Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Schizo
Postitusi: 485
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #1 Postitas Schizo » 30 Mai 2017, 22:22

Küsimus siis Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmiseks. Uurisin netist ning ka siit veits, kuid ehk kellelgi on värskemat infot. Jutt käib siis tüübikinnituse kohta. Mida peaks jälgima/kontrollima eelnevalt rattal/dokumentidel, et kõik oleks seal korras. Niipalju kui ma leidsin, siis tüübikinnitus kellegi sõnade järgi ca 1000€, osade arvates mitte. Millest see tuleneb ning kas ka kehtib nt, kui ratas toodud Inglismaalt ja siis Leedus arvele võetud? Kas Eesti Arkil probleem üleüldiselt Leedu rataste tüübikinnitamisega? Olles nii Inglismaalt kui ka Itaaliast toodud rattaga sellist probleemi ei tekkinud. Lihtsalt esmase registreerimise riigilõiv+number ja oligi korras. Ei ole leidnud selget vastust, mis põhjusel osadele peab tüübikinnituse tegema ja osadele mitte?


Never ride faster than your Angel can fly!

franz125
Postitusi: 2276
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 79 korda

Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #2 Postitas franz125 » 30 Mai 2017, 22:29

Kui mööda ei pane siis enne 2004 a.toodetud või regatud rattad ei vaja tüübikinnitust.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSXR 750 (1200) GSX1300RZ K750
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 40 korda
Kontakt:

Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #3 Postitas Margusxx » 30 Mai 2017, 22:32

Schizo kirjutas:
Spoiler:
Küsimus siis Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmiseks. Uurisin netist ning ka siit veits, kuid ehk kellelgi on värskemat infot. Jutt käib siis tüübikinnituse kohta. Mida peaks jälgima/kontrollima eelnevalt rattal/dokumentidel, et kõik oleks seal korras. Niipalju kui ma leidsin, siis tüübikinnitus kellegi sõnade järgi ca 1000€, osade arvates mitte. Millest see tuleneb ning kas ka kehtib nt, kui ratas toodud Inglismaalt ja siis Leedus arvele võetud? Kas Eesti Arkil probleem üleüldiselt Leedu rataste tüübikinnitamisega? Olles nii Inglismaalt kui ka Itaaliast toodud rattaga sellist probleemi ei tekkinud. Lihtsalt esmase registreerimise riigilõiv+number ja oligi korras. Ei ole leidnud selget vastust, mis põhjusel osadele peab tüübikinnituse tegema ja osadele mitte?

Mis rattaga tegemist on? Enamusel ratastest on tüübikinnitus olemas. Siis polegi muud kui arvele võtmine. Kui inglismaalt pärit ratas on, siis peab enamasti esitule vahetama. Kui on mingeid tulesi/suunakaid/peegleid vahetatud siis vaata, et oleks vastav E-tähis tule klaasil.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

franz125
Postitusi: 2276
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 79 korda

Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #4 Postitas franz125 » 30 Mai 2017, 22:47

Kui GTS-i regasin siis oli üks kodanik miskisse Kawa baigilisega millel soome number ja jäi arvele võtmata sest helkur oli tagant puudu.

Margusxx kirjutas:
Spoiler:
Schizo kirjutas:Küsimus siis Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmiseks. Uurisin netist ning ka siit veits, kuid ehk kellelgi on värskemat infot. Jutt käib siis tüübikinnituse kohta. Mida peaks jälgima/kontrollima eelnevalt rattal/dokumentidel, et kõik oleks seal korras. Niipalju kui ma leidsin, siis tüübikinnitus kellegi sõnade järgi ca 1000€, osade arvates mitte. Millest see tuleneb ning kas ka kehtib nt, kui ratas toodud Inglismaalt ja siis Leedus arvele võetud? Kas Eesti Arkil probleem üleüldiselt Leedu rataste tüübikinnitamisega? Olles nii Inglismaalt kui ka Itaaliast toodud rattaga sellist probleemi ei tekkinud. Lihtsalt esmase registreerimise riigilõiv+number ja oligi korras. Ei ole leidnud selget vastust, mis põhjusel osadele peab tüübikinnituse tegema ja osadele mitte?

Mis rattaga tegemist on? Enamusel ratastest on tüübikinnitus olemas. Siis polegi muud kui arvele võtmine. Kui inglismaalt pärit ratas on, siis peab enamasti esitule vahetama. Kui on mingeid tulesi/suunakaid/peegleid vahetatud siis vaata, et oleks vastav E-tähis tule klaasil.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Teema algataja
Schizo
Postitusi: 485
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #5 Postitas Schizo » 01 Juun 2017, 21:27

franz125 kirjutas:Kui mööda ei pane siis enne 2004 a.toodetud või regatud rattad ei vaja tüübikinnitust.


Tegemist 2004 aasta rattaga
Never ride faster than your Angel can fly!

imps.74
Postitusi: 43
Liitunud: 25 Apr 2010, 19:21
Tsikkel: ktm adventure 990
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #6 Postitas imps.74 » 02 Juun 2017, 09:16

Tüübikas peab olema 2004+ ratastel ja see peab olema nii rattal kui ka passis.Rattal sellel tahvlil või kleepsul kus on ka vin.Kui see ja tuled viled õiged siis mingeid lisatuhandeid ei lisandu.Kui saad vin-i siis võid enne ark-st läbi keerata,enamasti tulevad vastu,kuigi pole selleks kohustatud.Üldjuhul tüübikaga probleem USA ratastel,sest enamusel see puudub,kuna pole tehtud euroopa turule.
Lihtne tehe:4x6=1 x nädalas

jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #7 Postitas jan22 » 14 Apr 2018, 21:54

Schizo kirjutas:
franz125 kirjutas:Kui mööda ei pane siis enne 2004 a.toodetud või regatud rattad ei vaja tüübikinnitust.


Tegemist 2004 aasta rattaga


Enne 2004 aasta sõidukitega ei tohiks olla mingeid muresid kui masin on tehase konditsioonis ja reaalselt korras. alates 2004 on kindlasti vaja teha tüübikinnitus, mida teeb Maanteeameti ekspert sinu esitatud dokumentid,talle kättesaadava tehoinfo alusel. Kui on eelnevalt analoogne sõiduk registris siis on ka tüübikinnitus olemas. See ei tähenda, et samasugune sõbra ratas on registris olemas, et siis on ka vajalik tüübikinnitus olemas. Sõidukid on reaalselt nii erinevad ja omanäolised nagu nad pealt paistavad, seega on tüübikinnitused erinevad. Sama aasta usakatega (kõik peale eu turu sõidukite) on vaja testid teha ja need maksavad, täpsemat infot teavad need kes usakatega tegelevad. Usakas võib olla ka Honda 1800VTX või GL, Kawa VN1500,Suzu VL1500,jne. Kui spidol on miilid ja esimesed parktuled põlevad kollasena on ilmselge et tegemist pole eu sõidukiga, ...usakas.
Kui on samal teemal küsimusi siis... info@mnt.e

Loe lisaks. https://www.mnt.ee/et/soiduk/tuubikinnitus
BMW R1100RT
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1398
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #8 Postitas simp » 14 Apr 2018, 23:01

lõpetab palun valeinfo jagamise.

Teise liikmesriigi registris oleva sõiduki peab ARK ilma lisakatsetusteta arvele võtma. Leedus väljaantud '1999/37/EC' nõuetele vastav pass on ainus, mida ARK nõuda tohib.

Täpsemalt saab lugeda SEC/2007/169 direktiivist.

3.5.2. Motor vehicles previously registered in another Member State

For motor vehicles previously registered in another Member State, the Member State of registration may only request the submission of the following documents:

(a) The original or a copy of the non-harmonised registration certificate issued in another Member State: Many vehicles registered before 2004 still carry the non-harmonised registration certificate. There is no obligation in Community law to transmit the original or a copy of this type of certificate issued in another Member State to the national registration authorities of the Member State of destination. The Commission takes the view, however, that national law may oblige the purchaser to submit a copy of the registration certificate issued in the Member State of origin before registering the motor vehicle, in order to avoid double administrative controls or to reduce vehicle crime.

(b) The harmonised registration certificate: The harmonised registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the vehicle's re-registration in another Member State (28). When a buyer purchases a motor vehicle carrying the harmonised registration certificate, he will have received Part I of the previous registration certificate in every case and Part II if it was issued. Part I of the previous registration certificate and Part II (if issued) must be transmitted to the registration authorities in the Member State of destination in order for these authorities to be able to withdraw the part(s) of the previous registration certificate. They must, within two months, inform the authorities of the Member State which delivered the certificate of its withdrawal. In addition, they must return the certificate which they have withdrawn to those authorities if they so request within six months of its withdrawal. Where the registration certificate consists of Parts I and II (29), and Part II is missing, the competent authorities in the Member State where the new registration has been requested may decide, in exceptional cases, to re-register the vehicle, but only after having obtained confirmation, in writing or by electronic means, from the competent authorities in the Member State where the vehicle was previously registered, that the applicant is entitled to re-register the vehicle in another Member State (30).

(c) The EC or national certificate of conformity:

national authorities may not request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State if the previous registration certificate of the vehicle fully complies with the model in Directive 1999/37/EC. Pursuant to Article 4 of the Directive, the registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the re-registration of the motor vehicle in those States,

however, national authorities may request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State when the non-harmonised registration certificate of the other Member State does not allow them to identify the motor vehicle with sufficient precision,


if the motor vehicle has no EC certificate of conformity, the national authorities may request a national certificate of conformity;
(d) Proof of payment of VAT, if the vehicle is new for VAT purposes (see section 3.5.1.);
(e) A certificate of insurance;
(f) A roadworthiness certificate if roadworthiness testing is obligatory for all re-registrations of motor vehicles previously registered in the same or in another Member State, respectively.


ja

3.3.2
The technical requirements of the receiving Member State must not unnecessarily require the motor vehicle to be modified. The fact that the motor vehicle was already registered in another Member State means that its competent authorities considered that the motor vehicle satisfied the technical requirements applicable there. The approval of a motor vehicle already approved in another Member State, whether the vehicle was already registered or not, may therefore only be refused by the competent national authorities if the motor vehicle poses a genuine risk to public health.


ehk siis, kui on olemas harmoniseeritud nõuetele vastav pass, ei tohi kohalik ARK eraldi tüübikinnitust nõuda.
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 825
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #9 Postitas Boobush » 15 Apr 2018, 08:48

Minu (rinka) Ninja 636 2004a on Leedus arvel, kuid USA-st päritoluga ja maanteamet nõudis tüübikinnitust. Segane, keeruline ja kallis teema (crash)

Hoolimata maanteameti lehel olevast reast, et "Sõiduki kinnitamine ühes ELi riigis on piisav vastavustunnistuse alusel täiendava kontrollimiseta registreerimaks kõiki seda tüüpi sõidukeid kogu ELis" .

Pilt
Viimati muutis Boobush, 15 Apr 2018, 09:51, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Commix
Postitusi: 102
Liitunud: 19 Apr 2011, 19:37
Tsikkel: Kawasaki zx6r
Asukoht: Otepää/Stockholm

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #10 Postitas Commix » 15 Apr 2018, 09:49

Oleneb ARKist, mõnes kohas paneb rehvi suurusega ka näkku, teises kohas vaatab ainult tuled ja viled üle :wack: mul on olnud
Kasutaja avatar

Ilgekepp
Postitusi: 173
Liitunud: 11 Juul 2011, 17:37
Tsikkel: Jamaha VIBRAGO
Asukoht: Keset s''tumist
Tänatud: 2 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #11 Postitas Ilgekepp » 15 Apr 2018, 10:43

Teeme siis jàlle punasega uuesti tarkpeadele,kui ratas on 2003+ ja usakas ei huvita eesti ark i leedu pass tuleb ûksik tûûbikas teha aga inglane sobib,selline euro liit on meil ,pohhui mis paberil kirjas
simp kirjutas:lõpetab palun valeinfo jagamise.

Teise liikmesriigi registris oleva :wack: sõiduki peab ARK ilma lisakatsetusteta arvele võtma. Leedus väljaantud '1999/37/EC' nõuetele vastav pass on ainus, mida ARK nõuda tohib.

Täpsemalt saab lugeda SEC/2007/169 direktiivist.

3.5.2. Motor vehicles previously registered in another Member State

For motor vehicles previously registered in another Member State, the Member State of registration may only request the submission of the following documents:

(a) The original or a copy of the non-harmonised registration certificate issued in another Member State: Many vehicles registered before 2004 still carry the non-harmonised registration certificate. There is no obligation in Community law to transmit the original or a copy of this type of certificate issued in another Member State to the national registration authorities of the Member State of destination. The Commission takes the view, however, that national law may oblige the purchaser to submit a copy of the registration certificate issued in the Member State of origin before registering the motor vehicle, in order to avoid double administrative controls or to reduce vehicle crime.

(b) The harmonised registration certificate: The harmonised registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the vehicle's re-registration in another Member State (28). When a buyer purchases a motor vehicle carrying the harmonised registration certificate, he will have received Part I of the previous registration certificate in every case and Part II if it was issued. Part I of the previous registration certificate and Part II (if issued) must be transmitted to the registration authorities in the Member State of destination in order for these authorities to be able to withdraw the part(s) of the previous registration certificate. They must, within two months, inform the authorities of the Member State which delivered the certificate of its withdrawal. In addition, they must return the certificate which they have withdrawn to those authorities if they so request within six months of its withdrawal. Where the registration certificate consists of Parts I and II (29), and Part II is missing, the competent authorities in the Member State where the new registration has been requested may decide, in exceptional cases, to re-register the vehicle, but only after having obtained confirmation, in writing or by electronic means, from the competent authorities in the Member State where the vehicle was previously registered, that the applicant is entitled to re-register the vehicle in another Member State (30).

(c) The EC or national certificate of conformity:

national authorities may not request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State if the previous registration certificate of the vehicle fully complies with the model in Directive 1999/37/EC. Pursuant to Article 4 of the Directive, the registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the re-registration of the motor vehicle in those States,

however, national authorities may request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State when the non-harmonised registration certificate of the other Member State does not allow them to identify the motor vehicle with sufficient precision,


if the motor vehicle has no EC certificate of conformity, the national authorities may request a national certificate of conformity;
(d) Proof of payment of VAT, if the vehicle is new for VAT purposes (see section 3.5.1.);
(e) A certificate of insurance;
(f) A roadworthiness certificate if roadworthiness testing is obligatory for all re-registrations of motor vehicles previously registered in the same or in another Member State, respectively.


ja

3.3.2
The technical requirements of the receiving Member State must not unnecessarily require the motor vehicle to be modified. The fact that the motor vehicle was already registered in another Member State means that its competent authorities considered that the motor vehicle satisfied the technical requirements applicable there. The approval of a motor vehicle already approved in another Member State, whether the vehicle was already registered or not, may therefore only be refused by the competent national authorities if the motor vehicle poses a genuine risk to public health.


ehk siis, kui on olemas harmoniseeritud nõuetele vastav pass, ei tohi kohalik ARK eraldi tüübikinnitust nõuda.
Ole kasvõi loll aga ole motäkamees! ja teine asi: Tegija kannab kiivrit!
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1398
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #12 Postitas simp » 15 Apr 2018, 12:46

Boobush kirjutas:Minu (rinka) Ninja 636 2004a on Leedus arvel, kuid USA-st päritoluga ja maanteamet nõudis tüübikinnitust. Segane, keeruline ja kallis teema (crash)

Hoolimata maanteameti lehel olevast reast, et "Sõiduki kinnitamine ühes ELi riigis on piisav vastavustunnistuse alusel täiendava kontrollimiseta registreerimaks kõiki seda tüüpi sõidukeid kogu ELis" .

See on vanaformaadi pass. Oleks enne leedust äratoomist passi vahetanud, oleks lugu teine.



Ilgekepp kirjutas:Teeme siis jàlle punasega uuesti tarkpeadele,kui ratas on 2003+ ja usakas ei huvita eesti ark i leedu pass tuleb ûksik tûûbikas teha aga inglane sobib,selline euro liit on meil ,pohhui mis paberil kirjas


Tõsi, arkiga tuleb natuke vaielda, SOLVIT'iga ähvardada ja teinekord ka advokaadiga kohal käia. Samas on kogu see teema odavam kui uus tüübikinnitus. Mida rohkem seda tehakse, seda suurem on võimalus, et ükskord lõppeb see ARK'i iba ära.

It cannot reasonably be argued that the mere fact that a vehicle has been approved according to the rules of another Member State and possibly (but not necessarily) has certain technical characteristics that differ from those laid down in the law of the Member State of destination or from those of the equivalent type approval in that State constitutes a serious risk to human health and life or to the environment.
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 825
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #13 Postitas Boobush » 15 Apr 2018, 13:19

Ostsin ratta Eestist sellisena ühe vene kuti käest, kes väitis, et saab arvele võtta. Minu sihtotstarve ja ratta hind olid sellised, et tasus soetada. Veel parem oleks muidugi olnud, kui saaks arvele, saaks ratast tänava peal testida või mõnele sõbrale laenata. Suht kurb kui putitad miskit ja alles 250km eemal raja peal olles avastad, et midagi sai šitasti.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1398
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #14 Postitas simp » 15 Apr 2018, 20:31

Boobush kirjutas:Ostsin ratta Eestist sellisena ühe vene kuti käest, kes väitis, et saab arvele võtta. Minu sihtotstarve ja ratta hind olid sellised, et tasus soetada. Veel parem oleks muidugi olnud, kui saaks arvele, saaks ratast tänava peal testida või mõnele sõbrale laenata. Suht kurb kui putitad miskit ja alles 250km eemal raja peal olles avastad, et midagi sai šitasti.


Praegult on veel leedu registris?
Ooled jõudnud rohkelt rinka ümberehitusi teha juba?

Ma prooviks leedus kohapeal passi ära vahetada. Vb isegi oma nimele võtta ja siis Eestis uue passiga.

Samas kui rohkelt nähtavaid ümberehitusi tehtud, on teine lugu.
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 825
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #15 Postitas Boobush » 15 Apr 2018, 20:41

Praegu veel leedu registris, leeduka nimel, kellega fb kontakt olemas. Kõik ostu-müügilepingud ka olemas. Ei ole ümberehitusi teinud peale ühe barrel rolli muru peal. Mis see uuema formaadi pass juriidiliselt muudab ?
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1398
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #16 Postitas simp » 15 Apr 2018, 20:47

Boobush kirjutas:Praegu veel leedu registris, leeduka nimel, kellega fb kontakt olemas. Kõik ostu-müügilepingud ka olemas. Ei ole ümberehitusi teinud peale ühe barrel rolli muru peal. Mis see uuema formaadi pass juriidiliselt muudab ?

Loe mu tsiteeritud punkti 3.5.2. Kasulik oleks lingitud algallikast, seal on kontekst ka olemas.

Aga sisuliselt, TLDR:

national authorities may not request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State if the previous registration certificate of the vehicle fully complies with the model in Directive 1999/37/EC. Pursuant to Article 4 of the Directive, the registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the re-registration of the motor vehicle in those States,


Ehk siis, uue tüübi passi olemasolul, ei tohi ARK nõuda tüübikinnitust, ega tüübikinnituse dokumentatsiooni.

jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #17 Postitas jan22 » 15 Apr 2018, 22:36

LS on siis vale vä...
Igaljuhul nii need asjad hetkel on ja muutust pole enne oodata kui LS muutub.

§ 5. Riiklik tüübikinnitus
(1) Riiklikuks tüübikinnituseks tuleb esitada:
1) kõik Eestis valmistatud sõidukid, mida soovitakse kanda liiklusregistrisse;
2) alates 1. jaanuarist 1998. a esmaregistreeritud M ja N kategooria sõidukid, alates 1. jaanuarist 2004. a esmaregistreeritud L kategooria sõidukid.

§ 4. Tüübikinnituse menetlemine Maanteeametis
(1) Tüübikinnituseks vajalikku ekspertiisi või kontrolli teostab Maanteeameti poolt tunnustatud tehniline teenistus või ekspert, võimaluse korral Maanteeamet ise. Ekspertiisi või kontrollimise tulemuste kohta koostatakse akt, milles esitatud faktid on sõiduki kasutuskõlblikkuse hindamise aluseks.

(2) Tüübikinnituse nõuete täitmisel omistab Maanteeamet sõiduki või toote tüübile tüübikinnituse. Tüübikinnituse nõuete mittetäitmisel keeldub Maanteeamet tüübikinnituse omistamisest ja väljastab lisade 10–13 kohase tunnistuse 30 kalendripäeva jooksul pärast § 5 lõikes 8 või 9 toodud dokumentide esitamist
.
Kui on aega ja tahtmist loe ise edasi...
https://www.riigiteataja.ee/akt/108062011002?leiaKehtiv


simp kirjutas:lõpetab palun valeinfo jagamise.

Teise liikmesriigi registris oleva sõiduki peab ARK ilma lisakatsetusteta arvele võtma. Leedus väljaantud '1999/37/EC' nõuetele vastav pass on ainus, mida ARK nõuda tohib.

Täpsemalt saab lugeda SEC/2007/169 direktiivist.

3.5.2. Motor vehicles previously registered in another Member State

For motor vehicles previously registered in another Member State, the Member State of registration may only request the submission of the following documents:

(a) The original or a copy of the non-harmonised registration certificate issued in another Member State: Many vehicles registered before 2004 still carry the non-harmonised registration certificate. There is no obligation in Community law to transmit the original or a copy of this type of certificate issued in another Member State to the national registration authorities of the Member State of destination. The Commission takes the view, however, that national law may oblige the purchaser to submit a copy of the registration certificate issued in the Member State of origin before registering the motor vehicle, in order to avoid double administrative controls or to reduce vehicle crime.

(b) The harmonised registration certificate: The harmonised registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the vehicle's re-registration in another Member State (28). When a buyer purchases a motor vehicle carrying the harmonised registration certificate, he will have received Part I of the previous registration certificate in every case and Part II if it was issued. Part I of the previous registration certificate and Part II (if issued) must be transmitted to the registration authorities in the Member State of destination in order for these authorities to be able to withdraw the part(s) of the previous registration certificate. They must, within two months, inform the authorities of the Member State which delivered the certificate of its withdrawal. In addition, they must return the certificate which they have withdrawn to those authorities if they so request within six months of its withdrawal. Where the registration certificate consists of Parts I and II (29), and Part II is missing, the competent authorities in the Member State where the new registration has been requested may decide, in exceptional cases, to re-register the vehicle, but only after having obtained confirmation, in writing or by electronic means, from the competent authorities in the Member State where the vehicle was previously registered, that the applicant is entitled to re-register the vehicle in another Member State (30).

(c) The EC or national certificate of conformity:

national authorities may not request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State if the previous registration certificate of the vehicle fully complies with the model in Directive 1999/37/EC. Pursuant to Article 4 of the Directive, the registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the re-registration of the motor vehicle in those States,

however, national authorities may request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State when the non-harmonised registration certificate of the other Member State does not allow them to identify the motor vehicle with sufficient precision,


if the motor vehicle has no EC certificate of conformity, the national authorities may request a national certificate of conformity;
(d) Proof of payment of VAT, if the vehicle is new for VAT purposes (see section 3.5.1.);
(e) A certificate of insurance;
(f) A roadworthiness certificate if roadworthiness testing is obligatory for all re-registrations of motor vehicles previously registered in the same or in another Member State, respectively.


ja

3.3.2
The technical requirements of the receiving Member State must not unnecessarily require the motor vehicle to be modified. The fact that the motor vehicle was already registered in another Member State means that its competent authorities considered that the motor vehicle satisfied the technical requirements applicable there. The approval of a motor vehicle already approved in another Member State, whether the vehicle was already registered or not, may therefore only be refused by the competent national authorities if the motor vehicle poses a genuine risk to public health.


ehk siis, kui on olemas harmoniseeritud nõuetele vastav pass, ei tohi kohalik ARK eraldi tüübikinnitust nõuda.
BMW R1100RT
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1398
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #18 Postitas simp » 15 Apr 2018, 22:44

Väga lihtne, kui kohalik seadusandlus läheb vastuollu EU omaga, kohaldub viimane...
Kasutaja avatar

indumen
Toetajaliige
Postitusi: 854
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Moto Guzzi 1200 Sport
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 22 korda
Kontakt:

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #19 Postitas indumen » 16 Apr 2018, 12:19

kui enda ratta bikepointist ostsin siis oli see ka alles itaalia paberitega. arkis selgus kurb tõdemus et ei saagi kohe arvele tuleb tüübikinnitust oodata, samas see ei maksnud midagi mulle. lihtsalt ajakulu. võibolla sellepärast ei maksnud et EU ratas ei oska öelda

igatahes tsiteerin vastust arki poolt:

Kõigepealt vastus sisulisele küsimusele. Tüübikinnitus võtab puhtajaliselt mõnekümnest minutist kuni poole päevani, olenevalt asjaoludest. Kuna neid on palju, praegune üldine järjekord on umbes nädal. Sisuliselt on tüübikinnitus tehniliste andmete võrdlus sertifitseerimisdokumentide, eelmise riigi reg.dokumentide ja meie reg.eelse ülevaataja andmetega. Ja lõpuks kontrollitud andmete kandmine Eesti registrisse.

Arvestades Teie suhteliselt nukrat tooni, tegin selle protseduuri kohe ja praegu, seega võite homme Moto Guzzi sõiduki registreerida.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1398
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #20 Postitas simp » 16 Apr 2018, 12:52

Olen siin jah tõlkes natuke valesid termineid kasutanud. Sisuliselt teeb ARK endiselt tüübikinnituse, kuid mingeid lisadokumente/katsetusi/modifikatsioone/jne... ei tohi nõuda, kui sõidukil on uue EU formaadi pass.

v00lik
Postitusi: 36
Liitunud: 27 Apr 2009, 11:03
Tsikkel: VFR800
Tänatud: 2 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #21 Postitas v00lik » 20 Apr 2018, 11:38

EUR-Lex on üks tore asi, kust leiab igasuguseid dokumente. Enne EUR-Lex'i lugemist tasuks teada EL õigusloome protsesse:



Euroopa õigusaktid on määrused, direktiivid, otsused, soovitused ja arvamused. Osad nendest on liikmesriikidele siduvad ja osad mitte. Kes tunneb teema kohta huvi, võib sirvida seda lehekülge.

EUR-Lex'st leiab aga lisaks õigusaktidele ka igasuguseid muid erinevate Euroopa institutsioonide koostatud dokumente. Kasutaja simps on ühe sellise ka üles leidnud (SEC/2007/169/FINAL). Antud juhul on tegemist Euroopa Komisjoni tõlgendusteatisega, millel puuduvad õiguslikud tagajärjed.

Kõik ei ole kuld, mis hiilgab :bsmile:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3778
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 744 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #22 Postitas urmas66 » 20 Apr 2018, 12:27

simp kirjutas:Olen siin jah tõlkes natuke valesid termineid kasutanud. Sisuliselt teeb ARK endiselt tüübikinnituse, kuid mingeid lisadokumente/katsetusi/modifikatsioone/jne... ei tohi nõuda, kui sõidukil on uue EU formaadi pass.


Kõik asjad lähevad tüübikoodi ,mitte tüübikinnituse tegemisse ,mille ei ole üle euroopalist tüübikoodi antud modifikatsioonile ja see ei maksa tõesti midagi.tehnoosakonnal on selle genereerimiseks aega 30päeva,aga reaalsest saab paari päevaga tehtud.
Just paar päeva tagasi näitasin Sauel ette ühe haagise,mis toodetud Soomes ja olenemata sellest,et meil on täpselt samade mõõtudega ja sama mudel juba siin arvel,läks ikkagi tehnoosakonda tüübikoodi vormistamisse.Põhjus oli see,et arvel olev haagis oli aasta uuem.
Sama ka autodega,saksast toodud Volvo veokile, vahel saab kohe tüübikoodi,vahel mitte.Oleneb isegi sellest,mis rehvimõõdud on lubatud või kui suur on küttepaak.Kui identset arvel pole,siis tehakse uus tüübikood.
Tüübikinnitus on natuke teine asi ja seda ikka niisama ei saa.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1398
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #23 Postitas simp » 20 Apr 2018, 15:24

v00lik kirjutas:EUR-Lex on üks tore asi, kust leiab igasuguseid dokumente. Enne EUR-Lex'i lugemist tasuks teada EL õigusloome protsesse:

Spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=8C0Kq7ioOpk


Euroopa õigusaktid on määrused, direktiivid, otsused, soovitused ja arvamused. Osad nendest on liikmesriikidele siduvad ja osad mitte. Kes tunneb teema kohta huvi, võib sirvida seda lehekülge.

EUR-Lex'st leiab aga lisaks õigusaktidele ka igasuguseid muid erinevate Euroopa institutsioonide koostatud dokumente. Kasutaja simps on ühe sellise ka üles leidnud (SEC/2007/169/FINAL). Antud juhul on tegemist Euroopa Komisjoni tõlgendusteatisega, millel puuduvad õiguslikud tagajärjed.

Kõik ei ole kuld, mis hiilgab :bsmile:

Tõlgendusteatisel on siiski taga määrused(kohustuslikud), direktiivid(peegeldatavad) ja euroopa kohtu praktika(kohustuslik). Üldiselt on seal ka viited konkreetsetele kohtulahenditele olemas.

Ühesõnaga, tõlgendusteatis on riigiametile endiselt järgimiseks ja seni kuni nad ümberlükkavat direktiivi/kohtuotsust/määrust välja tuua ei suuda, peaksid nad ka selle järgi käituma. Kui ei käitu, aitab SOLVIT.
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2077
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #24 Postitas puna » 21 Apr 2018, 23:36

Toodi alles eemine nädal leedust ratas täna käidi ARKis ja ratas arvel
Eelmine aasta küsisin ka ise ühe ratta kohta mis usast toodud läbi leedu ja öeldi, et miks peaks probleemi olema ikka saab ratta arvele
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 42/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585

v00lik
Postitusi: 36
Liitunud: 27 Apr 2009, 11:03
Tsikkel: VFR800
Tänatud: 2 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #25 Postitas v00lik » 07 Mai 2018, 23:32

Foorumikaaslase simpsiga räägime vist üksteisest mööda. (togi) Tõlgendusteatis ei ole mingilgi määra õiguslikult siduv ja neil puudub õigustloova aktile omane õiguslik tagajärg. Selle tõttu on antud kirjatükis ka lause "tuleb märkida, et üksnes Euroopa Kohtul on volitused võtta lõplik seisukoht ühenduse õiguse tõlgendamiseks". See ei välista, et riiklike õigusaktide väljatöötamisel Komisjoni tõlgendustega ei arvestata.

Viidatud tõlgendusteatis pärineb 2007 aastast. Vahepealsel ajal on Euroopa Komisjon, täpsemalt 2012 aastal (ehk juba 6 aastat tagasi), esitanud Parlamendile ja Nõukogule ka õigustloova akti eelnõu, millega üritati ühtlustada Euroopas kasutuses olevate sõidukite ümberregistreerimist teises riigis, aga kahjuks ei ole nimetatud ettepanek leidnud poliitilist üksmeelt ja sellel puudub tänaseni Parlamendis ja Nõukogus heakskiit. Eks see üksmeele puudumine iseloomustabki hästi valitsevat olukorda ning väljendub ümberregistreerimisel kerkivates takistustes.

(crash)

pyta
Postitusi: 990
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #26 Postitas pyta » 02 Aug 2018, 08:49

Teema nagu ikka lahtine!? Üks kirjutab,et pole probleeme ja teine kirjutab, et vaja üksik tüübikinnitus ja testid vaja teha...kumb siis? Leedus olev 2013 a ratas pakub huvi,mis on leedus arvel. Tahaks teada,kas kannayab see kadalipp käsile võtta. Kui kohe arvele ei saa arkis,mis kuludega siis veel arvestada? Samas võiks ps kirjutada mõne arki büroo,kus on vähe lihtsam ja meeldivam neid asju ajada, kodukandi oma suht selline ei aitäh kogemus
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #27 Postitas srx » 02 Aug 2018, 11:26

Üldjuhul on nii, et kui Eesti registris on mõni TÄPSELT sama mudel arvel, siis probleeme ei ole.
Miks ma ütlen üldjuhul? Võib ka olla selline erijuhtum, et tegemist on üksikkorras saadud tüübikinnitusega (mitte üldine tüübikinnitus sellele mudelile) ja see ei laiene teistele arvele võetavatele sõidukitele. Mingite väga eriliste mitte euroopa jaoks toodetud sõidukitega võib selline asi täiesti olla.

Ja miks ma ütlen TÄPSELT sama mudel? Sest sarnane/analoogne mudel ei kvalifitseeru. Nähtud seda jama autodega. Põhimõtteliselt sama mudel, gramm kangema mootoriga ja kõik. Sellele tüübikinnitust pole ja arvele saamine eriline anaal ilma lubrikandita, rääkimata maksumusest.
Täpsustan veel juurde, et SAMA NIMEGA mudel ei ole TÄPSELT sama mudel, kui üks neist on toodetud EU jaoks ja teine näiteks USA jaoks. Need on kaks täiesti erinevat asja, kuigi nime poolest samad.

Üldiselt on nii, et kui tegemist on ikkagi mingi natukenegi levinud mudeliga ja eestis/euroopas neid liikumas on, siis teoreetiliselt ei tohiks probleeme tekkida.
Ja teoreetiliselt ei tohiks üldse probleeme tekkida, kui sõiduk on juba EU registris (mida Leedu on).
Aga ARK leiutab pidevalt mingeid oma reegleid (seaduse vastaselt). Kohtus saab nendega muidugi vaielda ja võita, aga kas see seda väärt on?

Kõige parem on alati võtta ühendust ARK-ga ja nende käest uurida, kui sõiduki andmed on olemas.
Soovitav on kõike seda teha kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (mitte telefoni teel), siis on pärast võimalik seda kasutada, kui pidurdama hakkavad.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2299
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #28 Postitas kris. » 02 Aug 2018, 12:15

SRX võtis teema päris hästi kokku. Oluline märksõna on "üks neist on toodetud EU jaoks ja teine näiteks USA jaoks". See kui levinud antud ratas võib olla ei oma tähtsust. Praktika näitab et enamus Leedu rattaid on pärit USA-st ja seega nendel EU tüübikinnitust ei ole. Kui ka Eesti registris juba mõni on, siis enamasti on need saadud "üksikkorras saadud tüübikinnitusega" elik kui tahad täpselt sama ratast registrisse saada, pead tegema tüübikinnituse: tulede/väljalaske kontroll jms vastavuse kontroll. Ca 1kEUR lõbu :-(. Kui kogemust ei ole siis võib päris pikalt aega minna ...
Kasutaja avatar

biisty
Postitusi: 23
Liitunud: 01 Mär 2015, 10:57
Tsikkel: Intruder M1800R|Beta RR300

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #29 Postitas biisty » 02 Aug 2018, 14:23

Jagan oma kogemust. Ostsin Leedust KTM 690 Enduro R ratta, alles kui jõudsin Eestisse avastasin et VIN järgi rattas oli toodetud USA turu jaoks ja seal ka algselt müüdud (mis siis et toodetud EUs ja 100% identne sellele mis EUs müügis ja kõik detailid on ka "E" tähistusega). See mis järgnes ei soovita ka vaenlasele üle elada. Võttis umebs pool aastat aega ja rohkem kui €1K et saada rattas ARKis arvele.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Leedu registris oleva ratta Eestis arvelevõtmine

Lugemata postitus #30 Postitas srx » 02 Aug 2018, 15:03

Selles probleem ongi, et ei ole identne. See, kus see toodetud on, ei oma kõige vähematki tähtsust. Toodetakse vastavalt tellimusele ja USA jaoks toodetakse USA nõuetele vastavat toodet. EU jaoks EU nõuetele vastavat. Ja tüübikinnitused tehakse ainult vastava turu jaoks.

Kui on USA VIN, siis ei ole sama asi.
Isegi kui reaalselt on 1:1 täpselt identne, siis paberi peal ei ole identne. Ja ametnikku huvitab ainult paber. Bürokraatia ennekõike on ametniku moto ja miski muu ei huvita teda mitte üks gramm ka. Niikaua kui paberid pole korras on ametnikul käsipidur peal ja miski ei muuda seda (mingi asi võib muuta, kui seda piisavas koguses on... aga võib ka veel suurema probleemi tekitada).

Aga enamasti ei ole 1:1 identne.
Vahel on erinevused väga väiksed aga autode puhul näiteks võivad erinevused olla kohati päris suured ja isegi nii suured, et pärast tekib paras peavalu mingite lihtsate kuluosadega, mida kohalik pood sulle ei müü, sest USA variandil on see erinev ja nende laos seda pole.

Ma väga tugevalt soovitan mitte osta USA varianti, kui on olemas ka EU variant. EU variandiga säästad ennast kõikvõimalikest probleemidest, mis võivad tekkida juba arvele võtmisel ning hiljem mingi x varuosaga ja seda ei oska oodatagi.
Kui osta sõiduk mingist sellisest kohast, kust on oht saada USA variant (nagu Leedu), siis tasub VIN järgi kontrollida enne ostu. Eriti tasub kontrollida siis, kui hind on imelikult odav, ju ta on põhjusega odav.




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist