Kihnu kui tükike Eesti motoajalugu

Tartu, Tallinn, Viljandi, Haapsalu, Kükametsa. Otsid sõidukaaslast või nägid mõnd tuttavata mootorratturit tänaval.

Teema algataja
Sverre
Postitusi: 321
Liitunud: 19 Mär 2004, 11:49
Tänatud: 7 korda

Kihnu kui tükike Eesti motoajalugu

Lugemata postitus #1 Postitas Sverre » 30 Juul 2015, 22:42

Kui kellelgi on Kihnu veel avastamata, siis soe soovitus minu poolt.
Natuke Kihnu motoajaloost räägib ka legendaarne Mare "Ilma-Kiivrita-sõitja" Mätas, kellega tehtud intekat võivad huvilised tšekata.
https://sverrelasn.wordpress.com/2015/0 ... toajalugu/

Ja muidugi oleks mul hea meel, kui keegi Kihnu mototeemadel veel midagi lisada oskab.
Võib ka otse mulle meilile kirjutada: sverre.lasn@gmail.com

Sverre


Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 705
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 11 korda

Re: Kihnu kui tükike Eesti motoajalugu

Lugemata postitus #2 Postitas Black » 30 Juul 2015, 23:32

Hea lugemine. Ma olen alati arvanud, et kiivri kandmine võiks igaühe enda asi olla. :)

Kihnu tahaks kunagi jõuda küll. Iga suvi justkui plaani võetud seal koolivenna haual lõpuks ära käia ja siis on jälle suvi läind nii kui niuhti. Ja varsti juba 20 aastat...

Algul olid tsiklid paralleelselt käibel, ikka vanad head IŽ Planeta 5 Jupiter ja Dnepr 10, mida Kihnus kutsutakse M-ideks. Tegelikult oli M ju ainult algne K750M, kuigi isegi Urali tsiklit kutsutakse Kihnus M-iks.

Selles osas võiks ajaloohuvilisele prouale tagasisidet anda, et algne M oli ikkagi M72, mida toodeti peamiselt just Uuralites (algupäraselt küll Moskvas), Kiievisse jõudis tootmine hiljem. Ja M67 "Ural" on tegelikult palju rohkem M kui K750 või selle järeltulija K650 "Dnepr". Hüüdnimi tuli ikka selle esimese, mitte viimase M-tähe järgi. Esimesel juhul konkreetne tüüp, teisel juhul vaid ühe mudeli modifikatsioon. Muide, oli olemas ka M72M. See oleks justkui eriti emm. Kokkuvõttes on vene bokserid rahvasuus muidugi ühed emmid kõik.

Ja sul on sealt "Planeta 5 Jupiter" vahelt koma ära. Suht oluline koht, muidu loeks justkui üheks mudeliks.

Teema algataja
Sverre
Postitusi: 321
Liitunud: 19 Mär 2004, 11:49
Tänatud: 7 korda

Re: Kihnu kui tükike Eesti motoajalugu

Lugemata postitus #3 Postitas Sverre » 31 Juul 2015, 08:24

Ole sa tänatud, parandan ära. Olen ka kohe veidi targem.

Sverre




Mine “Regionaalsed teemad mootorratturitele”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist