1. leht 1-st

A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 15:12
Postitas MadChief

Tere,

Märtsis saan 18 aastaseks ning hingelt olen suhteliselt hull motikafänn ning nüüd on ees aeg, mil pean tegema valiku, kas teha B-kati load või A2-kat omad.

Niisiis küsiksin pikema kogemusajaga inimestelt, et kas pigem teha algul ikkahi autoload ära või A2 kati? Mis on plussid-miinused? Kuna load pean ilmselt enda teenitud raha eest tegema, siis sooviks just kõige ,,õigemat” valikut.

Tänud ette! :bsmile:


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 15:18
Postitas will111

ma ei usu, et seda vastust saab sulle keegi ette öelda. sõltub ju sellest, mida sul endal rohkem vaja on.

pikema kogemusega inimesena võiksin ka öelda, et lube pole sõitmiseks üldse vaja. õpi lihtsalt omale eeskiri, sõiduki juhtimine ja liiklemine selgeks :D aga no "ametlikult" muidugi sellist nõu anda siin ei tohi, ja eks juhul kui mingi õnnetuse põhjustad siis tuleb ka probleeme :P

a2 on ju see poolik kat? kas see mitte ei tähenda, et siis pead mingi aja jälle uuesti omakorda täis A'd tegema hakkama ning veelkord kogu selle jamaga tegelema, veelkord maksma, veelkord omale uue "plastiku" tellima (ja LOOMULIKULT selle eest maksma)

B pluss on see, et sõita saad aasta läbi ja iga ilmaga. A plussid peab enda jaoks igaüks ise välja mõtlema...


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 16:07
Postitas MadChief

Lisaks küsiksin ka veel, et kas minusugusel 200cm pikal ja 84kg kaaluval kutil on sõidumugavuse (pikkuse pârast) poolest võimalik superbike’iga sõita? Nt Yamaha R6, Suzuki GSX600R, Honda CBR600RR jne?


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 16:15
Postitas will111

on võimalik, aga päris ebamugav. no ausalt öeldes on nendega ebamugav sõita kõigil, aga sinul eriti. ise olen 183/85 umbes.
muidugi kui oled nõus sõidumugavuse ohverdama siis võid ükskõik kui pikana sõita põhimõtteliselt ka pocketbike'ga. aga no peaksid ikka ise proovima seda, et kuidas see sõitmine on mingi konkreetse tsikliga..


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 16:24
Postitas franz125

Sõltub kus sõita tahetakse,kui rajal siis pole mugavusele niikuinii kohta,kui maanteel siis hakka kasvatama selja ja kõhu lihaseid.


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 16:36
Postitas simp

Räägi mõne kooliga mis mõlemat teeb, võiks vähemalt kooli tehtud saada koos, läheb kiiremini ja muretumalt. Ehk saad tiba soodukat ka. (nt, motokaru, aga nad on üks kallimatest koolidest vist)

Kui hakkad eraldi tegema, siis mõtle läbi, kumb sulle vajalikum on, kas punktist A punkti B saamine(ka ummikute ajal ja nägu naerul) või asjade ja inimeste vedamine.

Sobiva rattaga pole ka talvel sõitmine probleem, aga R6 jt selleks ei sobi.


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 16:50
Postitas Luxor
simp kirjutas:
17 Jaan 2020, 16:36

Räägi mõne kooliga mis mõlemat teeb, võiks vähemalt kooli tehtud saada koos, läheb kiiremini ja muretumalt. Ehk saad tiba soodukat ka. (nt, motokaru, aga nad on üks kallimatest koolidest vist)

Kui hakkad eraldi tegema, siis mõtle läbi, kumb sulle vajalikum on, kas punktist A punkti B saamine(ka ummikute ajal ja nägu naerul) või asjade ja inimeste vedamine.

Sobiva rattaga pole ka talvel sõitmine probleem, aga R6 jt selleks ei sobi.

Nagu tellitult vurises just 1 Diavel akna taguselt tänavalt mööda.... Kui see hullus nii hullus on, siis võimalusel tee mõlemad kat-id ära.


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 17:13
Postitas simp
Spoiler
Näita
Luxor kirjutas:
17 Jaan 2020, 16:50
simp kirjutas:
17 Jaan 2020, 16:36

Räägi mõne kooliga mis mõlemat teeb, võiks vähemalt kooli tehtud saada koos, läheb kiiremini ja muretumalt. Ehk saad tiba soodukat ka. (nt, motokaru, aga nad on üks kallimatest koolidest vist)

Kui hakkad eraldi tegema, siis mõtle läbi, kumb sulle vajalikum on, kas punktist A punkti B saamine(ka ummikute ajal ja nägu naerul) või asjade ja inimeste vedamine.

Sobiva rattaga pole ka talvel sõitmine probleem, aga R6 jt selleks ei sobi.

Nagu tellitult vurises just 1 Diavel akna taguselt tänavalt mööda.... Kui see hullus nii hullus on, siis võimalusel tee mõlemad kat-id ära.

praegult pole talve ka :)


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 18:18
Postitas MadChief

Tänud kõigile!

Saatsin Motokarule meili, uurisin neilt kas neil on mingisugust paketti pakkuda, ootan veel vastust. Loodetavasti on mingi kuldse kesktee võimalus olemas. Eelnevalt vaatasin ka siin foorumis, et Motokaru on koolina kõvasti kiidetud!

Kindlasti kui on ratta ostmise aeg käes, siis peaksin ikkagi erinevas stiilis tsiklitega proovisõite tegema, et mis endale kõige rohkem istub. Aga mulle on just endale need bike’id meeldima hakanud. Ning kindlasti mitte seda mõeldes, et siis saab gaasirutska põhja vajutada... aga kardan just seda, et ma nende jaoks liiga paganama pikk! Chopperid, touringud jne peale väga ei lähe :)


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 19:17
Postitas will111

bike ja chopperi vahele jääb ikka veel nii mõndagi.

ja kui aus olla siis ega bikega sõita ilma, et rulli põhja keeraks ei ole nagu väga pointi. ja kui sellega põnev sõita ei ole siis midagi muud head bikega sõitmise juures kohe KINDLASTI ei ole! ei ole nad väga hästi manööverdavad, ei ole nad mugavad, ei ole nad praktilised, ei ole neil mingit läbitavust ega vedrustust sõitmaks kuskil mujal kui (üsna siledal) asfaldil, ei ole nad kuigi ökonoomsed jne. ja sõitma õppida pole baigiga samuti just teab mis mõistlik ega hea...kuigi kindlasti tuleb nüüd 10 baigifänni, kes raiuvad vastupidist, kuid pole ise kunagi millegi muuga sõitnud :lol:


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 21:14
Postitas 3rik

Kui tõesti mõlemaid korraga teha ei jaksa, soovitaksin alustada B-katist. See annab noorele inimesele tohutult palju raha teenimise võimalusi, mis omakorda kiirendab teise kategooria finantseerimist.
Omal ajal olin ka noor ja vihane (mopeedide pealt üles kasvanud) naga "auto võib olla, aga tsikkel peab olema" ellusuhtumisega.
Reaalsus oli see, et pärast samal ajal B ja A101 (tänane A2) omandamist ei istunud ma 7 aastat tsikli selga. Eks oli ka elukorralduslikke põhjuseid ja vahepeal sai isegi C kat veel peale tehtud, enne kui täis A tegemise viitsisin ette võtta. Midagi keerulist ju pole - lihtsalt laiskus ja vajaduse puudumine.
Rahaliselt ei võida koos tehes suurt midagi - kokku saab kool lükata ainult teooria osa ja see on kogu koolituse juures marginaalse maksumusega.


Re: A2 kat load

Postitatud: 17 Jaan 2020, 23:25
Postitas Frosch

Pooldan ka B-kat enne ära teha. Nii väga entusiast ja asja armastaja ja fänn kui keegi meist ka ei ole, siis noorele avab üldjuhul b-kat palju rohkem võimalusi kui A. Eks sa pead ise välja mõtlema lähi aastate perspektiivi, kumba rohkem vajad aga palju lihtsam on alustada B-st. Tegin ka 18 saades kohe B ära ning hakkasin põnevusega ootama et saaks 24 ja täis A teha. Mingi paar kuud kripeldas et tahaks ikka jube kiiresti vanemaks saada, aga kui juba auto perse all oli ja mitu aastat möödus, siis peale 23ndat sünnipäeva mõtlesin et saab hakata vaikselt A poole vaatama.


Re: A2 kat load

Postitatud: 18 Jaan 2020, 13:37
Postitas Tuuletallaja

Ilmselt majanduslikult mõistlikum, lihtsam ja valutum oleks kõigepealt B ja siis A juurde teha...pole uurinud, kuidas praegu on, kas saab hiljem täis B peale kohe A või tuleb ka siis A piirangutega. Ise olin kunagi sarnase ellu suhtumisega nagu 3rik ja tegin kõigepealt A*4 (täna siis A2) ning 10 aastat hiljem B-d täiendkoolitusena tegema minnes vaadati mind ikka päris imelikult aga üldiselt probleeme ei olnud.


Re: A2 kat load

Postitatud: 18 Jaan 2020, 14:31
Postitas ranel

B enne. Õpid liikluse selgeks ja alles siis kaherattalise peal sõitma. Muidu veel oht, et hakka A2-ga liikluse õppimise tunde ka juurde võtma ja asi läheb kokku hulga kallimaks+mootorratta peal vead andestavad hulga vähem. Pole ju õpetajat kõrval, kes pedaale vajutaks.


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 08:40
Postitas Dusterx

Ainult a'ga alustades on muidki ettenägematuid jamasid: Sõber läks omalajal a2 teed ja autolube ei teinud pikka aega, pold lihtsalt vaja. Mureks kujunes see, et see oli nagu veits pretsedent st veidi aega ennem tulid miskised libedasõidu ja pimedasõidu ja muud lisakoolitused, milledega ei ole arvestatud, et kui inimene teeb ainult a kategooria, siis selle ei ole ette nähtudki libedakoolitust jne, kuid nn vahtraleheajast ülesaamiseks on need omakorda eelduseks. Ehk siis ühed väitsid, et peab minema mootorrattaga libedakoolitusele, et vahetada esmased load pärislubade vastu, teised väitsid, et ei saagi teha neid koolitusi, nokk-kinni, saba lahti teema oli. Ise tegin auto ja aasta hiljem a2, see oli minupuhul viga, korraga oleks pidanud tegema...


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 08:44
Postitas flake
Tuuletallaja kirjutas:
18 Jaan 2020, 13:37

Ilmselt majanduslikult mõistlikum, lihtsam ja valutum oleks kõigepealt B ja siis A juurde teha...pole uurinud, kuidas praegu on, kas saab hiljem täis B peale kohe A või tuleb ka siis A piirangutega. Ise olin kunagi sarnase ellu suhtumisega nagu 3rik ja tegin kõigepealt A*4 (täna siis A2) ning 10 aastat hiljem B-d täiendkoolitusena tegema minnes vaadati mind ikka päris imelikult aga üldiselt probleeme ei olnud.

Kui üle 24+ vanus on siis saab ikka.

MadChief kirjutas:
17 Jaan 2020, 16:07

Lisaks küsiksin ka veel, et kas minusugusel 200cm pikal ja 84kg kaaluval kutil on sõidumugavuse (pikkuse pârast) poolest võimalik superbike’iga sõita? Nt Yamaha R6, Suzuki GSX600R, Honda CBR600RR jne?

MInu teadmist mööda mitte ükski neist ratastest ei ole A2 katiga sõidetav :) kui sa just piirama ei hakka


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 08:55
Postitas MadChief
Dusterx kirjutas:
19 Jaan 2020, 08:40

Ainult a'ga alustades on muidki ettenägematuid jamasid: Sõber läks omalajal a2 teed ja autolube ei teinud pikka aega, pold lihtsalt vaja. Mureks kujunes see, et see oli nagu veits pretsedent st veidi aega ennem tulid miskised libedasõidu ja pimedasõidu ja muud lisakoolitused, milledega ei ole arvestatud, et kui inimene teeb ainult a kategooria, siis selle ei ole ette nähtudki libedakoolitust jne, kuid nn vahtraleheajast ülesaamiseks on need omakorda eelduseks. Ehk siis ühed väitsid, et peab minema mootorrattaga libedakoolitusele, et vahetada esmased load pärislubade vastu, teised väitsid, et ei saagi teha neid koolitusi, nokk-kinni, saba lahti teema oli. Ise tegin auto ja aasta hiljem a2, see oli minupuhul viga, korraga oleks pidanud tegema...

Kas keegi oskab rääkida ka palun, kuidas see A-ja B-kati korraga koos tegemine käib? Kuidas see süsteem koolis oleks :)


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 08:56
Postitas MadChief
flake kirjutas:
19 Jaan 2020, 08:44
Tuuletallaja kirjutas:
18 Jaan 2020, 13:37

Ilmselt majanduslikult mõistlikum, lihtsam ja valutum oleks kõigepealt B ja siis A juurde teha...pole uurinud, kuidas praegu on, kas saab hiljem täis B peale kohe A või tuleb ka siis A piirangutega. Ise olin kunagi sarnase ellu suhtumisega nagu 3rik ja tegin kõigepealt A*4 (täna siis A2) ning 10 aastat hiljem B-d täiendkoolitusena tegema minnes vaadati mind ikka päris imelikult aga üldiselt probleeme ei olnud.

Kui üle 24+ vanus on siis saab ikka.

MadChief kirjutas:
17 Jaan 2020, 16:07

Lisaks küsiksin ka veel, et kas minusugusel 200cm pikal ja 84kg kaaluval kutil on sõidumugavuse (pikkuse pârast) poolest võimalik superbike’iga sõita? Nt Yamaha R6, Suzuki GSX600R, Honda CBR600RR jne?

MInu teadmist mööda mitte ükski neist ratastest ei ole A2 katiga sõidetav :) kui sa just piirama ei hakka

Ma mõtlesin ikka neid piiratud isendeid jah. Aga kas reaalselt võib ka mingeid pahandusi tulla, kui on tehtud A2 load ning sõidad nt Yamaha R6’ga, mis on passi järgi piiratud, kuid hiljem piirajad lastud eemaldada?


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 09:00
Postitas MadChief
will111 kirjutas:
17 Jaan 2020, 19:17

bike ja chopperi vahele jääb ikka veel nii mõndagi.

ja kui aus olla siis ega bikega sõita ilma, et rulli põhja keeraks ei ole nagu väga pointi. ja kui sellega põnev sõita ei ole siis midagi muud head bikega sõitmise juures kohe KINDLASTI ei ole! ei ole nad väga hästi manööverdavad, ei ole nad mugavad, ei ole nad praktilised, ei ole neil mingit läbitavust ega vedrustust sõitmaks kuskil mujal kui (üsna siledal) asfaldil, ei ole nad kuigi ökonoomsed jne. ja sõitma õppida pole baigiga samuti just teab mis mõistlik ega hea...kuigi kindlasti tuleb nüüd 10 baigifänni, kes raiuvad vastupidist, kuid pole ise kunagi millegi muuga sõitnud :lol:

Arvasin just, et baigiga saab kenasti manööverdatud! :D Sinu õnneks ei tulnud ühtegi baigifänni ;)


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 11:40
Postitas Sciev

Mida rohkem korraga ära teha, seda parem. Muidu maksad ja teed iga kord jälle uue teooriaeksami (ja õpid selleks), mitu kategooriat korraga tehes on teooriaeksam 1.
Ise tegin korraga A, B, C1. Siis oli niimoodi, et tsikliga oli ainult platsisõit, sõiduautoga ka ainult platsisõit ja linnasõit oli C-kat veokiga. Ilmselt praegu on natuke teistmoodi?


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 12:06
Postitas vanalendur
Sciev kirjutas:
19 Jaan 2020, 11:40

Mida rohkem korraga ära teha, seda parem. Muidu maksad ja teed iga kord jälle uue teooriaeksami (ja õpid selleks), mitu kategooriat korraga tehes on teooriaeksam 1.
Ise tegin korraga A, B, C1. Siis oli niimoodi, et tsikliga oli ainult platsisõit, sõiduautoga ka ainult platsisõit ja linnasõit oli C-kat veokiga. Ilmselt praegu on natuke teistmoodi?

Tegin aastal umbes 2010-11 D ja E samal ajal. Teooriaeksamit pidin mõlema jaoks eraldi tegema (samal päeval kaks tükki järjest). Sõiduga oli sama teema. Samal päeval järjest esimesega plats, teisega plats, esimesega linn ja teisega linn. Samas kohas tegin ja arvatavasti oli isegi eksaminaator üks ja sama.


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 13:15
Postitas MadChief
Sciev kirjutas:
19 Jaan 2020, 11:40

Mida rohkem korraga ära teha, seda parem. Muidu maksad ja teed iga kord jälle uue teooriaeksami (ja õpid selleks), mitu kategooriat korraga tehes on teooriaeksam 1.
Ise tegin korraga A, B, C1. Siis oli niimoodi, et tsikliga oli ainult platsisõit, sõiduautoga ka ainult platsisõit ja linnasõit oli C-kat veokiga. Ilmselt praegu on natuke teistmoodi?

Kirjutasin juba Motokarusse meili, et kas neil oleks sellist paketti pakkuda, kuid ootan vastust veel. Ise ilmselt olen ka seda meelt ikkagi, et teeks mõlemad korraga ära. Kas keegi oskab veel mõnd kooli soovitada, kes võiks sellist diili pakkuda? :) et saaks a2 ja b kati koos tehtud


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 13:16
Postitas MadChief

Kahtlustan, et Autosõit OÜ ja sellised kohad sellist asja ei paku :(


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 15:39
Postitas joel
vanalendur kirjutas:
19 Jaan 2020, 12:06

Tegin aastal umbes 2010-11 D ja E samal ajal. Teooriaeksamit pidin mõlema jaoks eraldi tegema (samal päeval kaks tükki järjest). Sõiduga oli sama teema. Samal päeval järjest esimesega plats, teisega plats, esimesega linn ja teisega linn. Samas kohas tegin ja arvatavasti oli isegi eksaminaator üks ja sama.

Ja said DE kategooria (bussi haagis) plastikule? Kui mul B oli olemas ning A, C ja E tahtsin korraga juurde teha, siis öeldi, et haagise saaks ainult BE, sest CE tegemiseks peab C olemas olema. Seetõttu tegin kõigepealt korraga A ja C ja alles pärast veokalubade kättesaamist haagise lisaks, et saaks plastikule nii BE kui CE.


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 17:36
Postitas Hr.Nõel

Ja said DE kategooria (bussi haagis) plastikule? Kui mul B oli olemas ning A, C ja E tahtsin korraga juurde teha, siis öeldi, et haagise saaks ainult BE, sest CE tegemiseks peab C olemas olema

Mind hakkas see point närima, sest mulle meenus et minuga oli ka nii. Et C pidi olema olemas enne E tegemist.

Kui vaatasin lubadelt tegemis aegasid, siis nii oligi. C ja E tegemise vahe on 2 aastat.
Kuidas nüüd on- ei tea mul viimane eksamitegu E ,D ja E jäi aastasse 2007.


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 17:59
Postitas taxx

Ainuke võimalus, et eelnevalt oli C kat olemas, siis peaks saama D ja E korraga teha. Endal oli samuti sedasi, et ennem C ja peale lubade kättesaamist kohe E peale.


Re: A2 kat load

Postitatud: 19 Jaan 2020, 18:50
Postitas vanalendur
joel kirjutas:
19 Jaan 2020, 15:39
vanalendur kirjutas:
19 Jaan 2020, 12:06

Tegin aastal umbes 2010-11 D ja E samal ajal. Teooriaeksamit pidin mõlema jaoks eraldi tegema (samal päeval kaks tükki järjest). Sõiduga oli sama teema. Samal päeval järjest esimesega plats, teisega plats, esimesega linn ja teisega linn. Samas kohas tegin ja arvatavasti oli isegi eksaminaator üks ja sama.

Ja said DE kategooria (bussi haagis) plastikule? Kui mul B oli olemas ning A, C ja E tahtsin korraga juurde teha, siis öeldi, et haagise saaks ainult BE, sest CE tegemiseks peab C olemas olema. Seetõttu tegin kõigepealt korraga A ja C ja alles pärast veokalubade kättesaamist haagise lisaks, et saaks plastikule nii BE kui CE.

B ja C olid varasemast olemas nii, et plastile sain nii BE, CE kui ka DE. Oleks vist pidanud täpsustama jah, et haagist vedasin C'ga mitte D'ga. Aga põhipoint oli, et 2 kategooriat samal ajal tehes ei pruugi eksamite seisukohalt lihtsamalt pääseda kuigi ka mulle omal ajal räägiti, et mõnel eksaminaatoril on kama ja plats CE + linn D ja korras.


Re: A2 kat load

Postitatud: 22 Jaan 2020, 18:29
Postitas zombi

Odiumil vanasti oli siuke võimalus olemas A+B (A2+B). A2->A = linnasõidu eksam. Ei ole eraldi teooriat vms. Lihtne lisarahakasseerimine riigi poolt.