2. leht 2-st

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 00:04
Postitas Henn
will111 kirjutas:
01 Juul 2019, 23:32
aga kui catweesi mehaanik ostab omale uue honda (või minupärast kasvõi suzuki!) tsikli, mida tal ju ometi on täitsa lubatud teha. kas ta viib/toob oma honda ka nüüd 600 eest klapihooldusesse ja siis teeb ise seda hooldust oma tsiklile? :D tööaeg on tal ilmselt miski ~4h ma pakun, rohkem kindlasti mitte kogenud mehaanikul. huvitav, kas see mehaanik saab ka seal teeninduses 150 tunnis kätte? või äkki saab õige tsipake vähem..ja tahab oma tsiklil selle klapihoolduse nö. ise teha :D
Oli vist 8h või rohkem, ei mäleta enam. Honda CT-l peab väidetavalt paagi maha võtma, et klappidele ligi pääseks. Mu eelmise postituse mõte oli selles, et kui ka tootja lubab ise teha, siis alati ei ole see võibolla mõistlik. Näiteks toodud CT on ka ekstreemolukord, teisel tsiklil on klapiregull 1-2 õlle kõrvale tegevus :)

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 00:58
Postitas simp
ehh, niikuinii teed samal ajal muud hooldust ka, kui paak juba maas siis õhufilter, TB sync, küünlad jms. Eriti kui see paagi maha saamine ilge kepp on.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 09:17
Postitas Erci
Spoiler:
Macintosh kirjutas:
01 Juul 2019, 15:15
@urmas66 See ot Honda (või mõni muu tootja) on midagi oma hooldusraamatusse kirja pannud ei tähenda automaatselt selle vastavust seadusandlusele. Arusaam, et ma annan ostuga nõusoleku mingitele reeglitele, mis asuvad teab-kus-millises-raamatus ja mida sa lugenud pole on ikka totter. Tehing sh. garantiitingimused peab vastama seadusandlusele ja müügilepingu tingimustele - kõik muu on soe aur. Kusjuures seadusandlus on ülim.
Margit kirjutas:
01 Juul 2019, 14:11
Ja garantii vist kehtib ainult mootori defektile. St kui mingi plastiku, raami, juhtme mis iganes asja feil on, siis see garantii alla ei kuulu. Esimese 1000km hooldusele viisin, sest ostes öeldi, et muidu garantii katkeb.
Et kui ECU lendab või spidokas töötab nagu jumal juhtab või amordi sees on tükke puudu siis ei kuulu garanti alla? Seda ma ei taha uskuda. Off-road masinate puhul on teised reeglid ja seal võib garantii kas puududa või olla märkimisväärselt lühem (3-6 kuud).
Kas saaks viidet, kus kirjas, et off-road masinatele on lühem garantii? Kust hakkab off-raod masinate piir? Tänud.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 09:39
Postitas urmas66
will111 kirjutas:
01 Juul 2019, 23:32
aga kui catweesi mehaanik ostab omale uue honda (või minupärast kasvõi suzuki!) tsikli, mida tal ju ometi on täitsa lubatud teha. kas ta viib/toob oma honda ka nüüd 600 eest klapihooldusesse ja siis teeb ise seda hooldust oma tsiklile? :D tööaeg on tal ilmselt miski ~4h ma pakun, rohkem kindlasti mitte kogenud mehaanikul. huvitav, kas see mehaanik saab ka seal teeninduses 150 tunnis kätte? või äkki saab õige tsipake vähem..ja tahab oma tsiklil selle klapihoolduse nö. ise teha :D
Ei tea kuidas konkreetselt mingis esindustes on,aga ilmselt see ei erine autohooldustest.Võib erineda pigem omanike puhul ja nende suvast. Paljudes autohooldustes saavad mehed oma asju hooldada kohapeal tasuta ja maksavad ainult kasutatud materjalide eest. Materjalid siis ka ikka omahinnas ehk see 600 maksev töö maksab luksepale enda ratta puhul õli+veel mõned vidinad ehk sisuliselt mitte midagi.Hooldusraamatusse tehakse märge,et töö on teostatud esinduses. Lihtne ju.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 09:48
Postitas Macintosh
Erci kirjutas:
02 Juul 2019, 09:17
Kas saaks viidet, kus kirjas, et off-road masinatele on lühem garantii? Kust hakkab off-raod masinate piir? Tänud.
Antud näide oli toodud Honda grantiitingimuste baasil: kuni 125cc krossikad on 3 kuud ja üle selle kubatuuriga masinad 6 kuud. Piiri üle otsustab tootja, KTM teeb näiteks selget vahet off-road ratastel ja on-road ratastel. Esimestel on 6 kuud garantiid, teistel 2 aastat. Millisele EU reeglile need garantiiperioodid toetuvad? Tont seda teab, omal käel selle väljauurimine on paras peavalu.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 10:26
Postitas urmas66
Spoiler:
Macintosh kirjutas:
02 Juul 2019, 09:48
Erci kirjutas:
02 Juul 2019, 09:17
Kas saaks viidet, kus kirjas, et off-road masinatele on lühem garantii? Kust hakkab off-raod masinate piir? Tänud.
Antud näide oli toodud Honda grantiitingimuste baasil: kuni 125cc krossikad on 3 kuud ja üle selle kubatuuriga masinad 6 kuud. Piiri üle otsustab tootja, KTM teeb näiteks selget vahet off-road ratastel ja on-road ratastel. Esimestel on 6 kuud garantiid, teistel 2 aastat. Millisele EU reeglile need garantiiperioodid toetuvad? Tont seda teab, omal käel selle väljauurimine on paras peavalu.
Trabijakaitse? Peksid ju vastama,kui küsimus esitada. Neil seadusandlus ju ka käepärast olemas.

Yamaha kodukal krossikad garantiiga 1a ja kõik muud rattad, adventure kaaasaarvatud, 2a.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 10:34
Postitas Ain
Spoiler:
urmas66 kirjutas:
02 Juul 2019, 10:26
Macintosh kirjutas:
02 Juul 2019, 09:48
Erci kirjutas:
02 Juul 2019, 09:17
Kas saaks viidet, kus kirjas, et off-road masinatele on lühem garantii? Kust hakkab off-raod masinate piir? Tänud.
Antud näide oli toodud Honda grantiitingimuste baasil: kuni 125cc krossikad on 3 kuud ja üle selle kubatuuriga masinad 6 kuud. Piiri üle otsustab tootja, KTM teeb näiteks selget vahet off-road ratastel ja on-road ratastel. Esimestel on 6 kuud garantiid, teistel 2 aastat. Millisele EU reeglile need garantiiperioodid toetuvad? Tont seda teab, omal käel selle väljauurimine on paras peavalu.
Trabijakaitse? Peksid ju vastama,kui küsimus esitada. Neil seadusandlus ju ka käepärast olemas.
Mis see tarbijakaitse siia puutub? Tarbijakaitse on ainult eraisikule. Kui ettevõte ostab endale sõiduki pole tarbijakaitsega mingit pistmist . Samuti võib Tarbijakaitse võtta mingi seisukoha aga kui kaupleja seda ei täida ei juhtu suurt midagi.. ainus mis tehakse on mingisse musta nimekirja lisamine.
Osadel tootjatel on muidugi mingi totter klausel, et kui asja kasutatakse kutsetegevuseks vmt. siis garantii ei kehti..

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 10:47
Postitas urmas66
Ain kirjutas:
02 Juul 2019, 10:34
Spoiler:
urmas66 kirjutas:
02 Juul 2019, 10:26
Macintosh kirjutas:
02 Juul 2019, 09:48
Erci kirjutas:
02 Juul 2019, 09:17
Kas saaks viidet, kus kirjas, et off-road masinatele on lühem garantii? Kust hakkab off-raod masinate piir? Tänud.
Antud näide oli toodud Honda grantiitingimuste baasil: kuni 125cc krossikad on 3 kuud ja üle selle kubatuuriga masinad 6 kuud. Piiri üle otsustab tootja, KTM teeb näiteks selget vahet off-road ratastel ja on-road ratastel. Esimestel on 6 kuud garantiid, teistel 2 aastat. Millisele EU reeglile need garantiiperioodid toetuvad? Tont seda teab, omal käel selle väljauurimine on paras peavalu.
Trabijakaitse? Peksid ju vastama,kui küsimus esitada. Neil seadusandlus ju ka käepärast olemas.
Mis see tarbijakaitse siia puutub? Tarbijakaitse on ainult eraisikule. Kui ettevõte ostab endale sõiduki pole tarbijakaitsega mingit pistmist . Samuti võib Tarbijakaitse võtta mingi seisukoha aga kui kaupleja seda ei täida ei juhtu suurt midagi.. ainus mis tehakse on mingisse musta nimekirja lisamine.
Osadel tootjatel on muidugi mingi totter klausel, et kui asja kasutatakse kutsetegevuseks vmt. siis garantii ei kehti..
Kas tsikleid ostetakse ka OÜ nimele või? Midagi uut kui see nii on. Pole ise kohanud.
Aga eraisikule puutuvates asjades on nad kohustatud sulle vastama,mis puudutab tarbija õigusi. Ja see garantii asi võiks ju olla tarbijat puudutav.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 10:54
Postitas Macintosh
Parandage mind, kui ma eksin aga selliste sõidukite puhul nagu mootorrattad on see tootja vaba tahe, millist garantiid ja kui suures ulatuses ta välja pakub. Aga kui kord on välja pakutud siis see on osa müügilepingu tingimustest ja kuulub täitmisele. Kuna EU ei määratle, milliseid garantiitingimusi võib antud sõidukiliigi puhul kohaldada "kodushooldamiseks" siis see on tootja vaba voli otsustada, kas sõidad õlivahetuseks Missost Tallinnaasse või mitte.

simp kirjutas:
29 Juun 2019, 00:45
1400/2002 on samamoodi tänaseks kehtetu. ....
Kes otsib see leiab! :)

Hetkel kehtib Komisjoni määrus (EL) nr 461/2010, 27. mai 2010 https://tinyurl.com/y3d3p5fp
ja seal on defineeritud nii: „mootorsõiduk” – üldkasutatavatel teedel sõitmiseks kasutatav vähemalt kolmerattaline iseliikuv sõiduk;
elik mootorratas pole jätkuvalt mootorsõiduk ja talle ei kehti kõik need reeglid, mida mootorsõidukite puhul kohandatakse.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 11:07
Postitas Piipz
Kunagi, kui ma remontisin ühe suure tootja IT seadmeid, siis seal olid garantiitingimused hästi paika pandud.
Garantii ei katkenud, kuid kliendi enda põhjustatud vead ei kuulunud garantii alla. Näiteks printer - kui panid sinna täidetud tooneri sisse, siis tootja ei lubanud sellega seotud probleeme garantiijuhtumina käsitleda. Kuid garantii mingil juhul ei katkenud.

Seega võiks ju olla, et kui ma vahetan kodus oma tsiklil ise õli, siis peaks ka teenindus seda lubama aga kui ma lähen kinnijooksnud mootoriga pärast nutma, siis viidatakse isetegevusele.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 11:08
Postitas urmas66
Tegelikult see meie riigi mõõtmes ikka väike mure,sest egas neid uusi ju sadades igaks hooajaks ei osteta. Siit ka tootjate huvipuudus paremaid tingimusi pakkuda. Samas Yamaha 2a on ju igati ok,pakkumine.
Nüüd meenub, et mul vend vedas kunagi ammu Saaremaalt oma ATV-d Tallinnasse Yamahakeskusesse garantii hooldusse.Ilmselt oli nõue,et tuleb esinduses teha.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 11:11
Postitas Jesper
Ma nüüd kogu seda direktiivide rägastikku läbi ei kamminud, aga Võlaõigusseaduse § 218. Müüja vastutus asja lepingutingimustele mittevastavuse puhul kehtib ju ikka, kõige kohta, hambaharjast majani. Minuarust see "müüja pakutav garantii" on üldse paras idiootsus mida taga ajada, kui tsikkel kahe kohustusliku aasta jooksul laiali ei lagune, siis ei juhtu seda ka hiljem. Ega see mingi BMW X5 ei ole, millel koos mootoriõliga roolilatti vahetatakse...

Kui asjad on OÜ-tatud, siis muidugi on teine teema üldse, firmad omavahel võivad kokku leppida ka selles, et sõitma minna tohib ainult roosades aluspükstes ja kiivri peal peab olema Miki-Hiire pilt. Aga tarbijalemüügi korral ei saa kokku leppida tingimustes, mis on tarbijale seaduse sätestatud miinimumist viletsamad.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 02 Juul 2019, 11:12
Postitas rannamees
urmas66 kirjutas:
02 Juul 2019, 10:47
Kas tsikleid ostetakse ka OÜ nimele või? Midagi uut kui see nii on. Pole ise kohanud.
Aga eraisikule puutuvates asjades on nad kohustatud sulle vastama,mis puudutab tarbija õigusi. Ja see garantii asi võiks ju olla tarbijat puudutav.
Siingi pikalt kajastatud Fredy ja Kristjani teema näiteks.
Kõik siklid ja teenused oü-de nimel, kõik vaidlused oü-de vahel.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 03 Juul 2019, 09:02
Postitas Macintosh
Allolevmärkus puudutab postitusi, mis on siirdatud mujale ja on nüüd käesolevas kontekstis ebaolulised.
Siirdatud postitused siin: viewtopic.php?f=8&t=107285&p=829038

Kaks tähelepanekut:
A. Ärge ajage soga, liikluskorraldus on reguleeritud Liiklusseadusega mitte EU direktiivide või tarbijakaitseseadusega. Nende kahe võrdlemine on nagu m**i ja sukavarda kõrvutamine
B. Püsige palun teemas. Need kes tahavad liiklusmärkide üle arutleda teevad uue teema (@urmas66 sinu otsa vaatan, sa suudad vestluse alati kuhugi mujale pöörata ... ma mõistan sind aga ... proovi end taltsutada ja teha teemassepuutumatu postitus mujal, viitega algsele teemale)

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 03 Juul 2019, 12:32
Postitas urmas66
Macintosh kirjutas:
03 Juul 2019, 09:02
Allolevmärkus puudutab postitusi, mis on siirdatud mujale ja on nüüd käesolevas kontekstis ebaolulised.
Siirdatud postitused siin: viewtopic.php?f=8&t=107285&p=829038

Kaks tähelepanekut:
A. Ärge ajage soga, liikluskorraldus on reguleeritud Liiklusseadusega mitte EU direktiivide või tarbijakaitseseadusega. Nende kahe võrdlemine on nagu m**i ja sukavarda kõrvutamine
B. Püsige palun teemas. Need kes tahavad liiklusmärkide üle arutleda teevad uue teema (@urmas66 sinu otsa vaatan, sa suudad vestluse alati kuhugi mujale pöörata ... ma mõistan sind aga ... proovi end taltsutada ja teha teemassepuutumatu postitus mujal, viitega algsele teemale)
Tegemist oli ju naljaga,ära kõike nii tõsiselt ka võta. Lause lõpus ju :D ,mis viitab sellele.
Aga ma lugesin läbi ka selle Tarbijakaitse seaduse ja seal küll otse pole selle teemaga paragrahvi,aga üle viidete teistele seadustele ja määrustele-direktiividele saab selle teemaga nende poole pöörduda päris kindlasti. Loomulikult on selleks vaja konkreetset alust ehk kuskilt soetatud midagi.

Re: EÜ tarbija õigus tsiklit kodus remontida

Postitatud: 03 Juul 2019, 12:55
Postitas simp
urmas66 kirjutas:
03 Juul 2019, 12:32
Macintosh kirjutas:
03 Juul 2019, 09:02
Allolevmärkus puudutab postitusi, mis on siirdatud mujale ja on nüüd käesolevas kontekstis ebaolulised.
Siirdatud postitused siin: viewtopic.php?f=8&t=107285&p=829038

Kaks tähelepanekut:
A. Ärge ajage soga, liikluskorraldus on reguleeritud Liiklusseadusega mitte EU direktiivide või tarbijakaitseseadusega. Nende kahe võrdlemine on nagu m**i ja sukavarda kõrvutamine
B. Püsige palun teemas. Need kes tahavad liiklusmärkide üle arutleda teevad uue teema (@urmas66 sinu otsa vaatan, sa suudad vestluse alati kuhugi mujale pöörata ... ma mõistan sind aga ... proovi end taltsutada ja teha teemassepuutumatu postitus mujal, viitega algsele teemale)
Loomulikult on selleks vaja konkreetset alust ehk kuskilt soetatud midagi.
Riik peaks ka teoreetilistele küsimustele vastama ja üldjuhul vastabki läbi teabenõuete.