Kodarveljed tubelessiks?

Kogu tõde mootorratta rehvidest, nende rõhust, tootjatest ja kulumisest. Kui mootorrattur tunneb huvi mootorratta rehvide vastu siis vastus tuleb siit. Ja küsimused samal teemal elik mootorratta rehvide kohta ka ikka siia.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
h0lger
Postitusi: 427
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 24 korda

Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas h0lger » 07 Mär 2019, 10:46

Mõnda aega on peas mõlkunud mõte proovida teha KTM 690 Enduro veljed DIY tubelessiks.
Süsteem selline (leidsin internetis, ei mõelnud ise välja), et kõigepealt paned kodara niplite otsa minigsuguse silikooni laadse toote ja seejärel katad kogu jama mingi ultratugeva teibiga ära.
Ratta kasutusest: igapäevaselt tööl käimine, dual-sportimine, "hard" enduro (nii hard kui 690 ja minu oskused lubavad)

Teeme nii, et ma toon paar plussi välja, teie hoolitsege miinuste eest.
Plussid: 1. Lekete parandamine tunduvalt kergem (nöör või seen)
2. Kergem (vähem keerlevat vedrustamata massi)
3. Vähem kuumust rehvides.

Miinused: 1. ...

On keegi sellist asja proovinud ja sooviks ehk tagasisidet anda?


Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 98
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänatud: 2 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas suslik83 » 07 Mär 2019, 11:16

a mis need "mousse" asjad on... ma muidugi rohkem teoreetik, kuid talvel käin fätiga (jalgratas) tööl ning velo maailmas on see tubeless teipimise abil väga teema. Lisaks ka tube tubeless asjad vms https://www.schwalbe.com/en/procore.html...krt aga kui ei võistle (tööl käimise vahend), siis tundub see ikkagi mõtetu pusimine.

universaalne asi (lohviga kodarvelg) eriliseks teha (tubeless aga kodaratega)...tootjatest on see vist edukalt õnnestunud vaid BMWl ja mingi jaapani? ühe sil. asi oli ka erilise T profiil pöiaga - kodarad velje tsentris ent mitte läbi pöia vaid ribis kinni.
sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

iSlanderEST
Postitusi: 214
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas iSlanderEST » 07 Mär 2019, 11:20

https://www.ebay.com/str/OUTEX/
Eks ole kuulda, kui hästi see töötab, sest ühele Twinile läheb see süsteem käiku
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 512
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas Kauri » 07 Mär 2019, 11:33

Olen ise kunagi kasutanud sama kombot Jawa ja Urali all. Tava tubelessventiiliga pidama ei saanud, pidin kasutusele võtma mingi tuuningu metalli. Mina kasutasin isevulkaniseeruvat teipi piki pöida. Urali velje pöid oli keevise kohalt värd, sealt tuli vedela toorkummiga abistada et jääks õhku pidama.
PS! kasutusel olid siis ka juba tubeless rehvid mitte originaalsed tahmakad.
Viimati muutis Kauri, 07 Mär 2019, 12:50, muudetud 1 kord kokku.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5887
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 765 korda
Tänatud: 641 korda
Kontakt:

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 07 Mär 2019, 11:56

Ma ei suuda miinuseid näha. Ainuke küsimus, mis mul tekib, et kuidas rehv madalama rõhu korral veljel püsib - rehvi profiil on ilmelt loodud arvestusega, et seepool on lohv mis rehvi alti õigesse asendisse pressib.
Erinevates teemafoorumites on see jutuks olnud ja tulemus on igal pool sama - inimesed on rahul. @iSlanderESTi toodud lahendus on läbimõeldud komplekt kõigest vajaminevast ja hõlmab endas ka juhendit. Samas, sul on vaja õhu ja veekindlat teipi ning kruvitavaid tubeless ventiile ning silikooni. Kõik see peaks ilma suurema pingutuseta eestist kättesaadav olema. 3M varustussse mitmesuguseid teipe, vaata ringi, midagi sobivat kindlasti leiad. Kiire otsinga ndis tulemuseks: 3M 8067E FAST-F või 3M Extreme Sealing Tape. Viimane on ca 1mm paksune ja loodud arvestusega, et temaga saaks katta ka neete. Peaks ideaalselt sobima.

https://goo.gl/gxZh16
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
h0lger
Postitusi: 427
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas h0lger » 07 Mär 2019, 12:50

@iSlanderEST , mis esimest rehvi te plaanite kasutada? Tagumisega tundub lihtsa olevat, sest tahan niikuinii E12 (peaks vist tubeless olema?) sinna panna. Esimest tahaks aga stiilis D606 või D592 ehk siis üpris kärnast.

@suslik83 - mousse, nii palju kui ma uurinud olen, ei sobi väga hästi mulle. Mul tuleb siiski ette ka 300+ km ainult asfaldi päevi.
Ja mis puutub sellesse "eriliseks tegemisse" siis ma ise suhtun sellesse nii, et selle katsetamine ei ole just kõige kulukam tegevus maailmas ja alati saab tagasi lohvi kasutamisele minna.
Ning jah - ma ei võistle ja suure tõenäosusega saa sellest vähenenud kaalust aru, aga ma olen suts friik ja teadmine, et need on kergemad, teeb mu elu kohe palju paremaks :D

@Macintosh tänan lingi eest, ma just tahtsin seda otsima hakata. :bsmile:
Nii palju kui ma rehvirõhu kohta uurinud olen, siis ei soovitata alla 1,5 bari lasta, aga mulle on see täiesti sobilik.
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

iSlanderEST
Postitusi: 214
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas iSlanderEST » 07 Mär 2019, 14:08

h0lger kirjutas:
07 Mär 2019, 12:50
@iSlanderEST , mis esimest rehvi te plaanite kasutada? Tagumisega tundub lihtsa olevat, sest tahan niikuinii E12 (peaks vist tubeless olema?) sinna panna. Esimest tahaks aga stiilis D606 või D592 ehk siis üpris kärnast.
Ma plaanin endale ka, aga mitte enne, kui esimene katee klubikaaslase poolt tehtud. Ma uurin ta käest, mis rehv läheb
Kasutaja avatar

motikamees
Postitusi: 129
Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
Tsikkel: Seven Fifty
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas motikamees » 07 Mär 2019, 14:42

Hankisin oma maastiku jalgrattale tubeless rehvid/veljed ja seda rohkem tehnilisest huvist kui kasuteguri pärast.
Vähemalt jalgratta tubeless lahenduse, nii tehase variandi kui "ghetto tubeless", puhul on paar negatiivset külge:

- kuskilt jääb ikka kergelt õhku lekkima, st. et regulaarselt on vaja juurde pumbata.
- madala rehvi rõhuga võib kurvis rehvi serva pöia pealt sisse maha lükata (või metsas surub mingi juurikas rehvi sisse).
- rehvipiim e. lateks vedelik on suht kohustuslik (samas see parandab ka auke).

Üks isetegemise variant (jalgrataste puhul siis) sisaldab väiksema mõõduga siselohvi siseküljest lõigatud ventiiliga "rõnga" paigaldamist veljele...

Samas, iga ratta pealt kokku hoitud gramm võrdub kordades suurema kaalu kokkuhoiuga terve ratta juures (mingi pöörlemisega seotud füüsika).

Õnn kaasa!
Hetkel: Honda Seven Fifty
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4569
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 983 korda
Tänatud: 211 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 07 Mär 2019, 15:01

Tubelessi üks miinus metsas-maastikul võiks olla see,et kui teed rehvi katki suuremalt,kui nöör-seen paigata laseb,siis ilma rehvi vahetuseta edasi ei sõida. Õhukummi vahetuse ja katkisest õhukummist lisa paigaga vigastuse kohas, annab ka näiteks rebendiga, vaikselt mingi maa kindlasti ära sõita. Kas või metsast välja,et ratas auto peale panna.
Mingeid kaaluvahesid tavakasutaja kohe kindlasti ei taju ehk selle plussi ma välistaks.Minu meelest ka temperatuur on ülemõeldud teema.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

kasper
Postitusi: 56
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 4 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas kasper » 07 Mär 2019, 15:55

No ju olemas päris tubliss lahendused, kindlasti 17, 18 ja 21 veljele, muudele ei tea. Mingis mõttes isegi parem kui mousse lahendus, hinda muidugi osatakse küsida. http://www.tubliss.co.uk/
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2120
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas puna » 07 Mär 2019, 17:41

Olen katsetanud seda vulkan teibi ja muu asjade segu algul töötab kuid rehvivahetusega tahab pekki minna
Kunagi sai ka teist lahendust uuritud selle teibi näol ja oli tehtud lahendus Gorilla miskise silikoon läbipaistva paksu teibiga
http://uk.gorillaglue.com/heavy-duty-mounting-tape
hetkel ei leia seda netilehte ülesse
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 142/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1194
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 142 korda
Tänatud: 260 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 07 Mär 2019, 18:26

kasper kirjutas:
07 Mär 2019, 15:55
tubliss
Ma olin selle enda jaoks juba igati parajaks mõelnud, kuni üks sõber juhtis tähelepanu asjaolule, et kui nael läbi rehvi tavalise lohvi auklikuks torkab, siis misasi takistab teda tublissiga sama tegemast? Pärast seda olen kahtleval seisukohal :) Tubliss on asendamatu, kui osutub vajalikuks sõita väga madalate rõhkudega (stiilis 0,4bar, kõige pehmem mousse on vist kuskil 0,6 kandis), sest ei ole võimalust "pinch flati" saamiseks.

kaheksa
Postitusi: 114
Liitunud: 19 Nov 2017, 21:42
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas kaheksa » 07 Mär 2019, 19:57

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1952
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 160 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas ranel » 07 Mär 2019, 21:11

Läbiv jutt on ikka, et jäävad lekkima. Aga eks saab omal nahal ju ära katsetada.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

kasper
Postitusi: 56
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 4 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas kasper » 07 Mär 2019, 22:26

Jesper kirjutas:
07 Mär 2019, 18:26
kasper kirjutas:
07 Mär 2019, 15:55
tubliss
Ma olin selle enda jaoks juba igati parajaks mõelnud, kuni üks sõber juhtis tähelepanu asjaolule, et kui nael läbi rehvi tavalise lohvi auklikuks torkab, siis misasi takistab teda tublissiga sama tegemast? Pärast seda olen kahtleval seisukohal :) Tubliss on asendamatu, kui osutub vajalikuks sõita väga madalate rõhkudega (stiilis 0,4bar, kõige pehmem mousse on vist kuskil 0,6 kandis), sest ei ole võimalust "pinch flati" saamiseks.
Absoluutselt nõus, ainus häda moussedega on see, et ükski nende tootja ei soovita neid sulamise ohust tingituna asfaldil kasutada. Ja teine pluss tublissil ongi just see, et saad ise rõhku sisse-välja lasta...
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1614
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 74 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas pühak » 07 Mär 2019, 22:31

ranel kirjutas:
07 Mär 2019, 21:11
Läbiv jutt on ikka, et jäävad lekkima. Aga eks saab omal nahal ju ära katsetada.
Eks mingit moodi saab ikka pidama. Aga mul on kodarvelgedega õhukummid sees ja piisab, kui igal kevadel natuke juurde pumpan. Hooaja jooksul rehvirõhk praktiliselt ei muutu, põhiline rõhulangus toimub selle ca 5 kuu jooksul, kui tsikkel seisab. Pole kordagi pidanud selle tsikliga veel õhukumme vahetama ega isegi lappima. Minu käes oldud aja jooksul hakkab taga juba teine rehv otsa saama, aga õhukummid kestavad kenasti, seega ma ei näe mingit põhjust, miks peaksin selles vallas kuidagimoodi innovatiivne olema ja tubelessi kasutama.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1194
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 142 korda
Tänatud: 260 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 07 Mär 2019, 23:47

Kasper, see mousse'i sulamise jutt on ka natuke nii ja naa - Dakaril lastakse ühe komplektiga ilma suurema stressita täie pasaga 500km katset ja 1000km tavalise maanteekiirusega ülesõitu. Arvestades, et ma pole nii kõva mees peal hoidma (vist :D) kui nemad seal ning mu endurokas kaalub märgatavalt vähem kui täispurjes RFR, siis ühe suve sõidud peaks nagu tehtud saama? Muidugi mousse'e on ka erinevaid, "enduro" omad on väga pehmed ja "ralli" omad oluliselt jäigemad. Igatahes ma kavatsen see suvi asja järgi proovida, seda välismaa foorumite maailmatarkade juttu võib lugema jäädagi, võidusõitjate kogemused on tiba kangem valuuta.

690 on muidugi natuke jämedama kondiga pill kui 350, samas kui töölesõit käib 50-ga, siis äkki jälle ei kuumene nii palju?

Minus need velje teipimised jms usaldust ei tekita, kui kuskil kivi otsas velje vähe kõveraks lööd, kajab persekellade helin üle metsa sõltumatult kodarate peale määritava silikooni kogusest. LC4 pole ka nagu päris see pill, mida Viru-Viimsi trassi nühkimiseks ostetakse, matka-mammuti puhul vbl veel...
Kasutaja avatar

Teema algataja
h0lger
Postitusi: 427
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas h0lger » 08 Mär 2019, 08:20

Tubliss on täitsa olemas ja olen sellega kursis, aga hetkel lootsin rohkem sellisele DIY lahendusele.
Ma saan aru, et enamus pole ise katsetanud, aga siiski vist on pidama jäämise kohapealt pigem väiksed lootused?

Hetkel vist mulle kõige suurema miinusena jääbki hinge see tsenaarium, kus rehvi sisse tuleb rebend/auk, mis on suurem kui nööri võimekus.
Kuna mul on seda reaalselt juhtunud, siis pean sellega arvestama.
Jesper kirjutas:
07 Mär 2019, 23:47
LC4 pole ka nagu päris see pill, mida Viru-Viimsi trassi nühkimiseks ostetakse, matka-mammuti puhul vbl veel...
Tänan :bsmile: ei ole tõesti :D

Ma ilmselt panen selle mõtte korraks veel ootele. Äkki @iSlanderEST oskab paari kuu pärast juba täpsemat tagasisidet anda.
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4569
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 983 korda
Tänatud: 211 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 08 Mär 2019, 09:12

h0lger kirjutas:
08 Mär 2019, 08:20

Hetkel vist mulle kõige suurema miinusena jääbki hinge see tsenaarium, kus rehvi sisse tuleb rebend/auk, mis on suurem kui nööri võimekus.
Kuna mul on seda reaalselt juhtunud, siis pean sellega arvestama.
Selle ohu aitab ilmselt minimeerida sellega ,et siselohv on ka alati kaasas,aga hea lahenduse leidmisel on kasutusel ikkagi tubeless.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5887
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 765 korda
Tänatud: 641 korda
Kontakt:

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 08 Mär 2019, 09:23

h0lger kirjutas:
08 Mär 2019, 08:20
Ma saan aru, et enamus pole ise katsetanud, aga siiski vist on pidama jäämise kohapealt pigem väiksed lootused?
Miks ta ei peaks? Advrideri vastavas teemas on küll korduvalt raporteeritud, et paar nädalat hiljem on rehvirõhk ikka sama või kadu paari nädala peale on martginaalne. Rõhukadu tuleb pigem ikkagi rehvi ja velje kokkupuutepunktist ja ventiili juures, kui kodaraniplite juurest.

https://goo.gl/67rXAo
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 519
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas randel » 08 Mär 2019, 10:24

Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4569
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 983 korda
Tänatud: 211 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 08 Mär 2019, 10:34

Spoiler:
randel kirjutas:
08 Mär 2019, 10:24
Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
Bensiin ja tikud aitavad sellisel juhul.Üldjuhul võiks mõlemad olemas olla :D

Näiteks nii
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1952
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 160 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas ranel » 08 Mär 2019, 12:59

Spoiler:
urmas66 kirjutas:
08 Mär 2019, 10:34
Spoiler:
randel kirjutas:
08 Mär 2019, 10:24
Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
Bensiin ja tikud aitavad sellisel juhul.Üldjuhul võiks mõlemad olemas olla :D

Näiteks nii
Enne seda, kui video lisasid, tekkis küsimus, et kas tõesti tavalise bensiiniga saab rehvi velje peale? Sprayl töötavatel asjadega olen tõesti näinud, kuid bensiinist pole varem kuulnud.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4569
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 983 korda
Tänatud: 211 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 08 Mär 2019, 13:39

Spoiler:
ranel kirjutas:
08 Mär 2019, 12:59
Spoiler:
urmas66 kirjutas:
08 Mär 2019, 10:34
Spoiler:
randel kirjutas:
08 Mär 2019, 10:24
Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
Bensiin ja tikud aitavad sellisel juhul.Üldjuhul võiks mõlemad olemas olla :D

Näiteks nii
Enne seda, kui video lisasid, tekkis küsimus, et kas tõesti tavalise bensiiniga saab rehvi velje peale? Sprayl töötavatel asjadega olen tõesti näinud, kuid bensiinist pole varem kuulnud.
Lihtsalt valad sortsu rehvi sisse ja toimib sama moodi. Vahet ju pole ,mis seal põleb,lihtsalt plahvatus lööb surve üles ja ei enamat. Tsiklirehvi pole ise nii pannud ,aga rekka ja sõiduauto oma küll. Vajutad nö alumise poole rehvile nii kinni ,kui suudad ja siis põlev vedelik sisse ja tikk järgi.
Rakkale pandi vanasti vanaaegses autoapteegis olnud plasttopsi jagu(vist oli 30ml).Käis hele plaks ja rehv oli paigas.Tsiklile ja sõidukale pole niipalju vaja. Bensiin on ju paagis üldjuhul alati olemas ja mingi kaltsuga näiteks saad seda sealt kätte ka.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

kasper
Postitusi: 56
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 4 korda

Re: Kodarveljed tubelessiks?

Lugemata postitus Postitas kasper » 08 Mär 2019, 14:11

Spoiler:
Jesper kirjutas:
07 Mär 2019, 23:47
Kasper, see mousse'i sulamise jutt on ka natuke nii ja naa - Dakaril lastakse ühe komplektiga ilma suurema stressita täie pasaga 500km katset ja 1000km tavalise maanteekiirusega ülesõitu. Arvestades, et ma pole nii kõva mees peal hoidma (vist :D) kui nemad seal ning mu endurokas kaalub märgatavalt vähem kui täispurjes RFR, siis ühe suve sõidud peaks nagu tehtud saama? Muidugi mousse'e on ka erinevaid, "enduro" omad on väga pehmed ja "ralli" omad oluliselt jäigemad. Igatahes ma kavatsen see suvi asja järgi proovida, seda välismaa foorumite maailmatarkade juttu võib lugema jäädagi, võidusõitjate kogemused on tiba kangem valuuta.

690 on muidugi natuke jämedama kondiga pill kui 350, samas kui töölesõit käib 50-ga, siis äkki jälle ei kuumene nii palju?

Minus need velje teipimised jms usaldust ei tekita, kui kuskil kivi otsas velje vähe kõveraks lööd, kajab persekellade helin üle metsa sõltumatult kodarate peale määritava silikooni kogusest. LC4 pole ka nagu päris see pill, mida Viru-Viimsi trassi nühkimiseks ostetakse, matka-mammuti puhul vbl veel...
Ja nõus, et see pigem teoreetiline. Praktikas muidugi ühel näinud, kuidas kuumenes ja lahkus, aga see oli paigalduse ja määrimise viga.



Vasta

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”