Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Viimane korralik motosõidu uuring tehti 1980 aastal Harry Hurti meeskonna poolt (Hurt report). 37 aasta vaikuse järel otsustas Virgina Osariiga Traspordinstiduut tellida korraliku uuringu. Uuringu viis läbi Motorcycle Safety Foundation. Kuna aeg on edasi läinud, siis on ka võimalused avaramad ja nii riputati 100 mootorratast erinevat tehnoloogiat täis (loggerid, 4 kaamerat, akseleromeeter, güromeeter, GPS jne). Testgupi 100 mootorratturit vanuses 21 kuni 79 tegi kokku 30880 sõitu ja läbisid 590 000 km, osalesid 30 avariis ja 120 ohuolukorras. Saadud andmeid ananalüüsiti põhjalikult.

Tulemused ja järeldused linnulennult:

  • * 99 juhul osales avariis või ohuolukorras teine sõiduk

    • 33 nendest olid tagant sissesõidud
    • Me pole piisvalt head kurve võttes, eriti torkab see silma paremkurvide puhul
    • Agresiivne sõit kavatab avarii riski 18x
    • Mittekeskendunud sõit 9x
    • Reguleerimata ristmiku ülatmisel kasvab ristk 41x
    • Mootorratturid ei plaani piisavalt ette
    • Iga 10K sõidukilomeetri kohta toimub mõni intsident (loeti ka madalal kiirusel, parklates jms tehtud väikseid "kõksusid" ja mahapillamisi, kus ei ratas ega mootorrattur kannatada ei saanud.

Milliseid mõtteid see tekitab?

----

Ülevaadet saate lugda siit: https://goo.gl/NxmjWA
Uuringu kokkuvõte: https://www.msf-usa.org/downloads/msf10 ... _Paper.pdf

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas boob »

Keskmine aasta läbisõit on 10k või rohkem ja kukkumisi mõned korrad oma lollusest väga väikesel kiirusel, ehk siis võiks öelda, tsikli lihtsalt küljeli laskmine kui jalg enam hoida ei jõua.
Ettekeeramisi ja ohuolukordi, kus puhta nahaga on saanud välja tulla, on oioioi kui palju olnud...

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Iga kord, kui tsikli selga istun, arvestan võimalusega, et võin just täna kukkuda. Kui ma lõpetan sellise mõtlemise, muutun iseendale (ja võib-olla ka teistele) ohtlikuks.
Mingit suuremat õnnetust pole olnud aga paar kergemat käbla on ikka olnud. Metsas hullamised ei lähe arvesse :)

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas poison »

Statistika...ma peaks siis vähemalt 12 korda kukkuma :)
Aga Piipzuga olen igati nõus.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

poison kirjutas:

Statistika...ma peaks siis vähemalt 12 korda kukkuma :) Aga Piipzuga olen igati nõus.

Keskmine. Mõni kukub/pillab vähem, mõni rohkem. Ma olen suutnud küll tsiklit parkals ning metsateedel tsiklit ja ennast kahjustamata maha pillata.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas pühak »

See, kui ilma igasuguste varaliste ja isikukahjudeta tsikli pikalikäimised intsidentide statistikasse kaasatakse, on minu meelest natuke üle pingutatud. Mõni hardcore streetfighter "pargitakse" äkki 2x päevas külili, kohvipausi ajaks ka. :D Registreeritud (kui see on kriteerium) sihipärases kasutuses olevatest krossikatest ja enduurodest pole vist üldse mõtet rääkida, keeravad statistika täitsa segi. Siis peaksin ma oma vana kaubikurondiga kõik "tunde järgi" tagurdamised näiteks neljarattaliste avariistatistikasse märkima. Aga mikimaal loetakse vist kogemata peerulaskmine ka intsidendiks.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

"On suured valed ja väiksed valed. Ja siis on veel STATISTIKA"

Ei tasu seda asja tõsiselt võtta, sest AINULT 30% kõikidest õnnetustest juhtub joomasena, seega klaasid kätte, põhjust tähistamiseks on :bsmile:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Eikki
Kaupmees
Postitusi: 337
Liitunud: 27 Juun 2006, 21:33
Tsikkel: Ducati Streetfighter
Asukoht: Florida
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas Eikki »

“Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital.”

Õige mees keerab alati juurde.
Aitan USA-st asjade tellimisel. Ebay, Paypal-iga maksmine ja kõik muud kohad.
http://www.estperformance.com
http://www.facebook.com/estperformance
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas Raki »

Olen suhteliselt uus tsiklist - load alates 2013 vist. Kilomeetreid samas sõitnud rohkem, kui mõni, kellel load aastakümneid.

Siiamaani ei ole kordagi tsiklit pidanud maast üles tõstma. Õnneks on ka läinud kuidagi ilma ohtlike olukordadeta. Phtui phtui phtui

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Minu puhul kindlasti kehtib see statistika :-) Viimase rattaga sõitnud 30kkm, korra olen tänaval trammirööpal libisenud, korra garaažiuks ees pikali käinud, sest jalg jäi sadulakoti taha, korra olen tanklas pikali käinud, sest mingi libe ollus oli maas.
Hea teada, et nüüd saab vähemalt 10kkm muretult liigelda :mrgreen:
EDIT: Mind muidugi eriti ei morjenda kui ratas peaks jälle pikali käima, kuna suudan ta iseseisvalt jälle ülesse tõsta suht vähese pingutusega.
Aga mis kurvidesse puutub, siis paremkurvid tunduvad mulle isiklikult ohutumad, vasakkurvidesse on alati väike kahtlusemoment sisse kirjutatud kuna tean et tee on reeglina väljapoole kaldu.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

AnTyx
Postitusi: 344
Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 60 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas AnTyx »

Macintosh kirjutas:

Milliseid mõtteid see tekitab?

Esimene mõte - tuleb arvestada, et uuring on USA-põhine, ning seal on ettevalmistuse tase (ja tsikliloa nõudmised) märksa madalam kui Euroopas sh Eestis.

Aga üldiselt, kui arvestada sisse ka väiksemat värki, seistes või parkimiskiirusel kukkumist, siis tundub umbes õige.

SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Nooruses ehk siis enne sõjaväge kukutud igasugu nõuka aegsete aparaatidega korduvalt ja korduvalt.Põhjused erinevad,aga enamuses liigne uljus ja oma võimete-oskuste ülehindamine.Tüüpiline olukord saaremaal ja neid kordi on palju,kus asfalt lõppes ja algas kruus.Tulemuseks külg maha.Vigastusi neist pole samas kordagi olnud ei endal,ega sõpradel. Peale ühe rangluu sõbral.
Tänapäevaste ratastega on olnud nö omal süül pikaks läinud kurve,aga olen teele jäänud ja ükskord garaaži ees lasin ratta külili,sest unustasin pimedas jala alla panna.
Mingeid ohuolukordi on ka olnud(keegi ei näinud või keeras ette jne.),selliseid tavalisi mida ikka liikluses juhtub,olenematta,millega sõidad.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Maaks kirjutas:

Aga mis kurvidesse puutub, siis paremkurvid tunduvad mulle isiklikult ohutumad, vasakkurvidesse on alati väike kahtlusemoment sisse kirjutatud kuna tean et tee on reeglina väljapoole kaldu.

Mul muide sama lugu, paremkurvid tulevad mul enda hinnagul päris kenasti välja aga vasakule sõit jätab soovida - liiga tihti kipun vasakule pööravat kurvi "lõikama".

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Mootorrattur kukub kord 10K km kohta.

Lugemata postitus Postitas renx »

No mul on kilomeetreid äkki 1000km aga kukkunud vähemalt 20-30 korda (crash). Muidugi vähe teine maapind võrreldes statistikaga :D
Kevadel oli matkarattaga kruusateel korralik napikas kui 70-80kmh pealt äkki esiots kaotas pidamise ning ise pooleldi lendasin tsikli peal, samal ajal lenksust kinni hoides.
Kunagi ei tea mis võib olla. Kandke varustust 8)

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”