1. leht 1-st

Rehvi suund

Postitatud: 27 Apr 2017, 15:45
Postitas ranel
Piipz kirjutas:

See on sul tagurpidi jah :)

See pildi link on nüüdseks ära surnud, kuid küsiks, et miks siis esirehvi teisipidi peab pöörama? Ei saa hetkel sellele loogikale pihta.

Esirehv hetkel niipidi all.
Pilt


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 27 Apr 2017, 15:58
Postitas ranel
tuman kirjutas:

Mina olen välja lugenud nii, kuna pidurdamine on kiirendamisele vastupidine tegevus siis pidurdades pidamise paremaks tegemiseks (vist ka vihma eest ära juhtimiseks) keeratakse rehv nö valet pidi.

Mingit tootjapoolset infot pole? Eriti huvitaks just tootjapoolne ettekirjutus asjale. Suvaliste inimeste kommentaare on kõik foorumid täis, aga ei leia kusagilt mingit tootjapoolset infot või soovitust.
Mitas e07 kohta huvitab just.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 27 Apr 2017, 16:05
Postitas mx77
ranel kirjutas:
tuman kirjutas:

Mina olen välja lugenud nii, kuna pidurdamine on kiirendamisele vastupidine tegevus siis pidurdades pidamise paremaks tegemiseks (vist ka vihma eest ära juhtimiseks) keeratakse rehv nö valet pidi.

Mingit tootjapoolset infot pole? Eriti huvitaks just tootjapoolne ettekirjutus asjale. Suvaliste inimeste kommentaare on kõik foorumid täis, aga ei leia kusagilt mingit tootjapoolset infot või soovitust.
Mitas e07 kohta huvitab just.

Siin vähemalt on küll nö. "tagurpidi" all https://oztoice.wordpress.com/about/the ... ew-staple/


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 27 Apr 2017, 16:19
Postitas Maaks
ranel kirjutas:
Piipz kirjutas:

See on sul tagurpidi jah :)

See pildi link on nüüdseks ära surnud, kuid küsiks, et miks siis esirehvi teisipidi peab pöörama? Ei saa hetkel sellele loogikale pihta.

Esirehv hetkel niipidi all.
Pilt

Motika rehvidega loogika selline: tagarehvil peab ketsi andes sodi rehvi mustrivahelt välja viskama et oleks parem haardumine (sama loogika mis autorehvidel) ja esirehvil ei tohi nn plokki pidurdades sodi rehvi sissepoole vedada vaid peab rehvialt ära suruma, et liugu ei tekiks.
EDIT Ega rehvil juhuslikult "rotation" kirja pole peal?
Samas sinu ratas ja sinu rehv - pane nagu tahad :D
Temal on selle loogika järgi valesti
Pilt
Ja temal õieti
Pilt


Re: Rehvi suund

Postitatud: 27 Apr 2017, 19:10
Postitas jaan mmc

On see E 07 ka hea rehv, kui tahta nii u. 60% kruusa / maastiku ja 40 asfalti kulgeda. Omal ka rehvivalik käsil aga taga 17 tolli nii, et valik on piiratud, E 07 on 17 tolli olemas.

Vaevalt pandi teema õige nime alla, kui ma selle juba omakorda ää solkisin :D


Re: Rehvi suund

Postitatud: 27 Apr 2017, 19:20
Postitas eetarga

Kiidan praegu E07 54T / 65 T - käisime uuete rehvidega maastik rüüstamas, ja tulemused olid parem kui ma algusest arvasin. Tänava peale ainult 20 km selja taga, ei oska veel kommenteerida...

90/90 * 21" ees / 130/80 * 17" taga


Re: Rehvi suund

Postitatud: 27 Apr 2017, 19:21
Postitas Ovarod

Minul Mitas E-07-d all niipidi:
Pilt
Pilt

Mõlemal rehvil selline märge peal:
Pilt

Seega tehase poolt on ka liikumissuund ikkagi ära märgitud ja see tõesti esimesel ja tagumisel rehvil nö erinevalt.

Rääkides juba sellest E-07-st, siis mulle ta isiklikult meeldib. Peab korralikult vastu, hind on hea ja maastikul (kui just päris paksu märja muda peale ei roni) peab korralikult. Internetiavarused räägivad, et märjaga asfaldil muutub ka omajagu libedaks, aga mul pole mitme jooksu ja ca 20 000 km-ga probleeme olnud. Samas märjaga asfaldil väga hullu ei pane kah.


Re: Rehvi suund

Postitatud: 27 Apr 2017, 22:06
Postitas Melx

Põhjus miks kalasaba ette nö. tagurpidi peab panema on puhtalt füüsika. Kuna esirattale mõjuvad eranditult pidurtavad jõud, kaasa arvatud "vabaveeremisel" ja rehvi hõõrdejõud väheneb keskpunktist servade poole siis pidurdamisel juhitakse sellega rehvi ja tahke pinnase vahele jääv aine suurima hõõrdejõu alast väljapoole. Põhiolemuselt on esiratta töö vastupidine tagarattale, samal põhjusel on ka tagarattaga pidurdamine kalasaba korral kehva kuna mustri töösuund on mõeldud just vedava jõu jaoks ehk tagarehvil veetakse kõik lahtine materjal rehvi keskpunkti suunas mis omakorda vähendab hõõrdetegurit.


Re: Rehvi suund

Postitatud: 27 Apr 2017, 22:23
Postitas jaan mmc
Melx kirjutas:

Põhjus miks kalasaba ette nö. tagurpidi peab panema on puhtalt füüsika. Kuna esirattale mõjuvad eranditult pidurtavad jõud, kaasa arvatud "vabaveeremisel" ja rehvi hõõrdejõud väheneb keskpunktist servade poole siis pidurdamisel juhitakse sellega rehvi ja tahke pinnase vahele jääv aine suurima hõõrdejõu alast väljapoole. Põhiolemuselt on esiratta töö vastupidine tagarattale, samal põhjusel on ka tagarattaga pidurdamine kalasaba korral kehva kuna mustri töösuund on mõeldud just vedava jõu jaoks ehk tagarehvil veetakse kõik lahtine materjal rehvi keskpunkti suunas mis omakorda vähendab hõõrdetegurit.

Kaldun seda mõttekäiku toetama ja edasi arutledes, peaks diagonaalsed mustrid/sooned suht mõtetud olema. Neutraalseima käitmisega peaks olema põiki + pikki mustri/soontega rehv, nagu nt. Conti TKC 80 jms.


Re: Rehvi suund

Postitatud: 05 Mai 2017, 14:34
Postitas ranel
Ovarod kirjutas:

Minul Mitas E-07-d all niipidi:

Tänud. Vahetasin endal ka õigetpidi alla ära.