Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Pajutudu
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Jaan 2018, 20:22
Tsikkel: Honda CBF1000A

Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #1 Postitas Pajutudu » 20 Jaan 2018, 20:39

Tere,

et hetkeks, kui reaalselt sadulasse saab, see mul juba selge oleks, palun jagage kogemust, kuidas alustada endast raskema kaaslasega sõitmist. Kas pigem paluda tal paigal olla või kaasa kallutada? Pidurdamist peab suisa vältima, et ta mind sadulast ei puksiks või :-)

Aitäh ette!


Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1300
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #2 Postitas Vint » 20 Jaan 2018, 21:01

Tervitused, värskele foorumiliikmele. :bsmile:

Reaalselt saab see selgeks ikkagi sadulas olles. :)
Alguses võiks kergelt kaasa kallutada, tunnetus tuleb hiljem. Sama jutt ka pidurdamisega, et kiivrid ei käiks kokku. Natuke liikluse jälgimist ja kaasa mõtlemist ning saate sõidu sujuvaks.

joha123
Postitusi: 90
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: F650CS,Suzuki VZ 800
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #3 Postitas joha123 » 20 Jaan 2018, 21:17

alusta turvaliselt- külgkorviga!!!... a'tegelt on autokoolide tsikliõppes olemas ka head nõuanded kaaslasega sõitmisel. kui sul mõni tuttav, kes veel lube teeb on, siis saad lihtsamini nendele õpetustele ligi. oma emmele soetasin kohe ilma lõuata kiivri, et ei toksiks iga pidurdamisega ajusid paigast... tee kätele toenglamangut ja lõuatõmbeid , esimene koormus ka kergema seljakotiga on ikka kätele. ... ja kui mälusopist midagi sitta meenub, siis ikka seda et risu pandi siis kui kaassõitja juhil kätest krabas... jõudu!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #4 Postitas urmas66 » 20 Jaan 2018, 21:49

Kui see kaaluvahe just 50+kg pole,siis ilmselt pole seal suurt vahet,sa ei saa arugi kas sul on taga sinust 5 või 15kg raskem tegelane.Vahe on olemas selles mõttes ,et tagaistujat tunned. Kaasa kallutama PEAB tagasistuja igal juhul,olenemata kaalust.Samuti peab ta end ikka ise kinni hoidma, nii pidurdades kui kiirendades.Ma vastupidist(kallutas vastu) ei taha peale ühe korra elus enam kogeda. Mul naine ligi poole kergem,kui mina,aga ka teda tunnen kui taga on.
Ühesõnaga ei midagi keerulist ega erilist,vaid käituge nagu ratta seljas olles käituma peab.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #5 Postitas ranel » 20 Jaan 2018, 22:40

Kui varem sõitnud pole, siis tasuks mõnda aega pigem üksi sõita ja alles siis seljakoti peale mõelda. Pole vist endast raskemaid seljakotte vedanud, kuid ~30kg kergemad isendid suudavad sõitmise ka suhteliselt ebamugavaks teha, kui juhiga koos ei kalluta või veel hullem vastupidi ja siis valel hetkel üritavad õiges suunas kallutada. Kõige parem asend on, kui selja tagant kallistab. Lisaks kui tagumisest raamist hoiab, siis kuidagi ei taha algajatel see koos kallutamine välja tulla ja tehakse mingeid imetrikke seal taga. Eks ta suht selline tiimitöö on.
Kuigi soovitaks alustada harjutamiseks siiski kergemate seljakottidega, et kellest jõud ka üle käiks kallutades.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1024
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #6 Postitas Ardilla » 20 Jaan 2018, 22:50

No Mina soovitaks kindlasti alguses sõbralt ratas laenata :)

Seljakotiga on nii, et on selline uskumus, ei tea palju sa märkidesse usud, aga kui pillad seljakoti teepeal maha, tähendab see lähitulevikus usi suhteid.

Üks võimalus on pikali heita väidetavalt voodis kõik ühepikkused :bsmile:
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1024
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #7 Postitas Ardilla » 20 Jaan 2018, 23:04

ranel kirjutas:Kui varem sõitnud pole, siis tasuks mõnda aega pigem üksi sõita ja alles siis seljakoti peale mõelda. Pole vist endast raskemaid seljakotte vedanud, kuid ~30kg kergemad isendid suudavad sõitmise ka suhteliselt ebamugavaks teha, kui juhiga koos ei kalluta või veel hullem vastupidi ja siis valel hetkel üritavad õiges suunas kallutada. Kõige parem asend on, kui selja tagant kallistab. Lisaks kui tagumisest raamist hoiab, siis kuidagi ei taha algajatel see koos kallutamine välja tulla ja tehakse mingeid imetrikke seal taga. Eks ta suht selline tiimitöö on.
Kuigi soovitaks alustada harjutamiseks siiski kergemate seljakottidega, et kellest jõud ka üle käiks kallutades.


:D Ma olen. Oli vaja sõpra vedada, ei olnud mingi romantika küll, nagu kaks #edekaru. Ma tal küll ei lubanud ennast kallistada veelgi vähem endale selga vajuda (lol)

Aga kui muid tegelasi sõidutanud, siis kõik olenes ikka väga selgelt kaalust, mõni kleenu suutis ka vastu nii ohtralt kallutada, et mõtled, et see viimane kord kui kedagi üldse saba peale võtad. Mõni suurem aga istub taga nagu teist poleks ollagi.

Rattast oleneb ka ju. VZR-iga on nii, et ma ei saagi aru, et keegi taga isub, seal raamid ka veel millest mugav kinni hoida ja seljatugi, nii, et teepeal pidin mitu korda kontrollima ega mul varsti uut suhet oodata pole :D (lol)

pyta
Postitusi: 989
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #8 Postitas pyta » 20 Jaan 2018, 23:26

Ei olegi mõtet alustada. Mõtekas on on see raske kott unustada ja endast 30kg kergem sebida, kõigil kenam vaadata ja endal sõita
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1480
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #9 Postitas pühak » 21 Jaan 2018, 00:31

Ma seljakoti kaalu puhul muud vahet pole märganud, et kui on raskekallane selja taga, siis tsikli tagumik vajub madalamale. Aga seda saab mingi piirini amortide regulliga sättida. Olen äärmusvariante silmas pidades sõidutanud oma üle 100 kg venda ja ka ca 50 kg tütart ning mõlemaga püsisin ühtviisi püsti. Ise kaalun umbes 95 kg. Ma olen käskinud tagaistujal ennast kopeerida lisaklausliga, et kui täpselt ei suuda seda teha, siis võib ka veidi vähem kallutada, kui mina, peaasi, et rohkem ei kallutaks või veel hullem, vales suunas, püsti tagasi ei üritaks kallutada. Üldiselt olen märganud, et ega algajad seljakotid kaasa kallutada ei oska, see kallutamise soovitamine ongi rohkem selle pärast, et nad vales suunas seda tegema ei hakkaks. Kogenud seljakotil on juba omal elementaarne sõidutunnetus olemas.
Kui seljakott ikka konkreetselt lollusi teeb, siis "aitab" 50-kilone tegelane sind ka kenasti kraavi poole.
Viimati muutis pühak, 21 Jaan 2018, 00:35, muudetud 1 kord kokku.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 917
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 55 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #10 Postitas Kalapea » 21 Jaan 2018, 00:33

Kogemusteta seljakotti vedades on siiani kõige lihtsam praktika see kui tagaistuja vaatab vastavalt kurvi suunale üle vastava õla, ehk siis kui on parem kurv, kallutab kiivri paremale ning vaatab üle juhi parema õla ja vastupidi.
PiltPilt
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 19 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #11 Postitas Raits66 » 21 Jaan 2018, 03:10

Kohe dieedile - saab kevadeks kaalu.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1396
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #12 Postitas simp » 21 Jaan 2018, 11:11

Kevadel esimese motosurvivaliga http://emmk.ee/content/blogcategory/27/79/
Kasutaja avatar

pahadeplaneet
Postitusi: 417
Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #13 Postitas pahadeplaneet » 21 Jaan 2018, 18:37

Nüüd oleks mõistlik kuulata kogenud motomehe(ride to live live to ride) (MINU) juttu :D Ei ole see volüüümikate daamide vedamine sugugi mee lakkumine kinnise kaanega purgist,olen mina oma vitsad kätte saanud. Oli minul oi johaidii aastaid tagasi kummut suzuki intruder 750 ja sellel oli hea seljatugi,üks kord istus taga volüümikam daam(kg ei ole ilus nimetada) ja olin foori tagant startimas no johaidii ma mõtlen et ma pole vist tänini ühegi riisiraketiga ka suutnud nii pikalt taga rattas sõita.
Teise kogemuse võiks pealkirjastada:ära kalluta vastu kui sa surma ei taha saada: Oli mul tivekas (yamaha diversion 600) Võtsin taha jälle volüümika daami kurvis oli vaja kallutada aga kui sa oled kallutanud oma kiivri visiiri vastu maad ja ratas läheb ikka kurvist otse siis on aeg tõsisemalt daamiga vestelda. Minu soovitus: Sõida üksi ,korista ära taga iste ja jalarauad las mutt ulub vähemalt jääb ellu.
1%bad ass REAL BIKER never dies!
www.facebook.com/realbikerid
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 603
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #14 Postitas daub » 21 Jaan 2018, 18:51

Kas kaasa kallutamiseks kutsute seda, kui ennast ratta suhtes kogu aeg samas asendis hoida, või peaks juhiga koos kaugemale painutama?
Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 201
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #15 Postitas zombi » 21 Jaan 2018, 19:08

No mina olen vilunumatul seljakotil palunud parem üldse mitte kallutada kui et valesti kallutada. Tuleb vilumus, küll ka kergelt kallutama hakkab. Nii nagu endal, on ka seljakotil vaja tagumikutunnetus omandada. Seega soovitus- transa üht seljakotti regulaarselt, mitte mitmeid vaheldumisi :D Õnneks ma ise ka soolona mitte just suur kallutaja 8)
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1024
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #16 Postitas Ardilla » 21 Jaan 2018, 19:10

:mrgreen: Ma loodan, et meid selles teemas autor jälle ei trolli aga :D

On selline kirjutamata seadus, et igal ilusal tibil on alati see üks kole ja volüümikas sõbranna kes alati igalepoole kaasa ronib, autosse või peolt ära tulles taksosse jne!

Siis mina soovitaks küsida, kas seljakotil on see ilus sõbrants nõus, et alguses tema peal harjutada seda vedamist (lol)

Krt mind lüüakse seina külge tatiga nende soovituste eest (lol) (lol) (lol)

Ma siiralt loodan, et keegi tegi endale trollimise konto ja nüüd trollib meid ja kõik täie tõsidusega kirjutavad elutarkust :bsmile: :mrgreen: :bsmile: :mrgreen:

@Reimps ei ole veel sõna võtnud! :D ma juba ootan millal.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1024
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #17 Postitas Ardilla » 21 Jaan 2018, 19:18

Samas ei saa välistada, et inimene tõsiselt küsib. Siis ma toetan Motosurvivali ettepanekut, või vähemalt siis alguses platsipeal veitsa tiirutada, ja korralikku varustust kasutada. Vahel juhtub ka nii, et naisterahvas sõidutab naisterahvast või ongi tüüp nagu Itaalia ratsanik 55 kilone ja 160 kõrge naine on aga selline 180cm ja 60 kilo. Siit edasi kui teemalgataja tahab tõsiselt veitsa rohkem tarka juttu siit saada või siis nõu, siis võiks veits ka saladusloori veidi tõsta ja siiski mingid parameetrid kirja panna.

Lisaks ma vabandan kurvikate ja toredate inimeste ees! Ma ei taha kedagi solvata, olen isegi kogukam. Lihtsalt see teema on täpselt selline, et jah mis seal ikka (lol) lähen teen veini lahti selle peale! :bsmile:

Ekstra äge kui oled kõhna, lühikeste jalgadega ja kõrgel endul, üritad sõidutada mõnda endast 30% raskemat tibi ja ei peagi kaugemale sõitma kui esimese valgusfoori taha ja sealt banaalselt ratta külili prantsatad, sest oled parkinud kahe vao vahele ja varbad ei ulata maha :D
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 201
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #18 Postitas zombi » 21 Jaan 2018, 19:22

Irw, on sul alles fantaasiad:)
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1024
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #19 Postitas Ardilla » 21 Jaan 2018, 19:24

Mul on liiga hea ettekujutusvõime :D
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 620
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #20 Postitas kaimex » 21 Jaan 2018, 19:37

Pilt
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4422
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 169 korda
Tänatud: 420 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #21 Postitas reimps » 21 Jaan 2018, 19:43

Ma olin ära mõned päevad ühes ja mitmes kohas.

Üldiselt aga endast raskemaga võivad sõita need, kes ise on rasked, st 80+ kilo. Vähemalt mu kogemus on küll endast 10 ja rohkem kilo raskematega ja mitte meeldiv. Veel meeldivam on 20 kilo raskemaga Tondi ringidel, kui tolle esimen sõit üldse see on ja minu kallutamisest pole kasu, sest miski kraana hoiab mind püsti.
Samas ma amatöör kah, pealegi meeldivad mulle 45-60 kilosed neiud-milfid. Ja bike-tüüpi rollerist jutt, miskise cruiseriga on ilmselt suht suva, kui sul mingi hiiglane sabal istub.

Üldiselt ei tasu kaardilugejaid sabale võtta enne, kui endal sõitmine käpas ja ratta seljas end kindlalt tunned. Edasine on puhtalt loomkatsete etapp. Rohkem polegi.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1480
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #22 Postitas pühak » 21 Jaan 2018, 19:49

Einoh, vahest võib nii ka juhtuda, nagu minuga. Abiellusin saleda tüdrukuga, ise olin ka parajalt peenike. Tasapisi on aga mõlemale "aastarõngaid" vöö ümber kogunenud. Kuid teineteise seltsis on liiga hea olla, et nüüd mingite kilode pärast riidu kiskuma hakata.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #23 Postitas will111 » 21 Jaan 2018, 19:51

õnneks ma olen piisavalt raske, et minust raskemaid emaseid linnapildis ikka just üle viie ei näe, seega vist päris endast raskema kohta öelda ei oskagi, aga raske vs. kerge teemal on jah nii, et kui kergem võib teha seal taga enamvähem mida iganes ja sellest pole suurt lugu siis kui raskem ei tea mida seal teha tuleb, on päris krdi vastik sõita. ja kui see raskem on veel pikk ka, siis eriti räige.
aga et kuidas alustada, no ma ei alustakski. rendi alguses mõni kergem ja tee proovi. aga muidu ega pole muud kui tuleb õpetada ja harjutada, harjutamine ju teebki meistriks. kui õppust ei võta siis sõita ei saa.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 521
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #24 Postitas Krl » 21 Jaan 2018, 20:03

Juhiti eespool tähelepanu sellele, et ilmselt ongi tegu mingi naisega, kes oma mehele kainekat plaanib sõita rattaga. Siis kõlab nagu loogiliselt kõik.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1024
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #25 Postitas Ardilla » 21 Jaan 2018, 20:42

No me võime ainult ennustada ja edasi ainult jagada oma põnevaid seike, mis on juhtunud, kui keegi kedagi sõidutas :)

Laias internetis on nii pila videosid selle kohta:


Kui ka päris tõsiseid elusaid soovitusi:


1)Üks tõsine soovitus, valida suurem ratas, võimalikult madala raskuskeskmega ja heade kinnihoidmis võimalustega.
2)Harjutada
3)Kasutada turvavarustust
4)Õppida üks teistest aru saama ka siis kui suhelda ei ole võimalik.
4.1) leppida kokku enne sõitu mingid tingtegevused. Ala patsutad õlale, kui vaja kiiresti seisma jääda.

Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1396
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 94 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #26 Postitas simp » 21 Jaan 2018, 21:58

reimps kirjutas:Ma olin ära mõned päevad ühes ja mitmes kohas.

Üldiselt aga endast raskemaga võivad sõita need, kes ise on rasked, st 80+ kilo. Vähemalt mu kogemus on küll endast 10 ja rohkem kilo raskematega ja mitte meeldiv. Veel meeldivam on 20 kilo raskemaga Tondi ringidel, kui tolle esimen sõit üldse see on ja minu kallutamisest pole kasu, sest miski kraana hoiab mind püsti.
Samas ma amatöör kah, pealegi meeldivad mulle 45-60 kilosed neiud-milfid. Ja bike-tüüpi rollerist jutt, miskise cruiseriga on ilmselt suht suva, kui sul mingi hiiglane sabal istub.

Üldiselt ei tasu kaardilugejaid sabale võtta enne, kui endal sõitmine käpas ja ratta seljas end kindlalt tunned. Edasine on puhtalt loomkatsete etapp. Rohkem polegi.


Siis tasub natuke vastukeeramise teooriat õppida. Ei sunni see tagaistuja ühtki ratast otse minema kui lenksu keerad. Ebameeldiv tunne on küll, aga kurvi võtad välja.


Kuna ma pole just kõige suurem mees, siis olen nii mõnigi kord 20+ kilo raskemaid seljakotte vedanud. Põhiteema on sama mis suvalise seljakotiga:
  • eesistujal peavad käed 'vabad' püsima.
  • eesistuja peab keharaskust pidurdamisel põlvedega paaki suunama.
  • eesistuja peab ülakeha kõhu- ja seljalihaste abil püsti hoidma, mitte kätega lenksule toetama.
  • tagaistuja peab põlvedega juhi puusadest kinni hoidma. See peaks olema põhiline 'kinnituspunkt'.
  • tagaistuja peab pidurdamisel kogu 'jõu' läbi põlvede eesistuja puusadele suunama ja eesistuja suunab selle omakorda kenasti paaki. Ilmselgelt võib seljatagant sangadest natuke kaasa aidata, aga sangad ei tohiks põhiline kinnihoidmise koht olla.
  • tagaistuja peab ülakeha kõhu- ja seljalihaste abil püsti hoidma, tähtis on, et raskust ei suunataks juhi ülakehale.
  • tagaistuja võib igasugu kallutamised ära unustada, kogenematu tagaistuja ei tea niikuinii mida see tähendab. Las vaatab üle kurvipoolse õla otse ja kõik.
  • kui juht tunneb, et ratas ei taha hästi kallutada/kurvi võtta, siis tuleb lenksuga vastassuunas keerata(vastukeeramine) ja küll ta läheb.

aga nagu enne kiirelt ütlesin, siis Motosurvivalile koos seljakotiga, seal saate kogenud pilgu all kaks päeva harjutada.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4422
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 169 korda
Tänatud: 420 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #27 Postitas reimps » 21 Jaan 2018, 23:09

Toimib küll, jah. Ei toimi vaid esimest korda seljakotiksolijate puhul. Seega püsisuhe ja ühised kogemused massidesse.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2137
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 62 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #28 Postitas StreetMoto » 22 Jaan 2018, 11:13

Mina olen oma aatatepikkuste koolitustega selgeks saanud, et mida rohkem annad väga täpseid juhiseid, seda rohkem tekib küsimusi ja segadust - seda peamiselt seetõttu, et kõiki olukordi pole võimalik ette ennustada. Tuleb anda üldised juhised, et jääks alles loogilise mõtlemise osa. Mina ütleks nii, et seljakott ei tohi teha mitte midagi ja sellega ongi kogu juhis antud. Seljakott peab käituma täpselt samamoodi nagu tagakohver. Ei mingit isemõtlemist kallutamise osas. Ainus, mida juhile meelde tuletada on see, et enne sõidu alustamist istud ise sadulasse, toetad jalad maha ja hoiad tsikli vertikaalis. Seljakott ronib oma puki otsa, paneb jalad tappidele ja alles siis alustad sõitu. Sõidu lõpetamisel samamoodi - seljakott ei hakka ennem rabelema ja tsikli seljast maha ronima kui tsikkel on peatunud ja juht on tsikli stabiilsesse asendisse toetanud.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 335
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: CBR 1000RR, ZX-6R
Asukoht: Perth, WA
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #29 Postitas Heikik » 22 Jaan 2018, 12:28

Oi, kui väga tahaks sellise teemapüstituse peale lõõpida... :D

Aga üldiselt ainult kaks soovitust esialgu, mis seljakotile pähe raiuda (liiga palju juhiseid ajab asja keeruliseks):

1. Ära, kurat, kalluta kurvis vastu!

Oleksin kunagi ringteelt otse läinud ja taga oli kõigest ca 50 kg naine...

2. Kui ära harjud ja end mugavalt tundma hakkad, ära unusta kiirendustel juhi ligi tõmbuda ja korralikult kinni hoida.

Viimasest nii palju, et tasub seljakotiga mingi märguanne kokku leppida - nt juhi poolt patsutus seljakoti jalale vms, andmaks märku, kui juht midagi järsemat teha tahab. Minu tavapärane seljakott tunneb end kohati liiga vabalt, pean talle meelde tuletama, et nii "tsill" nüüd ka ei tohi olla - nati ohtlik.


Mind ennast seljakoti kaal väga ei huvita. Suht sama tunne oli 80 kg meest vedada, mis 50 kg naist. Ühele naisele õpetasin platsil sõitu nii, et istusin talle ise seljakotiks (ER-6F peale) ja võtsin üle tema lenksust kinni, sest tal oli raskusi seisma jäämisega ja aeglaselt pööramisega ning ilma minu abita käis külili. Ehk siis 50 kg naine ja 85 kg mina. Toimis...
Allpool maakera. Koduigatsusest käin siin mölisemas.
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 603
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #30 Postitas daub » 22 Jaan 2018, 14:58

Aga Heikik, selles platsisõidu jutus võib iva olla. Äkki olekski raskemat seljakotti lihtsam vedada hoopis kõhukotina :P
Chopperimehed, mina kaasa arvatud, sõidavad suures osas õllekõhuga ringi ja ei käi sugugi lihtsamalt kummuli :D
Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist