algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 266
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 22 korda

algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!kirjutan,et äkki keegi kogenum märkab ja sooviks olla nõu-ja jõuga aitajaks!?nimelt olen väga väikese kogemusega motokrossi huviline ning kevadel avanes võimalus osta krossikas mida ma ka tegin(varem pole mitte sääreväristajatki olnud ja eelnev sõidukogemus 0)kuid ala pakub väga huvi ning alati krossidel vaatasin vesise suuga kuidas teised kimasid.nüüd oman 125cm3 kawasakit 1998/va,2t ja olen väga rahul,sest masin on suht korralik ja suuri kukkumisi pole veel olnud...seega on ka sõidusoov säilinud.mu kodu lähedal on enam mitte aktiivselt kasutatav(kuid täitsa korras)krossirada ja käin seal võimalusel harjutamas.vot äkki oleks keegi kes soovitaks,et kuidas oleks õige sõitmine,et millist käiku kus kasutada,kuidas kurvidesse minna,hüpetel kaldun väga esirattale,et siis keha asend kuidas oleks õige jne.äkki on kellelgi huvi tulla sõitma ja ühtlasi ka õpetada mind?pärast oleks võimalus käia saunas,ööbida või siis rentida kogu palkmaja(see viimane kuulub tuttavale)nädalavahetuseks või ka nädala sees,otepääl.edu kõigile motohuvilistele!rein.



Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

6hus tagaratta pöörlemis kiirse muutmine on yks peamisi asju mida saad kasutada et 6hus oma vertikaalset suunda muuta. Kyll aga pead meeles pidama, et gaasi andes v6i pidurdades 6hus saad sa seda teha ainult yhe korra.
Omalt poolt j6udu sulle krossi harjutamises, ise kavatsen talvel tiba trenni teha et kevadel rajal paremini vastu pidada ja tsiklit taltsutada.
Kui oled algja, siis lihtsalt s6ida hyppesse yhtlase gaasiga, ära hakka enne hypet gaasilisama ega midagi, siis 6pid kehaga asendit muutma mitte ainult käelabaga ;)
Ja seda hypamis tehnikat on kyll raske seletada, lihtsalt harjuta nagu k6vasti kyll siis tulema hakkab.
Viimati muutis Kasjok, 12 Nov 2005, 18:40, muudetud 2 korda kokku.

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Tõsi see on tõesti et kui kaldud liiga ette siis anna gaasi, kui taha siis tagapidurit. See asi on inertsis kinni.
Muidu head harjutamist.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

tegelikult tuleks nats vaadata ka, milline on hüppe tipp. Näiteks ka ühtlase hooga peale minnes viskab tsikkel tagaratta kõrgemale, kui tipp läheb enne lõppu tsiklist lühema astmega laugemaks. Männiku karjääri pisikese raja keskel üks hüpe on praegu just selline, kust raske LC4-ga suutsin 2 korda nii maanduda, et peale maapinna midagi ei paistnud. Ma tõesti ei tea, kuidas sinna selga jäin. Vist kukkusin juba laskuvale osale.
Et ainult minu viga polnud - üks DRZ enne mind lendas samamoodi :P

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Krossirajal ka kindlasti ettevaatlik olla ja vaadata, kus sõidad. Ise hüppasin Männkul endal lenksu väheke kõveraks. Lend oli suur, kuigi hüpe eriti kõrge polnud.

mrio88

Lugemata postitus Postitas mrio88 »

Ega see oleneb jah täitsa hüppest kuidas ta tsikli õhus viskab ,aga igatahes gaasi ja piduriga seda natuke korrigeerida saab

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

gaas ja pidur on abimehed küll aga ainult sellega ka midagi ei päästa.

Aga läbi neti never sa targemaks sellel teemal ei saa, peale kaheldava väärtusega teooria omandamise millest võib rohkem kahju kui kasu olla.

Kui Otepää mees, siis on tark minna härra Räätsaga paar korda trenni.
Sealkandis on endisi on veel minu teada sellised mehed nagu Danilas ja ca 35 km raadiuses peaks krossimehi ( ja ka radasid) olema nagu murdu.



Et aga mu jutt poleks nagu alati p****esaatmine :) siis väike teeoria.

Kõigepealt tuleb niisama "pasadka" paika panna.
Kui sa alles alustad, soovitaks algatuseks panna maha sileda platsi peale kaks kummi ( no umbes nii paarikümnemeetrise vahega). Ja siis hakkad seal laskma esimese käiguga. Ühest kummist teiseni. 15 ringi ühtepidi, 15 teistpidi.
Kuidas harjutust õieti teha ?
Tegin väikse skeemi ka juurde
Pilt

Ehk siis sõita tuleb soones nagu mustaga märgitud. Täiega stardid, käik tühjaks, sii pidurdad nii hilja kui võimalik ja keerad ja jälle täiega.

Harjutusi tuleb teha rahulikult. Rabistades ja ülepingutades selgeks ei saa.

Siis kui see asi on nii selge, et seal kust algab punktiirjoon kummi juures on sul gaas juba peal ja keerad täiega ümber kummi sirge peale ( sama trajektooriga nagu skeemil) siis võtame hüppamise käsile :)

Ja kui esimese käiguga asi selge siis võib vahet suuremaks lükata.

Ning meeles pidada. Sõitmine koosneb ainult kiirendamisest ja pidurdamisest. Vahepealne loksumine on raisatud aeg. Ehk siis kui nurgast minnes keerad lahti hoia, peal kuni saad ja gaas lastakse maha ainult pidurduse ajaks, nii kui pidur jälle maas peaks ideaalis juba gaas peal(soovitavalt põhjas:) ) olema.

edu harjutamisel !
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3132
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

müts maha, seda postitust ma ootasin 8)

loodan, et tulevad ka II ja III jne. osad.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Sattusin hoogu nüüd :)

Tegelikult on kõige parem pasadka paikapaneja hoog. Mida suurem on kiirus seda rohkem oled sa hädaga sunnitud õieti olema. Sest vastasel juhul ei saagi tegelikult hoog suureks minna. Enne lendad sa juba maha.
Ma ei leidnud siin kohe päris kummiharjutamise pilte, sest pole tulnud varem pähe motokrossiõpikut tegema hakata :) ja selleks on targemad inimesed ka olemas :)

Aga põhitõed. Niisama sõites tuleks valida keskasend ja siis olenevalt olukorrast seda vajadusele vastavalt korrigeerida. Raskus on ALATI jalaraudadel. Mitte KUNAGI ei TOETA kätega ehk keharaskusega lenksu peale, käed on nii vabalt kui saab, et ainult sealt kinni hoida ja gaasi anda ja muid linke tirida kui vaja.
Küünarnukid on alati kehast eemal ( laiali ja natuke püstipoole)
( http://www.dakar.ee/gallery/album08/laine1 ) umbes-täpselt nii nagu pildil.
Pidurdusmaa ( ja ka mäest allasõitmine) on selline koht kus põhimõtteliselt peaaegu alati ollakse jalgade peal. Ehk siis ei perseta. Raskus jalaraudadel, vastavalt vajadusel ja hoole hoiad raskust tagapool, peopesad keerad natuke lenksu vastu
Pidurdusmaa lõpus ( või ka keskel või teinekord ka alguses , oleneb kohast jne) valmistud juba kurvi minekuks
http://www.motosport.ee/aix/gallery/pages/Img_2591.htm

Kurvi minnes lähed ettepoole, ehk siis istud nii öelda "paagi peale"
http://www.motosport.ee/aix/gallery/pages/IMG_2615.htm
See oleneb ka midugi pinnasest ja paljust muust veel. Kui on ikka lausliivakas, siis sitsid enamasti kogu aeg pepu pikalt taga.
Aga need on nii öelda basic tõed.

Kurvist väljaminnes, ehk siis tegelikult juba kurvi keskel liigud veidi tahapoole et vedu suurem oleks ja hoiad niikaua kui saad jälle silmini lahti :) Jalg esimesel võimalusel jalarauale tagasi.

http://www.motosport.ee/aix/gallery/pages/Img_2595.htm

Kõike ei jõua siin seletada ja kindalsti midagi jäi ütlemata jne.

Aga elu sees ei saa seda niimoodi selgeks. Keegi abimees peab olema kes sind kõrvalt vaatab ja su vigu näeb ja neid sul parandada aitab.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Väga hea :D Juba ammu ootasin, et keegi OSKAJATEST võtaks vaevaks elementaartõed kirja panna :) Ja järge ootan huviga :)
Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 682
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas hannes »

...sest pole tulnud varem pähe motokrossiõpikut tegema hakata :-) ja selleks on targemad inimesed ka olemas
Aga Sa võta kätte ja tee see õpik valmis! Puhtalt kättevõtmise asi ju? Targemate nõu saad alati juurde küsida.

Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!


racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Õhus pidurdamisega on nii, et see esiratta pidurdamine aitab jube vähe.
Tagapidur on päris tõhus aga see aitab ainult juhul kui kõik muu on õieti. Kui ise oled seal juma teab mis asendis ja tsikkel on jumala küünlas siis ei aiat see tagapidur seal suurt midagi. Tavaliselt tuleb see nokk püsti asend sellest, et hüppesse minnes, seal kus amordid kokku surutakse ja lahti viskab , muudetakse kehaasendit ja minnakse ettepoole.
Ikka keskasendis ehk nii nagu sa seal peal oled ( eeldatavalt õieti :) ) lähed ka hüppesse. Ja siis õhus liigud nii nagu vaja. Kuid mina seda teooriat ei riskiks neti teel lahti seletada. Sellest võib igaüks isemoodi aru saada.

Tagapiduriga vajutamisega ärge unustage kas sidurit sisse tõmmata. Seisva mootoriga vastu maad tulemine on üks ütlemata halb asi.

Kui siin mõni ei usu et sellest abi on. Kinnitan, et nendest ( gaasist ja pidurist) on õhus abi.
Ja näiteks 450 on need mõjud suuremd kui võrril.
Ütleme, et kui kõik õieti siis tagapidurit õhus vajutades on tunne nagu saaks jalaga p***e.

Kui on väga pikk hüpe, meil siin näiteks Pärnu raja peal üks pea 35 meetrine, siis selliste peal on teinekord õhus gaas-pidur-gaas jne mitu korda vaja panna et tsiklit stabiilsena hoida.
Aga krossiõpikut ma ei kavatse teha :)

Ennast keegi kõrvalt ei näe. Olen ise ka iatanud siin mitmeid alustajaid ja tean lihtsalt, et sellest raamatust pole mitte mõhkugi abi kui keegi oskaja pole kõrval juhendamas.
Nende raamatute ja videote jne abil iseenda treenimine nullpunktist on nii kallis tegevus, et kui see raha ja aeg kokku lugeda hiljem mis mingi kaheldava väärtusega tulemuse saavutamiseks on läinud .... siis selle eest saaks Evertsi kooli jub minna.

Igasugu raamatud ja videod on tegelikult juba üsna oskajale vennale kes suudad analüüsida ise asja jne.

Kõige targem on ikka palju rajal viibida. Targemaid sõpru leida.
Selliseid lihtsaid asju saab veel ise teha. Aga keegi peab vahepeal õiget suunda näitama. Hiljem oma "veidrusi" küljest saada on väga raske !!!

kertsman
Postitusi: 108
Liitunud: 31 Jaan 2005, 22:34
Asukoht: Harju Kose

Lugemata postitus Postitas kertsman »

Sellel ajal kui sa kurvis vabahooga lased.
Noh enne seda hetke kui kurvist välja tuled ja gaasi annad.
Ride Till You Die!!!

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Viimase küsimusele tuleb vastamata jätta, sest inimene peab kõigepealt aru saam amiks üldse sidurit on vaja kasutada. Ja kui sellest iseseisvalt suudab aru saada tasub alaga edasi tegeleda.

Kui ei suuda tasub valida mõni vähem motoriseeritud ala algatuseks.
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3132
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

kertsman kirjutas:
Sellel ajal kui sa kurvis vabahooga lased.
Noh enne seda hetke kui kurvist välja tuled ja gaasi annad.
aga seleta sina ära miks just nii?
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 431
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

sidurit on vaja vajutada selleks et kõrgetel pööretel edasi sõita
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks sidurit kasutatakse tegelikult kurvis veojõu reguleerimiseks. Asja saab ka gaasiga teha aga siis hakkab mõjuma mootoripidurdus mis teeb kurvisõidust nurgelise ja nõkutava. Sidur võimaldav veojõudu oluliselt sujuvamalt timmida, lastes mootoril samas parima veo piirkonnas töötada.

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Samuti saab sidurit kasutada 2 taktiliste (eriti v6rride) pöörete ylesehmatamiseks. Näiteks mingile pikale t6usule minnes v6i mingi käiguvahetus viperus.
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 266
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 22 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere jälle!ma väga tänan kõikki kes viitsisid kirjutada ja nõu anda.no muidugi on selge,et ainult lugedes siit soovitusi kogemusi ei saa kuid enam vähem saan siiski teada,et mida jälgida ja kuidas teha.endast veel niipalju,et alustasin selle alaga suht hilja kuna olen 32a vana aga ei julgenud suuremat masinat kui võrr vaadata,sest mul on sellegi taltsutamisega tegu.ja tõesti,minujaoks oli imelik see,et sain proovida 4t/450cm3 ktm,i ja sõita oli kuidagi kergem st,et käike polnud vaja nii palju lapata ja pehmes liivas-kurvides läks too kuidagi sujuvalt,minu oma on väga erk ja pehmes liivas ratas käib ringi,liiva lendab ja masin otsib nagu vedamis pinda ja muudab tihti ootamatult suunda.samas see kelle masinaga proovisin istus minu oma selga ja tegi vaid ringi,tõi tagasi ja ütles,et selle hulluga on raske sõita,kuna masin on suht kerge ja väga võõras...samas mina nautisin suuremat pilli 10 ringi jagu!kuid enda omaga olen siiski rahul vaja ainult kogemusi juurde.küsingi veel,et kas kurvides tuleks pidurdada käikke madalamaks ladudes või just piduritega ja kurvi läbides vastava käiguga edasi minna?ja mul on vist loll harjumus juba juurde kasvamas nimelt kasutan palju esipidurit kuna see võtab kõvemini(taga sai vahetatud just uhiuued klotsid aga pidur kuidagi nõrk või tundub mulle nii?) ja hüpetega saan nagu enam vähem hakkama.....kuid on üks minujaoks raske koht kus mägi läheb väga järsku ja pikalt alla nn karjääri põhja ja enne seda on suht püstise harjaga hüpe.......vot sealt ongi tihti nii,et lennates läbi prillide näen,et MAA tuleb vastu!siiani olen veel püsti jäänud kuid tunne on õudne kui esirattale kukun(õigemini lendan).aa siin keegi kirjutas väga asjalikult pärnust?tuhat tänu talle ja muide oma masina ostsin just pärnu motoklubist nii,et näete TEIE masin veel elujõus ja aktiivses kasutuses.kuigi mis läbi oli on tagaamort,sest seda vaatasin ma ise ka,et kuidagi imelikult pillub tagumist osa...nagu põrkab ja selle pärast olen mitu korda käntsa pannud,sest viskas risti tagumise otsa ja,et asi mäda ütles mulle see kogenum mees kes proovis sõita,nüüd loodan,et saan abi,sest amort tallinnas tegemises.samas arvan,et kuna ei ole pappi,et osta naelkumme jääb masin talvekorterisse ja uuel kevadel uue hooga.teile kõigile veelkord tuhat tänu ja edu!rein.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Esipiduri kasutamist ära karda, see ongi põhipidur. Tee proovi - pane märk maha ja vaata kumma piduriga sa kiiremini samalt kiiruselt seisma saada, kas ainult esipiduriga või ainult tagapiduriga.
Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Ok aga milles on viga et tihtipeale end külili mullas leian kurve läbides? Seda, et veel gaas täiega peale keerata, ei julgeks üldse praktiseerida, siuke tunne, et siis oleks iga laks külili.
Muide naerge või välja aga tõesti võiks kogenumad vennad pisu nõu anda, mis nipiga leida neljandalt näiteks koheselt vabakäik?? Olen ka isik, kes ikka pisut sõitnud aga kahjuks ka ainult oma peaga ja iseõppides kõike vajalikku ei omanda :(

mrio88

Lugemata postitus Postitas mrio88 »

Mis sa selle vabakäiguga ikka sõidu ajal teed?Kui muidu ei saa ,siis võid ju käike lugeda.

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Noh esimese peale saad väga lihtsalt lasta, mis aga puutub teistesse käikudesse, siis ju sa pead lugema. Kuid kui tykk aega s6itsa siis otseselt m6ttes enam sa ei loegi käike, varvas ise teab mis vaja teha on :)

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Natuke õpihimulistele siis lisaks.
Virtuaalne õppetund maailma parimalt krossisõitjalt.

http://www.transworldmotocross.com/mx/h ... 98,00.html
Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Kutt ooota veidike

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

Lugesin siin paar Racerx'i õpetussõna läbi, ei ütle et kõik vale oleks, kusjuures kõik on õige, aga lihtsalt paar väga tähtsat mööndust. Esiteks, kummist kummini ja ümber nende sõitmine, on tglt üks väga kaval tööriist, sest sa kipud siis tahtma endalt liiga palju. See ajab tõsiselt närvi isegi mind kes ma pea 14 aastat ala viljelenud olen. Selline sõitmistehnika annab sulle kogemusi pidurdamisest kiirendamiseni. Aga ka seal võid sa teha kõike nii valesti kui võimalik. Alates kurvi sisenemise hetkest kuni esimese kiirendamise jooksul võid sa teha jopp antonio kui palju valesi asju, mida hiljem on võrdlemisi võimatu välja saada. Üldiselt neti teel seda seletada on sitta kanti võimatu.

Aga omaltpoolt võin rääkida Sulle niipalju. Kui õhku minnes läheb esirattale, siis selle koha peal ei mõjuta gaas mitte midagi, ainus mis mõjutab on kehaasend. Sest kogu asi toimub füüsikas, et te aru saaksite, siis krossirajal on palju hüppeid mis kõik on erinevad, osade taga on sirge, osade taga on kurv. Paljudele hüpetele pealeminnes, mina ja ka paljud teised hoopis pidurdavad, et lend liiga kõrge ei tuleks. Samuti ei määra kõike ka hüppenurk. Samas lugesin, et keegi rääkis et sa ei saa õhus rohkem kui ühe korra pidurdada või gaasi anda. Vaidlen vastus, sa saad seda teha samakaua kui õhulend kestab.

Teiseks jälle see lollakas käikude lugemise teema. Sõidu ajal mul pole aega isegi mõelda, kaua sõita on. Veel vähem käikude lugemiseks. Tunnetus on min usõna, kuula mootorit, mida mootor teeb. Mitte ära hakka lugema, mitmenda käiguga äss läheb, tema võib kolmandaga minna ja pill karjub tühjaks, sul võib juba teine natuke podiseda.

Ja siin mingi vend ütles, et kui hüpe üle nipli viskab kahel mehel järjest on see hüppe viga. Seda võib öelda ainult Õnne Kaups. Usu mind, ükstaskõik mis sinuga rajal juhtub on see ikkagi Sinu enda Viga.

Õhhtuks tuleb ka teine osa

Teine osa siis

Lugesin siin, ja ütlen ausalt, see siduri kasutamise asi läks küll väga käest ära. Kõrgetel pööretel edasi sõitmiseks, ja tõmmata siis kui vaba hooga kurvis sõidad. Esiteks sellist hetke kus vabahooga sõidad ei tohiga väga tekkida, kuna selline hetk võib lõppeda ninapidi mullas. Ja mäkke ülesse minnes sidurit kasutades on kah kahtlane kas mäetippu jõuad. Eelkõige kasutad sidurit selleks, et pill välja ei sureks, ehk teisisõnu aitad tal hoida tempot. Ise võrriga sõites, sai kah teist piinatud, nüüd aga kasutan suhtkoht vähe, kuna vastasel juhul võib kaotada aega, mida ühtlasem sõidutempo, seda kiirem ja vähem väsitav on sõita. Ütleme niimoodi, et sidur on proffide teema. Kui suudad ilma sidurita kurve läbida on juba hästi. Tähendab, et tunned mootorit.

Niih, nüüd tagasi teema juurde. Sõitdu alustamise ABC, leia endale kõigepealt mingi veits targem vend (Rääts) Las ta tuleb sinuga kaasa, ja hakake kõigepealt suurt kaheksat sõitma, seejärel väikest kaheksat, et sa saaksid selgeks selle, mida mootorratas vastavatel kohtadel teeb. hea on kui paarkorda alt ära lased ja ka kukud. kaheksa sõitmise põhiline eelis on see, et õpid mootoratast tundma, kallutama, kasutama pidureid, õige kurviasend ja palju muud väga olulist. Seejärel liikuda edasi racerx poolt väljapakutud skeemile, mis tähendab selgelt et õpid mootorrattaga kiirendama, pidurdama ning keerama. see on fakt et sa ei saa vastavat kurvi sedasi keeratud alguses nagu tarvis kui sa pole sõitnud kaheksat. Edasi liigume selleni, et kui sa kurvist nö. stardid siis sõiduasend püstiseks, põlvedest kergelt kõverdatud, põhiline on see, et sa ei teeks midagi hübriidset. sõiduasend on õige siis, kui sa vaatad otse ette ja näed samas oma numbrilaualt numbrit. (www.leokmx.com -> Avalehel hea pilt). Sealt leiad ka mõningaid videosid kuidas teha, mida teha, sõiduasendi valik. Kui selline siledal maal sõitmine hakkab selgeks saama, siis võid juba rajal proovima hakata. Algatuseks soovitan öelda, et mõned mehed kes siin mitu aastat sõitnud on ei oska kah veel korralikult hüpata, nii et selle õppetunniga tasuks pigem oodata. Muidu võib väga valusalt lõppeda.
Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

;9

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

http://www.leokmx.com/viljandi06.html <jäi siis silma selline asi, et kuidas päriselt tegeletakse sellega kui jalad tõusevad õhku hüpates. Et endal ka olnud olen proovinud vältida :D aga siin vaatan, et suht pohhuilt lastakse istme kõrguseni või oli see apsakas ??? Et kas maandutakse siis tunde järgi või tõmmatakse jalad rohkem keha alla nii, et kõigepealt taguots ja siis jalad ? Lihtsaks hakkasin mõtlema mille peale ei mõtle tavaliselt :?
Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

To Whitebalance: Selline asjandus on leokite seas väga levinud, see on nagu Bubba Screw millele keegi väga pihta ei saa, ega hakkagi vb saama. Põhimõtteliselt on tegemist sellega, et tsikkel maandudes võimalik maadligi saada, et koheselt hooga jätkata ning samas ka seepärast, et vähendada hüppel niiöelda ilma laksuta maandumist, ehk et mitte ennast ära põrutada.

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Lugemata postitus Postitas napalm »

racerx kirjutas:

Tagapiduriga vajutamisega ärge unustage kas sidurit sisse tõmmata. Seisva mootoriga vastu maad tulemine on üks ütlemata halb asi.

Kui siin mõni ei usu et sellest abi on. Kinnitan, et nendest ( gaasist ja pidurist) on õhus abi.
Ja näiteks 450 on need mõjud suuremd kui võrril.
Ütleme, et kui kõik õieti siis tagapidurit õhus vajutades on tunne nagu saaks jalaga p***e.

!!!
Siin juures tahaks öelda, et need kes nüüd ratast maast lahtigi ei saa tegelikult hakkavad hirmsat moodi pidurit õhus tallama (mis on Tanel Leoki ja Kovali poisi tasemel sõitmine, et esiratta peale maanduda) saavad siin kõik kaela luu murrud paugust. inglise keelese nimetatakse seda piduri kasutamist tap'imiseks mitte piduri vajutamiseks ehk siis seda harjutama hakata tuleks vaikselt vaid pidurit nö. toksida. Sest vastasel juhul
kui teil ka ei ole õiget hüppet sattunud vaid suvaline 9 juhul 10 looduslik hüppe olete ilmselt kipsis. Sama on õhus kaasi andmisega eriti 4T ratastel neil on kõik jõud ja mõjud ruudus seega nii nagu enam vähem iga järsk liigutus motika seljas on vale on ka nii piduri kui kaas järsk kasutamine õhus mitte proffi poolt kipsi jutt. Tagapidurit kui te just kuskil kanjonis ei sõida ei ole vaja "looduslikel" radadel pea kunagi kasutada, see on lükatud radade teema ja kõik algab hüppe nurgast. Üld juhul näevad need hüpped nii välja kust te kunagi hüpata ei taha esimapilgul :) Need on enamasti hüpped mis viskavad enam siiski ülesse kui edasi ja kus on vaja asi pöörata edasi mitte ülesse liikumiseks kuidagi, mõistagi veel ennast mitte kinni hüppata, leiksu hambusse hüppata, ja tsikli teljevahet 5cm pikemaks hüpata soovitavalt aga maandudes võimalikult suurt hoogu edasi kanda milleks täpne maandums nõlva tabamine esirataga enamv vähem paraleelselt nõlvaga annab parima kiirendamise võimaluse põhja kaasiga. Mida täpsem oled seda vähem amorti sisse läheb seda väiksem takistus ja füüsikaline liikumine vales suunas vaatamata gravitatsioonile. Küll on tark selliste hüpete puhul küll scrubida hoopis moodsal ajal aga neid mehi on MM'il ka veel alla 10 kes seda suudavad, Tanel õppis selle see aasta ära, Tyla oli Euroopas üks esimesi kes selle selgeks tegi endale. Kuidas seda teha pole mõtet rääkida sest see ei allu ühelegi loogika reeglile esmapilgul
ja minu puhul puhas vaatlus teooria sest ma ei suuda seda ilmselt mitte iial isegi relvaähvardusel sooritada :twisted:

Ja tagapiduriga ärge unustage sidurit õhus tõmmata kas või natuke, et mootor elus püsiks ! Nii, et vääääga rahulikult tiigri härrad.

Ja tuleks eristada pinnaseid või radu mis on tehtud sõitmiseks ja
kus tuleb adapteeruda ning maastik läbida - sõita arvestades seda
mida teile ette antakse, praktikas on sellel sõitmisel-mõtteviisil
väga suur vahe. Dakar vs. MX.

Ja tõesti ärge õppige valesid passatkasid e. asendeid külge nendest lahti saamine võtab aastaid või ei õnnestu see üldse :) Videod ei aita mitte kottigi siin ainult tore on talvel vaadata ja nende põhjal suudavad tõesti järeldusi teha või midagi paradada 8 juhul 10 vaid proffid. Kui teil on treenimata keha siis on ainult hapnikuvõlg ja ei tule teil mitte midagi meelde nendest videotest nii kui nii ja iga liigutus mida te tsikli seljas teete mille peale te peate mõtlema on juba happu lugu. Kõik peab tulema loomulikult instinktiivselt ilma sellele mõtlemata kui peate mõtlema siis palun tagasi platsi peale kaheksaid tegema. Ja aitab ikkagi inimene raja ääres kes paneb asendid paika, ise neid välja ei mõtle küll aga peaks ratas olema teile mugav nii, et kõik asjad õiges asendis olles ilma pingutuseta kätte jäävad.

Paluge kas või võõraid pro sõitjaid appi rajal (nemat tunnete te ära numbrite järgi mis on alla 300 valgetel põhjadel või mustadel) kuskil või midagi mx'erid näevad välja kunnid küll aga tegelikult on sõbralik kaader kui ise oled julge ja tubli. Kovalid mõlemad on erinevate ja väga heade sõidu stiilidega vennad üks võiks aga vähem luru olla :)))

Paremeks saada aitab aga ainult sõita sõita sõita ja alati mingi kotseptsiooniga miks te sõidate ja mida te sellelt sõidult saada tahate täna, nädalalõikes, kuulõikes, hooajalõikes.
Ja kellegiga koos alati sest ribid kopsus ei tule te metsast või rajalt koju kuidagi kui midagi peaks juhtuma siis kui mõni platsi peale 8 tegemise asemel ronis ikka enne hüppamist proovima.

Üksi sõidad tee alati ohutumaid hajutusi (väiksemal kiirusel)
ja sõida varuga aga ära viili !

Lugege aga Kovali ja Aix'i juttu ja tuld - rahulikult :twisted:

P.S. mx õppik eestis = näljasurm. Aasta tööd vähemalt millele kõigele maksad peale (saad sõimata) ja lõpuks on miinus selline, et seda pole sada aastat vaja. Ehk eestis ei saa mitte midagi teha sest selles riigis läheb kõik alati ja ainult p****. :twisted:

napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Re: ;9

Lugemata postitus Postitas napalm »

Whitebalance kirjutas:
http://www.leokmx.com/viljandi06.html <jäi siis silma selline asi, et kuidas päriselt tegeletakse sellega kui jalad tõusevad õhku hüpates. Et endal ka olnud olen proovinud vältida :D aga siin vaatan, et suht pohhuilt lastakse istme kõrguseni või oli see apsakas ??? Et kas maandutakse siis tunde järgi või tõmmatakse jalad rohkem keha alla nii, et kõigepealt taguots ja siis jalad ? Lihtsaks hakkasin mõtlema mille peale ei mõtle tavaliselt :?
Jalad tõsevad selle pärast, et ei hoia ratast kinni nii nagu peab jalgadega. Aigar ja prod võivad seda enale lubada sest need mehed hoiavad pilli põhjkaasiga siis ka raja peal kui nii maha tullakse http://www.ib.ee/1/hanaa.jpeg aga kui ise nii nagu pildi peal tehakse ei oska ja nii kaua kui eestikatel punkte ei võita võiks sõita tehniliselt nii korrektselt kui võimalik ja mõistus võtab.
Kui tekkib kahtluseid kuidas asjad on õieti siis Evertsi pealt võib alati kontrollida seal on kõik isegi siis õieti kui ta maoli paneb :) Aigar on Stefani väike clone omas võtmes - haigelt andekas, samasugune vend Martin on sealt veel tulemas tundub nüüd juba.

tsarr

Lugemata postitus Postitas tsarr »

Hea on ikka lugeda tarkka juttu,tuleks juba kevad!!!Saab kah kummide vahel harjutama hakata.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”