Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Vasta
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1162
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Krl » 17 Mai 2020, 20:09

reinuvader kirjutas:
17 Mai 2020, 17:54

Seega paneme selle teema nüüd lukku.

Milleks?
Laseme ikka edasi. Eks see kohustus, et rattur peab ülevaatusele minema, tekitab minuarust väga ohtlikku olukorra, kus rattur võib vabalt ülevaatusele sõites käna panna.
Kui ülevaatajad tahavad midagi vaadata, siis tulgu ise kohale ja vaadaku. Miks peab rattur hakkama riskima? Teate ju ise küll, kui raske on kahel rattal püsti püsida.




joel
Postitusi: 1521
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas joel » 18 Mai 2020, 10:58

reinuvader kirjutas:
17 Mai 2020, 17:54

Käsin siis ÜV-punktis küsimas, et mis on juhtumist saanud ja vastus..."kuna üle Eesti on juhtunud sama testi tehes mitu kukkumist nii ratta omanikega kui ka käntsa on pannud teh-ülevaatuse mehed siis lõpetati antud "test" ära ja käib nö vana rada see ülevaatus

Käisin eelmise nädala keskel ühes Tartu ülevaatuspunktis autoga ülevaatusel ja muu hulgas küsisin, kas tsiklitele ülevaatust teevad ja kas pidurite test käib uue vidinasega. Vastus oli, et teevad küll ja käib jah uue vidinasega. Minu mõnevõrra üllatunud küsimuse peale, et kus nad pidureid testivad, vastati et ükski nõue muutunud ei ole, testimine käib sarnaselt varasemaga maja taga hoovis ja lihtsalt nüüd registreeritakse tulemus varasema "joonlauaga" mõõtmise asemel digitaalselt. Arvestades, et hoovi peal on neil 50 km/h sõitmiseks ruumi vähevõitu, asfalt on rämedalt konarlik ja prügine ning teepind kaldu, siis tsikli ülevaatust lähen ma ilmselt kuskile mujale tegema.

Joel
Kasutaja avatar

MannyEric
Postitusi: 36
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Honda Varadero
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas MannyEric » 18 Mai 2020, 11:37

Käisin reedel Järve Amservis ülevaatusel. Ülevaataja hüppas sanga, tegi väikse ringi, lasi signaali ja ütles, et korras. Ma küll aru ei saanud, et ta mingit spetsiaalset testi oleks teinud ja kiirus oli ka alla 50 km/h.

Kasutaja avatar

smtasku
Postitusi: 104
Liitunud: 26 Apr 2013, 11:59
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 4 korda
Kontakt:

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas smtasku » 18 Mai 2020, 11:51

Käidud siis kahe rattaga Kuressaare Tesman Auto ÜV punktis. Pidin ise "testsõidu" tegema. Kuna tingimused olid ok ja normaalsed mehed, siis pikemasse diskussiooni ei laskunud. Kellasid külge ei pandud, vaadati, et pidurdab hästi ja oligi tehtud. Lisaks muidugi tavapärane tuled-viled-raaminumbrid.

Põetud ja kroonilised haigused- Riga 16, Jawa 350/634-7, Iž 56, Honda VT600, Honda CB600F, Honda VTX1800
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 124
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Beta
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas renx » 18 Mai 2020, 20:56

Käisin hiljuti 2T kerg endurokaga.
Ülevaataja ütles, et hetkel ei kasutata seda aparaati. Üle Eesti on paljud kukkunud ning pannakse ühte patta 2020 superbikest kuni ülivanade pillideni välja mis ei ole reaalne. Enamus masinatele pead panema koormarihma puu külge, et sellise distantsiga seisma jääks.

Mul on all kärnrehv(tänavalegaalne). Tekkis küsimus, et kas pean ÜV ajaks ostma tänavaslikk rehvid, sest praegu läheb praktiliselt kohe loha ning ülevaataja märkas isegi seda.
Samuti ei olnud võimalik hetkel kinnitada seda andurit tsiklile, kuna see käis iminapaga siledale pinnale.. ei eksisteeri sellist kohta väga..

Kes sellise debiilsuse välja mõtles? :wack:


MihkelATR
Postitusi: 47
Liitunud: 25 Juun 2016, 23:34
Tsikkel: Z1000
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas MihkelATR » 19 Mai 2020, 15:44

Käisin Peetris juba mainitud kohas. Töötaja ise pani käima, sõitis ukse tagant sisse eraldi väiksemale rullile, esimesega pidurdades viskas rullilt maha, tagumisega jäi rullile. Kontrollis tuled, kettad, klotsid, numbrid ja tehtud oligi.

Aa, ei täheldanud, et rullil oleks andurit kasutatud.

Edit. Vaatasin praegu "tulemust". Huvitav viga märgitud 😀

IMG_20200519_154702.jpg
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 2054
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 286 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 19 Mai 2020, 15:55

MihkelATR kirjutas:
19 Mai 2020, 15:44

Aa, ei täheldanud, et rullil oleks andurit kasutatud.

?

Kuulamine nõuab pingutust, paljast kuulmisest pole midagi kasu. Part kuuleb ka. :ner:
Ühiskonnas tuleb ikka aidata kõige viletsamaid, et nad võimalikult palju suudaks paljuneda!

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 259
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja » 19 Mai 2020, 21:19

Kui natuke fantaasiat kasutada, siis see huvitav viga võib eesti keeles tähendada seda, et tagatule klaas on lahti või mõraga ning mingi nurga alt on piduritulel n.ö. valge laik peal..? Äkki.

Suviti sõidan on-, off- ja aboutroad'i, talviti pritsin foorumil sh*tload'i (tegelikult juba oli karjalaskepäev)
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1642
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas simp » 19 Mai 2020, 21:24

valgustab vale kohta, peaks ainult numbrit valgustama, valgustab taha. Paned numbritulele käe ette ja valguslaik tekib käele.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 596
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Ain » 19 Mai 2020, 21:59

kas ei ole numbritule lambi metall/plastik korpus puudu? Või mingi ledlahendus.. et valgus tahapoole näha.. Paljudel isearetatud ledidel on minuarust näiteks numbrit mingi maapealt võimatu lugeda.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 77
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Forumist » 19 Mai 2020, 22:10

Tuuletallaja kirjutas:
19 Mai 2020, 21:19

Kui natuke fantaasiat kasutada, siis see huvitav viga võib eesti keeles tähendada seda, et tagatule klaas on lahti või mõraga ning mingi nurga alt on piduritulel n.ö. valge laik peal..? Äkki.

Fantaasiat kasutades saab reg.märgi tulest mida iganes tekitada.


Luxor
Postitusi: 671
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 14 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Luxor » 21 Mai 2020, 02:54

Kas see uudis järgmise kevadega ka midagi uut kaasa toob?

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!

franz125
Postitusi: 2618
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 102 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas franz125 » 21 Mai 2020, 07:59

Kindlasti,kui mitte kasu siis maksutõusu et seda giganti üleval pidada.Ja kui vaadata kaabude stiili siis tuleb juurde vähemalt 10 uut juhi kohta.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 3575
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Mai 2020, 08:41

MihkelART, rullil ei ole anduriga midagi teha. Seal ei teki ju mingit g-jõudu piduri vajutades sest mitte ratas ei hakka teatud kiiruselt reaalselt maha pidurdama vaid rulli keerab lihtsalt seisva ratta pidurikettaid ringi klotside vahel.

Mismoodi see rullilt maha viskamine oli? Kõlab pisut sedamoodi, et seal saaks ka päris edukalt ratta külili panna kui ülevaataja ei ole piisavalt heas füüsilises vormis või ei oska oodata et kuhupoole ja kuidas täpselt "viskab" :D

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1162
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Krl » 21 Mai 2020, 08:46

will111 kirjutas:
21 Mai 2020, 08:41

Mismoodi see rullilt maha viskamine oli? Kõlab pisut sedamoodi, et seal saaks ka päris edukalt ratta külili panna kui ülevaataja ei ole piisavalt heas füüsilises vormis või ei oska oodata et kuhupoole ja kuidas täpselt "viskab" :D

Nägi ka ise seda kui viimati ülevaatusel käisin.
Eks rullid käivad inertsiga edasi ja kui ratast pidurdada, siis rullid lihtsalt viskavad selle seiva ratta pöörlemise suunas enda pealt maha.
Ohtu ratta külili kukkumiseks oli seal näha väga selgelt, kuna see viskamine nägi päris vägivaldne välja.


Urmash
Postitusi: 11
Liitunud: 14 Mai 2014, 16:06
Tsikkel: Crosstourer

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Urmash » 21 Mai 2020, 11:47

Käisin oma Crosstoureriga ülevaatusel, rullitesti ise ei teinud, lasin ülevaatajal teha.
Vahetult enne mind tegi testi Transalp ja esiratta testil viskas motikat selline 1,5 meetrit rullide pealt tahapoole, tagaratta testil ei juhtunud vist midagi.
Aga kui vend oma Transalpi esirattaga rullidele läks ja rullid pöörlema hakkasid, siis esiratas ujus ikka jubedalt vasakule ja paremale.
Ma ei tea nüüd, kas asi oli motika raskuses või testijas, aga minu ratas esiratta testis liikus väga minimaalselt tagasi, tagaratta testil jäid rullid seisma ja ülevaatajal oli tükk tegu, et ratast rullide pealt ära lükata, pidin talle isegi appi minema.

Kasutaja avatar

Ivoonu
Mode
Postitusi: 1298
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Kawasaki VN1500 Nomad
Asukoht: Tartu
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Ivoonu » 22 Mai 2020, 13:22

Kerge ratas, head pidurid ja tagurpidi rullidelt on garanteeritud. Neil autodel, millega ma olen ülevaatusel käinud, on käsipiduri testi ajal see praktiliselt igakordne. Sellest mul tekkis ka ükskord küsimus 300+ kiloste rataste kohta, et kuidas neid rullidel püsti hoitakse, kui järsku tagurpidi rullidelt minek on.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1162
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Krl » 22 Mai 2020, 16:40

Huvitav kaua läheb, enne kui AndresRaid sellest mingisse sopalehte vandenõuteoreetilise loo kirjutab?


Luxor
Postitusi: 671
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 14 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Luxor » 22 Mai 2020, 18:05

franz125 kirjutas:
21 Mai 2020, 07:59

Kindlasti,kui mitte kasu siis maksutõusu et seda giganti üleval pidada.Ja kui vaadata kaabude stiili siis tuleb juurde vähemalt 10 uut juhi kohta.

Lisandub pidurdusmaa mõõtmine nii õhus kui vees...

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!
Kasutaja avatar

Ivoonu
Mode
Postitusi: 1298
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Kawasaki VN1500 Nomad
Asukoht: Tartu
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Ivoonu » 22 Mai 2020, 21:26

Luxor kirjutas:
22 Mai 2020, 18:05
franz125 kirjutas:
21 Mai 2020, 07:59

Kindlasti,kui mitte kasu siis maksutõusu et seda giganti üleval pidada.Ja kui vaadata kaabude stiili siis tuleb juurde vähemalt 10 uut juhi kohta.

Lisandub pidurdusmaa mõõtmine nii õhus kui vees...

Madalalt lendamine muutub ka legaalseks.

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 541
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas romulus » 27 Mai 2020, 14:57

Käisin just Tartus Catweesis ülevaatusel. Piduritest rullidel, ülevaataja ise tegi. Midagi ohtlikku seal ei tundunud, midagi kusagile ei visanud ega lennanud :) Kärnrehviga oli lihtsalt veidi jebimist, et numbrid kätte saada, kuna masin kippus seisma jääma, arvates et ratas seisab. Muud tuled viled vaadati ka üle kenasti. Julgen soovitada.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

surakas
Postitusi: 8
Liitunud: 09 Veebr 2016, 11:30
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas surakas » 27 Mai 2020, 15:36

Tartu E-Tehnos Go oili taga eile: vin kood, suunad, pidurituli heebli ja pedaaliga, kaugtuli, signaal ja klõps-klõps kodarate kontroll. Roolikannu laagreid loksutati ja vaadati lisatulede tähist. Pidurikettaid ja klotse uuriti. Pidurdama ei pidanud. Siia sõitsid - siis on ka pidurid.


joha123
Postitusi: 170
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas joha123 » Eile, 19:59

Käisin täna üv tegemas ja ei pidanud selle uue vidinaga-pidurduse mõõtjaga veel miskit tegema, sest: 1. pole chopperil tuuleklaasi kuhu seda iminapaga kinnitada, ( aga pidavat selline lenksu külge kinnitus ka tulema). 2. ülevaatajal puudus vastav koolitus (homme läeb kooli). targemaks sain: 1. ametlikult peaks see vidin igas üv kohas juba veebruarist olema aga anti armuaega , e. 60 päeva peale eriolukorra lõppu on alles ametlikult nõutav kõigis üv kohtades. 2. selle vidinaga testimiseks peab olema vähemalt 50+ .... m sõiduruumi ja selline hoovisisene üv koht kelle hoovõtu ja pidurdusmaa puudub, ei saagi seda kasutada. seda seadet ei lubata ka kusagil tänaval-maanteel kasutada. 3. selle vidinaga tuleb tsikliomanikul endal pidurdus teha. kontrollitakse nii- kiirendus kuni 30km/h ja siis pidurdus tornideni nagu eksamil pm. vidin näitab ,kas ikka oli kiirus ja pidurdus siis vastavalt normile.




Vasta

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”