EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5842
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 757 korda
Tänatud: 628 korda
Kontakt:

EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 28 Juun 2019, 13:21

See on poolitatud teema. Alustati mujalt aga kaldus kõrvale ja nii me uue teema tegimegi.
Poolitati siit: viewtopic.php?p=828756#p828709

---------------------------
Kindlasti arvesta, et kui autode puhul on garantii kehtiv üle Euroopa ja hooldusi teed, kus soovid siis mootorrattad seadusandlikult tasandil toetatud pole. Tootjagarantii sõltub konkreetse brändi üldisest poliitikast ja kohaliku diileri heast tahtest.


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 325
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 81 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas jkristjan » 28 Juun 2019, 14:19

Macintosh kirjutas:
28 Juun 2019, 13:21
mootorrattad seadusandlikult tasandil toetatud pole. Tootjagarantii sõltub konkreetse brändi üldisest poliitikast ja kohaliku diileri heast tahtest.
Eee what? EUs kehtivad kõik tarbija õigused a) diskrimineerimata tarbijat osariigi alusel b) kõikidele kaupadele ja teenustele võrdselt, kui ei ole seaduses ette nähtud teisiti. Tootja-garantii või mistahes nimetusega garantii võib neid tingimusi tarbija jaoks laiendada, kuid mitte kitsendada. Kuna mina isiklikult olen rahul seadusest tuleneva 2-aastase pretentsiooni esitamise perioodiga ja kõigi muude sinna juurde kuuluvate täpsemate tingimustega, siis mul pole rohkem mingit tootjagarantiid vaja.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5842
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 757 korda
Tänatud: 628 korda
Kontakt:

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 28 Juun 2019, 15:25

Spoiler:
jkristjan kirjutas:
28 Juun 2019, 14:19
Macintosh kirjutas:
28 Juun 2019, 13:21
mootorrattad seadusandlikult tasandil toetatud pole. Tootjagarantii sõltub konkreetse brändi üldisest poliitikast ja kohaliku diileri heast tahtest.
Eee what? EUs kehtivad kõik tarbija õigused a) diskrimineerimata tarbijat osariigi alusel b) kõikidele kaupadele ja teenustele võrdselt, kui ei ole seaduses ette nähtud teisiti. Tootja-garantii või mistahes nimetusega garantii võib neid tingimusi tarbija jaoks laiendada, kuid mitte kitsendada. Kuna mina isiklikult olen rahul seadusest tuleneva 2-aastase pretentsiooni esitamise perioodiga ja kõigi muude sinna juurde kuuluvate täpsemate tingimustega, siis mul pole rohkem mingit tootjagarantiid vaja.
Ei maksa endale ette kujutada, et kõik kaubad ja teenused üle EÜ on ühtaoliselt koheldud ja reguleeritud. Mootorrattad kujutavad endast erandit. Ostad Itaaliast ratta ja pärast käid müügikohas hooldusi tegemas ja garantii üle arutamas. Kooskõlas seadusega, järgneva kahe aasta jooksul. Mootorrataste puhul ei kehti reegel: ostan ja hooldan garantii ajal ise. Sellest momendist alates, kui ise õli ära vahetad võib müüja garantiist keelduda, mine ja vaidle. Aga samas, lollid on ennegi kirikus peksa saanud.

Määrus 1475/95 defineerib millised sõidukid vertikaalkokkuleppeid käsitleva määruse 2790/1999 alla kuuluvad (see määrus lubab sul sisuliselt ise tootja hooldusprotseduure järgides kodus või sõltumatus töökojas sõidukeid hooldada/remontida). Seletuskiri ütleb alljärgnevat: "Mõned sõidukid ei kuulu selle mõiste alla, kuna pole iseliikuvad, nt hobuvankrid, kuna neil on vähem kui kolm ratast, nt mootorrattad, või kuna ... " Ehk siis need määrused, mis reguleerivad mootorsõidukite müüki, garantiid, hooldust ja remonti ei laine reale sõidukitele s.h. mootorrattastele. Mis siin arusamaatuks jääb?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1542
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 121 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas simp » 28 Juun 2019, 20:10

Spoiler:
Macintosh kirjutas:
28 Juun 2019, 15:25
Ei maksa endale ette kujutada, et kõik kaubad ja teenused üle EÜ on ühtaoliselt koheldud ja reguleeritud. Mootorrattad kujutavad endast erandit. Ostad Itaaliast ratta ja pärast käid müügikohas hooldusi tegemas ja garantii üle arutamas. Kooskõlas seadusega, järgneva kahe aasta jooksul. Mootorrataste puhul ei kehti reegel: ostan ja hooldan garantii ajal ise. Sellest momendist alates, kui ise õli ära vahetad võib müüja garantiist keelduda, mine ja vaidle. Aga samas, lollid on ennegi kirikus peksa saanud.

Määrus 1475/95 defineerib millised sõidukid vertikaalkokkuleppeid käsitleva määruse 2790/1999 alla kuuluvad (see määrus lubab sul sisuliselt ise tootja hooldusprotseduure järgides kodus või sõltumatus töökojas sõidukeid hooldada/remontida). Seletuskiri ütleb alljärgnevat: "Mõned sõidukid ei kuulu selle mõiste alla, kuna pole iseliikuvad, nt hobuvankrid, kuna neil on vähem kui kolm ratast, nt mootorrattad, või kuna ... " Ehk siis need määrused, mis reguleerivad mootorsõidukite müüki, garantiid, hooldust ja remonti ei laine reale sõidukitele s.h. mootorrattastele. Mis siin arusamaatuks jääb?
krt läheb teemast mööda, aga siis kui kunagi seda uurisin jõudsin teise tulemuseni. 2790/1999 on asendatud 330/2010'ega siin. 330/2010'es sellist piirangut silma ei jäänud, ega ka viidet määrusele 1475/95.

Aga noh, viskasin ainult kiirelt pilgu peale. Üldiselt olen FAQ'ile tuginenud.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5842
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 757 korda
Tänatud: 628 korda
Kontakt:

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 28 Juun 2019, 23:50

@simp. Kogu EU määrustik on üks paras rägu. See erand tekib läbi mingi kolmanda dokumendi (1400/2002), kus määratletake millised on mootorsõidukid. Seaduse enda lugemisest läheb normaalsel inimesele pea lõhki või hakkab järeleandmatult valutama. Üks seletuskiri, mis seletab määrust 1400/2002 viitab omakorda määrusele 330/2010 ja see ütleb:
"Mootorsõidukite mõiste on sama nagu määruses 1475/95. Mõned sõidukid ei kuulu selle mõiste alla,
kuna pole iseliikuvad, nt hobuvankrid, kuna neil on vähem kui kolm ratast, nt mootorrattad, või kuna need ei ole mõeldud kasutamiseks üldkasutatavatel teedel, ehkki võivad mõnikord üldkasutatavatel teedel ringi liikuda, nt traktorid vıi pinnaseteisaldusmasinad.!


Määruses 1400/2002 aga on öeldud sõnaselgelt:
"mootorsõiduk — üldkasutatavatel teedel sõitmiseks kasutatav vähemalt kolmerattaline iseliikuv sõiduk;"
Seega mootorratas ei saa kuidagi mootorsõiduki mõiste alla selle verikaalmisiganes määruse mõistes mahtuda. Ja sellest tulenevalt omakorda toimub kodus või sõltumatus töökojas garantii perioodil mootorratta hooldamine vastavalt tootja suvale elik vennad sõidavad Võrust Tallinna ja tagasi lihtsalt selleks, et teostada lihtlabane õlivahetus.

Sellest omakorda teen ma järelduse, et ainus Euroopa Ühenduses müüdav mootorratas, millel kodus võid garantiiajal õli vahetada on Ural, sest tal on vähemalt kolm ratast ja sellest tulenevalt mahub ta mootorsõiduki mõiste alla.

Seletav brosüür on ise saadaval siin
http://ec.europa.eu/competition/sectors ... ure_et.pdf
Määruse leiad siit:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 00&from=EN
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1542
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 121 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas simp » 29 Juun 2019, 00:45

1400/2002 on samamoodi tänaseks kehtetu. Minu arusaam on, et uue regulatsiooniga laiendati samu kaitseid turule laiemalt. Nt, muruniidukid, mootorrattad jms...
art 12
3. This Regulation shall expire on 31 May 2010.
või
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX:32002R1400 kirjutas: No longer in force, Date of end of validity: 31/05/2010
ps: inglisekeelseid algallikaid on tõlketöödega võrreldes sitaks lihtsam lugeda :)

uue regulatsiooni eessõnas nagu räägitaks senikehtinu laiendamisest:
In view of the overall positive experience with the application of that Regulation, which expires on 31 May 2010, and taking into account further experience acquired since its adoption, it is appropriate to adopt a new block exemption regulation.
aga üritan natuke edasi pusida, vaatame kuhu jõuame :)
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1542
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 121 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas simp » 29 Juun 2019, 01:11

330/2010 seletuskiri räägib selle loogika isegi natuke lahti...
lg 1
They accompany Commission Regulation (EU) No 461/2010 on the application of Article 101(3) of the Treaty on the Functioning of the European Union to categories of vertical agreements and concerted practices in the motor vehicle sector (2) (hereinafter ‘the Motor Vehicle Block Exemption Regulation’) and are aimed at helping companies to make their own assessment of such agreements.
Ehk eksisteerib(/s) "Motor Vehicle Block Exemption Regulation"
lg 2
These Guidelines provide clarification on issues that are particularly relevant for the motor vehicle sector, including the interpretation of certain provisions of Commission Regulation (EU) No 330/2010 of 20 April 2010 on the application of Article 101(3) of the Treaty on the Functioning of the European Union to categories of vertical agreements and concerted practices (3) (hereinafter ‘the General Vertical Block Exemption Regulation’)
They are without prejudice to the applicability of the Guidelines on Vertical Restraints (4) (hereinafter ‘the General Vertical Guidelines’) and are therefore to be read in conjunction with and as a supplement to the General Vertical Guidelines.
Ehk 330/2010 defineerib üldisema regulatsiooni "General Vertical Block Exemption Regulation"
Lisaks eksisteerivad ka üldised juhised "General Vertical Guidelines" (mida ma siin tsiteerin vist?)
lg 3
These Guidelines apply to both vertical agreements and concerted practices relating to the conditions under which the parties may purchase, sell or resell spare parts and/or provide repair and maintenance services for motor vehicles, and to vertical agreements and concerted practices relating to the conditions under which the parties may purchase, sell or resell new motor vehicles. As explained in Section II of these Guidelines, the latter category of agreements and concerted practices will remain subject to the relevant provisions of Commission Regulation (EC) No 1400/2002 of 31 July 2002 on the application of Article 81(3) of the Treaty to categories of vertical agreements and concerted practices in the motor vehicle sector (5) until 31 May 2013. Therefore, as regards vertical agreements and concerted practices for the purchase, sale or resale of new motor vehicles, these Guidelines will only apply as from 1 June 2013. These Guidelines do not apply to vertical agreements in sectors other than motor vehicles, and the principles set out herein may not necessarily be used to assess agreements in other sectors.
Ehk vana regulatsioon kehtis sõidukitele(definitsioon juba sinupoolt välja toodud) kuni 31 mai 2013. Samas ei saa võtta vana regulatsiooni aluseks teistele sektoritele. Alates esimesest juunist 2013a, kehtib ka sõidukitele üldine reeglistik. St, "General Vertical Block Exemption Regulation"
lg 5
Unless otherwise stated, the analysis and arguments set out in these Guidelines apply to all levels of trade. The terms ‘supplier’ and ‘distributor’ (6) are used for all levels of trade. The General Vertical Block Exemption Regulation and the Motor Vehicle Block Exemption Regulation are collectively referred to as ‘the Block Exemption Regulations’.
Kui 330/2010'es ja selgituses ei ole konkreetselt öeldud, et kehtib ainult sõidukitele, siis kehtib kõigele :)

Aga ei saa endiselt välistada, et ma loen siit välja midagi mida ei peaks. Nagu ütlesid, seaduse enda lugemisest läheb normaalsel inimesele pea lõhki või hakkab järeleandmatult valutama.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 72 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Ain » 29 Juun 2019, 09:30

Ma isiklikult arvan ,et antud teemas ei ole mõtet endale ette kujutada mingeid asju mida talupoja loogikal põhinedes kuskilt tuletatakse.. Erinevad seadused ja direktiivid on paljuski tavainimesele arusaamatud. Hea näide kasvõi on sõiduauto ja sellega haagise vedamine. Selle kohta kuuled ikka igasuguseid ägedaid seisukohti ja arusaamu...
Kui tahate antud teemat siin propageerida siis tellige kuskilt pädevast advokaadibüroost seisukoht. Ja arvan, et ka siis oleks tavainimesele see paras kolgata tee, et see selgeks saada oma esindusega kuskohast ratas ostetud. Kindlasti lõpeks see ikkagi kohtuteega mis võib olla pikk ja kulukas.. Inimeste arusaamad hooldusest on väga erinevad. Paljudele ongi see ainult õlivahetus. Enamik keerab õlipunni kinni ilma momentvõtmeta.Ehk siis tehnika hoolduseks on vajalik hulk eritehnikat ,abinõusi ja mis kõige peamine teadmisi!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas ping » 29 Juun 2019, 12:30

simp kirjutas:
29 Juun 2019, 00:45

ps: inglisekeelseid algallikaid on tõlketöödega võrreldes sitaks lihtsam lugeda :)
"Lihtne lugemine" ei pruugi tähendada "selget arusaamist", sest "lihtsad sõnad" pole tavaliselt konkreetsed erialased terminid.

Kui auväärsed tõlkebürood ei suutnud Marakeshi lepingut üheselt tõlkida "endisest EU keelest" (Inglise), siis järeldub et Ingliskeelne tekst on ise tõlge, ning uurida tuleks Saksa- ja Prantsusekeelseid algmaterjale.
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1178
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 54 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas piiks » 29 Juun 2019, 12:39

Originaalkeelsed väljendid on reeglina oluliselt arusaadavamad, kui vähegi rohkem keelt mõistad.
Meie targad seadusetõlkijad ei saa terminite mõttest aru ja tõlgivad need siis kuidagi otse ära, andmata edasi lause mõtet. Usu, mis Simp ütleb. Originaaltekst on palju lihtsamini aru saadav, kui meie tõlge. Meil ikka siin kurioosumeid, kus tõlkega on sisu muutunud lausa vastupidiseks.
Spoiler:
ping kirjutas:
29 Juun 2019, 12:30
simp kirjutas:
29 Juun 2019, 00:45

ps: inglisekeelseid algallikaid on tõlketöödega võrreldes sitaks lihtsam lugeda :)
"Lihtne lugemine" ei pruugi tähendada "selget arusaamist", sest "lihtsad sõnad" pole tavaliselt konkreetsed erialased terminid.

Kui auväärsed tõlkebürood ei suutnud Marakeshi lepingut üheselt tõlkida "endisest EU keelest" (Inglise), siis järeldub et Ingliskeelne tekst on ise tõlge, ning uurida tuleks Saksa- ja Prantsusekeelseid algmaterjale.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas ping » 29 Juun 2019, 14:19

piiks kirjutas:
29 Juun 2019, 12:39
Spoiler:
Originaalkeelsed väljendid on reeglina oluliselt arusaadavamad, kui vähegi rohkem keelt mõistad.
Meie targad seadusetõlkijad ei saa terminite mõttest aru ja tõlgivad need siis kuidagi otse ära, andmata edasi lause mõtet. Usu, mis Simp ütleb. Originaaltekst on palju lihtsamini aru saadav, kui meie tõlge. Meil ikka siin kurioosumeid, kus tõlkega on sisu muutunud lausa vastupidiseks.
ping kirjutas:
29 Juun 2019, 12:30
simp kirjutas:
29 Juun 2019, 00:45

ps: inglisekeelseid algallikaid on tõlketöödega võrreldes sitaks lihtsam lugeda :)
"Lihtne lugemine" ei pruugi tähendada "selget arusaamist", sest "lihtsad sõnad" pole tavaliselt konkreetsed erialased terminid.

Kui auväärsed tõlkebürood ei suutnud Marakeshi lepingut üheselt tõlkida "endisest EU keelest" (Inglise), siis järeldub et Ingliskeelne tekst on ise tõlge, ning uurida tuleks Saksa- ja Prantsusekeelseid algmaterjale.
Kuigi Ingliskeel on neid tekste koostanud EU kontori üks töökeeltest on vähe usutav, et kõik nende dokumentide koostajad on perfektse Ingliskeele valdajad (emakeelena/filologina).

Seega väidan jätkuvalt, et loogiliselt võttes on kõik Ingliskeelsed EU (direktiivid) ALGdokumendid, oma loomise hetkest alates TÕLKED, sest dokumentide koostajad on need loomise hetkel tõlkinud töökeelde (mis ei pruugi olla see keel mida nad filoloogi tasemel valdavad).

Et saada täpsemat selgust on vaja võrrelda erinevates EU keeltes (Saksa, Prantsuse, Hispaania, ...) avaldatud originaale, sest loodetavasti on töörühma liikmed nende teksti ülevaatanud.

Ei saa kedagi uskuda sest olen ise võrrelnud erinevates keeltes avaldatud materjale ja tõlgetes on isegi terveid lauseid kaduma läinud.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7096
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 142 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas mx77 » 29 Juun 2019, 15:51

ping kirjutas:
29 Juun 2019, 12:30

Kui auväärsed tõlkebürood ei suutnud Marakeshi lepingut üheselt tõlkida "endisest EU keelest" (Inglise), siis järeldub et Ingliskeelne tekst on ise tõlge, ning uurida tuleks Saksa- ja Prantsusekeelseid algmaterjale.
Inglise keel ei ole "endine" EU keel. Iirimaa on veel täitsa täieõiguslik EU liiga ja ma ei ole kuulnud, et gaeli keel tahetakse EU ametlikuks teha.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4501
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 965 korda
Tänatud: 203 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 30 Juun 2019, 13:01

Üldiselt saab ju iga müüja käest ka garantii ja hooldustingimused kaasa. Kui siis seal juhtub sinu arust olema ebakõla, saab sellega vaidlema hakata. Kuid kuniks seda pole,siis mille üle vaielda? Keegi kel huvi võiks siis küsida meilt siit eestist Yamu,Honda või Kawa esindusest tingimused ja siis selle alusel vaielda. On keegi sealt neid üldse küsinud?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1542
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 121 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas simp » 01 Juul 2019, 13:41

urmas66 kirjutas:
30 Juun 2019, 13:01
Üldiselt saab ju iga müüja käest ka garantii ja hooldustingimused kaasa. Kui siis seal juhtub sinu arust olema ebakõla, saab sellega vaidlema hakata. Kuid kuniks seda pole,siis mille üle vaielda? Keegi kel huvi võiks siis küsida meilt siit eestist Yamu,Honda või Kawa esindusest tingimused ja siis selle alusel vaielda. On keegi sealt neid üldse küsinud?
Selleks, et esindusega vaielda, peab padruneid olema, üritamegi siin aru saada, kas padruneid on või mitte.

Vähemalt honda esindus väidab suuliselt, et peab esinduses tegema. Kirjalikku kinnitust sellele pole veel näinud.
Kasutaja avatar

Margit
Postitusi: 254
Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
Tsikkel: CB500XA 2018
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 8 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Margit » 01 Juul 2019, 14:11

Mul on garantiiraamatus kirjas, et tehtud tööd peavad olema esinduse väärilised. Ja garantii vist kehtib ainult mootori defektile. St kui mingi plastiku, raami, juhtme mis iganes asja feil on, siis see garantii alla ei kuulu. Esimese 1000km hooldusele viisin, sest ostes öeldi, et muidu garantii katkeb. Peale hooldust küsisin, et kas ise edaspidi ei tohi isegi heeblit regullida, siis vastati, et kõike võib ise teha kui korralikult. Saa siis aru kas ja mis on või ei ole :D ja selle esindusevääriliselt küll teha ei tahaks, ise nii palju ei lõhu ja kasutan paremat õli kah.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4501
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 965 korda
Tänatud: 203 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 01 Juul 2019, 14:58

Spoiler:
simp kirjutas:
01 Juul 2019, 13:41
urmas66 kirjutas:
30 Juun 2019, 13:01
Üldiselt saab ju iga müüja käest ka garantii ja hooldustingimused kaasa. Kui siis seal juhtub sinu arust olema ebakõla, saab sellega vaidlema hakata. Kuid kuniks seda pole,siis mille üle vaielda? Keegi kel huvi võiks siis küsida meilt siit eestist Yamu,Honda või Kawa esindusest tingimused ja siis selle alusel vaielda. On keegi sealt neid üldse küsinud?
Selleks, et esindusega vaielda, peab padruneid olema, üritamegi siin aru saada, kas padruneid on või mitte.

Vähemalt honda esindus väidab suuliselt, et peab esinduses tegema. Kirjalikku kinnitust sellele pole veel näinud.
Nagu Margit väidab,siis uue ratta ostjatel on garantii tingimus ju Honda puhul kirjas.Kuidas kirja, nii ka tuleb käituda,sest oled selle ostuga oma nõusoleku selle aktsepteerimiseks ilmselt andnud.Kõik tööd esinduse töödega samal või paremal tasemel ja kõik ok. Samas palju on neid juhuseid,kui tsikkel garantii korras mootorivahetusse või üldse välja vahetatakse? Ütlen ausalt pole seda kuulnudki,et oleks keegi sellise asjaga kokku puutunud. Pigem me siin sõidame vanade ja väga vanade ratastega ,mis on suht heas korras. Tänapäevaste rataste puhul on ilmselt elektroonika ainus ohu allikas,mis võib vigasena probleeme tekitada,aga ilmselt sõidab igaüks selle garantii aja ilma mureta ära.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1542
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 121 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas simp » 01 Juul 2019, 15:04

kui vaid sõnades ka "esinduse väärilisest" räägitaks. Nagu margit ütles, siis korra väidetakse ühte, korra teist. Seda juba enne probleemide tekkimist, huvitav küll mis seisukoht siis on, kui on reaalselt vaja midagi teha?
Kasutaja avatar

Margit
Postitusi: 254
Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
Tsikkel: CB500XA 2018
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 8 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Margit » 01 Juul 2019, 15:09

Ka see juba läbi elatud :D leidsin ise vead ja sobivad lisad ja möllasin kuu aega, et asju korda saada. Saaremaa esindusse soovitan minna, seal süvenetakse ja aidatakse (ka mitte neilt ostetud rattaga).
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5842
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 757 korda
Tänatud: 628 korda
Kontakt:

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 01 Juul 2019, 15:15

@urmas66 See ot Honda (või mõni muu tootja) on midagi oma hooldusraamatusse kirja pannud ei tähenda automaatselt selle vastavust seadusandlusele. Arusaam, et ma annan ostuga nõusoleku mingitele reeglitele, mis asuvad teab-kus-millises-raamatus ja mida sa lugenud pole on ikka totter. Tehing sh. garantiitingimused peab vastama seadusandlusele ja müügilepingu tingimustele - kõik muu on soe aur. Kusjuures seadusandlus on ülim.
Margit kirjutas:
01 Juul 2019, 14:11
Ja garantii vist kehtib ainult mootori defektile. St kui mingi plastiku, raami, juhtme mis iganes asja feil on, siis see garantii alla ei kuulu. Esimese 1000km hooldusele viisin, sest ostes öeldi, et muidu garantii katkeb.
Et kui ECU lendab või spidokas töötab nagu jumal juhtab või amordi sees on tükke puudu siis ei kuulu garanti alla? Seda ma ei taha uskuda. Off-road masinate puhul on teised reeglid ja seal võib garantii kas puududa või olla märkimisväärselt lühem (3-6 kuud).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 72 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Ain » 01 Juul 2019, 17:08

Spoiler:
Macintosh kirjutas:
01 Juul 2019, 15:15
@urmas66 See ot Honda (või mõni muu tootja) on midagi oma hooldusraamatusse kirja pannud ei tähenda automaatselt selle vastavust seadusandlusele. Arusaam, et ma annan ostuga nõusoleku mingitele reeglitele, mis asuvad teab-kus-millises-raamatus ja mida sa lugenud pole on ikka totter. Tehing sh. garantiitingimused peab vastama seadusandlusele ja müügilepingu tingimustele - kõik muu on soe aur. Kusjuures seadusandlus on ülim.
Margit kirjutas:
01 Juul 2019, 14:11
Ja garantii vist kehtib ainult mootori defektile. St kui mingi plastiku, raami, juhtme mis iganes asja feil on, siis see garantii alla ei kuulu. Esimese 1000km hooldusele viisin, sest ostes öeldi, et muidu garantii katkeb.
Et kui ECU lendab või spidokas töötab nagu jumal juhtab või amordi sees on tükke puudu siis ei kuulu garanti alla? Seda ma ei taha uskuda. Off-road masinate puhul on teised reeglid ja seal võib garantii kas puududa või olla märkimisväärselt lühem (3-6 kuud).
Tsikli puhul on tehniliselt keeruka seadmega.. Kui tsikli remondiks ja hoolduseks on vajalikud eritööriistad ja täna paljudel juhtudel ka arvutid ja programmid mismoodi Sa kujutad seda isehooldust ette? Rõhutan, et tsikli korrapärane hooldus ei ole ainult õlivahetus. Tavapärane on ,et kuigi manualides on kirjas näiteks õli täpsed margid ja omadused... küsitakse ala perefoorumis, et mis õli võiks panna?
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1542
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 121 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas simp » 01 Juul 2019, 18:17

Spoiler:
Ain kirjutas:
01 Juul 2019, 17:08
Tsikli puhul on tehniliselt keeruka seadmega.. Kui tsikli remondiks ja hoolduseks on vajalikud eritööriistad ja täna paljudel juhtudel ka arvutid ja programmid mismoodi Sa kujutad seda isehooldust ette? Rõhutan, et tsikli korrapärane hooldus ei ole ainult õlivahetus. Tavapärane on ,et kuigi manualides on kirjas näiteks õli täpsed margid ja omadused... küsitakse ala perefoorumis, et mis õli võiks panna?
Selle regulatsiooni üks mõtetes on, et ka need eriseadmed peavad alternatiivsetele teenusepakkujatele(sh, üksikisik kes ise teeb) kättesaadavad olema. Ilmselget mitte tasuta, aga mõistliku hinnaga(sama mis ametlikule edasimüüjale)

Nt, BMW diagnostikaseadme saab igaüks vabalt esindusest osta, maksab ca 400 raha.

will111
Postitusi: 3006
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas will111 » 01 Juul 2019, 18:29

ning paljud muud niinimet eritööriistad on samuti üsna vabalt kättesaadavad või siis ise valmistatavad/millegagi asendatavad. Nii et isehooldust ette kujutada pole nüüd küll mitte mingi must maagia. Arvuti ja programmid teevad nii mõnelgi juhul ise hooldamise ja remondi isegi pigem lihtsamaks. Muidugi nende jaoks, kes asja piisava tõsidusega võtavad ja omavad üldteadmisi mototehnikast, mitte et "ma ei tea tehnikast mitte midagi aga hakkan täna oma tsikli mootorit pulkadest võtma"
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 72 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Ain » 01 Juul 2019, 18:33

Täpselt ei mäleta aga uute Hondade esimesed hooldused on olnud 100€ kandis. On olnud ka garantiijuhuseid aga kõik on ilusti korda saanud. Catweesi aegu. Ei kujutaks ette, et ostan endale 400 eest mingi diagnostikaseadme.. Lisaks veel hulk eritööriistu.. Momentvõtmed on loomulikult olemas ja peale garantiiaja lõppu teen näiteks ATVdele elementaarse remondi ja õlivahetuse ära. Kuigi teatud tööd on sellised, et kui arvestada palju aega ja jama sellega on siis pigem lasen teha inimestel kes seda igapäevaselt teevad..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

will111
Postitusi: 3006
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas will111 » 01 Juul 2019, 18:51

Oot, kas mingi regulatsioon või seadus keelab või piirab sul esinduse teenuseid kasutada? See on ju vaba valik, milles küsimus.

Iga töö ei vaja diagnostiseadet, iga seade ei maksa 400. Iga hoolduse puhul ei ole hind "100 kanti" jne jne. Ja mõnele inimesele need "teatud tööd" äkki meeldivad rohkem kui sulle, või meeldivad rohkem kui see töö, mida sina igapäevaselt teed, et saaks esindusele 100 kaupa õli vahetamise eest maksta..
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5043
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 176 korda
Tänatud: 143 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas yeekim » 01 Juul 2019, 18:53

Ähh, mis siin ikka tühja, mitu lk. vaielda:
Kihlvedu ja kiri mingile eurovolinikule!

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1178
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 260 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Jesper » 01 Juul 2019, 18:57

Ain, ega keegi ei keela sul seal esinduses edasi käia, kus 100€ eest õlivahetuse taustaks arvuti taga tarka nägu tehakse :lol:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5842
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 757 korda
Tänatud: 628 korda
Kontakt:

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 01 Juul 2019, 19:46

Spoiler:
Ain kirjutas:
01 Juul 2019, 17:08
Tsikli puhul on tehniliselt keeruka seadmega.. Kui tsikli remondiks ja hoolduseks on vajalikud eritööriistad ja täna paljudel juhtudel ka arvutid ja programmid mismoodi Sa kujutad seda isehooldust ette? Rõhutan, et tsikli korrapärane hooldus ei ole ainult õlivahetus. Tavapärane on ,et kuigi manualides on kirjas näiteks õli täpsed margid ja omadused... küsitakse ala perefoorumis, et mis õli võiks panna?
Mmmkay...ma ei saanud hästi nüüd aru, mida sa eelnevaga öeldas soovisid. Mina soovisin öelda seda, et õli võiks küll saada vahetada kohas mis, pole Honda/Suzuki/Yamaha/Java/HarleyDavidson/jne. volitatud ilma et garantii katkeks. Ma ei tea, milliseid keerulisi korrapäraseid hooldusi sinu tsiklitega on vaja sooritada aga need tooted (ütleme suisa välja, et mootorrattad) :) millega mina olen kokku puutunud ei nõua küll regulaarseks hoolduseks mingeid keerulisi vahendeid. Kõik regulaarsed hooldustööd saab ära teha 100€ maksva tööriistakomplekti ja momentvõtmega. Uuematel masinatel on vaja ABS'i pidurisüsteemi õlivahetuseks ja hooldusintervalli nullimiskes arvuti külge panna aga ka see pole ületamatu. Infotehnoloogilised vahendid on tänasel päeval häbematult kättesaadavad ja jõuhohased kasutamiseks keskmistele Jaanidele (Jaanid ei solvu, eks).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 159
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda ST1100
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 23 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Henn » 01 Juul 2019, 22:01

Ain kirjutas:
01 Juul 2019, 18:33
Täpselt ei mäleta aga uute Hondade esimesed hooldused on olnud 100€ kandis. On olnud ka garantiijuhuseid aga kõik on ilusti korda saanud. Catweesi aegu. Ei kujutaks ette, et ostan endale 400 eest mingi diagnostikaseadme.. Lisaks veel hulk eritööriistu.. Momentvõtmed on loomulikult olemas ja peale garantiiaja lõppu teen näiteks ATVdele elementaarse remondi ja õlivahetuse ära. Kuigi teatud tööd on sellised, et kui arvestada palju aega ja jama sellega on siis pigem lasen teha inimestel kes seda igapäevaselt teevad..
Honda CT 24K ja 48K läbisõidu järel on soovitav teha klappide check/regull. Oleneb sissetulekust ja tahtmisest, kas teha seda mida oskad ja teenida raha, et maksta sellele, kes oskab klappe regullida. Või siis lammutada tsikkel laiali ja hoida see raha endale (Catweesis oli 600euri kanti see hooldus).

Pezzi
Postitusi: 241
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas Pezzi » 01 Juul 2019, 23:31

Henn kirjutas:
01 Juul 2019, 22:01
Honda CT 24K ja 48K läbisõidu järel on soovitav teha klappide check/regull...
Soovitav või kohustuslik?
Kui kohustuslik, siis võiks sellest nii aru saada, et kui esinduses tehtud ei ole, siis ära põlenud klapp garantii alla ei lähe. Aga näiteks spidomeetri tööga ei peaks klappide reguleerimisel küll mingit seost olema.

will111
Postitusi: 3006
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Lugemata postitus Postitas will111 » 01 Juul 2019, 23:32

aga kui catweesi mehaanik ostab omale uue honda (või minupärast kasvõi suzuki!) tsikli, mida tal ju ometi on täitsa lubatud teha. kas ta viib/toob oma honda ka nüüd 600 eest klapihooldusesse ja siis teeb ise seda hooldust oma tsiklile? :D tööaeg on tal ilmselt miski ~4h ma pakun, rohkem kindlasti mitte kogenud mehaanikul. huvitav, kas see mehaanik saab ka seal teeninduses 150 tunnis kätte? või äkki saab õige tsipake vähem..ja tahab oma tsiklil selle klapihoolduse nö. ise teha :D



Vasta

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”