1. leht 2-st

Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 22 Mär 2018, 14:04
Postitas indumen

Kas tasub osta tsikli turvamiseks "kodus puu/posti külge" versiooni jaoks juba valmis olev komplekt,
a'la https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en ... Chain-0003 , juba riide sees olev kett+lukk, või on tugevam võtta kuskilt mingi tööstuslik kett ja ise aretada midagi kokku?

eelmine aasta seisis ainult roolilukuga varikatuse all, ja koera ka pole, aga tänavalt on näha ratast niiet võiks mõelda millegiga kuskile kinnitada lisaks


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 22 Mär 2018, 14:23
Postitas Maaks

Tangidega/ akurellakaga lõikamisele kulub täpselt sama aeg, pole mingit vahet kas ostetud või "ise tehtud". Võta see mille puhul sul endal väiksem stress oleks.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 22 Mär 2018, 14:55
Postitas indumen

https://securityforbikes.com/proddetail ... od=P22-x.x

natuke jäme vist :P
Stress on siis väike kui ei pea mõtlema selliste asjade peale :)

edit:
leidsin mingi reaalse video mitte reklaami oma ka, 16mm versiooni pihta.

19mm

22mm pole testitud veel (togi)

tundub et tangidega pole isegi 16mm puhul eriti midagi teha, ketta vastu läheb ka piisavalt aega. et vaikses nõmme piirkonnas ehk öösel kellegi ikka üles ajab :wack:
tavalise koeraketi lõikab mõne sekundiga läbi see ei pädeks tõesti.

Kes tahab viib nagunii ära, kasvõi ilma selle esi/tagarattata siis mille küljes kett on :(


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 09:35
Postitas Mototehnik

GPS valveseade on kordades kasulikum kaitse oma masinale. Komplekti saab kätte ca. 60-80€ eest ja aku kestab parematel mudelitel mitu kuud 🙂


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 09:57
Postitas urmas66
Mototehnik kirjutas: 31 Okt 2020, 09:35

GPS valveseade on kordades kasulikum kaitse oma masinale. Komplekti saab kätte ca. 60-80€ eest ja aku kestab parematel mudelitel mitu kuud 🙂

Ja annab ülevaate ka siis,kui kedagi kodus pole.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 10:08
Postitas Mototehnik
urmas66 kirjutas: 31 Okt 2020, 09:57
Spoiler
Mototehnik kirjutas: 31 Okt 2020, 09:35

GPS valveseade on kordades kasulikum kaitse oma masinale. Komplekti saab kätte ca. 60-80€ eest ja aku kestab parematel mudelitel mitu kuud 🙂

Ja annab ülevaate ka siis,kui kedagi kodus pole.

Täpselt nii, valdavalt on korralikel seadmetel juba geo-fence funktsioon ka mis annab erinevatel viisidel märku kui ratas peaks liikuma väljapoole seatud punkte kaardil. Olgu see siis telefonikõne, e-mail või SMS. Mõistlikum on minna vargaga "sõbralikult vestlema" kui oma katkise keti juures pisaraid valada 😀


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 10:30
Postitas Motomarket

Kui juba korra GPS jutuks tuli, siis midagi uut leiab ka meie letilt -> https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... acker-mm5/


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 11:15
Postitas Turist

Peenemate varaste vastu ei aita GPS ka, kasutavad seadmeid, mis kaotavad ära GPS ja GSM levi. Isegi seda on võimalik eelnevalt tuvastada, kas rattal selline asi on peal või ei ole. Viivad ratta kuhugi oma garaaži (samal ajal levi segades) ja nokivad valveseadme maha.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 11:25
Postitas Motomarket
Turist kirjutas: 31 Okt 2020, 11:15

Peenemate varaste vastu ei aita GPS ka, kasutavad seadmeid, mis kaotavad ära GPS ja GSM levi. Isegi seda on võimalik eelnevalt tuvastada, kas rattal selline asi on peal või ei ole. Viivad ratta kuhugi oma garaaži (samal ajal levi segades) ja nokivad valveseadme maha.

Monimoto trackeri puhul on see eelis, et ta "peidab" ennast rahuolekus. Alati on muidugi võimalik nö igaks juhuks segajaga peale lennata, aga statistiliselt on suurem enamus ikka "lollide" varaste tegevus.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 11:30
Postitas Vint

Ok, kett ketiks aga lukk ise? :-||| Piisab naelapüssist ja tsikkel jalutab hoovist minema.
( Ma soovitaks õelat/ kurja naabrimutti valveks :roll: või püüa Caitlyn Jenner kinni ja pane tsikli kõrvale ketti. )
*Ärkasin just üles


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 12:00
Postitas oil

Suht masendav!


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 12:26
Postitas Madlobster

Lukk on looma jaoks
Aga mida rohkem igasugu takistusi külge pandud on, seda tülikam on asjaga tegeleda ja valitakse vähem turvatud aparaat.
Kui aga on profivarastel silm peale pandud ja kindel soov on seda saada, siis viiakse minema, riputa sinna külge, mida tahad.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 12:29
Postitas Mototehnik

Tavaliselt see nii on jah, et "loll" varas on meister lukke ja kette lahti hammustama aga GSM segajaid kasutavad inimesed on juba hoopis teine klass vargaid ja nende eest on juba väga raske ennast kaitsta. Selleks, et jääda silma juba sellistele proffidele, peab masin olema ikka väga väärtuslik ka, et üldse kasulik oleks seda minema viia. Seetõttu ju üldiselt langevadki uhkete luksusmaasturite omanikud ohvriks, juba varuosadeks müües on sellised sõidukid ääretult kasulikud.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 12:43
Postitas urmas66

Meil on ettevõttes Navireci seademd suht selle ettevõtte algusest saati kõigil autodel ja minumeelest on nende rakendus väga mugav ning lihtne kasutada. Tsikli või ATV jaoks neil 120€ maksev vidin olemas. Lisandub kuutasu 9€ ,aga see on üsna mugav ja saad selle raha eest omale erinevaid teateid saata jne. Pole kuidagi nendega seotud muud moodi, kui ise klient.
https://navirec.ee/lahendus/gmt100-gps-seade/
On ka muid analoogseid pakkujaid(kogu aeg keegi pakub ennast tasuta seadmetega teenust vahetama),kuid meie inimestel on see asi alati teiste rakenduste pärast vahetamata jäänud. Ise kasutan autopargi kuu kokkuvõtet ja äppi peamiselt.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 17:17
Postitas Jannes

Väidetavalt see ketiga variant olevat tiba parem kui U-kujulised lukud, kuna ketslõikuriga on natukene tülikam menetleda, ent vist eriti suurt vahet pole. Võid vaadata ka komplektina nt. Kryptonite'i Fahgettabaoudit, mis pidavat ka olevat suht ok toode olema.
Lockpickinglawyer'i sugused tüübid suudavad muidugi selliste kulutustega jalad maapinnale tagasi tuua, ent saad vähemalt aimu, mis millisel määral avitab.
Kui ikka kindel tahad olla, siis tuleb kombineerida erinevate variantidega - ketiga kinni, kettalukk peale, mingi GSM valve, liikumisanduritega valgustus jne. Kokkuvõttes asjalik varas otsib lihtsama objekti ja lihtsam varas saab eemale peletatud. Ja kellel vaja viib vist ikkagi ära...
Ise lahendasin tiba lihtsamalt - kasko peale ja ratas seisis rahulikult hooaja tänaval.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 18:58
Postitas rannamees


Viimane vidin tundub päris asjalik kuskil reisupeal kasutamiseks..


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 31 Okt 2020, 20:18
Postitas will111

kui kindel tahad olla siis osta ratas, mis ei näe superluks välja, mis ei ole eriti kallis ja sõida! :D mina olen kasutanud tavalist meetrikaupa ketti (ilmselt oli 8ne lüli) ning mingit suht suvalist tavalist tabalukku. see aitab selle vastu, et keegi lihtsalt ei tuleks ratast ära lükkama. kõige muu vastu turvata nagunii ei saa


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 01 Nov 2020, 10:41
Postitas urmas66

Kui on koduvalve, siis saab ka sinna tegelikult mingi lisana selle varikatuse all oleva tsikli valve teha. Näieks analüütikaga kaamera, mis reageerib liikumisele teatud perimeetris, mis kaamerasse joonistatakse. See muidugi siis eeldab videovalvet, aga on ka liikumis andureid ja muud võibolla olemas. Valve spetsid ehk oskavad paremini pakkuda.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 01 Nov 2020, 11:27
Postitas Madlobster

kui tsiklit turvata vaja läbi talve, siis võiks selle mõne teenusepakkuja, tuttava vms juurde katuse alla viia. Ei ole see mingi ulmekallis ning samas ratta tervisele ka hea.
Kui vaja turvata suvel kui ratas maja juurs sõitjat ootab siis ega palju peale alarmi ning kettide ja lukkude teha ei anna suvalise kotipoisi jaoks on keeruline aga kui tullakse juba tehnikaga ja lõikajatega, siis suurt vahet enam pole, mis sul seal küljes on. St kui silm on peale pandud ja tahetakse ära viia, siis viiakse.
Kui mõni kaamerasilm rattani ulatub on hea peale vargust. Ehk paistab mingigi niit politseile pusimiseks sealt.
Tavaliselt kõik need asjad tehakse peale vargust.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 01 Nov 2020, 15:42
Postitas ranel
indumen kirjutas: 22 Mär 2018, 14:04

Kas tasub osta tsikli turvamiseks "kodus puu/posti külge" versiooni jaoks juba valmis olev komplekt,
a'la https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en ... Chain-0003 , juba riide sees olev kett+lukk, või on tugevam võtta kuskilt mingi tööstuslik kett ja ise aretada midagi kokku?

Lühidalt, jah tasub. Tööstusliku keti läbilõikamine on liiga lihtne.
Ära viiakse nagunii, kes väga tahab. Iga juuresolev komponent teeb aga varguse keerulisemaks ja suurendab vahelejäämise tõenäosust.

Lisaks tasuks ka kaamera üles panna, sest enne vargust ilmselt tullakse luuret tegema. Niiviisi vähemalt võimalik kätte saada.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 02 Nov 2020, 10:48
Postitas kristjankk

Mõtteviis, et nagunii viiakse ära, kui tahetakse, pole õige. Piisavalt motiveeritud pätid saavad paljuga hakkama, aga ei maksa ennast abituks mõelda. Selle asemel tasub mitte olla laisk ja kasutada kättesaadavaid varguse riske maandavaid võimalusi.

Muidugi tasub kasutada lukustamiseks sellist ketti, aga mitte ainult. Lisaks võiks olla alarm peal, lenks lukus ja korralikud ketaspidurite lukud mõlemal rattal. Ja mis ka oluline - rattale kate peale ning ka see kate võiks käia mingi peenikese trossiga alt lukku, et juhuslik möödakäija ei saaks kerge vaevaga sinna alla piiluda.

Ise sai kunagi ostetud võimas tõstekett Haklift nimelisest firmast. Pildil näha olev kett on nii raske ja suur, et kuhugi reisile teda kaasa ei ole mõistlik võtta, aga kusagil parkides saab teda väga hästi lukustamiseks kasutada. Lukku saab kanna ümber puu või posti, aga kui kusagil kortermaja juures olla, siis võib kasvõi iseenda auto puksiiraasa külge lukku panna. Samuti oleks hea ka kusagil garaažikooperatiivis parkides ratas lukku panna. Selleks muidugi peaks mingi aasa või posti sinna garaaži leidma.

kett.png

Sel kevadel tuli If välja motokaskoga, mida tundub, et saab ka vanematele ratastele teha. Hind ei olnud üleliia kallis. Kui mõni suurem reis on plaanis või mingil perioodil rohkem probleemses kohas parkimist, siis tasub seda kasko võimalust ka kaaluda.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 02 Nov 2020, 12:23
Postitas joel
kristjankk kirjutas: 02 Nov 2020, 10:48

kui kusagil kortermaja juures olla, siis võib kasvõi iseenda auto puksiiraasa külge lukku panna.

Ja siis ühel päeval kiiruga autoga minema sõites ununeb konksu külge lukustatud tsikkel ... (crash) (lol)


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 02 Nov 2020, 12:44
Postitas zorten22

Kui palju tsiklivargusi Eestis üldse aasta jooksul aset leiab?


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 02 Nov 2020, 14:18
Postitas kristjankk
joel kirjutas: 02 Nov 2020, 12:23
kristjankk kirjutas: 02 Nov 2020, 10:48

kui kusagil kortermaja juures olla, siis võib kasvõi iseenda auto puksiiraasa külge lukku panna.

Ja siis ühel päeval kiiruga autoga minema sõites ununeb konksu külge lukustatud tsikkel ... (crash) (lol)

Irvitada ju võib, aga ei saa salata, et teise sõiduki külge lukustamine võib mõne kortermaja juures olla ainuke võimalus, kui on tahtmist oma tsikkel millegi külge lukkupanna.

Samamoodi on väga hea reisil olles mitu tsiklit omavahel kokku lukustada, kasvõi U lukuga läbi mootori kaitseraudade. U lukk pole raske, hea kaasas kanda, erinevalt suurest ketist.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 02 Nov 2020, 17:55
Postitas Turist
kristjankk kirjutas: 02 Nov 2020, 10:48

Mõtteviis, et nagunii viiakse ära, kui tahetakse, pole õige.

On õige ikka, et kui TAHETAKSE. Odavama ratta puhul ilmselt lihtsalt EI TAHETA, ära viimise tõenäosus on umbes nagu lotovõidu saamine (kui ikka on mingeid lihtsaid sulisid takistavaid meetmeid kasutusele võetud). :D


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 02 Nov 2020, 21:37
Postitas franz125

Muidugi tasub kasutada lukustamiseks sellist ketti, aga mitte ainult. Lisaks võiks olla alarm peal, lenks lukus ja korralikud ketaspidurite lukud mõlemal rattal. Ja mis ka oluline - rattale kate peale ning ka see kate võiks käia mingi peenikese trossiga alt lukku, et juhuslik möödakäija ei saaks kerge vaevaga sinna alla piiluda.

Kui peaks tegema kõike seda,pluss sõiduvattide selga ajamine siis võtaks see 2/3 ajast mis mul kulub tööle minekuks rattaga.Ja ühtlasi võtaks igasuguse isu sellega sõita.Ei paneks katet ka kui neid nahkaksessuaare poleks küljes poleks.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 02 Nov 2020, 22:42
Postitas urmas66

Reisides on tsiklivargus minu meelest suht olematu probleem,kui sa just tutika demorattaga ei sõida, nagu Johannes Tralla. Ilmselt pandi neile silm aegsasti peale ja saadi aru,et tegemist polnud päris tsiklimatkajaga vaid mingi muu tsirkusega. Mina isklikult pole küll kunagi sel teemal pead vaevanud. Mingi päris jäme ABUS-e kett on olemas ja vahel ka kasutan, aga üldjuhul on süüteluku roolilukk vist ainus asi mida reisil peale keeran. Kett peale kui ratas kuskil parkimismajas, kus saab teoreetiliselt midagi teha,aga siiani pole midagi meie seltskonnas juhtunud. Eks ikka valid ka natuke kuhu ööbima lähed ja kuhu ratta jätad.


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 03 Nov 2020, 09:15
Postitas mx77

Tralla ratas pandi rotti?


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 03 Nov 2020, 09:47
Postitas Maaks

Mul tuttaval "sõitis" ratas Pariisis peatudes ära, ei olnud mingi tutikas - kaugel sellest [mention]urmas66[/mention] Jama päris omajagu ...


Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Postitatud: 03 Nov 2020, 09:53
Postitas Nomidaiganes

Mõtlesingi, et miks Tralla äkitselt gessuga sõitma hakkas, selge siis.