LS ehk LiiklusSaag

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kuidas on, kas seisad stoppjoone taga ja ootad kannatlikult rohelist või teed kohe pöörde paremale?

Ootan stoppjooone taga, sest foor keelab (MA versioon)
17
44%
Pööran paremale, sest ristmik on reguleerimata (Sirki versioon)
15
38%
Seadust kannatab alati natuke mulle sobivas suunas painutada
7
18%
 
Hääli kokku: 39
Kasutaja avatar

Teema algataja
Henn
Postitusi: 159
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda ST1100
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 23 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Henn » 24 Veebr 2019, 11:16

urmas66 kirjutas:
24 Veebr 2019, 09:44
@Henn see kujutletav pauk olekski selle mõttes nö indikaatoriks,et kas on ühe juhi ehk vasakult tulija süü 100% või on ka stoppjoone ületajal süü. Siis oleks asi 50/50 . Mina ei ole küll kindel,et see 100% vasakult tulija süüks jääks, kui asja üle kohtus võitleksid ntks Sirk ja veel keegi. Ja paneks Sirgi stoppjoone ületajat kaitsma :D
§ 58. (1) Kõrvalteel sõitev juht peab andma teed juhile, kes läheneb ristmikule või liigub sellel mööda peateed või sõidueesõigusega teed, sõltumata tema sõidusuunast.
Kodanik Henn oletused:
Inimlikust seisukohast lähtuvalt: kui eesõigusega teel sõidukid seisavad, siis teeandmise kohustusega sõiduk võiks ristmikule sõita. Kui ta sõidab otsa ristmikul olevale sõidukile (kes lõpetab manöövrit), siis ta oleks justkui süüdi. Kui eesõigusega teel, stoppjoone taga seisev sõiduk otsustab parempöörde teha ja kütab sisse sellele kõrvalteelt tulijale, siis oleks justkui tema süüdi, et ei lase manöövrit lõpetada.
Tegelikkus:
Ilmselt sõltub sellest, kes kiiremini Sirk-i jõuab palgata :)
Kindlustus:
Tõenäoliselt jauravad kokkupõrkesuuna üle, et kes kellele sisse küttis.


Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 474
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 228 korda
Tänatud: 51 korda
Kontakt:

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 24 Veebr 2019, 11:20

Kõik räägivad seadustest justkui jumala antud ilmeksimatutest aksioomidest, mis õigesti tõlgendades annavad absoluutse tõe ja valgustuse. Nagu piibli üle vaidleks :D Seadused on ka inimeste poolt tehtud ja inimesed on teatavasti ekslikud.
Liiluses tasub liikuda selliselt, et sa tühja ei seisa, et kõik kenasti liigeldud saaks ja kõik terveks jääks. ;)
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1506
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 365 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 24 Veebr 2019, 19:16

urmas66 kirjutas:
24 Veebr 2019, 09:44
@Mac MNT seisukoht pole ilmselt üldse ametlik selle asutuse vaid mingi töötaja seisukoht,mida pole isegi täies mahus siin avaldatud. H.V ei julge seda teha miskil põhjusel ,kuigi võiks. Ja Sirgi seisukoht ongi just täpselt tema seisukoht. Võiks veel ka seadusandja seisukoha võtta?

@Henn see kujutletav pauk olekski selle mõttes nö indikaatoriks,et kas on ühe juhi ehk vasakult tulija süü 100% või on ka stoppjoone ületajal süü. Siis oleks asi 50/50 . Mina ei ole küll kindel,et see 100% vasakult tulija süüks jääks, kui asja üle kohtus võitleksid ntks Sirk ja veel keegi. Ja paneks Sirgi stoppjoone ületajat kaitsma :D
Kirjavahetus MNT´ga on siin 100% va isikunimed avaldatud. Sa jaurad siis ka edasi kui riigikohus panniga otsa ette lajatab.
See oleks ju kõigest ühe riigikohtuniku arvamus.
Minu pärast võite mxiga siin teemas üksteist edasi imetleda ja laikid. Oma pügalaid oma mula tõestamiseks võite hakata ise siia postitama
N:
Pügal, mis lubab lõikuval ristmikul reguleeriva vahendi panna peale ristmiku (ei ole vaja järjekordset ila dubleerivatest vahenditest ja noolega peatumise/parkimise vahenditest)
Pügal eelmise pügala täiustamiseks, mis reguleerib peale ristmiku oleva märgi/foori kaugust ristmikust
Pügal, mis ütleb, et kõndija foor reguleerib ristmiku
Pügal, mis keelab tingimusteta stoppjoone ületamise jne (vajab suuremat taiplikust siis kui sõnade tõlgendamiseks)

Samuti mingigi teisiti arvamuse, mis pärineb juristilt, mõnest vastavast asutusest vms. (MNT vana arvamus enam ei päde, urmase esitatud mx arvamus ja vaisversa ei päde, külaeide jms arvamus ka ei päde).

Ilma selleta on teie paugutamine ja teiste lubade eest antud lammaste arvu arutamine nadi lalin.
Ämbri olete oma koiva otsas korralikult helisema saanud.

Järgmise teema võiks teha kas LS teile üldse kehtib (nime pole ju juurde kirjutatud) annaks raudselt 10 lk sarnast bullkakat ajada. No kuni riigikohus pole otsustanud seni ma arvan, et teil vist pole vaja sellest raamatust kinni pidada.

Need tühipaljad nuuksed, mis üritavad Sirki ja MNT ameti seiskohta kõigutada on nüüdseks juba üsna haleda maigulised.
See, et minu lubade eest antud lammaste arvu üle arutada soovite tähendab ka üsna üks üheselt, et ega sirk vist ka pole oma lube teadmiste eest saanud? Või mis? Äkki soovite talt otse küsida, mitu lammast tema andis?
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Henn
Postitusi: 159
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda ST1100
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 23 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Henn » 24 Veebr 2019, 19:33

Mul ei olnud teemat püstitades soovi motorahvast eri leeridesse suruda ja mingit sõda alustada. Pigem asjalik-sõbralik arutelu-vaidlus argumenteeritud väidetega (faktid, viited). Nii ei saa rallit sõita kui hakatakse solvanguid loopima. Teeme suvel need õlled ja jääme liikluses ellu :)
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1506
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 365 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 24 Veebr 2019, 20:00

Suurte meest munad nüüd nii hellad ka pole

Lihtsalt kui otse peateest üle sõidan siis oleks hea teada, kas paremalt tulev paremale keerata sooviv tegelane on urmas (pole muret passib ja ootab kõndija foori rohelist endale)
või mac, kes oma seadusliku õigust kasutab.

Ja maci taga on veel mx, kes kõigile pead puurib ja motokooli saadab.
Samuti tuleb aru saada peateelt vasakule minnes, kes on parajasti kõrvalteelt välja sõita sooviv tegelane.
Hõlpsam on kui LS on kõigile üheselt mõistetav.
Kui aga MNT ameti ja liiklusjuristi sõnavõtt tühjapaljaks kõlinaks tembeldatakse ... noh kuidagi totter selliselt mõnel sarnasel ristmikul päriselus "kokku" saada ja hooaeg lõpetada
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

joel
Postitusi: 1435
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 48 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas joel » 25 Veebr 2019, 17:38

Väga huvitav diskussioon igal juhul. Aga üks asi on mulle endiselt arusaamatu. Milleks on Rasmusk toodud esimeses näites stoppjoon vasakpöörde real? Kes ja millal selle taga seisma peab? Kui foor kehtib ainult jalakäijate ülekäigurada ületavatele liiklejatele, siis on vasakpöörde real stoppjoon ju nonsens, sest vasakule pöörajad ei ületa ühelgi juhul ülekäigurada.
Vabaduse pst-Kirde-Võidu tn ristmik suunaga Pärnu poole
Joel

will111
Postitusi: 3023
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas will111 » 25 Veebr 2019, 18:04

Kas see stoppjoon ei näita lihtsalt seda kohta, kus pööraja peaks seisma ja ootama juhul kui tal on vaja jääda seisma ja oodata enne kui saab oma pöörde sooritada? Kui seal ei oleks seda joont siis sõidaks iga mats kuskile erineva, suvalise koha peale ja jääks sinna passima oma pööret ootama. Mõni tola ehk sõidaks ka ninaga poolenisti vastu tuleva otserae kinni näiteks kuna ei taju oma auto dimensioone
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4506
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 969 korda
Tänatud: 205 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 25 Veebr 2019, 21:05

joel kirjutas:
25 Veebr 2019, 17:38
Väga huvitav diskussioon igal juhul. Aga üks asi on mulle endiselt arusaamatu. Milleks on Rasmusk toodud esimeses näites stoppjoon vasakpöörde real? Kes ja millal selle taga seisma peab? Kui foor kehtib ainult jalakäijate ülekäigurada ületavatele liiklejatele, siis on vasakpöörde real stoppjoon ju nonsens, sest vasakule pöörajad ei ületa ühelgi juhul ülekäigurada.
Vabaduse pst-Kirde-Võidu tn ristmik suunaga Pärnu poole
Eks need stoppjooned selleks sinna pandi,et foori punase tulega, reguleerida kõrvalteelt väljuvat liiklust. Vasak pööret või peateed ületada on mingitel aegadel seal kõrvalteelt, ilma seda punast kasutamata, suht keeruline teha,sest autosid on üsna tihedalt.
Samas on leitud LS ka lahendus ,kuidas seda(minu meelst mõistlikku lahendust) kuidagi teisiti tõlgendada. Projekteerija ja tellija ilmselt on selle lahenduse teinud,et oleks vähem regulatsioone hõreda liikluse korral ja tihedama liiklusega saaks ka kõrvalteelt vähemalt mingi aja takka pöörde sooritada. Ilmselt saab seda ka siis teha,kui keegi sealt peateelt samal ajal oma pööret sooritab, aga kas seda eesõigust on vaja ja kas stoppjoone ületamine punasega on õige,see on siin eespool ekspertide poolt paika pandud. Minajään selle juurde,et stoppjoont punase fooritulega ületada ei tohi. Vähemalt ma pole leidnud LS-s erandit mis seda lubaks.
Olukorda võib konkreetsel näitel ka nii tõlgendada,et kui stoppjoon on enne ristmikku, aga ristmiku alas, siis see foor ei reguleeri ainult jalakäijate liiklust. Kuidas seda üheselt paika panna,et mis foor see on? Asukoht ei ole foori standartidele viidates üldse oluline ja kohati jäävad need ülekäigu rajad ka ristmiku alasse. Ristmik ei ole ainult sõidutee vaid ka kõnniteed(välimine serv kuni aiani või kõnnitee servani antud juhul) on ristmiku osa. Antud Võidu-Vabaka näites jääb ilmselt osa ülekäiguraja ohutussaarest ja ka foor ning ka stoppjooned ristmiku alasse . Kuidas siin käituda, kas siin on enam tegu pelgalt jalakäijate fooriga? Kui ei ole,siis kuidas siis selle Sirki tõlgenduse puhul käituda? Kuidas seda üldse eristada,et mis foor on mis,kui foor asub ristmiku alas?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 139
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 25 Veebr 2019, 21:36

Foorid peaksid siis olema ka kõrvalteedel, et need reguleeriks muud kui jalakäiate liiklust. Antud juhul vasaku pöörde nn stoppjoon (mis on ilmselt valesti üldse joonistatud sinna. Võrreldes teiste vabaka peal olevate samasugust ristmikega, kus on samasugune vasakpööre on seal paks katkendlik joon). Lisaks sellele on see stoppjoonega võrreldes nihkes, antud juhul siis tagapool. Teistel samasugustel oli ka eespool olevaid variante. Vasakule pöörad siis kui oled lasknud vastu tulevad läbi või nad ootavad jalakäiate foori taga. Vahet pole mis seal fooris põleb. Kõrvalteelt peab andma sulle andma teed kuna tal on alla teed märk. Tema sõitu ei reguleeri ükski valgusfoor. Jalakäiate valgusfoor annab talle lihtsalt võimalus seda teha tipptunni ajal näiteks lihtsamalt.

Edit: Selle joone nimi peaks olema teeandekoht, mis ostutab kohale kui peatumine on vajalik tee andmiseks sõidueesõigusega teel.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1506
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 365 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 25 Veebr 2019, 21:48

saatsin kõigi rahustuseks mnt sse ka selle joone kohta küsimuse.
Ise pakun sama mida will juba pakkus või on see urmase versiooni pooldajast projekteerija poolt paberile pandud ja valge ämbri ja pintsliga mehe poolt maha joonistatud (mis on tõenäolisem)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:



Vasta

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”