Milline on õige rehvirõhk?

Kogu tõde mootorratta rehvidest, nende rõhust, tootjatest ja kulumisest. Kui mootorrattur tunneb huvi mootorratta rehvide vastu siis vastus tuleb siit. Ja küsimused samal teemal elik mootorratta rehvide kohta ka ikka siia.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Peeter82
Postitusi: 153
Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
Tsikkel: CBR 900 RR
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Peeter82 »

Siinkohal passlik küsida kohe mis oleks soovituslik rehvirõhk kui on selline mingi universaalne number vms :? Endal ette uude Diablosse pandi 2,2 ja tagumisse 2,3 aga sisetunne ütleb millegipärast et võiks vähem veidi olla...



Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re:Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas makuke »

2,1 bar ees 1,9 bar taga olen kogu aeg liikunud..kunagine trammi soovitus

Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Lutrin »

pets4524 kirjutas:

Siinkohal passlik küsida kohe mis oleks soovituslik rehvirõhk kui on selline mingi universaalne number vms :? Endal ette uude Diablosse pandi 2,2 ja tagumisse 2,3 aga sisetunne ütleb millegipärast et võiks vähem veidi olla...

Soovituslik rehvirõhk saab olla ainult konkreetse ratta Manualis. Sisetunne koos eesti bensukates olevate analoogmanomeetritega pole need, mida võiks usaldada.

Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.

998 cm³
Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Lutrin kirjutas:

Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.

GoldWing?
Või veel suurem :shock:

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Lutrin »

TarmoM kirjutas:
Lutrin kirjutas:

Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.

GoldWing?
Või veel suurem :shock:

Täiesti "tavaline" ja rahulik 1000-ne poolpaljas Honda (maanteesõidu)ratas aastast 2007.
Seejuures on Saksa kiirteel täies lastis sõites täiesti tuntav kui paar kümnendikku bar-i esirattas rõhku ettenähtust vähem on.

998 cm³
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas mella »

FZ6 Fazerile on koos kaassõitjaga sarnased numbrid ;)

TarmoM kirjutas:
Lutrin kirjutas:

Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.

GoldWing?
Või veel suurem :shock:


Credo

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Credo »

diablos 2,2 on täitsa okei. nii üksi kui ca 50 kilose ühtlase lisalaadungiga (paagikott + tagaotsa kott + seljakott).
aga üldiselt jah, kellegi kommentaar nende tanklamanomeetrite kohta on õige.
kunagi võtsin USAs rendist harrika. tunne oli, et see pole see. aga tanklani ei jõudnud, sest paduvihmas klaassileda tee peal kurvi võttes suhteliselt väikese kiiruse pealt jooksis esiratas veega koos minema. ratas külili ja mina ka. mina jäin terveks, tsikkel läks mahakandmisele.
hiljem leidsin, et koos dokumentidega anti kaasa ka manomeetri pulk ja paber, kus kirjas, palju rõhku võiks olla üksi sõites...

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

pets4524 kirjutas:

Siinkohal passlik küsida kohe mis oleks soovituslik rehvirõhk kui on selline mingi universaalne number vms :? Endal ette uude Diablosse pandi 2,2 ja tagumisse 2,3 aga sisetunne ütleb millegipärast et võiks vähem veidi olla...

Õige rehvirõhk peaks ikka vast margikohane valik olema. Oma tsiklile leiad andmed:
a) raamil olevalt kleepsult
b) kasutusjuhendist (user manual)
c) Louis.eu tsiklite andmebaasist

Viimane väidab, et korrektsed rõhud sinu masinale (CBR 900 RR) on 2.5 ja 2.9 BAR'i.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

kilx
Postitusi: 87
Liitunud: 02 Juul 2009, 00:08

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas kilx »

mella kirjutas:

FZ6 Fazerile on koos kaassõitjaga sarnased numbrid ;)

600'sele Hornetile (vähemalt kuni 2006) samuti 2,5/2,9 bari, cbf600 mudelil samuti. Seejuures pole vahet, kas koos kaassõitjaga või mitte minu ratta puhul. Vaadake ratta enda owner's manualist või Haynes'i raamatust järgi. Vast on netis ka kuskil tabel.

Mida väiksem ratas/rehv, seda suurem rõhk. Tavalised jalgrattad võivad juba üle 5 bari olla, maanteejalgrattad isegi 9 kanti vist. Jalgratta rehvi puhul on vähemalt number pea alati rehvi peal kirjas.

Baigilise puhul võib olla ketikaitsme peal kleeps numbritega, enda oma lasin survepesuriga minema kogemata.

Tanklates analoogseadmeid ei tasu usaldada - neid on maha loobitud. Osades on aga digitaalse näiduga masinad, kus annad masinale õige numbri ette ja asi lükkab suht täpselt nii palju rõhku sisse kui ette öeldud. Oma manomeetriga üle mõõtes pole petta saanud veel. Selliseid olen Olerexis ja Statoilis näinud. Nende miinuseks on see, et üle nelja bar'i hakkavad nad pipardama - jalgratta rehve ei pruugi täis pumbatud saada. Võib-olla on viga aga konkreetses minu kodu tankla masinas.

Ebay'st saate aga mõne taalaga odava digitaalse manomeetri, ise kasutan sellist. Praegu vaatasin, et on ka veel odavamaid võtmehoidja formaadis olemas, näiteks see. Mõlemad alla 5 taala koos saatmisega, kes klikkida ei raatsi. Minul on ta mitu aastat olnud ja kui vihma kätte ei jäta, töötab hästi ning patareid pole veel vahetanud. Ma seda võtmehoidja formaadis varianti tsikli võtme külge ei paneks, meie kehv suusailm ja blabla.

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Re:Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

makuke kirjutas:

2,1 bar ees 1,9 bar taga olen kogu aeg liikunud..kunagine trammi soovitus

Täpsustaks, et see supersport rataste traditsiooniline valem üksi sõitmisel ja ainult supersport rehvidele mis ei ole madalsurverehvid (näiteks N-Tec) või kõvakarkassilised (näit. S20). Jahedamal ja/või vihmasel perioodil tuleb eelmainitule lisada rõhku +0,3 bar, sama asi on ka sport-touring rehvidega.

Mõned manomeetrid leiab siit http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=188 jooksu Dunlopi ostmisel anname praegu ka tasuta digit. manomeetri kaasa (kuniks jätkub)

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Tavaliseks tänavakasutuseks puudub nn traditsiooniline rehvirõhk. Igal mudelil on see täpselt selline nagu valmistajatehas on ette näinud. "Traditsioonilist" 2,1/1,9 võib tarbida raja peal aga linnaliikluses lõhub sellise übermadala rõhuga lihtsalt veljed ära.

Kui üldse rääkida mingitest üldlevinud soovitustest, siis võttes lahti suvalise tootja rehvirõhkude tabeli või kõrvutades suurt hulka tsiklitootjate soovituslikke andmeid, siis klassikaks on 600-... sport ja sport-touring tsiklitel pigem 2,5 ees ja 2,9 taga. Pisematel 500-stel ja endukatel loomulikult vähem: enamasti 2,0-2,3 ees ja 2,2-2,5 taga. Tihti tundub soojal suvepäeval ka isegi see õige 2,9 silmale vähe, sest rehvikarkass muutub kuumaga nii "vedelaks", et kaugelt vaatad silmaga - raudselt pooltühi rehv. Reaalselt manomeetiga aga näitab ikka õige 2,9 bar. Seega - ka kogenumale silmale võb kaugelt peale vaadates ja deformatsiooni järgi otsustades rehvirõhk erinevates tingimustes petliku tulemuse anda.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

koy
Postitusi: 44
Liitunud: 18 Mai 2004, 21:56
Tsikkel: Honda CBR 929
Asukoht: Tallinn

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas koy »

Mulle isiklikult on tundunud see 2,9 taga mis ette nähtud paljuvõitu. Hetkel nii ette kui taha 2,5 sisse lasknud.
Olen proovinud ka ettenähtud (2,9 taga) rõhuga sõita kuid kuidagi jõle jäigaks muutus ja peale sõitu rehvi vaadates tundus nagu oleks maaga kokkupuutes olnud ainult paar cm rehvi keskmist pinda (selline paar cm rant oleks nagu keskele tekkinud).
Selle peale lasin rõhu 2,5 peale tagasi mis tundus nagu loomulikum sõites.
Kas oleks õige ikka tehase poolt antud 2,9 taha lasta või usaldada oma sabatunnet? Mis te targad poisid arvate?

StreetMoto kirjutas:

Tavaliseks tänavakasutuseks puudub nn traditsiooniline rehvirõhk. Igal mudelil on see täpselt selline nagu valmistajatehas on ette näinud. "Traditsioonilist" 2,1/1,9 võib tarbida raja peal aga linnaliikluses lõhub sellise übermadala rõhuga lihtsalt veljed ära.

Kui üldse rääkida mingitest üldlevinud soovitustest, siis võttes lahti suvalise tootja rehvirõhkude tabeli või kõrvutades suurt hulka tsiklitootjate soovituslikke andmeid, siis klassikaks on 600-... sport ja sport-touring tsiklitel pigem 2,5 ees ja 2,9 taga. Pisematel 500-stel ja endukatel loomulikult vähem: enamasti 2,0-2,3 ees ja 2,2-2,5 taga. Tihti tundub soojal suvepäeval ka isegi see õige 2,9 silmale vähe, sest rehvikarkass muutub kuumaga nii "vedelaks", et kaugelt vaatad silmaga - raudselt pooltühi rehv. Reaalselt manomeetiga aga näitab ikka õige 2,9 bar. Seega - ka kogenumale silmale võb kaugelt peale vaadates ja deformatsiooni järgi otsustades rehvirõhk erinevates tingimustes petliku tulemuse anda.

Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

TDM 97`manuali järgi ees 2,25 ja taga 2,75,sõltumatta koormast.Panin eelmine aasta enne reisile minekut lämmastiku sisse ja rõhud paika.Kevadel kontrollisin üle,väike korrektsioon ja sõita hea,ning taga rehv kulunud suht normaalselt(hetkeks sõidetud mingi 12000+km).Kanti praktiliselt ei ole.Servades muidugi mustrit rohkem,aga kulumine ühtlane.Esirehv tundub nagu uus alles.Enne seda oli mul vähem sees ja sõita oli kehvem, just kurvisel teel.Rehv Dunlop Arrowmax GT501.Sõbral oli Honda X11-l ka vähem sees ja kui manuali järgi paika pani,pidavat ka parem sõita olema.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Yerba »

TarmoM kirjutas:

Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?

Ei ütleks. Esirehv on kestnud juba 10k + km ja pole neid kante kuskil.
Ees on 2,0 ja taga 2,5 ja väga hea on. Ja aastaid juba on nii.
Sai ka proovitud manuaalide järgi 2,5 ja 2,9 aga kuidagi vedruvasikas oli olla. Sai proovitud ka 1,5 ja 2,0 aga hakkas tsikkel siis kergelt ujuma juba.
Kokkuvõtvalt: proovi ära nii nagu endale meeldib.

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Yerba kirjutas:
TarmoM kirjutas:

Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?

Ei ütleks. Esirehv on kestnud juba 10k + km ja pole neid kante kuskil.
Ees on 2,0 ja taga 2,5 ja väga hea on. Ja aastaid juba on nii.
Sai ka proovitud manuaalide järgi 2,5 ja 2,9 aga kuidagi vedruvasikas oli olla. Sai proovitud ka 1,5 ja 2,0 aga hakkas tsikkel siis kergelt ujuma juba.
Kokkuvõtvalt: proovi ära nii nagu endale meeldib.

No 2,0 ees ja 2,5 taga on juba nagu enamvähem. Minu märkus oli 2,5 ja 2,9 kohta.

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.

Tuono

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Tuono »

TarmoM kirjutas:

Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?

Jälle üks eestlane, kes on targem ,kui tehases mootorratta insenerid :wack:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Peeter82
Postitusi: 153
Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
Tsikkel: CBR 900 RR
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Peeter82 »

Selle järgi tuleb välja, et pean siis hoopis juurde panema :shock: No mis seal ikka siis - proovin õhtul järgi selle 2,5 ette ja 2,9 taha :twisted:

Kasutaja avatar

randos
Postitusi: 91
Liitunud: 01 Aug 2007, 22:30
Tsikkel: Honda CBR 900RR FireBlade
Asukoht: Järvamaa

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas randos »

Minu 2001a 929cbr raamil kleepekas just selliste numbritega, sõltumata reisijate arvust. ;)


mart211

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Nende rõhkude proovimisega tasub arvestada ka seda, mida manual rehviks soovitab. Mõni rehv on päris kõva karkassiga ja 2,9 on ilmselgelt sellele palju. Kuid teised rehvid jällegi on 2,3'ga suht pehmed. Kõik on selline maitse asi, kuid tehase soovitusi jälgides ei tohiks midagi kandliseks minna. See on otsesõitjate haigus :mrgreen:

Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Lutrin »

Huvitav, kui ratta manualis oleva rehvi kiirus- ja koormusindeksi järgi on valitud teise (kvaliteet)tootja rehv, siis kas siit
võib 100% järeldada, et ka rehvirõhk on sama mis manualis oleval rehvil? :roll:

998 cm³
Kasutaja avatar

AVarik
Postitusi: 218
Liitunud: 15 Mär 2009, 09:13
Tsikkel: 97 Bandit 1200N

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas AVarik »

Mina vaatasin rehvitootja lehelt mis rõhud peavad minu rattal selle rehviga üksi sõites....lihtne. Pole vaja leiutada midagi. :bsmile:
http://www.dunlop.eu/dunlop_uk/Images/2 ... 116951.pdf
1200 GSF1200 BANDIT / N / S / ABS 1996 2006 SPORTMAX QUALIFIER II 120/70 ZR 17 (58W) TL 624728 2.5BAR/36PSI SPORTMAX QUALIFIER II 180/55 ZR 17 (73W) TL 624782 2.5BAR/36PSI

Kui seljakotiga sõidan pikemat otsa tõstan tagumise rõhu 2.9BAR/42PSI peale.
Rajal sõites kuulasin Rauli ning panin 2.1BAR/31PSI ees ja 1.9BAR/28PSI taga.


asixmer
Postitusi: 141
Liitunud: 24 Juul 2005, 21:52
Asukoht: Jogeva

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas asixmer »

Mis rõhkudega krossimehed sõidavad? Jämedalt ratas oleks 100kg ja sõitja 80kg

Dnepri baasil Trike(ehitamisjärgus), iz jupiter 3(korviga), KTM LC4, CBR600F4i
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ma ei saa aru, tehakse teema millestki, mida saaks tsikli manuaalist ja rehvi pealt lugeda (togi)
Varsti tehakse järgnevad teemad:
"Kuidas õieti tankida?"
"Kuidas kiiver pähe panna?"
"Kuidas ratast tagurpidi lükata?"

Kas on viga minus, aga tundub, et mida aeg edasi, seda abitumaks muututakse :roll:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas mella »

0,8..1,2 kandis.

asixmer kirjutas:

Mis rõhkudega krossimehed sõidavad? Jämedalt ratas oleks 100kg ja sõitja 80kg

Kasutaja avatar

Teema algataja
Peeter82
Postitusi: 153
Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
Tsikkel: CBR 900 RR
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Peeter82 »

Kui see nüüd minu pihta käis siis teema tekitas keegi modedest ühest teisest teemast minu küsimuse väljanoppimisega ja küsimus oli pigem sellest ajendatud, et elus ei ole alati kõik asjad nii mustvalged kui vaid manual näitab... :?

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Eks tuleks vaadata, mis manuaal ütleb ning mida ütlevad rehvi peal olevad numbrid. Sellest teha omad järeldused ja vastav rõhk siis sisse lüüa.

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

mart211

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

pets4524 kirjutas:

Kui see nüüd minu pihta käis siis teema tekitas keegi modedest ühest teisest teemast minu küsimuse väljanoppimisega ja küsimus oli pigem sellest ajendatud, et elus ei ole alati kõik asjad nii mustvalged kui vaid manual näitab... :?

(lol)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Peeter82
Postitusi: 153
Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
Tsikkel: CBR 900 RR
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Re: Milline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas Peeter82 »

No kui esirehvil on veel, et "Max Load 257 kg @ 42 psi Cold" siis taga pole sedagi juttu rääkimata muudest psi-dest seega rehvidelt suht kasutu infot ju otsida ettenähtud rõhu kohta :D Ettenähtud 2,9 ga taga igatahes on minu jaoks tagaosa kurvides hüplik ja mitte nii hea kui enne seega kolin madalamale tagasi ja jumala eest rohkem midagi ei küsi...

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Millline on õige rehvirõhk?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

TarmoM kirjutas:

Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?

Kusjuures ei lähe kui kasutad mootorratast nagu talle omane ehk siis kallutad ka väheke. Mul oli sihuke huvitav kogemus paar aastat tagasi, et omasin tänavasõidutsiklit kahepeale ühe suht algajaga. Tema sõitis paar nädalat linna vahel ja vähe ka maanteel - tõi ratta tagasi ja tagarehv selgelt kulunud keskelt. Võtsin mina tsikli ja sõitsin nädala linnas ja käisin Saares ning tagasi jõudes oli rehv jälle mõnusalt ümar. Rõhud kogu aeg samad. Seega ütles mart211 üliõigesti - see "keskeltkantisrehv" on otsesõitjate haigus ja tahate ma ütlen kust see tuleb? Sellest, et kiirendatakse väga agressiivselt kui on sirge tee, sest siis julgetakse lahti keerata. Kui on vähegi kurviline, siis ei julgeta keerata ja lastakse sisuliselt tühigaasil. Rehv muide kulubki hõõrdejõu mõjul :-) ja kui seda rakandatakse vaid otsesõidul, siis kulubki keskelt. Kui õppida gaasikäe asendit muutma ka kurvides, siis saavutatakse rehvi ühtlane kulumine. Minule näiteks ei meeldi üldse sirgel kiirendada - see on täiesti pointless. Oluliselt mõnusam on tundma õppida tsikli dünaamikat kiirendusel kurvides - siis oskad seal turvaliselt käituda ja ei tule need kurviväljasõidud ka enam nii lihtsalt.

PS! kui linnamehel tonnise all rehv 5000km kestab, siis matkamehed sõidavad sama rehviga terve Euroopa läbi ja tulevad peale 20 tuhandet läbisõitu kurtma, et vel ainult 5 tuh saab vist sel aastal kulgeda selle rehviga :-) Kogemused ja näited elust enesest muide...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”