Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 964
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 284 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #31 Postitas Madlobster » 22 Jaan 2018, 16:51

Ma tegelikult sellest vastukallutamise hirmsuurest paanikast ei saa aru. Krt ma võin ratta peal ise vastu kallutada aga kui teen lenkusga õige liigutuse on ratas õiges asendis (minu vastukallutamise tõttu kurvi läbimiseks rohkem kaldus kui õigelepoole kallutades see vajalik oleks (algajana nii sõitsingi kurve ise asfaldile lähemale ronida ei julgenud aga kihutamise isu ja kallutamise isu oli suur, nii olingi ise vertikaalis ja ratas jalarauad maas horisontaalis, sõita oskajate naeruks) Jah ringil viimast aega sellise kaassõitjaga ei püüa aga tavasõidul mingist mega paanikast heietada tundub pigem, et enda lenksutöös on puudujääke. On mul ka vastukallutaja taga olnud ja on küll korra selline võõras tunne aga surud lenksu rohkem ja ratas läheb igaljuhul kaldu. (Sama olukord on metsavahelt suure tuulega välja tuisata. Hetkega tuleb lenksuga õige liigutus teha kui ei taha põllul lõpetada. Jah kergema rattaga annab rohkem tunda kui raskema rattaga. Aga no krt ma ei kujuta ette kui palju ma peaks kaasõitja kallama ja mis jõuga kui ma ei suuda seda lenksuga tasakaalustada. See vastu keeramine tekitab ikka päris suure väände (mis ratta kaldesse viib või püsti tõstab) Ok minu vastu kallutavad tagasõitjad on reeglina minust kergemad olnud. Ilmselgelt ei ole ma ka sellise tagasõitjaga viimast kurviaega püüdma läinud (jah siis võib vist tõesti huvitavaks minna) Aga kui kurvi on mindud kiirusega, kus teelaiuse ja kalde ressurssi on veel ja küll ei tohiks probleemi olla) :?


üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4429
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 171 korda
Tänatud: 424 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #32 Postitas reimps » 22 Jaan 2018, 17:01

Probleem on siis, kui tegu on tänapäevast ägedalt pisikeste ringidega ja kiirus on arvestatud täpselt sedasi, et õige kallutamise korral pääsed läbi. Mõnede jaoks on ringrada tänavatel ju.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

ttt
Postitusi: 235
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #33 Postitas ttt » 22 Jaan 2018, 18:21

Pidurdamisel võib see ka aidata, kui kaassõitja paneb ühe käe paagile ja teisega hoiab juhi ümbert kinni. Ma arvan, et seda juhti vähemalt aitas, kelle taga sõitsin. Lõppes vist ära see kiivriga kolksutamine, sest ega taga ei näe kogu aeg, mis toimub ja toimuma hakkab.
Mis mind kaassõitjana veel on aidanud, et lisaks jalgadega juhi puusadest kinni hoidmisele aitab kui jalgadega ilgelt kõvasti tsiklist kinni hoida :D Siis ei pea kätega nii kõvasti teise magu pigistama.. ja lisaks ei pea ülejäänud kehaga nii kramplik olema, vaid saab sujuvalt juhiga kaasa liikuda. Kindlam tunne nagu.

Eelnevalt avaldati arvamust, et pole vaja kaassõitjale midagi seletada, aga minu arust võiks ikka küll. Näiteks ma ei teadnud tsiklisõidust mitte midagi ja isegi siis kui juba teadsin, et peab kallutama, oli üks järsem kurv ilmselt nii jube, et täiesti ise aru saamata kallutasin vastu :D Väga halb.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 964
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 284 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #34 Postitas Madlobster » 22 Jaan 2018, 19:44

seletada ongi vaja nii palju, et hoia mul ümbert kinni, kui kallutan tule sama palju kaasa, pigista reitega ja pidurdamisel keera peopesad paagi peale.
Katsu ise ka vaadata, mis toimub, ära toeta täie raskusega mulle selga (ma pean kas selja või kätega lenksus sinu raskust kandma, sul on endal ka selja lihased).

Mul oma naisega väga hea sõita, ei ela seljas, ei kolgi kiivriga, teeb kehaga sama, mis mina. Mõne nädalaga harjus, kuuga oli hirm kadunud ja istus juba täitsa taga ja hoidis tagumistest sangadest, (algul ei julgenud)
Kallutamise kohapealt... tuleb sõita ja harjuda teineteisega, mitte algaja sabapeale ja jalaraua ning põlvekaitsest sädemeid tõmbama. Ning pärast põlevate silmadega rääkida, et t*** ma oleks 200ga praegast otse pand.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

will111
Postitusi: 2256
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #35 Postitas will111 » 22 Jaan 2018, 19:53

Madlobster, aga ma arvan, et väga paljudel tsiklistidel ongi lenksutöös, kui ka igasuguses muus töös tsikli seljas puudujääke, vähem või rohkem. Myself included kindlasti, ja nii ka sina ma usun ning veel väga paljud siin, seal ja igalpool. Rääkimata siis algajatest juhtidest, kes näiteks alles hooaja on sõitnud ja vaid tänaval, tänavarattaga.
Paanika ilmselt pole õige termin või noh ei pea sellest rääkima kui paanikast aga kindlasti võib olla seljakotiga sõit harjumatu. Isegi juhul kui endal on soolosõitjana ikkagi juba päris palju kogemust nii kallutamiste kui lenksu keeramisega. Üks asi veel on see, et kui sõidetakse üksinda ja läbitakse kurve siis üldiselt on kõik suht consistent, sa ei julge ühes kurvis kallutada nagu isand rossi ja kulmuga maad riivata ning siis mõnes teises kurvis järsku ei hoia jõuga vastu nagu eesel. Samuti ei tee sa keset kurvi ja kallutamist üldjuhul mingeid arusaamatuid jõnksatusi, järske kehaasendi muutmisi jne. Või noh, ei tohiks teha kui vähegi kogemust on.
Aga seljakotiga võivad kõik sellised asjad olla uus normaalsus. Sa ei tea ju mida seal taga järsku teha otsustatakse. Seal võib vabalt tekkida mingi põhjendamatu või vahel ehk ka põhjendatud paanika. Kui tead tüselt, mida sealt on oodata siis jah saad kõike (mingi piirini) oma steering inputiga korrigeerida nagu sa räägid. Aga kui täpselt ei tea siis võib keset kurvi igasuguseid halbu üllatusi juhtuda. Ja noh nende puhul ikkagi kpub nii olema, et mida kergem seljakott seda suurem võimalus ja seda lihtsam korrigeerida ja päästa.

Igatahes minumeelest kõige rõvedam asi on see kui taga istub mingi valguv makaron, kes ei suuda oma kaela üldse pingutada ega keha hoida. Pidurdamisel põmm kiivriga juhile sisse, kehaga juhile sisse, nii et peab lenksus kätekõverdusi tegema jne. Et neid asju ja nende vältimist oleks mõistlik selgitada. Mõnel muidugi on erutus nii suur, et kõik see läheb ühest kõrvast sisse ja teisest kohe välja kui sõit pihta hakkab. Või ma ei tea, mõnel äkki lihtsalt puhul tuul seal kõrvade vahel ja ei saagi aru millest räägiti :D

Dusterx
Postitusi: 134
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #36 Postitas Dusterx » 22 Jaan 2018, 23:20

Ma olen ka 100% nõus neeme väidetega. Pole suvalisel inimesel seda apex'it dna'sse kirjutatud, suurtelt teedelt maas teab ainult juht, millise kurvi ta otsemaks lõigata tahab jne Enda kõige raskem seljakott on olnud 130kg ajal, mil sõitsin planeta 3'ga ja kaalusin ise ca 52 kilo, suht challenge oli, aga kohale jõudsime.

will111
Postitusi: 2256
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #37 Postitas will111 » 23 Jaan 2018, 01:55

transport ja lõbusõit alati erinevad kategooriad olnud :D
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 964
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 284 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #38 Postitas Madlobster » 23 Jaan 2018, 08:51

will111 kirjutas:Madlobster, aga ma arvan, et väga paljudel tsiklistidel ongi lenksutöös, kui ka igasuguses muus töös tsikli seljas puudujääke, vähem või rohkem. Myself included kindlasti, ja nii ka sina ma usun ning veel väga paljud siin, seal ja igalpool.


Minu lenksu ja mis iganes töös on mäekõrgused puudujäägid.
Rõhk oli sellel, et kui tagasõitja tegevus silmad nii punni ajab siis sõidad, kas haigelt kiiresti või oma võimete piiril, mida normaalsõidul (uue seljakotiga harjumine ja tema õpetamine, kuidas olla) tegema ei peaks.

Okei ma olen nõus, et osadega on tõesti väga hull sõita (voolab ühest äärest teise ja surub seljas nagu vett täis 100l kantoss) samas kui teist ei tunnegi taga.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4611
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 102 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #39 Postitas yeekim » 23 Jaan 2018, 12:23

Hoi!

Teemaalgataja tegi ühe(ja seni ainukese) postituse ja selle peale on foorumis juba 2 lk. tihedat "teadust" (lol) (lol) (lol)

head :-|||
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5275
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 616 korda
Tänatud: 515 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #40 Postitas Macintosh » 23 Jaan 2018, 16:12

Spoiler:
yeekim kirjutas:Hoi!
Teemaalgataja tegi ühe(ja seni ainukese) postituse ja selle peale on foorumis juba 2 lk. tihedat "teadust"

Tänan, yeekim, sisuka panuse eest.

Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 964
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 284 korda

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #41 Postitas Madlobster » 23 Jaan 2018, 17:53

:wink:
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Teema algataja
Pajutudu
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Jaan 2018, 20:22
Tsikkel: Honda CBF1000A

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #42 Postitas Pajutudu » 23 Jaan 2018, 19:10

Aitäh, head inimesed!
Tütrekesed on suureks kasvanud ja nendega võiks matkale sõita. Aga seda juttu, et dieedile, ei saa siin majas lubada. Niigi on nad padutigedad, et kilodega emmet ületavad. Õnneks üle 10 ei tule, aga seegi algajale võõras. Ratas on suur ja madala keskmega. Aga saan aru, et raskemad asjad ikka paagikotti.
Igastahes seedin Teie sisukad vastused läbi ja kui lumi sulab, siis katsetan ära ka.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4611
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 102 korda
Kontakt:

Re: Kuidas alustada endast raskema seljakotiga

Lugemata postitus #43 Postitas yeekim » 23 Jaan 2018, 19:34

Macintosh kirjutas:
Spoiler:
yeekim kirjutas:Hoi!
Teemaalgataja tegi ühe(ja seni ainukese) postituse ja selle peale on foorumis juba 2 lk. tihedat "teadust"

Tänan, yeekim, sisuka panuse eest.



Võta heaks!
Mõni valem või teoreem, kuidas seljakotiga sõita, poleks ka paha teinud!
Teen saiast sitta!




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist