1. leht 4-st

Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 13:48
Postitas RistoQ

Tere

Ei teagi kust alustada. Olen 28 aastane ning juba pikki aastaid tahtnud astuda otsustavat sammu mootorrattaste poole. Iga jumala aasta kui näen kevadekuulutajaid jääb midagi kripeldama. Nimelt on mul ammune soov hakata sõitma. Ja sõitma just nimelt Bike tüüpi mootorrattastega.
Hetkel ei oma A kategooria juhtimisõigust, on vaid B (10 aastat) ja T. Okei, arusaadav. Tuleb autokooli minna kuid sellega seoses tekib uus probleem. Mul pole praktiliselt mitte mingisugust mootorratta juhtimise kogemust. Noorusaja võrre ja mopeede ei arvesta sest neid võib võrrelda jalgratastega.
Kas mul on üldse mõtet kohe autokooli joosta kui pole näiteks saanud isegi niisama ratta seljas istuda??? Ma tean, et mu õppimisvõime on suurepärane kuid pärast on selline seis, et olen seal grupis üksinda selline mahajäänu ning segan grupi õppetööd.


Üks minu plaanidest oli selline, et ostan suve lõpupoole oma elu esimese mootorratta ära ja seni kuni ilmad lubavad harjutan eraldatud platsil koonuste vahel tsikli haldamist ning jätkan seda järgmise aasta kevadel. Seejärel astun autokooli. Tsiklit saaks transportida haagisega. Ilma lubadeta avalikel teedel ei sõidaks mitte mingi juhul. Talve jooksul oleks aega korralik varustus osta ning võibolla ka ratast putitada kui vaja.


Teine plaan on lihtsalt pöidlad pihus autokooli minna ja loota, et õpetaja mõistlik on. Teha A kat ära ja alles siis osta bike.

Rattaid olen vaadanud igasuguseid ning võhikuna suudan otsuse teha ainult välimuse järgi. Hinnapiiriks olen pannud 1000-1500 euri. Esimene ju ikkagi. Ja kindlasti 600-ne. Pole mõtet alustada väiksematega sest niipalju kui aru olen saanud siis 600 vs 300, 250, 125 jne, on täiesti erinevad kogemused ning omadused. Parem alustada raskelt kui hakata iga rattaga uuesti õppima. Üle 600 niikuinii pole mul plaanis minna. Tean ennast ning oma enesedistsipliini ning seega ma ei tunne hirmu 600-se ees. Ainuke kahtlus on see kuidas ma suudan teda alguses püsti hoida :mrgreen: . Olen 180 cm ja kaalun 80 kg .
Vaadanud olen näiteks neid:
http://www.auto24.ee/used/2526801
http://www.auto24.ee/used/2261776
Ise oleks nagu rohkem Honda poolt, tundub palju meeldivama disainiga kuid nagu ütlesin siis hetkel ainuke kriteerium mille järgi valida oskan on värv ja kuju. Värv peaks olema punane, kui vähegi võimalik.

Kogemustega sõbrad. Mis te arvate sellest asjast? Tahe on suur kuid kahtlusi on palju.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 14:14
Postitas daub

Mina läksin autokooli ilma mingi sõidukogemuseta. Ok. rolleriga olin sõitnud alla 400m ühe korra. Ise õppimisel võib miinuseks olla ebaõigete juhtimisvõtete tekkimine, mida on hiljem raske välja harjutada. Kui tasakaaluga üldiselt kõik korras on, siis ma ei näe põhjust miks mitte kooli täiesti ilma kogemuseta minna.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 14:18
Postitas Theo606

Endal sama seis, aga autokoolis k2idud, arkis veel k2imata. Arvan, et midagi karta kyll pole, ega autokoolis s6itma niikuinii ei 6pi, mingi elementaarse tunnetuse vb saad k2tte. See 10 tundi penskarikombel tiksumist ei anna eriti midagi. Ratast ise ka eriti pikalt ette ei ostaks. Ilge piin on kui ratas garaazis, ilm ilus, aga s6ita ei tohi. Endal just nii ongi, R6 kogub garaazis tolmu, aga lube veel pole. 6nneks kaua enam ei l2he.

Arvan, et rega end sinna kooli 2ra ja mine tee need load 2ra. Mul samamoodi kogemus puudub (v.a jalgrattad/mopeedid) ja midagi rasket seal autokoolis kyll ei n2inud. Esimese ratta valiku kohta veel kommenteerida ei oska, aga arvan, et k6ik variandid v6ivad olla sobivad, peas on k6ik kinni.

Vabandan t2pit2htede p2rast, t66arvutis need puuduvad.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 14:24
Postitas Tiit

Kool ongi õppimiseks, mine kooli!


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 15:03
Postitas Gerd

Ikka kooli... oli minulgi 20a vahet, kui Minskiga sai 14 aastaselt ringi rallitud... kui jalgrattaga oskad sõita, saad tsikliga ka sõidetud


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 15:33
Postitas M.T.

Mida varem kooliga pihta hakkad, seda kiiremini tänavatele saad. Muidu käid platsil, tunnetus on ka juba käes, aga lube pole ja siis võib päris hingenäriv olla ja ilase suuga vahtida kuidas teised sõidavad. 600-ne pole mingi Honda Goldwing ja sinu mõõtudega algaja hoiab teda vabalt püsti. Oleks sa alla 170cm ja 70kg, siis võib algaja ehk murelik olla.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 20:17
Postitas RistoQ

Ma tänan igat ühte teist kes võttis nõuks kommentaar jätta. Kõik tagasiside mis ma siit sain aitas mul otsuse vastu võtta.
Asi on nüüd siis nii, et järgmine kuu alustan E-õppes juhtimisõiguse omandamist. Nüüd peab vaatama hakkama autokoolis nõutavat varustust.
Tänan teid
Kui keegi tahab veel Honda CBR 600 F3-e kohta midagi lisada siis palun väga. Loen huviga.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 20:21
Postitas AzA

Mine osta kohe ratas ära, pane autokooli kirja ja kirjuta uus palve :)
Iga päev, mis muned on raisatud aeg. Punkt.
Asukoha ütled, leidub tegelinskeid ikka, kes aitama tulevad.
Pärnus aitan hea meelega.

F3 sebar on hea ratas, jälgi, et väga kohvi poleks. Vigadeks nukaketi pinguti, amordid nagu nad on ... muidu pomm.

See 600 ja üle ei lähe jutt on soe jama ... 600ne hornet lajatab 225 rauda ikka väga väledalt, rääkimata sebarist.
Kui sul ranne ei pea, siis vaata rollerite poole. Kilo+ on suurema momendiga ei muud.

Mu kaasa sõidab aegajalt mu 240kg zrx1200-ga (tikkkontsadega) ... kui sina ei saa nüüd mingi plönniga hakkama, siis oleks aeg enesehinnangu kursustele minna A kati asemel.

Vana rattaga saad remontimisrõõmud ja probleemid. Värskemaga sõidumõnu.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 20:28
Postitas KLR

Läksin samuti A-kati tegema ilma igasuguse motoriseeritud kaherattalisega sõidukogemuseta. Kui on asjalik õpetaja, siis saad maast madalast õige(ma)d sõiduvõtted ja pideva tagasiside võimalike vigade kohta. Teiseks arvesta, et autokooli platsiratastel on põhjusega kõikvõimalikud kaitserauad ümber - algul koonuste vahel nikerdades või kaheksat joonistades võib ikka juhtuda, et läheb korraks tähelepanu rändama, lased gaasi maha, siduri järsult lahti vmt - ja külili oledki. Täisgondlis baigilist on jube niru pärast üles korjata ja hakata kriime (või purunenud gondlitükke, kui eelmised omanikud on samasugused algajad olnud) kokku lugema.

E-õppe grupile sa kindlasti kuidagi "jalgu ei jää" ja platsil toimub ka majandamine iga õpilasega eraldi, olgu ta tunnis esimest või n-kümnendat korda. :bsmile:


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 20:30
Postitas Pensionär
daub kirjutas:

Mina läksin autokooli ilma mingi sõidukogemuseta. Ok. rolleriga olin sõitnud alla 400m ühe korra. Ise õppimisel võib miinuseks olla ebaõigete juhtimisvõtete tekkimine, mida on hiljem raske välja harjutada. Kui tasakaaluga üldiselt kõik korras on, siis ma ei näe põhjust miks mitte kooli täiesti ilma kogemuseta minna.

Siin samamoodi. Ennem autokooli ei olnud mootorrattaga sõitnud, kui siis seljakotina. Ehk siis sisuliselt kogemusteta. Aga kui on endal tahe siis polegi muud midagi kui ennast lihtsalt kursustele registreerida. Põdeda pole absoluutselt mõtet. Kool ongi selleks et õppida. Tuleb kuulata mida õpetajad sulle räägivad ja ongi kõik. Ja muus osas soovin teemaalgatajale kivi kotti. :P Mina tegin ühel aastal load, siis kogusin teisel aastal vaikselt ratta jaoks raha ja nüüd vurab ringi. Ehk siis lubadeni võttis aega 26 aastat, rattani veel 1+aasta juurde. (crash)

(w)


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 20:39
Postitas RistoQ
AzA kirjutas:

See 600 ja üle ei lähe jutt on soe jama ... 600ne hornet lajatab 225 rauda ikka väga väledalt, rääkimata sebarist.
Kui sul ranne ei pea, siis vaata rollerite poole. Kilo+ on suurema momendiga ei muud.

Mu kaasa sõidab aegajalt mu 240kg zrx1200-ga (tikkkontsadega) ... kui sina ei saa nüüd mingi plönniga hakkama, siis oleks aeg enesehinnangu kursustele minna A kati asemel.

See jutt ajas kergelt muigama , :lol: Kõik on korras, enesehinnanguga. Lihtsalt leian/olen kuulnud, et 600 on selline kuldne keskmine ratta kaalu ja võimsuse suhtes.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 21:10
Postitas AzA

Pidigi ajama, sest su väite poindile on raske pihta saada, võtsin nagu esimese laksuga aru sain.
Kaalu ja võimsuse suhtes on vast ülikerge ühepütane 300cc veelgi vingem, ta lihtsalt ei sõida üle 120mne.
Suur kubatuur lihtlabaselt tekitab üübertunde. Katseta ise ära.
Ega see alla tonn pole ratas niisama ole ... enamik siinseid kasutajaid sõidab mu ümber ringe 125stega, aga krmuse tunne on mul ikka parem, mis siis, et käkerdan :)
1.4 liitrise turbo civicu vennad võivad ju oma kütusekulust ja juppide maksumusest rääkida, aga mina oma 7 liitrise V8 otsas vaid muigan ... mõistad?

Munana kohale ei ilmu, siis annan 600cc R4-ja ja 1200cc R4-ja keerata kuskil platsil. Tunned vahe ise ära :bsmile:


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 21:26
Postitas rosco

Ma 15 aastasena sõitnud palju igast vene tsiklitega, arvasin ,et oskan sõita. Vahepeal pole kaherattalise selga eriti sattunud. Nüüd 30-selt läksin A kat tegema ja tuli välja, et tegelikult ei oska ikka üldse sõita :D Põmst oli tunne, nagu istuks esimest korda tsikli seljas. Korralik õpetaja teeb platsil asjad ruttu selgeks, esimene linnasõit on ka veits raske(paiknemised jms moototrattale iseloomulikud sõiduvõtted ja ohutuse jälgimine) Aga tegelikult tuleb see ruttu. Sõitma need 10h ei õpeta, aga piisavalt, et oskaksid liikluses ellu jääda. Jutu point siis see, et vabalt võib minna A kat tegema täiesti nullist.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 21:31
Postitas RistoQ

Selle kohta öeldakse, et süües kasvab isu. Isusid suudan ma kontrollida ning sellepärast väitsingi, et 600 on piiriks. Ja on veel üks ütlus: Ära iial ütle iial. :)
Las ma saan A kätte ja hakkan kogemusi omandama ning siis ehk suudan seda dialoogi rikastada :wack:

AzA kirjutas:

Pidigi ajama, sest su väite poindile on raske pihta saada, võtsin nagu esimese laksuga aru sain.
Kaalu ja võimsuse suhtes on vast ülikerge ühepütane 300cc veelgi vingem, ta lihtsalt ei sõida üle 120mne.
Suur kubatuur lihtlabaselt tekitab üübertunde. Katseta ise ära.
Ega see alla tonn pole ratas niisama ole ... enamik siinseid kasutajaid sõidab mu ümber ringe 125stega, aga krmuse tunne on mul ikka parem, mis siis, et käkerdan :)
1.4 liitrise turbo civicu vennad võivad ju oma kütusekulust ja juppide maksumusest rääkida, aga mina oma 7 liitrise V8 otsas vaid muigan ... mõistad?

Munana kohale ei ilmu, siis annan 600cc R4-ja ja 1200cc R4-ja keerata kuskil platsil. Tunned vahe ise ära :bsmile:


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 21:36
Postitas RistoQ
rosco kirjutas:

Ma 15 aastasena sõitnud palju igast vene tsiklitega, arvasin ,et oskan sõita. Vahepeal pole kaherattalise selga eriti sattunud. Nüüd 30-selt läksin A kat tegema ja tuli välja, et tegelikult ei oska ikka üldse sõita :D Põmst oli tunne, nagu istuks esimest korda tsikli seljas. Korralik õpetaja teeb platsil asjad ruttu selgeks, esimene linnasõit on ka veits raske(paiknemised jms moototrattale iseloomulikud sõiduvõtted ja ohutuse jälgimine) Aga tegelikult tuleb see ruttu. Sõitma need 10h ei õpeta, aga piisavalt, et oskaksid liikluses ellu jääda. Jutu point siis see, et vabalt võib minna A kat tegema täiesti nullist.

Tänan , et omalt poolt täiendasid seda teemat.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 14 Mai 2017, 23:07
Postitas mkendra

Võtsin ka sel aastal A-kat lubade tegemise kätte. Varem siklitega väga palju sõitnud polnud - mõne sõbra tsikliga kuskil platsil tiirutanud või krossikaga mõni ring raja peal. Samas olen nooruses väga palju rattaga sõitnud (alustades BMX'st ja lõpetades freeride'ga)

Läksin autokooli e-õppesse - ajakulu teooria läbimiseks oli päev. A'la video taustaks mängima, kui läbi siis test ja korrata 10x. 10h sõidu tegemiseks kulus 5 päeva (Sinna vahele jäi 2 puhkepäeva). Esimesed 4h sõidutunde tegin Honda CB500'ga, sest "suur" tsikkel oli remondis (Honda tundus minu 190cm ja 95kg jaoks väga kokku pakitud ja ebamugav). Sõitmine ja sisse elamine ei olnud iseenesest väga suur probleem. Sidurdamine, pidurdamine, käiguvahetus tuli kuidagi intuitiivselt.

Ülejäänud sõidutunnid sõitsin 2013a. Kawasaki ER6N'ga ja sellega harjusin väga kiiresti ära. Väga mugav ja hea manööverdada-kallutada. Olin väga üllatunud kui netist uurides avastasin, et see kaalub üle 200kg. Õppesõidud algasid ja lõppesid alati kardirajal. Peale 2h Kawasakiga sõitmist julgesin sellega juba kardirajal torud oskuste piires tühjaks lasta. (Korra sai maha pidurdades tagaotsa loha ja korra sai kurvist kallutades ning välja kiirendades isegi saba natuke libisema - max kaif tunne).

Nüüd on ARK'i teooriaeksam tehtud ja ootan sõidueksamit. Paralleelselt otsin ja uurin ka siklite kohta. Mis kubatuuri puutub, siis vähemaltKawasaki 650cc ja 53kW kohta ütleks nii palju, et mulle piisas juba õppesõidust kardirada + maantee + linn, et saada aru, et seda on pika perspektiivi (et kannataks enne ära tüdinemist vähemalt ühe hooaja sõita) huvides natuke liiga vähe minu jaoks - ei tekita väga palju emotsiooni ega aukartust. Võimsama puhul on alati võimalik kätt vähem keerata, kuid liiga lahja puhul jalaga hoogu ju juurde ei lükka.

Nüüd olengi otsimas mingit siklit omale esimeseks, aga kuni luba pole, siis proovisõidud peavad veel ootama. Selja tõttu baike ja lamava sõiduasendiga mootorrattaid ei vaata. Kuna mootorratastega väga sõitnud ei ole, siis ausalt öeldes ei kujuta isegi ette mida ma veel täpselt tahan. Mulle isiklikult meeldivad enim ja on silma jäänud kaks kardinaalselt erinevat mootorratast Ducati Hypermotard ja Yamaha FZ1N. Kawasaki ER6N oleks iseenesest super asi, kui seda suurema mootoriga saada oleks. :?

Need on siis minu, kui värske motohuvilise ja lubade tegija muljed-kogemused.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 00:44
Postitas will111

"seda on pika perspektiivi (et kannataks enne ära tüdinemist vähemalt ühe hooaja sõita) huvides natuke liiga vähe minu jaoks - ei tekita väga palju emotsiooni ega aukartust. Võimsama puhul on alati võimalik kätt vähem keerata, kuid liiga lahja puhul jalaga hoogu ju juurde ei lükka"

kõva mees, kui üks hooaeg on sinu jaoks pikk perspektiiv ja 53kw ei tekita täielikus algajas aukartust :lol: ise sõitsin 2, 3nda ja veel osa 4 hooajastki 57kw tsikliga ja väga mõnus oli. nüüd on kahju, et maha müüsin...
võin sulle omast kogemusest öelda (mul neid tsikleid natuke rohkem kui üks või kaks tk), et kätt võib teoorias olla võimalik ju vähem keerata, aga kui inimene omale võimsa ratta ostab siis ta ei tee seda selleks, et vähe(m) kätt keerata! aga noh, eks neid sirge peal kiireid vendi ole ka vaja, kes ikka 250 rauda saavad ja siis proovivad, kas ja kui kaugele mendi eest ära saab ning pärast pahandavad, et tagant pandi :nono:


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 01:51
Postitas ranel
will111 kirjutas:

ja 53kw ei tekita täielikus algajas aukartust :lol:

endal r4 63kW oli esimese paari kuuga juba selline tunne, et oleks võinud võimsama võtta. Esimene paak oli 4.5l/100-le, järgmine 5l/100 ja edasi juba tiksus 6-7 l/100-le vahel. Tee omad järeldused sellest. Ma olen ise mõnele soovitanud, et osta võimsam ratas, lase ära piirata, sõida mõnde aega ringi ja piirajad maha. Parem ikka, kui ostan-müün-kahetsen.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 04:26
Postitas will111

mida sellest järeldama peaks siis? et alguses sõitsid nagu pensionär ja pärast kukkusid väänama, igal võimalusel põhjagaasiga kiirendama ja kiirust ületama...aga mis see asjasse puutub on nagu raske mõista. nagu ma juba eelmises postis selgelt kirjutasin siis neid sirge peal kahesajaga lendajaid on nähtud küll ja küll. viimasel ajal ka uudistus päris tihti. aga noh, kui see "võimsama ratta" otsas istumine mingi rohkem isase tunde tekitab eks siis vist peab ostma jah :D ega emased ju ei tea, et isasel piirajad jalgevahele on pandud titehooajaks :lol:

aga kui keegi tahab võimsat ratast siis mul on pakkuda...lisaks siinkohal teemasse sobivalt kohe ka juurde, et eriti sobilik algajale ja tekitab kindlasti aukartust :bsmile:


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 08:33
Postitas franz125

Tundub et "tänavakiirendajaid" hakkab peale pritsima.
Ja kui rehkendada kg/kw suhet siis peaks uljaspead ja hobujõu kummardajad ju ainult lambode ja veyronitega sõitma,passatid tüütavad juba kuu ajaga ära.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 10:00
Postitas RistoQ

Eks igaüks sõidab sellega mis talle endale meeldib. See ju ongi kõige tähtsam selle asja juures? Elu ei seisne alati tippkiiruses kuid tippkiirusest sõltub elu. Rahulikult poisid, masina täit võimu tuleb õigel ajal õiges kohas katsetada.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 11:03
Postitas ranel
will111 kirjutas:

mida sellest järeldama peaks siis? et alguses sõitsid nagu pensionär ja pärast kukkusid väänama, igal võimalusel põhjagaasiga kiirendama ja kiirust ületama...aga mis see asjasse puutub on nagu raske mõista. nagu ma juba eelmises postis selgelt kirjutasin siis neid sirge peal kahesajaga lendajaid on nähtud küll ja küll. viimasel ajal ka uudistus päris tihti. aga noh, kui see "võimsama ratta" otsas istumine mingi rohkem isase tunde tekitab eks siis vist peab ostma jah :D ega emased ju ei tea, et isasel piirajad jalgevahele on pandud titehooajaks :lol:

aga kui keegi tahab võimsat ratast siis mul on pakkuda...lisaks siinkohal teemasse sobivalt kohe ka juurde, et eriti sobilik algajale ja tekitab kindlasti aukartust :bsmile:

Mis see piiraja ja eputamine naiste ees siia loeb? Kui esimene ratas ja esimene hooaeg, siis saad rahulikult rattaga sõitma õppida, ilma et kogemata üle nipli tõmbaks. Hiljem saad eemaldada. Osta alguses mingi lahjem ratas ja siis tõdeda mõne kuu pärast, et polnud ikka hea idee, pole ka kuidagi mõttekam. Linnas on suht suva ju, et kui ratas mingi 60kW kanti, aga maanteel hulga mõnusam võimsam ratas.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 11:46
Postitas chadmuska

Enne autkooli minekut olin võrri ja rolleriga sõitnud. Autokoolis saad load ja õiged sõiduvõtted aga kogemused ja kõik mu tuleb kilomeetrite ja aastatega. :bsmile: Külg maha tuleb varem või hiljem, sellest ei pääse :twisted:
Edu lubade tegemisel ja rattaotsingul. :bsmile:


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 13:26
Postitas mkendra
will111 kirjutas:

"seda on pika perspektiivi (et kannataks enne ära tüdinemist vähemalt ühe hooaja sõita) huvides natuke liiga vähe minu jaoks - ei tekita väga palju emotsiooni ega aukartust. Võimsama puhul on alati võimalik kätt vähem keerata, kuid liiga lahja puhul jalaga hoogu ju juurde ei lükka"

kõva mees, kui üks hooaeg on sinu jaoks pikk perspektiiv ja 53kw ei tekita täielikus algajas aukartust :lol: ise sõitsin 2, 3nda ja veel osa 4 hooajastki 57kw tsikliga ja väga mõnus oli. nüüd on kahju, et maha müüsin...
võin sulle omast kogemusest öelda (mul neid tsikleid natuke rohkem kui üks või kaks tk), et kätt võib teoorias olla võimalik ju vähem keerata, aga kui inimene omale võimsa ratta ostab siis ta ei tee seda selleks, et vähe(m) kätt keerata! aga noh, eks neid sirge peal kiireid vendi ole ka vaja, kes ikka 250 rauda saavad ja siis proovivad, kas ja kui kaugele mendi eest ära saab ning pärast pahandavad, et tagant pandi :nono:

Vabandage, kui valesti ennast väljendasin, kuid eelmise postituse point oli see, et lube väga raske teha ilma varasema erilise kogemuseta pole ning autokooli kartma ei peaks.

Mis puudutab seda 53kW on vähe, siis nii kahjuks on - minule see mingit põnevust ei pakkunud. Ma olen seda meelt, et parem olgu jõudu üle, kui puudu just in case. Ma otsustasin tsikli osta, kuna argipäeviti liigun Tallinna kesklinnas - tsikkel lahendab kõik mu parkimise mured. Lisaks sellele tahaks nädalavahetustel mõnesaja km trippe teha või auto24 Ringil kurve käia hõõrumas. Sirgel kihutamine ei ole eesmärk, kuid vajadusel võiks tsikkel seda ka suuta.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 16:09
Postitas will111

mhmh, ja 53kw masin neid parkimise muresid lahendub ikka tükkmaad kehvemini kui 153kw masin, onju? :D as I said, kokkuvõttes pole minu asi, mis kellegile põnevust pakub või ei paku aga koomiline lugeda sellegipoolest kuidas just alustav rattur ja juba räägib, mis on liiga vähe ja mis mitte. äkki läbiks esmalt vähemalt mõnituhat kiltsa kaherattalise seljas ja saaks teada, mida see asi endast tegelikult üldse kujutab...ja siis kui need mõned mõnesajased tripid tehtud ja auto24'l sädemed välja kallutatud...siis räägiks uuesti kilowattidest?
ostmise, müümise ja kahetsemise kohta võiks omalt poolt lisada veel ka seda, et kuigi ma otseselt kahetsenud pole ühegi kaherattalise ostmist siis ainuke tehing mille mõtekus pikas perspektiivis on tagantjärele mõeldes üsna olematu ongi 650se vahetamine 1000se bike tüüpi ratta vastu. vaatamata sellele, et jah ma tõesti saan nüüd natuke üle poole sekundi kiiremini 100ni, õige mitu sekundit kiiremini 200ni ja sel tonnisel on parem vedrustus ning pidurid. mida see mulle annab IRL, tänavaliikluses? mitte midagi, linnavahel tihedates ummikutes manööverdada on sitem, fooride vahel startstoppida on sitem, eesti kohutavatel augulistel teedel sõita on kokkuvõttes ebamugavam, keskmine kütusekulu on suurem, trahvid on lõpmatu arv kordi suuremad (sest varem neid ei olnud).
ja irooniline lugu, et auto24'l käin ka lõpuks ikkagi sõitmas oma 600se gixxeriga, kuna sellega on seal way more fun isegi kui absoluutne ringiaeg on poole sekundi võrra aeglasem ja kilowatte on vähem :lol:

eks see kui palju või vähe keegi autokooli või motokool kardab, sõltub konkreetsest isikust. ka suure eelneva kogemusega võib päris suur hirm olla, sest siis on sul teatud asjad nii sisse harjunud juba, et neid "teistmoodi" tegema hakata kooli ja eksami jaoks võib olla raskem kui mõnda asja nullist alustada. tsikli puhul on aga ülitähtis näitaja see kui mugavalt isik end üleüldiselt kaherattalise otsas tunneb....täiesti eraldi teema (peaaegu) kõigest, mida koolis nõutakse ja ka sellest, mis võimsusesega rattaga sõidetakse.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 16:53
Postitas kristjan128

Sitta neist kw-st, njuutoneid on vaja, suured v2 on õiged asjad ;)


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 17:26
Postitas Tort

Ära palun maini v-mootoreid. Mõni arvukatest Tuono-seksualistidest on koheselt platsis oma riista kiitmas.


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 17:29
Postitas AzA
kristjan128 kirjutas:

Sitta neist kw-st, njuutoneid on vaja, suured v2 on õiged asjad ;)

Vat, vat, seepärast ma oma 1200st R4-jaga olengi jõudnud selleni, mis pädeb.
Günekoloogide jaoks küll liiga noor, aga point remains the same :mrgreen:


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 17:34
Postitas RistoQ
will111 kirjutas:

... aga koomiline lugeda sellegipoolest kuidas just alustav rattur ja juba räägib, mis on liiga vähe ja mis mitte. äkki läbiks esmalt vähemalt mõnituhat kiltsa kaherattalise seljas ja saaks teada, mida see asi endast tegelikult üldse kujutab...

Mis see käis minu pihta või?


Re: Mootorrattaga alustamine

Postitatud: 15 Mai 2017, 18:07
Postitas will111

no mina lugesin kuskilt siit sellist väidet "Mis kubatuuri puutub, siis vähemaltKawasaki 650cc ja 53kW kohta ütleks nii palju, et mulle piisas juba õppesõidust kardirada + maantee + linn, et saada aru, et seda on pika perspektiivi (et kannataks enne ära tüdinemist vähemalt ühe hooaja sõita) huvides natuke liiga vähe minu jaoks - ei tekita väga palju emotsiooni ega aukartust"

ja see ajas natuke naerma. nii see kubatuur x võimsas jutt, mis on juba iseenesest täitsa väär arusaam asjast. kui ka "piisas" õppesõidust jutt, pika perspektiivi jutt ning emotsiooni ja aukartuse jutt. aga ei noh, kes olen mina, et värske a-kati huvilise emotsioone kommenteerida eksole, kõigest mingi vend, kes arvab, et tal on kogemust :D

tuonoga kokkupuude olemas, aga ei näe põhjust seda riista nii eriliselt esile tõsta ja seksuaalne kogemus puudub. "tõuseb" küll vähe lihtsamini kui igamehe 4ne riist vast, ja linnavahel on nö. lõbusam :ner: muidugi võib ju ka r4'le väiksema/suurema ketika panna ja saab umbes samad njuutonid rattasse ning kahesajani veelgi kiiremini. paras tsirkus on see kilowattide kõrvutamine tegelikult, isiklikult tahaks lihtsalt ratast, mis hästi kerge, suht kompaktne ja 60kw täiesti piisaks. peaasi, et momendigraafik on selline, millega rebib suht igast asendist. 100 ja rohkem kilowatti rattad sobivad sõitmiseks neis maades, kus on ka teid, millel saab ühtlaselt ja pikalt ning stressivabalt sõita kiirustega vähemalt 140 kuni "niipalju kui läheb" maanteedel. täiesti ilmselgelt on sellised võimsad ja kiired rattad ja mootorid ka optimeeritud sõitmiseks umbes sellistel kiirustel.