2. leht 3-st

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 05 Mai 2018, 17:41
Postitas Tort
Mitte-kaheldes garantii väärtuses kui sellises, aga kui tihti ja kui keerulisi garantiijuhtumeid üldse esineb tsiklite puhul? Oskab keegi näiteid tuua või teab tuttavaid, kellel on juhtunud?

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 05 Mai 2018, 17:48
Postitas Madlobster
Kahtlustan, et enamus siin foorumis omavad tsikleid, millel ei ole grantiid.
Need, kellel aga tulitera rauad pee all oskavad kindlasti rääkida ka garantii korras vahetust nõudnud osadest.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 05 Mai 2018, 17:50
Postitas Pezzi
urmas66 kirjutas:Minu teada ei pea EU-s volitatud margihoolduses käima,et garantii säiliks.

Just! Ei peagi. Aga kui garantiiremonti vaja läheb, siis võib tekkida olukord kus on vaja endal tõestada, et on hooldatud nagu valmistaja nõuab.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 05 Mai 2018, 18:34
Postitas simp
urmas66 kirjutas:Minu teada ei pea EU-s volitatud margihoolduses käima,et garantii säiliks.See puudutab kõike,mitte ainult tsikleid. Võid lausa ise kodus hooldust teha,aga pead järgima hooldusjuhendit ja kasutama tootja poolt aktepteeritud materjale-tööriistasid ning dokumenteerima oma tegevused(hoolduspäevik). Sellest oli Discovery või mingi muu sati kanali pealt ka dok film,kus kõik puust ette ja punaseks tehti. Näidisena oli Ford Fiesta hooldus seal ära näidatud. See määrus-seadus või mis iganes dokument see on, on kehtiv juba päris ammu, üle 10a kindlasti.


Täpselt nii, regulatsioon 1400/2002, vastu võetud aastal 2002. Ega sul sellele dok. filmile viidet pole, mille järgi otsida võiks? Kõlab piisavalt huvitavalt, et sinna tunnike aega kulutada.

Madlobster kirjutas:Sina/mina/meie võime depood, streeti ja keda iganes siin nimetada kuidas tahame.
Kui ei ole tootjaga lepinguid ja koolitusi ning täis ligipääsu juhistele/manualidele, siis tootja jaoks on nad antsud idaeuroopa veidrast külast.

Sama regulatsioon nõuab tootjalt tehnilise info(juhised, manualid jne...) kõigile kättesaadavaks tegemist.
Madlobster kirjutas:Kas sa oma tootele (toodad ütleme, et mopeede) pakud garantiid näiteks indiasse kõigile, kes sulle vigases ingl keeles meilivad, et kle mul siin väike värkstuba SuluMuluga kahepeale, olen üpris tark ning kogenud, et kle saada uus mootor, garantii värk noh. Koguaeg oleme kasutanud india kõige paremat õli a hakkas kolisema ja suitsema.

India on väljaspool EU'd, sinna eksportides kehtivad teised (kohalikud) reeglid. Ma ei oska neid kommenteerida.
Garantiiremonti teostab ametlik esindus. Antud juhul on küsimus garantiiremondi teostamise keeldumisest, kui varasemad hooldused on alternatiivse teenusepakkuja juures sooritatud. Mitte see, kas igaüks peaks saama garantiiremonti teostada.

Madlobster kirjutas:Absurdne nõue/jutt/mõte, mis tahes otsast vaadates. Ja mis vahenditega ning, kes nüüd selle mootori vigastusi analüüsima hakkab, et kas pisikse rosinasilmse mehikese jutt vastab tõele või soovitakse ära hooratud ning vale õli kasutatud mootorile vahetust tootjale mütsi kandadeni pähe tõmmates välja petta?
Garantiiaja lõppedes on valiku vabadus omanikul külasta streeti või antsu või kalla ise kasvõi oliiviõli sisse ning installeeri sinna külge või P, R, S või jumal teab, mis tähega varuosasi.


Vale õli(nt oliiviõli) kasutades on mootoril konkreetsed vigastused, mille saab oliivõli kasutamisega selgelt siduda. Sellisel juhul võib tootja kokkujooksnud mootori garantiiremondi teostamisest keelduda.

Proovi sellest otsast vaadata, nagu esimeses postituses lingitud teadustöö(/mõjuanalüüs) vaatas. Ilmselgelt ei pea pildi ette saamiseks kogu asja läbi lugema, piisab kokkuvõtetest.
Pisike teaser, hooldusosa kokkuvõttest:
Prices for service and repair are increasing in real terms, driven by the increasing technical complexity of repairs but, at the same time, there is a reduction in expenditure in real terms.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 05 Mai 2018, 21:00
Postitas Pezzi
Kas me siit mingi kokkuvõtte saame moodustada?
Kui teema algataja töötaks esinduses ja talle toodaks kokkujooksnud mootoriga sõiduk (pole vahet kas motikas või auto), mida omanik on "ise hooldanud" ja mille mootoris olev õli ei meenuta kuigivõrd seda, mis seal olema peaks, siis ta:
a) Telliks kuskilt laborist selle olluse analüüsi (kes maksab?) ja teeks otsuse vastavalt selle tulemusele,
b) Saadaks kliendi pikalt kuna pole selge mis seal mootoris on, kui kaua ta seal on olnud jne; saades kaela kohtukeissi,
c) Vahetaks mootori garantii korras riskides tootja usalduse kaotusega,
d) Kas on veel mingeid muid variante?

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 05 Mai 2018, 22:07
Postitas urmas66
simp kirjutas:
urmas66 kirjutas:Minu teada ei pea EU-s volitatud margihoolduses käima,et garantii säiliks.See puudutab kõike,mitte ainult tsikleid. Võid lausa ise kodus hooldust teha,aga pead järgima hooldusjuhendit ja kasutama tootja poolt aktepteeritud materjale-tööriistasid ning dokumenteerima oma tegevused(hoolduspäevik). Sellest oli Discovery või mingi muu sati kanali pealt ka dok film,kus kõik puust ette ja punaseks tehti. Näidisena oli Ford Fiesta hooldus seal ära näidatud. See määrus-seadus või mis iganes dokument see on, on kehtiv juba päris ammu, üle 10a kindlasti.


Täpselt nii, regulatsioon 1400/2002, vastu võetud aastal 2002. Ega sul sellele dok. filmile viidet pole, mille järgi otsida võiks? Kõlab piisavalt huvitavalt, et sinna tunnike aega kulutada.


Fifht Gear oli vist see saade.Mingi lühi versioon 5min sarnasest asjast on youtubes

Ma vaatsin seda juba ammu ja ei ole 100% kindel,et ikka on sama asi.Kuid jutt ka sarnasest asjast
Kui telkarist vaatasin,siis oli pikem jutt koos selgitustega,et miks midagi just nii peab tegema ja kust õigeid kuluosasid soetada jne. olid ka viited seadustele jne.

Meilt siin eestis on olemas mingi kohtulahend Silberauto vastu,kus üks transa firma ei hooldanud oma MB rekkaid esinduses(sest lihtsalt logistiliselt polnud võimalik) ja sai isegi võidu oma hagis. Tüübid väidetavalt ostsid autodesse kaasa esindusest nii filtrid ,kui kõik muud kulumaterjalid,et saaks kuskil Khasastanis või Rumeenias autosid hooldada vastavalt läbisõidule.Ostud olid dokumenteeritud.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 09 Mai 2018, 13:19
Postitas M.T.
Margit kirjutas:Mina just ostsin Honda :) vaatan paberitest mingipäev neid tingimusi.
Aga.
Lasin panna käekaitsmed, mille käigus esinduse mehhaanik suutis tutikale rattale mitu sügavat vagu vedada.
Ise 6 aastat oma ratta hooldusi tehes nii julmade kahjustusteni ei jõudnud.
Seega miks lasta kalli raha eest teha paberitega hooldajal, kes rattast ei hooli? Ise ju oma ratast ei lõhuks ega kasutaks odavaid (st kehvasid) vahendeid...

Nagu really tehti töö nii ja sa võtsid selle vastu ka? Milline esindus seesuguse tööga hakkama sai, kas vana Catwees või uus Doohan?

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 09 Mai 2018, 13:51
Postitas Macintosh
M.T. kirjutas:Nagu really tehti töö nii ja sa võtsid selle vastu ka?

Sellise asja avastad tavaliselt alles pärast töökojast lahkumist. Mul on küll olnud situatsioon, kus ma olen pidanud töökojale, kes sõiduki ära lõhkus tõestama, et ma saabusin sinna korras sõidukiga. Mis kuradi moodi sa seda teed!? Töökoda alustab alati sellest, et väidab: sõiduk saabus juba sellisena.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 09 Mai 2018, 15:04
Postitas M.T.
Macintosh kirjutas:
M.T. kirjutas:Nagu really tehti töö nii ja sa võtsid selle vastu ka?

Sellise asja avastad tavaliselt alles pärast töökojast lahkumist. Mul on küll olnud situatsioon, kus ma olen pidanud töökojale, kes sõiduki ära lõhkus tõestama, et ma saabusin sinna korras sõidukiga. Mis kuradi moodi sa seda teed!? Töökoda alustab alati sellest, et väidab: sõiduk saabus juba sellisena.

Kõik võimalik ja oleneb töökojast. Aga kui me räägime uuest tsiklist ja Honda esindusest, siis see 1+1 pole sama, mis kasutatud sõiduki viimine töökotta X. Siin tõestamine ei tohiks keeruline olla ning Catweesi puhul pole senini sellise jamaga kokku puutunud, Doohaniga pole veel kogemust.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 09 Mai 2018, 15:25
Postitas AnTyx
Henn kirjutas: Minul on nt Tartu Catwees-ga väga head kogemused, neilt võeti Honda tsiklite esindusõigus ära, aga peale garantiiaja lõppu, ma arvan, et võib nende töökotta ikka pöörduda.


Minu sellekevadised kogemused Tartu Catweesiga on sellised, et ei soovitaks mitte kellelegi nende juurde pöörduda.

Tavaliseks kevadhoolduseks (õlivahetus + kontroll) märgiti arvele 2,5 töötundi, samas õhufiltrit ei vaadatudki, kuna tsikliga tegeles nende uus noor mehhaanik, kellel see oli mingi kolmas tööpäev ja ta alles õppis, seega ei julgenud ta tsikli lahti võtta, et filtrile juurde pääseda(!). Samas ei märganud see noor mehhaanik et kohvriraami kinnituse polt oli lahti tulnud, seda asendasime koos automehhaanikuga kahekesi alles tsikli üleandmisel - peale selle, kui pidin uurima, kuhu mu (motohotelli koos tsikliga ära antud) tagakohver kadunud oli. Lubatud tsiklipesu nad ka teha ei jõudnud, kuigi ootasin mingi tund-poolteist aega üle selle, milleks oli värske ja sõiduvalmis tsikli üleandmine kokku lepitud - öeldi et "tule kunagi hiljem musta rattaga ja küsi, siis peseme tasuta ära".

Tartu Catweesi töö kvaliteet on umbes Lasnamäe-Arturi mõõtu, minu kogemustes.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 09 Mai 2018, 15:33
Postitas randel
Minul keeras Catwees näiteks gpsi paigaldades Twini tuuleklaasikanduri toru mõlki, nii et juhtub ka neil.
Kuna see töö tehti enne tsikli esmast üleandmist, siis vahetati rikutud detail siiski Catweesi poolt ilma suurema nurinata välja, kuigi esimene reaktsioon oli ikkagi minu kui ebasobiva detaili (Garmin Zumo 595 originaalpakendis) toonu peale näidata.
Honda diilerid on päris nobedad garantiitöödest keelduma viidates kolmanda osapoole tehtud (või tegemata) töödele ilma probleemi süvenematagi. Olen seda mõlema maja (nii vana kui uue) kohta kuulnud.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 09 Mai 2018, 16:13
Postitas iSlanderEST
Pole ühtegi probleemi olnud mul tsiklitega Honda Saaremaa esinduses ML-is.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 16:11
Postitas Margit
1K sissesõit tehtud ja vaja õli vahetada, aega bronnides öeldi, ise vahetades garantii katkeb.


Edit.

Garantiiga on nii naljakas lugu, et mai või.
Ise tehes ei katke, aga garantii on ka ainult müstilisele rikkiminemisele ja raami pooleksminemisele põhimõtteliselt.
Garantii raamatus on vaid kirjas, et tööd peavad olema Honda esinduse väärilised.
Paar ninanäka asja olen teinud ise, pole suutnud plastikutesse vagusid vedada, pole vääriline ja garantii nüüd katkes? :lol:
Avastasin, et ninaosa hoidev raam roostetab.
Ja kauem kui ratas mu käes on olnud, seega tehase praak. Aga see ei lähe garantii alla :O Nagu... ükskõik mis häda rattal välja tuleb, siis oled omadega üksi. Kui just ratas pooleks ei lähe või õhku ei lenda.
Odavam on ratta service manual osta ja kõik ise teha, see pakutav garantii on jumala mõttetu jura.
(edit: ei olnud rooste. Tallinna esindusest ei saanud mingit vasust peale telefonikõne, et ei kuulu garantii alla. Läksin Saaremaa esindusse, seal tehti pildid ja saadeti uurimisse. Tuli vastus, et see roostetõrje kuhu värv peale ei taha jääda. Soovitus - osteke uus Honda ratas Saaremaalt, hea teenindus).

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 21:16
Postitas Pezzi
Margit kirjutas:...aega bronnides öeldi, ise vahetades garantii katkeb.

Niikaua kui lollil lastakse plõksida, me kõik usumegi et nii on. Ja kui see jutt telefonis toimus (s.t. pole tõestatav kes mida täpselt ütles jne.) on umbes kaks varianti:
1. lasen kõrvad longu ja teen nagu esindus ütles.
2. võtan riski ja vaatan mis juhtub.
Teise variandi puhul peaks kõikvõimalikud tõestusmaterjalid (ostuarved, tšekid mingite tööde tegemise kohta jne.) hoolega alles hoidma. Pole välistatud, et oma õigust tuleb siis kohtust otsida. Kui seda ei soovi, siis variant 1.

Edit: Mulle vahepeal hakkas tunduma, et pealkirjas olev viide ühele konkreetsele valmistajale on ülekohtune, kuna pole tõendeid, et seal tegelikult ka niimoodi asju aetakse. Aga kui TÕESTI nii öeldi, siis sellised pärlid peaks lausa suurema kella külge panema. Kordame üle:
* Tarbija ei pea tõestama, et tema kaubal garantii kehtib. Kaupleja peab tõestama, et mingil osal pole garantiid kuna tarbija on selle ise väära kasutamise või hooldamise läbi ära rikkunud.
* Plaaniline hooldus tehtud või mitte tehtud (või mitte esinduses tehtud) ei saa olla ettekäändeks kogu toote garantii lõpetamiseks. Kui tootel on tekkinud viga puuduliku või väära hoolduse tõttu, siis see muidugi garantii alla ei käi. Tõestamise kohustus et mis selle vea põhjustas on jällegi esindusel, mitte tarbijal.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 22:05
Postitas Jesper
Muidu niisama puhtpraktilisest vaatevinklist pole selle "Honda garantii" säilimise nimel üldse mõtet tõmmelda, sest see kehtib ju täpselt samamoodi kaks aastat nagu müüja vastutus asja lepingutingimustele mittevastavuse puhul. Mõte oleks siis, kui kehtiks näiteks neli aastat või sisaldaks mingeid eriõigusi lisaks seaduses sätestatule. Kui pillil ikka mingi valmistusviga küljes on ja see 2a jooksul välja tuleb, siis nad peavad selle igal juhul korda tegema (või toote asendama). Garantii on lihtsalt võimalus müüjal pakkuda ja reklaamida mingeid seaduses sätestatud miinimumist paremaid tingimusi, mina nagu hetkel ei näe seal midagi sellist.

Samas muidugi ma ise ei viitsiks uue ratta puhul oma pead vaevata, kui nad on sellise ratta tootnud siis las ise ka hoolitsevad selle eest, et seal kõik vedelikud sees, nublakad omal kohal ja parajalt kinni või lahti oleks. Tehase hooldusprogrammis on kirjas, palju iga hooldus tööaega võtab, seal ei ole mingit esinduse poolset omaloomingut ette nähtud.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 22:18
Postitas Pezzi
Jesper kirjutas:...Garantii on lihtsalt võimalus müüjal pakkuda ja reklaamida mingeid seaduses sätestatud miinimumist paremaid tingimusi.

Näiteks nii, et ostsin oma aparaadi Tallinnast ja remondin Tartus või Saaremaal või kusiganes sellel margil esindused ja mul mugavam on. Seadusest tulenev MÜÜJA vastutus tähendab, et võimalike puuduste eest vastutab see müüja (ja tarneahelas temast kõrgemalseisev maaletooja vms.) kellelt nimetatud toode ostetud sai. Hooldusvõrgu teised liikmed siis asjasse ei puutu. Praktikas võib garantii või müüja vastutuse erinevus välja näha nii et kui kohalik esindaja teab, et tehas talle selle garantiiremondi kinni maksab, lahendatakse probleem kiiremini. Kui ta arvab, et garantii ei kehti, siis eelpooltoodud argumente kasutava müüja puhul võib minna aega kuni ta aru saab, et töö siiski tarbijale tasuta ära teha tuleb.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 22:37
Postitas simp
Jesper kirjutas:Muidu niisama puhtpraktilisest vaatevinklist pole selle "Honda garantii" säilimise nimel üldse mõtet tõmmelda, sest see kehtib ju täpselt samamoodi kaks aastat nagu müüja vastutus asja lepingutingimustele mittevastavuse puhul. Mõte oleks siis, kui kehtiks näiteks neli aastat või sisaldaks mingeid eriõigusi lisaks seaduses sätestatule. Kui pillil ikka mingi valmistusviga küljes on ja see 2a jooksul välja tuleb, siis nad peavad selle igal juhul korda tegema (või toote asendama). Garantii on lihtsalt võimalus müüjal pakkuda ja reklaamida mingeid seaduses sätestatud miinimumist paremaid tingimusi, mina nagu hetkel ei näe seal midagi sellist.


ei tea kuidas ratastega on, aga osadel honda seadmetel on tehasest 5a garantii. Sealt ma selle teema peale sattusin.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 22:38
Postitas Jesper
Mul nüüd seda hondacenter.ee hinnakirja vaadates tekib hoopis küsimus, et kui õlivahetus koos keti määrimise ja rehvide pumpamisega on 149€ ja tunnihind 36€, siis mida hekkoneni nad seal ülejäänud kolm ja pool tundi teevad? Vbl tuleks küsida kuskilt kõrgemalt see tehase hoolduse normaegade tabel ja hoopis sellega vehkima minna, kui tsiklitele muidugi ikka on selline asi olemas.

https://hondacenter.ee/et/hooldus/

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 22:47
Postitas Ain
Jesper kirjutas:Mul nüüd seda hondacenter.ee hinnakirja vaadates tekib hoopis küsimus, et kui õlivahetus koos keti määrimise ja rehvide pumpamisega on 149€ ja tunnihind 36€, siis mida hekkoneni nad seal ülejäänud kolm ja pool tundi teevad? Vbl tuleks küsida kuskilt kõrgemalt see tehase hoolduse normaegade tabel ja hoopis sellega vehkima minna, kui tsiklitele muidugi ikka on selline asi olemas.

https://hondacenter.ee/et/hooldus/

Selles hinnas on ka materjal. Õlifiltrid jms.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 22:56
Postitas Jesper
Nojah, korrigeerime, et siis mida nad seal ülejäänud 2 tundi teevad? Iseenesest oleks pull küll kõrval seista ja vaadata, kuidas tundide kaupa tsiklil õlivahetust tehakse, küll kallim kui kinno komöödiat vaatama minna, aga see-eest personaalne lähenemine :lol:

Muidugi võimalik, et see hind on lihtsalt selleks välja pandud et mingid suva muffid ei tuleks oma vokkidega hooajal töökoda ummistama ning päriselt on asi ikka vähe mõistlikum, aga kui ei siis see on hea näide kuidas asi käest ära läheb kui kellelegi mingi monopol kätte anda.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 23:11
Postitas Ain
Jesper kirjutas:Nojah, korrigeerime, et siis mida nad seal ülejäänud 2 tundi teevad? Iseenesest oleks pull küll kõrval seista ja vaadata, kuidas tundide kaupa tsiklil õlivahetust tehakse, küll kallim kui kinno komöödiat vaatama minna, aga see-eest personaalne lähenemine :lol:

Muidugi võimalik, et see hind on lihtsalt selleks välja pandud et mingid suva muffid ei tuleks oma vokkidega hooajal töökoda ummistama ning päriselt on asi ikka vähe mõistlikum, aga kui ei siis see on hea näide kuidas asi käest ära läheb kui kellelegi mingi monopol kätte anda.

Aga kuskohas on kirjas et mitu tundi seda tehakse? Mina näen seal erinevate rataste hoolduspaketi hindasi ja selgitust mida see sisaldab:
Mootorrataste hoolduspaketid:
* Hooldus kuni 125cc – 96€
* Hooldus kuni 1000cc ka – 149€
* Hooldus alates 1001cc – 179€
Hoolduspakett sisaldab : Õlivahetus, õlifilter ja seib, veoketi pesu ja määrimine, diferentsiaalõli vahetus, mutrite ja poltide kontroll, pidurite kontroll, jahutusvedeliku kontroll, aku kontroll ja laadimine ja rehvirõhkude seadistamine.
Loomulikult on igal töökojal ka tunnihind aga antud juhul seda ei rakendata ju..

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 23:12
Postitas ranel
Paljud siit ilmselt pole garantiiremondiga kokku puutunud, aga see on päris kohutav missugusust jura suudavad inimesed kokku keerata, kel pädevus puudus. Seda siis elektroonika alalt.

Ma ei laseks mingi hinna eest lambi kohtades hooldusi teha asjadele, mille garantii eest pean ise vastutama.
Mu endagi transalp on hea näide sellest, et missugust idiootsust suudetakse kokku keerata.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 23:17
Postitas reimps
Julgen veendunult pakkuda, et hui nad seal polte kontrollivad selle hoolduspaketi raames.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 14 Mai 2018, 23:28
Postitas Jesper
Ranel, kui tahad seadusi muuta siis korrektne koht selleks on Riigikogus või antud juhul Euroopa Komisjonis/Europarlamendis :) Elektroonikat see teema ei puuduta üldse, jutt käib sõidukite hooldusest. Noh ja sinu Transalp oleks ammu pressi all, kui seda ainult esinduses A-osadega remontida saaks, umbes samamoodi nagu keegi ei hakka tänapäeval telekat või moblat remontima, prügikasti ja järekaga uus.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 15 Mai 2018, 11:30
Postitas urmas66
Ain kirjutas:Aga kuskohas on kirjas et mitu tundi seda tehakse? Mina näen seal erinevate rataste hoolduspaketi hindasi ja selgitust mida see sisaldab:
Mootorrataste hoolduspaketid:
* Hooldus kuni 125cc – 96€
* Hooldus kuni 1000cc ka – 149€
* Hooldus alates 1001cc – 179€
Hoolduspakett sisaldab : Õlivahetus, õlifilter ja seib, veoketi pesu ja määrimine, diferentsiaalõli vahetus, mutrite ja poltide kontroll, pidurite kontroll, jahutusvedeliku kontroll, aku kontroll ja laadimine ja rehvirõhkude seadistamine.
Loomulikult on igal töökojal ka tunnihind aga antud juhul seda ei rakendata ju..


Huvitav lähenemine tänapäevasele tehnikale ,kus elektroonika on üks olulisemaid komponente,pole ei veakoodide lugemist,softi uuendamist ega ka lihtsat mehhaanika defekteerimist hoolduse hinnas olemas? Huvitav kas selle eest küsitakse veel tunnihinna alusel lisaraha ?
Esimese kahe aastaga ei juhtu kindlasti suurt midagi,aga mis point peaks olema edaspidi sinna hooldusse minna ?
Samas autodega olen ma just esinduses käija,sest paljud mitte esindused(korralikud,heade seadmetega varustatud remonditöökojad) ei tee hooldust ,mitte autole ette nähtud hoolduskava alusel,aga vahetavad su liikuril õli ja filtri ning õhufiltri.Heal juhul ka salongifiltri,aga muud perioodilised tegevused nagu piduri-siduri õli,jahutusvedelik jne jäetakse sirgelt kõrvale.Uksehingede ja muude liikuvate osade määrimisest ma ei räägigi. Nad teevad seda ka ,aga siis kui sa ise selle kõik neile üksipulgi ette loed ja see ei ole neil enam hooldus vaid enamikes kohtades tunnihinna alusel remonditöö. samas enamus kasutajaid ei ole pädevad nõudma ,mida peaks hoolduses tegema ja siin on esinduse hoolduspakett igati asjakohane teema.
See Honda tsikli hooldus jätab oma pakutuga pigem sellise garaaži ees Jürka tehtud hooldusega samaväärse mulje.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 15 Mai 2018, 11:54
Postitas Jesper
Enamik ei tee, sest enamik igapäevakühvlitega laekuvaid kliente tunnevad end petetuna, kui hakkad seal omaalgatuslikult näiteks pidurivedelikku vahetama. Pidurid ju töötasid! Samas kui on plaanis sõidukit üle paari aasta pidada, siis tihti on ennetamine kordades odavam remondist. Kui iga aasta ostad-müüd-vahetad, siis on obv suva.

Samas tehaste remondijuhendid on ka seinast seina, ma olen põhjalikumalt tutvunud Toyota ja (90ndate) Volvo omadega, esimeses on iga viimase kui seibi eemaldamise ja defekteerimise protseduur üksipulgi kirjas, viimases on umbes selline juhend et Õlivahetus - vaheta autol õli, Pidurite hooldus - hoolda autol pidurid jne :) Selles mõttes oleks enne oksa tõmbamist tore teada, mida Honda esindusele täpselt ette kirjutab, samas põgusa otsinguga ma netist neid materjale ei leidnud.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 15 Mai 2018, 12:52
Postitas Jannes
Urmasel on tuline õigus autohoolduse puhul, kus tõepoolest on päris korralik nimekiri töödest, mis mingi hoolduse puhul ette on nähtud. Kunagi Superbi ostul anti küsimise peale kaasa isegi hooldusloend, et mis ja millise kilometraaži puhul teha tuleb ja mis on hoolduse maksumus (mootorratastel on sellised asjad vist raamatukeses juba sees?). Kena, selge, läbipaistev. Lisaks oli tore, et tihtipeale olid hooldusarvel mingite jublakate vahetused ja hind oli 0€ - selgitati, et need vidinad vahetati garantii korras.
Mootorratta puhul on mõistagi asju vähem, ent kui lähen korralisse hooldusse (vastavalt kilometraažile või ajale), siis eeldan, et vahetatakse ikka (vähemalt) vastavalt tehase juhendile. Kuigi jällegi, autohooldustes on alati eelnevalt see nimekiri nina ette torgatud ja üle käidud, sestap nende tüüpide nimi nüüd ka hooldusnõunik on? :)
Ja eriti tore on, kui pakutakse välja, et: "meie teeksime (omast kogemusest) veel selle või selle ära..."

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 15 Mai 2018, 13:28
Postitas Ain
Arvan, et enamjaolt on esindused ja hooldused hoolikad ja teevad oma tööd korralikult. Loomulikult leidub näiteid kõigil, et midagi jäetakse tegemata või tehakse midagi valesti. Kõik on siiski inimesed. Olen omanud 3 uut Hondat ja ei näe maailma nii mustades värvides kui paljud siin. See hoolduse hind on suhtkoht norm täna arvestades uute rataste hinda ja töötunni hinda.
Ühel rattal oli garantiiajal probleem, et hakkas õli O rõnga vahelt välja ajama aga see leiti lõpuks üles ja tehti korda. Kes vinguda tahab see teeb seda alati. Ja vandenõuteoreetikud elavad pidevas hirmus oma depressiivset elu edasi. See ongi läbilõige inimkonnast.
Ilusad ilmad on ..sõitma peab!!

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 15 Mai 2018, 14:00
Postitas urmas66
Minul on väga head kogemused Fordi ja Volvoga sõiduauto ning Škoda(mõlemad) on ka igati hea töökultuuriga esindus.Jutt siis Tallinnast. Volvo veoki teema on alla igasugu arvestust esindus.
Ma ei väida üldse,et seal Hondas midagi häda oleks,sõber käib ja pole midagi laiduväärset kuulnud,lihtsalt see siin eespool olev hoolduses tehtavate tööde nimekiri on kuidagi lühike tänapäeva tehnika jaoks.
Piduri ja muude vedelike kontroll ja vahetus peab ka kindlasti vastava ajalise välba saabudes sisalduma normaalses hooldus paketis,sest muidu jäetakase see tegemata ning see on ju lausa ohtlik.Iga hooldus peaks sisaldama veermiku kontrolli(ainult piduri klotsi olemasolu kontroll on nagu vähe),mis katab ära amordid,kiiged,laagrid jne liikuvad osad. Loomulikult ei lähe peale kontrolli tuvastatud remont hoolduse alla,aga kui seda kontrolli ei tehta on mu meelest asi vildakas.

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Postitatud: 15 Mai 2018, 14:03
Postitas lota-lota
Hei! Kuna teemaks on Honda, siis küsiksin, kui palju on uute Africa Twini omanikel garantii abi vaja läinud?
Ja üldse, kuidas Africa Twin on vastu pidanud, mis kipub küljest pudisema või mida peaks jälgima kui ratast sihtotstarbeliselt kasutada. Lastehaigused?