1. leht 1-st

Kummiventiili töökindlusest

Postitatud: 23 Apr 2018, 17:05
Postitas will111

see läheb nüüd teemast juba väga mööda... ma ei tea, võib siis kuskile teise kohta tõsta kui tarvis. aga mind väga huvitaks täpne selgitus sellele väitele: "minu isiklik arvamus oli defektiga kummiventiil mis pikemal rinkal kasutamisel võib tekitada probleeme, see poleks esimene kord. Ja just seetõttu soovitaks kõigil kasutada L kujulisi metallventiile, on mitmeid füüsikast tulenvaid argumente miks see hea on)"

mis defektist jutt, mis probleeme kummiventiil rinkal kasutades tekitab, miks just rinkal kasutades. ja mis füüsikast tulenevad argumendid need on mis teevad L kujulise metallventiili paremaks või sobivamaks tavalisest sirgest nokust?


Kummiventiili töökindlusest

Postitatud: 23 Apr 2018, 17:14
Postitas Madlobster
will111 kirjutas:

mis teevad L kujulise metallventiili paremaks või sobivamaks tavalisest sirgest nokust?

Väga kiirel sõidul tsentrifugaal jõud rebib seda tila selliselt, et on võimalik leke ja rõhulang.
See on küll esimene puusalt lastud versioon mitte tarkuse presentatsioon


Kummiventiili töökindlusest

Postitatud: 23 Apr 2018, 17:16
Postitas Mariella Lünka
will111 kirjutas:

see läheb nüüd teemast juba väga mööda... ma ei tea, võib siis kuskile teise kohta tõsta kui tarvis. aga mind väga huvitaks täpne selgitus sellele väitele: "minu isiklik arvamus oli defektiga kummiventiil mis pikemal rinkal kasutamisel võib tekitada probleeme, see poleks esimene kord. Ja just seetõttu soovitaks kõigil kasutada L kujulisi metallventiile, on mitmeid füüsikast tulenvaid argumente miks see hea on)"

mis defektist jutt, mis probleeme kummiventiil rinkal kasutades tekitab, miks just rinkal kasutades. ja mis füüsikast tulenevad argumendid need on mis teevad L kujulise metallventiili paremaks või sobivamaks tavalisest sirgest nokust?

Väga lihtne - kummiventiil elab rinkal üle mitmeid äärmise kuumuse ja jahtumise tsükleid (rehvikotid, rinka temperatuurid jne jne), tsentrifugaaljõud, lisaks veel rehvivahetusest tulnud pidev näppimine. Selle tulemusel on olnud rinkal ka varasemalt juhtumeid kus see ventiil hakkab lekkima - mingid mikropraod jne. Ja selline lekkimine on äärmiselt ohtlik veel seetõttu, et see tühjenemine toimub väga vaikselt - ei lähe pauguga tühjaks. Kui meenutada minevikku siis mul oli endal selline olukord Jerezi laagris 2008 kevadel - õnneks jõudsin enne boksi kui oleks käna pannud, rõhukaotus tuli alles enne uut sessiooni välja ja viga oli ventiilis (ilmselt rehvivahetusega seotud teema). Samuti on esinenud olukordi kus rehvivahetusel on vigastatud rehvi äärt - tükk väljas vms - ka see võib anda sama tulemuse.

Teiseks - rinkarehv mida kasutati - esirehv Dunlop KR 106 (NTEC), tagumine KR 108 on väga kõva karkassiga ja madala rõhuga, seetõttu on see tühjenemine seal veel omakorda väga ohtlik. Oskajam sõitja tunneb ilmselt juhitavuse vedelusest ja kurvidesse keeramise omadustest, et midagi on valesti - enamus ei tunne enne kui pidamine läinud. Ma olen näiteks Pärnus saanud rajapäevadel poldi rehvi ja õnneks oskasin tulla juhitavuse anomaalia ajendil enne boksi kui oleks kukkunud. Kui nüüd panna see olukord tänavale kus sõidetakse kahekesi siis on tegelikult väga raske seda anomaaliat tunnetada kuna kaassõitja raskus mõjutab niigi juhitavust jne. Ma ütlen ausalt, et ma olen tänaval sõidutanud kedagi vist kokku üldse 3-4 korda, väga vastumeelne on see mulle, ei taha seda vastutust kellegi teise elu eest.

Muide, minu rutiini kuulub ABSOLUUTSELT iga kord enne sõitu kontrollida üle oma rehvirõhud - kui on anomaalia siis ma kontrollin edasi millest see tingitud on. Soovitan seda soojalt ka teistele! Ostke mingi väike ja mugav võtmehoidja manomeeter ja visake see enne sõitu korra peale - see võib olla elupäästja. Ja üldiselt poleks paha hoida oma ratas ka üldiselt heas korras - sama teema nagu selle rammimisega - pole autokeret ümber mis kaitseks kui asjad hapraks lähevad.


Kummiventiili töökindlusest

Postitatud: 23 Apr 2018, 17:57
Postitas will111

Iga ventiil võib hakata lekkima, ja on ka hakanud...sõltumata täiesti sellest, kas sõidetakse rinkal või mitte. Tsentrifugaaljõud ei ole kohe absuluutselt mitte rinkaspetsiifiline asi ning ei mõju seal kuidagi otseselt teistmoodi kui tänaval sõites. Ka keskmised kiirused ei pruugi olla niivõrd erinevad kui mõnel tänaval sõites. Rehvi vahetades ei vahetata ega näpita tarbetult ventiili. Ja tsüklid siiski mõjuvad peaasjalikult rehvile, mitte niivõrd ventiilile, mis on suure alumiinimradika keskel püsti. Pealegi on ka metallventiilil ikkagi KUMMIST tihendid, mille üks ja ainuke eesmärk ongi - ülla ülla, õhutiheduse tagamine :) Ma ütleks, et neile mõjuvad needsamad tsüklid sel juhul laastavamalt kui kummiventiilile.

Ühesõnaga, need argumendid siinkohal ei päde minu silmis. Aga ei hullu, eri arvamusele jäämine pole maailma lõpp :D Üks asi siiski veel, miks see metallventiil justnimelt L kujuline peab olema seal rinkal, et mida see täpsemalt annab? muudab ja ventiili pikemaks, raskemaks, sama tsent.jõud hakkab sellise kujuga ventiili painutama palju imelikumas suunas kui sirget ventiili.


Kummiventiili töökindlusest

Postitatud: 23 Apr 2018, 18:08
Postitas Mariella Lünka
will111 kirjutas:
Spoiler

Iga ventiil võib hakata lekkima, ja on ka hakanud...sõltumata täiesti sellest, kas sõidetakse rinkal või mitte. Tsentrifugaaljõud ei ole kohe absuluutselt mitte rinkaspetsiifiline asi ning ei mõju seal kuidagi otseselt teistmoodi kui tänaval sõites. Ka keskmised kiirused ei pruugi olla niivõrd erinevad kui mõnel tänaval sõites. Rehvi vahetades ei vahetata ega näpita tarbetult ventiili. Ja tsüklid siiski mõjuvad peaasjalikult rehvile, mitte niivõrd ventiilile, mis on suure alumiinimradika keskel püsti. Pealegi on ka metallventiilil ikkagi KUMMIST tihendid, mille üks ja ainuke eesmärk ongi - ülla ülla, õhutiheduse tagamine :) Ma ütleks, et neile mõjuvad needsamad tsüklid sel juhul laastavamalt kui kummiventiilile.

Ühesõnaga, need argumendid siinkohal ei päde minu silmis. Aga ei hullu, eri arvamusele jäämine pole maailma lõpp :D Üks asi siiski veel, miks see metallventiil justnimelt L kujuline peab olema seal rinkal, et mida see täpsemalt annab? muudab ja ventiili pikemaks, raskemaks, sama tsent.jõud hakkab sellise kujuga ventiili painutama palju imelikumas suunas kui sirget ventiili.

Point on pigem selles, et rinkal on kogu see kasutus intensiivsem, seda ka läbi tsüklite - see kehtib ka kogu ülejäänud tehnika suhtes. Näiteks hoolduse mõttes teevad tehased olulist vahet kas tegemist on tänavarattaga või rinkarattaga. Kummiventiil võib sul lekkima hakata suvalisest kohast kui ta saab pidevalt painutamist, enamasti kuskilt velje lähedalt.

Arvesta sellega, et rinkal isegi rehvirõhku mõõta püstise kummiventiiliga on ERITI just esirattaga väga ebamugav ja nõuab enamasti ventiili painutamist (pidurikettad jäävad ette jne). Lisaks mõjuvad tsentrifugaaljõud väga erinevalt püstisele kummiventiilile ja madalale L kujuga metallventiilile. Kummitihendid metallventiili puhul ei saa sellist koormust või oma kulumisvõimalust, et nad sealt vahelt välja kukuks - aga loomulikult, mingi aja tagant on mõtet ka seda jälgida. Oled sa katsunud velge mis tuleb rinkal sõidust? Kõrvetad näpud ära.

Kui sinu jaoks see arvamus ei päde siis järelikult on sul liiga väike rinkapraktika sest selliseid asju on seal juhtunud suht palju ja on sellepärast ka kukutud. Mis sa arvad, miks näiteks WSBK reeglites on KOHUSTUSLIKUD metallventiilid L kujulised ja madalad (tegelikult on need kohustuslikud paljudes sarjades) ?