algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Jep. Seda paar korda kontrollind ka. Hooba lahti lastes karpa juures vaikset "plõksu" kuulda kah, et kinni ilusti läheb.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Siis ei oska küll muud arvata, kui ikkagi nõela asend. Selles vahepealses pöörete vahemikus loeb ainult see.
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Noo pmst praegu mul sees Dynojet stage1 peadüüse+adapter ja nõel. Varem originaal süsteemiga( 175 peadüüse, orig nõel, 42 tühikäigu düüse ) töötas masin juba peaaegu enamvähem, aga paukus summutisse korralikult. Kõige parem seis oli siis, kui segukruvi oli 3tiiru väljas. 45 tühikäigu düüsega ei läind masin enam tööle. 40nega oli paukumine vääga hull. Aga orig. süsteemiga polnud seda puterdamist ühtlase gaasiga. Aint gaasi maha lastes paukumine . Nüüd ei teagi enam mida teha.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Paukumise viga võis olla ka ebatihe väljalase (reeglina see nii ongi). 45 tühikäik on liiga suur igal juhul. Mul miskipärast tahtis peale mootori kapremonti ja kõrgema surveastmega kolvi panemist hoopis väiksemat tühikäigudüüsi. Hetkel on siis 40 ja vaatan, kui suvel väga palavaks läheb peab 38 panema.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Jalgrattur, mine ja küsi siis Aadult, kui sulle endale ajusid antud pole. Vanaema võta ka kaasa, aitab sul manuali lugeda ja targem välja näha.
Seda, mida Aadu või kestahes Eesti amordihooldajatest alla 2007 aasta KTM OC esiamortidega teeb, on täiesti tavaline hooldus ja õli/tihendi vahetus, millega saab igaüks hakkama, kel vähegi mutrivõti peos seisab. Pole seal absoluutselt mingit raketiteadust. Tagaamordi jaoks on juba veidi eritehnikat vaja.
Mul 1 kogemus ühe kiidetud ja kalli töökojaga, kus amordihooduse korral ei vaadatud isegi klappide järjekorra vastavust tehasejuhendile, ehkki seda spetsiaalselt küsiti.
jalgrattur kirjutas:No näed hr. Bitter. Kohe kohe said spetsi käest vastuse. Aga minu soovitus- mine Saku motokluppi ja küsi Aadu Siku käest või loe manuaali kui on. Jumala pärast ärge nüüd hakake Sikku sõimama nagu Kovaliga tegite. Mind ja mu vanaema võib- muuseas ta on mitmekordne NL ja Eesti meister nii krossis kui rinkas.
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
mx77 kirjutas:Paukumise viga võis olla ka ebatihe väljalase (reeglina see nii ongi). 45 tühikäik on liiga suur igal juhul. Mul miskipärast tahtis peale mootori kapremonti ja kõrgema surveastmega kolvi panemist hoopis väiksemat tühikäigudüüsi. Hetkel on siis 40 ja vaatan, kui suvel väga palavaks läheb peab 38 panema.
Mul nn madalsurvekolb. See 12algusega...Väljalaset ei näppinud üldse. Peale peadüüse ja nõela vahetust kadus paukumine.40nega olen proovinud,aga see tegi hullemaks. 42 oli kõige parem,aga ikka paukus.
-
- Postitusi: 149
- Liitunud: 31 Jaan 2011, 15:08
- Tsikkel: chopper made in USA
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Mul 1 kogemus ühe kiidetud ja kalli töökojaga, kus amordihooduse korral ei vaadatud isegi klappide järjekorra vastavust tehasejuhendile, ehkki seda spetsiaalselt küsiti.
Isegi sinu tasemel spetsialistid jooksevad abi saama töökotta ,mis veel rääkida meiesugustest lihtsurelikest.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Jah, see oli enne seda, kui ma otsustasin edaspidi oma esiamorti ise teha, mitte raha eest. Sõidetavuses ja vastupidavuses vahet ei ole.
CC lämmastikamortidega jooksen sellegipoolest mujale, kui väikses kambris vaja õli vahetada.
Vaakumseadme ja lämmastiku soetamisel pole puhtalt enda tarbeks pointi.
Aga kui sa ironiseerida üritasid, siis kirjuta teinekord see selgelt välja, muidu jääb äkki minusugusel märkamata
jalgrattur kirjutas:Isegi sinu tasemel spetsialistid jooksevad abi saama töökotta ,mis veel rääkida meiesugustest lihtsurelikest.
-
Teema algataja - Postitusi: 266
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 22 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Vabandan juba ette minu mitte asjatundmatuse...no ei ole ise mingi rem mees...ja küsin vb lollilt..aga vast küsija suu pihta ei lööda.Nimelt mu tsiklit remontiv mees ütles,et mul on karpa ja kogu sisu suht kulunud???Võtsin siis hr:Kuusele kõne,et vaja oleks vist uut karpat...ta naeris mu sõna otseses mõttes välja ning küsis,et "mida konkreetselt mul vaja oleks,kõike saab eraldi osta ning korras juppe pole ju vaja vahetada..seda enam kui raha napib"...nii ma ei osanudki öelda,et mis mul täpselt vaja oleks?Aga see motika kakkumine,mitte käima minek-paukumine ja kõik see viitab karpa probleemile küll,et millest ma võiks siis karpa sisu uuendamist alustada..aa nt choke klapp enam ei püsi avatuna(tuleb käega hoida)....ja kas ma saaksin nr Ramost ka neid juppe osta?Pidid ju 2004a Kawa ja Suzu olema kaksik pillid?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Pigem viitab mitte käivutmine, paukumine kulunud klappidele, liiva pole saand mootor?
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Esiteks, otsi endale kähku uus remondimees .
Karpas ei kulu selle aja peale midagi nii erilist, et peaks hakkama suurt remonti tegema. Probleeme või olla kuumkäivitusega (ratta pesemisel survekaga kipuv vesi piki trossi alla jooksma ja klapp roostetab kinni), ja äärmisel nõel võib kuluda. Slide ei kulu selle peale veel kuhugi.
Pigem tasuks tõesti klappe vaadata. Millal viimati klapivahesid mõõtsid/reguleerisid ja millal klappide seisukorda kontrollisid?
-
Teema algataja - Postitusi: 266
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 22 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Natuke selgitan tausta.Rem-mees on mul aus,sõidab ise Eestikatel/ka ta pojad sõidavad mx1 ja mx2 ning ise teeb oma pillidel kõik asjad.Lihtsalt ta võtab mind,kes ma ka selle alaga juba mõni aasta tegelenud olen(no vaid sõidan-pesen-puhastan ja no vahetan õli...muud ei tee,ei oska)ka nagu,et ühte-teist ju tean ise ka...no ei tea,sest tõesti pole kunagi varem olnud ei punnvõrri ega mopeedi.Ja no siis ta ütleski,et karpa on hõre,eeldades,et tean ISE mis peab nüüd tegema.Klappe sai tehtud vahetult enne eelmise aasta mmm,i(sai vahetatud ka uus kolb-rõngad,uus nukkvõll,klapi toosid)ka uus küünal...ja peale mmm,i sai ka korra sõidetud u 2h ja siis pill seisis kogu talve ning eelmine nv tegin esimesed tiirud?
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
mella kirjutas:Klappide viga ei tohiks olla, kuna külmalt käivitub.
Fail, klapivahed väikesed, külmalt käivitub, läheb soojaks, klapivahed kaovad ära ja klapid jäävad irvakile, soojalt enam käima ei lähe.
Aga asi läheb juba väga spekuleerimiseks. Ega ikka ratast eemalt vaadates viga üles ei leia, veelvähem foorumis.
Mina kisuks ikka korra klapikambri kaane maha, mõõdaks klapivahed ja vaataks nukkide ajastuse järgi. Siin üks tuttav käis ka töökojas tsiklit remontimas, muu tehti ära aga nukakett jäi vahetamata, viskas suht siva mitu hammast üle.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Mul oli eelmisel nädalal ühe väga tugeva mootoriehitajaga just samast asjast juttu, kahtlustasin ka klapivahesid. Ta ütles väga konkreetselt, et kui soojalt ei käivitu ja külmalt pole probleemi, siis klappides asi pole. eeldusel, et mootor muidu käib ok.g
igaks juhuks mõõtsin vahed üle, täiesti normis.
mx77 kirjutas:Fail, klapivahed väikesed, külmalt käivitub, läheb soojaks, klapivahed kaovad ära ja klapid jäävad irvakile, soojalt enam käima ei lähe.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Ei tea, ma olen selle diagnoosiga päris mitu ratast töösse võtnud, kõigil kordadel on diagnoos õigustataud olnud. Aga võib ka karpa viga vahest olla (nn. vapor lock), aga ei ole sellist eksemplari ise kohanud.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Kuna endal kogemust ple siis tekkis selline küsimus kaitsmete osas ,et kas krossis kasutatakse üldse küünarnuki ja randmekaitsmeid ka ? ehk siis kas võtta selline torso kus küünarnukk ja randme kaitse ka küljes , või selline mis õlgade juurest ära lõppeb , või on kõige parem üldse kui kõik kaitsmed eraldi on mitte nö ühe vestina .
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Profid sõidavad ikka väga kergete kaitsmetaga, enamuse ei kasutata isegi neid plastikust kaitsmeid, mis üldlevinud vaid ainult kerget kivikaitset särgi all.
MIdagi sellist: http://www.evs-sports.com/product/chest ... revo-lite/
Oleme ausad, kui teaks et kui kukkumise riski ei ole sõidaks ise samuti.
Kui tahad paremat kaitset siis tasuks ikka mõelda ühest tükist kaitsmesärgi peale, esiteks on seljakaitse oluliselt parem, kui muudel variantidel, teiseks püsivad kõik kaitsmed paigas (tavaliselt just probleem küünarnukikaitsmetaga, mis eraldi kujul kipuvad alla vajuma ja selleks, et nad paigal püsiks tuleb pingutusrihmad pingule tõmmata, mis jälle ei ole hea).
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Viimati kasutasin küünarnuki kaitsmeid aastal 1996, kui sõitsin veel masinaklassis 65cc, kerekaitsmeid kasutasin viimati aastal 2007, kaelakaitset kasutasin vaid aastal 2008. Oma kogemustele toetudes julgen öelda, et kui see kaitsmesärk maksab korralik miski 2500 krooni, siis selle raha võiks eraldada hoopis kas korraliku kiivri või põlveraudade ostuks. Minu puhul kehtib tõde, et ilma saapa, kiivri ja korralike põlvekateta rajal hooga sõitma ei kipu. Küünarnuki kaitsmetel on see halb omadus, et nad kipuvad kukkudes liikuma, enamjaolt tahetakse neid ikka seepärast, et käsi ära ei kriimustaks. Aga kui ta litaka ajal ära nihkub oma kohalt, on lõpptulemus ikkagi verine küünarnukk. Seljakaitsmetest võib öelda, et ega ta paha ei tee kui olemas on, küll aga kasutegur suhteliselt väike. Murrud tekivad ikkagi keha ebakorrapäraste väändumiste tõttu. Plastikjublakas aga keha väändumist ohjata ei suuda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kas krossisaapad peavadki olema libeda tallaga ja kui saapa tald märg siis pole haardumist ollagi jala raual,rauad vanad ja kumerad ja saapad pole ka enam uued
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
426f kirjutas:rauad vanad ja kumerad
rekalas või viil kätte siis
#609
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
asi selge
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
mis oleks suvel 21" ja 19" normaalrehvirõhk natuke kõvemal rajal. Oli sees 1,2 ja niikau kestis hästi, kui MM tarvis lükati hüpete tõusud järsemaks ja viskab kõrgemale, kui üle ei saa tuled matsuga alla. Ühe õhtuga läksid mõlemad lohvid, kaks kuud ei olnud midagi häda. Lohviks kasutan tavalist õhukest, mitte paksu siselohvi, kui see peaks tähtsust omama.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
noo ma ei tea, kasutasin suvel pakse õhukumme, rõhuks 0,8 taga 0,8 ees, pole viljandis ühtegi rehvi tükk aega lõhkunud. Ju sa mingit kivi tabasid, kas oli läbilöögi auk või mingi muu
-
- Postitusi: 2012
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
mx77 kirjutas:... Karpas ei kulu selle aja peale midagi nii erilist, et peaks hakkama suurt remonti tegema. Probleeme või olla kuumkäivitusega (ratta pesemisel survekaga kipuv vesi piki trossi alla jooksma ja klapp roostetab kinni), ja äärmisel nõel võib kuluda. Slide ei kulu selle peale veel kuhugi...
'00 aasta enduroka omanikuna olen korduvalt kuulnud hoiatust et nõelapesa kulub pikapeale ovaalseks. Kas see võib käivitumist segada? Kas nõelapesa saab vahetada Keihin-idel?
Klappidest - võtsin hiljuti klapiregulli ette sest külmkäivitus oli keeruliseks muutunud. Selgus, et klapivahed olid suht olematud, isegi 0,05 kaliiber ei läinud vahele. Samas soe mootor käivitus endiselt hästi! Klapiregull ja uus küünal ei toonud külmalt käivitumises muutust. Muutuse tõi liiga pikalt sõitnud õhufilitri vahetus .
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Kas nõelapesa saab vahetada Keihin-idel?
saab küll
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Ratas ktm525sx 2003 aasta. Küsiks sellist asja, et mis aja tagant kolbi vahetatakse? Või kui lihtsalt kontrollida, siis millest peaksin seda järeldama, et nüüd oleks õige seda teha. Kuulsin, et kui ei vaheta, siis pika-peale võib kolb isegi pooleks minna.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Yamaha 4t +400cm3 kolbi soovitatakse 50h järelt vahetada ja kulunud kolvil on külgedel kahjustused selgelt näha
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
miks tagaamort ajab selja valutama sõites ja seda isegi väikse hooga sõites 2 käigu alguses,tagaamort on päris pehme,kui käe sadulale vajutan siis vajub alla poole päris palju.amort õline pole kusagilt
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.