Milline on õige rehvirõhk?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
- Tsikkel: CBR 900 RR
- Tänanud: 4 korda
- Kontakt:
Milline on õige rehvirõhk?
Siinkohal passlik küsida kohe mis oleks soovituslik rehvirõhk kui on selline mingi universaalne number vms Endal ette uude Diablosse pandi 2,2 ja tagumisse 2,3 aga sisetunne ütleb millegipärast et võiks vähem veidi olla...
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re:Millline on õige rehvirõhk?
2,1 bar ees 1,9 bar taga olen kogu aeg liikunud..kunagine trammi soovitus
Re: Õnnetused mootorratastega
pets4524 kirjutas:Siinkohal passlik küsida kohe mis oleks soovituslik rehvirõhk kui on selline mingi universaalne number vms Endal ette uude Diablosse pandi 2,2 ja tagumisse 2,3 aga sisetunne ütleb millegipärast et võiks vähem veidi olla...
Soovituslik rehvirõhk saab olla ainult konkreetse ratta Manualis. Sisetunne koos eesti bensukates olevate analoogmanomeetritega pole need, mida võiks usaldada.
Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.
Re: Õnnetused mootorratastega
Lutrin kirjutas:Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.
GoldWing?
Või veel suurem
Re: Millline on õige rehvirõhk?
TarmoM kirjutas:Lutrin kirjutas:Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.
GoldWing?
Või veel suurem
Täiesti "tavaline" ja rahulik 1000-ne poolpaljas Honda (maanteesõidu)ratas aastast 2007.
Seejuures on Saksa kiirteel täies lastis sõites täiesti tuntav kui paar kümnendikku bar-i esirattas rõhku ettenähtust vähem on.
Re: Millline on õige rehvirõhk?
FZ6 Fazerile on koos kaassõitjaga sarnased numbrid
TarmoM kirjutas:Lutrin kirjutas:Minu rattal, näiteks, on külmale rehvile ettenähtud rõhud: ees- 2,5 bar; taga- 2,9 bar.
GoldWing?
Või veel suurem
Re: Millline on õige rehvirõhk?
diablos 2,2 on täitsa okei. nii üksi kui ca 50 kilose ühtlase lisalaadungiga (paagikott + tagaotsa kott + seljakott).
aga üldiselt jah, kellegi kommentaar nende tanklamanomeetrite kohta on õige.
kunagi võtsin USAs rendist harrika. tunne oli, et see pole see. aga tanklani ei jõudnud, sest paduvihmas klaassileda tee peal kurvi võttes suhteliselt väikese kiiruse pealt jooksis esiratas veega koos minema. ratas külili ja mina ka. mina jäin terveks, tsikkel läks mahakandmisele.
hiljem leidsin, et koos dokumentidega anti kaasa ka manomeetri pulk ja paber, kus kirjas, palju rõhku võiks olla üksi sõites...
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: Millline on õige rehvirõhk?
pets4524 kirjutas:Siinkohal passlik küsida kohe mis oleks soovituslik rehvirõhk kui on selline mingi universaalne number vms Endal ette uude Diablosse pandi 2,2 ja tagumisse 2,3 aga sisetunne ütleb millegipärast et võiks vähem veidi olla...
Õige rehvirõhk peaks ikka vast margikohane valik olema. Oma tsiklile leiad andmed:
a) raamil olevalt kleepsult
b) kasutusjuhendist (user manual)
c) Louis.eu tsiklite andmebaasist
Viimane väidab, et korrektsed rõhud sinu masinale (CBR 900 RR) on 2.5 ja 2.9 BAR'i.
Re: Õnnetused mootorratastega
mella kirjutas:FZ6 Fazerile on koos kaassõitjaga sarnased numbrid
600'sele Hornetile (vähemalt kuni 2006) samuti 2,5/2,9 bari, cbf600 mudelil samuti. Seejuures pole vahet, kas koos kaassõitjaga või mitte minu ratta puhul. Vaadake ratta enda owner's manualist või Haynes'i raamatust järgi. Vast on netis ka kuskil tabel.
Mida väiksem ratas/rehv, seda suurem rõhk. Tavalised jalgrattad võivad juba üle 5 bari olla, maanteejalgrattad isegi 9 kanti vist. Jalgratta rehvi puhul on vähemalt number pea alati rehvi peal kirjas.
Baigilise puhul võib olla ketikaitsme peal kleeps numbritega, enda oma lasin survepesuriga minema kogemata.
Tanklates analoogseadmeid ei tasu usaldada - neid on maha loobitud. Osades on aga digitaalse näiduga masinad, kus annad masinale õige numbri ette ja asi lükkab suht täpselt nii palju rõhku sisse kui ette öeldud. Oma manomeetriga üle mõõtes pole petta saanud veel. Selliseid olen Olerexis ja Statoilis näinud. Nende miinuseks on see, et üle nelja bar'i hakkavad nad pipardama - jalgratta rehve ei pruugi täis pumbatud saada. Võib-olla on viga aga konkreetses minu kodu tankla masinas.
Ebay'st saate aga mõne taalaga odava digitaalse manomeetri, ise kasutan sellist. Praegu vaatasin, et on ka veel odavamaid võtmehoidja formaadis olemas, näiteks see. Mõlemad alla 5 taala koos saatmisega, kes klikkida ei raatsi. Minul on ta mitu aastat olnud ja kui vihma kätte ei jäta, töötab hästi ning patareid pole veel vahetanud. Ma seda võtmehoidja formaadis varianti tsikli võtme külge ei paneks, meie kehv suusailm ja blabla.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Re:Millline on õige rehvirõhk?
makuke kirjutas:2,1 bar ees 1,9 bar taga olen kogu aeg liikunud..kunagine trammi soovitus
Täpsustaks, et see supersport rataste traditsiooniline valem üksi sõitmisel ja ainult supersport rehvidele mis ei ole madalsurverehvid (näiteks N-Tec) või kõvakarkassilised (näit. S20). Jahedamal ja/või vihmasel perioodil tuleb eelmainitule lisada rõhku +0,3 bar, sama asi on ka sport-touring rehvidega.
Mõned manomeetrid leiab siit http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=188 jooksu Dunlopi ostmisel anname praegu ka tasuta digit. manomeetri kaasa (kuniks jätkub)
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Millline on õige rehvirõhk?
Tavaliseks tänavakasutuseks puudub nn traditsiooniline rehvirõhk. Igal mudelil on see täpselt selline nagu valmistajatehas on ette näinud. "Traditsioonilist" 2,1/1,9 võib tarbida raja peal aga linnaliikluses lõhub sellise übermadala rõhuga lihtsalt veljed ära.
Kui üldse rääkida mingitest üldlevinud soovitustest, siis võttes lahti suvalise tootja rehvirõhkude tabeli või kõrvutades suurt hulka tsiklitootjate soovituslikke andmeid, siis klassikaks on 600-... sport ja sport-touring tsiklitel pigem 2,5 ees ja 2,9 taga. Pisematel 500-stel ja endukatel loomulikult vähem: enamasti 2,0-2,3 ees ja 2,2-2,5 taga. Tihti tundub soojal suvepäeval ka isegi see õige 2,9 silmale vähe, sest rehvikarkass muutub kuumaga nii "vedelaks", et kaugelt vaatad silmaga - raudselt pooltühi rehv. Reaalselt manomeetiga aga näitab ikka õige 2,9 bar. Seega - ka kogenumale silmale võb kaugelt peale vaadates ja deformatsiooni järgi otsustades rehvirõhk erinevates tingimustes petliku tulemuse anda.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Millline on õige rehvirõhk?
Mulle isiklikult on tundunud see 2,9 taga mis ette nähtud paljuvõitu. Hetkel nii ette kui taha 2,5 sisse lasknud.
Olen proovinud ka ettenähtud (2,9 taga) rõhuga sõita kuid kuidagi jõle jäigaks muutus ja peale sõitu rehvi vaadates tundus nagu oleks maaga kokkupuutes olnud ainult paar cm rehvi keskmist pinda (selline paar cm rant oleks nagu keskele tekkinud).
Selle peale lasin rõhu 2,5 peale tagasi mis tundus nagu loomulikum sõites.
Kas oleks õige ikka tehase poolt antud 2,9 taha lasta või usaldada oma sabatunnet? Mis te targad poisid arvate?
StreetMoto kirjutas:Tavaliseks tänavakasutuseks puudub nn traditsiooniline rehvirõhk. Igal mudelil on see täpselt selline nagu valmistajatehas on ette näinud. "Traditsioonilist" 2,1/1,9 võib tarbida raja peal aga linnaliikluses lõhub sellise übermadala rõhuga lihtsalt veljed ära.
Kui üldse rääkida mingitest üldlevinud soovitustest, siis võttes lahti suvalise tootja rehvirõhkude tabeli või kõrvutades suurt hulka tsiklitootjate soovituslikke andmeid, siis klassikaks on 600-... sport ja sport-touring tsiklitel pigem 2,5 ees ja 2,9 taga. Pisematel 500-stel ja endukatel loomulikult vähem: enamasti 2,0-2,3 ees ja 2,2-2,5 taga. Tihti tundub soojal suvepäeval ka isegi see õige 2,9 silmale vähe, sest rehvikarkass muutub kuumaga nii "vedelaks", et kaugelt vaatad silmaga - raudselt pooltühi rehv. Reaalselt manomeetiga aga näitab ikka õige 2,9 bar. Seega - ka kogenumale silmale võb kaugelt peale vaadates ja deformatsiooni järgi otsustades rehvirõhk erinevates tingimustes petliku tulemuse anda.
Re: Millline on õige rehvirõhk?
Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Millline on õige rehvirõhk?
TDM 97`manuali järgi ees 2,25 ja taga 2,75,sõltumatta koormast.Panin eelmine aasta enne reisile minekut lämmastiku sisse ja rõhud paika.Kevadel kontrollisin üle,väike korrektsioon ja sõita hea,ning taga rehv kulunud suht normaalselt(hetkeks sõidetud mingi 12000+km).Kanti praktiliselt ei ole.Servades muidugi mustrit rohkem,aga kulumine ühtlane.Esirehv tundub nagu uus alles.Enne seda oli mul vähem sees ja sõita oli kehvem, just kurvisel teel.Rehv Dunlop Arrowmax GT501.Sõbral oli Honda X11-l ka vähem sees ja kui manuali järgi paika pani,pidavat ka parem sõita olema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Millline on õige rehvirõhk?
TarmoM kirjutas:Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?
Ei ütleks. Esirehv on kestnud juba 10k + km ja pole neid kante kuskil.
Ees on 2,0 ja taga 2,5 ja väga hea on. Ja aastaid juba on nii.
Sai ka proovitud manuaalide järgi 2,5 ja 2,9 aga kuidagi vedruvasikas oli olla. Sai proovitud ka 1,5 ja 2,0 aga hakkas tsikkel siis kergelt ujuma juba.
Kokkuvõtvalt: proovi ära nii nagu endale meeldib.
Re: Millline on õige rehvirõhk?
Yerba kirjutas:TarmoM kirjutas:Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?
Ei ütleks. Esirehv on kestnud juba 10k + km ja pole neid kante kuskil.
Ees on 2,0 ja taga 2,5 ja väga hea on. Ja aastaid juba on nii.
Sai ka proovitud manuaalide järgi 2,5 ja 2,9 aga kuidagi vedruvasikas oli olla. Sai proovitud ka 1,5 ja 2,0 aga hakkas tsikkel siis kergelt ujuma juba.
Kokkuvõtvalt: proovi ära nii nagu endale meeldib.
No 2,0 ees ja 2,5 taga on juba nagu enamvähem. Minu märkus oli 2,5 ja 2,9 kohta.
Re: Millline on õige rehvirõhk?
TarmoM kirjutas:Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?
Jälle üks eestlane, kes on targem ,kui tehases mootorratta insenerid
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
- Tsikkel: CBR 900 RR
- Tänanud: 4 korda
- Kontakt:
Re: Millline on õige rehvirõhk?
Selle järgi tuleb välja, et pean siis hoopis juurde panema No mis seal ikka siis - proovin õhtul järgi selle 2,5 ette ja 2,9 taha
-
- Postitusi: 91
- Liitunud: 01 Aug 2007, 22:30
- Tsikkel: Honda CBR 900RR FireBlade
- Asukoht: Järvamaa
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Minu 2001a 929cbr raamil kleepekas just selliste numbritega, sõltumata reisijate arvust.
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Nende rõhkude proovimisega tasub arvestada ka seda, mida manual rehviks soovitab. Mõni rehv on päris kõva karkassiga ja 2,9 on ilmselgelt sellele palju. Kuid teised rehvid jällegi on 2,3'ga suht pehmed. Kõik on selline maitse asi, kuid tehase soovitusi jälgides ei tohiks midagi kandliseks minna. See on otsesõitjate haigus
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Huvitav, kui ratta manualis oleva rehvi kiirus- ja koormusindeksi järgi on valitud teise (kvaliteet)tootja rehv, siis kas siit
võib 100% järeldada, et ka rehvirõhk on sama mis manualis oleval rehvil?
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Mina vaatasin rehvitootja lehelt mis rõhud peavad minu rattal selle rehviga üksi sõites....lihtne. Pole vaja leiutada midagi.
http://www.dunlop.eu/dunlop_uk/Images/2 ... 116951.pdf
1200 GSF1200 BANDIT / N / S / ABS 1996 2006 SPORTMAX QUALIFIER II 120/70 ZR 17 (58W) TL 624728 2.5BAR/36PSI SPORTMAX QUALIFIER II 180/55 ZR 17 (73W) TL 624782 2.5BAR/36PSI
Kui seljakotiga sõidan pikemat otsa tõstan tagumise rõhu 2.9BAR/42PSI peale.
Rajal sõites kuulasin Rauli ning panin 2.1BAR/31PSI ees ja 1.9BAR/28PSI taga.
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Mis rõhkudega krossimehed sõidavad? Jämedalt ratas oleks 100kg ja sõitja 80kg
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Ma ei saa aru, tehakse teema millestki, mida saaks tsikli manuaalist ja rehvi pealt lugeda
Varsti tehakse järgnevad teemad:
"Kuidas õieti tankida?"
"Kuidas kiiver pähe panna?"
"Kuidas ratast tagurpidi lükata?"
Kas on viga minus, aga tundub, et mida aeg edasi, seda abitumaks muututakse
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Milline on õige rehvirõhk?
0,8..1,2 kandis.
asixmer kirjutas:Mis rõhkudega krossimehed sõidavad? Jämedalt ratas oleks 100kg ja sõitja 80kg
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
- Tsikkel: CBR 900 RR
- Tänanud: 4 korda
- Kontakt:
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Kui see nüüd minu pihta käis siis teema tekitas keegi modedest ühest teisest teemast minu küsimuse väljanoppimisega ja küsimus oli pigem sellest ajendatud, et elus ei ole alati kõik asjad nii mustvalged kui vaid manual näitab...
Re: Milline on õige rehvirõhk?
Eks tuleks vaadata, mis manuaal ütleb ning mida ütlevad rehvi peal olevad numbrid. Sellest teha omad järeldused ja vastav rõhk siis sisse lüüa.
Re: Milline on õige rehvirõhk?
pets4524 kirjutas:Kui see nüüd minu pihta käis siis teema tekitas keegi modedest ühest teisest teemast minu küsimuse väljanoppimisega ja küsimus oli pigem sellest ajendatud, et elus ei ole alati kõik asjad nii mustvalged kui vaid manual näitab...
-
Teema algataja - Postitusi: 153
- Liitunud: 10 Juun 2010, 12:29
- Tsikkel: CBR 900 RR
- Tänanud: 4 korda
- Kontakt:
Re: Milline on õige rehvirõhk?
No kui esirehvil on veel, et "Max Load 257 kg @ 42 psi Cold" siis taga pole sedagi juttu rääkimata muudest psi-dest seega rehvidelt suht kasutu infot ju otsida ettenähtud rõhu kohta Ettenähtud 2,9 ga taga igatahes on minu jaoks tagaosa kurvides hüplik ja mitte nii hea kui enne seega kolin madalamale tagasi ja jumala eest rohkem midagi ei küsi...
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Millline on õige rehvirõhk?
TarmoM kirjutas:Rehv on ju kantis esimese tuhande kilomeetriga sellise rõhuga?
Kusjuures ei lähe kui kasutad mootorratast nagu talle omane ehk siis kallutad ka väheke. Mul oli sihuke huvitav kogemus paar aastat tagasi, et omasin tänavasõidutsiklit kahepeale ühe suht algajaga. Tema sõitis paar nädalat linna vahel ja vähe ka maanteel - tõi ratta tagasi ja tagarehv selgelt kulunud keskelt. Võtsin mina tsikli ja sõitsin nädala linnas ja käisin Saares ning tagasi jõudes oli rehv jälle mõnusalt ümar. Rõhud kogu aeg samad. Seega ütles mart211 üliõigesti - see "keskeltkantisrehv" on otsesõitjate haigus ja tahate ma ütlen kust see tuleb? Sellest, et kiirendatakse väga agressiivselt kui on sirge tee, sest siis julgetakse lahti keerata. Kui on vähegi kurviline, siis ei julgeta keerata ja lastakse sisuliselt tühigaasil. Rehv muide kulubki hõõrdejõu mõjul ja kui seda rakandatakse vaid otsesõidul, siis kulubki keskelt. Kui õppida gaasikäe asendit muutma ka kurvides, siis saavutatakse rehvi ühtlane kulumine. Minule näiteks ei meeldi üldse sirgel kiirendada - see on täiesti pointless. Oluliselt mõnusam on tundma õppida tsikli dünaamikat kiirendusel kurvides - siis oskad seal turvaliselt käituda ja ei tule need kurviväljasõidud ka enam nii lihtsalt.
PS! kui linnamehel tonnise all rehv 5000km kestab, siis matkamehed sõidavad sama rehviga terve Euroopa läbi ja tulevad peale 20 tuhandet läbisõitu kurtma, et vel ainult 5 tuh saab vist sel aastal kulgeda selle rehviga Kogemused ja näited elust enesest muide...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.