load lähevad sama kiirelt :lol:


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 14:09
Postitas franz125

Vaevalt see nyyd myygi põhjus on et liiga hea ja kiire ratas.


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 17:07
Postitas will111

vähemalt kalleuul on hea fantaasia, aga tundub, et lausa liiga hea :lol:

270kg kaaluv pomm, millel on suhteliselt nigel vedrustus,mis arendab oluliselt vähem kilowatte kui nii mõnigi tänase päeva nö. liitrine bike...aga väidetavalt läheb järgi ja möödagi absoluutselt kõigest? võibolla tuleks oma fantaasiatega maa peale tagasi ikka. Stabiilne (sirgel) ja tuulevaikne on ta kindlasti, aga sellega asi ka piirdub. kes oskab päriselt sõita, sõidab sellisel ka mõne vana 600sega eest ära, kes ei oska, seda ei päästaks nii ehk naa mitte miski. politseile ilmselt sobib tõesti, ebanormaalselt kallis osta, ebanormaalselt kallis pidada, suht bad value for money aga sõidu ajal saab rahulikult doonutit õgida ja telekat vaadata :D


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 17:38
Postitas RasmusL

Asi pole tolle pilli puhul täpselt kilowattides ja vedrustuses, vaid selles kes seal sõidab. Tsiklimendid seal maal on ikka VÄGA kõvad juhid, ning igasugune tavasõitja oma panigalega nt eest ära ei küta kohe mitte kuidagi. Soome tsiklimendi eest ära sõitmine tasub juba eos ära unustada, sellest on juba aastaid rääkinud ka kohalikud uljaspead. Ja veel eramendi ratastest on mõnel seal kasutuses ka cbr1000rr-id ja muud rr baigilised millel täpselt juhile kohandatud öhlinsi vedrustus ning brembo aftermarket pidurid. Rossil vast oleks võimalusi või mõnel isle tt vennal :)


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 17:55
Postitas kalleu

will, ära plärtsu igas teemas asjadest, millest sa ei tea ja isiklik kogemus puudub. :wack:
Ma olen antud masinaga piisavalt sõitnud ja tean, millest räägin.
Soome motopolitsei sõiduoskus on veel eraldi teema.


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 19:21
Postitas will111

No tegelikult selles kogu minu jutu point oligi, et praktiliselt kõik oleneb ikka juhist, mitte rattast. Ilma igasuguse kahtluseta on motomendid soomes päris kõvad tsiklivalitsejad, olen minagi seda kuulnud...aga seda enam ei ole mõtet rääkida kuidas mingi xx masina lähenemisel tuleks midagi ära unustada sest see on nii ägedalt kiire ja mida kõike veel. Lapsik jutt, täpselt samast kategooriast kui keegi algaja 600sega rinkasõitja saades teise samasuguse algaja käest sekundiga pähe räägiks kuidas tonnisega ta sõidaks nii, et kõik jäävad tagatulesid uurima :D Kalleu, sul peaks lausa omast kogemusest olema teada, et mitte võimsus ei sõida, vaid oskused...või kuidas selle 125se käest pähe saamisega lugu oli?!
Seega, eest ära sõit tuleks pigem vist sealmaal unustada mitte seda konkreetset tsiklit nähes, vaid nähes teatud värve virvendamas. Tundub nagu mõistlikum järeldus? Ja väga õigesti lahendatud asi soomlastel sel juhul. Teadmine, et sa kokkuvõttes eest ära nagunii ei pääse on üks parimaid motivaatoreid seisma jäämiseks. Selle asemel, mis meetodeid siinmaal täna rakendatakse.


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 31 Mai 2018, 19:51
Postitas kalleu

OT veelkord: Täiesti nõus, et esmalt on kõik sõitjas kinni ja siis tuleb ratas. Sellepärast ongi mõistlik väikese kubatuuriga alustada - õpid õigesti sõitma. Sellegipoolest on 1200VFR hea ja kiire ratas - või kuidas kellelegi, mulle meeldib.
Sinu poolt vihjatud 125cc-ga Soome MiniGP meistri käest otse oma 600-sega pähe ei saanud. Ta oli väga palju kiirem, sõitis klass kõrgemal ja loputas C-klassi tonniseid :ner: Sel aastal kolis B600 klassi ja pani 2. sõidu kinni YamuR6-ga.


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 01 Juun 2018, 02:06
Postitas Loadära

Kuna jutt on minu tekstilõigu quote järel vaikselt hoopis eest ära sõitmisele nihkunud, siis igaks juhuks tuletan siinkohal (diagonaalis lugejatele) meelde, et see ei olnud minu mõte kuskilt otsast. Või õigemini, minul polnud tol hetkel isegi sarnast mõttepoegagi peas. Seda ennekõike muidugi seetõttu, et ma ju omast arust polnud mingit seadust rikkunudki...või noh, kui katkine suunatuli välja arvata ;)

Aga jah, soome motomiilitsa heast tasemest isegi kuulnud, nii siit kui sealt. Seega oleks pidanud ikka elusuur sõnnik olema eelnevalt kokku keeratud, et seda varianti mõeldagi. Ja kui üldse, siis vaid teatud tingimustes: oleks olnud lähiümbruses kruusatee, mida teaks, et kuhugi ka hiljem välja viib...ehk siis jääks lootus sellele, et füüsikaseadused konstaabeli erineva tööalase kolaga koormatud, st.vähemalt 100kg raskema ja tavarehviga võrri kruusaherne peal juhitamatuks muudavad. Vähemalt võrreldes Triumphiga, millel veel Conti TKC70 all oli ja mis tegelikult ikka sigahästi kruusateid saeb! Või siis variant kaks: kui liiklus nii tihe, või suisa kinni, et sandarm oma kalakastidega lihtsalt kuhugi toppama jääb. Mis aga soomes on jällegi suht vähetõenäoline, kuna sealmaal kahe samasuunalise sõidurea vahele jääb pigem juba nii palju ruumi, et sõida või autoga läbi :mrgreen:

Kuid et baigil baigilisega tavateedel eest ära üritada, no tänan, ei! Vahet pole, kellel 600 või kellel 1000 või kellel pealegi, kui jutt käib ikka vähegi korras ratastest. Lihtsalt, et suutlikkuse erinevus hakkaks välja tulema, oleks nii kui nii vaja kiirusi, mille puhul tagajärjed inetud. Ning kui sõiduga kuidagi kobistadki komakoha edu, taamal kaitseinglil hõlst tööst juba täitsa higine...siis lõpuks on sul ikka teine patrull või teesulg vastas!


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 01 Juun 2018, 08:09
Postitas kalleu
Loadära kirjutas:

Ja kui üldse, siis vaid teatud tingimustes: oleks olnud lähiümbruses kruusatee, mida teaks, et kuhugi ka hiljem välja viib...ehk siis jääks lootus sellele, et füüsikaseadused konstaabeli erineva tööalase kolaga koormatud, st.vähemalt 100kg raskema ja tavarehviga võrri kruusaherne peal juhitamatuks muudavad. Vähemalt võrreldes Triumphiga, millel veel Conti TKC70 all oli ja mis tegelikult ikka sigahästi kruusateid saeb!

Aastaid tagasi nägin MotoSurvivali jätkukursusel (kruusasõidu koolitus), kuidas koolitaja oma suure maanteetoureriga, millel maanteerehv all, sõitis kruusateel eest ära kõigilt 50:50 ja kärnirehvidega gessudelt ja porganditelt. See tehakse kursuse alguses vist profülaktika mõttes, et ka neile meestele järgnev jutt kohale jõuaks.


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 03 Juun 2018, 23:35
Postitas puna

Kogu teemat ei viitsinud lugeda kuid soome politseil on rattad mille eest ei sõida väga ära näiteks must kawa 1400 endiselt alles ükspäev just tuli vastu
suured KTM ja muud matkaendurod mille eest kaob ka kruusal võimalus käest lisaks pikk nimekiri 1000RR rattaid mis kõik juhtide järgi seadistatud ja näpunäidete järgi muudetud
Iga hooaja algul on neil pikk kursus rajal ja mujal erinevate ratastega ja nende ridadest leiab ka soome meistreid ringraja sõidus
seega eks kel soovi see proovib eest ära sõita, aga eks järeldused tuleb ise teha
võimalus ehk jääb miski kui kuskil kiirteel mis õhtul tühi on võimsa rattaga eest ära saada kuid ka siin on see, et enamasti kui kiirused lähevad 250km/h ja üle peab ka arvestama, et miskil kohal saab ka rattad maast lahti on kogemust ja ei ole need hüpped just väga meeldivad


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 03 Juul 2018, 14:08
Postitas Iceman

Tere, loll küsimus aga kuidas on Helsingis tsikli parkimisega, kas on tasuline või kui auto kohta ei täida kas siis ei saa trahvi jne ... tänud ette.


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 03 Juul 2018, 18:18
Postitas puna

On eraldi alad tsiklitele kus on tasuta kui pargid autokohale ja maksta ei taha võib trahv tulla küll


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 05 Juul 2018, 01:16
Postitas Loadära

Siia minu rikkumise lõpetuseks siis veel infoks, et mingid päevad ennem jaani oligi otsus postkastis: kuus nädalat käsitsi!

Seega vist ikkagi miinimum...sest kui neid miilitsaautos sheeritud pabereid pisut uurisin, siis seal oli selgitus, et kuni 24 päevamäära trahviga kaasneb 4-8 nädalat juhtimiskeeldu, alates 24- kuni 28 päevamäära (ehk siis minu rikkumisaste) on 6-12 nädalat, ning alates 28 päevamäära toob kaasa 10 nädalat kuni 6 kuud jalamehe staatust.

RasmusL kirjutas:

...aga kasutaja nimi on küll hetkel kümnesse sul :mrgreen:

Ja selle kasutajanimega on muidugi pisut pikem lugu, vist nii umbes 12a pikkune...kuid nagu öeldakse, siis ajalugu kordub :wack:

Ehk kunagi ammu-ammu saigi siia foorumisse just selle nimega kasutaja tehtud sarnases seisus, kui eesti poolel olid kaaned, vist lausa kuueks kuuks, käest korjatud. Ühesõnaga paningi sellise nime selgitamaks, miks ma (suur mees, habegi juba ees jne :) ), tulin siia üleüldse kuni viiekümne kuubiste rollerite kohta üht-koma-teist uurima.
Aga kui suomi poliisigi nüüd ütles, et neil samuti on lubatud lendava taburetiga jätkata, kui kaaned läinud...siis ega jäänudki muud üle, kui juuni alul maale minna ja oma Pösool jälle ämblikuvõrgud maha pühkida, et see taas käima tallata ning üle lahe lähetada. Kuid tegelt ega väga polegi siin kurta sellisega, saab enamus asjad aetud küll. Või isegi omamoodi uus ja huvitav on, kui aus olla, sest Helsingis ja lähiümbruses see kergliiklusteede võrk ikka päris hea ja siin kolme nädalaga juba ligi tuhat km peale uhanud, enamus teid Porvoost Porkkalani ja Vihtist Vuosaareni tuttavad juba :D
Bensuhinnad ka praegu sellised, et paras trahviraha koguda nüüd 3l/sajale kuluga kulgedes...aga peaasi muidugi, et nüüd uut litrit sellega ei saa, et seal siiski varika piiraja ja ühtteist veel tehtud on ning reaalselt mingi kuni 70kmh võimeline üles kruttima on. Seniks aga palun siis mõistvat suhtumist, kui täiskasvanud meesterahvas nüüd m'nikord sellisel sinisel sääreväristil ringi tinistab ning 2t plärina saatel Hki ümbruse inimeste idülli rikub:

peugpisi.jpg

:bsmile:


Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 03 Sept 2022, 01:06
Postitas herilane900
kas keegi on kursis, homme PK ümbruskonnas mõni üritus ka on?

Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 18 Apr 2024, 10:22
Postitas Maaks
Hetkel ideekorje staadiumis, aga plaan minna (Eesti poolt vaadates :-) ) ca "Juunis.2024" Soome lõunarannikuga tutvuma.
Ehk siis mingi juunikuu algusepoole L hommikul praamiga üle ja suunduks Vene piiri poole. Õhtuks võiks jõuda (näiteks) Vaalimaa kämpingusse ja P teistpidi tagasi.
Kasutaks väiksemaid teid (170, 1571, 3513 jne). Kunagi olen kämperiga sattunud seal mingile väga-väga ilusale ja suht pikale looklevale teele (Kuninkaantie?) :-)
Postituse mõte selles, et ehk oskab keegi soovitada mingeid kohti, kuhu kindlasti tasub sisse keerata. Ja kui keegi soovib liituda, siis see OK :-)
https://kuninkaantie.fi/kartta/ ei ole eriti informatiivne, aga mäletan mingeid pruune viitasid.
Sellise lehe leidsin https://www.bestbikingroads.com/motorcy ... omen-laani

Re: Soome tsiklimehed

Postitatud: 18 Apr 2024, 14:54
Postitas 701
Seal neid kämpasid hulgim. Enamus ilusas kohas mingi järve või lahe ääres. Me oleme lihtsalt vaadanu, et kui paari tunni pärast võiks õhtule jääda, siis Booking lahti ja bronnima. Sõltub muidugi kamba suurusest ja kas kämpar või telk. Kui aeg vähegi sobib, siis ma lööks kampa küll. Ma ise vaataks mingeid vanu ehitisi. Puhtalt kimamine polekski esmaeesmärk.