Otsustajad üksmeelel: ilmselt saab autojuhiloaga peagi ka motikaga sõita
Delfi artikkel
http://epl.delfi.ee/news/eesti/otsustaj ... d=83117561
Delfi artikkel
http://epl.delfi.ee/news/eesti/otsustaj ... d=83117561
Ehk siis debiil-autojuhid ilmuvad teedele debiil-mootorratturitena. Huvitav, milliseid probleeme see lahendab?
Assamait kirjutas:Ehk siis debiil-autojuhid ilmuvad teedele debiil-mootorratturitena. Huvitav, milliseid probleeme see lahendab?
Kaunikesti delfilaadne kommentaar.Mis etaloniga võrdlesid.
No tegelikult ju ei midagi hirmsat,pigem saad 125-se rolluga nüüd B-katiga sõita ehk see ju ainult A1 kategooriaga seotud.
Ei tule sellist asja. Mitte kunagi. Tavaline delfi pläma. Otsustajaid ei ole ka nimetatud. Pigem tuleb iga asja taotlemiseks bürokraatiat ja nõudmisi juurde. Siiani ei ole ühtegi asja lihtsamaks tehtud, pigem vastupidi.
Miks ei tule? Kui kogu maailma populatsiooni arvesse võtta, siis suuremas osas maailmas saab justnimelt "suurte rolludega" sõita, omades ainult autojuhilube.
Meil on see kliima siuke, et no ei istu need mugavustega harjunud autojuhid vihma-tuule kätte ega nutitelefonivaba-keskkonda.
reimps kirjutas:Meil on see kliima siuke, et no ei istu need mugavustega harjunud autojuhid vihma-tuule kätte ega nutitelefonivaba-keskkonda.
Jep.
Viimased ala 90 päeva on olnud nagu Hispaanias.
Ei istu nad ka sinna hispaaniasse..
See on suht hea küll. Samas sõidukoolitus on kindlasti hädavajalik, sest ka see A1 võib juhti korralikult lõhkuda, sest kaks ratast käitub hoopis teisiti kui 4...
Roller (125 nt) rolleriks - kuid ka A1 on suht OK välimusega rattaid ka...
Ma ise ei lahterdaks hälvik autojuhte kohe A1 sõitma... sest hälvikud on üldjuhul kas kiirusehullud (siis A1 seda ei soodusta) või lihtsalt ujedad.
Ei ühed ega teised ei ole vaimustuses A1 eriti sõitma ning need kes sinna selga istuvad saavad kiiresti aru, kui "uimane" see loom on. Reimpsi mugavusviide veel juurde... ega seda kiivridki kaasas lohistada teab mis meeldiv pole... ja kui veel peaks midagi taevast alla tulema... siis ikka vaja ju katust pea kohale ja sooja õhku põskedele.
Njah... on olemas veel kavalad hälvikud, kes A1 naha alla peidavad A ratta... aga selliste vastu ei saagi ja seal teeb loodus oma puhastustöö.
Sinna võiks lisada ka väikse sõidukogemuse lisa, et B-kat võiks olla olemas mingid aastad, et juht oleks liiklemisega ka natuke harjunud ja teaks mida autojuhid roolitaga näevad, kuulevad, tunnevad jne...
Tegelikult on mul poh, kui mitte-esmase B-katiga võib rolleriga sõita. A1 on aga vist tegelt nagu peaaegu tsikkel, seega ilma koolituseta lasta roolikeerajad sinna lenksu - no ei lõpe hästi.
Õnneks saab(ks?) see olema siiski marginaalne kogus, kes oma mugavale autole lisaks raatsiks ka A1 aparaadi hankida. Kuigi ma asutaks siis A1-rattarendi küll, kuuga oleks ilmselt kasumis ja tervetest tsiklitest ilma ka.
mitu reaalset kilowatti saab kätte 125cc rollerist? keegi teab või?
Kohe tuleb will, seejärel Jesper ja ütlevad, siis saab nende kahe keskmise võtta
Kus see koolituse läbimine siis kirjas oleks? Tassid A4 diplomit kaasas? Või saaks koolituse läbinud B-tegelinski loa peale ka A1 kirja?
A1 suurim point see, et ei pea enam liiklusel max 45km/h jalus töllerdama. Samas üle selle on juba ka omajagu valusam kukkuda.
Eile just lasi mul Sõle tn-l ees mingi isegi päris vastuvõetava välimusega rollerauto ikka uhkelt gepsu järgi 60km/h. Mul oli 65 spido / 60 gps kruisi peal ja samas tempos.
Mis rollerid?
Kas A1 ei ole mitte need tavalised 600sed rattad, mis on paberil 25Kw`i(või mis iganes see number oli) peale piiratud?
Krl kirjutas:Mis rollerid?
Kas A1 ei ole mitte need tavalised 600sed rattad, mis on paberil 25Kw`i(või mis iganes see number oli) peale piiratud?
Need A2.
eelnõus on vist nimetatud ära 125cc... ikkagi huvitab mis nendest reaalselt kiire tuuniga on välja pigistatud. Arvestades seda, et 50cc sõidab täna juba 90km/h siis 125 ...?
A1- kategooria
Mootorratta töömaht ei ületa 125cm3 ja võimsus ei ületa 11kW.
Ehk võimsamakstuunitu ei ole enam A1 sõiduk. Samamoodi nagu ei ole mopeed enam eemaldatud 45 Km/h piirajaga ning veel vähem 80-kuubikulise kolvi-silindri peale saanud rollu. Kui vahele jääd, saad lubadeta sõidu eest litaka ära. Küll leitakse see dünostend ka, kui nussida tahetakse.
Viimane Euro 3 Aprilia RS125 läks napilt alla 170 km/h välja, uut Euro 4 ei tea. Yamu ja Honda läksid nii 130-140.
See oli siis spido järgi. Ja pikka sirget oli vaja
Bandit kirjutas:eelnõus on vist nimetatud ära 125cc... ikkagi huvitab mis nendest reaalselt kiire tuuniga on välja pigistatud. Arvestades seda, et 50cc sõidab täna juba 90km/h siis 125 ...?
Kui ma õigesti mäletan, siis 215kmh oli millalgi kätte saadud mingi võistlusmasinaga võistlusel.
Mina oma Aprilia rs125 tänavapilliga sain 207kmh gps järgi, aga seda mootorit oli omajagu järgi ka aidatud, küllaga ccm oli 125. Seda umbes-täpselt 10a.tagasi. 16a poisikesele oli hea egolaks, kui see võrr vanad 600ccm biked kiirenduses seljataha jättis
Mäletan vene ajal oli mingis noorteajakirjas lugu, kuidas keegi varateismeline võidusõitja oli koos isaga Riga mopeedist rinkapilli ehitanud. Üle 90 jooksis välja.
reimps kirjutas:Kohe tuleb will, seejärel Jesper ja ütlevad, siis saab nende kahe keskmise võtta
Noh, töömahu ja võimsuse suhe on sarnases seades nelaritel enamvähem sarnane, seega võta mõne endale meeldiva tonnise võimsus ja korruta 0.125-ga läbi.
Kahetaktilisest saab muidugi märgatavalt rohkem
ranel kirjutas:Bandit kirjutas:eelnõus on vist nimetatud ära 125cc... ikkagi huvitab mis nendest reaalselt kiire tuuniga on välja pigistatud. Arvestades seda, et 50cc sõidab täna juba 90km/h siis 125 ...?
Kui ma õigesti mäletan, siis 215kmh oli millalgi kätte saadud mingi võistlusmasinaga võistlusel.
Arutelust jooksis välja ca 180, sõitja kaal mängib rolli. Seda siis kergemate tuuning asjadega. Õnnetuste arv esimestel aastatel paneb kindlasti üles. Sõltumata koolitusest.
Huvitav kas see seadus jäi soiku selle teema pärast?
Valimised tulid peale ju
Blinn, kaabud ahju
Mina oleks kahe käega selle seaduse poolt! Mul on poodi 6 km edasi-tagasi, sellise viisakama 125 sega oleks sinna jummala vinks vonks kulgeda. Mingi 50 cc rollu, millel ees VAZ i tuuleklaas, muidugi sobiks mulle juba ka
Et kui siit edasi minna, siis äkki hakkaks tsikli värk nii meeldima, et teeks päris kaaned. Kui selline kootikumi pisidoosidega manipuleerimine mind täitsa matkakunniks ei tee, siis vähemalt lenksus ei jooks, kütsiaktsiisist toetaks vaeseid ja oleks natukene rohkem vabaduse nuusutamine kui hetkel. Jah võiks ju viriseda, et peekon võiks sinna kõndida või vändata, aga no kui ma olen äkki kaotsi läinud kapirattur....
Väike kaotus minule, suur motokogukonnale
Ääremärkusena mainin ära, et kodus kaevu mul ei olnud, kust ma pidin jooma
Möödund suvel oli pump seinast väljas kolm kuud ja ma tundsin ennast nagu Võsareporteri sangar poe juures, et jah mul oli seda käimist. Täiesti praktilisest vajadusest oleks seega see teema jummala moos kui võiks motoriseeritud normaalsetel ratastel ringi lasta
Lisaks mootori töömahule saaks ilmselt olema piiratud ka võimsus ja/või valmistaja poolt lubatud kiirus.