Kärnrehvide kasutamine tänaval
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Kärnrehvide kasutamine tänaval
Tere,
Rattaks on mul Suzuki DR125 SE ning hetkel all olevad rehvid pole just kõige parimates aastates
ja tekkis mõte alla panna krossirehvid. Ise sõidan enamjaolt linnavahel kuid tihti meeldib ka off roadi teha.
Tahaks teada teie arvamust kui hull siis nende krossirehvidega tänavapeal sõita on.
Kurvides sõitu, rehvide kulumist ning kas see mõjutab ka kiirust?
Ohh peaaegu oleks unustanud aga kas tänaval ültse tohib sõita kärnrehvidega ega politsei mind selleest juhuslikult rajalt maha ei võta?
Jagage oma kogemusi
-
- Postitusi: 552
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Ei ole hullu midagi aga kui on märge peal et (not for higway use) siis ei tohi sõita.
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
rehvide peal on kiri "not for highway use" või "for racing purposes only". ma usun, et menti see reaalis ei koti, kuigi ametlikult nendega tänaval sõita ei tohi.
sõidetud saab kui vahemaad on lühikesed ja kiirused ei ole suured, ala 90+. aga nad kuluvad tänaval kiirelt ja pidamine ei ole kaugeltki sama hea kui tänavarehvil.
soovitan valida selle järgi kui suure osa ajast sõidad tänaval, kui palju metsas/liivas/mudas ja kus on sinu jaoks pidamine olulisem. kui offroad siis pole mingit küsimustki, mida peaksid alla panema.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Kasutatud kärnasi saab pea muidu eest pane alla ja anna minna,trahvi võid saada mille iganes eest
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
-
Teema algataja
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Muretsen parem siis enduro rehvid kuna enamjaolt sõidan ikka linnapeal
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Kui krossirehviga asfaldil lappi anda, siis puru lendab. Võta all-terrain/dual-sport. Üks näide: http://www.conti-online.com/www/motorcy ... 80_en.html
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Kui kasutatud kärnasid tasuta saab ja ise alla paned, siis pole ju vahet, kas kuluvad kiiresti või aeglaselt. See "not for highway use" või "for racing purposes only" tekst lase kas lintlihvija või rällakaga siledaks ja ma pole veel Eestis asjapulga otsa sattunud, kes sellise asja pärast norima hakkaks. Kui kummid hambusse jäävad, siis reeglina kas mustri vähesuse/puudumise tõttu, naelad liiga suured ja/või suvel või suverehvid talvel. Ehk siis kõik sellised otseselt silma- kõrvatorkavad asjad. Olen kogu elu jooksul rehvide eest 2 trahvi saanud ja mõlemad selle eest, et rehvidel tilpnesid koordiniidid ja traadid sõna otseses mõttes välja.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
Teema algataja
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Kas kärnrehvidega asfaldil kurvides kallutamine vähe ohtlik pole?
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Sõltub kiirusest ja pinnasest.
Ants96 kirjutas:Kas kärnrehvidega asfaldil kurvides kallutamine vähe ohtlik pole?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
pühak kirjutas:Kui kasutatud kärnasid tasuta saab ja ise alla paned, siis pole ju vahet, kas kuluvad kiiresti või aeglaselt. See "not for highway use" või "for racing purposes only" tekst lase kas lintlihvija või rällakaga siledaks ja ma pole veel Eestis asjapulga otsa sattunud, kes sellise asja pärast norima hakkaks. Kui kummid hambusse jäävad, siis reeglina kas mustri vähesuse/puudumise tõttu, naelad liiga suured ja/või suvel või suverehvid talvel. Ehk siis kõik sellised otseselt silma- kõrvatorkavad asjad. Olen kogu elu jooksul rehvide eest 2 trahvi saanud ja mõlemad selle eest, et rehvidel tilpnesid koordiniidid ja traadid sõna otseses mõttes välja.
Vot selle kasutatud kärnrehvi kasutamine tänaval võib üllatavalt kulukaks osutada, eriti, kui ise rehvi ei vaheta.
Tänavale võtaks ikkagi mõne rahulikuma mustriga enduurorehvi. Kuulus K60, Sahara3, Mitase E-seeriast midagi.
See TKC ja samalaadne Metzeleri Karoo on käbedad kuluma asfaldil...
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Kui enamjaolt linnas sõidab, siis ehk oleks mõistlik sinna tavalised tänavarehvid panna?
Pidamine on parem, kulumine ja vibra väiksem.
Niikuinii, kui mingi väga rahulik muster võtta, pole sellega metsas midagi peale hakata ja kruusateel saab ka tänavamustriga rahulikult sõites hakkama.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
yeekim kirjutas:Vot selle kasutatud kärnrehvi kasutamine tänaval võib üllatavalt kulukaks osutada, eriti, kui ise rehvi ei vaheta.
Tänavale võtaks ikkagi mõne rahulikuma mustriga enduurorehvi. Kuulus K60, Sahara3, Mitase E-seeriast midagi.See TKC ja samalaadne Metzeleri Karoo on käbedad kuluma asfaldil...
edu
Ma pidasingi silmas seda, et kui kõik töö ise ära teed, siis otsest rahakulu pole, on vaid ajakulu.
mella kirjutas:Kui enamjaolt linnas sõidab, siis ehk oleks mõistlik sinna tavalised tänavarehvid panna?
Pidamine on parem, kulumine ja vibra väiksem.
Niikuinii, kui mingi väga rahulik muster võtta, pole sellega metsas midagi peale hakata ja kruusateel saab ka tänavamustriga rahulikult sõites hakkama.
Enamvähem igal pool saab tänavarehviga hakkama, kui kiirus rehvile vastab.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
mella kirjutas:Niikuinii, kui mingi väga rahulik muster võtta, pole sellega metsas midagi peale hakata ja kruusateel saab ka tänavamustriga rahulikult sõites hakkama.
Supermoto mehed veel eriti edukalt
Ise eelmine aasta oleks pand "maoka" kärnadega, pidaminie on ikka kordades nigelam tänava rehvist!
Linke pilte oli just ükspäev teemaks ....
[youtube][/youtube]
Eks seal ka 1 põhjustest kärn, mis ei pea piisavalt kõvakattel
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Ei saa. Suuremast liivaaugust ikka läbi ei lähe tänavarehviga ning vedela pori sees samuti, kui põhja all ei ole. Aga seda peaks juba sõitja aru saama, et sinna pole mõtet ronida.
Aga selleks suure läbivusega rehvi ostma hakata pole mõtet, et ÄKKI kunagi satud sellisesse kohta.
pühak kirjutas:Enamvähem igal pool saab tänavarehviga hakkama, kui kiirus rehvile vastab.
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
no kuulge...peab, mis ta peab. kui sa paned kärna alla ja lähed sellega tänavale siis niipalju võiks ju juhil endal mõistust olla, et enne kui hullumoodi pigistama hakata teeks omale selle rehvi piirid selgeks asfaldil?!
sõitsin sel nädalavahetusel erinevate metsade ja kärjääride vahel ning läbisin ka nii mõnedki kilomeetrid asfalti kärna peal. ei ütleks, et nüüd väga tagasi oleksin hoidnud ka nendel lõikudel, kusjuures tsikliks kõige äkilisem asi, mille seljas ma kunagi üldse olen istunud ehk 505sxf. ainuke kord kui tagumise otsa niipalju lippama sain, et enam päästa ei andnud, oli ikkagi kuskil metsavahel ja põhjuseks vististi kas märg roni või mingi lõik salakavalat lahtist muda. esiratas ei teinud kuskil, kordagi sellist nägu, et tahaks alt ära minna. samas olen sarnase tsikliga sõitnud metsavahel täiesti tavalise tänavarehviga ja vot siis on küll pidamisest rääkimine tabu!
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Minu kogemus kärnrehviga asfaldil küll hea. Kannatab kallutada ja kõike. Ainult kurvis tasub gaasi ja tagapiduriga vähe ettevaatlikum olla kui tänavarehviga. Mul üsna kõva seguga rehv mille nublud ei ole liiga pehmed et läbi vajuks. See annab ka kindlasti sõidukindlust juurde (kuigi pidamine ise ilmselt kõval segul halvem).
Sirgelt pidurdades kasutan esipidurit kärnaga julgemalt, kui tänavarehviga. Kärnrehv kulub tõesti asfaldil kiiresti. Tugevat kiirendust ja loha pidurdamist tasuks vältida, et rehv pisutki kestaks.
Kõik see võib olla täielik jama mis ma siia kirjutasin, ..lihtsalt minu kogemus on selline.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Kärnrehvide kasutamine tänaval
Kui kõva raja rehv panna, millel pehmem segu on (Bridge 600 seeria või Dunlop Geomax 71) peaks ka asfaldil saama kenasti lasta.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.