Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Info kaupmeeste ja nende tegemiste kohta, kaupmeeste mootvarustuse pakkumised. Kasutajate avastatud head diilid ja grupiostud.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 04 Mai 2018, 19:50

Minuni jõudis info, et uute Hondade garantiitingimustes on nõue(/soovitus?) hooldused ametliku esindaja juures teha. Garantiitingimused valmistab ette maaletooja, niiet ilmselt on see nende nõue. Suuliselt esitleti seda nõudena, küsimuste peale hakati kahtlema.

Ääremaa inimestele on see paras nuhtlus.

Kuna EU on sellised piirangud reguleerinud ja siin on kõige suurem võimalus mõjutatud inimesteni jõuda, tõstaks teemaks konkurentsi piiravad garantiitingimused. Teema võiks huvitav olla ka teistele hooldustööde pakkujatele.

Väljavõte EU "Antitrust rules in the motor vehicle sector" tihti esitatud küsimuste dokumentatsioonist(KKK/FAQ):
Teine lehekülg, http://ec.europa.eu/competition/sectors ... faq_en.pdf / http://ec.europa.eu/competition/sectors ... faq_et.pdf
WARRANTIES
The Supplementary Guidelines set out the general principle that, for qualitative selective distribution agreements to benefit from an exemption under the EU competition rules, the vehicle manufacturer's warranty must not be made conditional on the end user having repair and maintenance work that is not covered by the warranty carried out within the vehicle manufacturer's authorised repair networks.

Similarly, warranty conditions must not require the use of the vehicle manufacturer's brand of spare parts in respect of replacements not covered by the warranty terms. These two types of restriction, which are referred to respectively as servicing and parts restrictions in the remainder of the FAQs, are likely to cause the agreement between the vehicle manufacturer and its authorised dealers or repairers to infringe EU competition rules.

---------------------------------------------------
GARANTIID
Täiendavates suunistes on sätestatud üldpõhimõte, et ELi konkurentsieeskirjade kohaselt tehakse kvalitatiivse valikulise turustamise kokkulepetele erand üksnes juhul, kui sõidukitootja ei sea garantii andmise tingimuseks asjaolu, et lõppkasutaja laseb garantiiga hõlmamata remondi- ja hooldustööd teostada ainult volitatud remonditöökodades

Samuti ei tohi garantiitingimustes nõuda, et garantiitingimustega hõlmamata osade asendamiseks kasutataks tootja kaubamärgiga varuosasid. Kui sõidukitootja ning volitatud müüja või remonditöökoja kokkulepe hõlmab kumbagi sellistest piirangutest (edaspidi „teenuste pakkumise piirang” ja „varuosade piirang”), siis on tõenäoline, et sellega rikutakse ELi konkurentsieeskirju. Seda üldpõhimõtet põhjendatakse asjaoluga, et kirjeldatud tegevus võib takistada sõltumatute remonditöökodade turulepääsu ning alternatiivsete varuosade tootmis- ja turustamiskanalite toimimist ning kokkuvõttes mõjutada hinda, mida tarbija maksab remondi- ja hooldusteenuste eest.
Ilmselgelt on lugu selline, et kui garantiitingimustesse on nõue kirja pandud, üritatakse selle järgi ka käituda ja lõppkokkuvõttes kannatab klient.
On veel mõni tootja kes Eestis selliseid garantiitingimusi seab?
On kellelgi võimalik konkreetsed garantiitingimused sisse skännida ja üles laadida? (mina ratast ei ostnud, suhtlesin nendega teistel teemadel)
On kellelgi isiklikke kogemusi, mida ta jagada tahaks?

Siit leiab ühe teadustöö, mis keskendub selle regulatsiooni mõjudele. Pole ise jõudnud läbi töödelda, aga võiks huvitav olla: https://londoneconomics.co.uk/wp-conten ... 0-2002.pdf


Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 829
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Boobush » 04 Mai 2018, 20:04

Ei oska Honda teemal suurt kaasa rääkida, kuid juutuubist jäi meelde ühe kuti ütlus KTM-de garantii kohta. Nimelt kehtib garantii vaid mootorile, raamile ja kiigele.

Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 04 Mai 2018, 20:18

Catwees'i lehelt leidsin mingid tingimused ka, siin pole seda nõuet otseselt kirja pandud. Silma jäi kaks viidet garantiile.
http://catwees.ee/bikes/honda-grantii/
Honda garantii ei kata järgmisi kahjustusi ja defekte:
Kahjustus, mille on põhjustanud Honda poolt kinnitatud korralise hoolduse programmi eiramine.
Kahjustus, mille on põhjustanud sellised remondi või hooldustoimingud, mis erinevad Honda poolt kehtestatuist.
See on tegelt okei ja lubatud, kui üldtingimusi eirad(ei vaheta õli nõutud välba tagant/vahetad õli, aga paned liiga vähe sisse), ei kehti garantii. Samas on huvitav kuidas esindused käsitlevad meetodite "erinevust".
Vastutus hooldustoimingute teostamise eest ettenähtud välbaga ja hoolduspäeviku nõuetekohase täitmise eest lasub Teil kui kliendil. Ainult sel juhul kehtib Teie sõidukile
Honda garantii täies ulatuses. Ehkki Honda volitatud müügiesinduste võrk on suur, on soovitav teostada korraline hooldus selles Honda ametlikus esinduses, kes sõiduki müüs, kuna seal tuntakse nii Teid kui ka Teie sõidukit. Regulaarne hooldus aitab vähendada ka sõiduki üldisiülalpidamis- ja remondikulusid.
Siin on soovitus, otsest nõuet pole.

KTM'i teema on Euroopas ka selline? Videos käistletakse USA pabereid.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 313
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Ain » 04 Mai 2018, 20:44

et ostan uue Honda...Lasnamäe garaazide viimases boksis on üks Artur (kuldsete kätega mees oli kolhoosiajal) kes teeb odavalt tsiklihooldust (omal tal oli kavrovets mis sõidab siiani). Lisaks ostan odavat bensiini kodukoha vanast kolhoosi tanklast aga kui miskit juhtub siis sirge seljaga esindusse nõudma.
Inimesed on huvitavad. Aga samas kui näiteks avarii juhtub kellegi teise süül, ollakse valmis ükskõik mida tegema, et masina taastamine tehtaks margiesinduses mitte selles Lasnamäe garaazis.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5351
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 640 korda
Tänatud: 512 korda
Kontakt:

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 04 Mai 2018, 20:49

Boobush kirjutas:...kuid juutuubist jäi meelde ühe kuti ütlus KTM-de garantii kohta. Nimelt kehtib garantii vaid mootorile, raamile ja kiigele.
Ameerika Ühendriikides saavad sellised asjad tõessti juhtuda, EÜ's tõmmatakse tootja enamast selliste garantiitingimustega kohe rattale. Seda siis juhul, kui me räägime tänavasõidu mootorratastest ja tavakasutusest. Krossikad ja rattad, mida kasutatakse võitlustingimustes on juba hoopis teine lugu.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5351
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 640 korda
Tänatud: 512 korda
Kontakt:

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 04 Mai 2018, 20:59

Ain kirjutas:et ostan uue Honda...Lasnamäe garaazide viimases boksis on üks Artur (kuldsete kätega mees oli kolhoosiajal)
Komoon, Ain. Ärme lähe äärmustesse. Õlivahetus pole raketiteadus. Õige õli ja vajalikud kuluosad ning sobivad tööriiistad on kõik, mis vajalikud üheks tsikli tavahoolduseks. Tagasihoidlike oskustega mees nagu mina saab isegi klapivahede kontrolli ja regulliga hakkama. Ja seda kõike lageda taeva all. Mille poolest see margiesinduse õlivahetus hullult kvaliteetsem on?
Kõiki lihtsamaid töid on võimalik juhendist või "Haynesi raamatust" näpuga järge ajades üsna möödaminnes ka esimsel korral vajalikus kvaliteeid teostada. Aega läheb natuke rohkem, kui margiesinduses aga DIY tegevusest saadav rahuldus on päris kõrge väärtusega.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 04 Mai 2018, 21:05

Ain kirjutas:et ostan uue Honda...Lasnamäe garaazide viimases boksis on üks Artur (kuldsete kätega mees oli kolhoosiajal) kes teeb odavalt tsiklihooldust (omal tal oli kavrovets mis sõidab siiani). Lisaks ostan odavat bensiini kodukoha vanast kolhoosi tanklast aga kui miskit juhtub siis sirge seljaga esindusse nõudma.
Inimesed on huvitavad. Aga samas kui näiteks avarii juhtub kellegi teise süül, ollakse valmis ükskõik mida tegema, et masina taastamine tehtaks margiesinduses mitte selles Lasnamäe garaazis.
Kui Lasnamäe Garaazide Artur(või Neeme) on suuteline hooldust samade(avalike) juhiste järgi tegema, siis kindlasti, jah.

Mis vahet seal on, kas juhendis ajab näpuga järge Catweesis/hondacenter'is töötav Vova või Artur lasnamäelt?

Muide see sama lingitud dokument sätestab ka tehnilise teabe avaldamise kohustuse. Siin on teatud sarnasused USA Right to Repair liikumisega.

Lk 9 ja edasi....
Sõidukitootja peab põhimõtteliselt edastama sõltumatule remonditöökojale tehnilise teabe, mida nimetatul ei ole võimalik saada muust allikast. Sellise teabe edastamisest võib ohutus- või turvalisuskaalutlustel keelduda ainult erandjuhul. Seejuures tuleb iga kord arvesse võtta muu hulgas järgmisi tegureid:
Teabe ulatus Ohutust mõjutavate komponentide, sealhulgas rehvide, rooli- ja pidurisüsteemide ning amortisaatorite käsitsemine kuulub üldjuhul sõltumatute remonditöökodade tavapärase töö hulka ning puuduvad tõendid, et see oleks ohutust kahjustanud. Seetõttu ei peetaks piiranguid, mis takistavad nende komponentidega seotud varuosade tarnimist ohutuskaalutlustel, tõenäoliselt põhjendatuks

Vähem piiravate kaitsemeetmete olemasolu
Ohutus:
Kui on vaja piirata juurdepääsu ohutust mõjutavale komponendile, mille käsitsemisega sõltumatud remonditöökojad ei ole tõenäoliselt tuttavad, näiteks kõrgepingesüsteemile, mis on kasutusel teatavas mudelis, või süsinikkomposiidist kerepaneelile, mille asendamine nõuab teatavat tehnikat, peaks sõidukitootja valima selle eesmärgi saavutamiseks kõige vähem piirava meetme. Näiteks võiks sõltumatutelt remonditöökodadelt nõuda vajalikku süsteemi või tehnikat käsitleva koolituse läbimist. Samal ajal ei tohiks sõltumatutelt remonditöökodadelt nõuda, et nad osaleksid sõidukitootja või kolmanda isiku korraldatud koolitusel kauem, kui on vajalik selleks, et käsitseda süsteemi või omandada tehnika, millele juurdepääsu on ohutuskaalutlustel piiratud.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 313
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Ain » 04 Mai 2018, 21:15

Macintosh kirjutas:
Ain kirjutas:et ostan uue Honda...Lasnamäe garaazide viimases boksis on üks Artur (kuldsete kätega mees oli kolhoosiajal)
Komoon, Ain. Ärme lähe äärmustesse. Õlivahetus pole raketiteadus. Õige õli ja vajalikud kuluosad ning sobivad tööriiistad on kõik, mis vajalikud üheks tsikli tavahoolduseks. Tagasihoidlike oskustega mees nagu mina saab isegi klapivahede kontrolli ja regulliga hakkama. Ja seda kõike lageda taeva all. Mille poolest see margiesinduse õlivahetus hullult kvaliteetsem on?
Kõiki lihtsamaid töid on võimalik juhendist või "Haynesi raamatust" näpuga järge ajades üsna möödaminnes ka esimsel korral vajalikus kvaliteeid teostada. Aega läheb natuke rohkem, kui margiesinduses aga DIY tegevusest saadav rahuldus on päris kõrge väärtusega.
Mina olen mina ja Sina oled Sina. Saame asjad tehtud.
Aga juhus eelmisest nädalast: Jalgrattapood. Naisterahvas käis kevadel rattaga hoolduses. Tehtud , läks ära. Tuli nüüd tagasi ja kurtis, et peale seda enam esipidur ei tööta... Vaatan..ja mis ma näen: ketaspiduriga esiratas teistpidi all.. ehk siis support tühi. :D Küsin et mis siin tehtud on? Pinnimise peale selgub et vend oli sisekummi vahetanud. Muud ei teinud midagi!!
Eelmisel aastal oli sarnane juhus, et netipoest ostetud ratas millel ketaspidur ei võta. Käis kuskil linnas ka hoolduses aga paremaks nagu ei läinud: vaatame- ketas pole mitte klotside vahel vaid ühelpool ketast on kaks klotsi ja teisepool ketast on support. Klotsi tagune metall ja ketas ühelt poolt mõnuga kulunud..
Täts it!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5351
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 640 korda
Tänatud: 512 korda
Kontakt:

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 04 Mai 2018, 21:35

Ain kirjutas:Aga juhus eelmisest nädalast...
See on keskmine paratamatus. Mitte ühegi seaduse ega regulatsiooniga pole võimalik kaitsa inimesi nende endi eest. suur hulk inimesi juhindub põhimõttest: kui miski muu enam ei aita, siis lugege instruktsiooni. Küll on võimalik aga regulatsioonide ja sundustega karistada neid, kes alustavad instruktsiooni lugemisest ja suudavad mõista, et mõningad tööd on mõistlik jätta heade riistadega ja õppinud meestele.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 04 Mai 2018, 21:40

Ain kirjutas: Mina olen mina ja Sina oled Sina. Saame asjad tehtud.
Mis su hindamiskriteerium on? Sina saad hakkama, Mac saab ka, Artur ei saa(kuna asub lasnamäel garaaziboksis?), aga mina?
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 313
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Ain » 04 Mai 2018, 21:42

Macintosh kirjutas:
Spoiler:
Ain kirjutas:Aga juhus eelmisest nädalast...
See on kesmine paratamatus. Mitte ühegi seaduse ega regulatsiooniga pole võimalik kaitsa inimesi nende endi eest. suur hulk inimesi juhindub põhimõttest: kui miski muu enam ei aita, siis lugege instruktsiooni. Küll on võimalik aga regulatsioonide ja sundustega karistada neid, kes alustavad instruktsiooni lugemisest ja suudavad mõista, et mõningad tööd on mõistlik jätta heade riistadega ja õppinud meestele.
Nõus. Aga kui mõtlen tagasi erinevate masinate hoolduste peale mis garantiiajal tehtud sai ja nende hindadele siis tundub see teema isiklikult minule täiesti arusaamatu..
Aga noh ..niipalju kui on inimesi võib ka olla arusaamu.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 04 Mai 2018, 21:44

Ain kirjutas: Nõus. Aga kui mõtlen tagasi erinevate masinate hoolduste peale mis garantiiajal tehtud sai ja nende hindadele siis tundub see teema isiklikult minule täiesti arusaamatu..
Aga noh ..niipalju kui on inimesi võib ka olla arusaamu.
Ühe Honda esindusega suheldes mainiti, et osa inimesi sõidavad Tartust Tallinna hooldusesse, et garantii alles jääks.

Hakkab kohale jõudma?
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 313
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Ain » 04 Mai 2018, 21:47

simp kirjutas:
Spoiler:
Ain kirjutas: Nõus. Aga kui mõtlen tagasi erinevate masinate hoolduste peale mis garantiiajal tehtud sai ja nende hindadele siis tundub see teema isiklikult minule täiesti arusaamatu..
Aga noh ..niipalju kui on inimesi võib ka olla arusaamu.
Ühe Honda esindusega suheldes mainiti, et osa inimesi sõidavad Tartust Tallinna hooldusesse, et garantii alles jääks.

Hakkab kohale jõudma?
Kui mõtelda tsiklisõidu peale üldiselt ja kuhu sellega täiesti sihitult sõidetakse siis võtan seda paratamatusena.
Ps. Pean ka ise hoolduseks 100+100 sõitma.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 04 Mai 2018, 21:51

Ain kirjutas:
Spoiler:
Kui mõtelda tsiklisõidu peale üldiselt ja kuhu sellega täiesti sihitult sõidetakse siis võtan seda paratamatusena.
Ps. Pean ka ise hoolduseks 100+100 sõitma.
Viid esimesel päeval ratta Tartust Tallinna, sõidad bussiga tagasi või lööd tööpäeva jagu aega surnuks ja siis tuleb välja, et mingit jubinat tuleb oodata.
Sõidad paari päeva pärast bussiga uuesti pealinna ja saad ratta tagasi.

Kogukulu transpordile võib garantiiajal suuremaks kujuneda, kui see garantii väärt on. Pole ju päris mõistlik.
Kasutaja avatar

Margit
Postitusi: 201
Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
Tsikkel: CB500XA 2018
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Margit » 04 Mai 2018, 22:02

Mina just ostsin Honda :) vaatan paberitest mingipäev neid tingimusi.
Aga.
Lasin panna käekaitsmed, mille käigus esinduse mehhaanik suutis tutikale rattale mitu sügavat vagu vedada.
Ise 6 aastat oma ratta hooldusi tehes nii julmade kahjustusteni ei jõudnud.
Seega miks lasta kalli raha eest teha paberitega hooldajal, kes rattast ei hooli? Ise ju oma ratast ei lõhuks ega kasutaks odavaid (st kehvasid) vahendeid...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5351
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 640 korda
Tänatud: 512 korda
Kontakt:

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 04 Mai 2018, 22:03

Ain kirjutas:Nõus. Aga kui mõtlen tagasi erinevate masinate hoolduste peale mis garantiiajal tehtud sai ja nende hindadele siis tundub see teema isiklikult minule täiesti arusaamatu..
Aga noh ..niipalju kui on inimesi võib ka olla arusaamu.
No hind pole ainuke parameeter mida vaadelda. Võtame näiteks õlivahetuse. Hea lihtne. Võtan aluseks, et hoolduse teostab kas Streetmoto või Motodepoo ning see toimub nädala sees, tööajal. Oma töö puhul eeldan, et teen seda nädalavahetusel.

Variant A: Töökoda teostab
1. Otsin töökoja ja lepin aja kokku: 10 minutit
2. Sõidan mootorrattaga töökotta ~25 minutit
3. Annan mootratta üles ~15 minutit
4. Võtan Takso ja sõidan töökojast tööle; 35 minutit + 6€
5. Võtan takso ja sõidan töölt töökotta; 35 minutit + 6€
6. Ootan töökojas ja tasun arve ning võtan töö vastu; 15 minutit + 75€
7. Sõidan töökojast tööle ~25 minutit
Kokku: AEG: 160 minutit Raha: ~87€
Täiendav miinus: tööajal korrldamise stress

Variant B: Mina teen
1. Sõidan kodunt poodi: 15 minutit*;
2. Ostan õli ja filtri: 15 min + 30€ + 7€ (+ muud kuluvahendid 3€)
3. Sõidan poest koju: 15 minutit
4. Panen töökoha valmis: 10 min
5. Vahetan õli: 20 min
6. Koristan töökoha: 10 min
Kokku: AEG: 85 minutit Raha: 40€
Lisaboonus: rahulolu DIY tegevusest

Minu silmis on võit neljakordne: rahaline võit 2x ja ajaline võit 2x.
Ma töötan kesklinnas ja töökoda jääb ~8 km kaugusele aga kui ma elaks linnast väljas ntx 40 km kaugusel või isegi ainult linna vastasküljel siis ajakulu muutuks märkimisväärselt.

* reaalsuses plaanin ma õliostu ette ja ühendan selle käigu mõne muuga, seega eraldi ajakulu siin ei teki.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 139
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda ST1100
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Henn » 04 Mai 2018, 22:27

Margit kirjutas:Mina just ostsin Honda :) vaatan paberitest mingipäev neid tingimusi.
Aga.
Lasin panna käekaitsmed, mille käigus esinduse mehhaanik suutis tutikale rattale mitu sügavat vagu vedada.
Ise 6 aastat oma ratta hooldusi tehes nii julmade kahjustusteni ei jõudnud.
Seega miks lasta kalli raha eest teha paberitega hooldajal, kes rattast ei hooli? Ise ju oma ratast ei lõhuks ega kasutaks odavaid (st kehvasid) vahendeid...
Kus need kosmeetilised vigastused on? Saad rikutud detaili asendamist nõuda? Mehhaanikuid on erinevaid, see junga peaks harjutama veel.
Minul on nt Tartu Catwees-ga väga head kogemused, neilt võeti Honda tsiklite esindusõigus ära, aga peale garantiiaja lõppu, ma arvan, et võib nende töökotta ikka pöörduda.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1679
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 125 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas ranel » 05 Mai 2018, 00:48

Henn kirjutas:
Spoiler:
Margit kirjutas:Mina just ostsin Honda :) vaatan paberitest mingipäev neid tingimusi.
Aga.
Lasin panna käekaitsmed, mille käigus esinduse mehhaanik suutis tutikale rattale mitu sügavat vagu vedada.
Ise 6 aastat oma ratta hooldusi tehes nii julmade kahjustusteni ei jõudnud.
Seega miks lasta kalli raha eest teha paberitega hooldajal, kes rattast ei hooli? Ise ju oma ratast ei lõhuks ega kasutaks odavaid (st kehvasid) vahendeid...
Kus need kosmeetilised vigastused on? Saad rikutud detaili asendamist nõuda? Mehhaanikuid on erinevaid, see junga peaks harjutama veel.
Minul on nt Tartu Catwees-ga väga head kogemused, neilt võeti Honda tsiklite esindusõigus ära, aga peale garantiiaja lõppu, ma arvan, et võib nende töökotta ikka pöörduda.
Tartu catwees ei saanud hakkama transalpi hooratta eemaldamisega, vaid selle asemele õiget tööriista omamata kahjustati seda. Motohoovis saadi sama tööga hakkama 5 min.
Aga muidu juppide varustajana on jube kahju, et catweesiga ei saa asju ajada enam. Selles osas oli neil ikka superluks teenus.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Pezzi
Postitusi: 233
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Pezzi » 05 Mai 2018, 08:46

simp kirjutas: Sõidukitootja peab põhimõtteliselt edastama sõltumatule remonditöökojale tehnilise teabe, mida nimetatul ei ole võimalik saada muust allikast...
Jah, aga mitte tasuta. Peab olema lihtsalt toimiv süsteem, mille kaudu osta juurdepääs remondimanuaalidele ja muule teabele, päevaks, kuuks, aastaks jne.

Teha hooldust esinduses on SOOVITUS ja soovitusena on ta minu arvates mõistlik. Seda ei saa ega tohi seada garantii kehtimise nõudeks. Küll aga saab valmistaja hooldusplaani järgimist garantii kehtimise nõudeks seada; tee see hooldus siis kus tahad. Ainult siis peab klient tõestama, et hooldused said tõepoolest valmistaja nõuete järgi tehtud.

Garantiiremonti saab teha ainult esindus. Arturile Lasnamäel firma garantiialuse sõiduki praagi parandamise eest ei maksa.
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 05 Mai 2018, 10:37

Pezzi kirjutas:Jah, aga mitte tasuta. Peab olema lihtsalt toimiv süsteem, mille kaudu osta juurdepääs remondimanuaalidele ja muule teabele, päevaks, kuuks, aastaks jne.

Teha hooldust esinduses on SOOVITUS ja soovitusena on ta minu arvates mõistlik. Seda ei saa ega tohi seada garantii kehtimise nõudeks. Küll aga saab valmistaja hooldusplaani järgimist garantii kehtimise nõudeks seada; tee see hooldus siis kus tahad. Ainult siis peab klient tõestama, et hooldused said tõepoolest valmistaja nõuete järgi tehtud.

Garantiiremonti saab teha ainult esindus. Arturile Lasnamäel firma garantiialuse sõiduki praagi parandamise eest ei maksa.
Kirjutan kahe käega alla, va vb sellele osale:
Ainult siis peab klient tõestama, et hooldused said tõepoolest valmistaja nõuete järgi tehtud.
Mina saan aru, et tootja peab garantiist keeldumisel selgelt välja tooma, millist hooldusjuhist eiratud on ja peab olema valmis välja tooma põhjusliku seose hooldusjuhise eiramise ja konkreetse garantiijuhtumi vahel.

Konkreetne väljavõte on küll alternatiivsete varuosade kasutamisest, aga loogika peaks mõlemal juhul sama olema.
Nõue (mitte ainult soovitus), et kasutataks teatava tootja varuosi, takistab tõenäoliselt alternatiivsete varuosade turustuskanalite toimimist, nagu ka tingimus, et garantii kehtimiseks kasutataks sõidukitootja kaubamärgiga varuosi. Sõidukitootjal on siiski õigus keelduda garantiinõude järgimisest juhul, kui nõude põhjustanud olukord on põhjuslikult seotud teatava alternatiivselt tarnijalt saadud varuosa kasutamisega.
St, kui õlivahetused on ise tehtud, siis kõvera piduriketta vahetamisest ei saa selle alusel keelduda, põhjuslik seos puudub.

Pezzi
Postitusi: 233
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Pezzi » 05 Mai 2018, 13:42

Hooldus ei ole ju ainult õlivahetus. Kui piduriketas on kõver sest klotsid olid kinni roostetanud, kuna neid polnud hooldatud, siis on ju põhjuslik seos. Selliste vaidluste vältimiseks ongi soovitav lasta kõik tööd ühes kohas teha, et teaks täpselt kelle poole mistahes probleemiga pöörduma peab.

Dusterx
Postitusi: 141
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 05 Mai 2018, 14:01

Mis saab maailmaränduritest, saadavad mootorratta kusagilt mongooliast lennukiga eesti esindusse õli vahetama ja tagasi? Mõtlen just see kindla esinduse jutt. Või läheb rändamine matkaratastega juba "racing" kasutuse alla ja pole mingit garantiid? Lihtsalt selline väike mõttelend.
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 05 Mai 2018, 14:12

Pezzi kirjutas:Hooldus ei ole ju ainult õlivahetus. Kui piduriketas on kõver sest klotsid olid kinni roostetanud, kuna neid polnud hooldatud, siis on ju põhjuslik seos. Selliste vaidluste vältimiseks ongi soovitav lasta kõik tööd ühes kohas teha, et teaks täpselt kelle poole mistahes probleemiga pöörduma peab.
Kui esindusel on selline konkreetne põhjuslik seos mida välja tuua, siis nõustun.

Samas näen, et klient ei peaks "selliste vaidluste vältimiseks" mingis ühes kohas käima. Kui esindusel pole konkreetset seost mida välja tuua, oleme ausad - kinniroostetanud klotsid on ilmne seos, ei saa ka kliendilt nõuda tõestust, et hooldused on valmistaja nõuete järgi tehtud. Aluse garantiist keeldumiseks peab tooma esindus, mitte klient ei pea tooma alust garantii austamiseks.

Norin endiselt ainult selle lause kallal :)
Pezzi kirjutas: Ainult siis peab klient tõestama, et hooldused said tõepoolest valmistaja nõuete järgi tehtud.

Pezzi
Postitusi: 233
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Pezzi » 05 Mai 2018, 15:51

simp kirjutas: Aluse garantiist keeldumiseks peab tooma esindus, mitte klient ei pea tooma alust garantii austamiseks.
See on kahtlemata õige, aga selleks, et vajalik garantiitöö sujuvalt tehtud saaks, on hea kui endal kõik vajalik tõestusmaterjal olemas on. Säästab aega ja närvi.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 969
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 233 korda
Tänatud: 254 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 05 Mai 2018, 15:58

Täiesi arulage väitlemine ju.
Tooda ise midagi ning anna oma tootele garantii kui kõik karvased ning sulelised aafrikast gröönimaani sinu toodet kruvivad ja hooldavad. Mitte ühtegi, isegi kõige ainsamatki põhjust pole tootjalt nõuda garantiid kui iga "asjatundja" kallal käib. Ja pärast jahvata biibli paksuseid teksti iga ühega. Kas on kõige väiksematki põhjust arvata, et iga "spetsialist" räägib täit tõde, tootja käest garantii juppi tööd välja kaubeldes?? (saja protsendiline umbluulutamine käib, et pole näinud pole kuulnud, aga jah naaber vahetas selle ainult ära)
Kunagi ühe veoauto pneumo probleemiga tuldi garantiisse. Kõik peale pneumo peakeskuse on ära kontrollitud aga kuna sellega pole mitte kunagi probleeme olnud siis ei osanud kahtlustada. Korduvalt ja korduvalt sai küsitud, kas keegi on midagi näppinud (probleem oli isetekkeliseks liiga absurdne). Suurte suurte silmadega vaatab otsa ja raiub jumalakeeli, et ausõna, mitte keegi pole puutunud. Võtsin lõpuks pneumokeskuse lahti, see oli valesti kokku pandud. Läksin siis uuesti kliendi juurde. Õhetava palgega kinganinasi vahtides vaikselt pudistas, et jah meil mingi väga tark mees väga korraks vaatas. FAAAKKKK ma olin raisanud terve päeva!!! Reaalselt oli tunne, et löön mutrivõtmega kausi puruks. ps. Olin tööl margiesinduses.
Margiesinduses on vähemalt mingisugune võimalus natukenegi tootjal kontrollida, mida teevad ja ei tegele tootja laushuiamisega. Naabrimehe käest ei saa tootja kunagi õiget infot. Samuti peaks tootja terve armee palkama, kes neid nutulaulusi analüüsiks.
Mis konkurentsist muidu jutt käib??? Tootja konkurendid on teised tootjad, mitte garaažiantsud, mis tahes maailma eri oblastites. See konkurentsi piiramise jutt on minu silmis ülimalt tobe.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Pezzi
Postitusi: 233
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Pezzi » 05 Mai 2018, 16:30

Madlobster kirjutas:Mis konkurentsist muidu jutt käib??? Tootja konkurendid on teised tootjad, mitte garaažiantsud, mis tahes maailma eri oblastites. See konkurentsi piiramise jutt on minu silmis ülimalt tobe.
Euroopa Liidus, kus me kõik oleme, on garaažiantsud oluline konkurentsitegija ja sellise konkurentsi kaitseks on hulk seadusi kokku treitud, mis kõik tootjatele kohustuslikud on. Tobe või mitte, aga kui neid antsusid ja neid toetavaid seadusi ei oleks, oleks esinduses oma toote hooldamine veel kallim ja tülikam.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 969
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 233 korda
Tänatud: 254 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 05 Mai 2018, 16:35

Mainitud Honda ei ole monopol, et võib ilma piirava seaduseta küsida, mis tahes hinda.
Teiste tootjate tingimused ja hinnad toovad asja ikka maapeale tagasi. Garantii ei ole sulle kohustuslik. st kui sa garantiid ei soovi, lase või oma vanaemal hooldada.
Aga nõuda, et vanaema juures hoolduses käies peaks Honda oma tootele garantiid pakkuma on tiba kohtlane.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas simp » 05 Mai 2018, 17:16

Honda(ja enamus teisi esindajaid) tegelevad kvalitatiivse valikulise turustamisega. St, edasimüüjaks ei saada vaba turu tingimustel ja tootjad tekitavad kunstliku monopoli. Selletõttu on ka lisapiirangud/nõuded tehnilise teabe, garantii ja B-osade jaoks loodud.

Mina ei nimetaks nt streetmotot vanaema/antsu/vms... juures hoolduses käimiseks. Samas pole nad minuteada ühegi tootja margiesindus.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 969
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 233 korda
Tänatud: 254 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 05 Mai 2018, 17:35

Sina/mina/meie võime depood, streeti ja keda iganes siin nimetada kuidas tahame.
Kui ei ole tootjaga lepinguid ja koolitusi ning täis ligipääsu juhistele/manualidele, siis tootja jaoks on nad antsud idaeuroopa veidrast külast.

Kas sa oma tootele (toodad ütleme, et mopeede) pakud garantiid näiteks indiasse kõigile, kes sulle vigases ingl keeles meilivad, et kle mul siin väike värkstuba SuluMuluga kahepeale, olen üpris tark ning kogenud, et kle saada uus mootor, garantii värk noh. Koguaeg oleme kasutanud india kõige paremat õli a hakkas kolisema ja suitsema.

Absurdne nõue/jutt/mõte, mis tahes otsast vaadates. Ja mis vahenditega ning, kes nüüd selle mootori vigastusi analüüsima hakkab, et kas pisikse rosinasilmse mehikese jutt vastab tõele või soovitakse ära hooratud ning vale õli kasutatud mootorile vahetust tootjale mütsi kandadeni pähe tõmmates välja petta?
Garantiiaja lõppedes on valiku vabadus omanikul külasta streeti või antsu või kalla ise kasvõi oliiviõli sisse ning installeeri sinna külge või P, R, S või jumal teab, mis tähega varuosasi.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3862
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 765 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Konkurentsi piiravad garantiitingimused Honda näitel

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 05 Mai 2018, 17:39

Minu teada ei pea EU-s volitatud margihoolduses käima,et garantii säiliks.See puudutab kõike,mitte ainult tsikleid. Võid lausa ise kodus hooldust teha,aga pead järgima hooldusjuhendit ja kasutama tootja poolt aktepteeritud materjale-tööriistasid ning dokumenteerima oma tegevused(hoolduspäevik). Sellest oli Discovery või mingi muu sati kanali pealt ka dok film,kus kõik puust ette ja punaseks tehti. Näidisena oli Ford Fiesta hooldus seal ära näidatud. See määrus-seadus või mis iganes dokument see on, on kehtiv juba päris ammu, üle 10a kindlasti.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.



Vasta

Mine “Kaupmehed, kaubandus & ühisostud”