LS ehk LiiklusSaag

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kuidas on, kas seisad stoppjoone taga ja ootad kannatlikult rohelist või teed kohe pöörde paremale?

Ootan stoppjooone taga, sest foor keelab (MA versioon)
17
44%
Pööran paremale, sest ristmik on reguleerimata (Sirki versioon)
15
38%
Seadust kannatab alati natuke mulle sobivas suunas painutada
7
18%
 
Hääli kokku: 39
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 19 Veebr 2019, 10:16

Macintosh kirjutas:
19 Veebr 2019, 09:57
Spoiler:
mx77 kirjutas:
15 Jaan 2019, 10:12
Oled sa Mäkk ikka kindel.
Ma tahaks küll oma sixpacki kätte saada, soovitavalt Valdemuiza, aitähh.

Edit: vaatsin selle fooride standardi läbi ja foorid võib paigaldada kuhu iganes - millal õlled kätte saab?
(kuidas arvutist pilti saab siia panna?)
@mx77 kuidas sinu hoiak selles küsimuses pärast Sirki vastust on? Kas peale fooride standardi on veel midagi argumenteeritudt välja pakkuda või võtad mõned tumedad õlle kaenlasse ja joome koos ära? :bsmile:
No äi polnud @mx77 mitte ainus, kes siin ahastas teiste lubade saamise loo üle, endal ämber jala otsas kolisemas
See tähendab, et märjukeste toojaid võiks ka rohkem olla. :bsmile:
Aga näe, nüüd ei kippu ega kõppu (tasased kui kuldid rukkis)


üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7136
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 146 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas mx77 » 19 Veebr 2019, 10:16

Nagu Mart Laar omal ajal ütles, et õlle juures on ta nõus igasuguseid asju arutama, siis ma nõustun temaga täielikult. Aga ma olen jätkuvalt seisukohal, et istu punasega seal joone taga ja ära sibli, sest kõrvalteelt tulijad tahavad ka sõita.

Täpsustaks veel üle, et Sirgi arvamus on siiski vaid ühe juristi arvamus ja ma kõik teame, et kui kohtus on kaks juristi siis on seal ka kaks arvamust. Elik siis nõuan Riigikohtu lahendit ja alla selle ei lepi :D
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 19 Veebr 2019, 10:17

mx77 kirjutas:
19 Veebr 2019, 10:16
Nagu Mart Laar omal ajal ütles, et õlle juures on ta nõus igasuguseid asju arutama, siis ma nõustun temaga täielikult. Aga ma olen jätkuvalt seisukohal, et istu punasega seal joone taga ja ära sibli, sest kõrvalteelt tulijad tahavad ka sõita.

Täpsustaks veel üle, et Sirgi arvamus on siiski vaid ühe juristi arvamus ja ma kõik teame, et kui kohtus on kaks juristi siis on seal ka kaks arvamust. Elik siis nõuan Riigikohtu lahendit ja alla selle ei lepi :D
Teie meelekindlus teeb teile au (w)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1502
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 91 korda
Tänatud: 161 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Maaks » 19 Veebr 2019, 10:25

Macintosh kirjutas:
18 Veebr 2019, 13:15
Kaasfoorumlane @Henn küsis Indrek Sirki käest lisakommmentaari epostiga ja selle ta ka sai. Ma kõike siin ei publitseeri aga põhilise vastuse siiski. Tänud, Henn. Hennu soovil publiteerin ma vastuse allpool. Võidupunktid lähevad seekord neile, kes otsustasid foori taga rohelist mitte oodata. Lugege ise.
Viimane kord kui vaatasin, siis hr. Indrek Sirki nime taga ilutses "vandeadvokaat" aga mitte "riigikohtunik", seega on kogu see arutluse umbes sama kaaluga kui "suvaline advogaadi mull" :lol:
Näide "asjasse puutuvast" mullist:
1.Enne pööret tuleb nagunii vähendada kiirust, kuna a) pööre suurel kiirusel on ohtlik tsentrifugaaljõu tõttu ehk sõiduk võib kalduda vastassuunavööndisse pööret lõpetades või teelt välja sõita ja b) tuleb teed anda pööret lõpetades ristuvat sõiduteed ületavale jalakäijale, jalgratturile, tasakaaluliikuri juhile, robotliikurile, mopeedi- või pisimopeedijuhile (LS § 17 lg 3 p 2). Kiiruse vähendamine peab vastama LS § 50 lg 3 p 1, st olema selline, et juht suudab peatada sõiduki takistuse ees, mida ta pidi ette aimama (eesõigustatud liikleja on alati etteaimatav). Kiiruse vähendamist sellises pöörde olukorras kohustab ka LS § 18 lg 1, mille kohaselt tee andmise kohustuse täitmisest peab selgelt märku andma.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1496
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas AzA » 19 Veebr 2019, 12:08

Mis siin mõistatada, ristmik on ju selgelt reguleerimata - vähemalt ühelt poolt tulijatele. Peatee ka nagu ju? Iga joone taga jääte peateel seisma? Kamoon. Foor keelab konkreetselt ju sebrale sõidu ja vahtima jääda ristmikule teatavasti ei tohi, ehk peab enne seisma jääma. Juhindudki siis foorist. Kui fooris on vilkuv kollane juhindud märkidest ja viimaks teekatte märgistusest.

Kui see foor oleks 15 meetrit edasi, 100% teeks külmalt pöördeid ja 100% sõidaksid külmalt üle ja jääks foori ees vahtima, 4-5s käru jätaks ristmiku vabaks ja passiks selle nn joone taga. Mis see nüüd erineb, et foor ristmiku lähedal on?
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 19 Veebr 2019, 12:15

AzA kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:08
Mis siin mõistatada, ristmik on ju selgelt reguleerimata - vähemalt ühelt poolt tulijatele. Peatee ka nagu ju? Iga joone taga jääte peateel seisma? Kamoon. Foor keelab konkreetselt ju sebrale sõidu ja vahtima jääda ristmikule teatavasti ei tohi, ehk peab enne seisma jääma. Juhindudki siis foorist. Kui fooris on vilkuv kollane juhindud märkidest ja viimaks teekatte märgistusest.

Kui see foor oleks 15 meetrit edasi, 100% teeks külmalt pöördeid ja 100% sõidaksid külmalt üle ja jääks foori ees vahtima, 4-5s käru jätaks ristmiku vabaks ja passiks selle nn joone taga. Mis see nüüd erineb, et foor ristmiku lähedal on?
Mis nelja kordset juriidilist vigursaltot sa nüüd siin punud? (lol) Kui on joon tuleb seista !!! st punkt. Sirk võib aint pöörata sa ka aru ei taipa ma aru ei saa (togi)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5931
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 779 korda
Tänatud: 651 korda
Kontakt:

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 19 Veebr 2019, 12:17

Spoiler:
Maaks kirjutas:
19 Veebr 2019, 10:25
Macintosh kirjutas:
18 Veebr 2019, 13:15
Kaasfoorumlane @Henn küsis Indrek Sirki käest lisakommmentaari epostiga ja selle ta ka sai. Ma kõike siin ei publitseeri aga põhilise vastuse siiski. Tänud, Henn. Hennu soovil publiteerin ma vastuse allpool. Võidupunktid lähevad seekord neile, kes otsustasid foori taga rohelist mitte oodata. Lugege ise.
Viimane kord kui vaatasin, siis hr. Indrek Sirki nime taga ilutses "vandeadvokaat" aga mitte "riigikohtunik", seega on kogu see arutluse umbes sama kaaluga kui "suvaline advogaadi mull" :lol:
Näide "asjasse puutuvast" mullist:
1.Enne pööret tuleb nagunii vähendada kiirust, kuna a) pööre suurel kiirusel on ohtlik tsentrifugaaljõu tõttu ehk sõiduk võib kalduda vastassuunavööndisse pööret lõpetades või teelt välja sõita ja b) tuleb teed anda pööret lõpetades ristuvat sõiduteed ületavale jalakäijale, jalgratturile, tasakaaluliikuri juhile, robotliikurile, mopeedi- või pisimopeedijuhile (LS § 17 lg 3 p 2). Kiiruse vähendamine peab vastama LS § 50 lg 3 p 1, st olema selline, et juht suudab peatada sõiduki takistuse ees, mida ta pidi ette aimama (eesõigustatud liikleja on alati etteaimatav). Kiiruse vähendamist sellises pöörde olukorras kohustab ka LS § 18 lg 1, mille kohaselt tee andmise kohustuse täitmisest peab selgelt märku andma.
Päris hea demagoogia, Maaks, annan selle eest 10 punkti. Aga palun mingi ümberlükkav väide, viitega konkreetsele seadusele. Sobib ka mõne teise vandeadvokaadi tõlgendus. Niisama vehkida ja kinnitada, et kui pole "riigikohtunik" siis tõestuskäik ei loe saab igaüks. Sul näiteks pole isegi juriidlist haridust, seega mis annab sulle voli selles küsimuses üldse sõna võtta. :-||| :ner:
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Veebr 2019, 12:20

Kas ainult Sirki vastus on lõpliku ja põhjapaneva otsuse tegemiseks piisav? Ta küll argumenteerib ja selgitab seda ,kuid äkki on veel mõistlik see sama vastus MNT-le ja kas või Liikluspolitseile kommentaariks saata? Võibolla neil on teine tõlgendus sellele? Kui nüüd Sirki pakutu on üks ja õige lahendus,siis on need ristmikud ju võibolla ohtlikud ja peaks need kõik äkki ümber joonima.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1496
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas AzA » 19 Veebr 2019, 12:22

Madlobster kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:15
Mis nelja kordset juriidilist vigursaltot sa nüüd siin punud? (lol) Kui on joon tuleb seista !!! st punkt. Sirk võib aint pöörata sa ka aru ei taipa ma aru ei saa (togi)
Vat naljakas asjaolu, ei tule :) Mad, kamoon.
"«Stoppjoon»
osutab sõiduki peatamise kohale foori keelava tule (joonis 8), reguleerija keelava märguande või raudteeülesõidukoha suletud tõkkepuu korral või märgi 222 „Peatu ja anna teed“ juures (joonis 2)."

Seal ei ole midagi taolist, loomulikult eeldusel, et ristmiku taga olev foor ei kehti ristmikule.
Kui nüüd nii ei ole foorindusega, siis on ikka suur jama lahti :mrgreen:
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1496
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas AzA » 19 Veebr 2019, 12:23

urmas66 kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:20
Kas ainult Sirki vastus on lõpliku ja põhjapaneva otsuse tegemiseks piisav? Ta küll argumenteerib ja selgitab seda ,kuid äkki on veel mõistlik see sama vastus MNT-le ja kas või Liikluspolitseile kommentaariks saata? Võibolla neil on teine tõlgendus sellele? Kui nüüd Sirki pakutu on üks ja õige lahendus,siis on need ristmikud ju võibolla ohtlikud ja peaks need kõik äkki ümber joonima.
Aga milleks seda vaja on, selgelt on ju seaduses kirjas, kuidas juhinduda. Foor kehtib ristmikule, kui ta asub ristmiku ees. Stoppjoon üksi on lihtsalt abivahend, ta ei kohusta millekski.
«Stoppjoon»
osutab sõiduki peatamise kohale foori keelava tule (joonis 8), reguleerija keelava märguande või raudteeülesõidukoha suletud tõkkepuu korral või märgi 222 „Peatu ja anna teed“ juures (joonis 2).
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5931
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 779 korda
Tänatud: 651 korda
Kontakt:

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 19 Veebr 2019, 12:26

urmas66 kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:20
Kas ainult Sirki vastus on lõpliku ja põhjapaneva otsuse tegemiseks piisav?
Kas sul on võimalik, seadusele tuginedes, teistsugune tõlgendus välja pakkuda? Kui sa suudad ise ümber lükata siis lükka, kui ei suuda siis küsi liikluspolitseilt kommentaar sellele. Mina kaitsen seda seisukohta, et sõit üle ristmiku on lubatud. Sina seda, et pole. Siis tegelegi selle tõestamisega. Kui hakkama ei saa siis palun kraami oma õlled välja. :bsmile:
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Veebr 2019, 12:30

Macintosh kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:26
urmas66 kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:20
Kas ainult Sirki vastus on lõpliku ja põhjapaneva otsuse tegemiseks piisav?
Kas sul on võimalik, seadusele tuginedes, teistsugune tõlgendus välja pakkuda? Kui sa suudad ise ümber lükata siis lükka, kui ei suuda siis küsi liikluspolitseilt kommentaar sellele. Mina kaitsen seda seisukohta, et sõit üle ristmiku on lubatud. Sina seda, et pole. Siis tegelegi selle tõestamisega. Kui hakkama ei saa siis palun kraami oma õlled välja. :bsmile:
Ma siin eespool juba mainisin ,et olenevalt tõlgendusest võib olla ka 50/50 ja seni kuni pole kohtu otsust joon ma õlle üksi :mrgreen:
Muideks õlu tuli mul sel aastal(teen ikka jõuludeks sutsu ise ka) päris hea välja :ner:
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 19 Veebr 2019, 12:34

Ma saatsin selle teabenõude MNTsse
midagi ümber joonida ei tule
mingit ohtu ei ole
riigikohtunik ei pea ka olema selleks
teed annab vasakpöörde tegija (AzA)
peale MNT vastust lähevad "foorumi kanged" ämbrid mõlema jala otsas ja annavad oma plastid hoiule
ning edasi suure kolinaga moto- vms sarnase karu juurde tarkust taga nõudma
kõige selle vahepeale leiame aja üheks pub külastuseks viimaste kulul :bsmile:
urmas66 kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:30

...ja seni kuni pole kohtu otsust joon ma õlle üksi :mrgreen:
nii võiks igal pool iga asjaga käituda :D ja sul on igavesest ajast igavesti alati "õigus" ja õigus oma õlut alati üksi juua.
Riigikohtu otsust pole! Selge järeldus jälle ummil õigus :)

PS AzA@ sa vist irooniat ei taipanud :)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1496
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas AzA » 19 Veebr 2019, 12:38

Küsimus taandub lihtsalt sellele, kas antud ristmik seal on reguleeritav või ei ole ehk kas ristmiku taga olev foor kehtib ristmikule või mitte.
Ma võin tõesti nüüd eksida, ikkagi 20 aastat möödas autukoolist, aga üsna kindlalt õpetati, et märk ja foor kehtib siis, kui ta on vahetult ristmiku ees, isegi viidati mingile punktile, et foor ja märgid annavad märku liginevast ristmikust vms.
No igatahes olenemata uhke jurist, siis kui tõesti on nii, et foor kehtib ristmikule isegi kui ta asub ristmiku taga, siis ..... oh jumal küll.

Mad ja Urmas, kas saaksite selgelt vastata kahele küsimusele:

1) Kas foor kehtib ristmikule ka siis, kui ta asub ristmiku taga (ristmiku ees foori pole). Kui vastus on jah, siis kui kaugel ristmiku taga asuvat foori ma arvesse võtma pean?

2) Kas stoppjoon kohustab peatuma igal juhul - ilma peatu ja anna teed märgita, reguleerijata, foorita.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1496
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas AzA » 19 Veebr 2019, 12:39

Madlobster kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:34
Ma saatsin selle teabenõude MNTsse
midagi ümber joonida ei tule
mingit ohtu ei ole
riigikohtunik ei pea ka olema selleks
teed annab vasakpöörde tegija (AzA)
Vat selles nüüd konks ongi, et parklast välja keerates peab teed andma :mrgreen:
Seal nüüdseks veidi on muditud seda ristmikku, aga olukord on ikka veel sama. Parklast ristmikule.

Küsimus:

Kas parklast väljasõidul peab teel sõitvatele sõidukitele teed andma või mitte?
Muide foor parempöörajale asub jällegi ristmiku taga :(
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Veebr 2019, 12:48

Spoiler:
Madlobster kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:34

nii võiks igal pool iga asjaga käituda :D ja sul on igavesest ajast igavesti alati "õigus" ja õigus oma õlut alati üksi juua.
Riigikohtu otsust pole! Selge järeldus jälle ummil õigus :)

PS AzA@ sa vist irooniat ei taipanud :)
Ma ei väida,et mul õigus,aga ma käitun jah nii nagu MNT seda seletas,sest pean seda õigeks.
Kunagi oli ka nii,et kui ühesuunalisel keegi vastasuunas sõitis,siis süüdi oli tema ,kui talle anna teed märgi alt keegi ette sõitis,sest ta ei oleks tohtinud sealt tulla ja pidi arvestama ,et teised ei oska teda sealt valest suunast oodata. Oli ilmselt sellised laksusid ka enne seda ja tõlgendus oli selline, mis inimlikust või miks mitte ka seaduslikust seisukohast oli mingi ajani õige.
Õige ,aga kuni asi jõudis vist Sirki abil Riigikohtuni välja. Nüüd on tõlgendus nii,et kui sõidad ühesuunalisel teel vastassuunas,siis kõik peavad sulle ,kui peateel liikujale, teed andma.
Samamoodi võib ka see teemalgatuses olev ristmiku tõlgendus kunagi muutuda nii ühes,kui teises suunas. Kohtu ostsus on ette ennustamatu ja prognoosimatu.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1496
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas AzA » 19 Veebr 2019, 12:56

Spoiler:
urmas66 kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:48
Madlobster kirjutas:
19 Veebr 2019, 12:34

nii võiks igal pool iga asjaga käituda :D ja sul on igavesest ajast igavesti alati "õigus" ja õigus oma õlut alati üksi juua.
Riigikohtu otsust pole! Selge järeldus jälle ummil õigus :)

PS AzA@ sa vist irooniat ei taipanud :)
Ma ei väida,et mul õigus,aga ma käitun jah nii nagu MNT seda seletas,sest pean seda õigeks.
Kunagi oli ka nii,et kui ühesuunalisel keegi vastasuunas sõitis,siis süüdi oli tema ,kui talle anna teed märgi alt keegi ette sõitis,sest ta ei oleks tohtinud sealt tulla ja pidi arvestama ,et teised ei oska teda sealt valest suunast oodata. Oli ilmselt sellised laksusid ka enne seda ja tõlgendus oli selline, mis inimlikust või miks mitte ka seaduslikust seisukohast oli mingi ajani õige.
Õige ,aga kuni asi jõudis vist Sirki abil Riigikohtuni välja. Nüüd on tõlgendus nii,et kui sõidad ühesuunalisel teel vastassuunas,siis kõik peavad sulle ,kui peateel liikujale, teed andma.
Samamoodi võib ka see teemalgatuses olev ristmiku tõlgendus kunagi muutuda nii ühes,kui teises suunas. Kohtu ostsus on ette ennustamatu ja prognoosimatu.
See tegelikult on alati nii olnud, liikluseeskirjas ja ka seaduses on alati olnud punkt, et peateelsõitjale peab teed andma. Asjaolu, et peateel sõitja rikub ei mängigi rolli. Peateele sõiduga jampsi pole.
Muuseas on neid olukordi veelgi, näiteks parempööret peateele tehes paned laubaka paremalt nö. vastassuunast tulijaga .....oletame, et kogu peatee ulatuses on sõidusuunad topeltjoonega eraldatud. Noh peateele ettesõit :mrgreen:
Kui tihti pimesi peateele parempööret tehakse ... sealt ei saa ju keegi tulla eksole :(
Nõme, aga mis teha. Seadus on krdi kankreetne.

Irooniat ma vist ei taibanud tõesti :) Ma lihtsalt püüan seda ristmiku asja üheseks ajada vastavalt liiklusseadusele, just pigem üheselt mõistetavaks.
Viga on mitmetimõistetavuses mitte õlles, iroonias või mingis müstilises õiguses. Loomulikult sõidame persetunde järgi, aga .... noh kui nii kankreetne see küsimus on, siis ilmselgelt ju foor ei kehti, kui ta kuskil päraperses asub :-|||
Eks minagi lähtun tervest mõistusest, aga asi on ohtlik, eriti kui kõrvalteevennad seda ära kasutavad, täiesti kogemata peateele ettesõit, sest keegi jäi lihtsalt seisma keset peateed, asja eest teist taga.

Seda pärnu ristmikku uhan päris kõvasti, niipidi ja naapidi, maja ehitasin siis mitu korda päevas. Lahenes olukord alati persetunde järgi, aga fakt on see, et parklast teele sõit on peateele sõit. Midagi pole teha, olgu kui segane jama seal tahes.

PS: seda su jõulunestet mekiks küll, kasvõi selleks, et kõvasti kritiseerida :mrgreen: :bsmile:
Aga mulle meeldib.

Rasmusk
Postitusi: 168
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Rasmusk » 19 Veebr 2019, 13:42

Minu hinnangul on õigus hr. Tänakul. See, et foor reguleerib muuhulgas ka tee ületamist ei tähenda seda, et see foor reguleerib AINULT tee ületamist.

Seega kehtivad lisaks liiklusseaduse §35 lg 10 nõudele ka §58 lg 1 ja lg 3.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Veebr 2019, 14:10

Rasmusk kirjutas:
19 Veebr 2019, 13:42
Minu hinnangul on õigus hr. Tänakul. See, et foor reguleerib muuhulgas ka tee ületamist ei tähenda seda, et see foor reguleerib AINULT tee ületamist.

Seega kehtivad lisaks liiklusseaduse §35 lg 10 nõudele ka §58 lg 1 ja lg 3.
Vot nii ongi ja kuni pole korralikku pauku,mis läheb kohtusse õigusemõistmisele ongi võimalik seadusi väänata nagu just vaja on ja kel rohkem õigust justkui oleks. Paragrahv on ju ka kõver :)
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 22 Veebr 2019, 21:51

Ässad pidurid viige oma kaaned hoiule ja tooge õlled välja. Mõnel on lapsed ka targemad, kellele hakatakse jama ajama.
Selleks, et liikluses õieti käitud ei ole vaja Riigikohtu otsuseid. Piisab LS´ist ning mõningasest taiplikusest.

MNT vastus muutmata kujul nimed eemaldatud
Tähelepanu vajav lõik on punaseamast puust:

Lugupeetud xxxxx xxxxxx
Tänan Teid kirja eest.
Liiklusseaduse § 35 on kirjas juhi kohustused jalakäija, tasakaaluliikuri juhi, robotliikuri ja jalgratturi ohutuse tagamisel.
Selle paragrahvi lg 10 on toodud, et kui foorituli või reguleerija märguanne keelab juhil sõita reguleeritavale ülekäigurajale, peab juht seisma jääma stoppjoone või stoppjoonemärgi ees, nende puudumisel ülekäiguraja ees.
Kuna ei ole kavatsust ületada ülekäigurada võib pöörde sooritada. Ristmik ei ole ju reguleeritud.


Turvalist liiklemist soovides
xxxxx xxxxxx
Maanteeameti klienditugi
Telefon: 620 1200
www.mnt.ee
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

reimps

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas reimps » 23 Veebr 2019, 00:05

Hea teada, senini valesti liigelnud sel juhul. A noh, pigem olen ettevaatlik kui ehku peale välja minna. Edaspidi targem.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 23 Veebr 2019, 09:47

Samas võib siis ka vaikselt sinna foorini tiksuda ja ilma peatumata rohelist oodada, sulgedes samas kõrvalteelt väljasõidu. Ülekäigurada ju ei ületata ja ristmik on foori poolt reguleerimata ehk siis ristmikule võib välja sõita. Kui võib üle stopp joone pöörata,siis võib ka otse sõita.
Tegelikult on siin jälle meie seaduste mitmeti tõlgendavuse hea näide,kus seaduse looja on jätnud võimaluse eri tõlgendusteks ja pole konkreetselt asja välja öelnud või siis pigem on selgitus lõpetamata ja jätab järelduseteks vastavalt fantaasiale vaba tee.
Olgem nüüd ausad, aga need sellised ristmiku ja jalakäijate foori lahendused on ikkagi loodud ,et peateel sõidukite peatumise ajaks on võimalik kõrvalteelt manööver sooritada. Muul juhul puuduks sellisel lahendusel üldse mõtet. Kui nüüd seadusepügal seda konkreetselt ei reguleeri,siis tuleks kõik need ristmikud ümber teha, et vältida olukordi,kus väikse plekimölkimise lahendamiseks peab kohtusse minema.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 23 Veebr 2019, 10:04

urmas66 kirjutas:
23 Veebr 2019, 09:47
Samas võib siis ka vaikselt sinna foorini tiksuda ja ilma peatumata rohelist oodada, sulgedes samas kõrvalteelt väljasõidu. Ülekäigurada ju ei ületata ja ristmik on foori poolt reguleerimata ehk siis ristmikule võib välja sõita. Kui võib üle stopp joone pöörata,siis võib ka otse sõita.
Tegelikult on siin jälle meie seaduste mitmeti tõlgendavuse hea näide,kus seaduse looja on jätnud võimaluse eri tõlgendusteks ja pole konkreetselt asja välja öelnud või siis pigem on selgitus lõpetamata ja jätab järelduseteks vastavalt fantaasiale vaba tee.
Olgem nüüd ausad, aga need sellised ristmiku ja jalakäijate foori lahendused on ikkagi loodud ,et peateel sõidukite peatumise ajaks on võimalik kõrvalteelt manööver sooritada. Muul juhul puuduks sellisel lahendusel üldse mõtet. Kui nüüd seadusepügal seda konkreetselt ei reguleeri,siis tuleks kõik need ristmikud ümber teha, et vältida olukordi,kus väikse plekimölkimise lahendamiseks peab kohtusse minema.
Demagoogia tundub olevat sinu üks tugevamaid külgi.
Jäta nüüd järgi. Sellel lahendusel ei ole häda midagi, see on täiesti arusaadav nii mõtte kui teostatavuse poolest. Ja kui siiani ei saanud aru siis nüüd võta teadmiseks ja tee nii nagu õige on.
Kui soovid otse sõita siis ei või foorini venida, mitte sellepärast, et siis ei saa kõrval teelt välja vaid selle pärast, et LS ütleb, et tee andmiseks peatu joone taga. Absoluutselt 100% iga seadusega on võimalik hakata ajama sellist foorini venimise demagaoogiat ning juurde mõtlema regulatsioone, mida see tegelikult ei reguleeri.
Vahest võib juhtuda, et sinul ei ole õigus ja sellest ei olegi nagu suurt katki midagi. (näe reimps ei surunud ära ja on samasugune reimps ikka edasi)

mx joor töörn ;)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 23 Veebr 2019, 10:37

Madlobster kirjutas:
23 Veebr 2019, 10:04

Vahest võib juhtuda, et sinul ei ole õigus ja sellest ei olegi nagu suurt katki midagi. (näe reimps ei surunud ära ja on samasugune reimps ikka edasi)

mx joor töörn ;)
Kui nüüd natuke teemas tagasi lähed,siis ma seal mainin,et ma ei pane kummagi poole eest sixpacki välja ja nii on see siiani,sest stoppjoone tõlgendamine ei ole nii,et mingis osas on ta keelab selle ületamise ja mingis osas mitte. Ei sa olla natuke rase või päris rase ,sama on ka stoppjoonega. Seaduses ei ole selle kohta midagi öeldud. Seda ma tahan väita. Kui sul on vastupidine lõik seadusest leitud,siis pane siia üles. Pole plaani sinuga ega ka kellegi teisega vaielda teemal,kus puudub selge seaduses välja öeldud lahendus.

Seda § 58 on ka eespool mainitud ja sellest lähtudes on pööre sealt ükskõik,mis suunas keelatud,sest puudub viide,et mingi foori tüübi puhul on see lubatud.
Praegu kehtiv LS ei erista foore ja stoppjooni nende asukoha või liigi järgi. Sopp joon on stoppjoon Tallinnas ja Kapa-Kohilas. Punane tuli fooris keelab selle ületamise ja erandid puuduvad. Pöörde erisus punase tule korral on paragrahvi viimases lõigus välja toodud ja eeldusel,et sinust paremal pole foori. Teema algatuses olnud lahendustes pole ei ohutus saart ja foor asub peateelt liiklejast paremal.
https://www.riigiteataja.ee/akt/106072018014
§ 58. Sõitmine reguleeritud ristmikul
(1) Foori lubava tule ajal ristmikule sõitnud juht peab sealt kavatsetud suunas ära sõitma, sõltumata ristmikul olevate teiste fooride tuledest. Kui aga ristmikul oleva foori juures on stoppjoon või stoppjoonemärk, peab ta selle foori tuledest juhinduma.

(2) Foori lubava tule süttimisel peab juht andma teed juhile, kes lõpetab ristmiku ületamist, ja veel sõiduteel olevale jalakäijale.

(3) Foori või reguleerija keelava märguande korral peab juht seisma jääma stoppjoone või stoppjoonemärgi ees. Selle puudumisel võib jalakäijat takistamata sõita kuni lõikuva sõidutee ääreni.

(4) Kui juht sõidab lisasektsioonidega foori rohelise nooltule suunas ajal, mil põleb punane või kollane põhituli, peab ta andma teed mis tahes teisest suunast sõitvale juhile.

(5) Kui ristmikul on parempöörderada muust sõiduteest eraldatud ohutussaarega ja enne ristmikku paremal pool foori ei ole, tuleb paremale pöörata, sõltumata ristmikul olevate fooride tuledest, andes teed mis tahes teisest suunast sõitvale juhile.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 23 Veebr 2019, 10:43

Ka siin on üks arusaam asjast ja mitte just igivana.

https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/u ... ahvi-saad/

Lisaks oleks huvitav teada,kuidas Tallinna ARK-i liikluseksamil seda lahendust vaadatakse, et kas võib eksamisõidul selle parempöörde ära teha ja eksami sooritatuks saada?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 23 Veebr 2019, 11:06

urmas66 kirjutas:
23 Veebr 2019, 10:37


Seda § 58 on ka eespool mainitud ja sellest lähtudes on pööre sealt ükskõik,mis suunas keelatud,sest puudub viide,et mingi foori tüübi puhul on see lubatud.
Praegu kehtiv LS ei erista foore ja stoppjooni nende asukoha või liigi järgi. Sopp joon on stoppjoon Tallinnas ja Kapa-Kohilas. Punane tuli fooris keelab selle ületamise ja erandid puuduvad. Pöörde erisus punase tule korral on paragrahvi viimases lõigus välja toodud ja eeldusel,et sinust paremal pole foori. Teema algatuses olnud lahendustes pole ei ohutus saart ja foor asub peateelt liiklejast paremal.
Praeguse LS i järgi on võimalik ka lasteaialapsel eristada ristmike reguleerivaid foore ja ülekäigurada reguleerivaid foore. Kas sina tõesti ei suuda???

Punane tuli keela selle (stopp joone) ületamist. Vaid ütleb, et kui soovid selle punase tulega reguleeritavat ala ületada siis teeandmise kohustuse korral (punane) tuleb oodata selle joone taga.
Kui sa reguleeritavat ala ei ületa ei kehti sulle ei seda reguleeriv foor ega ka selle fooriga kokku käiv joon. Enam selgelmalt ei anna seda seletada. Mis viidet sa otsid?

See vastu vaidlemine suht lapsik jonn.

Olen seda pilti nüüdseks näidanud väga paljudele, et teada saada, kuidas üleüldine arusaam on (siin suur vasturääkivuse oli üllatav)
100% kõik on öelnud ilma igasuguse kõhkluseta, et võib keerata. Seega neid, kes ei suuda kõndijate foori eristada ristmiku reguleerivast foorist on ikka väga vähe.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7136
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 146 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas mx77 » 23 Veebr 2019, 11:43

Madlobster kirjutas:
23 Veebr 2019, 11:06
urmas66 kirjutas:
23 Veebr 2019, 10:37


Seda § 58 on ka eespool mainitud ja sellest lähtudes on pööre sealt ükskõik,mis suunas keelatud,sest puudub viide,et mingi foori tüübi puhul on see lubatud.
Praegu kehtiv LS ei erista foore ja stoppjooni nende asukoha või liigi järgi. Sopp joon on stoppjoon Tallinnas ja Kapa-Kohilas. Punane tuli fooris keelab selle ületamise ja erandid puuduvad. Pöörde erisus punase tule korral on paragrahvi viimases lõigus välja toodud ja eeldusel,et sinust paremal pole foori. Teema algatuses olnud lahendustes pole ei ohutus saart ja foor asub peateelt liiklejast paremal.
Praeguse LS i järgi on võimalik ka lasteaialapsel eristada ristmike reguleerivaid foore ja ülekäigurada reguleerivaid foore. Kas sina tõesti ei suuda???
Äkki viitsid siis meile ka ära seletada, su jutt on muidu nagu punamütsikese muinasjutt, muudkui heietada, aga ühtegi seadusepügalat ei ole ega tule.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1000 korda
Tänatud: 214 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 23 Veebr 2019, 11:46

Madlobster kirjutas:
23 Veebr 2019, 11:06

Praeguse LS i järgi on võimalik ka lasteaialapsel eristada ristmike reguleerivaid foore ja ülekäigurada reguleerivaid foore. Kas sina tõesti ei suuda???

Punane tuli keela selle (stopp joone) ületamist. Vaid ütleb, et kui soovid selle punase tulega reguleeritavat ala ületada siis teeandmise kohustuse korral (punane) tuleb oodata selle joone taga.
Kui sa reguleeritavat ala ei ületa ei kehti sulle ei seda reguleeriv foor ega ka selle fooriga kokku käiv joon. Enam selgelmalt ei anna seda seletada. Mis viidet sa otsid?
Pane siis siia lõik või link kehtivast LS-st,kus see kõik kirjas. Ja palun ära enne juurde kirjuta,kui sul see lõik ka tekstile lisada :) Eriti meeldib mulle see lasteaialapse koht :)

See mida sina-mina või keegi kolmas suudab oma peas eristada ei ole pädev. Ma ilmselt suudan paremini kui suur enamus liiklejatest,aga see ei anna mulle veel õigust midagi väita,kui puudub seaduses kindel tõlgendus. Kuna siiani puudub kohtulahend ,siis saavadki kõik vastavalt oma äranägemisele seda sedauses olevat tõlgendada. LS Paragrahvid 35 ja 58 on selles teema algatanud situatsioonis üksteisele vasturääkivad ja nii lihtsalt on. Ma ei väida,et kellegi on õigus või kellegi ei ole. Lihtsalt puudub antud lahenduse kohta selge arusaam seadusest. Me võime siin vaielda ja heietada mitu aastat,aga ega sellest midagi ei muutu. Pole ei see,kes MNT-st sulle vastas, ega ka Sirk siiani veel seaduse loojad ega kohtulahendi saavutanud juristid. Neil on täpselt sama moodi oma nägemus seadusest ja ei enamat. Nii kaua ,kui seadus annab võimaluse seda eri moodi tõlgendada,siis ei ole asi üheselt paigas. Kui oleks kohtulahend,et see on ühte moodi tõlgendatav,siis puuduks ka vaidluse koht. Võimalik oleks ka seaduse loojal seda selgitava aktiga paika panna,aga ka sellist akti pole olemas. Kohtus muideks on päris suureks argumendiks seaduselooja(ja miks mitte ka ristmiku projekteerija) tahe mingit situatsiooni mingil viisil lahendada. Kui nüüd kohus tellib ekspertiisi ja seal ka küsitakse olukorra loonud seadusandja ja projekti kinnitanud kohaliku võimu asutuse tahet selle situatsiooni lahendamiseks,siis kohus kaalub seda päris kindlasti. Mis lahendusele jõutakse,pole siin meie otsustada ega ennustada.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Rasmusk
Postitusi: 168
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Rasmusk » 23 Veebr 2019, 15:18

Madlobster kirjutas:
22 Veebr 2019, 21:51
Ässad pidurid viige oma kaaned hoiule ja tooge õlled välja. Mõnel on lapsed ka targemad, kellele hakatakse jama ajama.
Selleks, et liikluses õieti käitud ei ole vaja Riigikohtu otsuseid. Piisab LS´ist ning mõningasest taiplikusest.

MNT vastus muutmata kujul nimed eemaldatud
Tähelepanu vajav lõik on punaseamast puust:

Lugupeetud xxxxx xxxxxx
Tänan Teid kirja eest.
Liiklusseaduse § 35 on kirjas juhi kohustused jalakäija, tasakaaluliikuri juhi, robotliikuri ja jalgratturi ohutuse tagamisel.
Selle paragrahvi lg 10 on toodud, et kui foorituli või reguleerija märguanne keelab juhil sõita reguleeritavale ülekäigurajale, peab juht seisma jääma stoppjoone või stoppjoonemärgi ees, nende puudumisel ülekäiguraja ees.
Kuna ei ole kavatsust ületada ülekäigurada võib pöörde sooritada. Ristmik ei ole ju reguleeritud.


Turvalist liiklemist soovides
xxxxx xxxxxx
Maanteeameti klienditugi
Telefon: 620 1200
www.mnt.ee
Tere!

Kui vähegi võimalik, siis palun pane mulle privaatsõnumisse täielik kirjavahetus. Ma ei nõustu Maanteeameti seisukohaga ja sooviksin spetsialistile vastu vaielda.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: LS ehk LiiklusSaag

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 23 Veebr 2019, 15:44

Vot ei taipa, mis seaduspügalat küll oodatakse.
Samuti võib oodata seadusepügalat, et see õnnetu foor ei reguleeri näiteks parkimist või helisignaali kasutamist (tõupuhas demagoogia)
Tooge seadusepügal, mis kinnitab, et teisel pool ristmiku olev kõndijate foor reguleerib seda ristmiku. Sellist pügalat ei ole sellisel kujul olemas nagu te seda nüüd siin ootate. Kui taiplikus ei luba aru saada, et märk või foor paigaldatakse alati reguleeritava ristumise ette (Antud juhul ei ole ristmiku ees foori) ja jalakäijate foori mõju oma suva järgi ei pikendata, siis ma ei oska kohe mitte midagi kosta. Ei ole võimalik leida igale demagoogile seaduses kõveriku, mis kinnitab, et kõndijatele mõeldud foor on mõeldud ainult ja ainult sebral liikleajatele ja see ei reguleeri veel näiteks kahte miljonit muud võimaliku asja (näiteks mobiili kasutamist roolis või jumal teab mida)

Te parem leidke ise seadus, mis teie demagoogiat kinnitab
1) Jalakäijate foor reguleerib ka selle kõrval olevat ristmiku
2) Foore pole vaja reguleeritava ristmiku ette paigaldada
jms selline

Kui kõvemaid LS juriste ja Maanteeamet on kinnitanud, kuidas sellisel ristmikul käituda siis on üsna tobe oma väljamõelduid teooriaid edasi promoda, selmet, et sorry õlled on siin öelda. Joon käib selle fooriga kokku ja kehtib neile, kes sellest foorist lähtuma peavad siin ei ole mitte ühtegi vimkat, trikiga küsimust vms.
LS õigesti tõlgendajaid muinasjutuvestjateks tembeladmine on veel suurem tase kui ennist nende motokaru juurde saatmine (saamata aru, et tegelikult on see tee hoopis endal vajalik ette võtta)
Ma söön oma mütsi ära kui mis tahes riigikohtunik teistmoodi kunagi peaks arvama (selline asi ei jõuagi kunagi sinnani)

Nüüd aitab küll :) loodan, et kui oma eksimuse tunnistamine paneb käed rohkem värisema kui tuulega ümber kukkunud lakutud tsikkel siis edaspidi vähemalt on liikluses mõni pidur vähem (ei ole vaja vastata, et olen eluaeg seisnud ja seisan edasi vahet pole mis keegi ütleb)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:



Vasta

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”