Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Marit
Postitusi: 3
Liitunud: 10 Apr 2016, 15:15
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tallinn / Nõmme
Tänanud: 1 kord

Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #1 Postitas Marit » 16 Okt 2016, 19:17

Spoiler:
Madlobster kirjutas:Algajale sõitjale mu arust hea vaadata kõik kolm osa ära.

/.../

Esimeses videos öeldakse, et mootorratas jääb kiiremini seisma, kui auto. Mitmetel survival koolitustel räägitakse vastupidist, st tsikli pidurdusmaa on pikem.
Sellega peaks siis arvestama :)

https://www.youtube.com/watch?v=iW8RACCf4GM

Youtube'st leiab ka muidugi, nii ja naa testivideosid...


Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 927
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #2 Postitas Madlobster » 16 Okt 2016, 19:57

Netis on palju infot, kes on füüsikaga ära tõestanud, et auto jääb kiiremini seisma, kes on testidega ära tõestanud vastupidi.

Kellel 100% õigus on, seda on raske öelda. Lotus Elis vs mingi chopper või high end superbike vs jotota camry. Sinna tuleb lisada kindlasti ka juhi reageeringu ajad ja tsikkli puhul kindlasti ka oskus max pidurdus jõud välja võtta ilma maoli kukkumata.

Tegelt on see vast nii, et vahet pole, kas auto või tsikkliga liikluses täie kaaluga piduri otsa kargad võid oodata tagant selga sõitu. Tsikli puhul on lihtsalt hulka valusam ja seega peab siis arvestama. Lisaks on veel see, et sind ei nähta, ei siis kui sa ees sõidad ega ka siis kui vastu sõidad. Täna jälle keerati nina alt vasakule nii nagu mind polekski tee peal olnud mõni sent jäi vist tagastange ja mu esirehvi vahele. Kuna ei õnnestunud vastu tulnud ja vasakule keerava juhiga silmsidet luua (aru saada, et ta on mind näinud oskasin hoo väga maha lasta)

Selline ette ja peale keeramine on tegelikult hirmus igapäevane asi tsikliga sõites. Milles on viga ei tea, lubadele märgitud prillid on koju jäänud või lihtsalt on üleval tiba kõleda võitu.

Aga liikluses vast on pidurduses lähtutud sellest, et bikerid teevad vähe sportlikumat sõitu ja juustukeraga kodupoole veerev mammi ei pruugi sellest aru saada.

Minul näiteks jäi Veldi juures sõitmas käies karp lahti kui kiiresti see mees oli võimeline tsikliga seisma jääma. Ma ei taha kuidagi uskuda, et average peresedaan sama suudab.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Syn
Postitusi: 173
Liitunud: 28 Juun 2011, 20:55
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #3 Postitas Syn » 17 Okt 2016, 11:21

Madlobster kirjutas:
Selline ette ja peale keeramine on tegelikult hirmus igapäevane asi tsikliga sõites. Milles on viga ei tea, lubadele märgitud prillid on koju jäänud või lihtsalt on üleval tiba kõleda võitu.

Veidi OT, aga algajal (tegelikult kõigil) tasub igaljuhul ka oma tegevus enne ristmike üle vaadata. Endal õnnestus ühele algajale "ette keerata" just see tõttu, et ta oli vasaku suuna sisse unustanud. Tegin parempööret ja tema tuli vaiksel kiirusel üle fooriga reguleeritud ristmiku mis oli ca 50m enne minu ristumiskohta. Tõesti autost vaadates jäi mulje, et tema plaanib keerata vasakule parkimisplatsile (kohe peale fooriga ristmiku) ja keerasin välja. Siis kui teda tagavaate peeglist nägin (suund ikka sees) sain aru,et ta ei plaani vist pikalt kuskile vasakule keerata. MIdagi kriitilist ja eluohtliku polnud, aga kui ta oleks peale fooriga ristmiku ikkagi otsustanud lõpuni peale keerata, siis oleks vast ära puudutanud üksteist.
Ma ei õigusta siinkohal autojuhte ühtegipidi, aga igaljuhul tasub endast kõik olenev teha, et igasuguseid arusaamatusi vältida. Päeva lõpuks tahavad kõik koju õlle libistama jõuda. :bsmile:
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 927
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #4 Postitas Madlobster » 17 Okt 2016, 13:41

Inimlike eksimusi tuleb ette nii lenksus kui roolis selge see, (seda ka vahest kõige teravamatel pliiatsitel) lihtsalt lenksus olles tundun nähtamatuna. Kuigi kiirus on normaalne, takistusi nähtavuse osas ei ole, päeval enamasti põlevad veel täistuled, et nagu pime roolis või??? Rivistumistel veel natuke mõistan, et olin mingis pimedas nurgas vms või kui on kiirus suur, et ei osanud kiirusega arvestada aga normaalse kiirusega nina all olles peale/ette keeramised on suht aru saamatud.

Navigatoriga sõidan, ei kipu keegi niiviisi läbi lipsama ette keerama. Et teatud suurusest alla poole enam silm ei seleta? või lihtsalt on nii pohui?

Ise olen napitl mitme bike logo külje ukse peale saamisest pääsenud. Susi Hotelli juurest välja keeramisel kamp bikereid seisis foori taga ja samal ajal kui mina gaasi andsin keerasid nemad hargi vahelt kogu paugu välja, mis sealt keerata andis. Nii kiiresti pole mul jalg vist ühe pedaali pealt teise peale enne läinud :D
Kuigi nii mina kui tsikli mehed, kes märkasid minu liikuma hakkamist saime kerge jõnksu kerest läbi ja mitte midagi ei juhtunud, jäi ikka veidi paha tunne hinge.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 397
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 171 korda
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #5 Postitas ElectroMoto » 17 Okt 2016, 13:57

Väiksemate ja raskesti taustast eristatavate liikuvate objektide märkamist ja jälgimist õpetatakse õhuväes hävituslenduritele. Tavainimese jaoks jääb see oskus enamasti kättesaamatuks.. Ja ükski kirumine ja siunamine ja juhtide peale karjumine ei muuda inimese ajukeemiat.

Kuigi pean tõdema, et aastase staaži juures sõites praktiliselt iga päev tööle ja koju läbi Tallinna kesklinna, on kogu selle aja peale ainult kaks korda ette keeratud ja mõlemal korral reavahetusega kõrvalt realt. Muud ette keeramist lihtsalt pole olnud.
Ma arvan, et mida kiiremini tsiklimehed aru saavad, et nende tervis on pea 100% ulatuses nende endi kätes, seda tervislikumaks muutub liiklus kõigi jaoks. Sest sapp ja sülje pritsimine genereerib ainult sappi ja süljepritsimist juurde ega lahenda mitte ühtegi probleemi..

franz125
Postitusi: 2226
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #6 Postitas franz125 » 17 Okt 2016, 14:47

Pean ütlema et rattaga sõites ei ole kordagi ette keeratud,vähemalt mitte sellel tasemel et meelde oleks jäänud.Neil kes mulle autoga sõites on ette keeranud tunduvad olema totaal pohhuistid.ei suuda nad kiirendada ega vabanduseks vilgutada.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 927
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 235 korda
Tänatud: 277 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #7 Postitas Madlobster » 17 Okt 2016, 19:42

Ma ei tea kus Tallinnas te sõidate või millised helkurid vilkurid teil küljes on.
Täna:
Nõmmelt järve suunas, paremalt tume jeep peateele ette minu kiirus spidol 64km/h tegelik siis50 natuke pluss = suht tugev pidurdus
jõudsin tammsaare teeni ja sealt üle sõites audi pani nina all länkarile (oli ikka väike ja nähtamatu auto kõrval) lihtsalt külje pealt sisse (õnneks ei tegelenud lanesplittimisega) = minu jaoks oht puudus ehk siis venisin korra, et veenduda, kuhu nad vormistamiseks seisma jäävad, lihtsalt võttis kukalt kratsima, et WTF ???
pirita viimsi vahel minu kõrval (ei mäleta mis regi oli) teisest esimesse = äkiline põige mingi tee äärsesse ratta vms seal on bussidele või ma ei tea ühesõnaga õnneks oli ruumi
tagasi suund enne liivalaiat ootavad oma liivalaiasse pööramist (vasakule) mina paremas reas kiirus ca40 näen vasakus reas mersu panni rattad pöörduvad paremale ja kohe oli ta ka sealt väljas = juba väga järsk pidurdamine koos suuna muutusega siis keris küll juba üle :-|||
ja see oli vaid täna :idea: vbl hall tsikkel, mustad riided, must kiiver teevad mu tõesti nähtamatuks ja peaks hakkama õpekate kombel ja ellu jäämise eesmärgil helkurvestiga sõitma või mingid muud riided ostma.
Igapäev nüüd nii hull ei ole :D aga jah siiski häirivalt tihti.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

franz125
Postitusi: 2226
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #8 Postitas franz125 » 17 Okt 2016, 19:59

Mingi silmapaistvam tükk võiks küljes olla küll.Ma olen vaadanud et isegi paljud Harrika vennad kannavad selliseid riideid mis on segu nahast,cordurast ja neoonist,täitsa edevad sellised.Ise kasutan musta-valge-halli kamuflaazi,tundub et paistab kätte küll.Vihmaka ostsin paraku halli aga üleni neooni ennast ka pakkida ei tahtnud.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1404
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 382 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #9 Postitas AzA » 18 Okt 2016, 07:34

Pidurdusmaa sõltub füüsikaliselt kindlatest teguritest, seega on see tsikkel saab kiiremini pidama või vastupidi lihtsalt siuke ... ma "arvan" teema. Sõltub ju objekti massist, hõõrdejõust, pidurdusjõust.
Mul on 3 liikurvahendit. Järjestan nad nii:
Koos minuga 300kg klassik ... kaks 6-e kolvilist ketast ees ja 2-e kolviline taga.
Peresedaan ca 1,3 tonni .... 4 ketaspidurit.
Pakuks, et 250kg kruiser .... üks 2 kolviline ketas ees ja trummel taga

Mul siis mõlemad variandid olemas :bsmile:
Võin ka muidugi eksida, selline tunnetuslik värk.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

P6rgukoer
Postitusi: 59
Liitunud: 01 Aug 2016, 10:51
Tsikkel: YAMAHA VMX12, Kawasaki VN1500
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #10 Postitas P6rgukoer » 18 Okt 2016, 08:53

See suvi sai ainult tsikliga sõidetud, praktiliselt igapäev, autoga praktiliselt ei sõitnud kordagi ja see andis harjumustes ka kohe tunda. kui suvelõpus auto sanga istusin siis kohe ühel ringteelt välja sõites reastus üks härrasmees oma autoga kolmandast reast teise ritta mulle kohe küljepealt sisse, mul reaktsioon oli selline et kohe mauhti keerasin esimesse ritta ise vaatamata kas see rada üldse vaba on( ei tea kas üldse oleks jõudnud peeglit kasutada, ehk oleks mats samal ajal juba ära käinud) aga õnneks oli vaba. Harjumus oli nii sees et rattaga mahun igalepoole ära, sõidan kasvõi mööda kraaviserva. tsikliga sõites oli see ikka tavapärane, et regularselt keegi otsa keeras aga ega sellest ma numbrit teinud, juhtub ikka. Ise sõidan mattmusta tsikliga ja riietun ka eranditult musta ja ristlen tänavatel suure naudinguga mõrvarlike autojuhtide keskel :D
Kasutaja avatar

iSlanderEST
Postitusi: 179
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorrattur on liikluses nõrgem pool

Lugemata postitus #11 Postitas iSlanderEST » 18 Okt 2016, 09:12

Peale lisatulede paigaldamist eelmisele rattale kadus peaaegu igasugune ettesõit ära. V.a. vennad, kes nagunii ei vaata. Lisatuled olid nii efektiivsed, et uuele rattale lasin ka need kohe peale panna ja ilmselt tänu sellele pole sel aastal peaaegu mitte kordagi väga hulle olukordi olnud. Üks vasakpöörde reas olev takso küll vahetas järsult rida (keeras ette, et ikkagi otse sõita), ja sõitis mulle jalga, aga sisuliselt pääsesin ehmatusega. Taksojuhil oli telefon samal ajal käes, ta ei vaadanud peeglisse, ehk siis polnudki lootust, et ta näeks, et ma üldse olemas olen. Vihmas sõites olen hakanud kandma ka helkurvööd.
Mu praeguse ratta pidurdusteekond on küll pikem, kui ma tahaks, aga asi on puhtalt mu rehvivalikus: poolkärn.




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist