Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus Postitas simp »

Ain kirjutas: 08 Mär 2020, 23:09

Miks peaks haagist ülevaatusele käsitsi lükkama või treileriga viima? Teab keegi kedagi kes nii on teinud? Kindlasti on üksikjuhtumid. Minuteada on ülevaatuspunktides olemas igasuguseid abivahendeid. Üks mis kohe meelde tuleb on taadeldud rehvirõhu mõõtja.. Ei imestaks kui seal oleks olemas ka haagise tulede tester..

Nt, tootja kelle tootmishooned on lõuna eestis, aga põhiline turg pealinnas. Laovad kerghaagised treilale, käivad ülevaatusel ja transpordivad Tallinna. (reaalne näide, ainsaks erinevuseks see, et konkreetne tootja on ka ÜV punkt)

Täpsemalt saab vana arutelu, koos minuarvates ammendava vastusega lugeda siit: viewtopic.php?p=823379#p823320

ps: nõutud abivahendite nimekirja leiab siit: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... Lisa_2.pdf#



Kasutaja avatar

Snuffit
Postitusi: 271
Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
Tsikkel: Suzuki GSX1250 FA
Asukoht: Rapla
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Snuffit »

Minujaoks ei ole küsimus selles kas keegi oskab või ei oska pidurdada, vaid asi on PÕHIMÕTTES - mille jaoks on ülevaatuspunkt ja seal töötavad inimesed.
Ülevaatus kui selline on minujaoks teenus ja mina kui teenuse ostja ei peaks teenuse pakkuja tööd ise ära tegema - selle eest ma ju maksangi. Piduritesti ise tehes sa justkui maksad kellelegi teisele selle eest, et oma rattaga ise sõita :wack:
Mina maksan teenuse eest ja teenuse pakkuja pakub teenust. Ning kui ta selle käigus mu ratast vigastab, ongi tema vastutada ja remontida.

Kui sa viid auto käsipesulasse ja maksad teenusepakkujale pesu eest siis sa ju ei võta ise nuustikut kätte ja ei pese autot ära samal ajal kui teenusepakkuja kõrvalt vaatab :ner:

Sõiduoskus siinjuures ei mängi niipalju rolli, sest justnimelt, shit happens ka päriselus ja kui teha ka liikluses äkiline pidurdus võib käna panek juhtuda igaühega, eriti kui tee on niiske, tolmune või mis iganes.
Kiirendades spidokalt 40 ootamine ja siis kiirelt pidurite muljumine, sinna lisades veel kerge närvi ja kaheldavad teeolud/asukoht ning täiesti vabalt võibki juhtuda et käid käbla. Tuletage meelde oma ARK eksameid - kas seal antud manöövrit teha oli lihtne ja lebo?

Jah, "õiged" tsiklimehed taovad siin rinda ja ütlevad et "õiged" tsiklimehed saavad selle kõigega vabalt hakkama ning ma tegelikult ei vaidlegi sellega, teil on põhimõtteliselt õigus. Aga PÕHIMÕTTELISELT jällegi ei ole see manööver ülevaatuspunktis õige, kui seda ei tee ülevaataja ise.

Mis järgmiseks - hakkame autodega kihutama 100km/h ning põikama ülevaatuspunkti juures põtradest, autodest ja teele visatavatest inimeste topistest mööda sest üks "õige" autojuht peaks sellega ju hakkama saama? (togi)

Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 468
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Misasja, seda pidurdustesti on juba vähemalt 10 aastat juba tehtud ju?!?

...
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1457
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 210 korda

Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus Postitas Ain »

Spoiler
simp kirjutas: 08 Mär 2020, 23:13
Ain kirjutas: 08 Mär 2020, 23:09

Miks peaks haagist ülevaatusele käsitsi lükkama või treileriga viima? Teab keegi kedagi kes nii on teinud? Kindlasti on üksikjuhtumid. Minuteada on ülevaatuspunktides olemas igasuguseid abivahendeid. Üks mis kohe meelde tuleb on taadeldud rehvirõhu mõõtja.. Ei imestaks kui seal oleks olemas ka haagise tulede tester..

Nt, tootja kelle tootmishooned on lõuna eestis, aga põhiline turg pealinnas. Laovad kerghaagised treilale, käivad ülevaatusel ja transpordivad Tallinna. (reaalne näide, ainsaks erinevuseks see, et konkreetne tootja on ka ÜV punkt)

Täpsemalt saab vana arutelu, koos minuarvates ammendava vastusega lugeda siit: viewtopic.php?p=823379#p823320

ps: nõutud abivahendite nimekirja leiab siit: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... Lisa_2.pdf#

Mis tootjast Sa räägid? Tootjad ei käi kõiki oma haagiseid kuskil ülevaatuspunktis ette näitamas. Ostsin mõni aeg tagasi kerghaagise. Saadeti dokumendid. Võtsin ise ARKis arvele sain numbrid ja läksin tehasesse järgi. Kruvisin numbrid kõlge ja kõik.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Turist »

zorten22 kirjutas: 09 Mär 2020, 08:38

Misasja, seda pidurdustesti on juba vähemalt 10 aastat juba tehtud ju?!?

Võibolla mõnes kohas on, aga mida see muudab kui kaua kusagil tehtud on. Mõnes kohas veel vähemalt eelmisel aastal istuti peale ja jalgadega natuke edasi-tagasi lükates prooviti pidureid.

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas simp »

zorten22 kirjutas: 09 Mär 2020, 08:38

Misasja, seda pidurdustesti on juba vähemalt 10 aastat juba tehtud ju?!?

Vahe on selles, et nüüd tehakse seda testi koos pidurdusaeglustuse mõõturiga. Eelnev teekatse oli pmst suvaline, juht võttis enam-vähem mingi hoo üles(vastavalt oludele) ja jäi seisma. Sõltuvalt punktist, sooritas selle kas juht või ülevaataja. Mõnes punktis nõksutati niisama kohapeal edasi-tagasi, pidurit all hoides.

Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 266
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 22 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Mõnus arutelu on lahti läinud ja eetlastele kohaselt ka tülli mindud. Täpsutan, et "mina" ka EI KARDA seda testi sooritada ja olin selle kiirabiauto juht,kes poisi ära viis ning talle tõsiselt kaasa tundis.

Aga asi on jah põhimõttes, et TÜ pole eksam..kuhu tullakse oma oskusi näitama-proovima ja kui siin väidetakse, et "seda testi on juba 5-10a tehtud"...siis vot nüanss ongi selles, et "selle uue mõõturiga ehk seadmega" pole tehtud ning TÜ ei teadnud ise ka(kusjuures ega sealsetele töötajatele see testi vorm ka ei meeldinud)...kuidas minema hakkab ja opaaa...läks pea kohe HALVASTI!!!!

Minu mõttes on kõige tähtsam ohutus ja SEE pole 99% täidetud sellisel moel nagu enamuses TÜ-puntides hetkel on.... st puudub ohutu rada või plats ehk ruumi pole, tavaliselt on TÜ personaal 1-2 meest ja kuskil nende nõuetes pole kirjas, et keegi neist peab omama A-kategoorija lube...seega seda sõidutesti NEMAD teha ei saa-ega tohi...aga nõue on Maanteeameti poolt nendele antud, et kontrollida ja uue-kaasaegse vahendiga! Mind ennast lausa huvitab, et halb pretsedent on loodud...huvitav,mis nüüd muutub-kas muutub või kuidas edasi minnakse, sest ka TÜ-algatati nö ametkondlik juurdlus ja sellel on ju ka mingi tulemus.....kunagi.

Aga minu isiklik arvamus on ka, et SEE POLE EKSAM ja sellist testi tehku TÜ....või ärgu tehku üldse või tehku nö vana-kontrollitud moodusel.
Ma tunnen antud TÜ punkti ülemust ja hoian ennast kursis, et mis edasi saab...ja annan ka siia teada kui huvi on?
Mõnusat-edukat ja ohutut algavat hooaega motomehed-naised!

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ah mis te jahute, testi teeb ülevaatust läbi viiv isik. See pole ratta omaniku mure. Seadus ei nõua omanikult lubade olemasolu ega ka ratturil platsil mingite testitide tegemist. See, kas ülevaataja käib külili või mitte on sügavalt tema isiklik mure ning vastutus.

Kogu selle arutelu juures tahaks näha viidet konkreetselt määrusele, mis ütleb, et seda tegevust mõõdetakse ja kuidas mõõdetakse ning kuidas kavatsetakse tagada, et platsil A, B ja C valitsevad 100% ühesugused, objektiivselt mõõdetavad tingimused.
Näitab keegi palun viidet?

Ise küsin, ja osaliselt ise ka vastan.
Sõnastus selline (päris ajuvaba)
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... 022020.pdf#

Mõõdetakse pidurite staatilise katsetamise seadmel, või kui seda ei saa tehnilistel põhjustel kasutada, siis teekatsetusel. Teekatsetused tuleks võimalusel teha kuivades ilmastikutingimustes siledal ja sirgel teel.

Ja (eba)õnnestumise kriteeriumid on:

1) Pidurdustõhusus on nõutust väiksem. (väheoluline rike või puudus)
2) Pidurdustõhusus on nõutust poole väiksem. (oluline rike või puudus)

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Jesper »

reinuvader kirjutas: 09 Mär 2020, 12:12

tavaliselt on TÜ personaal 1-2 meest ja kuskil nende nõuetes pole kirjas, et keegi neist peab omama A-kategoorija lube...

Haha, a kuidas nad atesteerimistunnistused said, kui A-kati lube pole?


joel
Postitusi: 1797
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas joel »

Päris hea teemaarendus. (lol)
Olen 100% veendunud, et kui esimeses postis oleks kirjas olnud, et uute nõuete kohaselt peab ülevaataja pidurduskatse sooritama, siis oleks siin 2 lk hala, et iga aff küll minu tsikli peale ei roni!!! :-|||

Mis puutub väitesse, et kui ülevaatusel ei suuda etteantud tingimustel pidurdustesti sooritada, siis pole sul liiklusesse asja, siis enamikel väitjatest on tähelepanuta jäänud see pisiasi, et liikluses on igal liiklejal võimalus valida omale sobilik ja ohutu sõidukiirus. Kui seda võimalust ülevaatusel ei pakuta (sh. vahet pole, kas pakutakse korraliku kattega platsi näol, kus nõutud kiiruselt pidurdades on ettenähtud vahemaaga peatumine ohutu või on plats porine/ruumi vähe/suure külgkaldega/misiganes ning kiiruse ja/või pidurdusmaa nõudeid leevendatakse), siis on tegu igal juhul ohtliku ja seetõttu õiguslikult vägagi küsitava nõudega.

Joel
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

joel kirjutas: 09 Mär 2020, 12:43

Olen 100% veendunud, et kui esimeses postis oleks kirjas olnud, et uute nõuete kohaselt peab ülevaataja pidurduskatse sooritama, siis oleks siin 2 lk hala, et iga aff küll minu tsikli peale ei roni!!!

Tõenäoliselt aga minul isiklikult on kama. Las teevad "teekatsetusi", sõidavad ja pidurdavad, vastutus on 100% nende päralt.
Küll aga on mul küsimus, et kuskohal on defineeritud "teekatsetuse" tingimused?

Jälle: ise küsin, ise vastan. Selleks tunudb olevat mingi Maanteeameti juhend mida väljaandja enda lehelt ei leia. Segane värk. Kuidas see juhend seadusega suhestub?
https://www.tehnoulevaatus.ee/wp-conten ... 5tjaga.pdf

Teekatsetuse ajal pidurdades tuleb mõõta keskmist aeglustust. Pidurdamised tuleb teha sõidu- ja seisupiduriga. Pidurdamist alustada algkiiruselt vahemikus 30-40 km/h ja pidurdada kuni sõiduki täieliku seismajäämiseni. Teekatsetust saab teha kuivades ilmastikutingimustes siledal ja sirgel kõvakattega teel.

Et kuidas nüüd siis sellest aru saada? Et kas ülevaatust tehakse vaid kuiva ilmaga või katsetusi tehakse ainult kuiva ilmaga? Ja kuskohalt võetakse "nõuetes toodud miinimumid"?

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Ma seni 2x korda tsikliga ülevaatusel käinud, mõlemad samas ettevõttes kuid erinevad ÜV-punktid. Esimeses tegi ülevaataja prooviringi koos kõikide vajalik toimingutega, teises käisin ise nurga taga kiirendamas ja pidurdamas. Näidati 2 joont ette ja paluti saavutada 30 km/h kiirus enne esimest joont ning jooneni jõudes pidurdada ja enne teist joont pidama saada. Elevusest tõmbasin siis ka tublilt kiirust üle nõutud 30-ne sisse ja sain oma elamuse äkkpidurdusel kätte :wack: A noh püsti jäin ja tulemus rahuldas ülevaatajat. Aprillis saab taas minna, eks näis kuidas seda siis seekord sooritatakse.
Hetkel tundub see uus nõue hall ala olevat kõigile ja keegi ei tea täpselt kuidas seda tegema peaks. Kui stendi pole, siis suunatakse rattur sujuvalt õue ning palutakse/kästakse ära teha. Kõik osapooled loodavad vaikselt parimat, a kui läheb nagu teemapüstitaja kirjeldas, siis mis edasi ja kes süüdi? Vaatame mis sellest juhtumist siis välja koorub lõpuks.

Huvitav kuidas talvel peaks selline test välja nägema? Ennetavalt mõne kodaniku küsimusele, et miks peaks talvel üldse ülevaatust tegema, siis äkki mul tuleb keset talve idee minna kevadel soojale maale tsikliga reisile. Saadaks ratta logistikafirmaga kohale, a näe krt ülevaatus saab märtsis läbi. Mis teen, otsin mööda Eestit vajaliku piduristendiga ÜV-punkti?

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas bitter »

M.T. kirjutas: 09 Mär 2020, 13:29

Ennetavalt mõne kodaniku küsimusele, et miks peaks talvel üldse ülevaatust tegema

Endurokad vajavad ka TÜV-i. Näiteks sellised:

Talved on nagu on. Viimased 2 talve olen jaanuarikuus sõita saanud (naastudeta ja "kuival maal".)

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Macintosh kirjutas: 09 Mär 2020, 12:46

Tõenäoliselt aga minul isiklikult on kama. Las teevad "teekatsetusi", sõidavad ja pidurdavad, vastutus on 100% nende päralt.

Olgu või kakssada prossa nende päralt. Kui minu tsikkel puruks kukutakse on minu hooaeg pekkis ja kui on custom või haruldane siis mind ei koti üldse, ma ei taha remonditud (liimitud gondlid vms) ja ma tahan kohe sõitma minna mitte pool suve asjaajamisi kindlustuse, ülevaatuse ja rem kohaga.

Kuni jokini välja, et kindlustus ei kata ja seda meest enam meil ei tööta või kaeba kohtusse ja seda firmat enam ei eksisteeri.

Seega see võõra varaga tsirkuse tegemine mahub mulle sama vähe pähe kui ma ise pean seal kellelegi midagi tõestama.

Ja mis selle õigustus on? Massilisi rikkis piduritega tsiklisõitusi kuidagigi ohjeldada? Või mingi alla keskpäraste tulemustega ametniku enesteostus?

PS
Ülevaatajal peab olema ülevaadatava sõiduku kat

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas M.T. »

bitter kirjutas: 09 Mär 2020, 13:57
M.T. kirjutas: 09 Mär 2020, 13:29

Ennetavalt mõne kodaniku küsimusele, et miks peaks talvel üldse ülevaatust tegema

Endurokad vajavad ka TÜV-i. Näiteks sellised:

Talved on nagu on. Viimased 2 talve olen jaanuarikuus sõita saanud (naastudeta ja "kuival maal".)

Out of my box ja näed ei osanud ise selle peale tullagi.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Krl »

Madlobster kirjutas: 09 Mär 2020, 14:05
Macintosh kirjutas: 09 Mär 2020, 12:46

Tõenäoliselt aga minul isiklikult on kama. Las teevad "teekatsetusi", sõidavad ja pidurdavad, vastutus on 100% nende päralt.

Olgu või kakssada prossa nende päralt. Kui minu tsikkel puruks kukutakse on minu hooaeg pekkis ja kui on custom või haruldane siis mind ei koti üldse, ma ei taha remonditud (liimitud gondlid vms) ja ma tahan kohe sõitma minna mitte pool suve asjaajamisi kindlustuse, ülevaatuse ja rem kohaga.

Kuni jokini välja, et kindlustus ei kata ja seda meest enam meil ei tööta või kaeba kohtusse ja seda firmat enam ei eksisteeri.

Seega see võõra varaga tsirkuse tegemine mahub mulle sama vähe pähe kui ma ise pean seal kellelegi midagi tõestama.

Ja mis selle õigustus on? Massilisi rikkis piduritega tsiklisõitusi kuidagigi ohjeldada? Või mingi alla keskpäraste tulemustega ametniku enesteostus?

PS
Ülevaatajal peab olema ülevaadatava sõiduku kat

Samahästi võid auto ülevaatuse puhul samamoodi jonnima hakata ja leida mistahes põhjendusi, et sinu isiklikule custom autole ei tehtaks mitte ühtegi testi, mille teostamisel on võimalik seda su autot vigastada ja su hooaeg lõpetada.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

kümmekond meetrit kanlil sõitu ja piduristend. No ütleme, et tõenäosus millegi pekki minemiseks on ülimalt väike (jah vana dislarondi gaaside mõõtmisel võib selle kepsu kotti lasta aga no ju oli aeg juba autovahetuseks käes) versus algaja tütarlaps külma rehviga märjal ja/või sodisel asfladil vanameeste ees tsirkust tegemas
St sinu võrdlus ei ole kohane.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Krl »

Madlobster kirjutas: 09 Mär 2020, 14:34

kümmekond meetrit kanlil sõitu ja piduristend. No ütleme, et tõenäosus millegi pekki minemiseks on ülimalt väike (jah vana dislarondi gaaside mõõtmisel võib selle kepsu kotti lasta aga no ju oli aeg juba autovahetuseks käes) versus algaja tütarlaps külma rehviga märjal ja/või sodisel asfladil vanameeste ees tsirkust tegemas
St sinu võrdlus ei ole kohane.

Mis algaja tütarlaps?
Jutt oli ju vuntsidega tehnoülevaatuspunktis töötavale eksperdile oma sõiduki usaldamises.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Krl kirjutas: 09 Mär 2020, 14:41
Madlobster kirjutas: 09 Mär 2020, 14:34

kümmekond meetrit kanlil sõitu ja piduristend. No ütleme, et tõenäosus millegi pekki minemiseks on ülimalt väike (jah vana dislarondi gaaside mõõtmisel võib selle kepsu kotti lasta aga no ju oli aeg juba autovahetuseks käes) versus algaja tütarlaps külma rehviga märjal ja/või sodisel asfladil vanameeste ees tsirkust tegemas
St sinu võrdlus ei ole kohane.

Mis algaja tütarlaps?
Jutt oli ju vuntsidega tehnoülevaatuspunktis töötavale eksperdile oma sõiduki usaldamises.

Selle vuntsi viimased tsiklsõidud on jäänud kaugesse noorusess vozhodiga.
Sellisel mingi tonnase RRR kasawaki külili keeramine ei ole ka mingi kunsttükk.
Kui kellelgi on ühiskondlik tsikkel ja kunagi millegi vastu midagi ei ole, siis jumal temaga võtke oma naine ka kaasa las sõidab teda ka veidi.
See ei tähenda, et kõik nii mõtlema peavad.

Mina näen selles palju pekki minemise võimalusi (esimene litakas juba käes ka). Ning mingit adekvaatset põhjendust sellel jamale ei oska ma ka välja mõelda.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

kalleu
Postitusi: 477
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Ma ei saa ka aru sellest kiunust. Selge sõnaga on öeldud, et saab teha ka vastavas piduristendis.
Ei sunni mitte keegi relva ähvardusel kaldus, märja ja killustikuklibuse platsi peal pidurdama. Kui ülevaatajal mõistust pole siis endal ikka natuke võiks olla. Hääleta rahakotiga ja tee ülevaatus kohas, kus on korralik stend olemas.
Kui lähimas ÜV punktis stendi pole siis tee üks mõnus sõidutripp korralikku ÜV punkti ja selle käigus 15min ülevaatus (pole kunagi kauem läinud).

Edit: olen nõus eelkõnelejatega, et erinevalt 4-rattalisest sõidukist oma 2-rattalist niisama platsi peale sõita ei anna. Isegi kui ülevaataja on ise kogenud mootorrattur siis iga ratas on oma kiiksudega ja iga pidur võtab erinevalt. Stendis 2 jalga kindlalt maas - aga palun.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas M.T. »

kalleu kirjutas: 09 Mär 2020, 15:16

Kui lähimas ÜV punktis stendi pole siis tee üks mõnus sõidutripp korralikku ÜV punkti ja selle käigus 15min ülevaatus (pole kunagi kauem läinud).

Kas siin ei teki seda probleemi, et kui sul ülevaatus läbi (no lõppes märtsis ära, aga ratta ajasid garaazist välja alles aprillis), siis iseseisvalt võid liigelda ainult lähimasse ülevaatuspunkti, mitte a'la Raplast Tallinnasse?

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Krl »

No ega ikka ei viitsiks ka hakata läbi vihmasaju, Võrust Tallinnasse sõitma, et see piduritest kuskil puki otsas ära teha.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Krl kirjutas: 09 Mär 2020, 16:13

No ega ikka ei viitsiks ka hakata läbi vihmasaju, Võrust Tallinnasse sõitma, et see piduritest kuskil puki otsas ära teha.

a mine kuiva ilmaga siis :wack: :)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

taxx
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas taxx »

Kas kuskil on kirjas see vahemaa ka millega peab seisma saama või siis piduri efektiivsus? Saan aru, et uuemate ratastega ilmselt probleemi pole, aga kui ma otsustan praegu oma vanamehe korviga m-72 välja ajada mis aastast 1952 ja pidurid juba tehasest olematud, kas sellega üldse on lootust või õeldakse kohe käi jala?


kalleu
Postitusi: 477
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas kalleu »

M.T. kirjutas: 09 Mär 2020, 15:57

Kas siin ei teki seda probleemi, et kui sul ülevaatus läbi (no lõppes märtsis ära, aga ratta ajasid garaazist välja alles aprillis), siis iseseisvalt võid liigelda ainult lähimasse ülevaatuspunkti, mitte a'la Raplast Tallinnasse?

Kui tõesti oled teel ÜV punkti, mitte ei hulla niisama ringi siis politseile täiesti piisab kui ütled ÜV punkti nime ja põhjendad, miks just sinna sõidad.
On Tartu piires kinni peetud ja järgigi sõidetud kuni üv-punktini.

Krl kirjutas: 09 Mär 2020, 16:13

No ega ikka ei viitsiks ka hakata läbi vihmasaju, Võrust Tallinnasse sõitma, et see piduritest kuskil puki otsas ära teha.

Ei olegi vaja, Tartus nt. Catweesis (Annelinn) on väga hea üv-punkt koos stendi ja asjalike meestega. Ja kindlasti on neid ka lähemal ja isegi Võrus.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Turist »

Jesper kirjutas: 09 Mär 2020, 12:41
reinuvader kirjutas: 09 Mär 2020, 12:12

tavaliselt on TÜ personaal 1-2 meest ja kuskil nende nõuetes pole kirjas, et keegi neist peab omama A-kategoorija lube...

Haha, a kuidas nad atesteerimistunnistused said, kui A-kati lube pole?

Nii ongi. Ülevaatajal peab olema selle kategooria juhiluba, mida ta üle vaatab.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Krl »

Madlobster kirjutas: 09 Mär 2020, 16:26
Krl kirjutas: 09 Mär 2020, 16:13

No ega ikka ei viitsiks ka hakata läbi vihmasaju, Võrust Tallinnasse sõitma, et see piduritest kuskil puki otsas ära teha.

a mine kuiva ilmaga siis :wack: :)

Ei.
Sellepärast ma ju sõitma hakkasingi, et ilm oli vihmane ja kohalikus ülevaatus punktis oli asfalt liiga märg, et seal ohutult pidurdada.
Püüa keskenduda :)

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

noh kui ei viitsi siis ei viitsi
mis me sinna teha saame?
igal mehel on oma valik, kas võrust tallinna sõita, võrr vuntsile hõõruda anda või ise karbike lenksu peal kohalikus hoovis front wheelie teha.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas rannamees »

taxx kirjutas: 09 Mär 2020, 16:34

Kas kuskil on kirjas see vahemaa ka millega peab seisma saama või siis piduri efektiivsus? Saan aru, et uuemate ratastega ilmselt probleemi pole, aga kui ma otsustan praegu oma vanamehe korviga m-72 välja ajada mis aastast 1952 ja pidurid juba tehasest olematud, kas sellega üldse on lootust või õeldakse kohe käi jala?

Ok, seletan siis veelkord.
Ülevaatuse tingimused ja normid sõltuvad alati sõiduvahendi tootmisaastast ja sel ajal kehtinud nõuetest.
Mitte kuskil ei ole mitte kunagi nõutud üheltki uunikumilt tänapäevaste tehnonõuete täitmist.
Alates CO-st ja lõpetades piduritega.

Pilt
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas simp »

Ma ütleks, et kui keegi ei soovi ülevaatajale ratast anda, siis sooritagu see test ise ja võtku ka vastutus endale. Niimoodi toimis see teemaalgataja postituses. Erinevuseks see, et ilmselt ei antud valikut.
Samamoodi peaks ülevaataja olema valmis testi sooritama ja ka võimalike vigastuste eest vastutama. Keskkonna testi sooritamiseks annab ÜV punkt ja ülevaatust sooritab normaaltingimustes ülevaataja. Kui plats on selline, et ise teha ei taha annad ülevaatajale - kui ülevaatajat ei taha usaldada teed ise. no problemo.

Ühe erandi lahendamiseks ei peaks by-default lahendus olema riski ja vastutuse omanikule panemine. Samamoodi peaks valikut pakkudes selgitama kõiki võimalusi (ja riske). Ilmselgelt on ÜV punktil, kes ei viitsi platsi korras hoida, mõnus kogu see värk omaniku teha jätta. Ei pea platsi hooldama ega vastutama.

reinuvader kirjutas: 09 Mär 2020, 12:12

Minu mõttes on kõige tähtsam ohutus ja SEE pole 99% täidetud sellisel moel nagu enamuses TÜ-puntides hetkel on.... st puudub ohutu rada või plats ehk ruumi pole, tavaliselt on TÜ personaal 1-2 meest ja kuskil nende nõuetes pole kirjas, et keegi neist peab omama A-kategoorija lube...seega seda sõidutesti NEMAD teha ei saa-ega tohi...aga nõue on Maanteeameti poolt nendele antud, et kontrollida ja uue-kaasaegse vahendiga! Mind ennast lausa huvitab, et halb pretsedent on loodud...huvitav,mis nüüd muutub-kas muutub või kuidas edasi minnakse, sest ka TÜ-algatati nö ametkondlik juurdlus ja sellel on ju ka mingi tulemus.....kunagi.

AFAIK, on ratta ülevaatajaks saamisel eritingimused, millest üheks on ka A-kat lubade omamine. Mind on kunagi ÜV uksepealt minema saadetud, kuna õige mees oli parasjagu puhkusel vms...

Selle juhtumi põhjal ei muutu ilmselt väga midagi. Rattur sooritas "vabatahtlikult" ise testkatse ja pani külje maha. ÜV punkti süü on kaheldav, kui platsil just ilmselgeid puudusi pole fikseeritud.

Spoiler
Macintosh kirjutas: 09 Mär 2020, 12:22

Kogu selle arutelu juures tahaks näha viidet konkreetselt määrusele, mis ütleb, et seda tegevust mõõdetakse ja kuidas mõõdetakse ning kuidas kavatsetakse tagada, et platsil A, B ja C valitsevad 100% ühesugused, objektiivselt mõõdetavad tingimused.
Näitab keegi palun viidet?

Ise küsin, ja osaliselt ise ka vastan.
Sõnastus selline (päris ajuvaba)

topeltööd tegid viewtopic.php?f=8&t=108396#p844486 (togi)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”