Ringraja rehvide mõõdud
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Ringraja rehvide mõõdud
Viimasel ajal on rehvid olnud väga aktuaalne teema aga seda peamiselt tänava omade osas. Mul aga tekkis küsimus ringraja rehvimõõtude osas. Nimelt internet on hulganisti täis täiesti äärest äärde "müüte" eri mõõtude kasutamise kohta. Kas vastab tõele, et madalama taseme sõidul 600sega on raskem slicki töötemperatuuris hoida, kui rinka profiili?
Edasised küsimused siis rinka profiilika osas (slicke on jah saada 60 ja 65 kõrgusega aga profiile pole kohanud).
Tänava kasutuses öeldakse, et 5.5 veljele 190 laiust pole mõtet panna, kuna otsesõidu pind jääb liialt väike - loogiline. Aga kuidas on lood rajal, kus külgpindala on eesmärgiks? 180/55 vs 190/55 tuleb ju külgpindala juurde ja tgaots läheb kõrgemaks (parem kurvi "kukkumise" nurk?) aga kas rehv läheb kuju poolest liiga ovaalseks, et seda edukalt ära kasutada? Kas 180/55 siis "kukub" kiiremini kaldesse, kui 190/55 aga samas on 190 stabiilsem?
Arutelu väga tere tulnud
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Reegel on lihtne - jäta laius samaks ja kasuta vajadusel kõrgemaid profiile, millega saad lihtsamini küljelt küljele visata. Kui on 5,50 velg, siis laius 180 aga kõrgust võid 60-70 vaadata. 6,00 velje peale 190 ja kõrgused 50,55,60,65 jne. Tootjatel erinevad tähistused ja reaalne kõrgus/laius samuti. Mäletan kunagisest, et supermotos oli Dunopi 170/60 kitsam kui Michelini 16/63 (160/63) ja Metzeleri 160/60. Michelin oli lamedam ja ühtlasem ning mõnusam sõita, lisaks veel ligikaudu 2mm paksem kummikiht kulutamiseks
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Tean, et mõned on rinkal kasutanud küll 5,5 tollisel(600ccm) veljel 190nest ja 195/65 ongi loodud ju ringrajal tonnistele 6toll veljele.
Kui juba küünarnuki maha kallutad, siis hakkavad need mõõdud vast rohkem rolli mängima
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Tänapäevaste rehvide suund on laiemaks ja kõrgemaks. Kui 600-sel paar aastat tagasi veel 180 laius oli, sisi täna juba kindlalt 190.
Tonnistel olnud koguaeg, kas 190 või 195. Reeglina mida suurem laius, seda madalam, kuid viimastel aastatel on tekkinud 200 laiused, mis muutuvad juba tonnistel traditsiooniks. Kui Pirelli hakkas 200 laiusega pihta ja 55 kõrgusega, siis nüüd juba 60 kõrgus ja see aasta ka Bridestonel 200 lai ja 65 kõrgus. (vist)
Lihtne, mida laiem ja kõrgem, seda suurem ala mis vastu alfalti ja seega parem pidamine.
See kuidas nüüd ratas erinevate mõõtudega kurvi kukub . . . seda pole mina küll kuidagi aru saanud, ega tajunud. See sõltub ikka mehest ja rattast endast.
Samuti ei sõltu kohe kindlasti rehvi töö temperatuur mootori kubatuurist, ega laiusest. Segud rehvil on samad, olgu ta siis profiil või slick.
Kui sa seda arutelu selleks tegid, et teada saada, mis rehvid rinkale osta, siis minu soovitus: Osta, millel odavaim hind ja tuld!
-
Teema algataja - Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Eks peamine eesmärk oligi selgeks saada, mis mõõtu pigem vaadata. Lihtsalt neid erinevaid jutte liikus ringi nii palju välismaa foorumites, et jube.
Tänud kõigile info eest
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Terv.
Rehvi laius vastavalt velje laiusele ja rehvi kõrgus vastavalt kasutusele. Kui ei tea mida alla panna siis ilmselt pole veel aeg eksperimenteerimiseks küps. Pane alla ettenähtud laius mõõdus rehv a veidi kõrgem kui tänaval sõitmiseks. Näiteks kui paljudel originaalis 50 kõrgus siis sellega rajale asja pole 55on juba ok. Ja rajale mõeldud uus rehv peab alati rohkem kui algajal vaja. Kui libiseb siis peab enamasti parema käega midagi teistmoodi tegema
Ps ja rajal kulub rehv õnneks nii kiiresti et kui tõesti viletsa rehvi valisid saad suht varsti mõne teise alla kruvida
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Lisaks veel mainin igaks juhuks et kui plaan võistelda c klassis siis slikide eelsoendamine ei ole lubatud seega kui natuke rohkem algaja oled siis sliki kasutamisega ilmselt ei võida suurt rohkem kui ehk rehvi hinnas, kuna sliki töötemperatuurini sõitmine võtab aega ja on libedam ja vajab agressiivsemat sõitu viletsama pidamise juures, eriti kui kasutatud slike osta a selle jaoks võiks juba natuke vähem algaja olla. Rehvivalikul tasub ka meeles pidada et kui tsikkel küllili mööda rada lohiseb tundub igasugune kokkuhoid rehvide pealt hetkega täitsa mõtetu
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Slicki hind on ikka suhtkoht palju madalam kui profiilil. Ei ole see slicky soojaks sõitmine ka niivõrd suur probleem C klassis, kus tegelikult võidusõit hakkab ehk alles 2-3 ringil. Vähemalt eelmise aasta poolik hooaeg mulle slikcy kohapealt probleeme ei valmistanud, ei olnud muret, et libe, esimene ring rahulikult ja siis järjest rohkem juurde. Pigem tasuks keskenduda rehvirõhkudele ja valida õige rõhk, et rehv liialt kuumaks ei läheks ja ei hakkaks kiirelt lagunema
Ma ei tea, 55 rehv läks minul libedaks spinfmi ning enos motorsport kompleksis, võibolla kaldenurk läks liiga suureks, aga suht kahtlane oli seal, 650 seni olnud seal oluliselt stabiilsem.
... my two cents ...
-
Teema algataja - Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Ringraja rehvide mõõdud
Eelkõige oligi mõte selle vahel, et eelmine hooaeg 180/55 tänava legaalne supersport-i oma toimis ilusti aga nüüd on tulemas 190/55 profiilikad, et mis erinevust oodata sealt. 50 kõrgusega rehvi tean, et pole mõtet rajale võtta - madal ja lai lihtsalt.
Slicke veel ei ole proovinud seega sel teemal kaasa rääkida ei oska eks see hooaeg saab ära katsetada.
Paratamatult tundub, et see rehvi valik on ikka tõsine "must maagia", kus igalühel on teatav eelistus kogemusega tekkinud. Eks jään siis enda oma ootama
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.