1. leht 1-st

Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 10:02
Postitas drbrain

Tere

Motikal on vaja rehvid vahetada. Olen pähe võtnud, et ette peab saama TKC 80 mille kiirusindeks on Q. Motika tehnilises passis on rehvide kiirusindeksid aga W, kuigi Q peaks ratta tegeliku kiirusega klappima (suurim kiirus passi järgi 160). Kas ülevaatusel võib sellega probleem tekkida (nõutud W, aga all Q)?

Palun soovitage tagarehvi! TKC 80 tagarattale ei soovi, sest selle eluiga peaks olema umbes sama mis esirehvil. Kui võtaksin tagarattale TKC 70, siis oleks vähemalt üks rehv õige kiirusindeksiga, juhuks kui ülevaatusel probleeme peaks tekkima (vahetaks siis vajaduse korral esimese ajutiselt ära).

Milline võiks olla hea kombo: TKC 80 ees ja ?? taga. Tegemist on tänavarattaga, millega on kindel plaan ka metsateedele ronida.


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 10:15
Postitas urmas66

Pole keegi seda kiirusindeksit kunagi isegi vaadanud,aga TKC80 ja 70 koos tundub suts imelik kombo. Miks mitte siis mõlemale 80 v 70? Mis puutub siia rehvi eluiga,kui sellega komboga sõita ei kõlba. Rehvid võiks ikka olla mõlemal rattal omavahel sobivad? isegi autol ei saa esi ja tagarehve sama elueaga paika panna,tsiklist rääkimata. Kuulen esimest korda elus,et rehvide eluiga ees-taga võiks olla valiku kiriteerium.


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 10:41
Postitas Jesper

Ilmselt keegi ei saa garanteerida, et sul mitte ühelgi ülevaatusel mitte kunagi probleeme ei teki, aga vähemalt mõistlikes kohtades sellega veel ei kiusata.

Kui tahad kaua kestvat poolkarvast tagarehvi, siis võta Mitas E07. Mul oli 20k läbimise järel pool mustrist alles, tõstsin selle eelmisel kevadel lihtsalt ohkega nurka seisma, sest selle tempoga ma ei saa kunagi uusi rehve :D


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 11:06
Postitas will111

Üldine arusaam on viimasel ajal selline, et ülevaatusel võib probleem tekkida sisuliselt kõigega. Kui sa aga juba oskad ise selle peale tulla, et ülevaatusel võiks see probleemiks saada siis 100% kindlasti see ka probleemiks saab! :D Omaette jutt, et kas see seal ka õigustatud probleem on. Minule teadaolevalt ei ole seaduses kuskil kindlaks määratud, et sõidukil peavad olema mingi teatud kiirusindeksiga rehvid all...seda enam, et indeks W tähendab kiirust 270kmh, mis ületab umbestäpselt KOLMEKORDSELT! suurimat eesti teede lubatud kiirust. Seda kõike ülevaatajale selgitada ei pruugi sulle aga tuua mitte mingisugust edu.

Ma arvan, et kokkuvõttes õige vastus on see, et mine ja käi lihtsalt niikaua erinevates punktides kuni üv tehtud saad, ühes on ühesugused "spetsialistid" ja teises teistsugused.


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 11:09
Postitas Maaks

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lisa1.pdf# Kood 506. Rehvi kasutamine
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajaga või vähemalt kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette näinud sõiduki rehvidele suuremad kiiruskategooria väärtused.
PS Q=160km/h


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 11:17
Postitas urmas66

ÜV võib vaadata sinu rehvi mõõtu,et oleks õige,aga kiirusindeksini pole tõesti kunagi asi läinud ja mul ikka üsna mitu asja millega iga aasta ÜV käin.
Kas keegi on sellise kontrolli otsa tõesti kunagi sattunud?


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 12:25
Postitas drbrain
Maaks kirjutas: 29 Jaan 2019, 11:09

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lisa1.pdf# Kood 506. Rehvi kasutamine
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajaga või vähemalt kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette näinud sõiduki rehvidele suuremad kiiruskategooria väärtused.
PS Q=160km/h

Siin tundub olevat öeldud, et peab vastama tootja kiirusindeksile juhul kui see on väiksem kui Q, ja kui tootja nõuab suuremat, siis sellest hoolimata Q sobib ka.
Veel üks tõlgendus oleks, et "midaiganes tootja eeldab, Eestis sobib Q alati" :D

Tänud!

Mu rattal peab tagarehvi mõõt olema 160/60 aga sellise mõõduga oleks saadaval ainult TKC 70 ja Avon Trailrider. Mitas E-07 (jt.) oleks aga ainult 170/60 ja 150/70. Millist mõõtu/rehvi võiks eelistada?


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 12:31
Postitas Jesper

See kümme milli laiust ei muuda suurt midagi, eri mudelite reaalsed laiused kõiguvad rohkem, olgugi et number sama. Kui ikka hargivahelt läbi mahub, siis pane 170.


Re: Kiirusindeks & ülevaatus

Postitatud: 29 Jaan 2019, 16:12
Postitas urmas66
drbrain kirjutas: 29 Jaan 2019, 12:25

Tänud!

Mu rattal peab tagarehvi mõõt olema 160/60 aga sellise mõõduga oleks saadaval ainult TKC 70 ja Avon Trailrider. Mitas E-07 (jt.) oleks aga ainult 170/60 ja 150/70. Millist mõõtu/rehvi võiks eelistada?

Kui teemaks kruus või metsatee, siis pigem 150/70