1. leht 3-st

vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 16:03
Postitas Enn

Ei ole küll otseselt mootorratastega seotud, aga tuttav olukord liiklusest ikkagi. Saag käima: kumb oli õigem mees? :-||| (video kellaaeg on paar tundi taga)


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 16:09
Postitas Macintosh

Kaks oinast. See kaubikuga venda oleks võinud muidugi teiseks reastuda, videolt tundub, et ruumi on. Vastutab manöövri ohutuse eest selle sooritaja.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 16:23
Postitas Krl

Ma lähtun alati loogiast et kui ma usun, et teisel on kiirem kuhugi, kui mul, siis lasen alati vahele. Muidu hui lasen.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 16:28
Postitas ElectroMoto

Mõlemad tainad. Aga pirukas pani viimasel hetkel suunatule põlema. Mina oleks samuti eeldanud, et ta ei tahagi rida vahetada. Kui suunatulega märku antakse, siis muidugi luban vahele. Aga kui lihtsalt vajuma hakatakse, siis samuti minupärast sõitku või rohumaale... :D


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 16:53
Postitas Maaks

Omas reas otse sõitjal on alati eesõigus - pole midagi arutada. Mina kah kunagi ei lase kedagi enda ette kui taga on ruumi. Kiire (sitahäda, naine sünnitab, põis põlvini) on millegipärast alati ühtedel ja samadel juhtidel, kes iga päev juba aastaid sõidavad sama marsruuti aga ikka ei tea mis rida kusagil ära lõppeb. Suunatuli on iformatiivne ja ei anna mingit eesõigust manöövri sooritamiseks.
See ei puuduta muidugi neid olukordi, kus üks tee teisega ühineb - tõmbluku põhimõttel 1-e auto enda ette olen alati lubanud.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 17:19
Postitas mellpoiss

Kui kohta küsitakse - siis saab, pressimisega ime muna.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 17:42
Postitas indumen

Lõpuks jagasin välja kus see ristmik on :D aga kahjuks tallinnas pidev, valge kaubiku sündroom. Selle perevaguni taga oli ruumi küll ja veel, vaja pressida :wack: , eriti mingi *1,piinlik" naksitralli autoga, hea et üldse vahele sai, see otse rida tavaliselt nii nokad koos kõigil, et parem keera sinna kus märgid näitavad :) mitu tsüklit foori ootasite, et üle saada ?


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 18:21
Postitas reimps

õõvastav


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 18:37
Postitas Enn

ma olen ise küll alati need, kellel tundub olema kiire, vahele lasknud, isegi kui nad suunda ei näita vms. Milleks ajada oma õigust ja lasta mingi suurem äpardus juhtuda, tüüp oleks võinud vabalt omal silla alt ära sõita ja siis vastu teisi autosid/jalakäiaid lennata. Pereauto nägi ikka kõvasti vaeva, et kaubikuga sammu pidada. Videolt pole hästi näha, aga tossu tuli tagant kõvasti. Mees võis endaga väga rahul olla, kindlasti viskas kõrvalistujale viis ...


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 18:41
Postitas zombi

No samas oleks see paremapltpressija võinud jala korra gaasilt võtta ja teise taha reastuda....


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 19:03
Postitas M.T.

Teema algatajale vastates, siis seaduse järgi oli perebussiga liikuja õige mees. Aga kõigis teistes kontekstides on igaühe enda hinnata. Ma ei löö neist kumbagi risti ega näita näpuga, sest erinevatel päevadel või hetkedel olen ise nii ühe kui teise rollis.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 19:57
Postitas mx77

Tüüpiline m**n* kaubikujihinäss. Vaja kindlasti oma 66 kW juustu nii peedistada, et kolvid summutist välja lendavad, aga peaasi et esimeseks saaks.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 20:03
Postitas Sciev

Koguni 55 kW on. Sellisega peaks küll väga rahuliku stiiliga sõitma ja alandlikult paluma vahele laskmist, vähemalt 7-8 sek enne manöövrit suuna sisse panema. (lol) Teine auto 105 kW-ga ei pidanud väga pingutama, lihtsalt neil hooldamata diisliroimadel (kahjuks päris suur % diisemootoriga autodest meie tänavatel) viskab musta juba rahuliku kiirendusegagi.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 20:16
Postitas Tort

Mulle tundus küll, et jalgpalliemme auto pingutas elu eest, et õiglus jalule saaks. See auto polnud vist 10 aastat sellist sõitu saanud.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 20:20
Postitas Sciev

Selle 12-13 sekundiga saaks pingutades üle 100 km/h kätte. :D


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 21:10
Postitas urmas66

Ma sõitsin seda ristmikku ja ka eelnevat Kadaka teel,mitu aastat igapäev. Täna pole enam õnneks vaja, lapsed suured ja koolitransport läbi.
Need paremad read seal on ju selleks,et ROHKEM liiklusvahendeid ühe foori tsükliga üle ristmiku saaks. Ma olin üsna igapäevane sealt paremast reast mineja,sest kui kõik "õiged" seda ainult vasakus reas teevad siis kahjuks on ka ummik poole pikem. No ei olnud ilmselt nädalat,kus mõned korrad seal "olukorraks" ei läinud.
Kui olin esimene,siis üldjuhul olin kiirelt teistel ees ja kõik ok,aga kui oli paar autot minu ees,siis vasaku rea tegelastele tõmbluku stiilis vahelelaskmine oli alati ikka üle mõistuse suur pingutus. Oli ka tihti olukordi,kus 1-2 esimest autot said viisakalt vahele lastud ja siis tuli mingi võll oma igivana X5 või muu sarnase "elustiili" roimaga ja siis oligi kõik.Mul üldjuhul julgust ja jultumust ka räigelt peale keerata,aga kel seda pole,see ikka pidi plokki laskma,et "elustiili kunnid" sõita saaks.
Antud juhtumis see vasaku rea tegelane ikka tegi kõik,et sealt keegi vahele ei saaks.Kohe algusest oli näha,et plaan on parema rea tegelane ära kusetada. Pirukas muidugi just ka väga ei kiirustanud ja kindlat tahet ei näidanud. Tulemus,et viisakus puudus ja kõik said sõidetud,kui keegi sai orgasmi lähedase rahulduse,et sai kellegile ära teha. Kahjuks on selliseid onaniste ikka liiga palju meie väikelinna liikluses.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 21:32
Postitas Bandit

teine selline koht on vanaviljandi algus Järve keskuse kõrval kus üks kaubik suutis mind isegi välja rammida, sest mul tõesti polnud võimalik seda bulletit näha enne kui see minu kõrval oli ja pressima hakkas. Lõppes sellega, et mina olin vastassuunavööndis, et autot kuidagi terveks jätta. Õnneks tagumine oli minu jaoks uue vahe teinud ja sain tagasi maanduda. see kõik siis raudtee ülesõidul. See jama oli kõik selleks, et 60m hiljem kalmistu teele keerata.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 22:27
Postitas Black

See on alati vaatenurga küsimus. Olen ise vandunud nii vahele pressijaid kui ka seda, et vahele ei lasta.

Kuidas ise? Põhireas ees olles jälgin silmanurgast ka taga toimuvat. Üldiselt on hästi näha, kes imbub kuidagi loomulikult sinna teise tühja ritta, kes aga annab üsna provokatiivselt mõista, et on rohelise süttides ka põhireast ettesaamise sooviga, reastudes sinna mingil 70% juhtudest suunda näitamata. Kui mu hetkeliikuril vähegi potentsiaali on ja naisi-lapsi-koeri või kinnitamata kraami peal pole, kipun väljakutset vastu võtma. Ka ilma selleta ma üldiselt rohelise süttides esimene olles ei jokuta ja enamvähem 1:1 liikurite puhul peaks teine ikka kõvasti pressima, et ettepoole saada (võtame teoreetilise võimaluse, et ma ei näe, kes ja kas kõrval on - peeglit pole ja küljeaken on kaetud prügikotikilega). Eeldan, et tõmblukuna toimides läheb põhireas esimene esimeseks, järgmine võiks kõrvalreast ühe vahele lasta.

Samas kasutan ma ise ka pea alati tühja kõrvalrea ära. Ka seal Kadakas. Ja Viljandi mnt alguses. Vaatan alati nii esimest sõidukit kui juhti (silmanurgast, provotseerivat põrnitsemist üritan vältida) selle pilguga, et kas sealt võiks tulla selget uimamist/nutitsemist, loomulikku mõõdukat kiirendamist või korralikku pauku selge eesmärgiga oma reas esimeseks jääda. Vastavalt sellele ka enda reaktsioon. Esimesel juhul lähen kindlalt ette kiirendamise peale välja, teisel pigem ka, kolmandal pigem mitte - arvestan järele reastumisega. Alati suunaga! Kui põhireas on ilmselge jokutaja (võib olla ka lihtsalt veokas vms silmnähtavalt kiirendusvõimetu masin) ja minu taga veel paar kiiremat, arvestan kiirendusel, et ka nemad jokutajast mööda saaksid.

Ma tean, et see pole liiklusohutuse ja -viisakuse osas kõige eeskujulikum käitumine, aga selline ta paraku on.

Veel üks tobe käitumine on hakata tihedasse pearitta reastumist küsima kõvasti enne lõppeva kõrvalrea lõppu. Olgu see lõpp siis selline projekteeritult või teetööde tõttu. Sellega nullitakse seljataga teiste üle ristmiku saamine ära. Lasen vahel taga olles sellistele törtsu signaali, et krt, sõida see 100m veel ära, pane siis suund sisse.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 23:23
Postitas Hendri

No vähemalt pressisid...
Kõige toredamad fruktid on minuarust ikkagi need, kes juba vasakpoolses reas foorile lähenevad rahulikult, endal ees 2 autot näiteks vms ja siis foorile lähemale jõudes kui ise tagant lähenema hakkad ja suure rõõmuga vaba rada enda ees näed keerab see viimane paremasse äralõppevasse ritta Sinu ette ja rohelise foori süttides lihtsalt SUREB MAHA sinna ritta. Ei jõua tema kuhu, ei jõua Sina kuhugi...


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 23:24
Postitas Syn

Ma teen tavaliselt nii, et lõppevas reas esimene olles annan alguses lappi. Kui näen, et kõrvalolija ka suruma hakkab, siis pidurit ja tema seljataha. Saab muretult põhiritta reastuda, sest enamik juhtudel põhirea teine peeneks ei lase ja ego mul vägisi üle peenra küttes esimeseks ka sõita ei käsi. Kui analoogsel ühendumisel suunaga sujuvalt üritada reastuda, siis võib küll enamasti pooled kased teepealt enne maha võtta, kui keegi vahele laseb.

Omaette jobid on need, kes tulevad pool linna nagu ässad bussireas ja kui sa tahad enne oma parempööret sinna reastuda nagu viieline, siis nad suruvad vägisi rea kinni. Täna just Narvamaantel üks selline kõrvale sattus. Korralikult sai slaavikeelt harjutatud omaette


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 05 Aug 2019, 23:33
Postitas oil

Olukord liikluses on mu arvates palju parem kui meedia maalib. Lastakse ilusti vahele ja lasen ise ka. Tuleb lihtsalt suunatuli panna sisse siis enne manöövri sooritamist, mitte siis, kui arvad, et on piisav tühimik süstimiseks. Igasugused suunatuleta nõelujad sõitku mu poolest või äärekivisse.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 09:20
Postitas urmas66
oil kirjutas: 05 Aug 2019, 23:33

Olukord liikluses on mu arvates palju parem kui meedia maalib. Lastakse ilusti vahele ja lasen ise ka. Tuleb lihtsalt suunatuli panna sisse siis enne manöövri sooritamist, mitte siis, kui arvad, et on piisav tühimik süstimiseks. Igasugused suunatuleta nõelujad sõitku mu poolest või äärekivisse.

Ei vaidle vastu,on küll parem,kui aastatid tagasi,aga on ka palju rohkem selliseid ,kes ei oska üldse midagi. Liiklus korraldus vahendid on paremad ja paljudes kohtades ei saagi enam sigatseda.
Kohati lastakse vahele ka neid ja seal kus seda ei peaks tegema. No ei pea vahele laskma tegelast,kes teistest näiteks läbi bussitasku või paremale pöörava rea kõigist mööda kütab või muud moodi otseselt reegleid eirates kuskile vahele trügib. Selleks neid ka on ,et neid lastakse tolerantselt vahele.Pärast tõbras veel tänab ohukatega, et tore, vaata kuidas ma teile kõigile just taha keerasin :D Aga
üldiselt jääb seda ka järjest vähemaks,kuid seda tõmbluku teemat ei saa ikka paljud endale selgeks. Mõnele on see justkui isiklik solvang,kui tema ette reastutakse. Ja nii imelik kui see ka pole, siis suurem osa neid, kes kõik augud kinni sõidavad on naised.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 10:53
Postitas claw

Tõmblukk tõmblukuks, vahele, ette ja järgi saamise eelduseks on suunatuli. Otsesõitjal on alati eesõigus ning viisakusest saab rääkida ainult siis, kui suund põleb. Kuniks suunda sees pole, võib kõrvalreas sõitja kasvõi kõrvu liigutada vihast, kõik augud panen kinni. Kui suund sees, pole probleemi ka korra gaasi maha lasta, et kõik ära mahuks.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 10:57
Postitas bitter

Ma reastun "abi"ritta siis kui järts põhireas on nii pikk, et ühe tsükliga selgelt foorist läbi ei mahu. Vahel harva ka siis kui otsest vajadust pole aga põhireal on mõni aeglane (veokad, vanamehed "mossedega" jne) ja abirida tühi. Abirealt startides jälgin olukorda. Kui põhireal on esimene auto aeglane siis vajutan juurde aga -kui seal on kiire auto, siis püüan selle kiire taha reastuda. Suunda näitan ALATI. Viisakad liiklejad püüan vahele lasta. Tõsi, paar korda on juhtunud, et keegi püüab minu ette pressida aga annan mõista, et minu ees on väga kitsas AGA mu taga on piisavalt ruumi :). Pärast on piinlik :oops:. Saan aru, et see pole viisakas ja ma tegelen probleemiga. Mulle väga meeldib liigelda nendes riikides kus üldine hoiak on sõbralik ja mitte selline võistlev nagu meil tihti kipub olema.

Viimati tehti mulle tagasi 8). Männiku teel linnast välja, enne Valdeku risti oli põhireal pikk rivi, võtsin 1. reale juba 500 m enne ristmikku. Vist teiseks. Minu ees 1. kas kusetas või keeras paremale, igatahes kiiresti ma minema ei saanud. Põhireal liikus 1. Mini, 2. betoonipirn ja edasi sõiduautod. Kas vajutada naglalt esimeseks (aga kohe peale abirea lõppemist on põhireal ülekäigurada!) või sõita viisakas tempos ja reastuda Mini ja betoonika vahele või liikuda, suund sees, ja jälgida olukorda... Betoonika ees oli piisavalt ruumi, panin aegsasti suuna sisse ja betoonijuhan sõitis mõnuga pikivahe kinni :D. Õnneks järgmine auto oli viisakas, sain reastuda. Kui betoonijõmm midagigi autodest teadis, siis ta pidi aru saama, et ma olen meelega viisakas. Ta valis suhtumise "ole pealegi aga tee seda minu taga".

claw kirjutas: 06 Aug 2019, 10:53

Tõmblukk tõmblukuks, vahele, ette ja järgi saamise eelduseks on suunatuli. Otsesõitjal on alati eesõigus ning viisakusest saab rääkida ainult siis, kui suund põleb. Kuniks suunda sees pole, võib kõrvalreas sõitja kasvõi kõrvu liigutada vihast, kõik augud panen kinni.

OT. Ma loodan, et sa tipptundidel ristmikke kinni ei sõida :). Mul on vasakpööret oodates tihti tunne, et peaks autost väljuma ja küsima, et "Kumb probleem sul on? Nägemisega või mõtlemisega?" Otsesõitjad peatuvad keset ristmikku ja sõidavad kinni oma paremal käel olevad VASAKpöörde ootajad. Tipptunnil on vasakpöördeks järjekord ja terve fooritsükkel läheb raisku :(. Mida laiem tänav/rohkem sõiduradu, seda tõenäolisem. Nt Tln-s Lennujaama teel vasakpööre Tartu mnt-le.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 11:20
Postitas Madlobster

palju kergem on olla kui närvikava on on nii korras, et nn "kusetatud" saades ei pea sellist teemat tulema tegema.
St pohui ei ole v kumb ette sai?

see kaks tainast piruka ja perevaniga ongi klass omaette tegelasi. Selliste kõrvuti sattumist on lihtsalt naljakas vaadata ja mitte kummastki kahju pole kui oma käkid kortsu sõidavad.

Ma foori taga kunagi ei mökuta ja abirealise puhul on esimeste meetritega selge, kas saan ette või taha :)
Ette saamine ei tähenda mu jaoks võitu ja taha saamine ei tähenda kaotust :)

Kui mingis kohas otseselt ja pahatahtlikult mingi p*** toimub, mis mul kopsu üle maksa keerab, siis sõidan suht "silmad kinni" peale (auto suurus ja välimus reeglina lubab seda teha)

Klass topiseid on need, kes veokast abirea kaudu mööduvad kui teevad seda nii aegalselt, et ainult tema saab veokast mööda, teised siis pidurdavad kinni ja üritavad veoka taga oleva auto ette ennast pressida, kuna veokas on aeglane siis tagumine sõidab nagunii juba nina peees.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 11:43
Postitas urmas66
claw kirjutas: 06 Aug 2019, 10:53

Tõmblukk tõmblukuks, vahele, ette ja järgi saamise eelduseks on suunatuli. Otsesõitjal on alati eesõigus ning viisakusest saab rääkida ainult siis, kui suund põleb. Kuniks suunda sees pole, võib kõrvalreas sõitja kasvõi kõrvu liigutada vihast, kõik augud panen kinni. Kui suund sees, pole probleemi ka korra gaasi maha lasta, et kõik ära mahuks.

Tartus ilmselt natuke teine seltskod ja teine mentaliteet inimestel, meil siin näiteks Järvevanas on pigem nii,et kui oled reas ,mis hakkab lõppema ja suuna sisse paned,siis väga tihti tõmmatakse kõik vahed kinni. Seal on isegi märgid,et tuleks käituda tõmbluku põhimõttel.
Ise üritan alati nii reastuda,et minu taga olev ei peaks pidurdama ja masaaks ka kohe edasi liikuda ehk liikuma hakkamisel peale seisakut. Samas mõned seda pointi jagavad ,aga enamus mitte.
Nendel abireaga(hea nimetus bitter)ristmike käitun just vastavalt olukorrale ja kui ette lähen,siis ikka nii,et taha jääja ei pea pidurdama ja eeldan,et kui ise kellegi vahele lasen siis see ka ikka sõidaks. Üritan eelkõige vaadat,et liigun sujuvalt ja minu pärast keegi kannataks.Sama eeldan ka teistelt.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 12:23
Postitas Krl
urmas66 kirjutas: 06 Aug 2019, 11:43

Seal on isegi märgid,et tuleks käituda tõmbluku põhimõttel.

Irwik :mrgreen: :mrgreen:
Terve linn on täis märke, mis viitavad sellele, et tuleks 50ga sõita.

Aga see tõmbluku märk ei tähenda seal mnnigi. Ise käitun seal ka samamoodi, nagu mujalgi, et kui mulle tundub, et mul on kiiremini kuhugi vaja jõuda, kui kõrval vilgutajal, siis teda enda ette munema ei lase(eeldusel et minu rida seisab juba).

Rattaga muidugi on teine lugu. Mööda triipe teede liitumiskohani ja siis reastub sinnapoole, kus parasjagu ruumi on.


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 13:04
Postitas motikus

Siitki teemast on ju selgelt näha, kuidas kõik on ise õiged mehed ja kui juhtubki vahest, siis noh, juhtus. Aga kõik teised peale minu on ilged tropid!


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 14:17
Postitas Vapsik
Enn kirjutas: 05 Aug 2019, 16:03

Ei ole küll otseselt mootorratastega seotud, aga tuttav olukord liiklusest ikkagi. Saag käima: kumb oli õigem mees?

Ühte faktorit pole küsimuses kirjeldatud - oli vasakus reas nii palju autosid et oli oht selle fooriga mitte üle saada? Kui oli siis oleks mingigi seletus miks peaks 55kw purgiga sellisele rajale ronima. Kui sa muidugi ei plaanigi Leiburisse minna.

Aga minu arvamus on et ole ikka realistlik - firma kirjadega ja sellise aparaadiga... ma võtaks natuke rahulikumalt.
Aga vb tõesti oli pikk jono ja kuskil "põles".


Re: vahele ei lase!

Postitatud: 06 Aug 2019, 14:28
Postitas will111

üks on laisk ja teine on loll, ühed m*nnid mõlemad...seda videot vaadates. lihtsalt tüüpiline eesti liikluskultuur.
iidne vanasõna - kui ette ei lubata, pane siis taha :D ütleks parempoolsele. vasakpoolsele ütleks, et kui puhtalt ära kiirendada ei suuda siis oled s**t mees (või naine) ja tee aga ruumi. antud juhul vist "kiirendati" külg külje kõrval ja noh ühel lihtsalt lõpuks saab kiirendusrada otsa.

asja lahendaks eestis ilmselt see kui need kohad tehtaks võrdõiguslikult koonusesse suubuvaks ja seal lõpus oleks siis kaamera, mis fikeerib iga paugu puhul, et kelle nina sentimeeter eespool oli :D tavalisel toomasel poleks ühtlasi vaja enam kiirendusvõistlustele minnagi