Õnnestus ka uus Svartpilen 401 korraks ära proovida. See oli "suu kõrvuni" äge kogemus.
- Freetime Svartpilen 401 proovisõiduratas
Vist ei olegi varasemalt õnnestunud nii väikese rattaga sõita. Kui sa oled 195+ cm pikk ja kaalu julgelt üle 100, siis Svartpilen 401 tundub ikka väga väga väikene ratas. Seda eriti, kui istud otse ümber tuhandese Varadero pealt. Pooleldi naljatledes öeldes oli tunne nagu "pocket bike" peale oleks istunud.
Suuruse poolest selgelt ei ole antud ratas minu jaoks, kuid see ei olegi antud hetkel niivõrd oluline. Lenks oli/on enam-vähem põlvede kaugusel, mis tekitas tunde, et lenks on täiesti "kõhu all". Mis omakorda tegi juhtrauast kinni hoidmise ja manööverdamise väga lihtsaks.
- 195+ cm pikkusel sõitjal on põlved pea-aegu lenksuni
Proovisõitu võimaldati 15 minutit. Kell oli liikluse seisukohalt küllalt ebasobiv. 17:30 ja kõikjal Freetime kaupluse ümber olid tänavatel seisvad sõidukid ehk korralik ummik Kadaka teel. Tunne ja emotsioon Svartpileniga liiklusesse sukeldudes oli selline, et autode vahel laveerides istuksin kui väikesel lenksuga taburetil, et mitte öelda raketil.
- Proovisõidu Svartpilen 401 külgvaade
15 minutiga jõudis laveerida läbi ummikute ja läbida ühe Õismäe ringi. Uuele rattale kohaselt, käis kõik nagu "kellavärk". Käigud vahetuvad täpselt ja konkreetselt. Tuuleklaasi puudumine tekitas mõnusa vaikse tuulesahina kiivris (vaiksem, kui mu enda tuuleklaasiga rattaga sõites), mis oli mõnus ja positiivne emotsioon.
Mootori osas olen tõenäoliselt pigem 701 sihtgrupp. Jah, 401 liikus edasi, aga millegipärast ootasin, et ta on hästi natukene ärksam. Eluvaim hakkas sisse tulema ikkagi alles kuskil 5-6tuh pöörde juurest ja 3tuh oli ta veel suhteliselt jõuetu. Teisalt linnarattana tuli linnasõidu lubatud sõidukiirus ning "natukene" pealegi väga kergelt kätte.
- Proovisõidu Svartpilen 401 pool profiilis
Kõige positiivse juures hästi natukene häiris sadula jäikus. Natukene oli "tabureti tunne". Sadula ääred olid eest otsast kuidagi natukene kõvad. Proovides põlvedega paagi ümbert kinni hoida, siis jäi tunne, et sadula äär jääb reie siseküljelt natukene soonima.
Seda vist juhtub ka kõigi uute ja võõraste ratastega esimest korda sõites, et suunatule välja lülitamisel läheb näpp kogemata signaali nupule. Kogemata sai paarile autojuhile manöövrist märku antud väikese signaali törtsatusega, sest vasak pöial libises üle suunatule lüliti allapoole signaali lülitile.
Kokkuvõttes: Linnarattana igati äge. Kogu see Svartpileni/Vitipileni uudne disainikeel on vägagi meelepärane ja minu jaoks meeldivalt silmapaistev. Selle talve messidelt välimuse osas vast üks meeldejäävamaid Wow! emotsioone. Teksade ja nahktagiga tööle, kooli, kohvikusse sõiduks ideaalne väike moodne putukas.
Tänud freetime.ee tiimile proovisõidu võimaluse eest.
Nüüd tahaks hirmsasti teada, mis tunne on Vitpilen 701 ja Enduro 701ga sõita.
Viited:
Svartpilen 401 freetime.ee poes
Svartpilen ametlik koduleht