1. leht 13-st

Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 08 Mär 2020, 15:06
Postitas reinuvader

Üks arutelu teema: nimelt mulle ja arvan, et ka paljudele teistele tsikli omanikele,kes ei ole väga kursis teh-ülevaatuse nõuetega motikale siis al käesoleva aasta veebruarist on tulnud uus nõue ehk ratta pidurite efektiivsuse ja korrasoleku kontroll ja seda tehakse nüüd uue mõõteaparaadiga füüsiliselt 40km/h...ratta pidama saamisega antud vahemaa jooksul!!?? OK, loomulikult pidurid peavad töötama aga see test kõlab nagu A-kategooria eksmi sõit platsil ning antud testi tulemusena toimus möödunud reedel Otepää,l teh-ülevaatus punktis korralik kukkumine,kus mees pidurdas oma rattal esiratta nö alt ja toimus kukkumine,kus tsiklijuht viidi kiirabiga haiglasse ja ilus-korda tehtud(taastatud) bike sai korralikult kahjustada st kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] ja kukkumispunnid puru, peegel katki, piduri link puru+ratas sai igati kriimustada ja sõitjal arvatavasti sõrmeluu murd ja käe õmblus+üldine põrutus+shokk, et selline asi üldse juhtus. Õnneks oli mees korralikus varustuses ja see päästis hullemast. Väga ehmatanud olid ka ülevaatuse töötajad ja sellest tulenevalt algatati ka ametkondlik juurdlus. Ja see õnnetus oli teh-ülevaatusel seoses uute reeglitega esimene üle vabariigi, et huvitav-huvitav...kuidas või mi sellest nüüd õpitakse?

Siit tekib mitu lisaküsimust: miks teeb teh-ülevaatus motokooli eksami testi,mis pole nende pädevus..pealegi kui sõitjal on juba load siis see pole sõiduoskuste test?(ka selles suhtes võib ju vaielda, et ok..juht peab oskama pidurdada jne...aga kui load on saadud juba vene ajal ning nüüd otsustab inimene tsikli soetada siis ilmselgelt on oskusi vähe)

2: kui väljas on vihmane ilm ja märg...kuidas siis seda testi tehakse?
3: kui autoga minna, käsutab ülevaataja sõitja autost välja ja järgneb ülevaataja "soolo", juht seisab kõrval või ootab ruumis....siis kuidas nüüd peab siis mootorattur tegelikult "nende nõutud testi tegema"?
4: kindlustus...kas see on liiklusõnnetus või ei ole?(ei ole ju tegelikult, sest liikluseeskiri kehtib "teedel-ja tänavatel"..siis teh-ülevaatuse plats pole kumbki? Seega liikluskindlustus siin ei aita.
5: aga kui ma ei julge seda testi teha ja nt suur-raske Harley või väiksemat kasvu-algajam naine/mees kardab ka kukkuda või oma ratta ära lõhkuda...samas ratas on ju tehniliselt korras, sest paljudel on suht uued rattad ja ratas ülevaatusele tulles on üldiselt nagu-nii korras...siis,kes vastutab kui miskit halvasti läheb?
6: paljudel ülevaatuspuntidel polegi sellist ohutut platsi,kus seda nõuet täita-teha, sest kas on teiste majade vahel, autode vahel jne...et raudselt peab olema tagatud ohutus aga kui ei ole...kas siis need ülevaatuspunktid ei saagi enam mootorratastele kontrolli teha, sest ei vasta nõuetele
jne...jne!

Mis arvate?


Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 08 Mär 2020, 15:18
Postitas Madlobster
reinuvader kirjutas: 08 Mär 2020, 15:06

Mis arvate?

Arvame


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 15:18
Postitas pyta

Kui sa ei julge oma rattaga pidurdada, siis ära sinna parem selga roni ja hoia avalikust liiklusest ka eemale


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 15:26
Postitas Madlobster
pyta kirjutas: 08 Mär 2020, 15:18

Kui sa ei julge oma rattaga pidurdada, siis ära sinna parem selga roni ja hoia avalikust liiklusest ka eemale

Mulle nagu just tundus et julges :)

Külma rehviga kevadiselt märjal ja pudisel teel ratas ähmiga (kindlasti on vaja TÜVist läbi saada) alt ära pidurdada pole mingi kunsttükk. Tegelt ei näe suurt ilkumise kohta sõitja suunas, pigem selle totra seadme suunas.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 16:37
Postitas Krl
reinuvader kirjutas: 08 Mär 2020, 15:06

Üks arutelu teema: nimelt mulle ja arvan, et ka paljudele teistele tsikli omanikele,kes ei ole väga kursis teh-ülevaatuse nõuetega motikale siis al käesoleva aasta veebruarist...

Mis arvate?

Mida v**u?? Selle aasta veebruarist?
Miks ma siis Tallinnas seda juba 2aastat tagasi tegin?

Aga minu arvamus on see, et ülevaataja võiks jah seda vabalt ka ise teha, sest tema asi on hinnata ratta tehnoseisundit, mitte seda, kas ma enne joont oskan ratta seima pidurdada, või mitte.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 16:38
Postitas franz125

Jupp asfalti pole ka mingi seade.Ju üritas seda 40kmh-d kätte saada ja läks pabinasse et ei jää seisma.Mulle on TÜV-s öeldud et sõida umbes 30-ga.Keegi seda reaalset kiirust seal ei mõõda,kiirenda ja pidurda ning tehtud.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 16:41
Postitas franz125

Äkki muutus see testlõik kohustuslikuks ülevaatuspunktidele,Rakveres nt.kus ma ühe rattaga pidevalt käisin ei olnud seda rada vaid säga tegi ise tiiru.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 17:37
Postitas simp

ülevaatust sooritab ülevaataja, sh ka pidurdamistesti. Ülevaatajal on läbitud vastavad koolitused ja iga ülevaatuspunkti töötaja ei tohigi rattale ülevaatust teha.

St, punkt 3 on täitmiseks ka ratta puhul ja kirjelduse järgi sooritas pidurdustesti vale inimene. Kui sõiduk saab ÜV sooritamise käigus viga, nt ülevaataja paneb külje maha, siis vastutab ÜV punkt ja maksab selle kinni.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 17:53
Postitas Holms

Seda pidurdamise testi on ikka enne ka tehtud (ma vist vähemalt viimased 5 aastat) aga kui varemalt ütles ülevaataja, et võta vähemalt 30 km/h sisse, siis nüüd lisandus see kiiruse fikseerimise nüanss. alternatiiv, ja minu arust parem oleks rullikute variant. Arvan nii, sest olen pidanud tegema seda piduritesti nii lahtise peenkillustikuga kaetud asfaldil kui ka külgepidi kaldus tee peal. Häda selles, et neil pole enamasti selleks spets platsi kohandatud. Visatakse paar torbikut maha, et siin hakka pidurdama ja siin pead pidama saama ning võimle siis loikude, aukude ja pargitud sõidukite vahel. Viimased 2 korda on see piduritesti rada maha märgitud ülevaatuspunkti sissesõidu juurde, et kaamera ikka näeks, nagu öeldi. Kui tagapiduri testis saba piki kallakut loha pani, ehmatas ülevaatuse vanamehe ära küll aga sellest oli vist veidi abi ka. Kui enne tundus, et seekord jääb tempel summutil puuduva e-märgistuse tõttu ära (häälel polnud viga midagi, see sai enne ära summutatud), siis peale seda piduritesti lõpetas ta kähku ülevaatuse ära ja sain vaid noomida, et tee järgmiseks korraks korda.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 17:55
Postitas Krl

Kas tänapäeval ARKi eksamitelgi kiirust millegagi mõõdetakse? Slaalomite ja pidurduskatsete jaoks?
Omal ajal pandi küll ikka silmajärgi, et enamvähem oleks.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 18:29
Postitas reinuvader

Oot asi nats lappab juba...korrigeerin oma kirjutist või infot: ma ei tea kuidas aga Otepää ülevaatusesse jõudis siis veebruari keskelt uus seade, mis pidi tulema kõikajale st iminapaga käib kütusepaagi külge...digi ekraaniga nagu gps...mis siis mõõtvat kiiruse,fikseerib selle ja kuidagi siis mõõdab pidurite töövõime või ma ei teagi täpselt kuidas see asi käib ja ülevaataja just EI TEE seda katset vaid ratta omanik või see kes rattaga tuli!Ja see seade läks tööle nüüd märtsist ja volaaaa...esimene äpardus juba käes ning igatahes oldi väga ehmatanud...helistati igale-poole, saadi juhiseid..tehti pilte,kirjutati seletust,kutsuti juhataja välja jne-jne...
Ja ma ei tea kuidas mujal...aga mina nt oma rattaga olen aastaid käinud Rõngus asuvas väikeses üv-puntis, kus mees vajutab vaid linke, seisval rattal, et nad ikka nö tihedalt-tugevalt käivad ning vaatab, et "punnid-nupud" oleks siduri-piduri lingil olemas, et tagumine pidurituli töötaks...ja tuled üldse, signaal..ja kõik.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 18:32
Postitas Krl

Ah minge te ka prse oma jutuga.
Selleks, et rattaga ülevaatuse läbimiseks, peaks iga kord suutma sooritada ühe osa ARKi eksamist, selleks tuleb minuarust ikkagi juba hakata liiklusseadust muutma enne. Või mingit muud seadust, mis käsitleb lubade saamist ja eksamite sooritamist.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 18:57
Postitas Ain

Ma arvan, et mootorrattur kes ei suuda või ei taha sellist ülesannet ülevaatusel sooritada ei tohiks päris liikluses osaleda. Sest kuidas ta päriselus siis hakkama saab? Pseudoprobleemid minuarust..


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:00
Postitas Krl

see kas sa arvad, et keegi peaks või ei peaks liikluses osalema, ei puutu eriti asjasse, kui sõiduk ei saa tehnoülevaatuselt läbi, kuna selle sinna toonud juht ei suuda mingit manöövrit sellega käsu peale teha.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:05
Postitas ElectroMoto
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:00

see kas sa arvad, et keegi peaks või ei peaks liikluses osalema, ei puutu eriti asjasse, kui sõiduk ei saa tehnoülevaatuselt läbi, kuna selle sinna toonud juht ei suuda mingit manöövrit sellega käsu peale teha.

Kui ta ei suuda seda kontrollitud tingimustes käsu peale teha, siis kuidas ta peaks suutma seda ootamatutes tingimustes murdosa sekundi otsuse peale? :wack: Selleks meil autokoolid ja eksamid ongi, et sa seda edaspidi oskaksid. :D


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:06
Postitas Krl
ElectroMoto kirjutas: 08 Mär 2020, 19:05
Spoiler
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:00

see kas sa arvad, et keegi peaks või ei peaks liikluses osalema, ei puutu eriti asjasse, kui sõiduk ei saa tehnoülevaatuselt läbi, kuna selle sinna toonud juht ei suuda mingit manöövrit sellega käsu peale teha.

Kui ta ei suuda seda kontrollitud tingimustes käsu peale teha, siis kuidas ta peaks suutma seda ootamatutes tingimustes murdosa sekundi otsuse peale? :wack: Selleks meil autokoolid ja eksamid ongi, et sa seda edaspidi oskaksid. :D

Mis see ratta tehnoseisundi kontrollimisse puutub?


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:17
Postitas Ain
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:06
Spoiler
ElectroMoto kirjutas: 08 Mär 2020, 19:05
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:00

see kas sa arvad, et keegi peaks või ei peaks liikluses osalema, ei puutu eriti asjasse, kui sõiduk ei saa tehnoülevaatuselt läbi, kuna selle sinna toonud juht ei suuda mingit manöövrit sellega käsu peale teha.

Kui ta ei suuda seda kontrollitud tingimustes käsu peale teha, siis kuidas ta peaks suutma seda ootamatutes tingimustes murdosa sekundi otsuse peale? :wack: Selleks meil autokoolid ja eksamid ongi, et sa seda edaspidi oskaksid. :D

Mis see ratta tehnoseisundi kontrollimisse puutub?

Aga miks Sa selle pärast muretsed? Kas Sa kardad, et ise ei saaks sellega hakkama?


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:17
Postitas will111

"Selleks meil autokoolid ja eksamid ongi, et sa seda edaspidi oskaksid" loe oma lauset nüüd tuhat korda endale ette, siis mõtle paar nädalat selle üle ja loodetavasti saad ühel ilusal hetkel ka ise aru, mille jaoks meil on AUTOKOOLID ja EKSAMID ja mille jaoks meil EI OLE ÜLEVAATUSPUNKT!!!

ja olgu mainitud, et minu jaoks isilikult ei ole mitte mingisugune probleem teha neid pidurdusteste. andke aga mulle ette perfektselt puhas kindlaks määratud ohutu pikkuse ja laiusega teelõik, garanteerige, et see lõik puhast asfalti on ka alati täiesti kuiv ning pange oma seade külge. meeleldi teen...kasvõi mitu korda.
aga see ei tähenda, et igaüks peaks tahtma minna SÕIDUKI ülevaatusele oma oskusi katsetama või et selle protseduuri läbimine üleüldse kudiagi peaks sõltuma konkreetse juhi sõiduoskusest. sellise asi ja selline arvamus on ikka absurd ruudus raisk.

teine asi on see, et sellist ideaaltingimustele vastavat testlõiku ei ole, ei tule mitte kunagi mitte ühegi ülevaatuspunkti juurde. nii et sedavõrd idiootse idee võib koheselt otse potist alla lasta ja ei pea isegi mitte arutama hakkama, kas see äkki on ikka kuidagi hea mõte..


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:22
Postitas Krl
Ain kirjutas: 08 Mär 2020, 19:17
Spoiler
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:06
ElectroMoto kirjutas: 08 Mär 2020, 19:05
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:00

see kas sa arvad, et keegi peaks või ei peaks liikluses osalema, ei puutu eriti asjasse, kui sõiduk ei saa tehnoülevaatuselt läbi, kuna selle sinna toonud juht ei suuda mingit manöövrit sellega käsu peale teha.

Kui ta ei suuda seda kontrollitud tingimustes käsu peale teha, siis kuidas ta peaks suutma seda ootamatutes tingimustes murdosa sekundi otsuse peale? :wack: Selleks meil autokoolid ja eksamid ongi, et sa seda edaspidi oskaksid. :D

Mis see ratta tehnoseisundi kontrollimisse puutub?

Aga miks Sa selle pärast muretsed? Kas Sa kardad, et ise ei saaks sellega hakkama?

Mina ei karda midagi. Kui ma kaine olen, siis 9l korral 10st suudan vabalt selle pidurduse ära teha.
Aga kui te tahate oma politseiriigis hakata iga hooaja alguses kontrollima, kas juhid endiselt sõita oskavad, siis kehtestage korduseksamid mingi intervalliga. See oleks selliseks kontrolliks õige koht, mitte tehnoülevaatus.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:22
Postitas Ain
will111 kirjutas: 08 Mär 2020, 19:17
Spoiler

"Selleks meil autokoolid ja eksamid ongi, et sa seda edaspidi oskaksid" loe oma lauset nüüd tuhat korda endale ette, siis mõtle paar nädalat selle üle ja loodetavasti saad ühel ilusal hetkel ka ise aru, mille jaoks meil on AUTOKOOLID ja EKSAMID ja mille jaoks meil EI OLE ÜLEVAATUSPUNKT!!!

ja olgu mainitud, et minu jaoks isilikult ei ole mitte mingisugune probleem teha neid pidurdusteste. andke aga mulle ette perfektselt puhas kindlaks määratud ohutu pikkuse ja laiusega teelõik, garanteerige, et see lõik puhast asfalti on ka alati täiesti kuiv ning pange oma seade külge. meeleldi teen...kasvõi mitu korda.
aga see ei tähenda, et igaüks peaks tahtma minna SÕIDUKI ülevaatusele oma oskusi katsetama või et selle protseduuri läbimine üleüldse kudiagi peaks sõltuma konkreetse juhi sõiduoskusest. sellise asi ja selline arvamus on ikka absurd ruudus raisk.

teine asi on see, et sellist ideaaltingimustele vastavat testlõiku ei ole, ei tule mitte kunagi mitte ühegi ülevaatuspunkti juurde. nii et sedavõrd idiootse idee võib koheselt otse potist alla lasta ja ei pea isegi mitte arutama hakkama, kas see äkki on ikka kuidagi hea mõte..

Kas liikluses on Sul alati garanteeritud need ideaaltingimused? Tead mis järgmises kurvis teepeal on? Miks Sina sellepärast muretsed ja ennast üles kütad? Kevad peaaegu käes...saab sõita..


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:24
Postitas Ain
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:22
Spoiler
Ain kirjutas: 08 Mär 2020, 19:17
Krl kirjutas: 08 Mär 2020, 19:06
ElectroMoto kirjutas: 08 Mär 2020, 19:05

Kui ta ei suuda seda kontrollitud tingimustes käsu peale teha, siis kuidas ta peaks suutma seda ootamatutes tingimustes murdosa sekundi otsuse peale? :wack: Selleks meil autokoolid ja eksamid ongi, et sa seda edaspidi oskaksid. :D

Mis see ratta tehnoseisundi kontrollimisse puutub?

Aga miks Sa selle pärast muretsed? Kas Sa kardad, et ise ei saaks sellega hakkama?

Mina ei karda midagi. Kui ma kaine olen, siis 9l korral 10st suudan vabalt selle pidurduse ära teha.
Aga kui te tahate oma politseiriigis hakata iga hooaja alguses kontrollima, kas juhid endiselt sõita oskavad, siis kehtestage korduseksamid mingi intervalliga. See oleks selliseks kontrolliks õige koht, mitte tehnoülevaatus.

Mis politseiriigist Sa räägid? Mina seda küll ei ole tundnud.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:41
Postitas will111

Ei, liikluses ei ole midagi garanteeritud, ja liikluses keegi ka ei mõõda minu pidurdusmaa pikkust, algkiirust või pidurdusjõudu ega ei pane selle põhjal kuskile mingeid templeid. Miks üldse nii imelikku küsimusi esitada? Mis selle eesmärk või mõte on?

Tehnoülevaatus on sõiduki kontroll. see saab olla tõsiseltvõetav vaid siis kui taolist kontrolli teostatakse alati ühesugustes tingimustes. ja igasuguse mõte kaob, kui siin hakkab rolli mängima mitte enam tehnika korrasolek, vaid hoopis juhi oskused või veel hullem, mingi "testi" teostamine hetkelised tingimused sõltuvalt ilmast või sellest, kas asfalt kuskil maja taga on puhas või mitte.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 19:55
Postitas Ain

Ma isiklikult arvan, et see on selline lihtne asi, et lähen ülevaatusele...näitan ratta ette, teen selle pidurduse ära ja tehtud see ongi.. Ei mingit stressi. Valin ilusa päeva ja sõidan edasi. Siiani igatahes on ülevaatused olnud täiesti stressivabad minule. Aga kui keegi tahab enne oma vererõhu üles ajada ja jaurata sellel teemal siis muidugi ei saa keegi seda keelata.. Igalühel omad hobid ja elufilosoofiad.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 20:05
Postitas Krl

Eks ta nii saabki olema ilmselt ning minu ja Willi sugused kõvemad sõidumehed teevad selle ka kinnisilmi puhtalt ära. Kuid siiski arvan, et peaks jääma võimalus, et kui sinna satub segastel asjaoludel näiteks mõni naisterahvas, siis saab ta näiteks öelda, et ei tunne ennast sellise keerulise manöövri sooritamisel kindlalt teie küsitava pinnakattega katserajal. Ja siis vunts ise hüppaks lenksu ja teeks asja ära.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 20:41
Postitas simp
reinuvader kirjutas: 08 Mär 2020, 18:29

Oot asi nats lappab juba...korrigeerin oma kirjutist või infot: ma ei tea kuidas aga Otepää ülevaatusesse jõudis siis veebruari keskelt uus seade, mis pidi tulema kõikajale st iminapaga käib kütusepaagi külge...digi ekraaniga nagu gps...mis siis mõõtvat kiiruse,fikseerib selle ja kuidagi siis mõõdab pidurite töövõime või ma ei teagi täpselt kuidas see asi käib ja ülevaataja just EI TEE seda katset vaid ratta omanik või see kes rattaga tuli!Ja see seade läks tööle nüüd märtsist ja volaaaa...esimene äpardus juba käes ning igatahes oldi väga ehmatanud...helistati igale-poole, saadi juhiseid..tehti pilte,kirjutati seletust,kutsuti juhataja välja jne-jne...
Ja ma ei tea kuidas mujal...aga mina nt oma rattaga olen aastaid käinud Rõngus asuvas väikeses üv-puntis, kus mees vajutab vaid linke, seisval rattal, et nad ikka nö tihedalt-tugevalt käivad ning vaatab, et "punnid-nupud" oleks siduri-piduri lingil olemas, et tagumine pidurituli töötaks...ja tuled üldse, signaal..ja kõik.

Ilgelt huvitav oleks kuskilt üles leida see reaalne ÜV punktide ülesandepüstitus. AFAIK, ei pea mul isegi A-kat juhilube olema, et sõiduk ülevaatusele esitada. Vean kärus kohale, lükkan maha ja palun ülevaatust. Mingist (minu sooritatavast) pidurdustestist ei saa siin juttugi olla.

Kuna väide, et "ülevaatuse sooritab ülevaataja" on suht ilmselge ja pole seadustes selgesõnaliselt kirjas, siis kõige lähem viide, mille ma kiiruga leidsin on Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuetele vastavuse kontrollimise tingimused ja korra, teise lisa Nõuded ülevaatuspunktile ja selle inventarile punkt 3, kus öeldakse selgelt, et sõiduki ülevaatusele esitanud isikutele on määratud ala kus jälgida ülevaatuse teostamist.

Spoiler
  1. Ülevaatuse ruumis peab olema tähistatud ala sõiduki ülevaatusele esitanud isikutele, et võimaldada neil ohutult jälgida ülevaatuse teostamist. Ülevaatuspunkti ruumide määrduvad pinnad nagu põrand ja vaatluskanal peavad olema kaetud kergesti puhastatavate materjalidega.

Neljandas lisas Sõiduki ülevaatusel kontrollitavate osade, seadmete, sõlmede ja nendel avastatud vigade loetelu ning kontrollimise metoodika sõidupiduri kontrollimise punkti(1.2) juures ei ole välja toodud erandit, et sõiduki valdaja sooritab teekatsetuse kui stend puudub.

Spoiler

Mõõdetakse pidurite staatilise katsetamise seadmel, või kui seda ei saa tehnilistel põhjustel kasutada, siis teekatsetusel, kasutades pidurdusaeglustuse mõõturit. Teekatsetused tuleks võimalusel teha kuivades ilmastikutingimustes siledal ja sirgel teel.

Millele tugineb su väide, et teekatse peaks sooritama sõiduki valdaja, mitte ülevaataja?

edit: Seni kuni te ise neid pidurduskatseid seal kruusal sooritate(ja vastutuse enda peale võtate), ei muutugi midagi paremaks. Kui ÜV punkt peab paar korda aastas sõiduki vigastused kinni maksma, kuna ülevaataja keeras ratta kruusal külili, hakkavad nad ka testirada üle harjama või hangivad stendi.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 22:45
Postitas Erci

Mu arust on Simpil täiesti õigus. Ei leidnud ka punkti, kus oleks kirjas, et sõiduki valdaja ülevaatusest osa peab võtma. Mõnel kasutuatud sõidukite maaletoojal ei pruugi ju A lube ollagi, aga temagi tahab lasta oma ratastele enne müümist ülevaatuse teha.
Sama on mu arust ka haagisega. Ei leidnud kas seda et haagis peaks haakes olema. Huvitav, kuidas nad haagise tulesid kontrollivad, kui lükkad selle sinna käsitsi või viid treileri peal...


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 22:57
Postitas urmas66
Erci kirjutas: 08 Mär 2020, 22:45

Mu arust on Simpil täiesti õigus. Ei leidnud ka punkti, kus oleks kirjas, et sõiduki valdaja ülevaatusest osa peab võtma. Mõnel kasutuatud sõidukite maaletoojal ei pruugi ju A lube ollagi, aga temagi tahab lasta oma ratastele enne müümist ülevaatuse teha.
Sama on mu arust ka haagisega. Ei leidnud kas seda et haagis peaks haakes olema. Huvitav, kuidas nad haagise tulesid kontrollivad, kui lükkad selle sinna käsitsi või viid treileri peal...

Omaniku kohalolek ei ole kohustuslik,aga vahel küsitakse lihtsalt nime. Vähemalt minult pole muud küsitud. Volitus EU piires pole enam vajalik.
Haagise ÜV ei tehta kui vedukit ees ei ole. Ei esmast MNT büroos ega ÜV punktis korralist. Siin oli sellest mingi teema ka mõned ajad tagasi.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 22:58
Postitas simp
Erci kirjutas: 08 Mär 2020, 22:45

Sama on mu arust ka haagisega. Ei leidnud kas seda et haagis peaks haakes olema. Huvitav, kuidas nad haagise tulesid kontrollivad, kui lükkad selle sinna käsitsi või viid treileri peal...

selle kohta tegin kunagi maanteeametile päringu. Ei hakka täpselt välja otsima, aga kuna tulede ja ja haakeseadme kulumi kontrollimiseks on vaja tulele voolu & konksu, siis peaks auto kaasas olema. Iseenesest on võimalik seadusandlust nii tõlgendada, et ÜV punktil võiks olemas olla tuletester ja munak, aga reaalne tõlgendus on pigem see, et võta ise kaasa kui tahad nii teha. Iseenesest tervemõistuslik lähenemine.


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 23:09
Postitas Ain
Spoiler
simp kirjutas: 08 Mär 2020, 22:58
Erci kirjutas: 08 Mär 2020, 22:45

Sama on mu arust ka haagisega. Ei leidnud kas seda et haagis peaks haakes olema. Huvitav, kuidas nad haagise tulesid kontrollivad, kui lükkad selle sinna käsitsi või viid treileri peal...

selle kohta tegin kunagi maanteeametile päringu. Ei hakka täpselt välja otsima, aga kuna tulede ja ja haakeseadme kulumi kontrollimiseks on vaja tulele voolu & konksu, siis peaks auto kaasas olema. Iseenesest on võimalik seadusandlust nii tõlgendada, et ÜV punktil võiks olemas olla tuletester ja munak, aga reaalne tõlgendus on pigem see, et võta ise kaasa kui tahad nii teha. Iseenesest tervemõistuslik lähenemine.

Miks peaks haagist ülevaatusele käsitsi lükkama või treileriga viima? Teab keegi kedagi kes nii on teinud? Kindlasti on üksikjuhtumid. Minuteada on ülevaatuspunktides olemas igasuguseid abivahendeid. Üks mis kohe meelde tuleb on taadeldud rehvirõhu mõõtja.. Ei imestaks kui seal oleks olemas ka haagise tulede tester..


Re: Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Postitatud: 08 Mär 2020, 23:13
Postitas Turist

Saadaks P-se need ülevaatajad. Võin ülevaatusele minna ka siis kui lumehanged ja jää on maas, tsikkel kaubiku kongis või haagisel kaasa toodud. Ei pea olema mul ju kiivrit ja vastavat varustust kaasas. Ja miks mitte ei või mõni minna ülevaatust tegema ja tsikli kohale viia ka siis kui ta hetkel ise sõiduvõimeline ei ole (kasvõi jalg kipsis vms).