Mootorrattaga alustamine

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mkendra
Postitusi: 50
Liitunud: 21 Apr 2015, 20:56
Asukoht: St. Julian's, Malta
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas mkendra »

will111 kirjutas:

no mina lugesin kuskilt siit sellist väidet "Mis kubatuuri puutub, siis vähemaltKawasaki 650cc ja 53kW kohta ütleks nii palju, et mulle piisas juba õppesõidust kardirada + maantee + linn, et saada aru, et seda on pika perspektiivi (et kannataks enne ära tüdinemist vähemalt ühe hooaja sõita) huvides natuke liiga vähe minu jaoks - ei tekita väga palju emotsiooni ega aukartust"

ja see ajas natuke naerma. nii see kubatuur x võimsas jutt, mis on juba iseenesest täitsa väär arusaam asjast. kui ka "piisas" õppesõidust jutt, pika perspektiivi jutt ning emotsiooni ja aukartuse jutt. aga ei noh, kes olen mina, et värske a-kati huvilise emotsioone kommenteerida eksole, kõigest mingi vend, kes arvab, et tal on kogemust :D

Tegelesin varem autospordiga (alustasin noortesprintidest ja rahvasprintidest ning edasi igasuguseid rajapäevi, kus piirangud autodele ja nende ehitusele leebemad), kuid lõpetasin sellega tegelemise suuresti seetõttu, et asi muutus mulle selles etapis igavaks ja ei saanud seda õiget "feelingut" sealt enam kätte. Kiirema auto ostmine ei tundu hetkel rahaliselt mõistlik, ehitamisest rääkimata. Tänavarattaga küll kruusale ei roni, kuid kuskil asfaltkattega rajal on tsikliga fun per € oluliselt odavam.

Eelmisel aastal tahtsin veemaailmaga tutvust teha ja vaatasin bowrider stiilis kaatreid. Alustasin 3l R4 mootoritega kaatrite vaatamisest ja lõpuks ostsin 5l V8 mootoriga kaatri. Maru äge ja kift oli veepeal kaatri taga asju lohistada ja niisama 80km/h ilusa ilmaga kruiisida kuniks sain põgusalt tutvuda 300hp jetiga...Huvi kaatri vastu kadus. Kui veemaailmaga veel tegemist teha, siis kas 300hp+ jeti või bowrideri stiilis kaatriga, millel vähemalt 2x V8 mootorid. :twisted:

Nüüd siis olen tutvumas siklimaailmaga ja parem vaatan kohe väikse varuga midagi sellist, millest ennast tundes poole hooaja pealt ära ei tüdine. Noor, veri vemmeldab ja ootused tehnikale on tõenäoliselt keskmisest veidi kõrgemad. Mis siin naerma ajab?

PS: Müüa Kaater Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 & SX-M jalg

Viimati muutis mkendra, 15 Mai 2017, 19:10, muudetud 1 kord kokku.



will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

iseenesest võib see olla muidugi õige lähenemine, samas suur tippvõimsus ei garanteeri alati tippfuni. või noh, garanteerib siis kui tippfun on ainult nö. kiirenduse tunne. kellele on, kellele mitte.
paljude rataste puhul minumeelest vähemalt on nii, et pigem saab enne takistuseks sada muud asja kui see, et võimu liiga vähe on. pean silmas takistuseks siis kiiremini sõitmisest rääkides. vedrustus, pidurid, rehvid...või lihtsalt mitte kõige õnnestunum ratta raam, geomeetria. aga tõsi ta on, et kõik see ei mõjuta absoluutselt lihtsalt puhtalt sirgjoonelist kiirendamist. kõige esimesena tajutakse muidugi seda, et minek võiks veel parem olla...sest noh puhtteoreetiliselt võiks minek ju alati veel parem olla :D

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Ma paluks seda nüüd võtta konstruktiivse kriitikana. Su esialgne postitus on täis mingit veidrat üle võlli põdemist ja konspireerimist. A la ootan sügiseni, ostan ratta, harjutan, järgmine aasta autokooli... nagu plaaniks kolmandat maailmasõda? Autokool on ideaalne ja lihtne algus, selleks sa sinna lähedki, et saada väike sõidukogemus ja load ja edasi oskad juba otsustada, kas sinust saab sõitja või ei. Lisaks sellele ainuke asi mis veel kommenteeriks on see 1000EUR tsikli plaan. Mingi rimaka muidugi sa selle eest saad ja müüja kiidab takka (läbisõitu võid eeldada umbes 20000km kella peal, kirikuõpetaja sõidutas nunna 2 korda aastas jne) aga ära nüüd arva et sellise raha eest saab kohe päris mingi sõiduki või nii. Turu seis hetkel on umbes selline, et 4000 eest ostad ja 1000 eest paned uued kuluosad külge, siis on selline enam-vähem asi millega võib linnast välja sõita ja jätkub veel mõneks teiseks hooajaks ka. Hinnaklassis 2000 kiputakse reliseerima ronte, millel on iga viimane kui tross, klots, rehv, küünal, aku ja vedelik viimse lõpuni ja natuke edasigi sõidetud.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas franz125 »

No kasutatud tsikkel võiks selline olla http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... peId=MBkui lahjaks jääb siis korke käest saab tellida ka über BMW 200+ hobesega.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
RistoQ
Postitusi: 46
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas RistoQ »

See teema muutub üha mürgisemaks. Parem on vist siis hoida eemale sellest 600sest ning alustada 125sega sest tõesti pole juhtraud käes sündinud. Teiseks, A kategooria omandamine on minu jaoks tõesti tähtis. Nii tähtis, et tulin siia foorumisse nõu küsima. Sain väga palju meeldivat ning kasulikku informatsiooni. Samuti seda, et ma teen ja mõtlen kõike valesti. Üldiselt mind ei kotiks absull mida keegi arvab kuid kui neid arvajaid ikka nii palju koguneb siis hakkan enda vaimses võimekuses kahtlema. Üritasin sõbralik ja alalhoidlik olla kuid näe, ässad tulevad ja situvad su otsustusvõime nii täis, et hakka või kartma.
Peate naljakaks/imelikuks minu kirjutatud lauseid... No mida t***. 5e aasta pärast oskan samakõvasti kaasa karjuda võimsuste ja kiirendusvõime koha pealt. Seniks pole mõtet mulle ära teha asjades millega ma pole kursis.
Ratta eelarve. Ma ei pane mingit 4-5 tonni esimese ratta alla. Varustus ka maksab midagi ja kui see lisada sellele 5000 euro rattale siis pean ma vähemalt aasta koguma seda raha. Mutrivõti käes püsib ning tehnilist taipu jagub ka " rimaka" remontimiseks. Juba 10 aastat mehhaanikaga tegelenud Eks ma hoian "tõelistest baikeritest "eemale kui peaks kedagi teel nägema.
Kui kunagi tunnen, et nüüd on see aeg siis investeerin suurema summa "korralikku" masinasse.
Teema algne küsimus. Kui kogenud on autokooli astujad. Sellest küsimusest tekkis ka spekulatsioon ennem ratas osta ning siis kooli minna sest ma ju ei teadnud mis seis on seal koolides. Sellele sain vastuse ning koheselt langes välja ennem harjutamine ning kindlakäeliselt võtsin otsuse vastu ennem kooli minna. See kõik on siin teemas kirjas kui keegi viitsib süveneda.
Hindan ausust kuid aususel ning targutamisel on selge piir. Kogemused tekivad ajaga ning kogenematut inimest nüpeldama pole mõtet hakata.
Tänan toetajaid sest tänu teile sain palju väärtuslikku infot.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas ranel »

RistoQ kirjutas:

Juba 10 aastat mehhaanikaga tegelenud Eks ma hoian "tõelistest baikeritest "eemale kui peaks kedagi teel nägema.
Kui kunagi tunnen, et nüüd on see aeg siis investeerin suurema summa "korralikku" masinasse.

Mul on 90a ratas. Soojalt soovitaks võtta mõni uuem pritsega pill. Alustades sellest, et nt nõelade kaevud pole vahetatavad ning lõpetades nelja eraldi karpaga pahatihti. Keerulist midagi pole, aga vana asja päris korda tegemine võtab lihtsalt mõnusalt raha. Rääkimata lisaks siis veel kehvast juppide saadavusest/jubedast hinnast Eestist ostes. Kui remondi isu tuleb, siis nukker on ratta või mitu ratta raha sinna alla laduda. Teine vana ratas sai võetud 92a oma, aga selle eelis on see, et mootori ja karpa osas vähemalt 2x vähem juppe.

Viimati muutis ranel, 15 Mai 2017, 21:11, muudetud 1 kord kokku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

reimps

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas reimps »

Naah, ära põe, politsei on efektiivsemaks muutunud ja ei juleta enam kihutada. Siis tuleb klahvidele kuuma anda, need vähemalt ei rammi veel tagant sisse.

Mine kooli, saad nõksud kätte, osta mingi tonnine (euridest räägin) 500-750 kuubikuga pill ja ralli rõõmuga. Kohe pole mõtet suurt mölakat võtta, pole järgmistel aastatel seda suurema mootoriga rollu peale kolimise rõõmu lihtsalt. Odav peldik võta sellepärast, et niikuinii paned risu, pigem soeta korralik kaitsmering või püksid-joped-papud. Ja kui juba kohe enne kooli mingi rimaka ligi võtad, saad oma mehaanikukogemusi rakendada ning mõne lubadega sõbra abil ehk isegi kuskil platsil harjutamas käia.
Oma käe peal lubadeta mine vaid siis, kui rattal USA number on ja siis ka hoia 160 peal kiirus, pidada suht ohutu olema.


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas Prets »

Olen ise praegu just autokooliga hakkama saanud, sain A2-ga koolis vähem kui kuuga hakkama, kahjuks pean nüüd ARKi taga ootama, sest peab kooli läbimisel mingi aeg olema...

Varasem sõidukogemus 7-9 aasta eest paar hooaega poole kohaga hälvik-rolleristiks olemist.

Autokooli ei tasu karta, leiad hea õpetaja, siis saad igati selgeks. A2 muidugi paar lisasõitu ka võrreldes täis-A'ga. Aga vähemalt endale tundub, et kui liikluskogemust muidu natukene juba on, siis see tsiklisõit pole ka midagi erilist ja saab hakkama. Alati on ka võimalus autokoolis lisatunde võtta. Reaalselt sõitma õpib ikka oma rattaga ja pikema aja jooksul ja seda palju lihtsam lubadega teha.

Esmase ratta kohta, siis kui ise poleks nii suur koljat ja mahuks selga ära, siis isegi CB500, millega sai koolis sõidetud, oli oma 35 KW'ga alustuseks küllaltki aukartust äratav. Ei ole tarvis algajale, et lihtsa vea pärast liigselt karistaks, nt kogemata liigse gaasiga kohe üle tõmbaks või poole randmepöördega juba üle legaalsete kiiruste läheks.

Nüüd ainult ARKi ja siis vaja leida ratas, mille selga ka minusugune rohkem kui kahemeetrine lontrus selga mahuks.

(togi)
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas kaimex »

600ne ei ole küll midagi hullu, et peaks eemale hoidma. Eks ta siuke pisike ja kerge ratas on. Samas nullist sajani väga vahet pole võimsamatega. Soovitan lihtsalt ära proovida. Eks alguses liigub ikka maru hästi, aga pärast kuud juba suht harjunud sellega. Ega legaalsetel teedel nagunii veidi igav sõita. Õige sõit vajab rada ja suuremaid kiiruseid. Kui bikeidest rääkida. :) Käi koolis ära ja kui saad seal ka kahe erinevaga proovida, siis tead rohkem mida eelistada. Meil oli vist 125-ne ja 650-ne, pärast suurema selga saamist väiksemaga sõitmisele ei mõelnud ka enam. :) Selle 10 tunniga nagunii õiget kogemust ei saa, et põhi asjad saab selgeks ja kui load käes, küll siis kogemus ka tuleb. Ise sõitsin esimese nädalaga üle 3000 km :D Autokooli minnes võiks ainult oma kindad ja sukk olla, jalanõud ka. :) Kaitsmed saad nende poolt ja kiivri ka. Eks siis hiljem juba saad ise käia proovida ja vaadata mis meeldib.
Esimeseks rattaks ala 4-5k, noo sellepeale ma ainult naeran. Samas, kui raha jalaga segada, miks mitte. Esimeseks autoks võib ka alati lambo osta...
Päikest :)

Kasutaja avatar

mkendra
Postitusi: 50
Liitunud: 21 Apr 2015, 20:56
Asukoht: St. Julian's, Malta
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas mkendra »

RistoQ kirjutas:

Teema algne küsimus. Kui kogenud on autokooli astujad. Sellest küsimusest tekkis ka spekulatsioon ennem ratas osta ning siis kooli minna sest ma ju ei teadnud mis seis on seal koolides. Sellele sain vastuse ning koheselt langes välja ennem harjutamine ning kindlakäeliselt võtsin otsuse vastu ennem kooli minna.

Kindlasti ei pea kahetsema seda otsust (Y)

kaimex, miks esimeseks rattaks 4-5k eurine ratas palju on? Mulle tundus esimeseks rattaks see number just selline kuldne kesktee, et võiks saada midagi sellist, mis ühest küljest terve suvi kuskil remondis ei seisa ning teisest küljest jällegi ei peaks kukkumise korral silmi peast nutma? Mis seos on 4-5k rattal ja Lambol? :roll:

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas kaimex »

Loomulikult võib minna ka esindusse ja osta 20k+ ratta, nagu ütlesin. Kui pappi on miks mitte. Eks see, et alla ala 4k ratas istub sul terve suvi remondis on ka ikka võimsalt üle pingutatud jutt... Kui rahakott lubab, siis eks uuemad abs-iga on vast ikka veidi paremad. Kui äkk olukorras esipiduriga pidurdada. Samas ise olen ka siiani veidi odavamad rattad valinud, et oleks täiesti ükskõik, kui maha kanda. Pigem korralik rõhk varustusele ja eks hiljem saab edasi vaadata. :) Tegelt võib osta ka 10k-ga ratta, mis pool suve remondis on. Hind ei ole alati määrav, pigem seisukord. Mul üks sõber ostis 70k-ga auto ja 4 kuud hiljem oli mootor koos. Tegu vanema inimesega, et ei käinud ja paarutanud ringi. :roll:

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ja miks ei või poest uut ratast esimeseks osta?Nö.tsiviil kasutuses pole ma ühtegi ratast külili saanud ega mulle külge tuldud.Kolm käntsu pandud ainult ringrajal ja võistluste ajal.Eks igaühel oma filosoofia.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas Prets »

See, et sina pole saanud, ei tähenda, et ei saaks. Alustava rolleristina õnnestus mul valede sõiduvõtete ja valitud kiiruse (ja asukoha, nt märja muru või värskelt freesitud ja kolm päeva peale sadanud pmst mudaseguse kruusa peal) tõttu vist kolme sõidetud hooaja peale kokku viis korda käntsu panna. Pigem on ikkagist reegel, et mitte kas, vaid millal sa külje maha paned ja pigem varem kui hiljem.

Teine võimalus, äkki sõidad hooaja-kaks ära ja tsiklisõit ei hakkagi meeldima. Või leiad, et pole aega piisavalt selleks. Ka sel puhul lihtsam, kui osta odavam tsikkel, ei pane niipalju raha magama tsikli alla ja võimalik kaotus väiksem hiljem müües. Ja üldse, kui on ainult piiratud ja kindel rahasumma tsikli ja varustuse jaoks, siis enne tuleks osta korralik varustus ja alles ülejäänu eest omale tsikkel osta.

(togi)
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Lisaks ABSile on uutel ratastel tavaliselt veojõu kontroll ehk siis ei lasta keerata ei nokka üles ega saba alt ära. Olenemata võimsusest ja kõigest muust peaks olema algajale parem kui mistahes ilma ohutusvarustuseta 125cc juust. Kui hirm ikka suur, siis võib ju kasvõi esimeseks hooajaks kasko teha. Seda kõike siis vastuseks nendele, kes soovitavad tingimata vana juustu osta. Kui ei tahagi raha raisata uue peale või pole seda kuskilt võtta siis teine asi, seal ei ole midagi vastu vaielda. Ma näiteks sõidan autoga mille eest maksin 760.- ja ma olen väga rahul, sest ma ei tahagi mingit autot, võrdselt oksele ajab nii see 700ne pann kui mingi 70000ne Ferrari :)

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ja siis tuleb üks uus linnavahel wheelitaja juurde sest elektroonika teeb töö tema eest ära ja mingit hirmu ülekäimise ees ei ole.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
RistoQ
Postitusi: 46
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas RistoQ »

:D :-|||

Viimati muutis RistoQ, 03 Sept 2017, 23:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas arendaja »

Ei olnud mitte huvitav lugemine vaid nukraks tegev.

Esiteks kool, mille valisid eirab elementaarseid õppe reegleid - teine tund linnas... on ettenähtud kindel arv ettevalmistavaid tunde alla mille ei tohi mitte ükski juhikandidaat sukelduda liiklusesse. Aga eks see ole nn õpetaja enda otsustada.

Platsi peal esimene tund sulle ikka enne starti mootorratta valitsemisest, asenditest räägiti? Joonte vahel sõit ei tule välja eriti siis see enamasti lõhnab kas: lahtiste põlvede, sirgete käte, maha vaatamise ja/või ainult siduriga sõidu järele.

Sa kas oled ülipädev, et suutsid ühe tunniga saada rattaga harjutud ja ära sooritada kohustuslikud harjutused või siis "vaatame jooksvalt - küll saab".

Vasak/paremale pööre seisupealt tuleks KINDLASTI eelnevalt platsil selgeks harjutada.
Liikluses teiste keskel ei ole koht, kus sellega enam "tegeleda".
Kujutad ette, kui lihtne on liikluses üks "siduri viske hüppega" start teha ja olla naks vastassuunas rekka ees.

Ehk sulle ei ole räägitud tõenäoliselt stardilt pöörde alustamise elementaarseid võtteid nagu näiteks: mis jalg võiks maas olla, kuhu pea vaatama, jalarauale raskuse kandmisest, mida teha siduri-gaasiga.

Kui meie vahvad staar koolitajad toodavad ainult lube siis kuidas me saame kunagi üldse viie parima sekka?!

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700

Teema algataja
RistoQ
Postitusi: 46
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas RistoQ »

Ei ole see asi nii hull. Tegemist on väga asjaliku õpetajaga ning Ta on seletanud kõiki sinu poolt loetletud asju ning enamgi veel. Lihtsalt aega tahab saada. See on sul õige, et oleks võinud ühe platsi tunni veel teha ennem maanteele minekut kuid olin üsna kindel seal tsikli seljas ning erilisi probleeme ei valmistanud. Eks sõidutundide asetused on individuaalsed ning kui oleks ikkagi korduvalt külili keeranud siis vaevalt edasi oleks läinud sealt platsilt.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

RistoQ kirjutas:

Linnas sõites tuli välja ka minu nõrk külg rattaga sõites. Vasakpöörded seisu pealt.

Mis tähendab seisu pealt? Ratas seisab jalg on maas ja liikumist alustad kohe vasakule?
Millises autokoolis sa seda õpet sooritad?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
RistoQ
Postitusi: 46
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas RistoQ »

Ikka jah. Minu puhul on asi harjutamises kinni :)

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

RistoQ kirjutas:

Minu puhul on asi harjutamises kinni :)

Ma pole küll kindel, milles probleem täpselt aga tavaliselt, kui pööre välja ei tule, siis on tehnika vale. Valet tehnikat rohkema harjutamisega ei korva.
Ma tahaks ikka kooli nime kuulda.

Kaks näidet paigalt pöördesse...

Spoiler

--


--

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas arendaja »

Huvitav oleks kohe ausalt teada mitu motokooli siis reaalset paigalt pööramist nii õpetab.

Ja äkkpidurdust ja vastupööramist :D

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700

Teema algataja
RistoQ
Postitusi: 46
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas RistoQ »

Sellist juttu nagu eeltoodud videodes kuulda oli autokoolis ei esine. Muidugi endal peab ka suu peas olema ning üleüldse peab kooli kõrvalt ka end harima.

Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas arendaja »

RistoQ kirjutas:

Sellist juttu nagu eeltoodud videodes kuulda oli autokoolis ei esine. Muidugi endal peab ka suu peas olema ning üleüldse peab kooli kõrvalt ka end harima.

Vaidlen vastu - ei peaks nn tavasõidu mõttes end ise kõrvalt harima. Selleks sa ju maksadki, et nn normaalseks tavasõitjaks saada.
Aga vot näed vist on palju tahetud :D

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ja mis siis saab kui tagasipööre ümber ohutussaare vaja teha?Ilmselgelt peab selliseid asju ikka platsil harjutama ja need pöörded oleks minu arust esimesed asjad üldse mida õppida.Jalakäija kiirus joonte vahel on suht ebaoluline asi,kui keeramisega probleemid.Aga südikust sul tundub olevat ja harjuta edasi.Tasakaal pööretel peab olema nö unepealt selge.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas Krl »

Olen ise nüüd kuu aega peale kooli sõitnud ja eks harjutamisega läheb kõik sujuvamaks. Nüüd hakkab juba välja tulema.
Siiamaani on keeruliseks jäänud sujuv käiguvahetus. Eriti kiirendamisel.


Teema algataja
RistoQ
Postitusi: 46
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas RistoQ »

Täpselt. Harjutamine on väga tähtis. Endal on käiguvahetus suht ok kuigi vahel teeb ratas jõnksu. Gaas peab õige olema ja see tuleb vaid kogemusega.
Ega selle 10 sõidutunniga ei õpigi korralikult sõitma. Nagu keegi ütles siis sõitma õpid sa alles aastatega. Koolis on hea kui saad elementaarse liiklemise selgeks.
Millega sõidad Krl?


rosco
Postitusi: 18
Liitunud: 20 Mai 2004, 15:42
Tänanud: 1 kord

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas rosco »

arendaja kirjutas:

Huvitav oleks kohe ausalt teada mitu motokooli siis reaalset paigalt pööramist nii õpetab.

Ja äkkpidurdust ja vastupööramist :D

Motokoolitus õpetab. Põige ainult vastupööramisega ja paigalt pööramist sai samuti kõvasti harjutatud. Äkkpidurdust tegime vähem, aga see lihtne ka, vaja lihtsalt tunnetada. Paigalt pööramise tegi kordades lihtsamaks ühtlaselt gaasi peal hoidmine, kui soov normaalse inimese moodi teha asja, ehk siis sujuvalt sidur ja gaas, siis algajal keerulisem. Aeglasel sõidul põlved paaki ja ratas väga stabiilne.

Seda teemat lugedes hakkan aru saama, miks motokoolitust kiidetakse :D


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

kas sellist asja nagu paigalt pööramine peab siis tõesti eraldi õpetama/harjutama? niivõrd palju võiks ju ikkagi juba isegi iga motokoolist tulnud uustulnuk teada kasvõi omast tarkusest (või sellest, mida seal räägitakse), et kui sa kallutad tsiklit siis ta keerab sellesse suunda. samuti võiks olla siililegi selge, et ka kohapeal on võimalik mingi maani kallutada sisuliselt iga ratast ilma, et see ümber kukuks.


Teema algataja
RistoQ
Postitusi: 46
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootorrattaga alustamine

Lugemata postitus Postitas RistoQ »

Mis jutt see siis nüüd on ?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”