Re: Teede soovitused
Soovitaks vaadata viimastel aastatel asfalteeritud ja seega vähe "avastatud" teid, mis on tihtipeale ka nö. sirgeks ajamata. Nt. Kergu - Pärrnu Jaagupi - Kalli on heaks näiteks.
Soovitaks vaadata viimastel aastatel asfalteeritud ja seega vähe "avastatud" teid, mis on tihtipeale ka nö. sirgeks ajamata. Nt. Kergu - Pärrnu Jaagupi - Kalli on heaks näiteks.
Täna avastasin enda jaoks mõnusa teelõigu, Tartust Põlva poole, Liivalt, mitte ei keera vana Postitee peale vaid sealt samast ristist hoopis Prangli poole ja Prangli-Veski lõik ca 8 kilomeetrit on väga mõnus künklik kurviline ja hea kruusatee. Ja kuna tagasitee oli Postitee kaudu siis hetkel on seal 7 kilomeetrit asfaldit üles võetud nii, et see kõige magusam lõik on ka tegelikult kruusa/pinnastee. Kellel väheke krobelisem rehv võib seal lustida.
Nädalavahetusel sõitsin Viljandist Tallinna ning otsustasin ette võtte tiba huvitavama marsruudi: https://goo.gl/maps/88KGQY3CdXv
Tee viis läbi Suure-Jaani, Kaansoo, Vändra, Kergu, Järvakandi, Orgita, Riisipere, Munalaskme ja Keila. 200km rõõmu
artic kirjutas:Nädalavahetusel sõitsin Viljandist Tallinna ning otsustasin ette võtte tiba huvitavama marsruudi...
Pole paha, aga järgmine kord tee mõned muudatused:
Viljandist Suure-Jaani mine Vastemõisa kaudu. Vändrast edasi valisid kõige igavama tee. Oleks võinud lisada kasvõi Kergu-PärnuJaagupi edasi-tagasi jupina või minna Eidapere peale, sealt Lokuta ja Järvakandi. Eks Pajakani jõuaks ka veidi vähem suurt maanteed sõites, nt Alu-Varbola.
Selline teelõik nagu Kernu-Riisipere on nüüd mustkatte(pinnatud kruusatee siis) saanud ja tsikliga sõiduks igati tore tee.Proovisin täna ise ka ära. Kuna loojuv päike oli otse silma,siis eriti ei hoogsalt ei lasknud,kartes lahtist kildu.Õnneks oli kogu tee täitsa sile,ilma lahtise killuta ja mõnusate kurvidega.
See lõik teeb mugavaks liikumise marsruudil Kohila-Kernu-Riisipere-Vasalemma-Rummu-Paldiski jne või vastupidi.
See on 90-ne tee,alates Haiba külast kuni Riisipereni ja loodetavasti ei tule sinna ka mingit 60-70 ala,sest asustus tee ääres suht olematu.
kas mustkatte all pead silmas asfalti siis? või noh mis iganes ühtset tervikut moodustavad massi...
kui nii siis seal tekib päris mõnusate lõikudega ring sest nissi-pajaka on juba teadatuntud küladeta kurvilõik
will111 kirjutas:kas mustkatte all pead silmas asfalti siis? või noh mis iganes ühtset tervikut moodustavad massi...
kui nii siis seal tekib päris mõnusate lõikudega ring sest nissi-pajaka on juba teadatuntud küladeta kurvilõik
Silmale on nagu pinnatud asfalt,aga tegelikult kaeti kruus freesasfaldi puruga ja siis pinnati üle.Pindamiseks kasutati sellist pigist, suht peene fraktsiooniga kivi,mis rulliti kinni ehk tulemuseks saadi täitsa sile tee. Nissi-Pajaka on on vist sama tehnoloogiaga tehtud.
Harjumaal Paunküla - Vetla teed julgen soovitada, kui just kivikõva baik pole. Põhja-Eesti kohta kurviline, endine kruusakas. https://www.google.ee/maps/dir/59.16237 ... 072,13.29z
Täna sõitsin Pataste - Alatskivi. Mustkattega ja väga kurviline tee. Kildu oli natuke palju nii, et peab ettevaatlik olema aga muidu super tee. Ja kes tahab metsa keerata siis seal kandis nii mõnedki head metsateed ka.
Madlobster kirjutas:
Rakvere-Ikla teeb kenasti 5,5tunniseks matkaks
see kurviviiger on päris omapärane asi, näitab ka kõrgust merepinnast vist graafikuna nagu ma aru saan tallinn pärnu testitee tegi kurvilisema küll kui pärnu maantee variant
Madlobster kirjutas:
Päris hea. Huvitav, mis kaardipõhi see on?
Kaardipõhi on OpenStreetMap loomulikult, vt all paremas nurgas on kõik allikad ära toodud.
OSM jah, pakub päris huvitava teid
https://tinyurl.com/y6s6pwrc
Puhkuse ajal sai väisatud põhjanaabreid ja sattusin sellisele toredale teele nagu "Tallimäki–Virojoki-Tie", kannab vist veel ka muuseumitee (Museotie) nime. https://goo.gl/maps/K6vBfHmV7M9gKYtG6
36km puhast rõõmu, aga ei ole head ilma halvata - reisisin "majaga" ja tubli 3/4 elamusest läks kaotsi
Maaks kirjutas: ↑06 Okt 2020, 11:51Puhkuse ajal sai väisatud põhjanaabreid ja sattusin sellisele toredale teele nagu "Tallimäki–Virojoki-Tie", kannab vist veel ka muuseumitee (Museotie) nime. https://goo.gl/maps/K6vBfHmV7M9gKYtG6
36km puhast rõõmu, aga ei ole head ilma halvata - reisisin "majaga" ja tubli 3/4 elamusest läks kaotsi
.....ja sealt edasi Virojoki-Vaalimaa-Lappeenranta 387 või Virojoki-Taaveti 384 pikendab rõõmu
Ääsmäe-Hageri tee on samuti huvitav, künkaid ja kallutamisi kuigi vaid 13 km pikk.
https://goo.gl/maps/rCYUygrQESywWATg8
Lõunas on lausa ebameeldivalt paljud teed kõvakatte alla saanud. Ole mees ja ürita neil teedel isegi 90km/h kellal hoida.
oot kumbapoole siis raske on? et teed nii mõnusad, et kuidagi ei suuda aeglaselt sõita...või nii kurvilised, et ei kannata 90gagi neid kurve võtta?
Head näited on vist Rõuge-Haanja tee ja Puka tee Otepääl
Saverna-Pilkuse ehk Savernast Valgjärve kaudu Otepääle tundus autoga väheke kiirustades väga äge tee, kuid tsikliga nii väga äge ei olnudki. Samas igati hea tee sõitmiseks ikkagi.
Sõitsin seel Pangod-Vissi virtuaalselt läbi. See Pühajärve-Pukamõisa tee on ikka palju hullem, vähemalt kuni Arula teeotsani
ootoot, kuidas see virtuaalselt läbi sõitmine käib ja kas seal saab sõidukiirust ka ise valida?
See Pangodi-Vissi tee on kangutamiseks suht riskibinis - tegu on "vaesemehe asfaldiga" ning ootamatutes kohtades on lahtist kildu.
Õnnestus suht tühisel kiirusel teelt välja libiseda Kammeri kooli juures.
Tartu juures on suht palju neid häid kallutamise teid, üheks on vana hea postitee ehk mnt nr 115. Nüüd on see täies ulatuses heaks tehtud (+ piiratud ka kiirust....)
Põhja piirkonnas on tee nr 181 (Võsu-Vergi-Söeaugu). Metsa on tee äärtest lõigatud ning tee on "avaram". Enne oli ikka suht kreisi Altjalt Kagu suunas sõita, kiirusel üle 80km/h
Kes aga Luule Tulli järgi soovib liikuda, siis tee nr 169 e. Eismaa - Kandle oli tema "kodu tee"
hmm kirjutas: ↑13 Okt 2020, 17:00See Pangodi-Vissi tee on kangutamiseks suht riskibinis - tegu on "vaesemehe asfaldiga" ning ootamatutes kohtades on lahtist kildu.
Õnnestus suht tühisel kiirusel teelt välja libiseda Kammeri kooli juures.
Tartu juures on suht palju neid häid kallutamise teid, üheks on vana hea postitee ehk mnt nr 115. Nüüd on see täies ulatuses heaks tehtud (+ piiratud ka kiirust....)
Põhja piirkonnas on tee nr 181 (Võsu-Vergi-Söeaugu). Metsa on tee äärtest lõigatud ning tee on "avaram". Enne oli ikka suht kreisi Altjalt Kagu suunas sõita, kiirusel üle 80km/h
Kes aga Luule Tulli järgi soovib liikuda, siis tee nr 169 e. Eismaa - Kandle oli tema "kodu tee"
Lahtist kildu on muidu enamus pisemad asfalteed täis.
See nädalavahetus oli vähemalt Pangodi-Vissi lõik kenasti sõidetav, aga tõsi ta on jah, et sellistel teedel peab väga ettevaatlik lahtise sodi suhtes olema.
Lõuna-Eestis on palju häid teid,aga väga hullud liiklejad neil väikestel teedel(mujal on ka selliseid kuid mitte nii palju). Pimedad kurvid sõidetakse sirgeks sima pilgutamata ja seda ka mitte kiirustades,nagu üksi sõidaks nad seal. Igas teises kurvis on teepervelt kruus asfaldi peale veetud.
Alles hiljaaegu sõitsin Haanja kandist läbi ja ühel väiksemal teel sõitsin mingi ilmselt kohaliku taga. Ta pigem töllerdas kui kihutas kuid kõik kurvid sõitis kogu auto laiuses sirgeks.
urmas66 kirjutas: ↑13 Okt 2020, 22:45Lõuna-Eestis on palju häid teid,aga väga hullud liiklejad neil väikestel teedel(mujal on ka selliseid kuid mitte nii palju). Pimedad kurvid sõidetakse sirgeks sima pilgutamata ja seda ka mitte kiirustades,nagu üksi sõidaks nad seal. Igas teises kurvis on teepervelt kruus asfaldi peale veetud.
Alles hiljaaegu sõitsin Haanja kandist läbi ja ühel väiksemal teel sõitsin mingi ilmselt kohaliku taga. Ta pigem töllerdas kui kihutas kuid kõik kurvid sõitis kogu auto laiuses sirgeks.
Ära nüüd liialda. Kui see seis oleks tõesti nii hull, siis oleks meil kogu aeg siinkandis laubakad. Sõidetakse tee keskel ja kui keegi vastu tuleb, pidudatakse hoog maha ja tõmmatakse serva. Sealt ka kruus asfalti peal. Miks nii tehakse, on väga lihtne. Teed on väga kitsad ja füüsiliselt on ruumi tegelikult vaid 1.5 auto jaoks.
Kui tahad hulle liiklejaid näha, proovi Tallinn-Tartu vahelist maanteelõiku Tallinna poolset osa. Kaherealise tee kolmeks sõitmine on tavaline ja olen saanud ka tee neljaks sõitmist. sic!
Mida uhkem ja kiirem auto, seda väiksem tundub sealkandis ajumaht liikluses.